• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

500-tonowy żuraw we Wrzeszczu. Będą utrudnienia

Maciej Naskręt
8 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Zamontowane dwa tygodnie temu nocą środkowe elementy estakady nad al. Grunwaldzką. Zamontowane dwa tygodnie temu nocą środkowe elementy estakady nad al. Grunwaldzką.

W nocy z sobotę na niedzielę rusza kolejny etap prac przy budowie estakady nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu. Na skrzyżowaniu przy Galerii Bałtyckiej zaparkuje 500-tony żuraw. Będą utrudnienia w ruchu.



Czy oddanie do ruchu estakady odkorkuje skrzyżowanie przy Galeri Bałtyckiej?

W nocy z 8 na 9 października ok. godz. 23:30 rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska montaż drugiej sekcji estakady budowanej w ramach miejskiego odcinka Trasy Słowackiego. Tym razem elementy przęsła zostaną umieszczone na filarach znajdujących się po stronie centrum handlowego.

- Podobnie jak w przypadku pierwszego montażu, dwa tygodnie temu, cała operacja potrwa około jednej doby - tłumaczy Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.

W sobotę, ok. godz. 14, na miejsce montażu wjedzie żuraw - tym razem większy, bo o nośności 500 ton. Dźwig stanie na jednej z jezdni ul. Kościuszki, która zostanie zawężona do jednego pasa ruchu. Żuraw przez kolejne 8 godzin będzie balastowany ciężarem ok. 120 ton.

Do godz. 23:30 na miejsce montażu dojadą elementy estakady. Podobnie jak poprzednio będą to dwa boczne elementy po około 60 ton i środkowy o wadze ok. 15 ton. Montaż potrwa do około 5.30 rano. W tym czasie jezdnia al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu zostanie zwężona do jednego pasa ruchu.

Po godz. 5:30 w niedzielę ruch wróci do normy, a przez kolejne osiem godzin dźwig będzie rozbalastowywany.

Przez następne dwa tygodnie estakada będzie scalana. Po zakończeniu tych prac operacja zostanie powtórzona. Wtedy montowany będzie element, który połączy sekcje zamontowane w ten weekend i dwa tygodnie temu. Cała konstrukcja ma być gotowa do końca tego roku.

Zobacz, jak drogowcy nocą montowali pierwszą sekcję estakady we Wrzeszczu.


Parametry estakady nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu.

Przekrój budowanej estakady we Wrzeszczu. Przekrój budowanej estakady we Wrzeszczu.
To czteroprzęsłowy obiekt. Każde przęsło ma odpowiednio 22, 41, 41 i 22 metry, co daje długość długość 126 m.

Estakada o szerokości 11,18 m zmieści jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu w przeciwnych kierunkach. Nie będzie jednak na niej chodników, czy drogi rowerowej.

Ponadto na estakadzie zostaną zainstalowane ekrany akustyczne.


Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (116) 6 zablokowanych

  • Szkoda tylko że nikt nie pomyśli o tych biednych robotnikach pracujących w zimnie i deszczu w sobotnią noc gdy większość ludfzi (8)

    imprezuje i pije

    • 29 149

    • ?!?!??!?!

      wariat

      • 31 5

    • Taka praca.

      Grunt, że uczciwa i z tego co wiem pracownicy pracujący prze tej części Słowackiego nie mają problemu z otrzymywanie wynagrodzeń. W odcinku lotniskowym jeden podwykonawca niestety dał pod tym względem ciała.

      • 24 0

    • fakt.... mogli by to montować tylko od 8-15 w dni robocze... (1)

      .... ludzie byli by szczęśliwi uczestnicząc w największym korku w historii nowożytnej Europy

      • 58 1

      • Jesteście dziwni.

        Swoje już przeżyłem i wiem jak to jest. Jak są pieniądze to w parze z nimi idzie praca. Więc proszę się nie rozczulać bo szczerze współczuje tym, którzy siedzą przed komputerem przez cały dzień. Pozdrawam

        • 21 1

    • a oni to za darmo robią, czy jak???

      • 21 1

    • bez zartów prosze

      szkoda ?? za darmo nikt nie pracuje, po za tym Polska potrzebuje pare lat 24/24 i 7/7 to może dogonimy Europe chociaż trochę

      • 6 1

    • Ale to na szczęście jest Gdańsk, nie Gdynia, tu się pracuje non stop,

      w interesie mieszkańców, bo czas to pieniądz. Zobaczcie Estakadę Kwiatkowskiego w Gdyni - po środku pracuje grupka pracowników, a po bokach kilkaset ludzi stoi w korku. Korki są nawet w nocy (!!!), kiedy robotnicy i urzędnicy smacznie śpią.

      • 3 1

    • ja o nich myślę

      lepiej już się zrobiło tobie?

      • 2 0

  • (6)

    Rozumiem brak chodnika, troche rozumiem jeden pas w kazdym kierunku, ale nie rozumiem braku sciezki rowerowej.

    • 22 79

    • Sćiezka rowerowa jak i chodnik będą przebiegać dołem.

      Nie da się poprowadzić ani chodnika ani ścieżki rowerowej tak by mogły biec tym wiaduktem, musiały by biec przez dłuższy odcinek pomiędzy pasami na Słowackiego.

      • 26 0

    • jeden pas jest niewybaczalny (1)

      zobaczycie co sie bedzie dzialo jak na tym wiadukcie popsuje sie jakis wiekszy pojazd typu tir, autobus...

      • 8 17

      • Zgodnie z tym rozumowaniem pojedynczy pas jest niewybaczalny absolutnie wszędzie.

        • 19 3

    • Jeden pas.

      Mają być dwa pasy. Pozdro.

      • 4 0

    • won z ta patologią na rowerach

      precz z rowerzystami ! oni zadaja sie z pedałami !!

      • 3 4

    • ja rozumiem - sam jestem rowerzystą

      jeżeli Ty nie możesz zrozumieć, to lepiej od razu siadaj na wózek.

      • 1 1

  • Mam tylko nadzieję, że zima nie zaskoczy ich w połowie prac. (3)

    I nie trzeba będzie czekać na wykończenie konstrukcji aż do wiosny.

    • 29 9

    • Konstrukcje stalowe mają to do siebie, że mogą być wykańczane przy minusowych temperaturach. Prace betonowe już są prawie ukończone.

      • 9 0

    • w tym roku zimy nie będzie (1)

      chyba....

      • 2 1

      • a wczoraj snieg w zakopanym

        za duzy opytymista z ciebie, czy ze mnie pesymista?

        • 1 0

  • łał

    • 6 12

  • żeby tylko (8)

    ta estakada była na tyle wysoka, by żaden tir się tam nie zablokował, co ostatnio dość często się w Gdańsku zdarza :/

    • 44 12

    • jur (5)

      Oj bardzo dobrze by sie stalo. Przynajmniej TIR-y nie szwedalyby po centrum miasta tak jak w innych mistach europejskich.

      • 5 5

      • (4)

        Wszyscy chcą, mieć produkty do kupienia w sklepach. A co wiąże się z tym jak ciężarówki nie będą mogły dojeżdżać do sklepów ? Brak produktów = brak klientów. Tak samo jak ciężarówki nie będą mogły jeździć to też śmieciarki nie będą mogły bo to też ciężarówka. Chyba, że chcecie swoje odpady kolekcjonować pod swoimi domami.

        • 6 3

        • (3)

          No ale nie musi przecież podjeżdżać 40-tonowa ciężarówka pod osiedlowy sklep spożywczy...

          • 11 2

          • (2)

            A czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem ? Nie wspomniałem nic o takich małych sklepach tylko o sklepach w mieście nie osiedlach.

