- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (202 opinie)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (75 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (184 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (112 opinii)
- 5 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (114 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (242 opinie)
91 mln za odcinek kolejowego objazdu na Kaszuby
Pięć miesięcy zajęło PKP PLK wyłonienie wykonawcy tzw. bajpasu kartuskiego - czyli kolejowego objazdu na Kaszuby. Modernizacja 16-kilometrowego, jednotorowego odcinka potrwa do listopada 2022 roku i kosztować będzie 91,5 mln zł netto. W tym samym czasie PKM zrealizuje swoją część prac na odcinku o długości ok. 1,5 km.
Budowa bajpasu jest podzielona na dwa zadania:
- Modernizację ok. 16 km istniejącej linii Gdańsk-Kokoszki - Stara Piła - Żukowo - Glincz, którą zrealizuje PKP PLK.
- odbudowę niespełna 1,5 km toru na odcinku PKM Gdańsk-Kiełpinek - Gdańsk-Kokoszki, za co odpowiada PKM.
Pięć miesięcy po otwarciu ofert wykonawcę wybrały w końcu Polskie Linie Kolejowe. W lipcu pisaliśmy, że wszystkie propozycje okazały się zbyt drogie, bowiem najniższa opiewała na 137,7 mln zł, a kolejarze zamierzali przeznaczyć na ten cel 123 mln zł (zakres podstawowy bez opcji).
Jednak w przetargu zorganizowana została dodatkowa aukcja. W sierpniu PLK poinformowała, że za najkorzystniejszą uznana została oferta konsorcjum Rajbud i Torhamer, nie podano jednak jej wysokości. Teraz już wiadomo, że obie firmy zaoferowały swoje usługi za kwotę 91,5 mln zł netto.
Poza modernizacją samego torowiska remont przejdą również perony w Gdańsku-Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim. W Starej Pile wbudowane zostaną nowe rozjazdy oraz dodatkowy tor, co umożliwi sprawne mijanie się pociągów na trasie.
- W ramach opcji dla wykonawcy robót przewidziano budowę mijanki także w Gdańsku-Kokoszkach. Umożliwi to utrzymanie dotychczasowej częstotliwości kursowania pociągów z Gdańska do Kartuz i z powrotem, co 60 minut w obu kierunkach. Czas przejazdu pociągu pozostanie na podobnym poziomie co obecnie - zapowiada Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Na zmodernizowanym odcinku pociągi będą mogły jechać z prędkością do 80 km/h.
Prace projektowe i budowlane potrwają do listopada 2022 r.
Bajpas kartuski musi być gotowy, zanim PLK rozpocznie na dobre modernizację linii 201 na odcinku Kościerzyna - Gdynia. Elektryfikacja i rozbudowa o dodatkowy tor ma potrwać do 2025 r.
Z kolei PKM zamierza rozpocząć elektryfikację swojej linii równolegle z budową bajpasu. By pociągi elektryczne mogły zacząć kursować między Wrzeszczem i Osową już w 2023 r., kolejarze z Warszawy muszą w pierwszej kolejności zmodernizować odcinek Rębiechowo - Osowa na linii 201.
Opinie (94) 5 zablokowanych
-
2020-12-11 21:36
Czyli kasa zostanie w rodzinie (1)
Całość wygrali Chamerscy tatuś - rajbud synek - torhamer
- 10 3
-
2020-12-12 10:57
Zadrościsz?
Mogłeś złożyć lepszą ofertę.
- 2 0
-
2020-12-11 22:03
To może odbudować linie Pszczółki Kościerzyna? (2)
To byłaby alternatywa gdy zamkną odcinek z Gdyni do Kościerzyny
- 4 2
-
2020-12-12 08:32
(1)
Nie tak dawno rozebrali. W 2008 roku rozebrano fragment między Kościerzyną a Skarszewami, natomiast w 2009 zdemontowano tory między Skarszewami i Pszczółkami. Z resztą, tam w miejscu torów już jest droga rowerowa.
- 6 0
-
2020-12-12 15:14
Nie ma już wiaduktu nad DK91 ani żadnego przepustu pod autostradą, a szkoda bo ta linia kolejowa bylaby doskonała w obencych czasach.
- 5 0
-
2020-12-12 11:37
Kompletnie niepotrzebnie
Niepotrzebna inwestycja. Co innego jakby to byl element przyszłego metra.
Tak to pieniądze w błoto.
Podobnie jak w Gdyni PKM jest bardzo słabo zagospodarowane.
Tu też mało kto będzie tym jeździć.- 1 10
-
2020-12-12 13:36
opinia
powinna zostac odbudowana linia z pszczołek na skarszewy i koscierzyne za komuny była to linia o znaczeniu strategicznym ale została zniszczona mysle ze przywrocenie lini miało by ogromny wpływ na miasto skarszewy stolice wojewodztwa pomorskiego !1 rzeczpospolitej.powstały by nowe zakłady pracy i nowe osiedla samorzadowcy ze skarszew do roboty linia ma byc odbudowana dziura pod autostrada jest gotowa dworzec w pszczółkach remontuja zapchlony Sobowidz tez by odzył. do roboty.
- 8 3
-
2020-12-12 17:41
Karczemki
czy powstanie przystanek karczemki?
- 3 0
-
2020-12-12 18:28
"objazd na Kaszuby" (1)
czyli dokąd ? do Pucka, Wejherowa, Kartuz, Kościerzyny, Bytowa, czy na półwysep helski?
mało precyzyjny ten tytuł, delikatnie rzecz opisując.- 3 0
-
2020-12-12 18:54
Prawdę mówiąc to objazd z Kaszub na Kaszuby.
- 2 0
-
2020-12-12 21:51
Za to odcinają połączenia na południu Pomorza. (2)
"Dziś o 19.40 odjechał ostatni pociąg ze Szlachty od jutra zawieszenie ruchu pasażerskiego, według zapowiedzi do czasu powrotu uczniów do szkół.
Koniec pociągów na trasach Laskowice Pomorskie - Czersk., Czersk - Wierzchucin, Czersk - Śliwice.- 1 1
-
2020-12-12 21:59
(1)
Nie z winy województwa Pomorskiego, tamte połączenia uruchamiało Kujawsko-Pomorskie
- 1 2
-
2020-12-13 11:29
z winy
bo Pomorskie nie chciało sie dołożyć do kontynuacji.
A robotnika to się chce mieć!
To będzie dojeżdżął paseratti i T4, to na "suvy" już miejsca na drogach zabraknie.
Jedna z większych paranoi usamorządowienia komunikacji, skutkująca wieloletnim brakiem bezpośrednich połączeń do Elbląga i przesiadkami w Malborku.- 3 0
-
2020-12-12 21:57
Gdańsk (częściowo) i Gdynia w całości to tez Kaszuby
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.