- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (129 opinii)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (52 opinie)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (317 opinii)
- 4 Oszuści podszywają się pod system Fala (41 opinii)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (226 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (100 opinii)
90 mln zł na przebudowę drogi po 30 latach
Lada dzień miasto zamierza ogłosić przetarg na przebudowę głównej arterii Osowej - ul. Kielnieńskiej. Prace mają potrwać dwa lata i kosztować ok. 90 mln zł. W ramach inwestycji powstanie też 500-metrowy zielony bulwar na tzw. Nowej Koziorożca.
Projekt przebudowy jest już gotowy. Przetarg na prace budowlane ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach. Sama budowa ma potrwać 26 miesięcy. Urzędnicy zakładają, że umowę z wykonawcą uda się podpisać na przełomie sierpnia i września, co oznacza, że jeśli wszystko pójdzie po ich myśli, to pierwsi kierowcy z nowej drogi skorzystają jesienią 2024 r.
Do tego czasu mieszkańców Osowej czekać będą duże utrudnienia w ruchu.
- Zdajemy sobie sprawę, że jest to główna arteria dzielnicy. Wyzwaniem będzie przebudowa sieci podziemnych. To trochę podobna sytuacja do tej, z jaką mieliśmy do czynienia niedawno na Stogach, a więc środek tkanki miejskiej i gęsta zabudowa. Miejscami ze względu na brak miejsca będziemy musieli wprowadzić ruch wahadłowy. Liczymy w tym zakresie na zrozumienie i współpracę z mieszkańcami i radnymi dzielnicy - dodaje Aleksandrowicz.
Po jednym pasie w obu kierunkach
W ramach inwestycji powstaną w sumie 3 km nowych dróg, tj. główna jezdnia Kielnieńskiej o przekroju 2 x 3,5 metra (po jednym pasie w każdym kierunku) wraz z drogą rowerową i chodnikami, a na środkowym odcinku między Barniewicką a Koziorożca - drogą serwisową służącą wjazdom na posesje.
Nieco inaczej będzie wyglądać Nowa Koziorożca. 500-metrowy odcinek stanie się meandrującym, zielonym bulwarem z dużą ilością zieleni, drzew, ogrodów deszczowych i łąk kwietnych. Spora liczba zakrętów i zwężenie drogi ma na celu uspokojenie tam ruchu samochodowego i nadanie priorytetu dla pieszych i rowerzystów.
W pierwszym etapie ma być realizowany środkowy odcinek Kielnieńskiej, gdzie na czas robót, w celu zachowania dwóch kierunków jazdy, zostaną ułożone betonowe płyty. W drugim etapie prace będą realizowane na skrajnych odcinkach do ul. Barniewickiej (od strony wiaduktu kolejowego) oraz między pętlą autobusową przy ul. Galaktycznej do ul. Koziorożca.
Remontu nie było od 30 lat
- Chciałoby się powiedzieć: wreszcie w Osowej będzie XXI wiek. To najważniejsza i najbardziej strategiczna inwestycja z perspektywy dzielnicy - cieszy się Jan Perucki, radny miasta. - Cieszę się też z powstania meandrującego, zielonego bulwaru na Nowej Koziorożca, przyjaznej przestrzeni zwłaszcza dla pieszych i rowerzystów, a tej właśnie infrastruktury w dzielnicy brakowało najbardziej.
Jak zauważył Karol Ważny, inny z radnych, ulica Kielnieńska na poważny remont czeka od 30 lat.
- Cieszymy się, że wreszcie to nastąpi, bo inwestycja odmieni oblicze tej dzielnicy i poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. W ramach inwestycji zaplanowano też budowę dwóch nowych rond, co zwiększy i poprawi przepustowość.
Co dalej z Nową Kielnieńską i buspasami na Spacerowej?
Czy remont Kielnieńskiej oznacza, że miasto zarzuciło pomysł budowy Nowej Kielnieńskiej, która ma połączyć obwodnicę Trójmiasta z węzłem Chwaszczyno powstałym w ramach Trasy Kaszubskiej?
- Absolutnie nie - zastrzega Alan Aleksandrowicz. - Nowa Kielnieńska miała powstać w ramach większego projektu budowy tunelu pod Pachołkiem, który na razie musieliśmy odłożyć do szuflady. Obecnie pracujemy nad znalezieniem finansowania dla tej inwestycji, być może w ramach programu TEN-T, w ramach którego ubiegaliśmy się przed kilkoma laty o wsparcie rozbudowy ul. Kartuskiej. Problem w tym, że warunki tego programu nie są jasne i problem z ich wyjaśnieniem ma nawet ministerstwo. Z pewnością jednak nie rezygnujemy z tego projektu i mamy nadzieję, że w przyszłości uda się go zrealizować.
Trzy warianty buspasa na Spacerowej
Poza remontem Kielnieńskiej i planową budową Nowej Kielnieńskiej miasto chce też poprawić efektywność komunikacji miejskiej na ul. Spacerowej. Obecnie trwają prace nad koncepcjami powstania tam buspasów. Ważą się losy, czy mają tam powstać dwa czy jeden buspas. Od tego też zależy koszt budowy oraz zakres ingerencji w Trójmiejski Park Krajobrazowy (poszerzenie drogi wiązać się będzie z wycinką części drzew rosnących wzdłuż trasy). Analiza wielowariantowa, którą przygotowuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ma się zakończyć do końca roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-04-21 12:29
A co z kładką nad obwodnicą? Kiedy budowa? (5)
Myślę że bardziej zmniejszyłaby korki niż przebudowa Kielnieńskiej.
- 73 16
-
2022-04-21 15:26
(1)
Osowa protestowala przeciwko kładce, więc jej nie ma.
- 16 9
-
2022-04-21 22:13
jak by miasto sluchalo protestow to nic by nigdzie nie powstalo
- 8 2
-
2022-04-21 12:48
Teraz takie tendencje, że kładki i tunele się likwiduje. Proponuję zrobić przejście naziemne na obwodnicy. (2)
Urzędnicy już wiedzą jak takie głupoty się planuje - vide Gdańsk.
- 31 13
-
2022-04-21 16:19
nie w takich miejscach! (1)
- 5 7
-
2022-04-21 20:38
Niby czemu? Wystarczy sygnalizacja świetlna i znaki ostrzegawcze sto metrów wcześniej. Obwodnica leży na terenie Gdańska i Gdyni a podobno walczy się z "miejskimi autostradami"
- 5 3
-
2022-04-21 12:22
Czyli po staremu, (7)
Zamiast udrożnić przejazd, poszerzyć, zrobić lewoskręty, zatoczki dla autobusów to się zrobi zwykły remont który absolutnie nic nie wniesie poza kwadratowymi garbami na nowym asfalcie
- 227 20
-
2022-04-22 13:41
Ronda zwiększają przepustowość? To prawda?
Zawsze mi się wydawało, że gdziekolwiek wprowadzają ronda (bez sygnalizacji), nastepuję zmniejszenie przepustowości. Czy pojawiły się nowe badania na ten temat?
- 0 1
-
2022-04-21 16:36
to miejska droga, a nie autostrada (1)
żadne poszerzanie nie powinno mieć tam miejsca. lewoskręty tez nie potrzebne bo będą ronda
- 8 18
-
2022-04-21 16:41
Widać, że pochodzisz ze wsi
I dla ciebie dwa pasy to kosmos
- 11 6
-
2022-04-21 15:05
Wniesie, kasę do kieszeni.
Teraz poceruja. Kasa wpadnie.
Za rok, będzie przebudowa tych dróg. Następnie za kolejny rok dołożą ścieżki rowerowe, ale czesc trzeba będzie rozwalić zeby dołożyć. Zobacz, jedna droga a ile możliwości....- 10 3
-
2022-04-21 14:54
Wszystko będzie lepsze niż stan obecnej drogi. To jest wstyd, tam się asfalt wylewa na klepisko obok. Już nawet remont samej nawierzchni będzie dużym postępem. A jakie, Twoim zdaniem, korzyści przyniesie poszerzenie Kielnieńskiej, skoro zaraz wszystko będzie musiało wjechać w Spacerową?
- 8 6
-
2022-04-21 14:26
Niesamowite - PiS w ramach ,nowego wała` przekazał jakiekolwiek Środki do Gdańska ...... (1)
Urzędnik który to podPiSał chyba był pijany :)
- 11 13
-
2022-04-22 01:08
I jak ty teraz z tym będziesz żył dalej ? Zastanów się czy warto.
- 4 1
-
2022-04-21 12:07
(20)
Moja córka po roku dojazdów do pracy (m.in. Spacerową) postanowiła, że przeprowadzi się na Przymorze żeby mieć bliżej do roboty i nie marnować życia w korkach. Jest wolny wybór, można mieszkać pod Żukowem i dojeżdżać do 3M a można kupić mieszkanie blisko pracy, ale.... co kto lubi.
- 113 26
-
2022-04-21 18:09
(1)
fajnie ale co kogo obchodzi ze twoja corka musiała gdzies tam do pracy dojezdzac ? Mało fascynujące
- 9 2
-
2022-04-22 00:35
Mnie :)
- 3 2
-
2022-04-21 14:53
Nie zartuj (2)
Kto normalny ustalę życie pod pracę, a jak ją zwolnią ? Falowiec to nie mieszkanie poza tym
- 22 7
-
2022-04-21 18:09
(1)
Kupiła mieszkanie prosto od dewelopera na Przymorzu Małym .
- 2 6
-
2022-04-22 01:12
Tzn gołębnik zwany apartamentem hahahaha
- 8 0
-
2022-04-21 12:48
(2)
To nie jest "sweet Eliza" z Przymorza?
- 12 12
-
2022-04-21 13:48
(1)
pisałem o swojej córce nie o twojej
- 26 2
-
2022-04-21 14:26
To dlaczego dokonujesz projekcji? Coś jednak jest nie tak...
- 4 9
-
2022-04-21 12:32
Bardzo ciekawe (11)
że każdy ma taki "wolny wybór" i może sobie pozwolić na mieszkanie za 12000+ za m2.
- 47 6
-
2022-04-21 16:07
Pozory mylą (5)
Fakty są takie, że mieszkanie na obrzeżach jest o 40% droższe niż dzielnicach centralnych. Matematyki nie oszukasz i pozorna oszczędność wynikająca z tańszego m2 w zakupie już po okolo 10 latach jest zniwelowana. Mowa o samych policzalnych kosztach dojazdów, a w mojej ocenie dużo bardziej istotne są jeszcze kwestie takie jak czas potrzebny na
Fakty są takie, że mieszkanie na obrzeżach jest o 40% droższe niż dzielnicach centralnych. Matematyki nie oszukasz i pozorna oszczędność wynikająca z tańszego m2 w zakupie już po okolo 10 latach jest zniwelowana. Mowa o samych policzalnych kosztach dojazdów, a w mojej ocenie dużo bardziej istotne są jeszcze kwestie takie jak czas potrzebny na dojazdy, wykluczenie z aktywnego życia społecznego - izolacja, ograniczony dostęp do usług, a do kultury to już praktycznie wykluczenie. Nic by mnie nie przekonało do wyprowadzki z miasta
- 17 15
-
2022-04-22 13:43
Ale przecież Gdańsk zachęca do podrózowania komunikacją publiczną !
Jeżeli zachęca, to zapewne są rozwiązania przyśpieszające podróżowanie z "odległych" osiedli komunikacją publiczną.
OK, żartowałem ;)- 2 0
-
2022-04-22 07:57
Ktoś kto np. obraca się wśród elit NY (1)
albo Rzymu, mógłby faktycznie czuć się wykluczony wyprowadzka na obrzeża miasta. Jednak nie można tego powiedzieć o ludziach, którzy chcą się oddzielić od potomków chłopów pańszczyźnianych i przesiedleńców ze wschodnich kresów, którzy obecnie zamieszkują polskie miasta. W tym
przypadku uciekający na przedmieście nic nie tracą, a śmiem twierdzić ze nawet zyskują.- 5 2
-
2022-04-22 11:39
Fatalne masz poczucie własnej wartości
Do psychologa bez skierowania, zapraszam
- 0 2
-
2022-04-21 22:55
Ja tam lubię swoją kulturę
Na Oruni
- 6 0
-
2022-04-21 18:20
Ale dojazdy to kwestia indywidualna.
Nie każdy dojeżdża do pracy do centrum/wrzeszcza. Dużo miejsc pracy jest przy obwodnicy, trasie Sucharskiego, Elbląskiej - na obrzeżach. Nie możesz z góry zakładać że każdy mieszkający na obrzeżach traci więcej czasu i paliwa na dojazd do pracy niż mieszkaniec np. Przymorza. Twoje wyliczenia są do bani.
No i zapomniałeś o home office.
A dostep do usług czy kultury zajmie 10 minut więcej w weekend, gdy nie ma korków.- 25 5
-
2022-04-21 13:00
(4)
albo duże poza miastem, albo małe w mieście
- 26 4
-
2022-04-21 15:37
Zapomniałeś jeszcze o małe poza miastem, albo wieczny wynajem, albo brak wyprowadzki od rodziców.
- 16 0
-
2022-04-21 15:15
Właśnie tu jest problem (2)
Władze Gdańska nie liczą się z mieszkańcami. Mieszkania w mieście mają takie ceny, że tylko fundusze inwestycyjne będzie niedługo stać na zakup. Miasto się wyludni a podatki z pit pójda do gmin ościennych. Korki wzrosną, bo prawdziwi mieszkańcy trójmiasta będą mieli adres pod miastem
- 26 2
-
2022-04-21 20:15
Jak buduja mieszkania to krzyczyczysz nie deweloperom (1)
To jak mieszkań jest za mało to ceny rosną
- 4 5
-
2022-04-22 07:46
Bo deweloperzy świadomie budują takie właśnie
mieszkania "inwestycyjne" i sprzedają je blokami, przez co nie muszą zawracać sobie głowy, że jakiś Kovalsky nie ma miliona na inwestycje.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.