            • 1 2

            • Nikt nie kazał wielkim sklepom budowac sie w mieście. (1)

              • 5 4

              • Nie no. Lepiej budować takie sklepy po za miastem gdzie bywa trudny i drogi dojazd. Bardzo mądre. Już widzę jak codziennie jeździsz rano lub po południu np. do Tesco, Biedronki itp. po za miasto około 10-20 kilometrów. Twoja sugestia jest bardzo ciekawa.

                • 1 3

    • Skrajnia dla tramwaju zasilanego z pantografu ma wysokokość 6m. (1)

      Na autostradach jest bodajże 4,7m. Nie wyobrażam sobie żeby jakiś TIR utknął pod tym wiaduktem.

      • 17 0

      • Dokładnie. Tam przejechałby nawet ten pechowiec z niezłożonym ramieniem kopary, który uszkodził wiadukt na obwodnicy.

        • 0 3

  • Ta estakada będzie za kilka lat zapchana (14)

    Po jednym pasie w każdym kierunku to oznacza że brakuje w mieści wizji rozwoju transportu, przeciez za kilka lat ona będzie zakorkowana ale kogo to interesuje ;]

    • 56 36

    • bo do takich wizji (2)

      trzeba myslec przyszlosciowo, a z tym jak wiadomo u nas cienko

      • 11 5

      • zapch (1)

        • 0 0

        • zapchana jak zapchana...

          zapchana jak zapchana ale.... czemu zaden z madrych inzynierow nie pisze, ze remont konstrukcji stalowej bedzie raz na minimum 10 lat, to teoria bo teoria jest tez to, ze nawierzchnia o kontstrukcji podatnej jest projektowane na 20 lat, a drogi betonowe nawet na 100 lat. jak wyglada to w rzeczywistosci kazdy widzi ;)

          • 2 0

    • Ale dlaczego na tej estakadzie ma być duży ruch? (5)

      Co ma go generować? Większość osób jadących Słowackiego zjeżdża na Grunwaldzką a nie na Kościuszki i nic nie wskazuje by to się miało zmienić.

      • 15 4

      • Tego bym się nie obawiał (3)

        Będą próbowali górą albo dołem (zależy gdzie będzie mniejszy korek). W ten sposób korek będzie i na dole i u góry. To chyba oczywiste.

        • 4 8

        • a jak ma być na górze przeciez tam nie ma nic co by ograniczało swobodny przejazd. (2)

          tak samo powiedz widziałeś aby eskakada na okopowej sie blokowala

          • 9 1

          • estakada na okopowej jest... (1)

            ...DWUPASMOWA!!!

            • 3 3

            • A co jak jakieś auto zablokuje jej oba pasyy ola boga co wtedy zapłaczemy sie na smierc

              • 1 2

      • skoro...

        skoro budowa trasy slowackiego, sucharskiego, zielonej maja docelowo byc wpiete w poludniowa obwodnice to chyba ma to sens.to nie sa inwestycjne ze tak sie wyraze pojedyncze, stanowia jedna calosc.

        • 1 0

    • Rozwój miasta NIE polega na budowie coraz to szerszych dróg (1)

      • 20 4

      • Niestety większość nie podziela twojej opinii

        Dlatego drogi będą coraz szersze a korki coraz większe :)

        • 10 2

    • Ale dlaczego dopiero za kilka lat?

      Tam wszystko stanie już pierwszego dnia bo nie będzie gdzie z niej zjechać

      • 11 5

    • 1. Będziesz miał obecne skrzyżowanie + estakada wiec od razu się nie zapcha2. Estakada ma dać możliwość przejazdu na wprost bez świateł wiec ruch będzie w miarę płynny np. spacerowa by się nie zatykała gdyby nie światła przy realu3. To nie ma być autostrada

      • 7 1

    • A niby teraz to skrzyżowanie nie jest zapchane?

      To trochę jak z wodą: Gdy jedna rura nie wydala z popytem na wodę, buduje się drugą.

      • 2 2

  • Łącznik tramwajowy Galeria Bałtycka - ETC (6)

    Dlaczego nie zaplanowano w tym miejscu łacznka tramwajowego pomiędzy Galerią Bałtycką a ETC?Taki łącznik nie tylko skróciłby czas przejazdu ale byłby alternatywą do przejazdu na Hallera pod wiaduktem kolejowym w stronę Opery.

    • 42 10

    • napisz jeszcze, ktorędy ten łącznik miałby biec (3)

      może ulica Kościuszki, co?same inżyniery drogownictwa tutaj się wypowiadają, ech

      • 5 5

      • Jak Nowa Słowackiego Hynka na przykład? (2)

        Skoro i tak już burzyli tam z rozmachem, to trochę większy rozmach by zyskać z te 5m potrzebnych na tor nie zaszkodziłby. Zwłaszcza, że na tak krótkim odcinku ruch mógłby być na tym torze wahadłowy i wystarczyłby pojedynczy.

        • 8 4

        • Za dużo pieniedzy macie? (1)

          Co najmniej trzy linie autobusowe, a wy chcielibyście jeszcze wydać parę miliardów złotych na połozenie torów tramwajowych i tramwajów którymi jeżdziłoby kilka osób. To ja już wolę jak te pieniądze pójdą na remont którejś z dziurawych dróg lub oświetlenie pasa startowego w S.M. Młyniec

          • 10 4

          • I tu masz rację.

            Chodziło mi tylko o to, że wytłumaczeniem nie jest brak miejsca. Ale brak pieniędzy jest nim jak najbardziej.

            • 6 0

    • bo nie mamy kasy

      • 1 0

    • Taki łącznik mógłby powstać przy nowym Żaku

      poprzez nowy wiadukt nad torami kolejowymi, dalej przez pusty plac gdzie teraz są głównie jakieś budy aż do miejsca gdzie jest kładka piesza na Zaspie. Tam zrobić połączenie i to dopiero skróci dojazd z Oliwy lub Wrzeszcza na Zaspę lub Przymorze. Mogłoby to być też dobre połączenie z dlaej usytuowanym deptakiem do mola w Brzeźnie.

      • 1 0

  • Kiedy powstanie brakujący odcinek (2)

    Nawet w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym miasta Gdańska nie ma zapisu o budowie odcinka od AL. Rzeczpospolitej do al. Hallera.

    • 19 3

    • bo nie gdzie iść i jest niepotrzebny (1)

      a wykupowanie gruntów za setki milionów od prywatnych mieszkańców i burzenie im domów to bezsens

      • 3 5

      • I dobrze, że tego

        odcinka nie będzie.

        • 0 0

  • I znowu Pani Yyyyyy tragedia... a ten wiadukt ma tylko po jednym pasie?! (4)

    przeciez to jest przelotówka na Warszawę... piknie myślą/nie myślą

    • 12 27

    • Jaka przeltowka na Warszawę? (2)

      Gdzie? Co? Jak?

      • 4 1

      • No tak, poprostu (1)

        korytarz czasoprzestrzenny :)

        • 9 1

        • Hehe, to tłumaczy dlaczego miałem przerwy w dostawach prądu ;)

          Trzeba było wpierw rozpędzić cząstki w CERNie a potem jeszcze skierować je na wiadukt ;)

          • 1 0

    • 1 pas na tej estakadzie w zupełności wystarczy

      • 7 2

  • (3)

    Widziałem wczoraj w nocy to bydle jak gabarytem na wysokości Wrześni jechało

    • 17 1

    • Znaczenie (2)

      Co oznacza zdanie które napisałeś?

      • 5 12

      • napisal to pewnie kierowca tira... (1)

        bydle = dzwig gabaryt = zestaw ponadgabarytowy do przewozu dobra grawa, szerokosci

        • 4 0

        • bajo

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane