• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"7" znaczy korek

Agnieszka Karczewska
20 lipca 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie stać nas na tanie inwestycje
Z powodu remontów na drodze krajowej nr 7, z Warszawy do Gdańska, korki ciągnęły się na długości około 20 kilometrów - informowało w niedzielę Radio Gdańsk. Ostatnio na trasie tej poważnemu wypadkowi samochodowemu uległ Janusz Śniadek, przewodniczący NSZZ Solidarność. Most w Kiezmarku, oddano do użytku, choć prace remontowe ciągle trwają. Pytanie brzmi: kiedy się to wszystko skończy?

Prace remontowe realizowane są z funduszy unijnych. Obecnie roboty trwają w trzech miejscach.

Na drodze wyjazdowej z Gdańska, w Przejazdowie dla ruchu zamknięto odcinek drogi na długości około 2,5 kilometra. Zbudowano objazd z płyt i rondo na skrzyżowaniu z drogą nr 501 w kierunku do Wiślinki i Krynicy Morskiej.

Wymieniana jest też nawierzchnia na skrzyżowaniu z ulicą Benzynową przy Makro. W związku z prowadzonymi pracami uruchomiony został około 300-metrowy dodatkowy odcinek drogi tymczasowej ułożony z płyt drogowych równoległy do drogi krajowej nr 7. Na skrzyżowaniu ruch sterowany jest sygnalizacją świetlną.

Od 8 czerwca obowiązuje objazd na 9-kilometrowym odcinku Wocławy-Cedry Małe. Na przebudowywanej trasie zostanie wzmocniona nawierzchnia, przebudowane zostaną wszystkie przepusty i obiekty mostowe, a także zostaną wybudowane zatoki autobusowe, sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu w Cedrach Małych, oraz liczne lewoskręty. Prace na tym odcinku powinny się zakończyć do 15 października. Objazd prowadzi przez Miłocin, drogą wojewódzką i powiatową bardzo dobrej jakości. Jest jednak bardzo kręta, dlatego też należy zachować szczególną ostrożność. Obowiązuje na niej ograniczenie prędkości do 40 km na godzinę , ale mało kto go przestrzega.

W dalszym ciągu trwają też prace na moście w Kiezmarku, gdzie montowane są bariery chodnikowe, oraz układana nawierzchnia. Most jest też malowany. W związku z tym przejazd zawężony jest do szerokości po 3,25 metra dla każdego pasa ruchu. Miejsce robót wygrodzone jest betonowymi barierami. Planowany czas ukończenia robót wyznaczony jest na 15 października 2004 roku.

Odcinek "siódemki" od Gdańska do Kiezmarka ma być w całości gotowy w tym roku. Nie jest to jednak koniec atrakcji. W przyszłym roku czekają nas roboty pomiędzy Stróżą a Elblągiem.
Głos WybrzeżaAgnieszka Karczewska

Zobacz także

Opinie (63)

  • cyt.Pytanie brzmi: kiedy się to wszystko skończy?

    NIGDY

    • 1 0

  • Muszę się wam przyznać....

    że ja NIE KAPUJE dlaczego nie budują tych autostrad.
    .
    Zrozumienie tego przekracza chyba moje zdolności umysłowe...
    .

    • 0 0

  • to ci sie Porciaku udalo:)

    • 0 0

  • obilo mi sie kiedys o uszy powiedzenie "polska gospodarka"

    • 0 0

  • ha ha

    dobrze powiedziane gdanszczanko
    .
    popatrz....cała Polska śpi...cisza na forum

    • 0 0

  • Ten remont i ulepszenia tej drogi to największa pomyłka jaka mogla się zdarzyć....

    Zamiast po prostu zrobić 2 pasy w każdą stronę (jak z Płońska do Wawy), to wymieniają niemal wszytko, po czym droga wraca do stanu poprzedniego. Jest nieco bardziej równa, ale za to ślicznie wymalowana, oświetlona, ma jeden pas i ograniczenie do 70km/h. Po wjeździe do Gdańska nawet do 50km/h. Po prostu rewelacja. Coś jak krajowa 1 z Tczewa... sznur samochodów i 50 na liczniku. Po co autostrady, przecież tak jest lepiej :]

    • 0 0

  • mmm chrrr zzzz co? jaka cisza? chrrrr zzz jutro moje dziecko jedzie do Sopotu, tą siódemką, Boże współczuję jej chrrr zz do...bra...noc mmmmfff chrrr zzz..

    • 0 0

  • oj, co niektorzy nie moga spac:)
    ide tez w bety bo jutro rano musze do pracy:)
    dobranoc wam:)

    • 0 0

  • Ilez mozna ma ten temat pisac?
    Dzis zatem zamilcze....

    • 0 0

  • w dodatku droga ta dzięki jakiejś chorej tendencji na robienie lewoskrętów do każdej polnej drogi oraz wysepek staje się niebezpieczna. Ta przebudowa NIC NIE DAJE.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane