- 1 73 loty Jacka Karnowskiego w pół roku (791 opinii)
- 2 Policjant strzelał w kierunku BMW (220 opinii)
- 3 Pasaż Podwale, nie City Forum. Nowy wygląd (176 opinii)
- 4 Pożar przepompowni nie wstrzyma inwestycji (41 opinii)
- 5 Od poniedziałku remont ul. Komandorskiej (25 opinii)
- 6 Straciła 3 tys. zł, bo "koleżanka" prosiła o BLIK-a (162 opinie)
5 mln km przejechanych na Mevo. System rośnie i zaczyna zarabiać
Z każdym kolejnym miesiącem coraz więcej osób korzysta z rowerów Mevo. Jak wynika z udostępnionych portalowi Trojmiasto.pl statystyk, od marca miesięczna liczba przejechanych kilometrów wzrosła z 345 tys. do 1,6 mln w lipcu. W lipcu padł rekord dziennych wypożyczeń rowerów - 31 lipca Mevo wypożyczano ponad 17 tys. razy. Także w lipcu osiągnięto najwyższe przychody z abonamentów i rozliczania minutowego, które wyniosły ok. 1,5 mln zł.
Jak wynika z udostępnionych portalowi Trojmiasto.pl statystyk, do końca lipca rowery Mevo przejechały ponad 5 mln kilometrów.
Rekord padł w ubiegłym miesiącu, gdy liczba przejechanych kilometrów wyniosła 1,6 mln. Złożyło się na to 436 tys. podróży (również rekord), a największą popularnością rowery cieszyły się w minioną środę. Ostatniego dnia lipca odnotowano aż 17,6 tys. wypożyczeń, co również jest wynikiem rekordowym (dla porównania w marcu było ich nieco ponad 5 tys., w kwietniu 10 tys., maju - 13 tys., czerwcu - 16 tys.).
Popularność rowerów pozytywnie wpływa na przychody z abonamentów i rozliczania minutowego. Jeszcze w marcu Mevo generowało niespełna 400 tys. zł miesięcznie przychodu.
Potem wpływy wystrzeliły.
W kwietniu odnotowano prawie 700 tys. zł, a w maju po raz pierwszy przekroczono barierę 1 mln zł (1,2 mln zł). Podobnie było w czerwcu, by w lipcu znów padł rekord - 1,5 mln zł.
To oznacza, że Mevo szybko zbliża się do granicy rentowności, bo do miesięcznej raty, jaką gminy płacą operatorowi za funkcjonowanie systemu brakuje już tylko 0,5 mln zł.
Co jeszcze wynika ze statystyk Mevo?
Co ciekawe, zdecydowana większość wpływów z wypożyczeń rowerów Mevo pochodzi od użytkowników rozliczających się minutowo, a nie w ramach abonamentu.
W marcu 250 tys. spośród 400 tys. złotych pochodziło właśnie z rozliczania minutowego, w kwietniu 430 tys. z 700 tys. zł, w maju 800 tys. z 1,2 mln, a w czerwcu 750 tys. z 1,2 mln zł.
Czuwający nad działaniem operatora Obszar Metropolitalny liczy, że stabilność systemu, niezawodność i duża dostępność rowerów sprawią, że liczba osób, które zwiążą się z Mevo na dłużej, będzie rosła.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Kup albo sprzedaj swój rower w naszym serwisie ogłoszeń
To jeszcze można poprawić
O tym, że Mevo działa świadczą też statystyki naszego Raportu, gdzie w ostatnich tygodniach znacząco spadła liczba zgłoszeń dotyczących rowerów Mevo.
Co nie oznacza, że działa on idealnie. Nadal zdarza się bowiem, że system nalicza dodatkowe opłaty użytkownikom odstawiającym rowery na przepełnionych stacjach (operator traktuje to wówczas jako oddanie roweru poza stacją).
Od czasu do czasu zdarzają się też sygnały o jeździe na gapę w koszyku na kierownicy czy aktach wandalizmu. W porównaniu do początkowej, a zwłaszcza testowej fazy Mevo, takich zgłoszeń jest jednak zdecydowanie mniej.
"Transport szkolny..." (72 opinie)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-08-02 19:00
Super (5)
Korzystam codziennie z wersji hybrydowej w ramach abonamentu, z plusów to duża dostępność rowerów, z minusów to różny stan rowerów, niektóre działają idealnie, w niektórych wspomaganie odłącza się przy np 15 km/h.
- 58 27
-
2024-08-02 22:34
Tak super cudowne te Mevo (1)
Szkoda tylko że nie mogę z tego cuda skorzystać gdyż operator omija część osiedli na południu Gdańska gdzie mieszka po kilka tys mieszkańców.
Już się wyleczyłem z tych ich wynalazków i udogodnień dla mieszkańców.
A te pieśni pochwalne to nic innego jak płatny artykuł powinny być traktowane- 11 18
-
2024-08-03 08:43
Siedz w domu, nie wychodź nigdy.
- 5 7
-
2024-08-02 22:25
Myślę że tak z kilka razy w tygodniu korzystam z Mevo i też zauważam nienajlepszy stan rowerów. Najczęstsze problemy to właśnie wspomniane wspomaganie i do tego sprawność hamulców.
To jeszcze nie koniec pierwszego sezonu, a mam wrażenie że usterek jest całkiem sporo.- 12 1
-
2024-08-02 21:08
A ja nie korzystam i nie zamierzam korzystać (1)
Mam swój własny rower.
- 14 16
-
2024-08-02 21:18
Ja też, ale po swój własny muszę wracać do miejsca, w którym go zostawiłem. Przy Mewie jest większa swoboda.
- 19 6
-
2024-08-03 09:37
Blokada miejsc parkingowych przez Mevo (1)
Madison. Parking dla Rowerów i hulajnog.Totalnie zastawiony przez dostawców rowerów Mevo. Równo poustawiane,jeden przy drugim.Nie ma jak dojść i postawić,rower,hulajnogę by przypiąć do przystosowanych do tego uchwytów,poręczy.Co na to redakcja Trójmiasto.pl?
Tutaj w tej kwestii zainterweniuje. Myślę że jest więcej takich miejsc- 29 6
-
2024-08-03 11:33
Stoją na stacji Mevo więc mają tam pierwszeństwo. Niestety stacje to nie miejsca parkingowe dla zwykłych rowerów, można je tam parkować, ale głównie są przeznaczone dla Mevo.
- 4 3
-
2024-08-02 19:02
szkoda że (8)
nawet w celu jednorazowego przejazdu trzeba przypiąć kartę płatniczą, nie można zsplacic bez zapisywania danych kart albo np. blikiem. zrezygnowałam
- 92 25
-
2024-08-02 22:56
Można zapłacić blikiem. (2)
- 4 0
-
2024-08-03 06:25
(1)
Można płacić, ale karta musi być podpięta
- 5 0
-
2024-08-03 08:42
Dostajesz do użytku drogi rower, musi być takie zabezpieczenie.
- 1 1
-
2024-08-02 21:03
Nic nie trzeba podpinać...
Można sobie konto doładować i śmigać.
- 4 6
-
2024-08-02 20:33
Można (1)
- 6 1
-
2024-08-03 09:22
Jak? W poprzedniej edycji przykładałam kartę miejską. Czy teraz tez mogę?
- 0 0
-
2024-08-02 20:29
Rower kosztuje 12.000, więc operator musi wiedzieć kto go wypożycza. Możesz podpiąć dowolną kartę - także wirtualną.
- 18 1
-
2024-08-02 19:55
ale w czym konkretnie problem
boisz się, że cię shakują z drobnych?
- 13 24
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.