• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

55-metrowy budynek może stanąć na granicy Międzytorza

Michał Brancewicz
24 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Trwa burzenie budynku magazynowego na granicy MiędzytorzaMapka, w pobliżu Hali Targowej w Gdyni. W tym miejscu planowany jest budynek mieszkalno-usługowy z możliwą dominantą do wysokości 55 metrów. Nadal nie wiadomo, kiedy ruszy zapowiadana od kilku lat zabudowa samego Międzytorza.



W Gdyni brakuje wysokich budynków?

W budynku przy Jana z Kolna 36Mapka działał klub bilardowy, paintball elektroniczny i salon meblowy, a różne firmy miały tam też swoje magazyny. Teraz obiekt powoli znika z mapy Gdyni. Od kilku tygodni trwa jego rozbiórka.

Nieruchomość jest własnością Grupy Zarządzającej Pomerania, samorządowej spółki należącej do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Agencji Rozwoju Pomorza. W jej zasobach jest też m.in. Dwór Srebrniki we Wrzeszczu i Dwór Ferberów przy Trakcie św. Wojciecha.

Dla niektórych nieruchomości spółka szuka nowego nabywcy, a dla innych współinwestora, który wsparłby finansowo budowę nowego obiektu. Tak jest w przypadku terenu przy ul. Jana z Kolna.

- W tym miejscu planowana jest budowa dużego budynku mieszkalno-usługowego z możliwą dominantą do wysokości 55 metrów - mówi Andrzej Słowiński, prezes GZ Pomerania. - Obecnie trwają prace projektowe, które mają zakończyć się jeszcze w tym roku.
Za projekt odpowiada gdyńska pracownia Arch Deco.

Według wstępnych szacunków budowa nowego obiektu pochłonie ok. 80 mln zł.

Co dalej z Międzytorzem?



  • Koncepcja zabudowy Międzytorza w Gdyni
  • Koncepcja zabudowy Międzytorza w Gdyni
  • Koncepcja zabudowy Międzytorza w Gdyni
  • Koncepcja zabudowy Międzytorza w Gdyni
Za "plecami" budynku przy Jana z Kolna rozciąga się rozległy teren Międzytorze, gdzie od kilku lat zapowiadana jest wspólna inwestycja PKP i dewelopera Semeko.

Uchwalony ponad trzy lata temu miejscowy plan dopuszcza na 14-hektarowej działce powstanie galerii handlowej oraz budynków mieszkalnych i biurowych do 55 metrów.

Opinie (170) 3 zablokowane

  • Co za bezsensowne budowle do 55 m a później będzie zbyt mało miejsca na kolejne budynki nie wiem w czym problem i chyba się nie (6)

    Rejchan

    • 70 30

    • lada moment Nowy York przegonimy, przecież dziś wszystko takie amerykańskie, nie masz nazwy firmy łamerykańskiej to nie istniejesz

      • 14 13

    • w czym problem?

      obok hali stoją już wieżowce...?

      • 9 0

    • Żeby Ci autka w przedpokój nie wjechały. Po to te wieże są niskie, żeby nie tworzyć gigauli generujących nie możiwych do obsłużenia potoków ludzkich. Patrz mordor w Warszawie.

      • 1 6

    • Przepisy o wysokosci budynkow

      Powyzej 55 metrow dodatkowe obostrzenia i przepisy - np. musza miec 2 klatki schodowe, mocniejsza konstrukcje, duze parkingi itp - wiec oplaca sie budowac do 55 albo od 100 i wiecej metrow w gore, inaczej zbyt niskie zyski

      • 14 0

    • a kaźdym porankiem podjedzie ci pod okienko z wagonikiem spalinówka

      i tak ze 20x pod rząd.

      • 3 1

    • bo tak jest najkorzystniej dla dewelopera. Nie trzeba się wysilać, a dochód jest olbrzymi.

      • 2 0

  • Co ten artykuł wnosi? (7)

    Może powstanie, a może nie. Plus słynne gdyńskie wizualizacje. Szkoda czasu żeby w to klikać.

    • 88 14

    • fakt, lepiej napisać o remoncie schodów gdzieś w Oruni.

      • 12 4

    • Ten artykuł jest po to, (2)

      żeby potencjalny inwestor mógł go zobaczyć, a nie ty.

      • 2 10

      • Sadzisz, ze da sie nabrac... (1)

        Prasowym enuncjacjom?
        Bo portal powiedzial?

        • 9 0

        • Nic nie sadzę...

          • 0 0

    • artykuł wnosi nadzieję (1)

      • 1 2

      • Raczej dal wyraz nadziei

        Sponsorow...

        • 3 0

    • Już mieliśmy mieć taras widokowy na Sea Tower i ciągle czekamy na otwarcie.

      • 0 0

  • (7)

    Powiem tak. Lepsza już zabudowa mieszkalna i usługowa Międzytorza i okolicy niż działalność w tym miejscu państwowych stoczni czy innych państwowych zakładów, które zawsze byly rozkradane przez wszystkie opcje rzadzące i traktowane jak niczyje.

    • 33 97

    • Lepzy już słabiutki komentarz, niż żaden. Najpierw był port a później miasto. Iniech tak zostanie. (3)

      • 22 3

      • Ale ten port to się zatrzymał w latach 90 (2)

        • 1 11

        • (1)

          a Ty w epoce kamienia łupanego

          • 9 0

          • gorzej...

            jest w epoce "postindustrialnej"
            tylko jeszcze nie wie, że to wirtual...

            • 6 0

    • Powiem tak.

      Bez przemysłu i portu nie będzie miasta a mieszkania które zostaną wybudowane będą stały puste. Chyba, że Gdynia ma być sypialnią dla ludzi pracujących w Gdańsku.

      • 19 1

    • Kolejny odrealniony...

      Wiesz na to ludzie muszą zarobić, pracując... że ty jesteś bananowcem, utrzymywanym przez rodziców...

      • 7 1

    • Szczurek to ty napisałeś??

      • 6 1

  • (8)

    Deweloperka ma się dobrze....A co z szarym Kowalskim?

    • 74 39

    • Kowalski mieszka w mieszkniu

      zbudowanym przez dewelopera

      • 14 2

    • Załóż firmę i wybuduj

      • 11 4

    • Co jak co

      ale to, że PKM jest w posiadaniu jakiś nieruchomości i nimi obraca to mi śmierdzi jakimś wałkiem. W jakim celu spółka, której celem jest zarządzanie i rozwój kolei dostała w posiadanie jakieś magazyny w Gdyni czy inne budynki, które nie są jej do niczego potrzebne.

      • 15 4

    • (3)

      szary kowalski ma płacic podatki i siedziec z morda w kuble.

      • 11 4

      • W każdym panstwie obywatele płacą podatki (2)

        Co w tym dziwnego? Chcesz żeby ci dali za darmo? Najlepiej 100m z widokiem na morze. Tylko kto za to zaplaci? Inni podatnicy? Zarób i kup. Oczywiście wiem, że szanse na zarobek takich pieniędzy nie są równe i jak nie jesteś rodziną Szumowskiego to będzie trudno... Ale szczerze kibicuję! Sam placę podatki i spłacam kredyt o 10 lat. Od rodziców nie dostałem. Od Panstwa też nie. Nawet nie chciałbym bo tam wszystko pachnie szwindlem.

        • 7 3

        • w każdym państwie... (1)

          to po ujawnieniu faktu zatrudnienia (bez wymaganych prawem: staży, egzaminów i kompetencji) rusyfistki w NBP+ za 65tys/mies. jej szef ze wstydu podałby się natychmiast sam do dymisji. podobnie z wykorzystywaniem patroli policji jako stójkowych odźwiernych, czy misiewiczów z medalem "czołem panie ministrze" itd...

          • 4 0

          • powiedz to wyznawcom Dudy

            to nie uwierzą. "A tak w ogóle to każdy kradnie a ci to się dzielo. Jak nie pasuje to uciekaj do zgniłego zachodu".

            • 0 0

    • Szary Kowalski ma się kiepsko

      bo jak zwykle biadoli nad tym, że komuś się coś udaje a jemu nie

      • 4 0

  • W końcu coś się dzieje w Gdyni. (3)

    Inwestycja co prawda prywatna, bo na miejskie trudno liczyć.

    • 47 23

    • I dobrze że prywatna. (1)

      Jakby była państwowa to by było jak z tymi respiratorami Szumowskiego. Przyszła 1/5, nie tej marki, 2 razy za drogie, a faktura na 200 baniek zniknęła bo ktoś ją zabrał do domu.

      • 13 6

      • Jak prywatna?

        Grupa Zarządzająca Pomerania, samorządowa spółka należąca do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Agencji Rozwoju Pomorza.

        • 5 0

    • coś się dzieje - trwa wyburzanie

      • 0 0

  • Bardzo dobrze! W mieście wysoko (3)

    pod miastem zabudowa niska.

    • 47 15

    • cztery nogi - dobrze (1)

      dwie nogi - źle
      beee! beee!

      • 4 0

      • statystycznie on ma trzy nogi

        • 2 0

    • 55 m to jest wysoko??? Gratuluję....

      • 1 0

  • (4)

    Czekam na komentarze że w Gdyni nie da sie.

    • 15 10

    • W Gdyni

      nie da się!!!

      • 8 1

    • W Gdyni da się tylko zrobić ścieżki rowerowe mając do dyspozycji farbę i pędzel

      • 7 4

    • da się...

      tylko po co?!

      • 5 0

    • Da się ale nie przemyślane (albo przemyślane w "komercyjnym" celu) inwestycje

      • 0 0

  • W końcu (2)

    Nareszcie Gdynia będzie przypominać miasto.

    • 25 41

    • chyba tylko na pocztówce sprzed '39

      • 3 0

    • to powinien być teren do dyspozycji portu, bo chce się rozwijać i musi się rozwijać ale bez

      miejsca, sienie da. w Góry tez nie przeniesiemy...ale Gdynia widzi tylko deweloperkę
      Port to duży pracodawca, jak go bedziemy skurczać albo nie będzie miał gdzie się rozwijac to się wyniesie ..stracimy miejsca pracy i co pójdziemy do Szczurka po pensje???

      • 2 1

  • Ta bariera 55 m to śmiechu warte moi drodzy I kochani (11)

    A dlaczego nie 85 albo wyżej?

    • 59 19

    • (3)

      Jak w 2007 LC Corp. chciał budować w Katowicach ~200 metrów, to ULC nie wyraził zgody, bo 3 kilometry obok jest lotnisko...sportowe. W 2008 przyszedł kryzys i d***, LC postawił dwie budy po 40 metrów wysokie. I tak się podcina skrzydła inwestorom.

      • 10 8

      • (2)

        Ja pier.... Co ładnego jest w oszklonych klocach dominujących nad miastem? Oliva tower wygląda jak błyszczący tampon przytłaczający architekturę całej oliwy. Co w tym g,...nie ładnego? Chyba tylko dla słoików zajaranych "wielkomiejskością".

        • 17 18

        • po ch*** mieszkasz w duzym miescie? (1)

          • 7 8

          • zeby Ci gul skakał

            • 1 4

    • Warunki techniczne, drogi panie. (1)

      Budynek niski (ozn.N) - do 12m,
      Budynek średnio wysoki (SW) - do 25m,
      Budynek wysoki (W) - do 55m,
      Budynek wysokościowy "drapacz chmur" (WW) - powyżej 55m.
      Pomiędzy oznaczeniem W a WW jest bardzo istotna sprawa, dotycząca bezpieczeństwa budynku, ewakuacji, tryskaczówki, urządzeń dla ekip ratunkowych, w tym dedykowanych wind itd = bardzo drogie i kompleksowe rozwiązania.

      • 20 0

      • Szczegolnie gdy sie obieca...

        Ogolnodostepny taras widokowy...
        ;)

        • 11 4

    • To proste.

      Przy wysokości do 55 metrów kąt odchylenia głowy widza jest jeszcze fizjologiczny, powyżej tego grozi poważną kontuzją, ze złamaniem karku włącznie.

      • 14 0

    • Prawo budowlane (2)

      Po przekroczeniu tej granicy budynek jest klasyfikowany z wysokiego do Wysokościowego = zwiększają się wymagania ewakuacji p-poż. i wtedy aby pokryć te koszty opłaca się dopiero większy przeskok w wysokości np ok 100m. A na to zazwyczaj nie ma zgody miasta (plan miejscowy) lub po prostu jest to zbyt skomplikowana budowa na myśl techniczną większości lokalnych firm budowlanych. Pozdrawiam

      • 13 0

      • (1)

        czyt. firm Janusz i Heniek z pod Kartuz lub Zdzichu i Franek z pod Wejherowa.

        • 0 0

        • nie ogarniają tematu inwestorzy Sebixy z gduńska, zoppot i gdyni

          myślą, że jak budownictwo wysokościowe to trzeba taterników ściągać (do wysokości 2499m) lub alpinistów (od 2500m). O himalaistach całe szczęście nie wspominają

          • 0 0

    • Bo 55 m jest wygodnie dla dewelopera. Nie wymaga wysiłku i jest optymalne ekonomicznie.

      chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć jakie są "procedury" załatwiania takich warunków zabudowy....

      • 0 1

  • Ech...ja tam się cieszę (2)

    Że ten PRL zniknął....mam nadzieję że do Wendy wszystko zrównają

    • 43 18

    • Łącznie z budynkiem sontu... ale KOD-eraści bENdOM PrOtestować... (1)

      • 2 5

      • Klawiatura ci się popsuła...

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane