- 1 Parking prywatny na mapie był miejski (100 opinii)
- 2 Jechał tunelem pod Martwą Wisłą 299 km/h (568 opinii)
- 3 Nie masz potwierdzenia nadania? Masz problem (104 opinie)
- 4 Nasz reporter dokumentuje powódź (89 opinii)
- 5 400 drzew w Alei Lipowej wymaga pomocy (34 opinie)
- 6 Nowy pomysł na budynek z Aioli (129 opinii)
50 zł za godzinę parkowania pod szkołą. "Straszak, który zadziałał"
Mieszkańcy parkujący auta na parkingu Morskiej Szkoły Podstawowej na Chełmie i zajmujący miejsca dla nauczycieli i rodziców uczniów, zmusili dyrekcję do wprowadzenia opłat za parkowanie. Nie byle jakich, bo wynoszących 50 zł za godzinę. - Po wprowadzeniu nowych zasad aut jest mniej. Straszak zadziałał - przyznaje Kamil Gajewski, dyrektor szkoły.
- Ja rozumiem, że to jest prywatny parking, nie przeznaczony dla obcych. Ale absurdalność stawki wywołuje złośliwy rechot i aż kusi o sprawdzenie, jak będzie dochodzona należność za parkowanie np. od 18 do 6 rano. Miało odstraszać, a wywołuje zakwasy w mięśniach brzucha - ze śmiechu - napisał w Raporcie z Trójmiasta.
Stawka by odstraszyć postronnych
Postanowiliśmy sprawdzić, z czego wynika wprowadzenie opłat na szkolnym parkingu i przede wszystkim, co jest przyczyną tak wysokiej stawki za postój. W tej sprawie skontaktowaliśmy się z Kamilem Gajewskim, dyrektorem szkoły.
- Nasz dotychczasowy parking podcieniowy na ok. 50 aut został zlikwidowany. W związku z tym przed szkołą powstaje nowy parking na ok. 72 miejsca postojowe. Połowa parkingu, docelowo przeznaczonego dla nauczycieli i rodziców odwożących swoje dzieci do szkoły, jest już gotowa i udostępniona, ale od początku roku szkolnego znaczna część miejsc była zajmowana przez okolicznych mieszkańców - opowiada dyrektor Gajewski.
Nietypowa oferta od jednej ze wspólnot
Początkowo kierowcy "z zewnątrz" byli upominani karteczkami pozostawianymi za wycieraczką, a nauczycielom rozdano identyfikatory uprawniające do parkowania na terenie szkoły.
Miękkie działania nie przyniosły jednak pożądanych efektów. Dyrekcja zdecydowała się więc na zmianę zasad parkowania i wprowadziła opłatę w wysokości 50 zł za godzinę postoju. Opłata nie dotyczy nauczycieli i rodziców uczących się w szkole dzieci.
- Opłatę wprowadziliśmy ok. 2 tygodnie temu i muszę przyznać, że efekty są pozytywne - przyznaje Gajewski. - Teren, na którym funkcjonuje parking, jest własnością szkoły. Tablica informująca o opłatach jest straszakiem na kierowców, którzy chcieliby pozostawić u nas swoje auto. Co ciekawe, gdy likwidowaliśmy poprzedni parking, jedna ze wspólnot widząc, że pewnie będziemy mieli teraz kłopot z parkowaniem, zaproponowała naszym nauczycielom wynajem miejsc postojowych znajdujących się za szlabanem, w cenie 30 zł miesięcznie. Nie byliśmy zainteresowani, bo wiedzieliśmy, że za chwilę będzie u nas nowy i większy parking, który w zupełności zaspokoi nasze potrzeby.
Miejsca
Opinie (200) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-10 07:04
Opinia wyróżniona
Wolność Tomku w swoim domku (22)
Jeśli to teren szkoły, to szkola decyduje. W czym problem?
- 419 27
-
2022-10-10 09:32
Ja bym się raczej zapytał czy jest to szkoła prywatna czy publiczna. (13)
Z tego co widzę, szkoła funkcjonuje jako publiczna, a teren należy do miasta. Jedynie sam budynek należy do prywatnego inwestora, który otrzymuje dotacje z budżetu na jego utrzymanie. W takim wypadku tę "wolność" z twojego wpisu może sobie uskuteczniać wewnątrz budynku szkoły.
Czy jeżeli ma być już płatne parkowanie, nie powinny być postawione parkometry z normalnymi cenami, skoro to grunt miejski? Bo obecnie wygląda to na ewidentne łamanie prawa ze strony szkoły.- 16 33
-
2022-10-10 12:22
należy do miasta
Może i tak, ale jednak został komuś przekazany do wyłącznego użytkowania, więc zarządca jak najbardziej ma prawo wprowadzić zasady korzystania z niego przez osoby trzecie. Zwłaszcza, że te zasady mają na celu uporządkowanie sytuacji i nie stoją w sprzeczności z celem prowadzonej działalności.
- 6 1
-
2022-10-10 10:42
przeczytaj par. 3 pkt 8 w statucie szkoły (6)
Organem prowadzącym szkołę jest osoba fizyczna: Monika Gierszon prowadząca działalność
gospodarczą.- 1 0
-
2022-10-10 10:50
Zgadza się, tylko co to zmienia w kontekście miejskiego gruntu na którym stoi prywatny budynek, obecnie publicznej, szkoły? (5)
Pisałem o tym wyżej - sam budynek jest prywatny. Teren jest miejski, a szkoła jest publiczna. Właścicel budynku pobiera dotacje na jego utrzymanie z budżetu, bo nie pobierają czesnego od uczniów.
Czy parkujesz w budynku szkoły czy na zewnątrz na parkingu?- 3 7
-
2022-10-10 11:17
nic nie poradzę na (4)
dziwolągi w polskim prawie. Potem wychodzi "prywatna szkoła publiczna" albo "szkoła niepubliczna". Sytuacja byłaby klarowna, gdyby dana szkoła miała kupiony teren na własność i zbudowała na nim budynek, zatrudniała menedżerów oświatowych (org. pracy nauczycieli i nauki dzieci), nauczyciele musieliby przejść przez sito, aby wyłuskać najlepszych, no i sponsor finansujący musi być prywatny. A za tzw. "za darmo" (czyt. subwencje od podatników) to będzie syf.
- 5 2
-
2022-10-10 11:22
No i o to mi właśnie chodzi! (3)
Jeżeli grunt jest miejski, to szkoła stosuje samowolkę próbując pobierać takie opłaty. Wystarczyłyby zwykłe parkometry miejskie, z cenami takimi jak wszędzie, na "ich" terenie i nikt z mieszkańców by tam nie parkował. Próba pobierania 50zł/h to ponury żart.
- 4 3
-
2022-10-10 12:48
Słyszałeś kiedyś o dzierżawie? (2)
Dzierżawca dysponuje terenem na wyłączność i ma prawo z niego pobierać pożytki.
- 1 4
-
2022-10-10 13:23
A czy ty masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? (1)
Za DB:
Morska Niepubliczna Szkoła Podstawowa działa od 2014 r. Wybudował ją prywatny inwestor, ale grunt jest miejski.
- Ta szkoła była wybudowana w innych realiach funkcjonowania rynku edukacyjnego. W tym czasie mieliśmy dwie zmiany ustawowe, które spowodowały m.in. konieczność zabezpieczenia przez gminy miejsc corazZa DB:
Morska Niepubliczna Szkoła Podstawowa działa od 2014 r. Wybudował ją prywatny inwestor, ale grunt jest miejski.
- Ta szkoła była wybudowana w innych realiach funkcjonowania rynku edukacyjnego. W tym czasie mieliśmy dwie zmiany ustawowe, które spowodowały m.in. konieczność zabezpieczenia przez gminy miejsc coraz młodszym dzieciom. Budynek przy ul. Rogalińskiej nie wykorzystywał w pełni swoich możliwości kubaturowych, było dużo mniej dzieci niż miejsc. A w obrębie południowego Gdańska bardzo są nam potrzebne nowe placówki i nowe miejsca - wskazuje Grzegorz Szczuka, szef Wydziału Rozwoju Społecznego w gdańskim magistracie.
Miasto, choć rozważało opcję odkupienia budynku, nie zrobiło tego. Nadal będzie on więc własnością inwestora. Jakie będzie miał z tego korzyści, skoro straci dochody z czesnego?
- Będzie dostawał większą niż dotychczas dotację - odpowiada Szczuka. - Ta szkoła będzie działała tak samo jak wszystkie inne szkoły publiczne. Zaraz obok wybudowaliśmy żłobek, więc stworzy się nam tam fajny kompleks edukacyjny.- 1 2
-
2022-10-10 17:36
Nie, to ty masz problem z ogarnięciem podstawowych stosunków gospodarczych
Grunt czy np. garaż może być mój, i nie muszę Ci go sprzedawać. Mogę Ci go wynająć. Mogę Ci go wydzierżawić. Nie oczekuję, że będziesz znał różnicę między jednym a drugim. Niemniej w obu przypadkach nie będę tam już mógł parkować mojego samochodu. Czy ty na poważnie uważasz, że wszystkie budowane obecnie budynki są na gruntach prywatnych? To się zdziwisz.
- 0 2
-
2022-10-10 10:31
(2)
Czyli ja mogę sobie wejść do publicznej szkoły, i siąść w jakiejś klasie i np. rozłożyć się z robotą w jakiejś ławce? Bo chwilowo nie mam dostępnego biurka więc korzystam z tego w szkole publicznej.
- 9 3
-
2022-10-10 10:41
Kolejny... (1)
czy rozmawiamy o budynku szkoły, czy o parkingu przed szkołą na miejskim gruncie?
- 2 12
-
2022-10-10 12:28
Czym się różni parking na terenie szkoły od klasy. Jedno i drugie jest dla osób korzystających ze szkoły.
- 11 3
-
2022-10-10 09:46
Uważasz, że sobie na trawniku przed szkołą możesz - już za ogrodzeniem - rozbić namiot i tam zamieszkać, spędzać kilka godzin (1)
dziennie, bo przecież to "grunt miejski" ??
- 14 6
-
2022-10-10 09:51
A czy ktoś tam parkuje i mieszka po kilka godzin?
Czy ty możesz sobie trzymać fortepian na klatce schodowej?
Podobny przykład jak twój.
Odnieś się do tego co napisałem i nie wymyślaj przykładów z d.py, które nie mają tu żadnego przełożenia, bo rozmawiamy o parkingu i opłatach, a nie o mieszkaniu pod namiotem.- 9 13
-
2022-10-10 09:23
(5)
W przysłowiu jest "wolnoć", a nie "wolność". Jak już posługujemy się cytatami to róbmy to prawidłowo.
- 20 3
-
2022-10-10 10:10
(4)
Przysłowie to nie cytat.
- 5 8
-
2022-10-10 17:52
Ależ to cytat z Fredry, nieuku.
- 1 0
-
2022-10-10 10:19
"Przysłowie to nie cytat"? Wszystko może być cytatem (1)
- 4 1
-
2022-10-10 10:30
Skoro są cytatami, to powinny być pisane w cudzysłowie, a jakoś nikt ich tak nie pisze.
- 1 0
-
2022-10-10 10:15
chyba że je się cytuje
- 8 0
-
2022-10-10 08:39
Wolnoć, nie wolność
- 18 4
-
2022-10-10 08:03
Precz Z
- 0 15
-
2022-10-10 07:38
Opinia wyróżniona
(2)
Bardzo dobrze! Popieram
- 202 17
-
2022-10-10 10:17
Działania symetryczne (1)
Proponuję wprowadzić opłatę 50 PLN za parkowanie aut rodziców i nauczycieli na przyległych ulicach
- 5 4
-
2022-10-10 15:19
Malowany dzbanku...
Na przyleglych ulicach to mozesz proponowac nawet 1000zl za godzine. Rodzice i nauczyciele maja swoj parking wiec na pewno beda nie beda korzystac z przyleglych ulic
- 0 2
-
2022-10-10 07:27
Opinia wyróżniona
Płatny parking to działalność gospodarcza (31)
Czy płacący 50 zł/h otrzyma paragon,a od przychodu będą odprowadzone podatki i składki?
- 134 174
-
2022-10-10 18:54
Żóltodziób
Oj, jeszcze wiele wody musi upłynąć, abyś zrozumiał zasady funkcjonowania życia, oj wiele. Ale wiadomo, Google i jestem specem, podatki, przychody, rozchody. Jak można mieć tak ograniczone rozeznanie i jeszcze zadawać tak durne pytania. Dla Ciebie to ta oplata powinna wynosić co najmniej 2h dziennej nauki, aby w konsekwencji nie pisać powyższych bzdur! I oczywiście czekam na dalszy bezmyślny bełkot w odpowiedzi na mój wpis, będzie miodzio wieczór.
- 0 0
-
2022-10-10 09:38
(2)
Nikt Ci,, dzbanie,, nie karze tam parkować tego złomu. Masz pojazd to albo kupujesz miejsce lub abonament albo s, ykasz miejsca.
- 5 4
-
2022-10-10 14:03
Karze bo kara, każe bo kazać. Które słowo powinieneś wybrać?
- 2 0
-
2022-10-10 11:36
następny anafabeta...
- 3 0
-
2022-10-10 09:00
wpis z kodem PKID oraz regulamin (9)
Działalność i wpis z kodem PKID usług parkingowych oraz widoczny regulamin parkingu.
Inaczej to nielegalne. Jakiś czas temu gość próbował odemnie wyłudzić opłatę ale na szczęście Straż Miejska go uświadomiła .- 13 8
-
2022-10-10 11:10
Zapraszam ...
...na moją posesję.Uwierz mi,że nawet policja nic nie wskóra.
- 6 2
-
2022-10-10 09:37
konfederacja zamiast uważać na polskim i matematyce siedzi na raporcie :)
- 5 4
-
2022-10-10 09:33
Laweta i do widzenia! :)
- 3 2
-
2022-10-10 09:28
Czyli prawo ma działać tylko w jedną stronę!! (5)
Oczywiście Ty masz prawo nie legalnie wjechać na prywatną nieruchomość. Przecież Tobie się wszystko należy.
- 20 3
-
2022-10-10 09:33
Absolutnie legalnie mogą zamknąć bramę i pokisić pozostawione szroty przez parę tygodni aż się Janusze nauczą. (4)
Ale jeżeli chcą prowadzić działalność usługową i pobierać za nią pieniądze, niech robią to zgodnie z prawem.
- 11 3
-
2022-10-10 10:54
Nie do końca mogą tak zrobić :) (3)
Zamknąć bramę jak najbardziej mogą, ale jeśli zgłosi się właściciel zostawionego pojazdu, to mają obowiązek go natychmiast wydać bez żadnego gadania. W innym przypadku jest to przywłaszczenie.
- 5 5
-
2022-10-10 12:47
Chyba, że się klucz zgubi
I będzie odnajdywał przez tydzień. Często się gubią.
- 3 1
-
2022-10-10 11:49
(1)
Nie natychmiast tylko niezwlocznie: P
- 9 1
-
2022-10-10 15:34
> Nie natychmiast tylko niezwlocznie: P
A "niezwłocznie" w związku z uszkodzeniem mechanizmu bramy to w ciągu najbliższych 3 tygodni :) Za niedogodności przepraszamy.- 6 2
-
2022-10-10 08:11
Parking (10)
Jeżeli wjedziesz mną mój teren na moją wlasność bez mojej zgody to zażądam nawet 1 000 zł.
- 44 10
-
2022-10-10 08:58
A ja zarządam faktury, albo wrócę ze skarbówką. (4)
- 5 24
-
2022-10-10 09:35
A ja zażądam gwiazdki z nieba i wrócę z mamą
- 3 0
-
2022-10-10 09:26
A Ty za bezprawne naruszenie własności powinieneś otrzymać karę (1)
W USA to Trump kazał by strzelać do Ciebie a policja od razu rzuciła na glebę
- 6 6
-
2022-10-10 09:31
I dlatego USA nie jest już uznawane za cywilizowany kraj.
Poza tym jestem biały, więc policja co najwyżej pogroziłaby mi palcem :)
- 4 14
-
2022-10-10 09:24
Zażądam, przez ż! Nauczcie się pisać w końcu!
- 25 0
-
2022-10-10 08:38
(4)
Jeżeli był możliwy wjazd oraz nie było odpowiednich informacji i oznaczeń- to możesz żądać, ale na tym koniec. Każdy może zaparkować, o ile nie łamie przepisów o ruchu drogowym. Niestety - takie mamy poszanowanie własności prywatnej w Polsce.
- 20 5
-
2022-10-10 09:02
czyli jak zwykle szlaban (3)
jedyne rozwiazanie ktore dziala w Polsce
- 28 0
-
2022-10-10 16:58
(1)
;D można podejrzewać, że przebijanie opon zadziałało by lepiej :P
- 0 0
-
2022-10-10 20:33
Przebijanie opon działa w obie strony.
- 1 0
-
2022-10-10 09:22
Niestety tak. Temat przerabiany przez wiele wspólnot mieszkaniowych.
- 13 0
-
2022-10-10 08:01
a jak pobierasz bilet z parkometru to dostajesz paragon? XD (5)
weź się zastanów co piszesz
- 63 34
-
2022-10-11 12:47
Hahahaha no pewnie ze tak.
- 0 0
-
2022-10-10 11:01
Jak łysy grzywą o kant kuli...
- 1 0
-
2022-10-10 08:35
Oczywiście, że tak
- 37 7
-
2022-10-10 08:45
Bilet jest paragonem
- 34 2
-
2022-10-10 08:37
Oczywiście że dostaje
- 31 3
Wszystkie opinie
-
2022-10-10 07:03
Jeszcze trochę pisowskiej inflacji (2)
i 50 zl/h to będzie normalna cena za parkowanie wszędzie.
- 92 36
-
2022-10-10 07:30
No tak. Stać na konia to stać i na wóz. Proste.
- 10 2
-
2022-10-10 12:18
POlitycznej inflacji chyba..
- 2 0
-
2022-10-10 07:04
Co za egzotyczny kraj.
- 11 18
-
2022-10-10 07:04
Opinia wyróżniona
Wolność Tomku w swoim domku (22)
Jeśli to teren szkoły, to szkola decyduje. W czym problem?
- 419 27
-
2022-10-10 08:03
Precz Z
- 0 15
-
2022-10-10 08:39
Wolnoć, nie wolność
- 18 4
-
2022-10-10 09:23
(5)
W przysłowiu jest "wolnoć", a nie "wolność". Jak już posługujemy się cytatami to róbmy to prawidłowo.
- 20 3
-
2022-10-10 10:10
(4)
Przysłowie to nie cytat.
- 5 8
-
2022-10-10 10:15
chyba że je się cytuje
- 8 0
-
2022-10-10 10:19
"Przysłowie to nie cytat"? Wszystko może być cytatem (1)
- 4 1
-
2022-10-10 10:30
Skoro są cytatami, to powinny być pisane w cudzysłowie, a jakoś nikt ich tak nie pisze.
- 1 0
-
2022-10-10 17:52
Ależ to cytat z Fredry, nieuku.
- 1 0
-
2022-10-10 09:32
Ja bym się raczej zapytał czy jest to szkoła prywatna czy publiczna. (13)
Z tego co widzę, szkoła funkcjonuje jako publiczna, a teren należy do miasta. Jedynie sam budynek należy do prywatnego inwestora, który otrzymuje dotacje z budżetu na jego utrzymanie. W takim wypadku tę "wolność" z twojego wpisu może sobie uskuteczniać wewnątrz budynku szkoły.
Czy jeżeli ma być już płatne parkowanie, nie powinny być postawione parkometry z normalnymi cenami, skoro to grunt miejski? Bo obecnie wygląda to na ewidentne łamanie prawa ze strony szkoły.- 16 33
-
2022-10-10 09:46
Uważasz, że sobie na trawniku przed szkołą możesz - już za ogrodzeniem - rozbić namiot i tam zamieszkać, spędzać kilka godzin (1)
dziennie, bo przecież to "grunt miejski" ??
- 14 6
-
2022-10-10 09:51
A czy ktoś tam parkuje i mieszka po kilka godzin?
Czy ty możesz sobie trzymać fortepian na klatce schodowej?
Podobny przykład jak twój.
Odnieś się do tego co napisałem i nie wymyślaj przykładów z d.py, które nie mają tu żadnego przełożenia, bo rozmawiamy o parkingu i opłatach, a nie o mieszkaniu pod namiotem.- 9 13
-
2022-10-10 10:31
(2)
Czyli ja mogę sobie wejść do publicznej szkoły, i siąść w jakiejś klasie i np. rozłożyć się z robotą w jakiejś ławce? Bo chwilowo nie mam dostępnego biurka więc korzystam z tego w szkole publicznej.
- 9 3
-
2022-10-10 10:41
Kolejny... (1)
czy rozmawiamy o budynku szkoły, czy o parkingu przed szkołą na miejskim gruncie?
- 2 12
-
2022-10-10 12:28
Czym się różni parking na terenie szkoły od klasy. Jedno i drugie jest dla osób korzystających ze szkoły.
- 11 3
-
2022-10-10 10:42
przeczytaj par. 3 pkt 8 w statucie szkoły (6)
Organem prowadzącym szkołę jest osoba fizyczna: Monika Gierszon prowadząca działalność
gospodarczą.- 1 0
-
2022-10-10 10:50
Zgadza się, tylko co to zmienia w kontekście miejskiego gruntu na którym stoi prywatny budynek, obecnie publicznej, szkoły? (5)
Pisałem o tym wyżej - sam budynek jest prywatny. Teren jest miejski, a szkoła jest publiczna. Właścicel budynku pobiera dotacje na jego utrzymanie z budżetu, bo nie pobierają czesnego od uczniów.
Czy parkujesz w budynku szkoły czy na zewnątrz na parkingu?- 3 7
-
2022-10-10 11:17
nic nie poradzę na (4)
dziwolągi w polskim prawie. Potem wychodzi "prywatna szkoła publiczna" albo "szkoła niepubliczna". Sytuacja byłaby klarowna, gdyby dana szkoła miała kupiony teren na własność i zbudowała na nim budynek, zatrudniała menedżerów oświatowych (org. pracy nauczycieli i nauki dzieci), nauczyciele musieliby przejść przez sito, aby wyłuskać najlepszych, no i sponsor finansujący musi być prywatny. A za tzw. "za darmo" (czyt. subwencje od podatników) to będzie syf.
- 5 2
-
2022-10-10 11:22
No i o to mi właśnie chodzi! (3)
Jeżeli grunt jest miejski, to szkoła stosuje samowolkę próbując pobierać takie opłaty. Wystarczyłyby zwykłe parkometry miejskie, z cenami takimi jak wszędzie, na "ich" terenie i nikt z mieszkańców by tam nie parkował. Próba pobierania 50zł/h to ponury żart.
- 4 3
-
2022-10-10 12:48
Słyszałeś kiedyś o dzierżawie? (2)
Dzierżawca dysponuje terenem na wyłączność i ma prawo z niego pobierać pożytki.
- 1 4
-
2022-10-10 13:23
A czy ty masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? (1)
Za DB:
Morska Niepubliczna Szkoła Podstawowa działa od 2014 r. Wybudował ją prywatny inwestor, ale grunt jest miejski.
- Ta szkoła była wybudowana w innych realiach funkcjonowania rynku edukacyjnego. W tym czasie mieliśmy dwie zmiany ustawowe, które spowodowały m.in. konieczność zabezpieczenia przez gminy miejsc coraz młodszym dzieciom. Budynek przy ul. Rogalińskiej nie wykorzystywał w pełni swoich możliwości kubaturowych, było dużo mniej dzieci niż miejsc. A w obrębie południowego Gdańska bardzo są nam potrzebne nowe placówki i nowe miejsca - wskazuje Grzegorz Szczuka, szef Wydziału Rozwoju Społecznego w gdańskim magistracie.
Miasto, choć rozważało opcję odkupienia budynku, nie zrobiło tego. Nadal będzie on więc własnością inwestora. Jakie będzie miał z tego korzyści, skoro straci dochody z czesnego?
- Będzie dostawał większą niż dotychczas dotację - odpowiada Szczuka. - Ta szkoła będzie działała tak samo jak wszystkie inne szkoły publiczne. Zaraz obok wybudowaliśmy żłobek, więc stworzy się nam tam fajny kompleks edukacyjny.- 1 2
-
2022-10-10 17:36
Nie, to ty masz problem z ogarnięciem podstawowych stosunków gospodarczych
Grunt czy np. garaż może być mój, i nie muszę Ci go sprzedawać. Mogę Ci go wynająć. Mogę Ci go wydzierżawić. Nie oczekuję, że będziesz znał różnicę między jednym a drugim. Niemniej w obu przypadkach nie będę tam już mógł parkować mojego samochodu. Czy ty na poważnie uważasz, że wszystkie budowane obecnie budynki są na gruntach prywatnych? To się zdziwisz.
- 0 2
-
2022-10-10 12:22
należy do miasta
Może i tak, ale jednak został komuś przekazany do wyłącznego użytkowania, więc zarządca jak najbardziej ma prawo wprowadzić zasady korzystania z niego przez osoby trzecie. Zwłaszcza, że te zasady mają na celu uporządkowanie sytuacji i nie stoją w sprzeczności z celem prowadzonej działalności.
- 6 1
-
2022-10-10 07:04
(3)
Tylko 50zł?Dać 100,niektórzy rodzice jakby tylko mogli to by wjechali autem pod drzwi klasy...
- 60 25
-
2022-10-10 07:16
Ale przeciez ci wyjeżdżający do klasy maja parkowanie za darmo. Oj cos problem mamy ze zrozumieniem tekstu pisanego.
- 31 2
-
2022-10-10 07:26
Czytaj ze zrozumieniem, albo nie komentuj
To parking także dla rodziców uczniów szkoły
- 14 0
-
2022-10-10 09:26
Cos ci znowu nie poszło.
Ahahahaha
- 3 0
-
2022-10-10 07:07
Wiadomo co z nową świętokrzyska? (1)
Dostali kasę z Warszawy i nikt nic nie mówi o budowie
- 22 7
-
2022-10-10 12:27
I jeszcze długo nie powie
Z tego co mi wiadomo, to NŚ ma być budowana razem z PKM, czyli nie w tym stuleciu.
- 3 0
-
2022-10-10 07:08
To jest śmieszne, żeby nie powiedzieć infantylne (4)
Masz samochód, jesteś dzięki niemu arystokratą na miarę obecnych czasów - i nawet tak trywialnej rzeczy jak szacunek do prywatnego mienia nie można w sobie wykiełkować. Ja wiem, zaraz będzie płacz, że miejsc pod blokami mniej aut i tak dalej i tak dalej. No i co z tego. Wystarczy poświęcić 5 minut na poszukanie miejsca kawałek dalej. Ale ujma co? Szlachcicowi tudzież Hrabiance nie wypada tak daleko od włości swych parkować.
- 90 15
-
2022-10-10 07:18
Nieprawda. Arystokrata sie jest gdy ma sie wolny czas na spedzanie polowy dnia w bydlowozach. Ci w samochodach to przeciętni obywatele klasy sredniej.
- 3 13
-
2022-10-10 07:44
W Polsce samochód to cały czas synonim luksusu a nie środek transportu jak to jest na zachodzie. (1)
U nas jak masz samochód to "wszystko ci się należy" Darmowe parkingi oczywiście pod domem, w centrum miasta pod pracą, wszędzie. Bo to ja mam samochód i jestem najważniejszy,. Niestety ta wschodnia lub jak kto woli PRLowska mentalność cały czas jest widoczna w naszym społeczeństwie. Na szczęście z biegiem lat to się powoli zmienia.
- 24 6
-
2022-10-10 11:06
W Polsce samochód jest koniecznym środkiem transportu a nie żadnym synonimem luksusu.
Jeśli pracujesz, masz rodzinę i musisz być mobilny, to samochód jest koniecznością, a nie luksusem. Jeżeli kogoś stać na tracenie pół dnia w komunikacji miejskiej - super dla niego. Ale jeżeli będzie potrzebował się poruszać także poza miastem, to co? Linie kolejowe polikwidowane, PKSy 2x na dzień i przeważnie tylko w sezonie urlopowym. Ma zasuwać na rowerku, czy może współdzieloną hulajnogą lub skuterkiem elektrycznym, których poza miastem nigdzie nie można zostawić?
- 6 0
-
2022-10-10 10:57
Problem w tym, że to nie jest prywatne mienie.
Tylko budynek szkoły jest prywatny, cały teren jest miejski!
- 0 3
-
2022-10-10 07:15
(9)
To jak mam teraz przywozić córkę na zajęcia pozalekcyjne? Muszę tam stać godzinę za pięć dych? Już to widzę!
- 2 77
-
2022-10-10 07:19
(1)
Widać, że nie umiesz czytać ani myśleć, ale umiesz pisać i prowadzić auto. Najgorsze możliwe połączenie.
- 57 0
-
2022-10-10 09:33
Biedna ta córka że ma takiego ojca
- 14 0
-
2022-10-10 07:21
(2)
Dodaj ze chorom curke
- 41 0
-
2022-10-10 09:06
Horom (1)
Jeśli jusz
- 12 0
-
2022-10-10 16:51
Przepraszam. Faktycznie mialo byc horom. Taki jakis nierozgarniety dzis jestem.
- 1 0
-
2022-10-10 07:21
To stan gdzieś dalej . Ciężko się przejść ???
- 17 2
-
2022-10-10 07:54
co jak masz córkę to nie płacisz (1)
musisz doczytać tabliczkę do końca
- 13 0
-
2022-10-10 21:51
Nieprawda. Darmowe parkowanie jest dla rodzicow szkoły, a nie rodziców córek.
- 0 0
-
2022-10-10 09:32
Tragedia, on ma już córkę a nie umie czytać ze zrozumieniem
To lepiej będzie jak ty pójdziesz na dodatkowe zajęcia z czytania ze zrozumieniem
- 6 0
-
2022-10-10 07:22
Każdy powinien jeździć rowerem. Rowerki to nasza przyszłość! (4)
- 21 31
-
2022-10-10 07:28
(3)
Kryzys paliwowy lat 70. doprowadził do kompletnej przebudowy miast w Holandii, pobudowania dróg rowerowych i wyrzucenia samochodów z centrum.
Ale Polaki wezmą i chwilówkę na paliwo i parking, żeby tylko podjechać autem pod same drzwi.- 11 11
-
2022-10-10 07:47
(1)
Jest dobry filmik dokumentalny o tym na YouTube:
"How the Dutch got their cycle paths"
całe 6 minut, bardzo polecam.- 6 3
-
2022-10-10 08:54
Sam sobie odpisujesz?
To choroba....
- 2 2
-
2022-10-10 08:16
Amsterdam to nie cała Holandia
- 5 1
-
2022-10-10 07:27
Opinia wyróżniona
Płatny parking to działalność gospodarcza (31)
Czy płacący 50 zł/h otrzyma paragon,a od przychodu będą odprowadzone podatki i składki?
- 134 174
-
2022-10-10 08:01
a jak pobierasz bilet z parkometru to dostajesz paragon? XD (5)
weź się zastanów co piszesz
- 63 34
-
2022-10-10 08:35
Oczywiście, że tak
- 37 7
-
2022-10-10 08:37
Oczywiście że dostaje
- 31 3
-
2022-10-10 08:45
Bilet jest paragonem
- 34 2
-
2022-10-10 11:01
Jak łysy grzywą o kant kuli...
- 1 0
-
2022-10-11 12:47
Hahahaha no pewnie ze tak.
- 0 0
-
2022-10-10 08:11
Parking (10)
Jeżeli wjedziesz mną mój teren na moją wlasność bez mojej zgody to zażądam nawet 1 000 zł.
- 44 10
-
2022-10-10 08:38
(4)
Jeżeli był możliwy wjazd oraz nie było odpowiednich informacji i oznaczeń- to możesz żądać, ale na tym koniec. Każdy może zaparkować, o ile nie łamie przepisów o ruchu drogowym. Niestety - takie mamy poszanowanie własności prywatnej w Polsce.
- 20 5
-
2022-10-10 09:02
czyli jak zwykle szlaban (3)
jedyne rozwiazanie ktore dziala w Polsce
- 28 0
-
2022-10-10 09:22
Niestety tak. Temat przerabiany przez wiele wspólnot mieszkaniowych.
- 13 0
-
2022-10-10 16:58
(1)
;D można podejrzewać, że przebijanie opon zadziałało by lepiej :P
- 0 0
-
2022-10-10 20:33
Przebijanie opon działa w obie strony.
- 1 0
-
2022-10-10 08:58
A ja zarządam faktury, albo wrócę ze skarbówką. (4)
- 5 24
-
2022-10-10 09:24
Zażądam, przez ż! Nauczcie się pisać w końcu!
- 25 0
-
2022-10-10 09:26
A Ty za bezprawne naruszenie własności powinieneś otrzymać karę (1)
W USA to Trump kazał by strzelać do Ciebie a policja od razu rzuciła na glebę
- 6 6
-
2022-10-10 09:31
I dlatego USA nie jest już uznawane za cywilizowany kraj.
Poza tym jestem biały, więc policja co najwyżej pogroziłaby mi palcem :)
- 4 14
-
2022-10-10 09:35
A ja zażądam gwiazdki z nieba i wrócę z mamą
- 3 0
-
2022-10-10 09:00
wpis z kodem PKID oraz regulamin (9)
Działalność i wpis z kodem PKID usług parkingowych oraz widoczny regulamin parkingu.
Inaczej to nielegalne. Jakiś czas temu gość próbował odemnie wyłudzić opłatę ale na szczęście Straż Miejska go uświadomiła .- 13 8
-
2022-10-10 09:28
Czyli prawo ma działać tylko w jedną stronę!! (5)
Oczywiście Ty masz prawo nie legalnie wjechać na prywatną nieruchomość. Przecież Tobie się wszystko należy.
- 20 3
-
2022-10-10 09:33
Absolutnie legalnie mogą zamknąć bramę i pokisić pozostawione szroty przez parę tygodni aż się Janusze nauczą. (4)
Ale jeżeli chcą prowadzić działalność usługową i pobierać za nią pieniądze, niech robią to zgodnie z prawem.
- 11 3
-
2022-10-10 10:54
Nie do końca mogą tak zrobić :) (3)
Zamknąć bramę jak najbardziej mogą, ale jeśli zgłosi się właściciel zostawionego pojazdu, to mają obowiązek go natychmiast wydać bez żadnego gadania. W innym przypadku jest to przywłaszczenie.
- 5 5
-
2022-10-10 11:49
(1)
Nie natychmiast tylko niezwlocznie: P
- 9 1
-
2022-10-10 15:34
> Nie natychmiast tylko niezwlocznie: P
A "niezwłocznie" w związku z uszkodzeniem mechanizmu bramy to w ciągu najbliższych 3 tygodni :) Za niedogodności przepraszamy.- 6 2
-
2022-10-10 12:47
Chyba, że się klucz zgubi
I będzie odnajdywał przez tydzień. Często się gubią.
- 3 1
-
2022-10-10 09:33
Laweta i do widzenia! :)
- 3 2
-
2022-10-10 09:37
konfederacja zamiast uważać na polskim i matematyce siedzi na raporcie :)
- 5 4
-
2022-10-10 11:10
Zapraszam ...
...na moją posesję.Uwierz mi,że nawet policja nic nie wskóra.
- 6 2
-
2022-10-10 09:38
(2)
Nikt Ci,, dzbanie,, nie karze tam parkować tego złomu. Masz pojazd to albo kupujesz miejsce lub abonament albo s, ykasz miejsca.
- 5 4
-
2022-10-10 11:36
następny anafabeta...
- 3 0
-
2022-10-10 14:03
Karze bo kara, każe bo kazać. Które słowo powinieneś wybrać?
- 2 0
-
2022-10-10 18:54
Żóltodziób
Oj, jeszcze wiele wody musi upłynąć, abyś zrozumiał zasady funkcjonowania życia, oj wiele. Ale wiadomo, Google i jestem specem, podatki, przychody, rozchody. Jak można mieć tak ograniczone rozeznanie i jeszcze zadawać tak durne pytania. Dla Ciebie to ta oplata powinna wynosić co najmniej 2h dziennej nauki, aby w konsekwencji nie pisać powyższych bzdur! I oczywiście czekam na dalszy bezmyślny bełkot w odpowiedzi na mój wpis, będzie miodzio wieczór.
- 0 0
-
2022-10-10 07:38
Opinia wyróżniona
(2)
Bardzo dobrze! Popieram
- 202 17
-
2022-10-10 10:17
Działania symetryczne (1)
Proponuję wprowadzić opłatę 50 PLN za parkowanie aut rodziców i nauczycieli na przyległych ulicach
- 5 4
-
2022-10-10 15:19
Malowany dzbanku...
Na przyleglych ulicach to mozesz proponowac nawet 1000zl za godzine. Rodzice i nauczyciele maja swoj parking wiec na pewno beda nie beda korzystac z przyleglych ulic
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.