• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

45 tys. zł kary za przeciążone ciężarówki

Maciej Naskręt
26 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Kontrola ITD w Gdańsku na al. Armii Krajowej. Kontrola ITD w Gdańsku na al. Armii Krajowej.

Inspektorzy w ostatnich dniach kontrolowali ciężarówki na trójmiejskich drogach. Okazało się, że przeciążonych pojazdów nie brakuje. Trzem kierowcom wystawiono kary na łączną kwotę 45 tys. zł.



Czy kary za przeciążone ciężarówki są wysokie?

W dniach 23-26 października Inspektorzy Transportu Drogowego z Gdańska kontrolowali pojazdy przewożące podwójne kontenery na naczepach typu "combitrailer".

Najczęściej pojazdy tego typu przewożą po dwa 20-stopowe kontenery, których łączna masa znacznie przekracza dopuszczalne normy. Działania kontrolne inspektorów prowadzone były w godzinach wieczorno-nocnych. Wtedy wyjeżdża w trasę najwięcej tego rodzaju pojazdów.

Po wytypowaniu ciężarówek do kontroli, z uwagi na podejrzenie przekroczenia parametrów technicznych, pojazdy były kierowane na punkt wagowy na alei Armii Krajowej w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska w celu ustalenia rzeczywistej masy całkowitej. Okazało się, że każdego dnia zatrzymywano przeciążone pojazdy.

- Jednym z zatrzymanych pojazdów przewożono w dwóch kontenerach 20-stopowych granulat z Gdyni do Aleksandrowa Kujawskiego. Kierowca początkowo nie okazał dokumentów dotyczących przewożonego towaru, jednak od razu przyznał, że prawdopodobnie ma więcej ładunku niż pozwalają na to przepisy - mówi Janusz Staniszewski, pomorski wojewódzki inspektor transportu drogowego.
Według kierującego mogło być to maksymalnie 10 ton więcej.

Wynik ważenia przeciążonej ciężarówki. Wynik ważenia przeciążonej ciężarówki.
15 tys. zł kary dla każdego z trzech kierowców

- Ważenie wykazało, że przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej jest znacznie większe niż początkowo utrzymywał kierowca - całkowita masa wyniosła aż 66 ton - wyjaśnia Staniszewski.
Nadmieńmy, że maksymalna masa całkowita pojazdu nie może przekraczać od 42 do 44, ton w zależności od zestawu.

Nienormatywne ponadto okazały się także naciski poszczególnych osi oraz zespół osi - nacisk potrójnej osi naczepy wyniósł 30,6 tony. W tym przypadku nacisk maksymalny wynieść powinien 27 ton. Również w dwóch innych przypadkach stwierdzono przekroczoną dopuszczalną masę całkowitą, która wynosiła 60 ton.

W każdym z trzech przypadków pojazdy zostały usunięte na parking administracyjny w Gdańsku w celu przeładunku towaru na inne. Wobec przedsiębiorców zostało wszczęte postępowanie administracyjne za naruszenie przepisów ruchu drogowego, określających normatywność pojazdów i wykonywanie przewozów bez zezwolenia. Kara za tego typu naruszenia wynosi 15 tys. zł.

Opinie (151) ponad 10 zablokowanych

  • Precz z patologią

    Kary powinny być przykładne, żeby nikomu nawet do głowy nie przyszło jechać przeładowanym złomem po publicznej drodze. Przecież to nie hamuje. Tak samo magnesiki, kierowca powinien uciekać z firmy, która takich praktyk używa. Dajecie się panowie za 5 stówek więcej wykorzystywać, jak inny zawód na K.

    • 41 5

  • jednego złapali 20 przejechało (3)

    15 tys? wpisze sobie w koszty ...

    • 26 10

    • mandatu nie da się wpisać w koszty (2)

      • 4 2

      • no co ty ? naprawdę ? (1)

        miałem na myśli "koszty", a te 20 przeładowanych ciężarówek zarobi na 10 takich mandatów :) .... gdzie ty żyjesz kolego ?

        • 10 3

        • Naucz się więc stosować właściwe nazewnictwo.

          Będzie zrozumiale...

          • 2 7

  • a spaliny kiedy będą kontrolować? smród że do ulicy zbliżyć się nie da. (3)

    • 24 5

    • Oj tam (1)

      Teraz w modzie jest nagonka na palaczy papierosów. Dieslem mozesz kopcić do woli

      • 4 0

      • nagonka to jest na palenie węglem w piecu.

        • 2 1

    • A smród twoich gaci???

      • 0 0

  • (2)

    przewoźnicy sami winni. zaniżali, zaniżali ...... i dojechali do stawek takich, że jak nie jest przeładowany to nie opłaca się jechać. A uczciwy przewoźnik nie ma najmniejszych szans zarobić, bo jak, kiedy każdy czai się, by zabrać 2 pełnowagowe, kontenery 20 stopowe i zrobić dwa frachty w jednym. No i jeszcze trzeba za to odpalić w spedycji pani Krysi, w podzięce, że taką robotę dostanie........ kierowca dożywotnio zabrane prawo jazdy, za współudział i kara 100.000 pln dla przewoźnika i problem rozwiązany. Wystarczy chcieć.
    Taki zestaw, ma drogę hamowania 3 razy dłuższą, niż maksymalnie załadowany skład. Każdy kto bierze udział w takim procederze, to przestępca.

    • 34 10

    • Głupku (1)

      Wymyśliłeś karę większą niż za zabójstwo 60 dzieci zastanów się co piszesz, to jak jedziesz 80km/h na 50 to powinieneś dostać podobną karę, bo także droga hamowania jest prawie 3 krotnie dłuższa. A jadacy ponad 100 w mieście to do rozstrzelania. a jego cała rodzina do więzienia. ludzie to chore co piszecie.

