• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Michał Brancewicz
2 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy. W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy.

Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.



Nowe pasy usprawnią ruch na tym skrzyżowaniu?

Przez skrzyżowanie Havla i Armii Krajowej przejeżdża codziennie tysiące aut.

Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.

Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.

Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.

Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące



Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.

- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Budowa lewoskrętu w 2021 roku



Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.

- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.

Opinie (174) ponad 10 zablokowanych

  • Prawoskret (1)

    Powinien już się zaczynać na wysokości netto. Co to da jeśli wszyscy stają na światłach wcześniejszych a tam dalej jest wasko

    • 8 6

    • taa najlepiej od pętli Świętokrzyska.

      • 4 0

  • (1)

    A tramwaj dalej będzie stał 5 minut czekając na zielone?

    • 16 2

    • oj tam, 200 osób w wagonie może poczekać sobie na każdych swiatłach, przepustowość aut, to ma priorytet

      za chwile będzie ponad 1000 samochodów na 1000 mieszkańców jeżeli to się nie zmieni

      • 9 1

  • Oni zawsze tak od d*py strony (2)

    Należy zacząć od przestawienia cyklu świateł na tym skrzyzowaniu, bo jak jedzie WZ to w obie strony, a jak jedzie lostowicka to Havla stoi bo zielone jest na wylocie z wilanowskiej, potem włącza się czerwo na skrzyżowaniu z WZ i stoją auta na Havla i te na łączniku z wilanowskiej do WZ. Wystarczy zapalić zielone dla obu kierunków Lostowicka i Havla w tym samym czasie a zielone na wilanowskiej włączać z Zielonym na WZ. W ten czas kiedy na na WZ jest zielone auta z wilanowskiej mogą wjeżdżać na łącznik a kiedy WZ dostanie sygnał czerwony puścić cała nitkę Havla Łostowicka.

    Lewoskręt to powinni zrobić ale z WZ do Havla... To moja subiektywna ocena. Mam nadzieję że coś z niej zrozumieliscie

    • 25 2

    • Popieram, czemu jak jedzie Łostowicka to Havla ma czerwone

      • 6 0

    • Prawda

      To jest szczera prawda ja jeżdżę tam parę lat i widzę to tak samo pozdrawiam

      • 4 0

  • A wystarczyło by zrobić estakadę nad ciągiem Havla i Łostowickiej..... (4)

    Po co rozbudowywać skrzyżowanie o kolejne lewo i prawo skręty. Stworzy to kolejne większe prawdopodobieństwo kolizji.

    • 24 14

    • Rydwan następny raczej dokupić (2)

      • 4 6

      • masz obsesję, ale to się leczy (1)

        • 3 7

        • Sam się lecz...polszewiku

          • 1 3

    • Estakada to polepszy głównie ludziom spoza Gdańska

      Havla zaś to rozbudowa dla ludzi tu mieszkających.

      • 1 6

  • Wiadukt nad skrzyżowaniem w 2199 roku... (1)

    • 23 3

    • Nasypy gotowe od 30 lat, a polszewiki za naszą kasę komplikują życie jak mogą..

      • 6 3

  • Drugi pas lewoskrętu przydałby się także z drugiej strony od Łostowickiej w stronę Armii Krajowej.

    • 6 2

  • Najpierw skończcie z Nową bulonska i Al. Mieszkaniowa(budynia) a potem obiecujcie.

    • 9 7

  • Prawoskręt, lewoskręt migiem budowane

    a windy na przystanki kilka lat.To własnie cały Gdańsk. Kierowcy są najważniejsi.

    • 9 6

  • A kiedy ktoś wreszcie usunie przystanek autobusowy? Autobusy nie mogą się dostać na przystanek Wilanowska, a potem nie mogą z niego wyjechać bo są blokowane przez auta czekające na skręt w prawo.

    • 14 6

  • Co z przystankiem autobusowym? Teraz autobusy beda zastawione przez dwa rzedy osobowek skrecajacych w prawo?

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane