• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Michał Brancewicz
2 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy. W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy.

Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.



Nowe pasy usprawnią ruch na tym skrzyżowaniu?

Przez skrzyżowanie Havla i Armii Krajowej przejeżdża codziennie tysiące aut.

Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.

Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.

Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.

Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące



Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.

- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Budowa lewoskrętu w 2021 roku



Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.

- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.

Opinie (174) ponad 10 zablokowanych

  • Początkowo, jeszcze za czasów niesłusznych przewidywano skrzyżowanie dwupoziomowe, (2)

    o czym świadczą wykonane nasypy. Może zamiast wydawać kolejne miliony na chwilową poprawę warunków komunikacji, lepiej byłoby wydać jednorazowo, może nawet nieco więcej, ale skutecznie na kilkadziesiąt lat i wybudować wiadukt.

    • 8 3

    • chyba estakadę (1)

      • 0 2

      • chyba jednak wiadukt

        • 2 1

  • szkoda .....

    Ktoś kiedyś popełnił ogromny błąd w projektowaniu tego wielkiego skrzyżowania . Gdyby tu było wielkie rondo , podobne do tego na przykład , które jest w samym centrum Katowic przy słynnym Spodku , to tutaj korków by nie było tak jak w Katowicach nie ma , a u nich / Katowice / dodatkowo jeszcze przez środek tego ronda biegnie linia tramwajowa . Teraz nie wyobrażam sobie, aby u nas w tym miejscu można było przebudować ten układ drogowy na rondo przy takim natężeniu ruchu samochodowego . Kiedyś najwyraźniej brakło projektantom wyobraźni .

    • 3 1

  • Zrobcie w koncu te estakady!

    Tepy urzednik zatwierdzil na 100 metrach 5 swiatel zatrzymujacych 12 pasow ruchu. Nawet juz mial nasypy, ale w jego amebowatym, powolnym umysle powstala wizja, ze wszystko skrzyzuje na jednym poziomie. No brawo.

    Urzedniku odpowiedzialny za to skrzyzowanie - jezeli to czytasz to prosze wykastruj sie i nie przekazuj swojej bezmyslnosci dalej do puli genetycznej ludzkosci. Tysiace kierowcow stajacych tam codziennie w korkach beda Ci wdzieczni.

    • 7 2

  • Kiedy wiadukt Dulcyneo

    Kontynuacja polityki Adamowicza. Wizualizacje a potem erzatze.

    • 3 2

  • Polska to Kraj Prowizorek i Biedy a Nimcy to Kraj Dobrej Gospodarki Postępu Technicznego i Dobrobytu

    • 3 2

  • ul Nowa Bulońska vel Adamowicza budują już 5 lat i końca nie widać

    • 5 2

  • Ale inwestycje, (2)

    dodanie pasa ruchu w 4 miesiące.
    A kiedy Nowa Świętokrzyska, ile mamy jeszcze tkwić w korkach?

    • 5 2

    • W korkach to tkwić będziesz długo, przy (1)

      tej ilości samochodów - ich wzrastającej liczbie na 1000 osób.

      I nie myśl inaczej, bo wtedy pójdź w drugą stronę - liczba aut spada i ty jako zatwardziały kierowca zostajesz nim jako jedyny.

      Utkniesz wtedy gdzieś w korku ?

      I to nie jest takie zupełnie nierealne, bowiem takie możliwości daje pora nocna, gdzie raport drogowy tego portalu nigdy nie podał informacji o korkach w nocy.

      • 0 2

      • Magistrat Adamoowicza dawal pozwolenia dewelop. i mamy skutki

        • 0 0

  • tu wszystko dlugo ciężko z płaczem i na kolanach w pocieczoła

    • 0 0

  • Zatoka autobusowa (1)

    Najwięcej problemów w tym rejonie generuje zatoka autobusowa, powinna zostać przeniesiona.
    nawet jaj będzie dodatkowe prawo i lewoskręty, wjeżdżające i wyjeżdżające przegubowce będą skutecznie blokowały skrzyżowanie.

    • 2 2

    • Zróbmy przystanek tam gdzie będzie wygodnie kierowcom

      Nie pasażerom. To ma sens.

      • 0 0

  • Wystarczy, ze

    Autobus będzie wyjeżdżał z przystanku i zablokuje dwa pasu do skrętu w prawo

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane