- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (53 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
Aktywiści chcą radykalnych zmian w prawie. Chodzi o pieszych
Ruchy miejskie i organizacje społeczne, zrzeszone w ogólnokrajowej Federacji Piesza Polska, zawiązały koalicję #ChodziOżycie. Chcą ograniczyć do zera liczbę śmiertelnych wypadków drogowych z udziałem pieszych. W poniedziałek, 16 września, Tomasz Janiszewski z FRAG złożył na ręce wojewody Dariusza Drelicha pismo z proponowanymi zmianami w polskim prawie, które mają poprawić bezpieczeństwo pieszych. Podobna akcja odbyła się jednocześnie we wszystkich miastach wojewódzkich i przed Ministerstwem Infrastruktury w Warszawie.
Redukcja liczby śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych zdaniem społeczników będzie możliwa tylko dzięki wprowadzeniu w życie czterech postulatów:
- Pierwszeństwo dla pieszych - aby, tak jak w państwach zachodniej Europy, pierwszeństwo miał pieszy mający zamiar wejść na przejście, a nie tak jak jest obecnie - tylko znajdujący się na przejściu
- Podwyższenie mandatów za wykroczenia drogowe, plus ich stała waloryzacja oraz powiązanie stawki OC z liczbą i rodzajem wykroczeń - od 1997 r. maksymalny mandat wynosi 500 zł (wówczas średnia pensja wynosiła 1,1 tys. zł, a teraz to ponad 5 tys. zł).
- Obniżenie limitów prędkości - 50 km/h w nocy w obszarze zabudowanym (powód: piesi w nocy nie są bardziej odporni na wypadki)
- Prawdziwa egzekucja przepisów - wzrost liczby działających fotoradarów do co najmniej 2 tys. (teraz jest ich zaledwie ponad 400), co najmniej 300 odcinkowych pomiarów prędkości oraz odholowywanie nielegalnie zaparkowanych pojazdów w miastach.
Przejścia dla pieszych na tych ulicach są niebezpieczne
- Do ich wdrożenia konieczne jest podjęcie działań na szczeblu centralnym - podkreśla Janiszewski. - Dlatego apelujemy do pana wojewody jako przedstawiciela Rady Ministrów w województwie o pilne wprowadzenie przedstawionych rozwiązań. Nie możemy pozostać obojętni, gdy #ChodziOżycie [to oficjalny hashtag stworzony na potrzeby akcji - red.].
Wideo archiwalne
Aktywiści powołują się na niechlubne statystyki, w których polskie drogi wciąż wypadają jako jedne z najniebezpieczniejszych w Europie. W wypadkach drogowych w Unii Europejskiej ginie średnio 49 osób na milion mieszkańców. W Polsce liczba takich ofiar wynosi 74.
Pod tym względem jesteśmy na czwartym miejscu od końca i na ostatnim, gdy weźmiemy pod uwagę liczbę ofiar na milion kilometrów przejechanych przez samochody.
- Szczególnie źle wypadamy, jeśli chodzi o pieszych zabitych na przejściach. To polska specyfika: liczba zabitych na pasach pieszych rośnie, zamiast maleć! Dlaczego tak się dzieje? Winna jest przede wszystkim prędkość. Około 85 proc. kierowców przekracza dopuszczalną prędkość́, dojeżdżając do przejścia. Sytuację pogarszają niejasne przepisy. W Polsce pieszy ma pierwszeństwo dopiero, gdy już znajdzie się na pasach - inaczej niż w większości krajów UE - podkreśla Janiszewski.
Jak mówi, początek akcji nieprzypadkowo zbiega się z trwającą kampanią wyborczą. Aktywiści chcą w ten sposób zwrócić uwagę na problem i wymusić na politykach wszystkich opcji dyskusję, a w konsekwencji zmianę obecnych przepisów.
Wideo archiwalne
Miejsca
Opinie (406) 10 zablokowanych
-
2019-09-16 13:35
Opinia wyróżniona
Te zmiany pójdą w złym kierunku (41)
Można dać pieszym pierwszeństwo, tak jak ma to miejsce w innych krajach, ale najpierw trzeba by wprowadzić obowiązkowe coroczne badania kierowców a być może nakazać też montaż alkomatów w każdym aucie dopuszczonym do ruchu. Problem w tym, że niestety, pieszy nawet jak będzie miał ustawowe pierwszeństwo, to w konfrontacji z jadącym samochodem -
Można dać pieszym pierwszeństwo, tak jak ma to miejsce w innych krajach, ale najpierw trzeba by wprowadzić obowiązkowe coroczne badania kierowców a być może nakazać też montaż alkomatów w każdym aucie dopuszczonym do ruchu. Problem w tym, że niestety, pieszy nawet jak będzie miał ustawowe pierwszeństwo, to w konfrontacji z jadącym samochodem - zawsze będzie pokrzywdzony. To, że kierowca pójdzie siedzieć (albo trafi na leczenie psychiatryczne) nie przywróci poszkodowanemu życia. Jaką Ci ludzie mają pewność, że kierowca nie zasłabnie podczas jazdy ? jaką mają pewność, że kierowca nie będzie wiózł członka rodziny do szpitala i nie ustąpi pierwszeństwa pieszemu ? (w stanie wyższej konieczności, a taką jest ratowanie życia można ubiegać się o anulowanie mandatu) Jaką pieszy będzie miał gwarancję, że kierowca w ogóle posiada uprawnienia do prowadzenia pojazdu ? albo, że nie jest pijany czy naćpany ? Kiedyś jak byłem dzieckiem, to uczono mnie, że aby przejść przez jezdnię mam się rozejrzeć czy nic nie jedzie. Teraz pewnie dalej tego będą uczyć, ale dzieci/młodzież nie będą mieli nawyku aby rozejrzeć się czy nic nie jedzie - ot dlatego, że mają pierwszeństwo, a auta i tak ich przepuszczają. Dodam, że pewnie w 99,99 % tak właśnie będzie, ale przy takim podejściu ryzyko potrącenia jednak wzrasta.
- 66 184
-
2019-09-17 09:53
Minusy pod Twoim komentarzem
dobitnie pokazują jak nieprzewidujące, ogłupione i roszczeniowe społeczeństwo mamy. Nawet własne życie nie jest już dla ludzi żadną wartością.
- 1 1
-
2019-09-16 16:23
Najpierw to należy zacząc edukowac rowerzystów oraz pieszych! (2)
Bez tego to sobie możecie...
- 3 12
-
2019-09-16 20:27
(1)
Sądząc po ilości minusów nie ma kogo edukować - wszystko wiedzą przecież najlepiej ;)
- 1 4
-
2019-09-16 20:44
Liczbie minusów
Minusy są policzalne. Tak samo jak kilometry na godzinę na ograniczeniu prędkości. Czujesz się edukowany?
- 3 2
-
2019-09-16 15:50
Co prawda to sama prawda!
- 0 0
-
2019-09-16 15:12
Posiadanie pierwszeństwa, a wchodzenie na ślepo to dwie różne sprawy.
Wystarczy wpisać w PoRD obowiązek zatrzymania się przed przejściem, jeżeli pieszy stoi przy nim. Jednocześnie nie wykreślać zakazu wchodzenia pod nadjeżdżający pojazd.
W skrócie pieszy musi się upewnić, że samochody się zatrzymały lub mają zamiar się zatrzymać zanimPosiadanie pierwszeństwa, a wchodzenie na ślepo to dwie różne sprawy.
Wystarczy wpisać w PoRD obowiązek zatrzymania się przed przejściem, jeżeli pieszy stoi przy nim. Jednocześnie nie wykreślać zakazu wchodzenia pod nadjeżdżający pojazd.
W skrócie pieszy musi się upewnić, że samochody się zatrzymały lub mają zamiar się zatrzymać zanim wejdzie na przejście.
Nie będzie to rewolucja ale od czegoś trzeba zacząć, zwłaszcza że głównym problemem są kierowcy ignorujący przejścia.- 10 4
-
2019-09-16 14:25
dokładnie tak, cel szczytny, ale "dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane"
te postulaty penalizują kierowców ale nie dają nic w zamian pieszym. Od wprowadzenia takiego przepisu prędzej śmiertelność wzrośnie niż spadnie. Pieszy już dziś ma pierwszeństwo na pasach, ale od śmierci chroni go to że musi spojrzeć gdy wchodzi na drogę. Jak nie będzie musiał ... no cóż, prędzej czy później natrafi na jakiegoś pijaka
- 5 12
-
2019-09-16 14:19
ja bym dopisal jeszcze kilka (9)
- obowiazkowe oblaski - pieszy ubrany na czarno lub szaro w deszczowy pochmurny dzien lub noca jest slabo lub w ogole niewidoczny
- pieszy ktory wtargnal na przejscie dla pieszych pod wplywem alkoholu lub narkotykow automatycznie jest sprawca wypadku
- bezwzgledny zakaz urzywania telefonu w bezposrednim poblizu i na przejsciu dla pieszych jak rowniez zakaz sluchania muzyki i wchodzenia na przejscie w kapturze- 16 20
-
2019-09-17 10:09
Każdy minusujący powinien profilatycznie dostać 1000zł mandat.
I roboty społeczne. Może to przywróciłoby im poczucie wartości własnego życia.
- 0 0
-
2019-09-16 16:26
Bardzo dobry i potrzebny pomysł! (3)
Zacznijmy małymi krokami od tego a ilość wypadków z pieszymi i rowerzystami zdecydowanie spadnie.
Ale nie - kierowcy niech będą winni wszystkiemu bo tak najłatwiej?- 2 7
-
2019-09-17 08:12
Może zacznijmy od zmiany infrastruktury? (2)
A nie jak zwykle od d*py strony. Likwidacja połowy bezsensownych przejść dla pieszych oddalonych od siebie o 10-20m.
- 0 2
-
2019-09-17 08:31
OK, ale zlikwidujmy też połowę parkingów. (1)
Przecież to nie problem przejść te 500m, prawda?
- 2 0
-
2019-09-17 11:59
Prawda. Mnie to nie boli ale ciebie pewnie by bolało podejście paru metrów na inne przejście.
Ale po co w ogóle po przejściach chodzić jak można sobie śmignąć na nielegalu przez ulicę, c'nie?
- 0 0
-
2019-09-16 15:51
OK, ale wtedy kierowca, który wjechał na przejście z nadmierną prędkością, też z automatu jest sprawcą.
Do tego zakaz używania radia w samochodzie i jeżdżenia z zamkniętymi szybami.
To powinno załatwić sprawę, nie?
O telefonach nawet nie ma co mówić, niby nie wolno, a kierowców gadających i piszących mnóstwo...- 12 4
-
2019-09-16 15:31
(1)
Do pierwszego myślnika dodaj zakaz ochlapywania pieszych w pochmurny, deszczowy dzień (często prawie błotem z ulicy) to pieszy będzie ubierał się jasno.
- 11 6
-
2019-09-17 08:10
Niech idzie ubrany i cały na czarno ale niech zakłada te cholerne odblaski!
- 2 0
-
2019-09-16 14:36
Dodaj obowiązkowe korzystanie ze słownika ortograficznwgo
I mnie kupiłeś
- 15 6
-
2019-09-16 14:18
(11)
Chcesz żyć uważaj!
Jak zbliżam się autem do przejazdu kolejowego to uwazam bo WIEM , ze z pociagiem NIE wygram. Tak samo człowiek musi sobie przypomnieć, że auto nie stanie w miejscu ani nie jest ze steropianu ;)- 18 15
-
2019-09-16 20:24
ale tych 10 zminusowanych baranów ma własne życie w czarnej d. jak widać. Takie ograniczone osobniki nie powinny o niczym decydować.
- 2 5
-
2019-09-16 15:38
(9)
z człowiekiem wygrasz, dlatego możesz sobie jechać, chociaż przepisy zobowiązują cię nawet do zmniejszenia prędkości w obszarze przejść.
Przecież konsekwencje posiadania przez ciebie samochodu mają spadać na pieszego.- 8 5
-
2019-09-16 19:41
owszem z czlowiekiem wygram (4)
dlatego tez w przepisach pieszemu zabrania sie wchodzenia pod nadjezdzajacy pojazd
przyznam ze tego nie rozumiem
czy piesyzmn sie wydaje ze sa niesmiertleni?
ja jestem pieszym i kierowca i jak widze pedzacy samochod to nie wchodze jak swieta krowa na przejscie i nie zmuszam nikogo do zahamowania
najlepsidlatego tez w przepisach pieszemu zabrania sie wchodzenia pod nadjezdzajacy pojazd
przyznam ze tego nie rozumiem
czy piesyzmn sie wydaje ze sa niesmiertleni?
ja jestem pieszym i kierowca i jak widze pedzacy samochod to nie wchodze jak swieta krowa na przejscie i nie zmuszam nikogo do zahamowania
najlepsi sa ci imbecyle ktorzy chyba w zyciu licza kazda sekunde
idzie tkai peiszy oczywscie nie zatrzyma sie i nie rozejrzy bo poco i wlazi na przjescie
samochody musza hamowac bo przeciez panicz pieszy nie moze czekac doslownie jednej sekundy aby te 2 samnochody przejechaly
przejscie dla pieszych to czesc wspolna nie tylko pieszych- 4 7
-
2019-09-16 20:34
(3)
cała droga jest częścią wspólną, a prawo o ruchu drogowym jest formą kompromisu z ustalonymi zasadami korzystania z niej. Każdy użytkownik drogi jest odpowiedzialny, a szczególnie odpowiedzialni pozostają użytkownicy pojazdów, gdyż oni uczestnicząc w egzaminie potwierdzają, że użytkując pojazd będą stosować się do zasad ruchu.
Wśród pieszychcała droga jest częścią wspólną, a prawo o ruchu drogowym jest formą kompromisu z ustalonymi zasadami korzystania z niej. Każdy użytkownik drogi jest odpowiedzialny, a szczególnie odpowiedzialni pozostają użytkownicy pojazdów, gdyż oni uczestnicząc w egzaminie potwierdzają, że użytkując pojazd będą stosować się do zasad ruchu.
Wśród pieszych są również tacy, którzy nie potrafią ocenić odległości i czasu jaki potrzebują na przebycie przejścia, stąd szczególna ostrożność zawsze będzie i powinna spoczywać na kierowcach.
Przenoszenie tej odpowiedzialności na pieszych to nadużycie, bo to mniej więcej tak, że kupiłem sobie kosiarkę i teraz wszyscy na mnie uważajcie. Tak nie może to działać. Używasz urządzenia i jesteś odpowiedzialny za jego użytkowanie.- 4 2
-
2019-09-17 08:09
Jeśli używasz nóg (2)
to również jesteś odpowiedzialnym za ich używanie. No bo jak to tak? Mam nogi to mogę sobie nimi kopać każdego kto się nawinie. To tak nie działa i nie może działać.
Jestem skłonny jako kierowca poprzeć te zmiany o ile w miastach piesi będą surowo karani za przechodzenie w miejscach niedozwolonych i zostanie zlikwidowana połowa i**otycznie namalowanych przejść dla pieszych.- 2 1
-
2019-09-17 08:30
Czyli ustawcie wszystko tak, żeby mi było wygodniej (1)
A wtedy łaskawie się zgodzę?
A może lepiej surowo karać za przekroczenie prędkości i zlikwidować połowę pasów ruchu i**otycznie zajmujących przestrzeń miejską?- 2 3
-
2019-09-17 11:57
Skoro wy jesteście roszczeniowi i wam się w miastach ruch pojazdów nie podoba
To kierowcy mają do tego samego prawo. Postuluję w takim razie o całkowitą likwidację komunikacji zbiorowej. Po co jeszcze kolejne pojazdy na drogi dodawać...
- 2 0
-
2019-09-16 16:24
(3)
Chyba konsekwencje braku rozsądku pieszego ponosi kierowca . Dziś w szkole chyba nie uczą że należy uważać na przejściu tylko uczą jak jest przejście leć nie patrz w żadna stronę bo kierowcy musi Cię przepuścić. ;) A gdy ktoś zginie to wtedy kto miał rację. Chyba liczyć się kto przeżył i pomyślał. Niech głupi kierowcy giną na drzewach i przejazdach kolejowych . A bezmyślni piesi pod kołami samochodów i pojazdów szynowych . Tyle w temacie
- 4 12
-
2019-09-16 18:06
Na kursie prawa jazdy (1)
również uczą że należy uważać i zmniejszyć prędkość w pobliżu przejścia dla pieszych, a nie że leć ile się da, przecież i tak wygrasz i przeżyjesz spotkanie z pieszym na pasach....
Takie (bez)myślenie polskich kierowców, jak Twoje, trzeba zmienić. Jak nie edukacją to karami.- 9 3
-
2019-09-17 12:15
Nie prawda.
Nie ma obowiązku zwalniania a jedynie zachowania szczególnej ostrożności oraz prędkości gwarantującej bezpieczne zatrzymanie. Nie manipuluj. Inna prędkość (w granicach ograniczeń) będzie bezpieczna dla samochodu nowego a inna dla np. fiata126p
- 2 0
-
2019-09-16 17:01
I właśnie to trzeba zmienić.
- 6 2
-
2019-09-16 14:09
a gdzie edukacja (5)
nakazy zakazy .... a może zacząć od podstaw czyli edukacji , zasady ruchu , ograniczone zaufanie czy oglądanie się jak w szkole uczyli , dziś dorośli z telefonami sami są dla siebie zagrożeniem bo rozumiem iż to oni wykorzystają pierwszeństwo i może nie zginą .. rowerzyści każdy jak
nakazy zakazy .... a może zacząć od podstaw czyli edukacji , zasady ruchu , ograniczone zaufanie czy oglądanie się jak w szkole uczyli , dziś dorośli z telefonami sami są dla siebie zagrożeniem bo rozumiem iż to oni wykorzystają pierwszeństwo i może nie zginą .. rowerzyści każdy jak Szurkowski czy słuchawki w uszach
a po drugiej stronie by nie było tylko o pieszych kierowcy Panie i Panowie z telefonami przy uchu czy naciskający na gaz spóźnialscy , a na to i nikt już nawet na to nie reaguje , masa tych zagrożeń lepiej chyba by nie dawać jednej nacji wszelkich praw bo niby lepiej a jednak gorzej ......- 13 9
-
2019-09-16 15:56
edukacja to zło, religia zakazuje edukacji
- 3 5
-
2019-09-16 15:41
(3)
zobacz ilu kierowców z telefonami jeździ przy uchu lub grzebie w nich podczas jazdy.
Różnica jest taka, że im nie wolno, a i tak to robią.- 15 1
-
2019-09-17 08:02
A ilu pieszych łazi nocą bez odblasków, szczególnie w obszarze niezabudowanym? (2)
Ilu już teraz, bez przepisów, nawet nie spojrzy przy przebieganiu przez jezdnię czy może bezpiecznie na nią wejść? Ilu przechodzi niekorzystając z pasów?
Chore jest przerzucanie odpowiedzialności tylko na jedną stronę!- 2 1
-
2019-09-17 08:28
Statystyki mówią wyraźnie że sprawcami zazwyczaj są kierowcy. (1)
Nie sprowadzaj dyskusji do poziomu przedszkola i "prze pani, a janek też tak zrobił"...
- 2 2
-
2019-09-17 11:55
Ja sprowadzam?
Człowieku-w każdym poście przewija się że a bo 'kierofczyki nie uważajo', 'bo komurkie w rence trzymajo'
To ja się pytam: Czy piesi są bez winy i w ogóle na nic nie powinni uważać na drodze?!- 2 0
-
2019-09-16 14:09
Nie wypada (1)
Karać kierowców i przeszkadzać im
- 2 11
-
2019-09-16 15:35
gdyż on nie jest wcale, a wcale żadną świętą krową
- 0 1
-
2019-09-16 14:04
(3)
Dodać należy jeszcze słuchawki na uszach. Wybaczcie porównanie, większość pieszych to takie święte krowy, nie patrzy i idzie. W nocy żeby miał element odblaskowy? Gdzie taki punkt?
Najbardziej mnie ujmuje troskliwy matka która wpycha wózek z dzieckiem na jezdnię mimo że kierowca się jeszcze nie zatrzymał.
Żaden przepis nieDodać należy jeszcze słuchawki na uszach. Wybaczcie porównanie, większość pieszych to takie święte krowy, nie patrzy i idzie. W nocy żeby miał element odblaskowy? Gdzie taki punkt?
Najbardziej mnie ujmuje troskliwy matka która wpycha wózek z dzieckiem na jezdnię mimo że kierowca się jeszcze nie zatrzymał.
Żaden przepis nie nauczy ludzi zdrowego rozsądku.
Pieszy z samochodem to tak jak samochód z pociągiem. Może trzeba zgłosić do PKP pomysł nakazujący stop przed przejazdem?- 26 23
-
2019-09-16 14:51
To chyba na kierowcy ciąży odpowiedzialność za użytkowanie pojazdu którym się porusza. (2)
Dlaczego twierdzisz, że rozsądku nie należy wpierw wymagać od kierowców, a od kobiety z wózkiem? Przecież to jest już tradycyjne, trwające całe dekady, ciągłe odwracanie uwagi od rzeczywistej odpowiedzialności osoby posiadającej prawo jazdy.
To nie kierowca zdaje egzamin uprawniający do prowadzenia określonej kategorii pojazdu również w ruchuDlaczego twierdzisz, że rozsądku nie należy wpierw wymagać od kierowców, a od kobiety z wózkiem? Przecież to jest już tradycyjne, trwające całe dekady, ciągłe odwracanie uwagi od rzeczywistej odpowiedzialności osoby posiadającej prawo jazdy.
To nie kierowca zdaje egzamin uprawniający do prowadzenia określonej kategorii pojazdu również w ruchu miejskim?
Ja sam jestem kierowcą, ale to jest irracjonalne, by przenosić odpowiedzialność na np. zupełnie niezainteresowanych. Jeździsz samochodem i poczuwaj się do odpowiedzialności za to.
Wielu pieszych jest również inwalidami, a nawet np. upośledzonych, czyli uważasz, że twoje prawo do bezkompromisowej jazdy jest ważniejsze od ich prawa poruszania się w mieście?- 31 11
-
2019-09-17 10:33
tak uważam
Wiesz dlaczego - dlatego, że chyba każdy powinien być świadomy co może się stać, gdy wpadnie w ciebie 2 tony rozpędzonego metalu. Jak spada na ciebie drzewo to stoisz i czekasz ?
Jeździsz samochodem i poczuwaj się do odpowiedzialności za to - ok poczuwam się, ale jesli ktoś wskakuje mi pod koła nie patrząc wcale czy coś jedzie to mojaWiesz dlaczego - dlatego, że chyba każdy powinien być świadomy co może się stać, gdy wpadnie w ciebie 2 tony rozpędzonego metalu. Jak spada na ciebie drzewo to stoisz i czekasz ?
Jeździsz samochodem i poczuwaj się do odpowiedzialności za to - ok poczuwam się, ale jesli ktoś wskakuje mi pod koła nie patrząc wcale czy coś jedzie to moja wina ? To jest irracjonalne rozumowanie. Dla takich ludzi piszą właśnie na kubkach by nie pili bo kawa jest gorąca lub by nie wsadzali dłoni pomiedzy np łańcuch piły a drewno....- 4 1
-
2019-09-16 15:55
na matce też ciąży odpowiedzialność, nie zabijaj swojego dziecka
- 8 14
-
2019-09-16 13:36
Opinia wyróżniona
Ale przecież Ministerstwo Infrastruktury pracowało już nad pierwszeństwem dla pieszych na przejściach (17)
Prace wstrzymano po analizach społecznych i konsultacjach z KGP - Polacy mentalnie nie są gotowi na takie zmiany. Ciągle dziwi mnie natomiast zamrożenie wysokości mandatów. Polacy zarabiają coraz lepiej i często 500 złotych mandatu nie robi na nikim wrażenia. Już bardziej bolą punkty karne. A przecież wyższe mandaty to same korzyści, bo nawet jeśli nie zmniejszą liczby łamiących przepisów, to przynajmniej zwiększą się wpływy do budżetu i będzie z czego finansować kolejne programy socjalne.
- 93 44
-
2019-09-17 11:00
Jakoś jak wyjeżdżają za granicę, to się nagle stają mentalnie gotowi. I jeżdżą grzecznie, i parkują tam gdzie należy, no po prostu czarymary.
- 1 0
-
2019-09-16 14:32
bzdurą jest że Polacy nie są na coś mentalnie gotowi (2)
tylko tu rodzi się kolejny problem, ten przepis nie chroni przed nieuwagą kierowcy, a tacy zawsze będą się zdarzać, nawet jak będziemy im prawko odbierać. Pojawią się nowi. Ludzie popełniają błędy. Czytałem kiedyś badania ilości popełnianych błędów w zależności od skomplikowania czynności. To co mną najbardziej wstrząsnęło to że ryzyko popełnienia błędu przy odczycie głupiego czujnika zegarowego wynosi 3%. Przełóżmy to na prowadzenie pojazdu. Dlatego może i cel szczytny ale to nie zadziała.
- 1 7
-
2019-09-17 10:12
Dokładnie.
Co da zmiana przepisów skoro wypadki są przez nieprzestrzegających ich. Przecież to podstawy logiki. Za to piesi będą czuć się nieśmiertelni, co w połączeniu z tą oczywistością sprawi, że ofiar może być jedynie więcej.
- 1 0
-
2019-09-16 14:53
wszędzie działa, ale nie w Polsce, gdyż Polak myli się nadmiernie podczas czytania prędkościomierza - zawsze zaniża odczytaną wartość!
- 15 1
-
2019-09-16 14:05
Wysokość mandatu (1)
Powinna być uzależniona od wysokości zarobków tak jest chyba np w Norwegii itp
- 6 4
-
2019-09-16 17:01
W Norwegii mandaty są takie same dla wszystkich, bo ofierze nie poprawi samopoczucia fakt bycia zabitym przez osobę biedną. I niezależnie od statusu majątkowego przy +26 żegnają się z prawem jazdy. A za niezapłacenie mandatu jest odsiadka.
- 6 1
-
2019-09-16 14:04
Tych którzy mentalnie nie są gotowi należy przestawić lub pozbawić uprawnień. (8)
Jeżeli ktoś nie jest mentalnie gotowy do bezpiecznych i ludzkich zachowań, nie jest najzwyczajniej zdolny do prowadzenia pojazdu i powinien być pozbawiony fizycznej możliwości do tego.
Kiedyś zmieniano ruch z lewostronnego na prawostronny i też ponoć mentalnie ludzie do tego nie byli zdolni.- 26 4
-
2019-09-17 12:06
A jeśli ktoś nie jest mentalnie gotowy by dbać o swoje życie spoglądając przed wejściem na jezdnię w prawo i lewo
to jak nazwiesz? Przecież tego uczą nawet dzieci w przedszkolach!
Ale cóż, pokolenie online-zombie przecież nie może sobie pozwolić na choćby sekundę bycia poza fejsikiem czy innym TT. Wszak ważniejsze niż własne życie, jest wrzucenie właśnie teraz słit foci nowych różowych sznurówek na tle asfaltu i parę lajków.- 1 1
-
2019-09-16 14:08
w Polsce czyta sie o zatrzymaniu po raz 2-3-4 kierowcy z odebranym prawkiem ... i nic (6)
skoro mandat za jazdę bez prawka to 100zł, a grzywna sądowa to najczęściej 1000zł za to.
to nic tylko wsiadać i jechać ... i po co w ogóle prawko robić?- 20 2
-
2019-09-16 14:14
głupi czy troll? (5)
- 0 12
-
2019-09-16 18:05
Arkadiusz Sz. radny pis z opola
Dobił do 7 razy ...
- 3 0
-
2019-09-16 14:23
Obawiam się, że jedno i drugie. (3)
- 0 8
-
2019-09-16 15:06
nawet tu na tym portalu było (2)
Policjanci zatrzymali w Gdańsku 25-letniego kierowcę seata, który w południe na ul. Płażyńskiego jechał z prędkością 170 km na godz. ... okazało się, że na 25-letnim gdańszczaninie ciąży sądowy zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych...
- 12 0
-
2019-09-16 15:43
(1)
motomłodość musi się wyhuczeć
- 0 4
-
2019-09-16 15:58
A starość to inna?
"Jak samemu zgłosić się do policyjnej kontroli? Choćby wymuszając pierwszeństwo na oznakowanym radiowozie. 39-letni kierowca z Gdańska wykonał taki właśnie manewr, choć jechał swoim golfem po alkoholu, do tego z sądowym zakazem prowadzenia pojazdów."
"Policjantki z drogówki chciały skontrolować auto, które dziwnie się poruszało. Kiedy"Jak samemu zgłosić się do policyjnej kontroli? Choćby wymuszając pierwszeństwo na oznakowanym radiowozie. 39-letni kierowca z Gdańska wykonał taki właśnie manewr, choć jechał swoim golfem po alkoholu, do tego z sądowym zakazem prowadzenia pojazdów."
"Policjantki z drogówki chciały skontrolować auto, które dziwnie się poruszało. Kiedy dały kierowcy audi sygnał, aby się zatrzymał, ten przyśpieszył i zaczął uciekać. Gdy 44-latka udało się złapać, okazało się, że nie tylko prowadził pomimo sądowego zakazu, ale też jechał po zażyciu kokainy."
"Kiedy policjanci zatrzymali 52-latka, który jechał o godz. 9 rano swoim bmw, mając dwa promile alkoholu w organizmie, to usłyszeli, że mężczyzna musiał wsiąść za kółko, aby dowieźć znajomemu klucze, a alkohol pił, bo jest na zwolnieniu lekarskim i próbował uśmierzyć ból."
"Wsiadł za kierownicę pijany. Miał też trzy aktywne sądowe zakazy prowadzenia pojazdów. Gdy policjanci chcieli go zatrzymać do kontroli, zaczął uciekać. Po krótkim pościgu udało się złapać 38-latka z Gdańska. Okazało się, że jest on też poszukiwany przez sąd."- 8 0
-
2019-09-16 14:05
Akurat KGP jest ostatnią instytucją którą pytałbym o mentalne przygotowanie Polaków (1)
Sytuacja jest akurat klarowna: mamy takie przepisy, że w praktyce pierwszeństwo ma nie pieszy, a prowadzący pojazd, a to powoduje, że kierowcy na przejścia dla pieszych nie zwracają uwagi.
- 18 2
-
2019-09-16 15:24
Przepraszam, użyłem skrótu myślowego
Chodziło mi o to, że w opinii KGP nagłe przekazanie pierwszeństwa pieszym doprowadzi do katastrofy - w początkowym okresie drastycznie wzrośnie liczba wypadków na przejściach dla pieszych. I choć z czasem sytuacja się unormuje, nie wróci to zdrowia i życia ofiarom takich wypadków. Najpierw należy nauczyć Polaków jeździć zgodnie z przepisami, następnie można myśleć o rewolucjach na przejściach.
- 2 10
Wszystkie opinie
-
2019-09-16 13:27
Często i gęsto wine ponosi pieszy moi drodzy i kochani (8)
Ale jak zwykle wszystko na kierowców.
- 113 58
-
2019-09-19 17:26
.....
Zdecydowanie sie z tym zgadzam
Wchodzenie na ulice i nawet się nie spojrzy bo oczy w komóreczce- 0 0
-
2019-09-16 14:19
(2)
Z reguły winę ponosi brak instynktu samozachowawczego u pieszych i przecenianie rzeczywistości.
- 15 7
-
2019-09-16 20:20
dokładnie tak! (1)
Jako na co dzień i pieszy i kierowca - jestem za wprowadzeniem obowiązku dla pieszych dawania wyraźnego znaku nadjeżdżającym kierowcom uniesioną ręką - zamiaru wejścia na przejście na pieszych!
Niestety większość pieszych włazi wprost pod koła samochodów jak rogacizna, często pozbawiona słuchu i wzroku wlepionego w sr*yfoona.....- 6 1
-
2019-09-17 12:30
Tego uczyli nas w przedszkolu jeszcze w prl
uczyli też rozglądać się przed wejściem i jakoś nikt z moich znajomych z tamtego okresu nie zginął pod kołami
- 1 0
-
2019-09-16 15:31
Postulat tego ruchu szczytny ale głupi, nie mający związku z rzeczywistością. Jestem pieszym, rowerzystą, (1)
motocyklistą i kierowcą samochodu, jak chcę zminimalizować do zera ilość wypadków śmiertelnych to niech piesi zaczną od siebie. Piesi są takim samym zagrożeniem dla ruchu drogowego wymianim: pijani, zwłaszcza pijani na nieoświetlonej drodze, przebiegający przez jezdnie w pośpiechu za nadjeżdżającym autobusem/tramwajem, przechodzący na czerwonym świetle zwłaszcza w godzinach nocnych niedoświetleni i kategoria nad kategoriami dziadki i babcie, tego to już się nawet w żadną skalę nie wkalkuluje.
- 6 8
-
2019-09-16 18:00
bzdury. piesi giną rozjeżdżani na przejściach w biały dzień. nie manipuluj bo tak ci wygodnie.
- 6 7
-
2019-09-16 14:44
zwykle winna jest głupota.............
a co z ped**arzami ? czy w końcu będą ich karać mandatami ???
- 7 5
-
2019-09-16 13:37
Sven, pierwszy raz się z Tobą zgadzam
- 10 12
-
2019-09-19 17:21
???
Hehe... dobre ! Wyeliminować do zera!
Normalnie padłem.
Niestety nikt na sile nie włączy myślenia pieszym którzy wbiegają na pasy na czerwonym świetle, lub wchodzą z oczami wyciśniętymi w komóreczke- 1 0
-
2019-09-18 17:11
Panie Janiszewski z FRAG
Zajmij się Pan ruchem rowerowym na ścieżkach dla pieszych w Parku Oruńskim. Tam jest wesoło jak rowerzyści rozjeżdżają pieszych, matki z dziećmi na ścieżkach spacerowych dla pieszych. Zajmij się tym- adresat ZDiZ w Gdańsku.
- 1 0
-
2019-09-16 13:23
Czy pieszy bedzie (35)
Mial pierszenstwo tez przed tramwajem i pociagiem? Czemu tylko przed samochodami?
I co to znaczy wykazujacy zamiar przejscia? Jak bedzie szedl chodnikiem to tez kazdy ma sie zatrzymywac bo nie wiadono czy chce przejsc? Przeciez to doprowadzi do paralizu ruchu- 162 83
-
2019-09-18 16:06
jakoś na świecie to rozwiązali - wystarczy uczyć się od tych co mniej zabijają
- 0 0
-
2019-09-16 13:26
(27)
teraz jeszcze napisz, że pieszemu jest łatwiej iść, stać, czekać, niż tobie się zatrzymać - żeby go przepuścić.
- 33 22
-
2019-09-16 13:37
mandat 500zł - to jawna Kpina (7)
za przejazd obok zatrzymującego sie przed pasami i pieszymi pojazdu, czy jazdę na -póżnym żółtym- vel czerwonym ... tak niskimi kwotami mandatów za tak poważne wykroczenia, tych kierowców co robią to nagminnie i z rozmysłem - to się nigdy nie nauczy
- 13 6
-
2019-09-16 14:41
tak i pieszy karać za wejscie pod auto, lub nieprawidłowe przejście przez ulicę (3)
a przede wszystkim za rozmawianie przez telefon na przejsciu
- 16 1
-
2019-09-16 15:16
100x częściej widze kierowców z komórką przy uchu (1)
niż takich pieszych na przejściu
- 8 11
-
2019-09-18 10:11
no i kierowców się za to karze
- 0 0
-
2019-09-16 21:37
przy zmienie przepisów
nie było by czegoś takiego jak wejście pod auto na pasach
- 1 1
-
2019-09-16 14:38
(2)
za takie coś powinna być grzywna co najmniej 2400
- 2 3
-
2019-09-16 21:36
5-krotne podwyższenie mandatów było by adekwatne
500 zł wprowadzono przy zarobkach średnich 1100, więc teraz 2500 przy zarobkach 5000 było by proporcjonalnie.
- 2 1
-
2019-09-16 15:11
4800
- 3 0
-
2019-09-16 13:33
(14)
przecież taka jest prawda?Jaki jest probloem dla pieszego poczekać aż przejedzie kilka samochodów na krzyż?Czy bezmyślny dziadek rozmawiający z gołębiami w pobliżu przejścia może zablokować cały ruch na ważnej ulicy?Czy ktoś w ogóle myśli wprowadzając tego typu d**ilizmy?
- 34 42
-
2019-09-16 20:55
To po co się przesiadłeś do samochodu skoro jest ci lżej i łatwiej chodzić? (1)
Chodź człowieku i się nie obarczaj cierpieniem.
- 3 3
-
2019-09-17 12:53
wsiądź w samochód jak tak ci źle.
Możemy tak do rana się przerzucać...
- 2 1
-
2019-09-16 14:00
Kilka samochodow na krzyz (5)
Kilka samochodow na krzyz - ok, mozna poczekac. Szkoda tylko, ze w godzinach szczytu stoje i po 5 min przy przejsciu, bo samochody jada non stop. Jak sama nie wejde, to marna szansa, ze ktos mnie pusci.
- 23 6
-
2019-09-17 12:52
To ty chyba przez obwodnicę w poprzek przechodzisz.
Zmartwię cię - tam nie ma przejść dla pieszych.
- 1 0
-
2019-09-17 10:33
Stoisz 10 metrów od przejścia czy jak?
Ja spotykam się z tym, że dobre 90% kierowców się zatrzymuje i ustępuje jeżeli ktoś stoi bezpośrednio przy przejściu i ewidentnie chce przejść.
- 4 0
-
2019-09-16 14:25
A to wina obarczaj kulturę kierowców a nie bezpieczeństwo.
Jak jest korek to kierowcy również nikogo nie wpuszcza z ulicy podporządkowanej.
Należałoby uczyć kierowców i pieszych kultury! Ogólnie społeczeństwo jest nie wychowane.- 9 1
-
2019-09-16 14:15
to przejście podziemne trzeba - jedyny sposób na całkowite rozwiązanie konfliktowej sytuacji
- 10 18
-
2019-09-16 14:11
Tobie jest łatwiej stać, a że idziesz, to dowód, że jesteś na spacerze i masz zbyt wiele wolnego czasu.
- 6 17
-
2019-09-16 13:54
(1)
Tobie w foteliku jest trudniej niż pieszemu, czy jadącemu rowerzyście? Weź leki człowieku!
- 15 12
-
2019-09-17 12:52
Fizyki nie oszukasz.
Zgadnij - co łatwiej się zatrzyma zakładając poruszanie się z taką samą prędkością 10km/h pieszy czy samochód?
- 2 1
-
2019-09-16 13:39
(3)
Kup sobie bilet za kilkadziesiąt złotych do dowolnego skandynawskiego kraju i przekonaj się na własne oczy, że te d**ilizmy jednak potrafią działać i o dziwo nie blokują całego ruchu.
- 31 26
-
2019-09-16 19:35
(2)
Cała Skandynawia liczy mniej mieszkańców niż połowa naszego kraju więc porównania tego rodzaju są dosłownie bezpodstawne.
- 11 8
-
2019-09-16 20:58
No tak, co taki 1.5 mln Sztokholm (1)
Czy Helsinki i Oslo po 650000 ludzi. Ich wynalazki na pewno nie zadziałają w 500000 Gdańsku...
- 12 7
-
2019-09-17 12:47
No nie zadziałają.
To "troszkę" inne miasta z przygotowaną do takiego ruchu infrastrukturą. A nie takie jak nasze gdzie buduje się byle co i byle jak byle tylko nachapać się ka$$y. A przy rozmowie o infrastrukturze słychać "to się nie da bo już budynki stoją" a rezerwa terenowa sprzedana na inne "inwestycje".
- 1 2
-
2019-09-16 14:00
Bo tak jest (3)
Bezsensowne zatrzymywanie samochodu oznacza znacznie szybsze zużycie hamulców, sprzęgła oraz wzrost spalania. Nie twierdzę, że pierwszeństwo pieszych to zły pomysł, ale w takiej sytuacji piesi powinni w jakiś sposób sygnalizować zamiar skorzystania z przejścia, do którego się zbliżają, Ot, choćby przez wyciągnięcie ręki w jego kierunku.
- 13 20
-
2019-09-16 14:16
(2)
kij z hamulcami i sprzęgłem, ale spalaniem na 1-2 biegu powinni zainteresować się ci którzy to wdychają... Dla ekologii lepiej żeby pieszy zaczekał.
- 12 13
-
2019-09-16 15:28
jak tak sie martwisz spalaniem i palinami
to może w ogle zabronić ruchu samochodami ?
to jest naprawdę smieszne ze broniąc włąsnej wygody sięgasz po takie argumenty. Gdyby Ci naprawdę zależało na jakości powietrza to byś po prostu auta nie używał albo używał tylko sporadycznie.- 16 6
-
2019-09-16 14:39
lub ograniczyć ruch w mieście i nikt nie będzie musiał czekać.
- 10 5
-
2019-09-16 13:50
(2)
Często widzę babcie stojące przy przejściach i rozmawiające ze sobą i nie mające wcale ochoty przejścia przez przejście. Ciekawi mnie jak mam określić ich zamiar wejścia na przejście. To bzdura z tym punktem najpierw trzeba zmienić mentalność ludzi a dopiero wprowadzać przepisy.
Może by tak aktywiści zajęli się problemem wynagrodzenia w Polsce by zrównać je z płacami w Europie!!!- 23 13
-
2019-09-17 10:34
Strasznie mnie to denerwuje.
Zawsze zatrzymuję się, żeby przepuścić pieszych i faktycznie - bardzo często okazuje się, że sobie tylko stoją pół metra od przejścia i wcale nie mają zamiaru przechodzić!
- 3 0
-
2019-09-16 16:53
Skoro wiesz, że nie mają ochoty, to najwyraxniej umiesz ocenić zamiar...
- 9 4
-
2019-09-17 00:42
drogi miejskie, czego nie rozumiesz?
Nie umiesz czytac durniu? Chodzi o kretynow co w strefie 30 jezdza 50 + a na terenie zabudowanym nie ustepuja pierwszenstwa na przejsciach. czego jeszcze nie wiesz glupku?
- 3 2
-
2019-09-16 15:53
No własnie!
- 0 1
-
2019-09-16 14:14
Tak, pieszy będzie miał pierwszeństwo przed pociągiem i samolotem!!
przed rozumem i instynktem samozachowawczym też
- 11 5
-
2019-09-18 16:01
Gdzie giną piesi? Na pasach czy na nieoświetlonych poboczach za miastem?
Zakładam, że "Federacja" to wie, bo ogranicza się do pasów. (1) Pierwszeństwo dla pieszych na przejściach i uznanie za przestępstwo nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu na pasach (usiłowanie zabójstwa z zamiarem ewentualnym). (2) Bezwyjątkowe ograniczenie prędkości na terenie zabudowanym do 50km (tak by weszło w krew, że w mieście się toczysz a nie śmigasz) (3) egzekwowanie prawa i 10 x wyższe mandaty. Z tego najważniejszy jest punkt 3 - egzekucja prawa w Polsce leży i kwiczy.
- 0 0
-
2019-09-18 12:07
Znów jakaś grupka marzycieli chce jak ekolodzy dostać parę zloty
Od państwa i wymyśliła jakiś pomysł który jak zwykle będzie martwym ale kasa na konto wpłynie i o to chodzi
- 1 0
-
2019-09-16 13:24
Jak zwykle trochę przesadzili z żądaniami. (16)
Ale zakładam, że to punkt wyjściowy do rozpoczęcia targów,czyli na zasadzie "chcesz cielaka, żądaj wołu".
- 36 28
-
2019-09-16 14:16
(3)
Zrobić więcej przejść podziemnych i nadziemnych, to nie będzie problemu.
- 3 7
-
2019-09-16 14:19
(2)
naprawdę dla wygody kierowców miasto ma ponosić dodatkowe koszty?
Przejścia nadziemne i podziemne na autostradach są wystarczające.- 4 3
-
2019-09-18 10:15
nie dla wygody tylko dla bezpieczeństwa
w Japonii tam gdzie się da piesze ciągi komunikacyjne np. droga dla dzieci do szkoły w ogóle nie przecinają się z ruchem samochodowym. Mandaty i pierwszeństwa dla pieszych nie rozwiążą problemu potrąceń bo większość z nich wynika z nieuwagi. Tego nie da się wyeliminować.
- 0 0
-
2019-09-17 09:38
Jak na razie to miasto ponosi niepotrzebnie gigantyczne koszty związane z rowerzystami i pieszymi. Ciągle coś niby poprawiają a i tak nie jest dobrze. Jest to co najmniej dyskusyjne.
- 2 0
-
2019-09-16 13:51
(9)
to jest absolutne minimum
- 7 5
-
2019-09-16 14:01
Dla ped**arza pewnie i minimum (8)
Dla antysamochodowego fanatyk pewnie też. Dla rozsądnego człowieka dazacego do równowagi (a na równowadze się opiera świat) to tyle co trzeba i nic więcej.
- 4 11
-
2019-09-16 14:16
Jeżeli chodzi o rowerzystów (7)
zabieranie prawa jazdy za wyprzedzenie rowerzysty poniżej 0,5m na minimum rok, za celową jazdę obok zamiast wyprzedzenia, dociśnięcie rowerzysty do krawężnika, pobocza - całkowite pozbawienie PJ najmniej na 3 lata.
- 4 6
-
2019-09-16 16:28
Rowerzyści mają sćieżki rowerowe - nie płacz! (5)
- 2 4
-
2019-09-16 17:07
Serio, chciałbym zobaczyć skowyt kierowców (4)
Gdyby na jeden dzień powyłączać z ruchu co drugą ulicę, żeby sieć dróg w mieście przypominała sieć dróg dla rowerów...
- 4 2
-
2019-09-16 17:56
Zawsze mozesz zostawic rower i isc pieszo (3)
Albo komunikacja, gdzie ci sie tak spieszy ze rowerem musisz? Wyjdz wczesniej
- 3 5
-
2019-09-16 20:58
(1)
może również jeździć jezdnią
- 1 2
-
2019-09-17 12:58
pod warunkiem, że na tej ulicy nie ma ddr/cpr
- 0 0
-
2019-09-16 20:59
Ja nie mam problemu
Tylko rządek frustratów za mną.
- 0 2
-
2019-09-16 16:05
A co kogo próba morderstwa.
Ciekawe, że jak samochód zepchniesz z jego pasa, nikt nie marudzi, że tak można robić...
- 3 0
-
2019-09-16 15:27
tak, ograniczenie prędkości powinno wzrosnąć z 50 na 70 (1)
i tak nikt nie jedzie 50, a jak jedzie, to blokuje pół miasta.
- 2 4
-
2019-09-16 17:09
Dokładnie odwrotnie
Odcinkowy pomiar prędkości między światłami.
I jak każdy będzie jechał 50, nie będzie pacanów, którzy blokują pół miasta, bo nie trafiają w ,ielone światło na następnym skrzyżowaniu i wszyscy przez nich muszą się zatrzymywać...- 3 3
-
2019-09-16 13:17
Każdy z nas jest przede wszystkim pieszym, nie mówiąc już o dzieciach. (23)
Dopiero potem kierowcą, rowerzystą czy pasażerem.
- 158 13
-
2019-09-16 13:32
we Francji na początku lat 90 liczba wypadków śmiertelnych była taka jak w Polsce (13)
ale potem podnieśli drastycznie wys. mandatów... pozakładali wszędzie na drogach i ulicach wideo radary ... i dziś Francja jest na szarym końcu listy wypadków ... a Polska na samym haniebnym szczycie tej listy
- 21 5
-
2019-09-16 14:17
Zgoda. (11)
Ale w takim razie proszę usunąć i**otyczne ograniczenia prędkości z miejsc, gdzie nie jest to konieczne.
Tak jak np. już jest na al. Armii Krajowej (80km/h) oraz na al. Zwycięztwa (chyba też 80km/h).- 3 21
-
2019-09-16 14:29
wręcz przeciwnie ... należy wprowadzić jak w Norwegii (9)
gdziekolwiek przekroczysz o 26km/h dozwoloną prędkość... to prawko zbiorą ci na rok albo w przypadku recydywy dożywotnio !!!
- 17 3
-
2019-09-16 14:38
I konfiskata pojazdu za jazdę bez uprawnień (7)
- 12 2
-
2019-09-16 15:00
(6)
a jeżeli nie jedzie własnym, to równowartość nowego, którym się poruszał, tak samo dopłata za używany własny.
- 3 1
-
2019-09-16 15:08
po co? ... nich będzie i bolesna kara dla tego co mu to autko wypożyczył (5)
i niech się potem buja po sądach by odzyskać kasę za swój pożyczony i utracony samochód
- 4 3
-
2019-09-16 15:26
(4)
wypożyczasz auto na tydzień, w tym czasie kolo traci PJ, a następnego dnia twoje auto.
Po co tworzyć taką patologię skoro można tworzyć automatyczne mechanizmy?- 1 1
-
2019-09-16 15:59
A jaki sens ma w ogóle przepadek samochodu, kiedy średnia wartość w Polsce to 12tys pln? (3)
To już lepiej dowalić mandat po 10k i nie babrać się z korwinizmami...
- 4 3
-
2019-09-18 10:02
sam jesteś korwinizm
Korwin nigdy nie postulował takiego przepadku mienia
- 0 0
-
2019-09-16 20:41
(1)
jedziesz merolem bez prawka, płacisz jak za nowego merola z salonu, stać cię to płać!
10k to za mało dla niektórych.- 0 2
-
2019-09-17 08:32
To wszyscy zaczną jeździć gruzami po stracie prawka
Serio, ten pomysł nadaje się na hasło do łykania dla pelikanów, nie do realizacji...
- 0 0
-
2019-09-17 10:14
A za włażenie na czerwonym świetle.
Zakuwać pieszym nogi w łańcuchy :)
- 1 0
-
2019-09-16 14:27
Oczywiście, powinno być 50/h
- 14 2
-
2019-09-16 15:36
Francja
nie jest już dziś przykładem sprawnego państwa - wprost przeciwnie.
- 6 7
-
2019-09-16 15:32
każdy z nas na co dzień korzysta z dróg i samochodów (2)
Autobusy, taxi, poczta, kurierzy, dostawy do sklepów, karetka, policja, straż - każdy oczekuje sprawnego działania tych usług i służb, więc w interesie każdego jest sprawny i jak najszybszy ruch samochodowy. Nie życzę nikomu żeby pogotowie nie zdążyło przybyć bo musiało pokonywać wąskie uliczki, mijanki, progi zwalniające i inne szykany, a do tego uważać na bezmyślnych pieszych którzy mają do wszystkiego prawo.
- 5 13
-
2019-09-16 20:47
(1)
Pisz, pisz, zawsze mnie ciekawi jakie jeszcze bajeczki można wymyślić, by uzasadniać ten niczym absurdalny stan rzeczy.
Pierwszeństwo pieszych miało być już wprowadzone lata temu i wtedy też padały takie argumenty, że Polacy niegotowi, a miasta potrzebują kilku lat, żeby się przystosować.
Czasu minęło już dość.- 3 2
-
2019-09-17 12:38
I coś się zmieniło?
Miasta nadal nie są na to gotowe.
Ba! wręcz powiedziałbym, że jest gorzej niż było.- 0 0
-
2019-09-16 13:45
(3)
Zapomniałem dodać, że ta myśl jest podstawą szwedzkiego projektu Vision Zero, bardzo udanego zresztą. Jak ktoś nie wierzy to niech porówna sobie statystyki dotyczące wypadków.
- 11 0
-
2019-09-16 14:34
tam ilość wypadków bierze się z ograniczeń prędkości i przemyślanych ciągów komunikacyjnych (2)
a nie z tego że ich nastolatki włażą na przejście z oczami wlepionymi w ekran komórki. Kto mieszkał w Norwegii czy Szwecji ten wie o czym mówię.
- 3 6
-
2019-09-16 16:01
Tam też włażą. (1)
Tyle, że każdy kierowca sie zatrzymuje, jak tylko ich widzi, więc problemu nie ma...
Przecież w Skandynawii można nawet wchodzić na pasy na czerwonym...- 7 1
-
2019-09-16 17:12
W Szwecji nie wolno na czerwonym
Natomiast możesz wchodzić i tyłem w worku na głowie, będziesz bezpieczniejszy niż u nas na zielonym
- 7 0
-
2019-09-16 13:37
(1)
Zdaniem kierowców należałoby wprowadzić OC dla pieszych i prawo chodzenia wymagane do poruszania się po chodniku :D
- 22 4
-
2019-09-16 15:01
chodzenie z kogutem na głowie
Jak nie włączysz koguta zbliżając się do przejścia, to znaczy, że nie chcesz przejść, a dokarmiasz gołębie.
- 14 1
-
2019-09-18 07:45
a co z kładkami?
wystarczy zbudować kładki/przejścia podziemne i etedy będzie bezpiecznie na 100%
- 1 1
-
2019-09-17 16:06
Czemu nie ma
Odniesienia ilości ofiar śmiertelnych do ilości dni deszczowych w kraju? Skoro jest przeliczenie na 1 mln km to i na dni deszczowe powinno się znalezc
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.