• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5 Swingów do remontu, 9 tramwajów unieruchomiła ulewa

rb
12 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Pesy Swing jeżdżą po Gdańsku od ośmiu-dziewięciu lat. Pięć pojazdów z najdłuższym przebiegiem przejdzie gruntowny remont w przyszłym roku. Pesy Swing jeżdżą po Gdańsku od ośmiu-dziewięciu lat. Pięć pojazdów z najdłuższym przebiegiem przejdzie gruntowny remont w przyszłym roku.

Prawie 2,5 mln zł będzie kosztowała gruntowna modernizacja każdego z pięciu najbardziej wysłużonych gdańskich tramwajów typu Pesa Swing. Przejdą je pojazdy z najdłuższym przebiegiem. Tymczasem ulewa, która przeszła nad Trójmiastem w nocy z poniedziałku na wtorek uszkodziła dziewięć tramwajów, co spowodowało odwołanie w środę ponad 30 kursów.



Jak oceniasz awaryjność taboru tramwajowego?

Gdy 10 lat temu Gdańsk zamawiał 35 nowych tramwajów, cena jednego pojazdu wynosiła ok. 7,1 mln zł. Teraz pięć z nich, z najdłuższym przebiegiem, zostało skierowanych do remontu.

Koszt naprawy wyniesie 12,294 mln zł, czyli 2,46 mln zł za sztukę. Taką bowiem, jedyną ofertę, złożyła firma Saatz z Warszawy, która specjalizuje się w naprawach taboru szynowego.

Co ciekawe, Gdańskie Autobusy i Tramwaje przeznaczyły na ten cel 12,3 mln zł, więc można powiedzieć, że wykonawca idealnie wstrzelił się ze swoją propozycją.

Zakres robót obejmie m.in.:
  • naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
  • modernizację kabiny motorniczego,
  • przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
  • naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
  • przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
  • wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
  • wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.

Pierwotnie wykonawca miał mieć czas do końca roku na uporanie się z tym zadaniem. Jednak zapisy w przetargu zostały zmienione. Jak sugerował jeden z potencjalnych wykonawców, przeszkodą do przeprowadzenia remontu jeszcze w tym roku może być czas oczekiwania na części potrzebne naprawy głównej. GAiT zdecydował się wydłużyć termin aż o rok.

- Pierwszy Swing zostanie przekazany wykonawcy w ciągu 30 tygodni [ok. 7 miesięcy - red.] od daty podpisania umowy, kolejne będą wysyłane sukcesywnie, po naprawie i odbiorze poprzedniego. Wszystkie remonty zakończą się do 31 grudnia 2020 roku - informuje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
W przyszłym roku rozpisany zostanie przetarg na remont kolejnych Pes.

W kolejce do gruntownej modernizacji czekają tramwaje z jeszcze dłuższym stażem. Chodzi o trzy Bombardiery kupione przez Gdańsk w 2007 roku do obsługi nowej linii tramwajowej na Chełm, otwartej w grudniu tego samego roku.

Trójmiasto po poniedziałkowej ulewie


Tramwaje ucierpiały w ulewie


Podczas poniedziałkowej burzy w dziewięciu tramwajach, w tym sześciu Pesach Swing, jednej Pesie Jazz Duo oraz dwóch N8C zostały zalane urządzenia znajdujące się na dachach (falowniki, przetwornice) i to właśnie te elementy uległy uszkodzeniu. Obecnie GAiT szacuje straty i  sprawdza, które tramwaje wymagają jakich napraw. Do tego czasu nie będą one mogły wyjechać na trasy.

Ulewa zatrzymała Pesę pod Galerią Bałtycką


Z tego powodu w środę nie odbyło się ponad 30 kursów:
linia 7

  • kursy z przystanku Nowy Port Oliwska z godz.: 7:24
  • kursy z pętli Łostowice Świętokrzyska z godz.: 8:19

linia 11

  • kursy z pętli Łostowice Świętokrzyska z godz.: 6:56, 7:36, 8:38, 9:18, 10:38, 11:18, 12:18, 12:58, 13:56, 15:36, 17:16
  • kursy z pętli Strzyża PKM z godz.: 6:09, 6:49, 7:49, 8:30, 9:50, 10:30, 11:30, 12:10, 13:10, 14:50, 16:29

linia 12

  • kursy z pętli Oliwa z godz.: 7:16, 9:37, 11:37, 13:47, 15:56, 18:11,
  • kursy z przystanku Migowo z godz.: 8:28, 10:38, 12:38, 14:51, 17:01, 19:19
rb

Opinie (174) ponad 10 zablokowanych

  • Testament Pawła

    dulkiewicz go realizuje a mieszkańcy płacą i ponoszą konsekwencje.

    • 23 7

  • nic dziwnego...

    Widząc chociażby stan torowisk przy Marynarki Polskiej czy na Podwalu przedmiejskim w okolicy dawnej "Blaszanki"...
    Slalom gigant to przy tym pikuś... Jestem pełen podziwu dla motorniczych, że jeszcze, narazie, żaden nie wypadł...

    • 17 1

  • Wreszcie płatne Pisuarowe pampersy poszły spać , a od rana zaczynają na nowo w kolejnym (3)

    temacie pluc na wszystkie gdańskie decyzje ,a sprzedali sie jak konfidenci Esbekom

    • 9 17

    • Nawet jak już się wyleczysz to nie zabieraj głosu! bo znowu będziesz się leczył! (1)

      i**oto !

      • 5 1

      • to jeszcze Pisuar nie śpisz ,dyzur masz do rana

        • 1 6

    • Jakim cudem udało ci się wypiąć z pasów?

      Niedopatrzenie pielęgniarki...

      • 4 1

  • A podobno tramwaje to przyszłość chyba przeszłość, Tylko autobusy to jest przyszłość,
    Tramwaje, spadnie snieg nie jada, mróz też nie jada ulewa i znowu nie jada, awaria i połowa tramwajów stoi bo nie pojadą i co autobus musi jechać za tramwaj

    Tramwaje to najgorsza zmora ,że co chwila przystanki zatłoczone, a te pessy dno projekt wnętrza tramwaju tragedia. Proponuję niech pan pseudo prezes który niby zna się na tramwajach i autobusach pojeździ sobie tak z tydzień w porannych godzinach 6-8 rano i w szczycie 15-17 i wtedy się przekona jaka to zmora i tragedia,.Jak można latem w upalne dni puszczać stare mercedesy bez klimy gdzie z tylku tylko sa dwa malutkie okienka na trasę 227 nie wiem kto tam układa to wszystko albo pracę załatwił mu rodzić albo wydaje mu się że te stare graty mogą tak długa trasę pokonywać.
    Komunikacja miejska zamiast robić postępy to Cofa się lub chce doprowadzić do prywatyzacji
    A ciekawe jak tam z ubraniami dla pracowników czy nadal we własnym zakresie muszą kupować ?? . Bo inne miasta w komunikacji zapewniają swoim pracownikom ubrania i latem i zimą.

    • 6 11

  • będą zarzuty haha :)

    • 4 1

  • SAATZ

    Firma z nikąd ma robić remont? Ktoś w GAiT faworyzuje tem wytwór. Firma z jednym biurkiem wygrała przetarg. No i ciekawe gdzie będzie ten remont, zapewne w Zajezdni Wrzeszcz.

    • 13 0

  • Daleko ten serwis.
    A były kiedyś w Gdańsku
    Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego !

    • 14 1

  • (1)

    Nikt nie pisze ze w Mevo pozalewalo baterie?

    • 8 1

    • Robota Krówki moze?

      • 3 1

  • uwaga (1)

    PKP przez Darty z Pesy ma problemy z utrzymaniem połączeń (połowa zepsuta), a Swingi nie są lepsze.
    Z powodów politycznych utrzymuje się Pesę....

    • 5 1

    • Pesa żyje tylko dzięki kasie pompowanej w nią z PFR... Naszej kasie... To jest ponury żart, że utrzymuje się tę nędzną firmę z państwowych pieniędzy

      • 0 0

  • A mnie żona namawia na ten swing czy coś. Po.co jej tramwaj?

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane