• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

6 tygodni utrudnień w centrum Gdańska

Maciej Korolczuk
18 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

We wtorek na budowie układu drogowego wokół budowanego Forum Gdańsk drogowcy wprowadzili kolejne zmiany, które mogą wywołać utrudnienia w ruchu i wpłynąć na większe korki - szczególnie w porannym szczycie komunikacyjnym. Jezdnia na węźle Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska w kierunku Podwala Przedmiejskiego na 6-7 tygodni została zwężona do jednego pasa.



Czy odczuwasz utrudnienia związane z budową Forum Gdańsk?

- Roboty na al. Armii Krajowej przebiegają bardzo sprawnie - zapewnia Wojciech Bróż, dyrektor kontraktu w Doraco, generalnego wykonawcy infrastruktury drogowej przy budowie Forum Gdańsk. - Wykonaliśmy już konstrukcję nowych wiaduktów. Teraz rozpoczynamy kolejny etap prac nad przebudową układu konstrukcyjnego i drogowego w obrębie Węzła Unii Europejskiej. Przewidujemy, że związana z tym nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała przez około 6-7 tygodni.
Na czym polegają zmiany? W środę na jezdni Węzła Unii Europejskiej w kierunku Podwala Przedmiejskiego ruch został ograniczony do jednego pasa. Drugi pas przeznaczono na ruch pieszych, bo dotychczasowy chodnik został zajęty przez ekipę budowlaną. Wykonywany jest tam bowiem wiadukt nad ul. Okopową, który wkrótce będzie częścią węzła przesiadkowego integrującego komunikację autobusową, tramwajową i kolejową. Ma on usprawnić przejazd do i z centrum Gdańska oraz zapewnić połączenie kompleksu Forum Gdańsk z całym Trójmiastem.

  • Kierowcy jadący Armii Krajowej na Podwale Przedmiejskie od środy mają do dyspozycji tylko jeden pas.
  • Widząc, że dolny odcinek się korkuje warto wcześniej zjechać z Armii Krajowej i skręcić w ul. 3 Maja.
  • W środę na jezdni pojawiło się już żółte oznakowanie poziome. Będzie tam obowiązywało przez 6-7 tygodni.
  • Nowy wiadukt nad torami kolejowymi jest już niemal gotowy.
  • Nowy wiadukt nad torami kolejowymi jest już niemal gotowy.
  • Nowy wiadukt nad torami kolejowymi jest już niemal gotowy.
  • Nowy wiadukt nad torami kolejowymi jest już niemal gotowy.
  • Zjazd z węzła Unii Europejskiej na Trakt św. Wojciecha również odbywa się jednym pasem.
  • Nie inaczej jest też na Okopowej. Tam również kierowcy jadą zwężonym odcinkiem drogi.


W związku z wprowadzonym nowym porządkiem ruchu, kierowcy zjeżdżający z Armii Krajowej do centrum, od czwartkowego poranka muszą liczyć się z tym, że w dolnym odcinku Trasy W-Z mogą tworzyć się większe niż zwykle korki. Co prawda większość kierowców wybierających tę trasę w czasie porannego szczytu skręca w lewo w ul. Okopową lub zjeżdża wcześniej na ul. 3 Maja, ale ze względu na ograniczony przejazd na wprost może zdarzyć się, że przed zwężeniem kierowcy chcący jechać na wprost, będąc zmuszeni do zmiany pasa z lewego na prawy, mogą blokować ruch w kierunku ul. Okopowej.

Ponadto, po jednym pasie poprowadzony jest też ruch ul. Okopową w kierunku Pruszcza Gdańskiego oraz łącznicą zjazdową z Armii Krajowej na Trakt św. Wojciecha.

O sytuacji w tym miejscu i nie tylko będziemy na bieżąco informować w naszym Raporcie.

O Forum Gdańsk

Łączny koszt budowy Forum Gdańsk, która potrwa do 2017 r., oszacowano na ok. 800 mln zł. Miejskim wkładem w inwestycję jest 6-hektarowa działka o wartości ok. 130 mln zł. W zamian za nią inwestor zbuduje m.in. Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska.

Centrum zaprojektowało studio Kwadrat. Natomiast nad projektem nowego kompleksu czuwa warszawska pracownia Sud Architekt Polska, jako krajowy koprojektant holenderskiej firmy T+T Design, działającej na zlecenie Multi. Wykonawcą części kubaturowej jest firma Warbud. Infrastrukturę towarzyszącą - dojścia, drogi, sieci podziemne - wykonuje spółka Doraco.

Powierzchnia całkowita Forum Gdańsk wyniesie blisko 144 tys. m kw., z czego powierzchnia najmu będzie stanowić ok. 62 tys. m kw. W skład Forum Gdańsk wejdzie centrum handlowe, które pomieści ponad 200 lokali handlowych i usługowych, a także kino z dziewięcioma salami. Zaplanowano siedem kondygnacji naziemnych oraz jedną podziemną.

Opinie (147) 7 zablokowanych

  • Ta pieczątka musi fajnie wyglądać, skoro tylu "zainteresowanych" przy tej budowie!

    Sud Architekt Polska, krajowy koprojektant holenderskiej firmy T+T Design, działającej na zlecenie Multi...
    Kto komu płaci? Kto kogo wyroluje, jak przy autostradach?!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane