- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (94 opinie)
- 2 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (90 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (148 opinii)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (363 opinie)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (148 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (244 opinie)
500 ton na wiadukcie, a ugiął się tylko o 2 mm
Na wiadukt nad ul. Słowackiego wjechały wieczorem lokomotywy o łącznej masie ponad 500 ton
Sukcesem zakończyły się próby obciążeniowe największego wiaduktu na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które przeprowadzono w środę wieczorem.
Na budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej trwają odbiory poszczególnych obiektów, po których 1 września 2015 r. pojadą pasażerskie składy z Wrzeszcza do portu lotniczego. W środę wieczorem przeprowadzono próby obciążeniowe największego wiaduktu na linii - nad ul. Słowackiego.
- Najpierw na tor nr 2 - ten od strony Wrzeszcza - wjechały dwie, ważące łącznie ok. 240 ton lokomotywy. Następnie na tor nr 1 wjechała trzecia lokomotywa z dwoma wagonami wypełnionymi tłuczniem. Stojące na wiadukcie łukowym pojazdy ważyły łącznie ponad 500 ton - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM, która jest inwestorem przedsięwzięcia.
Zgodnie z budowlaną tradycją, podczas próby obciążeniowej pod wiaduktem ustawili się projektanci i budujący go inżynierowie.
Tak budowano wiadukt nad ul. Słowackiego zanim przeszedł próby obciążeniowe.
Przeprowadzone próby obciążenia statycznego są niezbędne, by uzyskać zezwolenie na użytkowanie obiektu. Wiadukt na ul. Słowackiego przejdzie jeszcze dynamiczne próby obciążeniowe. Wtedy lokomotywy będą najeżdżały na obiekt z różnymi prędkościami.
W środę w nocy próby obciążeniowe prowadzane były także na wiadukcie nad ul. Rakoczego i mniejszych obiektach w jego sąsiedztwie.
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Budimex, która za swoje prace zainkasuje 716 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2015 r.
Opinie (194) 9 zablokowanych
-
2014-11-20 12:54
Struga z Budyniem
trzeba było tam postawić. bo inaczej te próby nieważne
- 6 1
-
2014-11-20 12:58
A gdzie był budyń?
- 2 2
-
2014-11-20 13:15
Brawo (1)
Brawo panowie. Dobra robota!
- 4 0
-
2014-11-20 13:38
Jestem wesoły Romek, mam na przedmieściu domek...
A w domku mam wazelinkę, he!
- 1 1
-
2014-11-20 13:57
Droga Redakcjo. Mam dwa sakramentalne pytania: (2)
1. Gdzie byli rodzice? 2. Kiedy budowa drugiego peronu na Wzgórzu Świętego Maksymiliana? Inne to pryszcz.
- 2 3
-
2014-11-20 14:03
Ad 2. to chyba zalezy od CH Riviera (1)
Riviera się zlitowała i wybuduje sobie peron, więc przynajmniej jeden peron PKM w Gdyni będzie. Niestety, na obrzeżach Karwin nie ma żadnego CH, więc nikt się nad szczurzą bandą nie zlituje i sami będą musieli poudawać, że cos budują. Na razie nawet nie próbują udawać, że przełożyli choć jeden kamyczek.
- 2 0
-
2014-11-20 14:26
Nie obwiniaj Riviery.
Właścicielem Magistrali Węglowej jest PKP PLK. Bez jej zgody Riviera może sobie nagwizdać.
- 3 0
-
2014-11-20 14:30
Fajna muza w tle
- 1 1
-
2014-11-20 14:37
Apel dzieci z kolbud do marszałka (2)
My dzieci i młodzież mieszkająca w kolbudach i okolicach błagamy i apelujemy: połączcie kolej metropolitarną z kolbudami.
chcemy być samodzielne, i korzystać ze szkół,zajęć pozalekcyjnych, rozrywki w gdańsku bez obciążania naszych spracowanych rodziców. Tylko kolej może nam to zapewnić. Panie marszałku, wojcie gminy kolbudy, pozostali włodarze spełnijcie nasze marzenia. Boimy sie jeżdzić zatłoczona droga 221 w przepełnionych autobusach i narkomańskim dworcu pks- 7 5
-
2014-11-20 14:59
przeprowadzcie sie do Gdańska, już teraz bo nie płacicie w gdańsku podatków więc nie dbamy o was. Na to był czas wcześniej i trzeba było o tym myśleć. Siedźcie w autobusach całymi dniami. To wam zgotował wójt. Nie musicie się też kształcić. na wsi jest bardzo dużo pracy.
- 2 2
-
2014-11-20 15:20
Dzieci z Kolbud, nauczcie się stawiać kropki i pisać z dużej litery zdania.
Bo nie przypuszczam żeby pisząc w Waszym imieniu takie gafy mógł walnąć niefrasobliwy rodzic.
- 2 0
-
2014-11-20 15:04
gdyby wjechało 1000 ton (2)
to ugięcie byłoby ok. 4 mm?
- 2 2
-
2014-11-20 15:36
(1)
Albo 4 metry...
- 2 2
-
2014-11-21 09:30
na sekunde
- 2 1
-
2014-11-20 15:04
czy pracownicy wjeżdżający na most są jakoś specjalnie
ubezpieczeni?
- 5 1
-
2014-11-20 15:31
Ale te diesle to chyba raz byly regulowane....
... przed upadkiem komuny. Ja rozumiem ze to bieg jalowy, ale na pewno the lomokotywy nie spelniaja norm juro 3. :-)
- 2 0
-
2014-11-20 17:11
a moze puścić tam pitolino?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.