- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (203 opinie)
- 2 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (62 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (162 opinie)
- 5 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (26 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (103 opinie)
Aktywiści: szersze chodniki i więcej przejść jako ochrona przed koronawirusem
Członkowie stowarzyszeń: Lepszy Gdańsk, Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Piesza Polska oraz Instytut Metropolitalny zamierzają złożyć uchwałę obywatelską z postulatami utworzenia nowych przejść dla pieszych, poszerzenia chodników oraz wyznaczenia tymczasowych pasów i dróg rowerowych. Wszystkie te rozwiązania mają pomóc w utrzymaniu niezbędnego dystansu w epidemii koronawirusa.
Wśród nich zawarto m.in. przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu i Oliwie, utworzenie nowych stref zamieszkania oraz wymalowanie pasów na jezdni dla rowerzystów.
Działania miasta to za mało
Zdaniem aktywistów z Lepszego Gdańska, Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Pieszej Polski oraz Instytutu Metropolitalnego działania te są niewystarczające, jeżeli faktycznie mają się przełożyć na mniejsze zatłoczenie pieszych, rowerzystów oraz utrzymanie odstępu dwóch metrów pomiędzy osobami.
- Popieramy działania miasta, jednak postanowiliśmy je rozszerzyć o znacznie szerszy katalog miejsc, a przede wszystkim wzbogacić o element, którego w zapowiedziach miasta zabrakło - nowe, tymczasowe przejścia dla pieszych. Dzięki tym krokom Gdańsk będzie naprawdę chronił pieszych w drodze pandemii - często są to najstarsze osoby, najbardziej narażone na chorobę. Natomiast promocja transportu rowerowego, bezpiecznego w dobie pandemii odciąży transport publiczny - mówi Tomasz Larczyński z Lepszego Gdańska.
- Wiele miast na świecie stara się dostosować do nowych, pandemicznych i popandemicznych warunków, przyspieszając wdrażanie zmian ułatwiających poruszanie się mieszkańcom po własnym mieście. Władze naszego miasta w połowie maja również zapowiedziały działania w tym kierunku, pragniemy jednak, aby były one mniej zachowawcze - dodaje Karol Spieglanin, prezes stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
Obywatelska uchwała zakłada realizację działań podzielonych na cztery grupy:
- poszerzenia chodników kosztem miejsc parkingowych co najmniej do szerokości 2,5 m, aby piesi mogli zachować minimalny odstęp dwóch metrów,
- utworzenia tymczasowych przejść dla pieszych, które odciążą istniejące, zbyt rzadko rozmieszczone,
- wyznaczenia dodatkowych dojść do przystanków tramwajowych oraz autobusowych celem rozrzedzenia pieszych docierających na perony z jednego dojścia,
- utworzenie tymczasowych pasów lub dróg dla rowerów na jezdni w miejscach, gdzie brakuje takiej infrastruktury np. w ciągu ul. Armii Krajowej (Trasa W-Z) na Chełm czy ul. Kołobrzeskiej (o miejskich planach budowy drogi rowerowej na tej ulicy pisaliśmy w 2019 roku), aby ułatwić jazdę rowerem w sytuacji ograniczonej pojemności komunikacji miejskiej.
Szczegółową listę propozycji zmian w organizacji ruchu zamieszczamy w ramce pod artykułem.
Wszystkie rozwiązania mają być wykonane możliwie najniższymi nakładami finansowymi - przede wszystkim w oparciu o nowe oznakowanie.
- Nasza uchwała przewiduje stopniowe przekształcenie tymczasowych przejść i pasów na stałe, jeśli okaże się, że są one popularne oraz będą na to środki w budżecie Gdańska. Jednak to działania ochronne są priorytetem - podkreśla Larczyński.
Potrzebne podpisy pod uchwałą obywatelską
Obecnie działacze zbierają podpisy pod uchwałą obywatelską - potrzebują ich minimum 300 (lista do samodzielnego wydrukowania i przekazania stowarzyszeniom dostępna jest tutaj). Pod uchwałą mogą podpisać się mieszkańcy Gdańska zameldowani lub dopisani do rejestru wyborców.
Jeżeli zbiórka podpisów zakończy się sukcesem, stowarzyszenia liczą, że uda się ją poddać pod głosowanie na czerwcowej sesji Rady Miasta Gdańska.
Czytaj też: Uchwały ws. parkingów kubaturowych zdjęte z obrad Rady Miasta [Artykuł z wrzesnia 2019 roku].
Lista chodników przeznaczonych do poszerzenia
ANIOŁKI
- skrzyżowanie al. Zwycięstwa/Hallera (przeniesienie drogi dla rowerów na prawoskręty al. Zwycięstwa oraz ul. Hallera, w kierunku północnym, poszerzenie chodnika o dotychczasową drogę dla rowerów)
- al. Zwycięstwa - przeniesienie parkowania wzdłuż Traktu Konnego w całości na jezdnię, zwłaszcza na odcinku 33-40, wzdłuż parku Akademickiego wyznaczenie parkowania równoległego (obecnie brak oznakowania)
BRĘTOWO
- ul. Leśna Góra od skrzyżowania z ul. Góralską do ul. Leśna Góra 15
BRZEŹNO
- ul. Dworska na całej długości, w tym droga wewnętrzna na zapleczu ul. PCK i plac przed biblioteką (w całości użytkowany jako nielegalny parking)
- ul. Korzeniowskiego, jedna (dowolna) strona
JASIEŃ
- ul. Kartuska na całej długości w dzielnicy Jasień na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów
JELITKOWO
- ul. Kapliczna od ul. Pomorskiej do ul. Piastowskiej na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów
KOKOSZKI
- ul. Osiedlowa na całej długości
LETNICA
- ul. Starowiejska od ul. Michny w kierunku południowym
ŁOSTOWICE
- ul. Świętokrzyska na całej długości
NOWY PORT
- ul. Góreckiego od pl. Wolności do ul. Oliwskiej
- ul. Wolności, strona południowa
- ul. Na Zaspę, ul. Rybołowców, ul. Strajku Dokerów - na wymienionych ulicach usunięcie parkowania z chodników i dodatkowo z przyległych trawników za pomocą środków dostępnych bieżąco dla GZDiZ
ORUNIA
- ul. Raduńska - chodnik po stronie zachodniej
OSOWA
- ul. Wodnika od ul. Kielnieńskiej do ul. Junony na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów
PIECKI-MIGOWO
- ul. Piecewska na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni
PRZERÓBKA
- ul. Bajki na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni
PRZYMORZE MAŁE
- ul. Bora-Komorowskiego na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów
PRZYMORZE WIELKIE
- ul. Dąbrowszczaków (ul. L. Kaczyńskiego) na całej długości
SIEDLCE
- ul. Zakopiańska na całej długości
STOGI
- ul. Pawia na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni
- ul. Rozłogi na całej długości
SUCHANINO
- ul. Beethovena na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni
ŚRÓDMIEŚCIE
- ul. Długie Ogrody - chodnik po stronie północnej
- ul. Korzenna na całej długości
- ul. Łagiewniki na całej długości
- ul. Łąkowa - realne przywrócenie pieszym chodników w strefie zamieszkania zach. jezdni oraz na placu między ul. Królikarnia i ul. Sempołowskiej
- ul. Toruńska - wyznaczenie miejsc postojowych w jezdni
- Plac Wałowy
- ul. Rzeźnicka na całej długości
- ul. Pod Zrębem na całej długości
- ul. Dolna Brama na całej długości
STRZYŻA
- ul. Chopina od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Hubala
- ul. Chrzanowskiego - od nr 24 do 82 - strona parzysta oraz wzdłuż ogrodzenia szkoły
- ul. Wilka-Krzyżanowskiego wzdłuż i vis a vis budynku szkoły
- al. Grunwaldzka 218-232 - usunięcie parkowania oraz nielegalnego przejeżdżania przez chodnik (dojazd do również nielegalnych miejsc parkingowych)
VII DWÓR
- ul. Michałowskiego od ul. VII Dwór w kierunku zachodnim
WRZESZCZ DOLNY
- ul. Danusi po obu stronach
- ul. Kościuszki na całej długości na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony pasem zieleni od jezdni, za wyjątkiem strony południowej od Legionów do Chrobrego
- ul. Mickiewicza od pl. Komorowskiego do ul. Klonowicza po obu stronach, oraz od ul. Klonowicza do ul. Kochanowskiego po stronie południowej
- ul. Wenedy na całej długości
- ul. Pestalozziego na całej długości
WRZESZCZ GÓRNY
- ul. Jaśkowa Dolina na całej długości
- ul. Konopnickiej na całej długości
- ul. Partyzantów na całej długości
- ul. Matki Polki na całej długości oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku ul. Partyzantów
- ul. Matejki usunięcie parkowania oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku ul. Jaśkowa Dolina
- al. Grunwaldzka - chodnik południowy na odcinku ul. Słowackiego do ul. Klonowej
- ul. Słowackiego od ul. Chrzanowskiego do ul. Trawki - wyznaczenie miejsc postojowych w na jezdni
- ul. Reymonta od ul. Słowackiego do ul. Chrzanowskiego
- Ul. Obywatelska na całej długości oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku Trasy Słowackiego (Żołnierzy Wyklętych)
- ul. de Gaulle - przesunięcie miejsc postojowych w całości na jezdnię lub bliżej osi jezdni
ZASPA MŁYNIEC
- ul. Hynka od ul. Jana Pawła II w kierunku północnym
ZASPA ROZSTAJE
- ul. Leszczyńskich na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni
Lista tymczasowych przejść dla pieszych
ANIOŁKI
- al. Zwycięstwa w ciągu ul. Curie-Skłodowskiej, ul. Tuwima, ul. Orzeszkowej z dojściem na przystanki tramwajowe
BRĘTOWO
- ul. Leśna Góra między sklepem Elwart a szkołą
BRZEŹNO
- ul. Krasickiego na wysokości przychodni
CHEŁM
- Skrzyżowanie ul. Chałubińskiego/Grabowskiego
KOKOSZKI
- Skrzyżowanie ul. Kalinowa/Lubczykowa
KRAKOWIEC-GÓRKI ZACHODNIE
- Skrzyżowanie ul. Łęczycka/Łowicka
LETNICA
- ul. Marynarki Polskiej, na wysokości ul. Stalowej
NOWY PORT
- ul. Wyzwolenia na wysokości wschodniego krańca budynku Wyzwolenia 50
OLIWA
- al. Grunwaldzka na wysokości Biblioteki UG
ORUNIA
- ul. Podmiejska na wysokości skrzyżowania z drogą techniczną na wale Nowej Raduni (przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów)
ORUNIA GÓRNA
- Skrzyżowanie ul. Małomiejska/Kadmowa
- ul. Platynowa, na wysokości ul. Antczaka
OSOWA
- Skrzyżowanie ul. Kielneńska/Cumowników
PIECKI-MIGOWO
- Skrzyżowanie ul. Bulońska/Rakoczego (przejście przez wschodni wylot skrzyżowania)
PRZYMORZE MAŁE
- ul. Bora Komorowskiego, skrzyżowanie z ul. Bzową lub ul. Zgody II
PRZYMORZE WIELKIE
- ul. Obrońców Wybrzeża, na wysokości wschodniego krańca falowca
SIEDLCE
- Skrzyżowanie ul. Kartuska/Zagrodowa
SUCHANINO
- ul. Beethovena między skrzyżowaniami z ul. Mozarta i ul. Wagnera
ŚRÓDMIEŚCIE
- ul. 3 Maja, na przedłużeniu głównego pasażu Forum Gdańsk
- ul. Rajska, na wysokości ul. Rajskiej 10
STRZYŻA
- Skrzyżowanie ul. Chrzanowskiego/Karłowicza
UJEŚCISKO-ŁOSTOWICE
- ul. Świętokrzyska, na wysokości apteki Gemini
VII DWÓR
- Skrzyżowanie ul. Polanki/Michałowskiego
WRZESZCZ DOLNY
- Skrzyżowanie ul. Kościuszki/Pestalozziego
- Skrzyżowanie ul. Kościuszki/Zygmunta Augusta
WRZESZCZ GÓRNY
- al. Grunwaldzka, przy Teatrze Miniatura
- Skrzyżowanie ul. Grunwaldzka/Dmowskiego, południowo-wschodni wylot skrzyżowania
- ul. Partyzantów, na wysokości Partyzantów 59-60
- al. Grunwaldzka, przejście na wysokości placu Walentynowicz do Sobótki
- ul. Partyzantów (Trasa Słowackiego) w ciągu ul. Reymonta
- ul. Słowackiego (Trasa Słowackiego) w ciągu ul. Obywatelskiej
ZASPA ROZSTAJE
- al. Jana Pawła II, na wysokości centrum medycznego
ŻABIANKA-JELITKOWO
- ul. Pomorska na wysokości Pomorskiej 86
Lista dodatkowych, tymczasowych dojść do przystanków
BRZEŹNO
- Dworska, peron w stronę Nowego Portu, kraniec północny od strony wschodniej
- Dworska, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec południowy od strony wschodniej
- Gdańska, kraniec północny od strony wschodniej
- Sternicza, kraniec północny od strony wschodniej
- Wczasy, kraniec wschodni od strony południowej
CHEŁM
- Chałubińskiego, północny kraniec obu peronów, dojście od wschodu oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
- Cienista, kraniec zachodni obu peronów autobusowych, przejście między peronami
- Sikorskiego, północny kraniec obu peronów, dojście z obu stron (łącznie dwa przejścia)
JASIEŃ
- Gronostajowa, wschodni kraniec peronu autobusowego od strony północnej
- Pólnicy, wschodni kraniec peronu autobusowego od strony południowej
- Źródlana, wschodni kraniec obu peronów autobusowych, przejście między peronami
MŁYNISKA
- Swojska, peron w stronę Śródmieścia, kraniec południowy od obu stron (łącznie dwa przejścia)
NOWY PORT
- Marynarki Polskiej, kraniec północny obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
OLIWA
- Bażyńskiego, peron w kierunku Przymorza, kraniec południowy od strony zachodniej
- Bażyńskiego, peron w kierunku Wrzeszcza, kraniec północny od strony zachodniej
- Derdowskiego, peron w stronę Przymorza, kraniec południowy, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
- Derdowskiego, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec północny, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
- Obrońców Westerplatte, kraniec południowy obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
- Oliwa Pętla Tramwajowa, południowy kraniec peronu autobusowego, od strony zachodniej (przejście podwójne)
- Tetmajera, kraniec południowy obu peronów, od strony zachodniej, oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
- Funkcję dojścia dla peronów przystanku autobusowego Biblioteka Główna spełniać będzie przejście tymczasowe na wysokości Biblioteki UG
PIECKI-MIGOWO
- Budapesztańska, peron w stronę Śródmieścia, kraniec południowy od strony wschodniej
- Migowo, kraniec północny obu peronów, od strony wschodniej oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
- Warneńska, kraniec zachodni obu peronów od obu stron (łącznie dwa przejścia)
PRZYMORZE
- Bora Komorowskiego, peron w stronę Jelitkowa, od strony wschodniej
- Czerwony Dwór, peron w stronę Jelitkowa, od strony wschodniej
- Kołobrzeska, peron w stronę Jelitkowa, kraniec południowy od strony wschodniej
- Kołobrzeska, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec północny od strony zachodniej
- Piastowska, peron w stronę Jelitkowa, od strony zachodniej, przejście przez jezdnię oraz przez tory (jako dwa przejścia)
- Piastowska, peron w stronę Wrzeszcza, od strony wschodniej, przejście przez jezdnię oraz przez tory (jako dwa przejścia)
- Przymorze SKM, przejście między peronami autobusowymi
SIEDLCE
- Ciasna, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
- Paska, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
- Skrajna, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
- Zakopiańska, wschodni kraniec obu peronów, dojście od północy
ŚRÓDMIEŚCIE
- Brama Wyżynna, zgodnie z planami wyznakowania przejścia stałego (liczone jako trzy przejścia: dwie jezdnie oraz przejście między peronami)
- Dworzec Główny, zgodnie z planami wyznakowania przejścia stałego (liczone jako trzy przejścia: dwie jezdnie oraz przejście między peronami)
STRZYŻA
- Strzyża, północny kraniec obu peronów, dojście od strony zachodniej oraz przejście między torami (łącznie dwa przejścia)
- Wojska Polskiego, zachodni kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)
- Zajezdnia, południowy kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)
- Zamenhofa, wschodni kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie trzy przejścia)
UJEŚCISKO-ŁOSTOWICE
- Przemyska, peron w stronę Łostowic (południową), kraniec północny od strony zachodniej - wymaga przejścia podwójnego od strony al. Havla
WRZESZCZ DOLNY
- Pl. Komorowskiego, kraniec północny obu peronów, przejście między peronami
- Kościuszki, kraniec północny obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
- Legionów, kraniec południowy obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
- Mickiewicza, peron w stronę Brzeźna, kraniec północny, dojścia z obu stron (łącznie dwa przejścia)
- Mickiewicza, peron w stronę Aniołków, kraniec południowy od strony zachodniej
WRZESZCZ GÓRNY
- Galeria Bałtycka, kraniec południowy obu peronów, przejście między peronami
- Jaśkowa Dolina, kraniec zachodni obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie trzy przejścia)
- Klonowa, kraniec zachodni obu peronów, przejście między peronami
- Miszewskiego, kraniec wschodni obu peronów, dojście od południa oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
ZASPA
- Startowa, wschodni kraniec obu peronów, od obu stron oraz odcinkowe usunięcie barierek między peronami (łącznie dwa przejścia)
ŻABIANKA-JELITKOWO
- Pomorska, południowy kraniec obu peronów, dojście od zachodu oraz przejście między peronami (łącznie dwa przejścia)
- Pomorska-Osiedle, peron w stronę Jelitkowa, kraniec zachodni od strony północnej
- Subisława, peron w stronę Jelitkowa, kraniec wschodni od strony północnej
Lista tymczasowych pasów i dróg dla rowerów oraz torów ruchu rowerów
- dwukierunkowa droga dla rowerów w al. Armii Krajowej i Sikorskiego (od Węzła Unii Europejskiej do Witosa), 2,5 km
- ul. Wały Piastowskie, ul. Jana z Kolna i ul. Marynarki Polskiej, od ul. Rajskiej do ul. Swojskiej, łącznie 5,6 km pasa pojedynczego - na jednopasmowym odcinku ul. Jana z Kolna prowadzenie ruchu za pomocą znaków P-27 "kierunek i tor ruchu roweru"
- ul. Kartuska od ul. Zwierzynieckiej do ul. Łostowickiej, łącznie 3,5 km, tj. 7 km pasa pojedynczego - trasa niemożliwa do wyznakowania w całości w oparciu o pas ruchu dla rowerów, wskazane przemienne użycie pasa i prowadzenia ruchu za pomocą znaków P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" w zależności od warunków miejscowych
- ul. Kołobrzeska od ul. Rzeczypospolitej do al. Grunwaldzkiej, łącznie 2,2 km pasa pojedynczego
- ul. Podwale Przedmiejskie od Węzła Unii Europejskiej do ul. Siennickiej, 4 km pasa pojedynczego
- ul. Świętokrzyska, od ul. Guderskiego do pętli tramwajowej Łostowice Świętokrzyska, wyznaczenie znakiem poziomym P- 27 "kierunek i tor ruchu roweru"
- ul. Małomiejska od ronda przy ul. Platynowej do skrzyżowania z ul. Brzegi, wyznaczenie trasy za pomocą znaku P- 27 "kierunek i tor ruchu roweru"
- wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" kontraruchu w ul. Opackiej i ul. Cystersów
- wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Bolesława Chrobrego.
- wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Gdańskiej.
- wyznaczenie znakiem P-27 "kierunek i tor ruchu roweru" ruchu rowerów w ul. Dworskiej
Miejsca
Opinie (585) ponad 20 zablokowanych
-
2020-05-24 10:08
Hahaha. Przecież to jak jakaś dobra parafraza Monty Pythona (4)
O ministerstwie głupich kroków:)Może jeszcze trawę na zielono pomalujcie tam gdzie już wyblakła albo wysuszyła się od słońca oraz krawężniki na biało pomalujcie:)Najlepiej zróbcie tak szerokie chodniki aby zlikwidować w całym Trójmieście ulice i wyhamować ruch uliczny do zera:)Będzie można parkować tylko poza Trójmiastem na obrzeżach na ogromnych parkingach w których będzie na co drugim miejscu stała makietka samochodu aby zachować te wasze absurdalne bezpieczne odległości:)W Trójmieście zagrożenie koronaświrusem jest zerowe (!!!!!!!!!!!) a wy myślicie o szerszych chodnikach i dajecie ogromną listę ulic. Czyżby urzędnicy Rady Miasta mają znajomości z firmą która zajmuje się takimi remontami i własnie znaleźli sobie okazję aby taka firma zarobiła sobie na realizacji tak absurdalnych pomysłów?
- 49 4
-
2020-05-24 10:30
100% racji. Teraz każdy d**ilizm przejdzie jeśli ubrany zostanie w walkę z jakimś tam wirusem
Nie widzicie ludzie, że kręcicie sznur na własne szyje?
- 8 1
-
2020-05-24 10:35
A platne strefy kochanienki to kto wprowadzi-A? (2)
Te decyzje maja dac komus zarobic,.Za nasze pieniadze z budzetu najpierw firmy budowlane kolegow-kolegow.Pozniej dystrybutor maszyn do poboru oplat a nastepnie ich dzierzawcy. Co ty myslisz? Jest caly lancuszek chetnych do tego biznesu ale za wszystko i tak zaplaci podatnik.Czy to nie genialny uklad/Tak sie te ku. za nasze bawia.
- 8 1
-
2020-05-24 10:42
Wiem o tym doskonale:) (1)
I dlatego oparkometrowali już dużą część ulic. W najbliższym czasie "pękną" pewnie już Długie Ogrody i Łąkowa tylko z tego pośpiechu chyba im na razie zabrakło parkometrów z magazynie
- 6 1
-
2020-05-24 10:59
dokladnie
- 2 0
-
2020-05-24 10:11
To aktywiści czy anarchiści?
Najlepiej wyprowadzić ruch samochodowy poza miasto - łącznie z wszystkimi sklepami bo kto Wam dowiezie chlebek do piekarni lub serek do biedry? Paczkomaty też powinny stać na rogatkach miasta, a kurierom wstęp wzbroniony? To jest utopijne miasto według FRAG?
- 38 4
-
2020-05-24 10:12
Paranoja !
- 25 2
-
2020-05-24 10:14
Ktoś chyba był pijany jak to wymyślał.
- 27 4
-
2020-05-24 10:15
Ale to będąc w samochodzie się trudniej zarazić.
Proponuję poszrzyć jezdnie o jeden pas kosztem chodników i scieżek rowerowych.
- 29 3
-
2020-05-24 10:16
Odkleić taśmy z sygnalizacji
I przywrócić konieczność ręcznego włączania tam gdzie rzadko ktoś przechodzi.
- 23 4
-
2020-05-24 10:17
Długa lista wygłupów
- 22 4
-
2020-05-24 10:17
Proponuje wszystkie ulice przerobić na chodniki
jak ma być "Piesza Polska" to od razu po całości! :)
- 20 3
-
2020-05-24 10:19
Przywrócić stałą zieloną strzałkę w prawo (11)
gwarantowana poprawa płynności ruchu o min 10%
- 30 11
-
2020-05-24 10:38
Dokładnie!!!
I karać mandatami te pały i fujary które po Al. Zwycięstwa jadą obok siebie równolegle 40 km/h wyhamowując płynność ruchu i uniemożliwiając wyprzedzenie takiej guzdrały
- 11 8
-
2020-05-24 11:01
Tak .zgadzam sie zielona strzalka w prawo-pomagala.Jakis d**il ja wycofal. (7)
- 7 5
-
2020-05-24 12:05
d**ile z Unii Europejskiej nakazały likwidację (5)
Dawno dawno temu niestety. I teraz trzeba stać jak i**ota i czekać aż łaskawie się zapali, a prawy pas przez to jest przyblokowany
- 4 2
-
2020-05-24 12:37
Unia nakazala likwidacje, mimo to strzalki istnieja i funkcjonuja. Nigdy nie bylo w Polsce "stalej" zielonej strzalki. (4)
- 2 5
-
2020-05-24 23:02
Była, ale za krótko żyjesz aktywisto żeby to pamiętać
Jak była stała zielona strzałka to ty jeździłeś na trójkołowym rowerku. A teraz po 40 latach dalej jeździsz ale już na dwukołowym.
- 4 0
-
2020-05-25 12:13
Była. Wisiała sobie taka tabliczka (jak tabliczki podznakowe typu "T") pod praktycznie każdym sygnalizatorem.
- 3 0
-
2020-05-25 12:19
millenials?
.
- 1 0
-
2020-05-26 13:05
Ciekawe, że UE nakazała a w germanii spotyka się zielone strzałki.
Pewnie jak zwykle, polskie przydu*asy UE i donosicieli lizali d...mumii i dlatego mamy jak mamy.
- 1 0
-
2020-05-24 14:12
trzeba było nie taranowac pieszych i rowerzystów
to by nie likwidowali.
- 6 2
-
2020-05-24 20:58
I zatrzymywać się przed nią a nie przejeżdżać! Kodeks ruchu drogowego mówi, że trzeba się zatrzymać, to trzeba, a nie bo ja zdążę, a bo przecież nic nie jedzie! Przepis jest przepis
- 4 2
-
2020-05-25 16:19
Nie zielona strzałka tylko żółte pulsujące. Możesz wjechać jak jest możliwość,
ale ostrożnie!
- 1 0
-
2020-05-24 10:19
Oczywiście politycy pod pretekstem wirusa będą wprowadzać swoje absurdalne, ideologiczne pomysły.
- 22 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.