- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (49 opinii)
- 2 Był senator skazany na więzienie (211 opinii)
- 3 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (482 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (217 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (106 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (132 opinie)
Aleja Grunwaldzka w Oliwie do remontu
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce wyremontować kolejny odcinek al. Grunwaldzkiej. Po ubiegłorocznej modernizacji krótkiego odcinka na Strzyży teraz drogowcy chcą wymienić nawierzchnię w Oliwie - od ul. Derdowskiego aż do granicy miasta z Sopotem. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej.
Począwszy od 2014 r. i remontu pierwszego odcinka od Miszewskiego do galerii Manhattan, przez remont dwóch odcinków od Klonowej do Lendziona i przy Garnizonie, aż po przebudowę odcinka na Strzyży.
Na remont czeka jeszcze odcinek w Oliwie i to właśnie on jest przedmiotem przetargu ogłoszonego przez DRMG. Zanim do pracy przystąpi ekipa budowlana, trzeba jednak przygotować dokumentację przetargową.
Zadanie podzielono na dwa odcinki:
- odcinek I - od ul. Derdowskiego do ul. Pomorskiej (do torowiska tramwajowego na długości ok. 890 mb),
- odcinek II - od ul. Pomorskiej do granic miasta (od torowiska do granic miasta - bez ronda, na długości ok. 990 mb).
Aleja Grunwaldzka na wskazanych odcinkach zyska nową nawierzchnię (na dotychczasowej podbudowie). Standardowo - tak jak przy okazji poprzednich remontów - oprócz samej nawierzchni wymienione zostaną krawężniki (na kamienne), wykonawca zrealizuje też nową, betonową nawierzchnię w zatoce autobusowej.
Ma być mniej trawników
Przed rozpoczęciem prac należy też wykonać inwentaryzację zieleni. Urzędnicy zalecają ograniczenie w projekcie do minimum ingerencji w istniejący drzewostan oraz ograniczenie nawierzchni trawnikowej. W ich miejsce mają pojawić się rośliny okrywowe liściaste, kwitnące, niewymagające częstych zabiegów ogrodniczych.
- W przypadku miejscowego, uzasadnionego projektowania trawników dopuszcza się jedynie trawniki z mieszanki nasion gatunków odpornych na suszę - zastrzega DRMG w dokumentacji przetargowej.
Oferty i szacunkowy koszt dokumentacji mamy poznać na początku września. Na jej sporządzenie wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy, co oznacza, że projekt ma być gotowy najpóźniej w lipcu 2022 r.
Wówczas będzie można ogłosić przetarg na realizację prac budowlanych, co mogłoby nastąpić jeszcze przed końcem przyszłego roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-23 11:45
Mamy złe drogi (21)
Jedne z gorszych w Polsce - patrząc na inne duże miasta. Młodsze dzielnice mają często nowe, ale dzielnice z dolnego tarasu to porażka. Grunwaldzka, czy chociażby przy parku (Rybińskiego).
Często jadę w Gdańsku 30-40 km/h jak widzę te dziury i "fale Dunaju".- 136 34
-
2021-08-24 07:45
no to dobra prędkość w mieście
- 1 0
-
2021-08-24 07:21
(1)
Patrząc na to co jak są remontowane drogi i miejsca parkingowe . Można powiedzieć że miasto jest wrogiem samochodów ( szczególnie pani prezydent ) a sprzyja jedynie rowerztstom
- 3 2
-
2021-08-24 09:19
kierowcy najbardziej utrudniają życie innym kierowcom
miasto jak mówi, że sprzyja rowerzystom, to mówi. Rowerzyści mają na temat dbania o ich interesy często inne zdanie. Sprawdź jakość nawierzchni na ulicach historycznej części miasta - może cośkolwiek zrozumiesz i przestaniesz nieświadomie cierpieć na samochodozę.
- 0 2
-
2021-08-23 19:40
W Gdyni jest gorzej
W Gdańsku coś remontują. W Gdyni rządzą miernoty od stawiania pomniczków. Tu nic się nie dzieje poza przechwałkami.
- 1 2
-
2021-08-23 13:00
(1)
Chyba nie byłeś we Wrocławiu albo Szczecinie. Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma co?
- 10 5
-
2021-08-24 13:21
Co jak co, ale w Szczecinie są nienajgorsze drogi. Chciałbym, żeby takie przynajmniej u nas były. Co do Wrocławia pełna zgoda - jeszcze większa patologia niż u nas jeśli chodzi o jakość nawierzchni.
- 0 0
-
2021-08-23 12:39
Mlode dzielnice maja dobre drogi????
Co ty bredzisz typie. Tam w ogóle nie ma dróg, albo płyty położą
- 15 4
-
2021-08-23 12:08
(5)
Bo "tubylcze" dzielnice były olewane na rzecz słoików i nowobogackich z dolnego tarasu. Miasto nagle przypomniał sobie o Oliwie, Wrzeszczu, czy osławionej Hallera dzieją się dzięki dogadzaniu rejonom pato-bookingowym.
- 20 14
-
2021-08-23 12:11
Ma cztery pasy, tramwaj, darmowy parking pod domem i jeszcze źle, bo droga nierówna (4)
I nie idze zapiep**ać 90 w mieście...
- 18 20
-
2021-08-23 12:14
(3)
A to wszystko, żeby pokonać trasę: kosmetyczka-sponsor(numerek)-galeria- apartament;)
- 12 11
-
2021-08-23 12:29
Co Ciebie dzisiaj gryzie? powiedz. Może coś tu wspólnie poradzimy. (1)
- 6 4
-
2021-08-23 13:50
Brak numerka, to dosc ewidentne.
- 7 2
-
2021-08-23 12:20
Równie dobrze, żeby pokonać trasę:
Szkoła na drugim końcu miasta - monopolowy - praca pod domem...
- 4 6
-
2021-08-23 12:11
nie uważam, żeby w Gdańsku było lepiej ani gorzej niż gdzie indziej (7)
ale bajanie o jeżdżeniu 30-40km/h plusowane przez 90% czytelników - piękny poniedziałkowy żarcik. Ja jeżdżę po mieście licznikowe 55km/h (tam, gdzie ograniczenie jest 50km/h) i przez 99% czasu ktoś wisi mi na zderzaku, bo uważa, ze jeżdżę za wolno.
- 28 7
-
2021-08-24 09:54
Polecam ulice Malczewskiego, potem na Pohulankę i po Biskupiec Górce. Jest tam nawet taki fotoradar co dziękuje za jazdę poniżej 50 km/h ale jechać powyżej 20 już się nie da...
- 0 0
-
2021-08-23 13:10
i co najlepsze. w strefie zamieszkania te prędkości wcale nie są mniejsze.
- 1 2
-
2021-08-23 13:07
bo pewnie tak jest
- 0 0
-
2021-08-23 12:21
(3)
Licznikowe 55. Jesteś Pan wspaniały człowiek
- 7 2
-
2021-08-23 12:23
Przejedź się kiedyś 50, to zrozumiesz że się nie da. (2)
Mam tylko nadzieję że po wprowadzeniu tych kosmicznych mandatów się uspokoi i nie będą się przed Ciebie wciskać "mistrzowie kierownicy", którzy muszą zapiep**ać i stać na każdym czerwonym...
- 16 7
-
2021-08-23 13:40
(1)
No, najlepsi ci kozacy, którzy grzeją na łep na szyje, jak baba z Radomia po 3 cytryny, a potem stoją na światłach z czerwonym ryjjjem;)
- 12 2
-
2021-08-24 09:54
Łep?
- 1 0
-
2021-08-23 12:27
Wymiana nawierzchni to za mało (16)
Samą nawierzchnią nie rozwiążemy głównego problemu w tej okolicy - wiecznie zatkanego skrzyżowania Grunwaldzka - Rybińskiego - Piastowska. Tzn. będzie się milej stało w tym samym korku, ale to chyba nie o to chodzi w ulepszaniu miasta.
- 100 29
-
2021-08-23 13:35
Rybińskiego powinna być wyłączona z ruchu kołowego (3)
Od wejścia do parku do Grunwaldzkiej. Do czasu zbudowania tunelu jest Czyżewskiego i Opacka
- 5 11
-
2021-08-24 09:59
Jakiego tunelu? Przecież maszynę która miała to robić oddali na złom.
- 0 0
-
2021-08-23 14:35
Ciebie to już zdrowo pogrzało koleś
- 4 2
-
2021-08-23 13:55
Czyżewskiego i Opacka
Czyżewskiego wymaga sama remontu, jadąc rowerem można na niej zęby (lub koło) zgubić.
Pomysł Opackiej jako przelotówki kłóci się z położeniem - pomiędzy parkiem a cmentarzem. Tam już bywa niebezpiecznie na przejściach (kiepska widoczność zza szpaleru drzew), a przy zwiększonym obciążeniu będzie jeszcze gorzej.- 15 1
-
2021-08-23 12:29
a co zatyka te skrzyzowanie? Borsuki, ludzie, rowery, czy może autka? (11)
odpowiadajac na to pytanie, odpowiesz sobie, co jest problemem i co nalezy ograniczyc
- 29 25
-
2021-08-24 09:57
Zatykają nasze władze, Tristar, źle rozwiązane skrzyżowanie, brak alternatywy dla Spacerowej. Co zatem należy ograniczyć twoim zdaniem? Władze, czy brak drogi?
- 1 0
-
2021-08-23 17:36
Zatyka brak prawoskrętu w Piastowską.
Zawsze auta musza przepuścić pieszych i rowerzystów, na Piastowskiej przez co prawy pas się korkuje. Przejście/ścieżka rowerowa są przy na tyle blisko krawędzi jezdni, że już dwa auta skręcające w prawo blokują cały pas - często od poprzedzających świateł..
- 7 2
-
2021-08-23 13:59
(7)
chcesz na ulicy przeznaczonej dla samochodów ograniczyć samochody??? wow co to za uczelnia na której studiowałeś.
- 20 5
-
2021-08-23 14:10
Widzę, że Ty raczej socjologię, co? (6)
Jak router nie wyrabia - spowalnia się sieć.
Jak rura jest za wąska - zmniejsza ciśnienie.
Jak samolot nie może wystartować - trzeba zmniejszyć ładunek.
Tak samo jak zatkanie drogi można zmniejszyć tylko i wyłącznie zmniejszając liczbę samochodów...- 5 19
-
2021-08-24 12:30
Wodogłowia u rowerzysty
Też mama nie wyleczy szyjąc większą czapkę.
- 1 0
-
2021-08-23 14:31
(4)
jak router nie wyrabia - kupuje się inny, spełniający założenia sieci.
jak rura jest za wąska - zakłada się większy przekrój.
jak samolot nie może wystartować - zmienia się samolot.- 20 4
-
2021-08-24 09:08
analogia nie jest dowodem (2)
poszerzając ulice nie zwiększa się przepustowości systemu transportowego jeśli myśli się wyłącznie lub głównie o "przepustowości pojazdów". Trzeba zmienić paradygmat (trudne słowo) planowania transportu: zacząć poważnie myśleć o poprawie warunków poruszania się ludzi, nie tylko pojazdów. Zwiększanie przepustowości skrzyżowań dla pojazdów tak
poszerzając ulice nie zwiększa się przepustowości systemu transportowego jeśli myśli się wyłącznie lub głównie o "przepustowości pojazdów". Trzeba zmienić paradygmat (trudne słowo) planowania transportu: zacząć poważnie myśleć o poprawie warunków poruszania się ludzi, nie tylko pojazdów. Zwiększanie przepustowości skrzyżowań dla pojazdów tak poprawia system komunikacyjny, jak popuszczanie pasa na otyłość i inne choroby cywilizacyjne. Nie ma sensu zamiana miasta w węzeł dróg pseudoszybkiego ruchu a placów miejskich na komisy samochodów używanych.
- 1 2
-
2021-08-24 09:58
Bo poszerzyć trzeba nie drogi a skrzyżowanie (a właściwie poprawnie je zaplanować). I tyle z twojego paradygmatu.
- 0 0
-
2021-08-24 09:13
Pojazdami jeżdżą borsuki.
- 1 0
-
2021-08-24 08:13
no wlasnie, zwiększasz znacznie koszty, ktorych mozesz nie potrzebowac
plus dodajac sobie np stale wieksze rachunki
- 2 1
-
2021-08-23 13:15
zabrać ograniczyć zakazać
Szybkie rozwiązania wszystkich problemów. Zdefiniowanie co jest problemem i znalezienie konstruktywnego rozwiązania już jest trochę trudniejsze.
Rozwiązaniem dla zatkanego skrzyżowania mogłyby być: zmiana geometrii skrzyżowania, remont skrzyżowania z tramwajem, żeby nie musiał zwalniać do 5 km/h, priorytet dla tramwaju.- 17 5
-
2021-08-23 12:06
po co remont? (20)
ja bym nie remontował tylko zamienił na parking i ścieżki rowerowe. będzie taniej. trawy też bym nie siał. chwasty, zwane potocznie łąkami kwietnymi mają zdolność samokoszenia i samodbania.
to miasto, jeśli idzie o infrastrukturę nie rozwija się tylko zwija. taki mamy trend a odwiedzając inne miasta utwierdzam się w tym przekonaniu.- 128 89
-
2021-08-24 11:32
I najlepiej skończyć 50m przed nowym asfaltem
Koło biurowców w oliwie. Tak żeby było co wpisać na listę spraw do załatwienia w nowej kadencji.
- 2 0
-
2021-08-24 09:59
mistrz XD
- 1 0
-
2021-08-24 07:20
Bełkoczesz
Kazałbym Ci materiały budowlane wozić w siatce z Ikei, na twoim wegańskim rowerku.
- 3 2
-
2021-08-23 21:35
Wstęgi do przecięcia nie będzie?
Bardzo trafna opinia, cieszę się że jest w mieście choć jedna osoba która widzi tak samo jak ja!
Myślałem że zwariowałem a jednak są ludzie podobni do mnie
Jaca- 2 1
-
2021-08-23 12:54
hahaha
idealnie nie jest, ale najdalej to chyba byłeś w Sopocie :) Jacuś wystarczy że pojedziesz do Gdyni i zobaczysz różnice. Ale zgodzę się z tobą że za mało robią od ostatnich transz z UE
- 3 3
-
2021-08-23 12:23
na szczęście nie Ty o tym decydujesz (6)
śmiesznie by było np. wozić starszą, słabą osobę lub noworodka rowerem, gdyby dróg nie było.
Karetki na hulajnogi?- 19 10
-
2021-08-24 09:14
rowery cargo rozwiązują więcej problemów, również tych, których sobie nie potrafisz wyobrazić (1)
dojazd karetek jest najczęściej utrudniany nadmiarem samochodów. Przemyśl to, może dojdziesz do wniosku, że trzeba zmienić kierunek przesuwania granicy kompromisu istniejącej między różnymi rodzajami transportu.
- 0 3
-
2021-08-27 08:33
Juz ci sie komuszku marzy zwezanie? D**e se zwez!!!!
- 1 0
-
2021-08-23 17:03
(1)
W zasadzie niedługo, dzięki działaniom tego wspaniałego rządu, nie będzie komu jeździć tymi karetkami. I nie mówię o pacjentach, bo tych nikt nie będzie przyjmować do zlikwidowanych placówek zdrowia. Zastawiam się jednak, jak temu panu Jackowi dowiozą ziemniaki do Biedronki hulajnogą.
- 6 6
-
2021-08-24 09:15
typowe przeginanie - to się staje nudne
rower cargo wspomagany elektrycznie sprawnie przewiezie ładunek do 800 kilogramów.
- 0 5
-
2021-08-23 12:30
Jo (1)
Do pracy komunikacją to i rzadziej remonty dróg oddechowych.... potrzebne będą..
- 7 5
-
2021-08-23 12:55
Oj nie nie nie
Autobus generuje większy nacisk na jedna oś niż auto osobowe
- 6 3
-
2021-08-23 12:13
(7)
no co Ty jak tak możesz hejtować, sam widzisz jak Cię oceniają, przecież to największa metropolia w kraju, kraju najbardziej rozwiniętym na świecie, kto się nie zgodzi ? no kto ?
- 11 11
-
2021-08-23 12:22
Jeżeli pod pojęciem "infrastruktura" masz tylko drogi i parkingi - nic dziwnego. (6)
Więcej torów, więcej buspasów, więcej ścieżek rowerowych.
Czemu mamy zmuszać społeczeństwo do jazdy samochodem?- 15 11
-
2021-08-23 14:36
(5)
wszystko spoko, niech powstają, tylko proszę - nie kosztem istniejących już dróg.
- 17 3
-
2021-08-24 07:18
(3)
więc kosztem czego? budynków?
- 2 3
-
2021-08-24 08:08
Jak chcecie nowe, to sobie wykupcie. (2)
Trzeba było nie kupować rowerka, wiedząc że nie ma odpowiedniej infrastruktury.
- 5 3
-
2021-08-24 12:12
Znasz przepisy?
Oczywiście, że infrastruktura jest. Nazywa się po prostu jezdnia. Według przepisów rowery powinny poruszać się właśnie jezdnią, jeśli nie ma przeznaczonej do tego drogi rowerowej. Oczywiście kierowcy uważają, że przecież wszystko jest dla nich, cała droga, jezdnia, chodnik, zieleń a niedługo dachy.
- 0 3
-
2021-08-24 09:12
na rowery infrastruktura w Gdańsku już jest
cykliści mogą się poruszać po jezdniach ulic w ruchu ogólnym: 47% przejazdów rowerem w Holandii odbywa się właśnie w ten sposób.
- 3 2
-
2021-08-24 01:12
Właśnie tylko kosztem istneijących dróg. Inaczej w ogóle nie mają sensu.
- 2 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.