- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (163 opinie)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (526 opinii)
- 3 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (96 opinii)
- 4 Były senator skazany na więzienie (338 opinii)
- 5 Mała uliczka, duży problem (244 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (144 opinie)
9 na 10 ma rodzącą żonę, czyli jak kierowcy próbują uniknąć wysokich mandatów
"Panie władzo, ja się po dziecko spieszę!", "No jechałem szybko, ale mam lekarza", "A, bo ten przede mną się wlókł niemiłosiernie" - to tylko niektóre z wymówek trójmiejskich kierowców, którzy docisnęli gaz do dechy, przekroczyli prędkość i próbowali się wytłumaczyć lub subtelnie nakłonić policjantów, by schowali bloczek z mandatami. Najmocniej rzecz jasna bronili się ci, którym funkcjonariusze wypisywali karę na 2 tys. zł i więcej.
Nadal jednak nie brakuje zmotoryzowanych, którzy mają zbyt ciężką nogę i lubują się w szybkiej jeździe, zwłaszcza po mieście.
- Są tacy, którzy przekraczają prędkość, my ich na tym przyłapujemy i oni konsekwencje biorą "na klatę". Od początku stycznia jednak ta przysłowiowa "klata" najwyraźniej nie wytrzymuje ciężaru stawek nowych mandatów - śmieje się funkcjonariusz.
Pouczenie zamiast mandatu. Jak?
Nowy taryfikator mandatów. Kiedy zapłacimy 2,5 tys. zł?
Warto bowiem przypomnieć, że od początku 2022 r. mocno wzrosły stawki mandatów. Obecnie za przekroczenie dopuszczalnej prędkości grozi:
- o 31-40 km/h - 800 zł +6 pkt;
- o 41-50 km/h - 1 tys. zł +8 pkt;
- o 51-60 km/h - 1,5 tys. zł +10 pkt;
- o 61-70 km/h - 2 tys. zł +10 pkt;
- o 71-km/h i więcej - 2,5 tys. zł +10 pkt.
Jechałam szybko, bo mam niezwykle pilną wizytę u lekarzaW samym Gdańsku - tylko do 13 stycznia - policjanci z drogówki wystawili:
- 30 mandatów za przekroczenie dozwolonej prędkości o 51-60 km/h. Tacy kierowcy musieli sięgnąć do portfela po kwotę w przedziale od 1,5 tys. do 3 tys zł.
- Wystawiono też 42 mandaty w związku z przekroczeniem prędkości w przedziale od 41 do 50 km/h (kara od 1 tys. do 2 tys. zł).
W Gdyni odnotowano m.in.:
- 36 mandatów za przekroczenie prędkości o 41-51 km/h;
- 17 mandatów za przekroczenie prędkości o 51-71 km/h.
W Sopocie:
od początku roku policjanci namierzyli jednego kierowcę, który na ulicach kurortu przekroczył dozwoloną prędkość o ponad 51 km/h. Do zdarzenia doszło w ostatni weekend. Za to wykroczenie został ukarany mandatem w wysokości 1,5 tys. zł i 10 punktów karnych. Zgodnie z przepisami straci też uprawnienia do kierowania na trzy miesiące.
Ten przede mną wlókł się jak żółw
9 na 10 żon kierowców "akurat rodzi"
Tymczasem szukanie wymówek kierowców na swoje "drogowe grzechy" ma długą tradycję. Gdański policjant wspomina, że do tej pory najczęściej usprawiedliwiali się zmotoryzowani złapani na rozmawianiu przez telefon podczas jazdy autem (oczywiście ci, którzy nie używali przy tym zestawu głośnomówiącego).
Ale... moja żona jest w ciąży i zaraz rodzi!- Dochodziło do tak kuriozalnych sytuacji, że dziewięciu na dziesięciu kierowców z telefonem przy uchu musiało być "na linii", bo akurat ich żony rodziły. W końcu nie wytrzymałem i powiedziałem jednemu takiemu panu, by choć trochę się postarał i był bardziej kreatywny w wymyślaniu wymówek - żartuje nasz rozmówca.
Zdarza się, że naprawdę trzeba pomóc rodzącej kobiecie. Wówczas policjanci eskortują przyszłą mamę do szpitala.
Kierowcy: zamyśleni, nieczuli, chorzy i spieszący się
Tradycję "wymówkowiczów" podtrzymują teraz kierowcy ze zbyt ciężką nogą, nierzadko zaskoczeni kwotą, jaką policjant wypisuje na druczku mandatu. Zapytaliśmy o najpopularniejsze tłumaczenia "szybkich i wściekłych". W "topie" znalazły się stwierdzenia:
- "Panie policjancie, bardzo śpieszę się do pracy".
- "Jechałem/jechałam szybko, bo mam niezwykle pilną wizytę u lekarza".
- "Spieszę się do domu!".
- "Dziecko muszę odebrać!".
- "A, bo ten przede mną wlókł się jak żółw".
Nagle okazuje się też, że na drogach jest sporo marzycieli, którzy "wdepnęli gaz do dechy", bo się zamyślili i nie wiedzieli, że jadą zbyt szybko. Są też mistrzowie kierownicy, którzy tłumaczą, że "nie czuli prędkości".
- Z kolei młodzi kierowcy często mówią, że świadomie przekroczyli prędkość, bo chcieli "sprawdzić samochód" - słyszymy od policjantów.
Jechał 150 km/h tunelem pod Martwą Wisłą. Gdyby dziś został przyłapany przez policjantów, dostałby mandat na kilka tysięcy złotych. Materiał z 2017 r.
Policjanci: zagrajmy w grę inną niż wszystkie
Gdańscy mundurowi wpadli tymczasem na pomysł, jak ulżyć kierowcom w pokrętnych tłumaczeniach. Dlatego proponują grę "inną niż wszystkie".
Docisnąłem gaz, bo dziecko muszę odebrać!- Jej zasady są odwrotne. Celem zawodnika jest niezdobywanie punktów i zakończenie "wyścigu" z czystym kontem. Przegrany zdobywa punkty karne, obciąża swój budżet kwotą nawet kilku tysięcy złotych, traci prawo jazdy, a dla "zasłużonych" przejażdżka radiowozem i nocleg w policyjnym areszcie - mówi Mariusz Chrzanowski z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Oto kilka wybranych przypadków, w których warto unikać punktów (oprócz wspomnianych punktów za prędkość):
- nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu dla pieszych lub wchodzącemu na to przejście - 1,5 tys. zł +10 pkt;
- nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu przy cofaniu, podczas włączania się do ruchu - 1,5 tys. zł +6 pkt;
- wyprzedzanie pojazdu na przejściu dla pieszych, na którym ruch nie jest kierowany, lub bezpośrednio przed tym przejściem - 1,5 tys. zł +10 pkt;
- korzystanie podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku przez kierującego - 500 zł +5 pkt;
- naruszenie przez kierującego pojazdem mechanicznym zakazu wyprzedzania pojazdu silnikowego przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia - 1 tys. zł +5 pkt;
- naruszenie przez kierującego pojazdem zakazu objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeśli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie ich nie zostało zakończone - 2 tys. zł +4 pkt.
Karalne jest także "ukrywanie" tego, kto prowadził auto i naruszył przepisy:
- w postępowaniu o przestępstwo - min. 4 tys. zł;
- w postępowaniu w sprawach o spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym - min. 2 tys. zł;
- w sprawach dotyczących dopuszczalnej prędkości - dwukrotność wysokości grzywny.
Opinie (389) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-19 07:17
Opinia wyróżniona
Przez pierwszy tydzień dało się zauważyć, że kierowcy jeździli wolniej. (30)
Ale teraz pierwszy strach minął i 7-8-9 dych w zabudowanym to dalej standard.
Ja czekam tylko aż ktoś weźmie się za tych co przejeżdżają na czerwonym świetle bo w Gdańsku to jest z tym dramat niestety.- 221 45
-
2022-01-21 10:25
Bo oni maja pozne pomaranczowe...
- 0 0
-
2022-01-20 12:08
Daj znać jak sam zabulisz. 2,5 klocka.
- 0 0
-
2022-01-19 19:30
Jak nic nie jedzie, to można jechać (1)
Jeśli zapala się czerwone, to tamci mają pomarańczowe i jeszcze stoją. Jedziesz. Nazywa się to opuszczanie skrzyżowania. Dzięki temu nie blokujesz pasa bez sensu.
- 1 3
-
2022-01-19 21:23
tak, ale jeśli masz możliwość zatrzymania się to musisz to zrobić
i teraz jak masz 50 km/h na Grunwaldzkiej to wystarczy ci na ten manewr 25 metrów na spokojnie (12 metrów gdybyś depnął w podłogę). Więc skończy się tłumaczenie że wjechałeś na czerwonym bo bałeś się że ten z tyłu nie wyhamuje.
- 1 1
-
2022-01-19 09:20
Były premier jechał 70 wiecej w mieście (5)
Niedoszły morderca dziecka na rowerku np.
- 10 24
-
2022-01-19 09:48
I do tego staranowała Seicento. (3)
Na szczęście prokurator nie widział w tym żadnego problemu, a dowody zniknęły.
- 23 2
-
2022-01-19 12:46
(2)
Staranowała czym, biustem, bo z tego co mi wiadomo, to prowadził kierowca?
- 3 6
-
2022-01-19 15:20
Kierowca na jej rozkaz wyłączył syrenę, a jechał jak z włączoną. (1)
Wypadek to była tylko kwestia czasu.
- 3 3
-
2022-01-19 21:21
więc powinien był jechać tak jakby jechał z wyłączoną, to nadal jego wina, co by nie sądzić o Szydło bo ja zwolennikiem PiSu też nie jestem
- 2 0
-
2022-01-19 09:40
i jeszcz minusuje.
- 4 10
-
2022-01-19 08:16
(3)
I jeszcze za tych, co nie sygnalizują zmiany pasa.
- 27 3
-
2022-01-19 08:45
(2)
Powinieneś być bardziej dla nich wyrozumiały , nie sygnalizują bo na ostatnim skrzyżowaniu skończył im się płyn w kierunkowskazach a nie ma kontrolki która by to pokazywała
- 20 1
-
2022-01-19 09:08
(1)
Weź połowę, a jeśli to żart - kiepski.
- 2 19
-
2022-01-19 09:27
Masz 100% racji , nasze zachowania na drogach to nie powód do żartów . Przepraszam!
- 11 3
-
2022-01-19 08:10
Się nie dziwię (13)
Próbowałem w nowym roku jeździć zgodnie ze znakami drogowymi to wszystkie czerwone światła były moje miał być tristar, zielone fale i co?
- 45 26
-
2022-01-19 10:21
dokładnie (1)
Brak zielonej fali
Podobnie celowo bo kilka lat nie mogli
inaczej poradzić sobie z kilkoma obniżonymi samochodami młodzieży w rurkach- 11 2
-
2022-01-19 21:19
mam wrażenie że zielona fala na Grunwaldzkiej została po staremu, dla tych co jadą 70 a nie 50 które obowiązuje teraz
- 0 2
-
2022-01-19 09:46
I to, że kłamiesz :) (5)
Jedź 45km/h, a będziesz miał wszędzie zielone. Nie 60, bo "hehe, limit plus vat, a za 10 nie ma mandatu"...
- 5 18
-
2022-01-20 08:24
Może 25 km/h ma jeździć??
Masa ulic ma tak ustawione światła że czy jedziesz 25 czy 50 nie dasz rady przejechać na zielonym i jedziesz na czerwonej fali przez 4ry przejścia. Dopiero np. 70+ i musisz być pierwszy spód świateł ewentualnie drugi czy trzeci ale tylko jak ci dwaj z przodu będą zapierd... A potem się ludzie dziwią czemu Polacy szybko jeżdżą w miastach
- 1 1
-
2022-01-19 10:46
Dlatego wolę 100 i też mam zieloną fale (3)
- 9 6
-
2022-01-19 13:42
(2)
..i mandat
- 2 5
-
2022-01-19 21:18
(1)
uja tam, jest kilka miejsc w Gdańsku w których stoją o których każdy wie i jak się nie zapomni a dodatkowo jeszcze odpali yanosika to mandatu nie zapłaci. Mam prawko od 1997r, zrobiłem jako 16 latek (wtedy można było 3 miechy przed siedemnastką robić) i nigdy nie zapłaciłem mandatu oprócz jednego który przyjąłem na siebie za żonę bo jej się skończyła ważność prawka o czym zapomniała.
- 2 1
-
2022-01-21 10:28
Mam tylko nadzjeje ze jak ktos ciebie potraci jadac za szybko to na lozku szpitalnym powiesz... oj tam mial janosika a tam przeciez nie lapia. No trudno tez szybko jezdze. Czy moze bedziesz darl sie ze zabojca na drodze i chce 1mln zl odszkodowania?
- 0 0
-
2022-01-19 09:38
(1)
I nic, zapłacisz 2 koła, później pięć i wtedy zadaj sobie pytanie: i co?
- 14 7
-
2022-01-19 09:48
nie zapłacę bo pojadę tyle ile wolno
- 9 2
-
2022-01-19 08:43
(2)
to ja też zapytam Ciebie "i co?"
- 20 11
-
2022-01-19 23:54
Ja się nie zgodze. (1)
Też jechałem co do joty zgodnie ze znakami i miałem same zielone ;)
Nie mniej jednak jazda 50 po np. grunwaldzkiej, albo traktem - to nieporozumienie....- 4 1
-
2022-01-21 10:26
Analogicznie mozesz powiedziec ze jazda prawa strona jest bez sensu wolisz lewa bo tak ci bardziej pasuje. Taki masz znak i tak masz jechac. Nie podoba sie oznakowanie? Trzeba bylo sie uczyc byc w Zarzadzie Drog i bys mogl ustawic sobie 90km/h na Grunwaldzkiej.
- 0 2
-
2022-01-19 07:41
To jest norma (1)
Czerwone światło liczysz do trzech a samochody dalej jadą
- 30 5
-
2022-01-19 23:53
Spokojnie polecą pierwsze 'fale' mandatów to się uspokoi ;)
Trzeba trochę czasu.
Nic nie zmieni się z dnia na dzień - zmiana jest OK.
Poprzednie mandaty były śmieszne.
Dziwi mnie tylko mały przeskok 800 - 1000 w karach ;)
zamiast 800-1500 np. i wyżej- 1 1
-
2022-01-19 08:51
Opinia wyróżniona
Te zmiany są śmieszne (31)
Ceny z kosmosu,a to wprowadza chaos na drodze. Zamiast wprowadzić mandaty adekwatne do zarobków to teraz ludzie bardziej patrzą jak nie dostać mandatu niż np.nie potrącić kogoś. Efekt?Kierowcy wypatrują gdzie stoją niebiescy często nie patrząc na resztę co rodzi niebezpieczne sytuacje.Te zmiany nie mają nic wspólnego z poprawą bezpieczeństwa na drogach.
- 113 216
-
2022-01-21 05:55
Mandaty od zarobków Haa Haa to wszyscy przy takiej kontroli oswiatczaja najniższa krajową!!!
- 0 0
-
2022-01-20 11:52
Nie chodzi o poprawę bezpieczeństwa, a o poprawe budżetu!
- 0 0
-
2022-01-20 09:32
Mandaty adekwatne do zarobkow
Wprowadzmyw takim razie rowniez glos wyborczy adekwatny do zarobkow, ok?
- 0 0
-
2022-01-20 07:16
No kolejny dzban
- 1 0
-
2022-01-19 21:17
Ceny z kosmosu?
A mandat nie jest po to aby był wysoki? Zarabiamy coraz więcej, jeździmy coraz droższymi autami a nie stać na mandat? Polecam przesiąść się na busa :)
- 2 0
-
2022-01-19 20:43
Karać
Pleciesz bzdury , a ci co nie pracują mają nie placić .Uczniowie,studenci ci mogą szaleć tak!!
Karać ,karać jeszcze raz karać,!- 2 0
-
2022-01-19 20:10
Mam to samo.
Mam to samo. Przy moim 2100 strasznie się denerwuje jak widzę radiowóz. Skupić na jeździe się nie można. Za prędkość ok niech wala ile wlezie. Ale jeżeli ktoś się zagapi albo normalnie nie zauważy pieszego to dlaczego takie wysokie kary? W Niemczech nie ma tak ostrych przepisów. U nich pieszy ma pierwszeństwo tylko na żebrach. Tam takich przejść praktycznie nie ma.
- 0 4
-
2022-01-19 16:15
Ja tam żadnego mandatu jeszcze w życiu nie zapłaciłem (1)
I nie zapłacę hehe
- 2 2
-
2022-01-19 20:14
???
Niech zgadnę, policjant?
- 1 1
-
2022-01-19 14:22
Zgadzams sie sa nadal śmiesznie niskie i powinny byc dostosowane do zarobków czyli 5000 zł mandat minimalny!! (1)
Według TVn wszystcy stracą na progu podatkowym i według nich wszyscy w Polsce zarabiaja minimalnie 7 tys miesiecznie.
- 1 2
-
2022-01-19 15:21
Nauczyciele zarabiają 7 tys miesięcznie?
Bo wszyscy, co do jednego, stracili.
- 0 3
-
2022-01-19 13:12
Jaki sens ma kara adekwatna do zarobków? (1)
Kara z samego założenia ma być dotkliwa, i mimo iż mam sportowe auto, to od szybkiej jazdy mam tory ale do tego trzeba dojrzeć. Mandaty wciąż za niskie według mnie.
- 15 0
-
2022-01-19 21:30
punkty nie uwzględniają zarobków więc delikwenta też to bodnie, a to że więcej zarabia nie czyni go obywatelem gorszej kategorii. W tym układzie który proponujesz, co już pisałem wcześniej, bezrobotny nie zapłaciłby mandatu w ogóle albo taki co dobrze kombinuje. Zakładasz spółkę z o.o. z żoną, nie wypłacasz sobie pensji, tylko żonie i możesz zasuwać ile fabryka dała.
- 1 0
-
2022-01-19 12:39
Wiesz że po prostu możesz jechać zgodnie z przepisami, nie?
- 10 3
-
2022-01-19 11:27
Adekwatne do zarobków masz punkty karne (3)
Niezależnie od tego ile kto zarabia ma tyle samo punktów karnych i tak samo szybko je może stracić. Czemu to tak ciężko zrozumieć?
Za tymi mandatami od zarobków to piszą chyba jakieś trolle zatrudnione przez PiS, bo się budżet nie spina, już przez ostatnie 2 lata pisali cały czas o podwyższeniu mandatów i przeszło, wystarczyło kilkaNiezależnie od tego ile kto zarabia ma tyle samo punktów karnych i tak samo szybko je może stracić. Czemu to tak ciężko zrozumieć?
Za tymi mandatami od zarobków to piszą chyba jakieś trolle zatrudnione przez PiS, bo się budżet nie spina, już przez ostatnie 2 lata pisali cały czas o podwyższeniu mandatów i przeszło, wystarczyło kilka hucznych wypadków, tak jak ten, w którym rodzina zginęła to w PiSie korki od szampanów pod sufit leciały, bo teraz pieniążki będą w budżecie, obrzydliwe istoty.- 9 4
-
2022-01-19 12:22
i**ota (2)
- 4 3
-
2022-01-19 21:27
niestety on ma rację, ale tak robił nie tylko PiS (1)
celem partii jest dostać się do koryta a nie tworzyć pożyteczne przepisy. Każda partia działa w ten sposób, różnice polegają tylko na tym że jedni mogą być większymi świniami od innych, ale oni wszyscy to jeden gatunek
- 3 1
-
2022-01-19 23:08
No chyba tylko PiS
Skoro bębnili, że taryfikator taki sam od lat 90 (500 zł)
- 1 0
-
2022-01-19 11:16
jak ? (3)
Kare adekwatną do zarobków zapłacą ludzie na etacie i legalnie się rozliczający, a co z tymi, którzy np. pracują nie wystawiają faktur i mają najniższe przychody, czy zatrudnieni na czarno czy obcokrajowcy albo bezrobotni? nie zapłacą? W tym kraju jest zbyt wielu kombinatorów żeby iść im na rękę. Jedynie trzymanie ludzi za przysłowiową "morde" coś da inaczej wejdą na głowę. Taki naród.
- 14 2
-
2022-01-19 20:13
g*wno nie sprawiedliwość. (2)
A dlaczego ja mam płacić 75% mojego wynagrodzenia a mój sąsiad pół dniówki?
- 2 5
-
2022-01-19 21:25
bo więcej zarabia
każdy z nas ma wpływ, większy lub mniejszy, na to ile zarabia. Dlaczego bezrobotny miałby nic nie płacić? W końcu on nic nie zarabia. Powinien być bezkarny?
- 2 0
-
2022-01-19 21:11
I ten sąsiad sie jeszcze nie wyprowadził jak najdalej od Ciebie? Jakby pół mojej dniówki równało się 75% Twojego wynagrodzenia to albo bym Cię wykupił albo się sam dawno wyniósł. Dziwny ten sąsiad.
- 3 1
-
2022-01-19 11:11
Twoja opinia jest śmieszna
Chaos na drodze wprowadzają takie mistrze kierownicy jak ty. I tyle w temacie
- 17 5
-
2022-01-19 11:05
Idąc Twoim tokiem rozumowania (1)
bezrobotni maja być bezkarni na drodze, tak? :)
- 21 2
-
2022-01-20 11:53
Mogą odpracować mandat
- 0 0
-
2022-01-19 11:00
(1)
A moze po prostu wystaczy jezdzic wolniej to nie bedzie niebezpiecznych sytuacji?
- 24 3
-
2022-01-19 13:11
Najlepiej w ogóle nie wsiadać do autas
- 2 7
-
2022-01-19 10:37
jeśli patrzysz gdzie stoją niebiescy to siłą rzeczy obserwujesz pole przed tobą. A tak poza tym warto odpalić Yanosika. Może przed każdym patrolem nie uchroni, ale ostrzega dużo wcześniej przed kontrolami.
- 3 9
-
2022-01-19 09:41
Dokładnie
Dla 1 , 2.000 zł to nic a dla drugiego to pudełko zapałek ,nic te mandaty niedadzą ,chyba żeby było na 500 +
- 7 16
-
2022-01-19 08:55
Lepiej patrz czy za tobą nie jedzie ktoś z kamerą. (1)
W końcu dostaniesz 1500 zł za notoryczne przejeżdżanie na czerwonym.
- 26 10
-
2022-01-19 19:43
A czemu te dyrdymały pirata drogowego są wyróżnioną opinią?
- 10 2
-
2022-01-19 07:05
Opinia wyróżniona
Panowie (33)
Proszę o mniej pomiarów prędkości na rzecz większej obecności na mieście. Czerwone światła, komórki przy uchu, blokowanie lewego pasa i wjazd na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenie go to tylko wierzchołek góry lodowej. Samo mierzenie prędkości to mało. Z góry dziękuje
- 340 24
-
2022-01-19 21:11
Tylko nie mów, że jesteś jednym z tych, którzy wierzą, że to dla poprawy bezpieczeństwa te mandaty i kontrole ;)
- 1 0
-
2022-01-19 21:11
Poza tą bzdurą o blokowaniu lewego pasa w pełni się zgadzam
- 0 0
-
2022-01-19 10:57
jak można blokować pas jadąc z przepisową prędkością? (1)
- 5 4
-
2022-01-19 21:43
Art. 16 PoRD mówi ci co masz z tym zrobić. Nie ma znaczenia z jaką prędkością jedziesz. Lewy jest do wyprzedzania i nie powinno cię interesować jeśli ktoś popełnia wykroczenie przekraczając prędkość. Nie rozważam tego od strony etycznej tylko od tego co stanowi prawo. Ktoś kto użył terminu "blokowanie" raczej zrobił to w mowie potocznej. Lewy jest do wyprzedzania, tak stanowi prawo, z paroma wyjątkami.
- 0 0
-
2022-01-19 10:26
Nic nie rozumiesz
Oni nie są po to by było dobrze ale aby ograbić Ciebie z gotówki za byle co już w tym momencie. Z jednej strony dobrze z drugiej źle bo to są drogowi zbuje udający że czegoś pilnują. Zróbcie normalne warunki do życia to nikt nie będzie się spieszył i robił nielegalnych rzeczy na drodze tylko degeneraci i wtedy ich można karać.
- 3 4
-
2022-01-19 09:54
Jeżeli wszystkie pasy jadą max. Dopuszczalną prędkością to o jakim blokowaniu my mówimy? (3)
- 7 6
-
2022-01-19 21:41
wklejałem to kilka razy i wkleje jeszcze raz. Przepisy nie mówią o blokowaniu ale o sposobie użytkowania lewego pasa
Art. 16.
1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdniArt. 16.
1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.- 1 0
-
2022-01-19 13:50
Spytaj o to policjanta.
- 0 1
-
2022-01-19 10:02
O blokowaniu świętego prawa Janusza do łamania przepisów.
- 5 3
-
2022-01-19 08:55
Jakie blokowanie lewego pasa? (10)
Skoro jest ograniczenie i jadę zgodnie z nim lewym pasem to jakie to blokowanie??? Robię ci przysługę, że nie możesz depnąć bo jeszcze dostałbyś mandacik. Nie uważam, że przy ograniczeniu prędkości jazda lewym pasem zgodnie ze znakami to blokowanie tego pasa.
- 13 23
-
2022-01-19 10:03
Ruch prawostronny (4)
obowiązuje tak samo w obszarze zabudowanym z ograniczeniem prędkości. Jeżeli uważasz, że nie blokujesz swoją jazdą ruchu to lepiej dla wszystkich będzie jak skorzystasz z komunikacji miejskiej.
- 8 5
-
2022-01-19 11:57
Jakim cudem mogę blokować pas (1)
jadąc zgodnie ze znakami!!!???? Może to ty zainwestuj w kodeks drogowy i doucz się trochę! Jest ograniczenie i wszyscy powinni się do niego stosować!
- 4 7
-
2022-01-19 21:40
bo przepisy nie przewidują takiego zbiegu że skoro jedziesz z max dozwoloną prędkością to możesz jechać lewym
Art. 16 Pord definiuje że masz jechać prawym pasem jeśli nie wyprzedzasz. Lewy służy do wyprzedzania. Nie ma znaczenia prędkość. Jeśli ten co jedzie lewym ją przekroczy to on popełnia wykroczenie ale to nie twoja sprawa. To policja go ukara. Tobie nie wolno okupować lewego pasa jeśli nie wyprzedzasz.
Art. 16.
1.Art. 16 Pord definiuje że masz jechać prawym pasem jeśli nie wyprzedzasz. Lewy służy do wyprzedzania. Nie ma znaczenia prędkość. Jeśli ten co jedzie lewym ją przekroczy to on popełnia wykroczenie ale to nie twoja sprawa. To policja go ukara. Tobie nie wolno okupować lewego pasa jeśli nie wyprzedzasz.
Art. 16.
1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.- 0 0
-
2022-01-19 10:11
A podczas wyprzedzania ruch prawostronny przestaje obowiązywać? (1)
Czy czytasz ten sam przepis raz tak, raz inaczej, zależnie od tego, czy to Ciebie dotyczy?
- 6 1
-
2022-01-19 21:38
przecież napisał że obowiązuje
wyprzedzany zajmuje pas prawy, a wyprzedzający pas lewy
- 1 0
-
2022-01-19 09:11
(4)
W Polsce jeździmy jak najbliżej prawej krawędzi jezdni, a więc głównie prawym pasem, a lewy służy do wyprzedzania. Doucz się trochę.
- 18 7
-
2022-01-19 09:50
Ja pierdziu. Głąb przepisów nie zna, a jeszcze innych poucza. (3)
Nie ma żadnego, powtarzam, żadnego przepisu, który zabrania jechać lewym pasem zgodnie z limitem, obok innego samochodu jadącego zgodnie z limitem.
- 11 13
-
2022-01-19 21:35
bzdury opowiadasz, przepisy mówią że lewym pasem można tylko wyprzedzać, Art. 16 PoRD
1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.
Nie ma znaczenia że jedziesz zgodnie z ograniczeniami bo możesz to robić pasem prawym.- 7 0
-
2022-01-19 13:49
(1)
Ale mandat za taką jazdę możesz dostać.
- 6 4
-
2022-01-19 21:36
bankowo dostaniesz jeśli nie wyprzedzasz, natomiast nie ma kompletnie znaczenia czy ktoś kto jedzie za tobą chce wyprzedzić ciebie. Ty wyprzedzasz więc sam dostosowujesz prędkość do swoich potrzeb. Ale warunek jest taki że masz wyprzedzać
- 1 1
-
2022-01-19 07:41
(9)
Jakbym widział swoje wpisy tu na portalu pod wieloma newsami... Dowolne duże skrzyżowanie: czerwone, skręcanie z pasów nie do tego kierunku, wciskanie się. Wjazd i blokowanie bez możliwości zjazdu. Policjo. Może zamiast ocieplać wizerunek artykułami zaczniecie działać?
- 40 3
-
2022-01-19 08:14
Za duzo wymagacie... (8)
Łatwiej się schować gdzieś za krzakami na kawałku prostej gdzie nie ma za dużego zagrożenia i suszyć za prędkość. Szybka kasa i nie trzeba się przemęczać.
- 29 11
-
2022-01-19 08:47
(3)
a to ty oczywiście będziesz określał jak duże jest zagrożenie .
- 3 8
-
2022-01-19 10:09
Nieważne, jak duże. (2)
NIgdy nie widziałem, żeby ktokolwiek dostał mandat za stanie w poprzek srzyżowania, czy torów na czerwonym. PORD nie składa się z jednego przepisu.
- 5 4
-
2022-01-19 10:16
(1)
bełkot niezadowolonego
- 2 5
-
2022-01-19 10:21
Wiadomo, należy się cieszyć, że można łamać prawo kilkadziesiąt razy dziennie i latami nie dostać mandatu...
- 0 0
-
2022-01-19 08:26
(3)
Mistrzowie prostej zawsze ale to zawsze łamią też inne przepisy więc co za różnica gdzie i za co dostaną kary?
- 14 7
-
2022-01-19 08:56
Taka roznica, ze wypisywanie papierkow to kwadrans. (2)
Gdzie mieliby kazac zatrzymac sie kierowcom, ktorzy wjechali na skrzyzowanie Grunwaldzka/Dmowskiego i tam utkneli, zeby wypisac im stosowne mandaty/wezwania do sadow? Gdzie mieliby sami stac? A do suszenia wystarczy jeden samochodzik i dwoje nieszczesnikow w mundurkach ustawionych w okolicy wiaduktu na Marynarki. Samochodzik moze sobie pracowac
Gdzie mieliby kazac zatrzymac sie kierowcom, ktorzy wjechali na skrzyzowanie Grunwaldzka/Dmowskiego i tam utkneli, zeby wypisac im stosowne mandaty/wezwania do sadow? Gdzie mieliby sami stac? A do suszenia wystarczy jeden samochodzik i dwoje nieszczesnikow w mundurkach ustawionych w okolicy wiaduktu na Marynarki. Samochodzik moze sobie pracowac cala zmiane, w okolicy jest przeciez cieplownia, wiec pracy silnika o dlugosci ponad minuty nikt nie zauwazy, a juz na pewno nie bedzie mial komu sie poskarzyc.
- 6 4
-
2022-01-19 09:18
50 jak jest to lewy i prawy pas obowiązuje
- 6 3
-
2022-01-19 09:10
W policyjnym samochodzie służbowym silnik może pracować na postoju.
- 3 5
-
2022-01-19 07:38
. (1)
A Panie ?
- 8 2
-
2022-01-19 13:30
Proszone są o trzymanie dwóch dłoni na kierownicy
A nie gmeranie...
- 4 3
-
2022-01-19 07:18
Blokowanie lewego pasa w mieście hahaha
- 42 40
Wszystkie opinie
-
2022-01-19 07:02
Karać (28)
karać i jeszcze raz karać. Zero pobłażania dla piratów drogowych. Pal ich licho jak zawijają się sami na latarniach i drzewach. Ale często niestety zabijają jeszcze innych na drodze.
- 96 29
-
2022-01-19 07:17
Zapomniałeś łańcucha w swoim rowerze nasmarować? (14)
Nie każdy jeździ jak pirat, ale każdemu zdarza się przekroczyć prędkość. Nawet tobie na twoim rowerku.
- 16 21
-
2022-01-19 08:59
jakoś Polakom w Norwegii czy Niemczech nie zdarza się przekraczanie prędkości... nigdy! (12)
no czemu?
- 7 9
-
2022-01-19 09:21
Bzdura !! (5)
Te czasy już dawno minęły. Polacy nie łamali przepisów, z powodu braku języka obcego, panicznej niemocy. Obecnie wszyscy znają język ang. Przynajmniej na poziomie podstawowym. A tobie powiedzieli ze z powodu wysokich mandatów co? Łamiemy przepisy, tak jak reszta Europy. Nie jesteśmy lepsi czy gorsi. Za duzo tv
- 4 7
-
2022-01-19 09:29
(4)
cyt: -"Polacy nie łamali przepisów, z powodu braku języka obcego,"
ROFL !!!- 6 1
-
2022-01-19 09:45
(2)
Twoje życie to cytaty i nagłówki gazet co?
