• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego

bra
29 maja 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne. W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne.

Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.



Trójmiasto doczeka się w końcu roweru metropolitalnego, czyli systemu pozwalającego na wypożyczenie, przemieszczanie się i pozostawianie w innym, wytyczonym miejscu jednośladu. Obejmie on nie tylko Gdańsk, Gdynię i Sopot, ale również 12 sąsiednich gmin, korzystając z niego w Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.

Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.

- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.

Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
bra

Opinie (370) 3 zablokowane

  • kiedy tunel pod wisłą dla rowerów?

    Wprawdzie nikomu nie jest potrzebny, ale pokazuje, że rowerzystów TA władza dyskryminuje.

    • 0 2

  • Popieramy auta elektryczne zamiast trujacych spalinami aut,skutery eletryczne zamiasta spalinowych kosiare,ale sprzeciwiamy sie

    Bo rowery elektryczne nie są ekologiczne !!Zamieniamy pojazdy koszmarnie szkodliwe na szkodliwe minimalnie ,ale nie zamieniamy rowerów które nic nie emitują i poprawiają kondycje zdrowia na takie elektryczne które zwiększa emisje zanieczyszczeń powietrza i i nie mają żadnego pozytywnego efektu rowerów.!
    W Polsce w 90% prąd jest z węgla!

    • 2 1

  • A po 6 latach kolejne 100 MLN albo złom

    Dłużej te rowery nie wytrzymaja- a gdzie naprawy? A po 6 latach złom

    • 0 0

  • ile kilometrów nowych chodników można wybudować za 40 mln?

    Ile dróg można wyremontować za 40 mln?
    wara od moich podatków ped**arze

    • 0 1

  • Rower elektryczny nie może poruszać się ścieżką rowerową

    Na jezdni będzie tylko zawadą.

    • 0 1

  • Czy nas na to stać? Kto zarobi ponad stan moim kosztem z podatków?

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane