- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (138 opinii)
- 2 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (82 opinie)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (179 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (274 opinie)
- 5 Dwóch 29-latków z narkotykami (93 opinie)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (423 opinie)
W grudniu przyszłego roku pierwsi pasażerowie pojadą tramwajem ze Śródmieścia Gdańska na Chełm. Kurs potrwa nieco ponad 5 minut. Wczoraj podpisano umowę z konsorcjum, które wybuduje nową trasę tramwajową.
Zanim jednak mieszkańcy Chełmu dojadą do swoich domów bez stania w korkach, Konsorcjum Chełm, złożone z firm z Poznania, Łodzi, Krakowa, Gdańska i Gdyni będzie musiało położyć ok. 5,8 km pojedynczego toru, czyli ok. 640 szyn. Na trasie liczącej prawie 3 km powstaną cztery przystanki - na wysokości ul. Pohulanka, Odrzańskiej, Chałubińskiego i Witosa. Wyremontowane zostaną schody prowadzące z kładek dla pieszych na przystanki, a na każdym z nich zamontowana zostanie winda dla osób niepełnosprawnych.
Za wszystko to, oraz modernizację trzech skrzyżowań na trasie tramwaju, budowę pętli za skrzyżowaniem al. Sikorskiego z ul. Witosa oraz budowę całej trakcji miasto zapłaci ok. 60 mln zł.
Kiedy na al. Armii Krajowej pojawią się robotnicy? - Dopiero pod koniec października. Do tego czasu musimy stworzyć projekt techniczny i uzyskać pozwolenia budowlane - tłumaczy Tomasz Sweklej, prezes firmy Torpol, która jest liderem Konsorcjum Chełm.
Zarówno on, jak i wszyscy miejscy urzędnicy odpowiedzialni za tę budowę - inwestorem zastępczym jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - zgodnie twierdzą, że budowa linii zostanie zakończona 30 listopada 2007 r. - Inwestycję współfinansuje Unia Europejska, która wymaga byśmy jej pieniądze wydali do końca przyszłego roku. - podkreślają.
Tramwaje będą mogły wyjechać na trasę na Chełm zaraz po zakończeniu prac montażowych. Do obsługi tej trasy trzeba było kupić zupełnie nowe pojazdy, które zostaną dostarczone pod koniec budowy linii. - Stanowiące większość gdańskiego taboru wozy 105N nie dałyby rady tam podjechać, więc ZKM zamówił trzy bombardiery, które będą jeździć na Chełm - mówi Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Dodaje także, że te tramwaje będą musiały jeździć na krótkich liniach, by zapewnić stałą obsługę trasy. - Będą robiły pętlę albo wokół Śródmieścia, albo też wokół Opery.
Gdy ruszy nowa linia zmianie ulegną trasy autobusów jeżdżących ze Śródmieścia na Chełm al. Armii Krajowej. ZTM liczy, że gdy autobusy znikną z zakorkowanej ulicy, zmniejszą się korki w tej części trasy W-Z.
|
Opinie (174) 3 zablokowane
-
2006-08-09 23:32
ZROBCIE LEPIEJ DROGI A NIE W TRAMWAJE LADUJECIE
..........
- 0 2
-
2006-08-09 23:34
Gratulujemy Gdańskowi. Jak wybudują, pierwszy raz w życiu pojadę na Chełm.
Jest tam chociaż coś ciekawego, czy same bloki?
- 0 0
-
2006-08-09 23:36
Gdynianin
żartujesz chyba!!
jak może być coś fajnego poza Gdynią!!!
PRZECIEŻ TYLKO TAM JEST PRAWDZIWY GRYZONIOWY RAJ!!!- 0 0
-
2006-08-09 23:37
Łoj, no to łogromna jilośc te tszy tramwaje na ten Hełm czy inne Hawaje! A jak sie un wykolei albo mu kułka odpadnom jak w ichnich nowych tramwajach to bidne ludzie znuf bedom po torach tyrać do roboty i s powrotem. Jusz czekam by mojom furmankom słurzyć ludziskom w biedzie i bendem ich podwoził w te i nazad po tej ałtostradzie na Hełm.
- 0 0
-
2006-08-09 23:39
Wyluzuj, przecież to był żart; )
Po prostu nigdy tam nie byłem...
Na prawdę, super inwestycja. Gdańsk rozbudowuje tramwaje, Gdynia trolejbusy.- 0 0
-
2006-08-09 23:51
Bzdura (1)
"Stanowiące większość gdańskiego taboru wozy 105N nie dałyby rady tam podjechać, więc ZKM zamówił trzy bombardiery, które będą jeździć na Chełm".
105N wjadą bez problemu na Chełm, gorzej jest ze zjazdem, ponieważ każdy wagon waży 16 ton i nie jest łatwo wyhamować taki ciężar! Ile lat trzeba to tłumaczyć?!- 0 0
-
2007-11-02 11:39
ZGADZAM SIĘ...
mieszkam w Bydgoszczy (poch.z G-ska). Obecnie mieszkam w dzielnicy WYŻYNY - podobna do Chełmu. Mamy tu naprawde stare tramwaje - ale świetnie radzą sobie z pokonanem skarpy na moje osiedle.
- 0 0
-
2006-08-09 23:52
żeby położyć kawałek toru musi powstać konsorcjum
złożone z aż tylu firm z tylu miast????
chyba coś tu nie tak.....- 0 0
-
2006-08-09 23:59
dokładnie
wagony starego typu nie dałyby rady wyhamować.
i zatrzymałyBY się na wiadukcie..- 0 0
-
2006-08-09 23:59
5 minut na ? to ludzie nie zdążą wsiadać/wysiadać na tych 4-ech przystankach
- 0 0
-
2006-08-10 00:01
przypomnę tylko
że przedwczoraj ukazał sie na tym portalu artykuł sygnowany przez niejakiego "boj" ,gdzie ten mędrzec twierdzil, że tramwaj pojedzie przez Schuberta do pentli koło z-dów graficznych. I co redakcjo, nie jest Ci głupio zatrudniać takie miernoty?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.