- 2 3
-
2022-01-19 09:56
twoje życie to wyPiSywanie głupot na forach - co nie? (1)
LOL
- 1 4
-
2022-01-19 10:26
Tak LOL hehehehe dzieciak
- 0 1
-
2022-01-19 10:48
zapomniałeś dokończyć cytat więc zrobię to za ciebie "....panicznej niemocy" bo to właśnie to autor tamtego posta miał na myśli. Jak widać wolałeś nie trzymać się takiego kontekstu.
- 1 1
-
2022-01-19 10:47
chrzanisz (4)
mi się zdarzało w Norwegii. Pracowałem niedaleko Skodje i tam wszyscy przekraczali dozwoloną prędkość, szczególnie poza miastem. Tam policja nie suszyła.
- 3 2
-
2022-01-19 12:33
(2)
Nawet salutowała.
- 1 1
-
2022-01-19 13:57
Ale tylko cebulakom.
- 0 2
-
2022-01-19 21:45
nawet jej nie było, mieli w to wbite
- 0 0
-
2022-01-19 13:57
Bo na bocznych nie stoją ! ;P
- 1 1
-
2022-01-20 06:22
chyba w Norwegii nigdy nie byłeś...
- 0 0
-
2022-01-19 13:55
Przecież nie chce karać za niewinność.
- 0 0
-
2022-01-19 08:02
Nie każdy ukarany mandatem (3)
Jest kończącym na drzewie piratem.
Demonizujesz wszystkich ukaranych, a wiesz, że każdy może dostać taki mandat, bo tak na prawdę każdy od czasu do czasu, nawet nieznacznie, popełni wykroczenie- 5 10
-
2022-01-19 08:55
No jak popełni wykroczenie to jest mandat, logiczne. Czym się tak emocjonować?
- 7 1
-
2022-01-19 09:36
Zwróć uwagę ile tu jest minusujących twoja opinie, a ile plusujących jego komentarz (1)
wynika to zapewne że większość siedzi w domu na zasiłku i nie posiada samochodu, nie rozumieją nieroby i leniuchy
- 4 5
-
2022-01-19 09:52
Akurat ludzie na zasiłku mogą nie jeść, ale auto musi być.
I to koniecznie "niemieckiej marki premium", chociaż na utrzymanie kasy brak, więc cieknie i kopci. Podejrzewam kompleksy.
- 8 2
-
2022-01-19 08:48
Naoglądał się TVP i wszystkich chciałby karać. (5)
Ciekawe czy szef w pracy też tylko cię karze?
- 7 5
-
2022-01-19 09:53
Czyli co, przechodzimy na podejście wolnościowe? (3)
Jak ktoś przekracza prędkość, każdy obywatel ma prawo zniszczyć jego samochód w obronie swojego życia?
- 1 2
-
2022-01-19 10:55
bzdura, zabójcy nie niszczy się noża tylko kara się delikwenta (2)
i to jest właśnie podejście wolnościowe. Poszanowanie prawa przede wszystkim. Natomiast to czy prawo ustala że bezpieczne jest 50 czy 70 km/h nie wynika z kwestii etycznych. Tak zostało po prostu ustalone i można to dowolnie zmieniać na drodze ustawodawczej.
- 1 2
-
2022-01-19 15:22
Jaki psychopata zamiast spróbować rozbroić zamachowca, od razu próbuje go zabić? (1)
- 0 0
-
2022-01-19 21:46
i tu właśnie wchodzi kwestia tego kto jest zamachowcem
bo możesz uznać że jest nim taki kierowca, ale prawo tak tego nie definiuje
- 0 0
-
2022-01-19 12:30
Dlaczego wszystkich, potrafiących jeździć zgodnie z przepisami, nie.
- 1 0
-
2022-01-19 10:59
dlatego niech każdy sobie ustali ile jest w stanie wziąć na klatę. Ja nie potrzebuję przekraczać prędkości o więcej jak 20-25 km/h. Jestem też w stanie taki mandat znieść. Natomiast jakbym miał poradzić komuś kto nie może się powstrzymać a boi się mandatu, ma sportowe auto i po prostu go świerzbi, niech kupi sobie Nissana Patrola, albo coś podobnego co nie ma sportowego zawieszenia a na dodatek jak się go ciśnie to hałasuje. U mnie jak ręką odjął. Odechciało mi się zasuwać.
- 0 1
-
2022-01-19 11:22
myslę ze dla ciebie karą jest że się urodziłeś....
Widocznie byłeś bity i bardzo karny, z patologicznej rodziny się wywodzisz próbując się wyładować... ?
Sam byś lepiej poddał się karze dobrowolnie ideale ....- 2 2
-
2022-01-19 13:41
mysle ze nalezy edukowac od szkoły lub przedszkola
widocznie nie chodziłeś ani do przedszkola ani do szkoły patolu....
juz karnista jeden był co wyszedł na scenę i juz go nie ma....
ponoć był tak idealny jak TY....
stawiał sie ponad prawem i sam nie wiedział ile ma mieszkań....- 0 0
-
2022-01-19 07:05
Opinia wyróżniona
Panowie (33)
Proszę o mniej pomiarów prędkości na rzecz większej obecności na mieście. Czerwone światła, komórki przy uchu, blokowanie lewego pasa i wjazd na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenie go to tylko wierzchołek góry lodowej. Samo mierzenie prędkości to mało. Z góry dziękuje
- 340 24
-
2022-01-19 07:18
Blokowanie lewego pasa w mieście hahaha
- 42 40
-
2022-01-19 07:38
. (1)
A Panie ?
- 8 2
-
2022-01-19 13:30
Proszone są o trzymanie dwóch dłoni na kierownicy
A nie gmeranie...
- 4 3
-
2022-01-19 07:41
(9)
Jakbym widział swoje wpisy tu na portalu pod wieloma newsami... Dowolne duże skrzyżowanie: czerwone, skręcanie z pasów nie do tego kierunku, wciskanie się. Wjazd i blokowanie bez możliwości zjazdu. Policjo. Może zamiast ocieplać wizerunek artykułami zaczniecie działać?
- 40 3
-
2022-01-19 08:14
Za duzo wymagacie... (8)
Łatwiej się schować gdzieś za krzakami na kawałku prostej gdzie nie ma za dużego zagrożenia i suszyć za prędkość. Szybka kasa i nie trzeba się przemęczać.
- 29 11
-
2022-01-19 08:26
(3)
Mistrzowie prostej zawsze ale to zawsze łamią też inne przepisy więc co za różnica gdzie i za co dostaną kary?
- 14 7
-
2022-01-19 08:56
Taka roznica, ze wypisywanie papierkow to kwadrans. (2)
Gdzie mieliby kazac zatrzymac sie kierowcom, ktorzy wjechali na skrzyzowanie Grunwaldzka/Dmowskiego i tam utkneli, zeby wypisac im stosowne mandaty/wezwania do sadow? Gdzie mieliby sami stac? A do suszenia wystarczy jeden samochodzik i dwoje nieszczesnikow w mundurkach ustawionych w okolicy wiaduktu na Marynarki. Samochodzik moze sobie pracowac cala zmiane, w okolicy jest przeciez cieplownia, wiec pracy silnika o dlugosci ponad minuty nikt nie zauwazy, a juz na pewno nie bedzie mial komu sie poskarzyc.
- 6 4
-
2022-01-19 09:10
W policyjnym samochodzie służbowym silnik może pracować na postoju.
- 3 5
-
2022-01-19 09:18
50 jak jest to lewy i prawy pas obowiązuje
- 6 3
-
2022-01-19 08:47
(3)
a to ty oczywiście będziesz określał jak duże jest zagrożenie .
- 3 8
-
2022-01-19 10:09
Nieważne, jak duże. (2)
NIgdy nie widziałem, żeby ktokolwiek dostał mandat za stanie w poprzek srzyżowania, czy torów na czerwonym. PORD nie składa się z jednego przepisu.
- 5 4
-
2022-01-19 10:16
(1)
bełkot niezadowolonego
- 2 5
-
2022-01-19 10:21
Wiadomo, należy się cieszyć, że można łamać prawo kilkadziesiąt razy dziennie i latami nie dostać mandatu...
- 0 0
-
2022-01-19 08:55
Jakie blokowanie lewego pasa? (10)
Skoro jest ograniczenie i jadę zgodnie z nim lewym pasem to jakie to blokowanie??? Robię ci przysługę, że nie możesz depnąć bo jeszcze dostałbyś mandacik. Nie uważam, że przy ograniczeniu prędkości jazda lewym pasem zgodnie ze znakami to blokowanie tego pasa.
- 13 23
-
2022-01-19 09:11
(4)
W Polsce jeździmy jak najbliżej prawej krawędzi jezdni, a więc głównie prawym pasem, a lewy służy do wyprzedzania. Doucz się trochę.
- 18 7
-
2022-01-19 09:50
Ja pierdziu. Głąb przepisów nie zna, a jeszcze innych poucza. (3)
Nie ma żadnego, powtarzam, żadnego przepisu, który zabrania jechać lewym pasem zgodnie z limitem, obok innego samochodu jadącego zgodnie z limitem.
- 11 13
-
2022-01-19 13:49
(1)
Ale mandat za taką jazdę możesz dostać.
- 6 4
-
2022-01-19 21:36
bankowo dostaniesz jeśli nie wyprzedzasz, natomiast nie ma kompletnie znaczenia czy ktoś kto jedzie za tobą chce wyprzedzić ciebie. Ty wyprzedzasz więc sam dostosowujesz prędkość do swoich potrzeb. Ale warunek jest taki że masz wyprzedzać
- 1 1
-
2022-01-19 21:35
bzdury opowiadasz, przepisy mówią że lewym pasem można tylko wyprzedzać, Art. 16 PoRD
1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.
Nie ma znaczenia że jedziesz zgodnie z ograniczeniami bo możesz to robić pasem prawym.- 7 0
-
2022-01-19 10:03
Ruch prawostronny (4)
obowiązuje tak samo w obszarze zabudowanym z ograniczeniem prędkości. Jeżeli uważasz, że nie blokujesz swoją jazdą ruchu to lepiej dla wszystkich będzie jak skorzystasz z komunikacji miejskiej.
- 8 5
-
2022-01-19 10:11
A podczas wyprzedzania ruch prawostronny przestaje obowiązywać? (1)
Czy czytasz ten sam przepis raz tak, raz inaczej, zależnie od tego, czy to Ciebie dotyczy?
- 6 1
-
2022-01-19 21:38
przecież napisał że obowiązuje
wyprzedzany zajmuje pas prawy, a wyprzedzający pas lewy
- 1 0
-
2022-01-19 11:57
Jakim cudem mogę blokować pas (1)
jadąc zgodnie ze znakami!!!???? Może to ty zainwestuj w kodeks drogowy i doucz się trochę! Jest ograniczenie i wszyscy powinni się do niego stosować!
- 4 7
-
2022-01-19 21:40
bo przepisy nie przewidują takiego zbiegu że skoro jedziesz z max dozwoloną prędkością to możesz jechać lewym
Art. 16 Pord definiuje że masz jechać prawym pasem jeśli nie wyprzedzasz. Lewy służy do wyprzedzania. Nie ma znaczenia prędkość. Jeśli ten co jedzie lewym ją przekroczy to on popełnia wykroczenie ale to nie twoja sprawa. To policja go ukara. Tobie nie wolno okupować lewego pasa jeśli nie wyprzedzasz.
Art. 16.
1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.- 0 0
-
2022-01-19 09:54
Jeżeli wszystkie pasy jadą max. Dopuszczalną prędkością to o jakim blokowaniu my mówimy? (3)
- 7 6
-
2022-01-19 10:02
O blokowaniu świętego prawa Janusza do łamania przepisów.
- 5 3
-
2022-01-19 13:50
Spytaj o to policjanta.
- 0 1
-
2022-01-19 21:41
wklejałem to kilka razy i wkleje jeszcze raz. Przepisy nie mówią o blokowaniu ale o sposobie użytkowania lewego pasa
Art. 16.
1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.- 1 0
-
2022-01-19 10:26
Nic nie rozumiesz
Oni nie są po to by było dobrze ale aby ograbić Ciebie z gotówki za byle co już w tym momencie. Z jednej strony dobrze z drugiej źle bo to są drogowi zbuje udający że czegoś pilnują. Zróbcie normalne warunki do życia to nikt nie będzie się spieszył i robił nielegalnych rzeczy na drodze tylko degeneraci i wtedy ich można karać.
- 3 4
-
2022-01-19 10:57
jak można blokować pas jadąc z przepisową prędkością? (1)
- 5 4
-
2022-01-19 21:43
Art. 16 PoRD mówi ci co masz z tym zrobić. Nie ma znaczenia z jaką prędkością jedziesz. Lewy jest do wyprzedzania i nie powinno cię interesować jeśli ktoś popełnia wykroczenie przekraczając prędkość. Nie rozważam tego od strony etycznej tylko od tego co stanowi prawo. Ktoś kto użył terminu "blokowanie" raczej zrobił to w mowie potocznej. Lewy jest do wyprzedzania, tak stanowi prawo, z paroma wyjątkami.
- 0 0
-
2022-01-19 21:11
Poza tą bzdurą o blokowaniu lewego pasa w pełni się zgadzam
- 0 0
-
2022-01-19 21:11
Tylko nie mów, że jesteś jednym z tych, którzy wierzą, że to dla poprawy bezpieczeństwa te mandaty i kontrole ;)
- 1 0
-
2022-01-19 07:06
Do tego dochodzi jeszcze parkowanie w miejscach niedozwolonych. (3)
"Bo ja tylko na chwileczkę". Ta chwileczka powinna kosztować co najmniej 500 złotych i kilka punktów karnych.
- 47 14
-
2022-01-19 08:03
"Na chwileczkę tylko? To się świetnie składa bo wypisanie mandatu nie trwa długo"
- 11 0
-
2022-01-19 11:29
Lepiej nie jedź do Rzymu
Albo innego miasta, gdzie szanują ludzi i ich sprawy. Tam byś chyba ataku serca dostał jak ktoś parkuje na przejściu dla pieszych żeby dziecko do przedszkola odprowadzić na szybkiego
- 1 2
-
2022-01-19 17:34
500 za mało !!!
- 0 0
-
2022-01-19 07:06
Gdańscy kierowcy najgorsi w Polsce dlatego płacimy najwyższe OC (6)
- 35 16
-
2022-01-19 08:23
(1)
Gdańscy kierowcy wcale nie są najgorsi. po prostu jak jest duże miasto to jest więcej stłuczek, kolizji, wypadków. Pewnie desant z mazur i kujaw też do tego się przyczynia
- 19 1
-
2022-01-19 09:53
Wszyscy, tylko nie my :D
Desant z Mazur podwyższa ceny OC na mazurach...
- 1 2
-
2022-01-19 09:00
widać, że nigdy nie jeżdziłeś po Polsce
raz odwiedziłbyś warszawkę i już śpiewałbyś inaczej!
- 2 3
-
2022-01-19 09:10
Jasne szczególni ci gwe, gpu, gda, gks, gby, ne, nbr, cbr, itd (1)
- 6 2
-
2022-01-19 09:15
I jeszcze nke, nli, nil, nol, fz oraz rz.
- 3 1
-
2022-01-19 10:06
Kaczor nas gnębi,bo nas nienawidzi! Dlatego bije nas po kieszeni gdzie może,ogranicza dotacje,dochody i na koniec Lotos sprzedaje
- 2 3
-
2022-01-19 07:07
Skoro można mieć immunitet (9)
to czemu i nie rodzącą żonę?
- 30 10
-
2022-01-19 07:25
(8)
Sedziow nowe stawki nie dotycza
- 6 4
-
2022-01-19 09:18
(7)
Niestety dotyczą i jeszcze czeka ich rozmowa z Prezesem sądu.
- 1 2
-
2022-01-19 09:44
Dlaczego "niestety"? (6)
Liczyliście na specjalne prawa? Ratujecie życie?
- 1 1
-
2022-01-19 09:59
(5)
nie , ale ciebie twój kierownik nie rozlicza za to jak zachowujesz się po pracy czy w drodze do i z pracy .
- 2 1
-
2022-01-19 10:14
Wiele zawodów rozlicza, więc otrzyj łzy (1)
- 3 0
-
2022-01-19 10:19
ale ja murarzem jestem i majster mnie nie rozlicza
- 1 1
-
2022-01-19 10:42
(2)
co do zasady rozlicza się z tego służby, sędzia, żołnierz zawodowy czy policjant bo oni łamią w ten sposób etykę zawodową. Murarz nie ma jak jej złamać.
- 3 0
-
2022-01-19 11:01
(1)
nieprawda , murarz złamie zasady etyki zawodowej jak ci niechlujnie dom zbuduje .
- 1 0
-
2022-01-19 21:48
no tak ale ja pisałem o łamaniu prawa a nie braku kompetencji
- 0 0
-
2022-01-19 07:08
A na zachodzie Europy (14)
Jakoś Polscy kierowcy przestrzegają przepisów drogowych - ciekawe dlaczego?
- 64 8
-
2022-01-19 07:59
gdyż (4)
na zachodzie jak nazwałeś policja pilnuje przestrzegania tych przepisów. W Polsce tylko mierząc prędkość - bo tak najłatwiej.
- 7 7
-
2022-01-19 08:12
Malo jezdzisz i malo widziales
- 10 5
-
2022-01-19 09:03
nie znam nikogo z Polski kto by przez Paryż za pierwszym razem przejechał bez mandatu (2)
tam kamery i radary są wszędzie nawet co 50m - Maksymalnie 30 km/h w stolicy Francji.
- 7 1
-
2022-01-19 09:21
W Zurichu są miejsca gdzie na jednym skrzyżowaniu może być nawet 8 radarów. Na czerwone światło, na prędkość i na pasy i to z każdej strony - SZOK. A na szwajcarskich autostradach na odjazd stoją na pasie zieleni.
- 7 1
-
2022-01-19 12:44
Paryż
W grudniu dwa razy jechałem przez Paryż, Francja średnio raz na tydzień i jakoś nie dostałem mandatu.
- 1 1
-
2022-01-19 08:15
karać należy też. (3)
zawalidrogi poruszjących się po drogach, po których nie mogą, eko-drajwingowców dojeżdżających do świateł i powodujących korki, miszczów lewego pasa, gdyż za 2 km skręca w lewo, zagubionych w mieście, powodujących korki i kolizje, gdyż google powiedział skręć w lewo i trzy pasy przeskakuje, aby skręcić w lewo zawracając uwagi na innych. A przede wszystkim tych, którzy włączają lub włanczją kierunkowskaz i zmieniają pas ruchu nagle, nie zwracając uwagi na to czy ktoś tym pasem jedzie, bo on przecież włączył kierunkowskaz....miszczowie i używających smartfony podczas jazdy autem jako kierowca. Poruszanie się po mieście polega na przemieszczeniu się z miejsca A do miejsca B w jak najszybciej i bezpiecznie (co oczywiście nie oznacza łamania przepisów) wielu jednak zwiedza i delektuje się poruszając się po mieście swoim wymarzonym autem. Znajomość przepisów ruchu drogowego nie zaszkodzi a może zaoszczędzić dużo czasu nam wszystkim. A w Polsce policja ściga tylko tam gdzie jest jej najwygodniej (kino objazdowe albo mierząc stacjonarnie prędkość) bo najłatwiej.
- 10 7
-
2022-01-19 08:19
A kto broni delektować się jazdą i jednocześnie zwiedzać? Weź sobie lepiej w mario cart pograj jak nie umiesz się opanować.
- 9 7
-
2022-01-19 08:24
Ile jeszcze razy wkleisz ten sam tekst?
- 5 4
-
2022-01-19 09:56
Ciekawe czy ten ciołek w to naprawdę wierzy. Jeżeli tak, to trochę smutno...
Płynna jazda sprawia, że wszyscy są u celu szybciej. Tacy jak Ty sprawiają, że wszyscy dookoła tracą czas.
Dorośnij, tylko przedszkolak wierzy, że jak będzie się ścigał od świateł do świateł i zmieniał pasy jak ostatni i**ota, dojedzie gdziekolwiek szybciej.- 4 4
-
2022-01-19 09:09
Na Zachodzie (3)
Autostrad i dróg ekspresowych jest dużo więcej i są dużo niższe opłaty, ciekawe dlaczego ?
- 4 2
-
2022-01-19 09:23
(1)
W Polsce ceny już dogoniły zachodnie od dawna, ale pensje nie.
- 2 0
-
2022-01-19 09:58
przecież DUDa podniósł sobie i kolesiom pensje 2x
teraz oni poPiSowo mogą gwizdać na 10% inflację
- 4 1
-
2022-01-19 10:04
Ty naprawdę nie wiesz dlaczego w bogatych krajach jest lepsza infrastruktura drogowa niż u nas ? Co do kar - 8 lat temu na autostradzie W Niemczech dostałem za przekroczenie o 80 km/h mandat w wysokości 500 euro i półroczny zakaz poruszania się po niemieckich drogach. Nikt mnie nie pytał ile zarabiam 500 euro nie było dyskusji
- 5 1
-
2022-01-19 10:00
Szczególni ci co pojechali do naszych południowych sąsiadów swoimi Ferrari
- 1 0
-
2022-01-19 07:09
I czym się podniecacie ? Wysokością mandatów na która nie stać zwykłego Kowalskiego ? (31)
Niech pensje będą europejskie i wtedy spoko wysokie mandaty mogą być ale będzie ludzi stać na zapłacenie
- 41 133
-
2022-01-19 07:14
Ma boleć (1)
Nie kumasz, że o to chodzi w mandatach? Jaki jest sens wystawiania mandatów, na które ludzi stać. Mandaty mają boleć jeśli mamy być bezpieczniejsi na ulicach, chodnikach i w parkach
- 70 4
-
2022-01-19 23:08
Nie rozsmieszaj mnie
Lapia na drogach stanowiacych najmniejsze niezbezpieczenstwo.na osiedlach nieraz widzialam pedzacych 80-100 a tam dziecko moze przebiec. tu chodzi tylko o kase bo jej w budzecie brak.
- 0 1
-
2022-01-19 07:40
to niech kowalski wyjdzie 10 minut wcześniej i jedzie tak, żeby mandatu nie otrzymać. (2)
A jak za trudno to są jeszcze taksówki i komunikacja miejska.
- 44 3
-
2022-01-19 09:04
Komunikacja miejska i taksowki. (1)
Ktore rownie czesto wjezdzaja na czerwonym, blokuja skrzyzowania, bo nie udalo sie zjechac, przekraczaja predkosc itp itd Skoro kierowca miejskiego autobusu codziennie wielokrotnie musi tak jechac, to moze jednak z ta infrastruktura tez jest cos nie tak, czy tylko z kierowcami pojazdow osobowych?
- 1 5
-
2022-01-19 09:48
Jeździj zgodnie z przepisami to nie zapłacisz mandatu, a innymi powinna zająć się drogówka.
Są kary za kradzieże i rozboje, przestępcy o tym wiedzą i dalej popełniają te przestępstwa.
Czy my też musimy to robić, bo inni to robią?- 5 0
-
2022-01-19 08:04
Mandaty powinny byc na duże sumy by odniosły pożadany efekt.
Bo jak ktos ma do zaplacenia 200 zl to zaplaci i olewa problem zapier..lając dalej jak wariat. Ale jak raz zaplaci 1500 czy 2000 to jest duże prawdopodobieństwo że zastosuje się do przepisow i zacznie jezdzic jak normalny człowiek a nie wariat. Jak kogos nie stać na zaplacenie od razu to mu komornik wejdzie na pensje,konto albo do domu. I bardzo dobrze.
- 30 1
-
2022-01-19 08:04
O lewaki co nawet auta nie maja hak zawsze wiedza i są najmądrzejsi (3)
Jednak życzę wam żebyście wpadli w ta pułapkę nowego taryfikatora i zobaczymy jak będziesz mądry jeden z drugim haha przy waszej pensji z korpo to na raty wam nie starczy. Serdeczny ch z wami
- 7 33
-
2022-01-19 08:17
Jaką pułapkę?
Wystarczy jeździć normalnie i ani fotoradary, ani misiaki Cię nie obchodzą.
- 21 0
-
2022-01-19 08:19
Za morderstwa tez powinni obiżyć
Tak do 2 lat. Ja nie mam czasu siedzieć aż tyle za morderstwo, chcę szybciej wyjść z więzienia!
- 19 0
-
2022-01-19 08:39
I z tobą też.
- 1 1
-
2022-01-19 08:05
Mam lepszy pomysł buraku.
Zacznij jeździć przepisowo.
- 19 2
-
2022-01-19 08:06
Kogo za boli ? Ciebie biedaku bo bogaty będzie miał gdzieś ten mandat (13)
Puste myślenie
- 3 13
-
2022-01-19 08:22
Zatem czym się martwisz?
- 9 0
-
2022-01-19 08:57
Ale punkty już nie ma gdzieś
- 2 0
-
2022-01-19 09:02
(10)
Nie do końca bo ani biedny ani bogaty nie lubi wyrzucać pieniędzy. Nie ma i długo nie będzie u nas systemu aby uzależnić wysokość mandatu od dochodu , w naszych realiach jest to technicznie nie do przeprowadzenia . Dla ofiary wypadku nie ma znaczenia czy potrącił go bogaty czy biedny .Zapomniałeś jeszcze o jednej istotnej sprawie - punkty karne . Punkty karne tak samo "bolą " bogatego jak i biednego a po zmianach punkty kasują się nie po roku a po dwóch i czas od kiedy liczą się te dwa lata zaczyna biec od chwili zapłacenia mandatu a nie od chwili wykroczenia . W końcu na amatorów lekceważenia zasad zarzucono sieć zastępując dziurawą siatkę na motyle .
- 3 0
-
2022-01-19 09:35
dlaczego wys. mandatu od zarobków nie jest do przeprowadzenia? (9)
oprócz zwykłego mandatu dodatkowo...
ilość punktów na koncie = tyle % wyższego podatku na koniec roku.
i gra gitara!- 1 5
-
2022-01-19 09:51
A dlaczego bogaty ma płacić więcej za to samo wykroczenie? Może za chleb i kiełbasę ceny też powinny być ustalane od dochodów? (5)
Komuszkom ciągle marzy się rozkułaczanie obszarników.
- 5 2
-
2022-01-19 10:00
bogaty powinien płacić więcej - bo mandat ma być równie BOLEsNY! (4)
jak dla biedaka tak i dla bogacza
- 4 3
-
2022-01-19 10:23
(2)
i chleb w sklepie również , inna cena dla biednego inna dla bogatego . a może zwróć się do MOPR-u z prośba o zapomogę na zapłacenie mandatu bo Ciebie nie stać ?
- 3 3
-
2022-01-19 13:55
Co porownujesz? Chleb do mandatu? (1)
Mandat jest karą. Jaka jest równość kar dla kierowcy zarabiającego 3 tys i innego kierowcy zarabiającego 30 tys?
Jak jest w Norwegii? Norwegia to bolszewicki kraj?- 1 1
-
2022-01-19 21:55
zarobki nie wynikają z tego że ktoś jest przestępcą w tym kontekście
dlatego nie ma tu żadnej zależności. Kara jest nadal dotkliwa bo są punkty a one nie widzą ile masz zer na koncie. Ale karać kogoś za to że robił więcej nadgodzin od ciebie to totalna głupota.
- 0 1
-
2022-01-19 21:52
bzdury, jak będziesz walił 8h na dobę nadgodzin to nie czyni cię to bogaczem
względem kolegi który pracuje ustawowe 8h. Dlaczego miałbyś zapłacić więcej. Jesteś takim samym człowiekiem jak twój kolega, a dla tych pieniędzy poświęciłeś część życia. Nie należy ci się kara za to że pracujesz więcej bo do tego się to sprowadza. Tak samo będąc bezrobotnym albo wspólnikiem spółki z o.o. nie wypłacającym sobie pensji (spółka z żoną która pobiera pensję) również nie zapłaciłbyś żadnego mandatu bo masz zerowe dochody. I to jest sprawiedliwość jaką postulujesz. Tania populistyczna papka dla ludzi którzy myślą prosto.
- 0 1
-
2022-01-19 09:57
Bo w Polsce chyba nikt poza budżetówką nie zarabia tyle ile zarabia...
- 0 0
-
2022-01-19 10:12
Co to wg ciebie znaczy" zwykły mandat" ?
- 0 0
-
2022-01-19 10:25
od ilości punktów będzie zależała wysokość ubezpieczenia , masz dużo punktów stwarzasz zagrożenie i płacisz wysoka składkę , nie masz punktów płacisz składkę niższą
- 4 0
-
2022-01-19 08:21
Jeśli Kowalskiego nie stać (1)
Niech Kowalski jeździ zgodnie z przepisami. Mandaty mają mu w tym pomóc. Jeśli nie zadziała- przesiądzie się na autobus.
- 13 0
-
2022-01-19 08:30
Jeśli nie zadziała- przesiądzie się na autobus.
Na stare lata nie będę robił kat. D. Resztę mam.
- 2 2
-
2022-01-19 08:27
Kara ma być bolesna i dotkliwa.
- 6 0
-
2022-01-19 08:39
Za mało
Powinni jeszcze podnieść mandaty tak o 20% i kierowcom co przekraczają prędkość o ponad 50km/h zabierać auta
- 4 1
-
2022-01-19 08:49
Ale mandaty są tylko dla chętnych , nie stać Cię na mandat jedź zgodnie z przepisami i nikt Tobie mandatu nie wystawi . To działa !
- 8 0
-
2022-01-19 09:39
Mylisz mandat z jakąś opłatą
Mandat to kara a nie cena za jaką możesz jeździć ponad przepisami. To nie jest tak, że za odpowiednią kwotę, najlepiej dostosowaną do przeciętnego portfela możesz sobie jeździć nie patrząc na znaki. Może jeszcze subskrybcję byś chciał jak jakiś Amazon Prime?
- 5 0
-
2022-01-19 07:09
W Europie tak jest od dawna (2)
Nikt z polakówów nie płacze jakie to źle mają zasady...
Kara musi być- 31 17
-
2022-01-19 10:02
Bo tłumaczą się tylko cio*y (1)
Prawdziwy facet bierze na klatę, bo nie jest płaczącym dzieckiem ;)
- 3 1
-
2022-01-19 10:35
Dokładnie tak jak piszesz. A nie Janusze tłumaczący się jakby byli upośledzeni.
Za swoje czyny bierze się odpowiedzialność.
- 2 1
-
2022-01-19 07:13
Piesi (3)
Dlaczego nie karają pieszych którzy wchodzą na czerwonym świetle lib przechodzą przez ulicę w niedozwolonych miejscach. Kierowca za wjazd na czerwonym dostaje mandat 500.
- 39 28
-
2022-01-19 07:32
(2)
Dostaje? Gdzie? Od kogo? Wystarczy stanąć na dowolnym skrzyżowaniu, by zobaczyć jak kierowcy respektują czerwone światło z zieloną strzalką. W 10 ninut można wystawić mandaty na kilkanaście tysięcy złotych.
- 18 0
-
2022-01-19 08:12
(1)
To jest prawdę mówiąc dla mnie największa zagadka jeśli chodzi o podejście policji. Brak zatrzymania się na zielonej strzałce to przejechanie przez znak stop - jedno z najwyżej punktowanych wykroczeń. A tymczasem policja się tym nie interesuje a przyzwolenie społeczne jest ogromne. Myślę, że jak tylko pogoda się poprawi to ustawię sobie przy skrzyżowaniu turystyczne krzesełko, statyw i sobie ponagrywam a później pójdę na policję. I odrazu odpowiadam - mam lepsze rzeczy to roboty ale nie zamierzam czekać aż ktoś zabije dziecko idące do szkoły.
- 6 8
-
2022-01-19 09:58
Gdyby stanęli pod Manhattanem, mieliby w jeden dzień z pół miliona z mandatów.
I jeszcze parę tysięcy od poganiających klaksonem jednostki jadące zgodnie z przepisami.
- 0 1
-
2022-01-19 07:15
Dajcie już spokój (7)
Z tą propaganda strachu. Państwo polskie i tak co chwilę funduje nam coraz to lepsze niespodzianki. Zakładam że większość jest świadoma głównego powodu tak drastycznych podwyżek stawek mandatów.
- 29 31
-
2022-01-19 07:20
Wystarczy jeździć zgodnie z przepisami. To naprawdę takie trudne? (5)
- 15 9
-
2022-01-19 07:23
tylko kto wtedy sfinansuje Nowy Wał? (1)
- 8 4
-
2022-01-19 09:07
a jak wszyscy Polacy zaczna jeżdzić zg. z przepisami...
a racja to jest Polska - dopóty bat nie zaświszcze Polak nie zrozumie, że nie wolno!
- 3 1
-
2022-01-19 07:42
Gdzie jest ta gorliwość policji, jeżeli chodzi o egzekwowanie _innych_ niż prędkość przepisów, które również sa śmiertelne? Np. notoryczne przjeeżdżanie na czerwonym, z telefonami przy uchu lub ustach (moda jakaś czy coś?)
- 5 0
-
2022-01-19 09:33
Masz rację ale od początku uczę się jeździć na nowo
- 2 1
-
2022-01-19 23:02
Jak jade za Toba to uwierz ze jest trudne
Nos na przedniej szybie, w lusterkach nic nie widzisz i jedziesz 30 gdy mozna 70
- 0 0
-
2022-01-19 18:21
1% przychodu w budżecie ma byc sfinansowane z podwyższonych stawek mandatowych
I tyle w temacie
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.