Fakty i opinie

Aktywiści: szersze chodniki i więcej przejść jako ochrona przed koronawirusem

Jedną z propozycji stowarzyszeń jest wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Kołobrzeskiej.
Jedną z propozycji stowarzyszeń jest wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Kołobrzeskiej. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Członkowie stowarzyszeń: Lepszy Gdańsk, Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Piesza Polska oraz Instytut Metropolitalny zamierzają złożyć uchwałę obywatelską z postulatami utworzenia nowych przejść dla pieszych, poszerzenia chodników oraz wyznaczenia tymczasowych pasów i dróg rowerowych. Wszystkie te rozwiązania mają pomóc w utrzymaniu niezbędnego dystansu w epidemii koronawirusa.



Czy popierasz rozwiązania zaproponowane przez stowarzyszenia?

tak, należy natychmiast rozpocząć ich wdrażanie 20%
tak, ale realizację należy rozłożyć na wiele lat 3%
nie, epidemia koronawirusa wkrótce się zakończy, więc są niepotrzebne 8%
nie, są absurdalne i niczego nie poprawią 69%
zakończona Łącznie głosów: 1558
Przypomnijmy, w połowie maja gdańscy urzędnicy przedstawili program zmian w organizacji ruchu na terenie miasta, który ma być wdrożony w najbliższych tygodniach. Obecnie propozycje zmian czekają na opinie rad dzielnic.

Wśród nich zawarto m.in. przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu i Oliwie, utworzenie nowych stref zamieszkania oraz wymalowanie pasów na jezdni dla rowerzystów.

Działania miasta to za mało



Zdaniem aktywistów z Lepszego Gdańska, Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Pieszej Polski oraz Instytutu Metropolitalnego działania te są niewystarczające, jeżeli faktycznie mają się przełożyć na mniejsze zatłoczenie pieszych, rowerzystów oraz utrzymanie odstępu dwóch metrów pomiędzy osobami.

- Popieramy działania miasta, jednak postanowiliśmy je rozszerzyć o znacznie szerszy katalog miejsc, a przede wszystkim wzbogacić o element, którego w zapowiedziach miasta zabrakło - nowe, tymczasowe przejścia dla pieszych. Dzięki tym krokom Gdańsk będzie naprawdę chronił pieszych w drodze pandemii - często są to najstarsze osoby, najbardziej narażone na chorobę. Natomiast promocja transportu rowerowego, bezpiecznego w dobie pandemii odciąży transport publiczny - mówi Tomasz Larczyński z Lepszego Gdańska.
- Wiele miast na świecie stara się dostosować do nowych, pandemicznych i popandemicznych warunków, przyspieszając wdrażanie zmian ułatwiających poruszanie się mieszkańcom po własnym mieście. Władze naszego miasta w połowie maja również zapowiedziały działania w tym kierunku, pragniemy jednak, aby były one mniej zachowawcze - dodaje Karol Spieglanin, prezes stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Obywatelska uchwała zakłada realizację działań podzielonych na cztery grupy:
  1. poszerzenia chodników kosztem miejsc parkingowych co najmniej do szerokości 2,5 m, aby piesi mogli zachować minimalny odstęp dwóch metrów,
  2. utworzenia tymczasowych przejść dla pieszych, które odciążą istniejące, zbyt rzadko rozmieszczone,
  3. wyznaczenia dodatkowych dojść do przystanków tramwajowych oraz autobusowych celem rozrzedzenia pieszych docierających na perony z jednego dojścia,
  4. utworzenie tymczasowych pasów lub dróg dla rowerów na jezdni w miejscach, gdzie brakuje takiej infrastruktury np. w ciągu ul. Armii Krajowej (Trasa W-Z) na Chełm czy ul. Kołobrzeskiej (o miejskich planach budowy drogi rowerowej na tej ulicy pisaliśmy w 2019 roku), aby ułatwić jazdę rowerem w sytuacji ograniczonej pojemności komunikacji miejskiej.

Szczegółową listę propozycji zmian w organizacji ruchu zamieszczamy w ramce pod artykułem.

Wszystkie rozwiązania mają być wykonane możliwie najniższymi nakładami finansowymi - przede wszystkim w oparciu o nowe oznakowanie.

- Nasza uchwała przewiduje stopniowe przekształcenie tymczasowych przejść i pasów na stałe, jeśli okaże się, że są one popularne oraz będą na to środki w budżecie Gdańska. Jednak to działania ochronne są priorytetem - podkreśla Larczyński.

Potrzebne podpisy pod uchwałą obywatelską



Obecnie działacze zbierają podpisy pod uchwałą obywatelską - potrzebują ich minimum 300 (lista do samodzielnego wydrukowania i przekazania stowarzyszeniom dostępna jest tutaj). Pod uchwałą mogą podpisać się mieszkańcy Gdańska zameldowani lub dopisani do rejestru wyborców.

Jeżeli zbiórka podpisów zakończy się sukcesem, stowarzyszenia liczą, że uda się ją poddać pod głosowanie na czerwcowej sesji Rady Miasta Gdańska.

Czytaj też: Uchwały ws. parkingów kubaturowych zdjęte z obrad Rady Miasta [Artykuł z wrzesnia 2019 roku].

Lista chodników przeznaczonych do poszerzenia


ANIOŁKI
  • skrzyżowanie al. Zwycięstwa/Hallera (przeniesienie drogi dla rowerów na prawoskręty al. Zwycięstwa oraz ul. Hallera, w kierunku północnym, poszerzenie chodnika o dotychczasową drogę dla rowerów)
  • al. Zwycięstwa - przeniesienie parkowania wzdłuż Traktu Konnego w całości na jezdnię, zwłaszcza na odcinku 33-40, wzdłuż parku Akademickiego wyznaczenie parkowania równoległego (obecnie brak oznakowania)

BRĘTOWO
  • ul. Leśna Góra od skrzyżowania z ul. Góralską do ul. Leśna Góra 15

BRZEŹNO
  • ul. Dworska na całej długości, w tym droga wewnętrzna na zapleczu ul. PCK i plac przed biblioteką (w całości użytkowany jako nielegalny parking)
  • ul. Korzeniowskiego, jedna (dowolna) strona

JASIEŃ
  • ul. Kartuska na całej długości w dzielnicy Jasień na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

JELITKOWO
  • ul. Kapliczna od ul. Pomorskiej do ul. Piastowskiej na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

KOKOSZKI

LETNICA
  • ul. Starowiejska od ul. Michny w kierunku południowym

ŁOSTOWICE

NOWY PORT
  • ul. Góreckiego od pl. Wolności do ul. Oliwskiej
  • ul. Wolności, strona południowa
  • ul. Na Zaspę, ul. Rybołowców, ul. Strajku Dokerów - na wymienionych ulicach usunięcie parkowania z chodników i dodatkowo z przyległych trawników za pomocą środków dostępnych bieżąco dla GZDiZ

ORUNIA
  • ul. Raduńska - chodnik po stronie zachodniej

OSOWA
  • ul. Wodnika od ul. Kielnieńskiej do ul. Junony na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

PIECKI-MIGOWO
  • ul. Piecewska na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

PRZERÓBKA
  • ul. Bajki na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

PRZYMORZE MAŁE
  • ul. Bora-Komorowskiego na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

PRZYMORZE WIELKIE
  • ul. Dąbrowszczaków (ul. L. Kaczyńskiego) na całej długości

SIEDLCE
  • ul. Zakopiańska na całej długości

STOGI
  • ul. Pawia na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni
  • ul. Rozłogi na całej długości

SUCHANINO
  • ul. Beethovena na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

ŚRÓDMIEŚCIE
  • ul. Długie Ogrody - chodnik po stronie północnej
  • ul. Korzenna na całej długości
  • ul. Łagiewniki na całej długości
  • ul. Łąkowa - realne przywrócenie pieszym chodników w strefie zamieszkania zach. jezdni oraz na placu między ul. Królikarnia i ul. Sempołowskiej
  • ul. Toruńska - wyznaczenie miejsc postojowych w jezdni
  • Plac Wałowy
  • ul. Rzeźnicka na całej długości
  • ul. Pod Zrębem na całej długości
  • ul. Dolna Brama na całej długości

STRZYŻA
  • ul. Chopina od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Hubala
  • ul. Chrzanowskiego - od nr 24 do 82 - strona parzysta oraz wzdłuż ogrodzenia szkoły
  • ul. Wilka-Krzyżanowskiego wzdłuż i vis a vis budynku szkoły
  • al. Grunwaldzka 218-232 - usunięcie parkowania oraz nielegalnego przejeżdżania przez chodnik (dojazd do również nielegalnych miejsc parkingowych)

VII DWÓR
  • ul. Michałowskiego od ul. VII Dwór w kierunku zachodnim

WRZESZCZ DOLNY
  • ul. Danusi po obu stronach
  • ul. Kościuszki na całej długości na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony pasem zieleni od jezdni, za wyjątkiem strony południowej od Legionów do Chrobrego
  • ul. Mickiewicza od pl. Komorowskiego do ul. Klonowicza po obu stronach, oraz od ul. Klonowicza do ul. Kochanowskiego po stronie południowej
  • ul. Wenedy na całej długości
  • ul. Pestalozziego na całej długości

WRZESZCZ GÓRNY
  • ul. Jaśkowa Dolina na całej długości
  • ul. Konopnickiej na całej długości
  • ul. Partyzantów na całej długości
  • ul. Matki Polki na całej długości oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku ul. Partyzantów
  • ul. Matejki usunięcie parkowania oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku ul. Jaśkowa Dolina
  • al. Grunwaldzka - chodnik południowy na odcinku ul. Słowackiego do ul. Klonowej
  • ul. Słowackiego od ul. Chrzanowskiego do ul. Trawki - wyznaczenie miejsc postojowych w na jezdni
  • ul. Reymonta od ul. Słowackiego do ul. Chrzanowskiego
  • Ul. Obywatelska na całej długości oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku Trasy Słowackiego (Żołnierzy Wyklętych)
  • ul. de Gaulle - przesunięcie miejsc postojowych w całości na jezdnię lub bliżej osi jezdni

ZASPA MŁYNIEC
  • ul. Hynka od ul. Jana Pawła II w kierunku północnym

ZASPA ROZSTAJE
  • ul. Leszczyńskich na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni


Lista tymczasowych przejść dla pieszych


ANIOŁKI
  • al. Zwycięstwa w ciągu ul. Curie-Skłodowskiej, ul. Tuwima, ul. Orzeszkowej z dojściem na przystanki tramwajowe

BRĘTOWO
  • ul. Leśna Góra między sklepem Elwart a szkołą

BRZEŹNO
  • ul. Krasickiego na wysokości przychodni

CHEŁM
  • Skrzyżowanie ul. Chałubińskiego/Grabowskiego

KOKOSZKI
  • Skrzyżowanie ul. Kalinowa/Lubczykowa

KRAKOWIEC-GÓRKI ZACHODNIE
  • Skrzyżowanie ul. Łęczycka/Łowicka

LETNICA
  • ul. Marynarki Polskiej, na wysokości ul. Stalowej

NOWY PORT
  • ul. Wyzwolenia na wysokości wschodniego krańca budynku Wyzwolenia 50

OLIWA
  • al. Grunwaldzka na wysokości Biblioteki UG

ORUNIA
  • ul. Podmiejska na wysokości skrzyżowania z drogą techniczną na wale Nowej Raduni (przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów)

ORUNIA GÓRNA
  • Skrzyżowanie ul. Małomiejska/Kadmowa
  • ul. Platynowa, na wysokości ul. Antczaka

OSOWA
  • Skrzyżowanie ul. Kielneńska/Cumowników

PIECKI-MIGOWO
  • Skrzyżowanie ul. Bulońska/Rakoczego (przejście przez wschodni wylot skrzyżowania)

PRZYMORZE MAŁE
  • ul. Bora Komorowskiego, skrzyżowanie z ul. Bzową lub ul. Zgody II

PRZYMORZE WIELKIE
  • ul. Obrońców Wybrzeża, na wysokości wschodniego krańca falowca

SIEDLCE
  • Skrzyżowanie ul. Kartuska/Zagrodowa

SUCHANINO
  • ul. Beethovena między skrzyżowaniami z ul. Mozarta i ul. Wagnera

ŚRÓDMIEŚCIE
  • ul. 3 Maja, na przedłużeniu głównego pasażu Forum Gdańsk
  • ul. Rajska, na wysokości ul. Rajskiej 10

STRZYŻA
  • Skrzyżowanie ul. Chrzanowskiego/Karłowicza

UJEŚCISKO-ŁOSTOWICE
  • ul. Świętokrzyska, na wysokości apteki Gemini

VII DWÓR
  • Skrzyżowanie ul. Polanki/Michałowskiego

WRZESZCZ DOLNY
  • Skrzyżowanie ul. Kościuszki/Pestalozziego
  • Skrzyżowanie ul. Kościuszki/Zygmunta Augusta

WRZESZCZ GÓRNY
  • al. Grunwaldzka, przy Teatrze Miniatura
  • Skrzyżowanie ul. Grunwaldzka/Dmowskiego, południowo-wschodni wylot skrzyżowania
  • ul. Partyzantów, na wysokości Partyzantów 59-60
  • al. Grunwaldzka, przejście na wysokości placu Walentynowicz do Sobótki
  • ul. Partyzantów (Trasa Słowackiego) w ciągu ul. Reymonta
  • ul. Słowackiego (Trasa Słowackiego) w ciągu ul. Obywatelskiej

ZASPA ROZSTAJE
  • al. Jana Pawła II, na wysokości centrum medycznego

ŻABIANKA-JELITKOWO
  • ul. Pomorska na wysokości Pomorskiej 86


Lista dodatkowych, tymczasowych dojść do przystanków


BRZEŹNO
  • Dworska, peron w stronę Nowego Portu, kraniec północny od strony wschodniej
  • Dworska, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Gdańska, kraniec północny od strony wschodniej
  • Sternicza, kraniec północny od strony wschodniej
  • Wczasy, kraniec wschodni od strony południowej

CHEŁM
  • Chałubińskiego, północny kraniec obu peronów, dojście od wschodu oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Cienista, kraniec zachodni obu peronów autobusowych, przejście między peronami
  • Sikorskiego, północny kraniec obu peronów, dojście z obu stron (łącznie dwa przejścia)

JASIEŃ
  • Gronostajowa, wschodni kraniec peronu autobusowego od strony północnej
  • Pólnicy, wschodni kraniec peronu autobusowego od strony południowej
  • Źródlana, wschodni kraniec obu peronów autobusowych, przejście między peronami

MŁYNISKA
  • Swojska, peron w stronę Śródmieścia, kraniec południowy od obu stron (łącznie dwa przejścia)

NOWY PORT
  • Marynarki Polskiej, kraniec północny obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)

OLIWA
  • Bażyńskiego, peron w kierunku Przymorza, kraniec południowy od strony zachodniej
  • Bażyńskiego, peron w kierunku Wrzeszcza, kraniec północny od strony zachodniej
  • Derdowskiego, peron w stronę Przymorza, kraniec południowy, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
  • Derdowskiego, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec północny, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
  • Obrońców Westerplatte, kraniec południowy obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Oliwa Pętla Tramwajowa, południowy kraniec peronu autobusowego, od strony zachodniej (przejście podwójne)
  • Tetmajera, kraniec południowy obu peronów, od strony zachodniej, oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Funkcję dojścia dla peronów przystanku autobusowego Biblioteka Główna spełniać będzie przejście tymczasowe na wysokości Biblioteki UG

PIECKI-MIGOWO
  • Budapesztańska, peron w stronę Śródmieścia, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Migowo, kraniec północny obu peronów, od strony wschodniej oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Warneńska, kraniec zachodni obu peronów od obu stron (łącznie dwa przejścia)

PRZYMORZE
  • Bora Komorowskiego, peron w stronę Jelitkowa, od strony wschodniej
  • Czerwony Dwór, peron w stronę Jelitkowa, od strony wschodniej
  • Kołobrzeska, peron w stronę Jelitkowa, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Kołobrzeska, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec północny od strony zachodniej
  • Piastowska, peron w stronę Jelitkowa, od strony zachodniej, przejście przez jezdnię oraz przez tory (jako dwa przejścia)
  • Piastowska, peron w stronę Wrzeszcza, od strony wschodniej, przejście przez jezdnię oraz przez tory (jako dwa przejścia)
  • Przymorze SKM, przejście między peronami autobusowymi

SIEDLCE
  • Ciasna, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Paska, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Skrajna, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Zakopiańska, wschodni kraniec obu peronów, dojście od północy

ŚRÓDMIEŚCIE
  • Brama Wyżynna, zgodnie z planami wyznakowania przejścia stałego (liczone jako trzy przejścia: dwie jezdnie oraz przejście między peronami)
  • Dworzec Główny, zgodnie z planami wyznakowania przejścia stałego (liczone jako trzy przejścia: dwie jezdnie oraz przejście między peronami)

STRZYŻA
  • Strzyża, północny kraniec obu peronów, dojście od strony zachodniej oraz przejście między torami (łącznie dwa przejścia)
  • Wojska Polskiego, zachodni kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)
  • Zajezdnia, południowy kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)
  • Zamenhofa, wschodni kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)

UJEŚCISKO-ŁOSTOWICE
  • Przemyska, peron w stronę Łostowic (południową), kraniec północny od strony zachodniej - wymaga przejścia podwójnego od strony al. Havla

WRZESZCZ DOLNY
  • Pl. Komorowskiego, kraniec północny obu peronów, przejście między peronami
  • Kościuszki, kraniec północny obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Legionów, kraniec południowy obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Mickiewicza, peron w stronę Brzeźna, kraniec północny, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
  • Mickiewicza, peron w stronę Aniołków, kraniec południowy od strony zachodniej

WRZESZCZ GÓRNY
  • Galeria Bałtycka, kraniec południowy obu peronów, przejście między peronami
  • Jaśkowa Dolina, kraniec zachodni obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
  • Klonowa, kraniec zachodni obu peronów, przejście między peronami
  • Miszewskiego, kraniec wschodni obu peronów, dojście od południa oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)

ZASPA
  • Startowa, wschodni kraniec obu peronów, od obu stron oraz odcinkowe usunięcie barierek między peronami (łącznie dwa przejścia)

ŻABIANKA-JELITKOWO
  • Pomorska, południowy kraniec obu peronów, dojście od zachodu oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
  • Pomorska-Osiedle, peron w stronę Jelitkowa, kraniec zachodni od strony północnej
  • Subisława, peron w stronę Jelitkowa, kraniec wschodni od strony północnej


Lista tymczasowych pasów i dróg dla rowerów oraz torów ruchu rowerów

  • dwukierunkowa droga dla rowerów w al. Armii Krajowej i Sikorskiego (od Węzła Unii Europejskiej do Witosa), 2,5 km
  • ul. Wały Piastowskie, ul. Jana z Kolna i ul. Marynarki Polskiej, od ul. Rajskiej do ul. Swojskiej, łącznie 5,6 km pasa pojedynczego - na jednopasmowym odcinku ul. Jana z Kolna prowadzenie ruchu za pomocą znaków P-27 "kierunek i tor ruchu roweru"
  • ul. Kartuska od ul. Zwierzynieckiej do ul. Łostowickiej, łącznie 3,5 km, tj. 7 km pasa pojedynczego - trasa niemożliwa do wyznakowania w całości w oparciu o pas ruchu dla rowerów, wskazane przemienne użycie pasa i prowadzenia ruchu za pomocą znaków P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" w zależności od warunków miejscowych
  • ul. Kołobrzeska od ul. Rzeczypospolitej do al. Grunwaldzkiej, łącznie 2,2 km pasa pojedynczego
  • ul. Podwale Przedmiejskie od Węzła Unii Europejskiej do ul. Siennickiej, 4 km pasa pojedynczego
  • ul. Świętokrzyska, od ul. Guderskiego do pętli tramwajowej Łostowice Świętokrzyska, wyznaczenie znakiem poziomym P- 27 "kierunek i tor ruchu roweru"
  • ul. Małomiejska od ronda przy ul. Platynowej do skrzyżowania z ul. Brzegi, wyznaczenie trasy za pomocą znaku P- 27 "kierunek i tor ruchu roweru"
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" kontraruchu w ul. Opackiej i ul. Cystersów
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Bolesława Chrobrego.
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Gdańskiej.
  • wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Dworskiej



Opinie (585) ponad 20 zablokowanych

  • (32)

    Pełna prawda. Chodniki służą pieszym, a czasami są tak zastawione, że nie da się z wózkiem przejść.

    • 168 195

    • W Rosji poszłaby naklejka StopXam. (3)

      W Polsce będzie kara za niszczenie mienia.
      Chociaż nie brakuje u nas osób, które przypadkowo zahaczą gwoździem o auto i absolutnie tego nie popieram ale... Życie!

      • 32 18

      • A jak ktoś Ciebie zahaczy na ulicy to co wtedy? (2)

        Życie?

        • 15 22

        • Może jedynie haczyc zębami. (1)

          • 7 5

          • to powinno być zapisane ustawowo

            za złe parkowanie prócz mandatu - jeszcze obowiązkowo przeciągniecie głęboko gwoździem od osi przedniej do tylnej.
            im większy BOSS tym bardziej to go zaboli!

            • 4 4

    • Spróbuj wózkiem jechać zamiast nim iść, może wtedy ci się uda o_O (8)

      I jeszcze o tym, że chodniki służą pieszym powiedz d**ilom w obcisłych rajtkach, którzy po nich Tour de Pologne na rowerach urządzają.

      • 30 40

      • Czyli trzeba przeznaczyć kawałek zagrabionej przez samochody ziemi (6)

        I zbudować i szeroki chodnik i DDR.

        • 27 12

        • Jako pieszy powiem tak. (5)

          Łatwiej mnie jest ominąć zaparkowany na chodniku samochód, niz d**ila na rowerze który tym chodnikiem pędzi.

          • 17 26

          • (3)

            To miłe. Ale są ludzie starszy, niepełnosprawni czy matki z dziećmi (z wózkami), którym nie- nie jest łatwiej ominąć zaparkowane pojazdy. Rowerzyści jeśli nie ma DDRu powinni jeździć drogą, to już inny temat.

            • 14 1

            • W wielu krajach rowerzyści jeżdżą ulicami. (2)

              Szczególnie właścicieli szybkich rowerów i mocnej nogi powinni korzystać z szos. "Szosa" na szosę. Tak jak hulajnogi z chodnika na ddr. Tylko zaraz będzie lament samochodziarzy, że jak oni śmią jechać tam gdzie oni..

              • 8 1

              • w wielu cywilizowanych krajach...

                za samo zajechanie drogi rowerzyście czy zaparkowanie z lekka na chodniku - już walą mandatami ... a w przypadku częstszej recydywy - nawet przy tak banalnych wykroczeniach, zabierają prawko na ROK!

                • 7 1

              • Powiedz to kierofczykom spychającym rowerzystów na krawężnik

                Nie słyszałem żeby w Polsce np. ktoś dostał mandat za wyprzedzanie bez odstępu 1m od rowerzysty.
                W Polsce przepisy to fikcja.

                • 2 0

          • Ciebie czy Tobie?

            • 0 1

      • a słyszałeś o matce idącej z wózkiem z dzieckiem?

        • 11 0

    • (3)

      Jaki koronawirus, ludzie, ogarnijcie sie... :) Od@$&lo Wam do reszty.

      • 14 26

      • d o k l a d n i e

        Sami sobie kagańce na mo*dy pozakładali i wprowadzili sobie stan wojenny z zakazem wychodzenia z domu i zgromadzeń! - normalnie Orwell 1984!

        • 12 18

      • (1)

        Tak, tak, a w szpitalach to leżą ludzie chorzy na grypę, brawo, gratuluję pomyślunku

        • 17 9

        • Oczywiscie ze tak. Ogladaj wiecej TV to do reszty Ci wode z mozgu zrobia.

          • 3 8

    • (4)

      Niby racja, choć wiele by zmieniło gdyby przepisy były egzekwowane przez kierowców a policja reagowała gdy widzi że ktoś je łamie.

      • 29 2

      • (3)

        Daj spokój policji ona ma ważniejsze zadania pilnować PR3 no i Nowogrodzkiej

        • 10 6

        • Zwłaszcza w Gdańsku? (2)

          W lodówce też widzisz Kaczyńskiego?

          • 6 9

          • W klopie.

            • 7 1

          • Więc mówisz, że Gdańska PiSlicja ma innego szefa niż PiSlicja w innych miastach?

            Odpowiedz mi tak szczerze proszę, jakim trzeba być d**ilem żeby mówić że deszcz pada, kiedy na ciebie leją ciepłym moczem?

            • 5 3

    • Nawet gdy jest miejsce to społeczność nie chce utrzymywać dystanzu 2m pchaja się ,nachodzą czy obostrzenia już zostały zdjęte ? (2)

      • 11 8

      • towarzysz szumowski w radyjku (1)

        mówię to z całą odpowiedzialnością bo jestem lekarzem...
        {...} maski nie chronią przed wirusem!
        - to czemu ludzie je noszą?
        - nie wiem.

        • 11 4

        • też słyszałem ten wywiad w rmf

          jest na Y.T.

          • 3 0

    • Ale (1)

      Wózkiem się przejeżdza....

      • 4 8

      • szczególnie idąc z wózkiem z dzieckiem

        • 4 0

    • Na Jagielolonskiej na przymorzu wielkim co dziennie jeżdzą po chodniku i ale ci pseudo aktywisci mają to gdzies. (1)

      • 8 6

      • Na Jagiellońskiej z jednej strony jest dopuszczony ruch rowerowy na chodniku. Warto czasem się rozejrzeć...

        • 4 0

    • To

      przejdź bez wózka, będzie lżej. Wózek możesz popchać i się potoczy.

      • 2 8

    • jeżeli chodnik jest zastawiony to znaczy, że służy pieszym kierowcom. (1)

      Tzn. takim, którzy wysiedli z auta i dalej ida pieszo, a chodnik im służy do przechowywania auta. Proste?

      • 3 2

      • proste, ale niewygodne dla pieszych

        Chodniki powinny służyć do chodzenia i ewentualnego jeżdżenia rowerem z dzieckiem, a nie do parkowania samochodów

        • 4 0

  • (23)

    Co za bzdury wymyślają. najwyższa pora zająć się czymś pożytecznym.

    • 401 76

    • Ja pomidory hoduję. (1)

      Idźcie w moje ślady!

      • 19 4

      • Hoduje się zwierzęta...

        Rośliny (pomidory) uprawia.

        • 0 0

    • Siedzą w domach i się nudzą, to wymyślają głupoty.

      • 37 10

    • (4)

      Aktywiści i coś pożytecznego. To jakby szukać inteligencji wśród wyborców PiS.

      • 33 13

      • (3)

        Wyborców piss albo poo... albo innych patafianów z post komunistycznego układu.

        • 10 2

        • No wlasnie, bo teraz to PO i inni poprzednicy PiSu to super ziomale, nawet jak kradli, to tylko z umiarem. (2)

          Polacy to mistrzowie relatywizowania, jedni przekaonuja, ze PiS kradnie tak samo, jak poprzednicy, ale robi to patriotycznie, wiec jest super, inni dowodza, iz poprzedni nie byli swieci, ale tak daleko jak PiS sie nie posuwali. Jedni i drudzy przekonuja, chyba glownie samych siebie, ze ich zlodziej, oszust, k. czy bandyta jest lepszy, tak swojski.

          • 7 5

          • Tamci chociaż kradli łyżką. (1)

            Ci kradną chochlą i jeszcze wam się w twarz śmieją. A dalej znajdują się takie czopki jak ty, które ich będą bronić za wszelką cenę. Ten kraj zasługuje na ich rządy po wsze czasy.

            • 11 6

            • to społeczeństwo zasługuje na lepsze rządy

              niedługo będzie mogło pokazać, że zasługuje na lepszego rezydenta pałacu namiestnikowskiego

              • 1 1

    • Tymczasowe pasy kompeltnie niemaja zadnego sensu !! (10)

      Gdyby mieli przynajmniej ułamek wiedzy takie rozwiązania sa na zachodzie ale tam sa miliony rowerzystów więcej!

      • 5 5

      • Co było pierwsze jajko czy kura? (1)

        Polepszenie warunków sprawiło, że są te miliony...

        • 5 10

        • setki tysięcy były tam od dawna

          miliony się pojawiły, jak zaczęto redukować liczbę miejsc do parkowania w centrach miast a także zaczęto poszerzać liczbę ulic wolnych od parkujących i jeżdżących samochodów.

          • 1 2

      • To nie ma być tymczasowe - oni łżą (1)

        Klasyczna metoda wstawienia buta w uchylone drzwi - zróbmy tymczasowo, a w domyśle - i tak już zostanie.

        • 13 3

        • dzięki temu wszyscy będziemy zdrowsi

          jakość życia w mieście przyjaznym dla pieszych i rowerzystów jest z reguły wyższa niż jakość życia w mieście, które próbuje dogodzić głównie użytkownikom samochodów.

          • 2 1

      • są miliony bo są warunki do jezdzenia rowerem (5)

        u nas infrastruktura rowerowa to tor przeszkod. zniecheci kazdego do przesiadki na rower.

        • 4 9

        • Nie infrastruktura, tylko mentalność. (4)

          Dalej większość ludzi uważa, że na rowerze spocisz się bardziej, niż w Passacie z zepsutą klimą w upał...

          • 4 4

          • (2)

            No cóż, pocenie się to indywidualna sprawa. Ja na przykład bez dostępu do prysznica w biurze nie zrobię tego współpracownikom i nie przesiądę się na rower.

            • 3 2

            • rozważ rower wspomagany elektrycznie (1)

              lub zadbaj o instalację natrysków w swojej firmie. Na pewno wyjdzie ci to na zdrowie.

              • 1 3

              • Najlepiej Mevo

                Przecież tak wspaniale działa!

                • 2 1

          • Mentalność to na pewno. Są też tacy co myślą że jak ktoś jeździ rowerem to go nie stać na auto lub autobus :D

            Większość ludzi jest po prostu zbyt leniwa na rower ale infrastruktura na pewno też nie zachęca.

            Jak ktoś rekreacyjnie tylko jeździ to pewnie tego nie dostrzega ale traci się przez taką pseudo infrastrukturę rowerową mnóstwo czasu, skakanie przez krawężniki slalom w lewo, w prawo bezsensowny przejazd na drugą stronę, przyciski przed skrzyżowaniami. Strasznie to niewygodne. To jest tor przeszkód.. Bezpieczeństwo na czymś takim to też porażka.

            • 2 1

    • Zajac sie czyms pozytecznym? Toz to koszmar budzetowki, gdyby to kiedykolwiek nastalo,

      to co najmniej polowa urzedasow i tych roznej masci podoklejanych nierobow z miejsca na bruk

      • 7 6

    • Może Ci aktywiści niech się podpiszą imieniem i nazwiskiem (1)

      Żeby można ich było zapamiętać na wypadek gdyby chcieli kiedyś kandydować na stanowiska

      • 11 5

      • przyganiał kocioł garnkowi

        dlaczego sam się nie podpiszesz imieniem i nazwiskiem?

        • 1 2

    • to sa bardzo pozyteczne rzeczy

      wielostronicowy raport oprafowany przez ekspertow z wielu dziedzin, an podstawie analizy przypadkow z wielu miast. I janusz polak po zawodowce, ktory podsumuje wszystko, czego nie rozumie w barwnych kilku slowach

      • 6 3

  • (6)

    Skończmy już z tą koronaparanoją. Mam się zarazić wirusem idąc po chodniku? To niedorzeczne. Budżety czy to państwa czy samorządów już i tak są bardzo mocno nadwątlone. Czas wracać do normalnego życia.

    • 348 44

    • Pomysły to absurd ale lekceważenie też jest absurdem.

      Przyzwyczailiśmy się i tyle ale wyniki gorsze. Nie popadać w paranoje ale być ostrożnym.

      • 15 11

    • Zgadzam się, że koronargumenty pod tymi pomysłami to parodia. (2)

      Te pomysły bronią się całkowicie prawdziwymi argumentami o korzyściach z odspawania od samochodów i zwiększania udziału pieszych i rowerzystów w sposobach przemieszczania się.
      Argumenty o wirusie tylko ośmieszają tą słuszną ideę.

      • 12 13

      • walka z pandemią to okno możliwości uruchomienia nowego postrzegania rzeczywistości

        dominacja samochodów w mieście to przeżytek

        • 4 12

      • d o k l a d n i e

        w 1933r... tym samym argumentem "powszechnego zagrożenia" Adolf złapał za PiSk cały swój naród

        • 7 2

    • (1)

      Tak, przecież wirus ma skrzydła jak motylek i sobie lata wybierając ludzi, na których usiądzie. A drzewa i trawa potwornie kaszlą

      • 11 4

      • Słyszałem że śmiertelnie niebezpieczne są też lisy i zające. Przymieram głodem ale nie wychodzę z domu już od dwóch miesięcy!

        • 6 6

  • (6)

    Koronawirus jako wymówka żeby jeszcze bardziej uprzykrzyc ludziom życie. Wystarczy egzekwować prawo w infrastrukturze drogowej jaką mamy. Straż miejska i policja są nieudolnie i tyle.

    • 305 35

    • Policji nie ma.

      Ściągają uczniaków i ubieraja ich w mundury ale to nie policja. Szanuję ta instytucje ale stało się coś złego.

      • 10 5

    • Każdy się dwoi, troi i śpieszy

      żeby jak najwięcej dyrdymałów przepchać zanim się "epidemia" skończy :D

      • 18 2

    • Historia kołem się toczy.....

      28 lutego 1933 wprowadzono ustawy O ochronie narodu i państwa (), faktycznie zawieszającej prawa obywatelskie i konstytucję
      23 marca 1933 przyjęto ustawę o pełnomocnictwach (), oznaczającej w praktyce przekazanie Hitlerowi pełni władzy, gdyż ta ustawa konstytucyjna dawała prawo rządowi do uchwalania ustaw bez zgody niemieckiego parlamentu.

      • 8 3

    • Ulice dla pieszych! (1)

      Samochody do lasu!

      • 3 5

      • zajaz jadę lansować się do pracy

        samochodem. Bo mi szkoda życia na coś co ma byś komunikacją.

        • 1 1

    • Bo tak wszyscy psioczą na te służby to teraz mają o co walczyli.Nikt nie chce przyjmować się do nich a starzy doświadczeni uciekają bo nic nikomu nie wolno do tego sa inwigiliwani i nagrywani.Mają ludzie swoją wolnosc i demokrację to zyczę powodzenia

      • 1 1

  • Ten temat już mi bokiem wychodzi. (4)

    Koronowirus, koronowirus ... Na śniadanie obiad i kolacje.

    • 195 25

    • A co na podwieczorek? (3)

      • 7 1

      • Covidek (2)

        • 2 1

        • Mniam! (1)

          • 1 1

          • achach

            • 0 0

  • Stowarzyszenie kierowców (31)

    Ja proponuję założyć stowarzyszenie kierowców i walczyć o szersze ulice, więcej parkingów, parkingi bezpłatne, itp.

    • 365 80

    • Niepotrzebne (6)

      Więcej miejsca już nie ma a na tym co jest teraz najwiekszą uciążliwością dla kierowcy są inni kierowcy :)

      • 29 17

      • Dziwne, bo ja zauważyłem jedną tendencję w komentarzach przy artykułach okołodrogowych. (5)

        Kierowcy vs piesi.
        Kierowcy vs rowerzyści.
        Piesi vs kierowcy.
        Piesi vs rowerzyści.
        Rowerzyści vs piesi.
        Rowerzyści vs kierowcy.
        Rowerzyści vs inni! rowerzyści.
        Rowerzyści vs riksze.
        Rowerzyści vs rolkarze i deskorolkarze.
        Rowerzyści vs matki z wózkiem.
        Rowerzyści vs biegacze.
        Rowerzyści vs psy na smyczy i bez.
        Rowerzyści vs ...
        Nie wiem co odpowiada za agresję i frustrację rowerzystów, ale mogę się domyślać. Obcisłe wdzianka powodują napływ g*wna do mózgu i stąd ta agresja i frustracja, do tego nacisk siodełka na sempiternę i mamy kumulację.

        • 48 13

        • (1)

          To żle zauważyłeś,największymi frustratami są kierofczyki gdy im się przywileje zabiera

          • 12 16

          • W takim razie wnioskuję o zaoranie wszystkich dróg rowerowych

            i podzielenie ich pomiędzy pieszych i kierowców. Chcę widzieć ten ból w spodniej części tułowia rowerraków.
            Ich ból jest lepszy niż mój.

            • 11 4

        • (1)

          Chyba szyszynka Ci się zbyt mocno skręciła

          • 2 1

          • Mi się skręciła, ale bez szy.

            • 1 1

        • nie wymieniłeś najczęstszych przejawów agresji wewnątrzgatunkowej

          kierowcy vs. inni kierowcy. To między nimi najczęściej występuje tzw. wku*w drogowy (ang. road rage). To się leczy.

          • 0 2

    • (5)

      To nie przejdzie. Kierowcy są uciskaną większością. To zupełnie jak z organizacjami mniejszości, mniejszości zawsze się zorganizują, bo jest ich mało, to naturalne. Większościowcy się nie organizują.

      • 27 14

      • (4)

        "Kierowcy są uciskaną większością. " ahahahahahhaha

        • 22 25

        • (2)

          no dokładnie - to jeszcze jeden problem kierowców że żyją jakąś dawno minioną przeszłością.

          20-24% ludzi dociera do centrum miasta samochodami prywatnymi, a im się ciągle zdaje że są jakąś większością.
          Jest was mniej więcej tyle co homoseksualistów ;)

          • 10 21

          • To jak ktoś jest kierowcą i homoseksualistą to go praktycznie wcale nie ma...

            • 9 2

          • Wg ostatniego badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców Gdyni samochodem porusza się regularnie 48% z nich, tak jakby najliczniejsza grupa. Za to rowerzystów (1,8%) jest mniej więcej tyle co głęboko upośledzonych umysłowo.

            • 1 0

        • uciskaną przez samych siebie

          kierowcy vs inni kierowcy bywają bardzo agresywni. Dla nikogo nie kończy się to dobrze. Tracą na tym także piesi i inni niezmotoryzowani.

          • 0 3

    • Popieram i chętnie się dołączę!

      • 13 7

    • popieram (1)

      Popieram w 100 %.

      • 14 9

      • Popieram

        • 5 5

    • kierowcy kierowcom gotują nieprzyjazny los (1)

      nadmiar samochodów powoduje wku*w drogowy. Miasto przyjazne pieszym jest przyjazne wszystkim mieszkańcom.

      • 10 16

      • chyba bezrobotnym takim jak ty co to tylko chodnikiem po piwko do żabki

        no chyba że pracujesz 30 km od domu i walisz z buta

        • 1 0

    • (3)

      ależ załóż, rób - proszę bardzo
      było już nawet kilka prób.

      Kierowcy to jedna z najmniej zintegrowanych grup społecznych - z prostej przyczyny. Kierowca nienawidzi innych kierowców.
      O ile rowerzyści, piesi, a nawet motocykliści tworzą swoje stowarzyszenia, pozdrawiają się na drogach, oraz forsują wspólne inicjatywy, to kierowcy nigdy w życiu nie będą w stanie tego zrobić.
      Dlatego że kierowca jest każdy sam jeden jedyny, pozostali to idioci jadący szybciej, albo frajerzy, kapelusznicy jadący wolniej.

      Dlatego was kierowców można tak dymać :)
      Podatku chyba już ze 300% w paliwie - kierowcy są wielkimi zwolennikami, bo każdy kierowca chętnie zapłaci 300zł za tankowanie samochodu, tylko dlatego żeby somsiad też zapłacił więcej.
      Kierowcy nigdy nie wystąpią z inicjatywą poszerzenia dróg, bo będą się "pchać dodatkowym pasem zamiast stać w korku".
      Podobnie nie powstanie inicjatywa powiększenia ilości miejsca parkingowych, bo gdzie by miały nie powstać to za będą tylko ci pod których oknami sypialni będzie nowy parking, a przeciwko będą wszyscy inni.

      Musicie się najpierw dużo nauczyć, wręcz dokonać skoku cywilizacyjnego który już dawno dokonali rowerzyści i piesi.
      Tylko nie dokonacie bo jesteście niestety redneckami miast.

      • 10 18

      • (2)

        Jesteś nedentym d*pkiem. Tyle ci powiem. Ja wytrzeźwiejesz i ochłoniesz to przeczytaj to jeszcze raz co tam nabazgrałeś za bzdury małolacie

        • 10 6

        • A tak, na tych wszystkich filmach , jak ludzie się naparzają na drodze, bo jeden chciał jechać szybciej, (1)

          a drugi mu nie dał to, przecież ludzie na rowerach.

          I ta sugestia, że jak ktoś nie spuszcza się do tony żelaztwa, to na pewno małolat bez prawa jazdy, bo jak zasiądzie za kółkiem symbolu statusu, zaraz mu się priorytety poukładają...

          • 2 4

          • są też piesi co pod żabką się naprzają

            a inni piesi w lidlu się pobiją za robota kuchennego....

            • 3 0

    • nie tyle kierowców co wszystkich co mają szeroki horyzont (4)

      ci co żądają cofnięcia procesu dziejowego wchodzą bez pardonu próbując przeorganizować wszystko według własnych utopijnych wizji, niestety nie spotyka się to z kontrą, a urzędnicy miejscy niestety na smyczy u tych anarchistów, na kolanach przed rogerm

      • 10 6

      • Utopijnych? (1)

        a wiesz, że te wizje już działają na zachodzie Europy i dobrze się mają? że ścisłe centrum potrafi lepiej się mieć bez ruchu samochodowego?
        Sam jeżdżę samochodem na co dzień, ale popieram ograniczenia w ruchu.
        Miasto nie jest z gumy, auto to nie jest konstytucyjny przywilej, a w miejscu,do którego można dojechać zbior-kom jest po prostu lenistwem i fanaberią.
        Inna sprawa, że powinno się zacząć od poprawy zbior-kom: ]

        • 5 11

        • to sie przeprowadz

          • 3 1

      • uuu, postepowiec! (1)

        juz kiedys slyszelismy, ze biegow dziejowego pochodu socjalizmu do zwyciestwa, nikt nie zatrzyma :)

        • 3 4

        • no jak widać Duda ma 42%, więc ciężko go zatrzymać

          • 0 2

    • A po co jak kierowcy to najbardziej uprzywilejowana grupa? To jest raczej wracanie do normalnej sytuacji i zabieranie nadmiernych przywilejów.

      • 2 8

    • i likwidację garbów

      • 2 2

    • Powodzenia. Kierowcy są nie zdolni do współdziałania co pokazuje ich zachowanie na drodze.

      • 0 0

    • Już istnieje takie stowarzyszenie. na Srebrzysku.

      • 0 0

  • Chodniki służą temu, żeby cykliści mieli gdzie i kogo obdzwaniać ew. puścić mu okolicznościową wiązkę. (12)

    • 147 28

    • Ja się dzięki terrowerzystom nowych przekleństw nauczyłem, a mam ponad 40 na karku. (3)

      • 25 9

      • Dawaj przykłady! (2)

        • 9 3

        • Regulamin nie pozwala czopku. (1)

          Wiedziałbyś, gdybyś go przeczytał.

          • 8 3

          • Da się go obejść, klocku:)

            • 1 5

    • To moze ci wyznaczyc pas na jezdni do chodzenia ciekawe czy byłbys zadowolony wdychajac spaliny (2)

      i ryzykując ze cie rozjedzie pirat drogowy których unas jest najwięcej

      • 3 11

      • (1)

        Chodnik, jak sama nazwa wskazuje, służy do chodzenia. Rower jest pojazdem. Miejscem pojazdów, jak sama nazwa wskazuje, jest jezdnia, zwana również drogą. Szczególnym rodzajem drogi jest droga rowerowa. Rowerem, wg przepisów, można się poruszać po chodniku w szczególnych przypadkach. Rowerzysta na chodniku jest gościem, musi szanować prawa pieszych. Cieszę się, że mogłem pomóc, nie ma za co.

        • 12 3

        • dlaczego swojej inteligencji nie wykorzystałeś do wyartykułowania spostrzeżenia

          że chodnik, jeśli ma służyć do chodzenia, nie powinien być zastawiony zaparkowanymi pojazdami dwuśladowymi? O tym jest między innymi ten komentowany artykuł

          • 0 0

    • Dzwonie na Ciebie, zebys sie nie sploszyl jak lania przy wodopoju, kiedy bede Cie mijal, gamoniu. (4)

      • 6 13

      • Twoje miejsce jest na drodze dla rowerów, albo na ulicy czopku. Na chodniku pieszy ma pierwszeństwo i ty masz na niego uważać. (2)

        Więc WON! z chodnika terrowerzysto.

        • 15 7

        • Czemu się unosisz, klocku? (1)

          • 5 6

          • Poluźnij pantalony czopku, bo ci krew do mózgu nie dopływa.

            • 7 3

      • fakt, jak widzę transformersa w żółtej koszulce na cienkich oponkach

        w pantalonach z lidla to można się wypłoszyć....

        • 3 0

  • (7)

    Bzdury,skąd pieniądze na to a potrzeba miljonów....wirus już pada,zachorowalność 5,6 osób,dziennie...na zawał czy raka umierają tysiące.

    • 147 18

    • Zgonów około dycha dziennie. (2)

      W zależności od ilości testów.

      • 4 1

      • (1)

        Tak, ale w pomorskim łącznie 30 w ciągu 3 mc.

        • 2 2

        • Na moim balkonie zero od kiedy mieszkam, czyli grube lata.

          • 1 1

    • na zawał umierają setki tysięcy uzależnionych od siedzącego trybu życia

      za kierownicą samochodu lub przed ekranem komputera

      • 2 5

    • Bzdury piszesz codziennnie 200-300 nowych chorych

      dzisiaj 305 osób

      • 2 0

    • Milionów? (1)

      Stać nas. Skoro można dać 2mld rocznie na propagandę Prawa i ZPRawiedliwości w T Putin, to i miliony się znajdą na infrastrukturę pieszo-rowerową.

      • 1 4

      • wydatki na infrastrukturę rowerową cechują się najwyższymi wskaźnikami produktywności

        • 0 1

  • No i to są konkretne rozwiązania. Jestem za (15)

    polikwidować esy floresy zwane sciezkami. poszerzyc chodniki. rowrzystom umozliwic jazde po jezdni.Tak to powinno wyglądać. Gdzie jest miejsce budować prawdziwą drogę dla rowerów.

    • 67 192

    • A może frytki do tego? (2)

      • 14 9

      • Tak, z ketchupem (1)

        Proszę zapakować na wynos.

        • 7 1

        • Masz i wynoś się.

          • 5 5

    • Dokładnie . (1)

      Infrastruktury jest aż nadto. Szeroka, spójna, gładka, bez udziwnień w postaci poprzecznych krawężników, szykan, czy ślepych zaułków.
      Wystarczy, że kierowcy się trochę posuną.

      • 14 12

      • sam się posuń

        • 9 5

    • Jazda rowerem po ulicy wdychajac spalina najblizej jak sie to raz ze głupota a takze wyjatkowo szkodliwe dla zdrowia (2)

      Ale te przygłupy z gorszego gdańska tego nie rozumieją!

      • 10 10

      • rozsądni ludzie z Lepszego Gdańska wiedzą, że powietrze wdychane przez kierowcę i pasażera samochodu

        jest bardziej zanieczyszczone spalinami niż powietrze, którym oddycha rowerzysta jadący na sąsiedniej drodze dla rowerów.

        • 0 1

      • To nie wycinaj filtrów w swoim wolwo.

        • 0 0

    • Takim jak wy to wszystko przeszkadza

      nie tylko jezdnie , wam życie przeszkadza.

      • 9 4

    • to sa zadne rozwiazania na Jagiellońskiej pod nosem tych z Głupiego Gdańska chodniki co dziennie sa zapachane autami (1)

      I co jakoś ich nie podali w rozpisce przymorza wielkiego!!

      • 6 3

      • Bo to ich auta tam stoją...

        • 0 3

    • Może za to zapłacisz? (1)

      Bo jak na razie sciezki dla rowerow są robione z pieniedzy właścicieli jak to nazywacie blachosmrodow.

      • 2 5

      • nie są

        jezdnie i parkingi też nie.

        składają sie na nie mieszkańcy w pitach

        • 9 1

    • Rowerzysci maja nakaz jezdzic po jezdni lub ddr

      Jak sama nazwa wskazuje po jezdni sie jezdzi a po chodniku chodzi.

      • 1 0

    • A może

      Kup sobie samochód jak normalny dorosły człowiek.
      No chyba, że jesteś za biedny, wtedy nie wychodź z domu ;)

      • 0 0

  • A może schudnąć i cieńsze rowery? (4)

    Czy te apele są na serio? Trochę przerażające pomysły. Przebudowac miasta, bo wirus. Spoko.

    • 201 19

    • wirus jako przykrywka

      żeby zarobił kto ma zarobić. Większej bzdury niż szerokie chodniki jako ochrona przed wirusem to nie słyszałem jeszcze. "Aktywiści" - dlaczego tak bardzo nienawidzicie mieszkańców i robicie wszystko, żeby utrudnić nam życie? Prosimy - idźcie do uczciwej pracy i nie wymyślajcie problemów. Przecież widzicie, że ludzie tego nie chcą - zobaczcie na wyniki ankiety czy komentarze. Na siłę próbujecie robić wszystkim pod górkę żeby zaistnieć.

      • 17 4

    • Aktywiści

      Wysłać ich na wieś ! Może tam mózg im odpocznie. Ale to jednak przypadki beznadziejne.

      • 7 3

    • to jest zwykla głupota ale majaca tylko na celu wybicie sie polityczne bo taki maja tylko cel ci nieby aktywisci

      Na takie prowizorki po prostu szkoda kasy!! I spora cześć rowerzystów takich głupot nie popiera!!

      • 9 3

    • nie na serio

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.