      • 1 6

      • To chore co robicie

        • 0 0

  • Bardzo dobrze (1)

    Tylko nie kierowcom a firmom bo kierowcy z reguły najmniej do powiedzenia mają. Kiedy tachografy na busy i dostawcze ? Bo to obecnie największa patologia przewozowa w Polsce

    • 20 7

    • Dla czego tylko TIR-y

      Wystarczy zobaczyć codziennie przeładowane dostawczaki i nikt się ich nie czepia, ostatnio jeden miał DMC 3,5T a waga pokazała 6,2T i nikt tu nie pisze o drodze hamowania ani karach 100.000zł a na Armi Krajowej codziennie widać jak jakiś bus ciądnie d*pę po ziemi i co on normalnie hamuje. Osobówki kombi pod marketami budowlanymi jedez z zatrzymanych ważył 4,5T i nie widać takiego oburzenia

      • 2 1

  • wreszcie za rzadow PiSu wzieto sie za ten proceder. (3)

    Koniec POblazliwosci na przeladowane kontenery. Dziekujemy.

    • 10 38

    • wagi stoją od lat i nie zmieniło się nic . łapali mało i teraz podobnie

      • 11 2

    • Pani Krystynko kochana

      a gdzie droga z portu w Gdyni, do budowy której tak ochoczo zabierał się Pan Horała?

      • 2 0

    • Pisuje jesteś?

      • 0 0

  • (2)

    Tylko karać a żreć to byście chcieli bez tirów byście bez żarcia chodzili i nago

    • 12 32

    • a co to ma do przeładowania auta /

      • 8 2

    • Tak oczywiscie. Odstaw klej.

      • 2 0

  • Kierowca zawodowy (1)

    Nigdy nie Pozwalam na przeładowanie auta jak i na przekraczanie czasu pracy, robia tylko tak jakies prostaki co od szefa pod stolem dostana pare groszy, panowie malo wam kasy to won za odre i tam za euro pracowac. Przepisy jakie sa takie sa ale to dla naszego bezpieczeństwa.

    • 34 2

    • A kamienie.filozoficzne pewnie ze trzy przyklejone.....uwielbiam takie swiete krowy bez grzechu poczete.....

      • 1 3

  • (3)

    kierowcy winni tak samo jak i przewoźnicy. Zarabiają prawie dwa razy więcej, wiedzą że jadą z jedną 20-ką ( która już waży max ) na bazę, bo szef kupił dzwig i za chwilę drugi kolega z firmy przywiezie drugi kontenerek max i przeładują to na jedno auto. Gdyby wyjechał z portu z dwoma takimi i miał prawo jazdy od miesiąca, to jestem w stanie uwierzyć, że niewinny bo nieświadomy. Ale tu nie ma przypadków i braku wiedzy.
    To jest zaplanowana "akcja, aby dać piątaka" i w razie W, na śmieszny mandat za 15tys, raz do roku spokojnie można uśmiechem zareagować

    • 22 3

    • (2)

      Co ty wiesz o pracy w porcie? Jaki dzwig co ty pierdzielisz?. Podjeźdzasz w porcie pod suwnice dostajesz takie pudlo ktore jest przypisane do auta. Nikt w porcie na wagi nie zwraca uwagi! Co to obchodzi operatora na suwnicy on ma wydac towar i wydaje. To kierowca odpowiada za przewozony towar nie port. Ma zaladowac 40 ton to zaladuje. Skoncz gosciu szkole popracuj troche i wtedy bierz udzial w dyskusjach. Pojecia nie masz a się wymądrzasz.

      • 3 6

      • (1)

        w porcie załadują go tak jak piszesz, ale cwaniak pojedzie na swoją bazę i tam dostawią drugą puszeczkę i wio..... i nikt, nic, nie wie..... a kto pisał o odpowiedzialności portu ???? czytaj ze zrozumieniem

        • 1 0

        • Codzi mi o to że już w porcię zaladują go tak że bedzie przeładowany. Nie musi tego robìc gdzieś na bazie. Czytaj ze zrozumieniem. Wiem co piszę bo byłem suwnicowym w porcie.

          • 0 0

  • Regularne kontrole (3)

    Takie kontrole powinny być przeprowadzane codziennie regularnie o nieregularnych porach i w nieregularnych miejscach. Ponieważ tak nie jest, to wniosek jest jeden - nikomu na tym nie zależy bądź jakaś grupa ma interes w tym, żeby tych kontroli nie było i ani egzekwowania prawa. Prościej się nie da tego wytłumaczyć.

    • 21 1

    • Tu pojawia się problem prawa : do przeprowadzenia kontroli wagowej potrzebny jest plac z homologacja..... a tych niewiele i w stałych punktach. Na CBRADIO, szybko się takie wieści rozchodzą, a i można pojechać tak, że ominiesz wszystkie takie miejsca.

      • 6 1

    • też tak uważam, ale na całe województwo pomorskie obecnie mamy 20 inspektorów, z tego część przeprowadza kontrole firm. Nabór na kurs inspektorski robiony jest raz w roku (1-2 miejsca na województwo), z czego część kandydatów nie zdaje egzaminu. Jak tu skutecznie działać jak jest ich tak mało? każdy myśli że to służba interwencyjna- w ciągu 10 minut podjedzie na punkt ważyć, a przy takiej obsadzie to trzeba planować na co najmniej 2 tygodnie wprzód.

      • 1 0

    • Policja i inspekcja spis od lat.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane