• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

85-latka nie dała się oszukać przez telefon

ms
19 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Starsza pani nie uwierzyła telefonicznej oszustce, dzięki czemu nie straciła swoich oszczędności. Zdjęcie ilustracyjne Starsza pani nie uwierzyła telefonicznej oszustce, dzięki czemu nie straciła swoich oszczędności. Zdjęcie ilustracyjne

W zalewie złych informacji o seniorach, którzy regularnie dają się oszukiwać telefonicznym złodziejom, tym razem opisujemy historię 85-latki, z której przykład powinny brać wszystkie osoby z jej pokolenia.



Czy próbowano cię oszukać przez telefon?

"Odebrał telefon i stracił kilkadziesiąt tysięcy", "wyrzuciła oszustowi kartę płatniczą przez okno", "chciała pomóc wnuczkowi, który dzięki temu miał uniknąć więzienia" - artykułów z takimi nagłówkami opublikowaliśmy już niestety dziesiątki. Wszystkie dotyczyły starszych osób, które dały się oszukać przez telefon i straciły często oszczędności życia.

Mechanizm takich oszustw jest zwykle bardzo podobny:

  • do starszej osoby dzwoni telefon,
  • rozmówca przedstawia się jako policjant, prokurator lub pracownik innych służb.


Różne opowieści, finał zawsze ten sam



Dalej scenariusze mogą być różne. Może być opowieść o krewnym seniora, który jest w tarapatach prawnych, bo np. spowodował wypadek, ale przekazanie gotówki może pozwolić mu uniknąć konsekwencji. Może być historia o zagrożeniu rachunku bankowego seniora przez hakerów. Może być zapowiedź próby oszustwa i konieczności współpracy ze służbami w celu ujęcia złodzieja na gorącym uczynku.

Niezależnie od opowieści większość kończy się tak samo: starsza osoba traci pieniądze, kosztowności, karty płatnicze. I niestety także wiarę w ludzi.

85-latka nie dała się nabrać oszustce



Na szczęście nie zawsze tak się dzieje, a dowodem na to jest historia 85-letniej mieszkanki Gdyni. Do starszej pani także zadzwonił ktoś z nieznanego jej numeru telefonu. Rozmówczyni przedstawiła jej się jako policjantka. W tym wypadku wykorzystała scenariusz "zagrożonego konta bankowego". Zaczęła tłumaczyć starszej pani, że przestępcy zaciągają kredyty i pożyczki na konto 85-latki.

Mieszkanka Gdyni zorientowała się, że rozmawia z oszustką. Zerwała połączenie i natychmiast zadzwoniła na policję. Policjanci starają się ustalić, kim była telefonująca oszustka.
ms

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (69)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane