• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ambitny budżet Gdyni na 2019 rok

Michał Sielski
7 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Gdynia nie zmienia swoich priorytetów inwestycyjnych. Gdynia nie zmienia swoich priorytetów inwestycyjnych.

1 mld 710 mln zł wpływów i 1 mld 858 mln zł wydatków zakłada projekt budżetu Gdyni na 2019 rok. Miasto będzie spłacać 92 mln zł kredytu i planuje zaciągnąć kolejną długoterminową pożyczkę - nawet na 240 mln zł.



Gdynia chce wydać w 2019 roku o 10 mln zł mniej niż w mijającym 2018 roku. Struktura wydatków jest niemal identyczna jak przed 12 miesiącami. Najwięcej pochłonie transport i łączność (27 proc. wydatków), oświata (25,8 proc.), opieka społeczna (14,2 proc.), gospodarka komunalna i ochrona środowiska (10,8 proc.) oraz administracja publiczna (5,1 proc.).

Zobacz również: Rekordowy budżet Gdańska w 2019 roku.

Ponad połowę dochodów własnych miasta stanowią wpływy z podatku dochodowego jego mieszkańców, które wynoszą 52,8 proc. i mają być o 8 proc. wyższe niż przed rokiem. Przypomnijmy przy tym, że liczba mieszkańców Gdyni sukcesywnie maleje, więc wprost wynika z tego, że pensje gdynian są coraz wyższe.

Zobacz projekt budżetu Gdyni na 2019 rok.

Gdynia planuje zaciągnąć 240 mln zł na pokrycie deficytu, ale jeszcze nie jest pewne, czy będzie wnioskować o pełną kwotę. Chce bowiem nadal inwestować i wykorzystać ok. 148 mln zł dotacji z Unii Europejskiej na wydatki majątkowe oraz 20,5 mln zł na bieżące (połowa przeznaczona zostanie na rozwój szkolnictwa zawodowego).

W budżecie zapisano m.in. 23,5 mln zł na budowę Parku i parkingu centralnego na 270 samochodów, 48,3 mln zł na rewitalizację dzielnic: Witomino-Radiostacja, Oksywie, Chylonia i Kamienna Góra, a także 41 mln zł na budowę szkoły na Wiczlinie oraz 20,8 mln zł na modernizację energetyczną budynków komunalnych oraz budynków użyteczności publicznej.

Gdynia stawia na inwestycje drogowe

Flagowym projektem drogowym w Gdyni w 2019 roku ma być przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie. Flagowym projektem drogowym w Gdyni w 2019 roku ma być przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie.
W 2019 roku nie zmieniają się priorytety inwestycyjne Gdyni. Nadal na pierwszym miejscu będą drogi i transport. Gdynia chce wydać na nie ponad 307,5 mln zł, co stanowi 59,2 proc. wszystkich wydatków majątkowych.

Czytaj także: Budżet Sopotu na 2019 rok.

Najwięcej pochłonie zakup nowych autobusów i trolejbusów (124,5 mln zł). 35 mln zł przeznaczono na modernizację dróg powiatowych, na co składa się przede wszystkim przebudowa witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej, która szersza dla kierowców nie będzie, ale pojawi się na niej buspas i droga rowerowa. Do tego dojdzie 8 mln zł na remonty dróg gminnych i 0,5 mln zł na oświetlenie ulic.

33,6 mln zł pochłonie budowa węzła integracyjnego przy przystanku kolei metropolitalnej Gdynia Karwiny, a 19,2 mln zł stworzenie węzła integracyjnego Chylonia.

Projekt budżetu radni przegłosują w ciągu najbliższych tygodni.

Opinie (200) 2 zablokowane

  • Gdynia pięknieje nam z dnia na dzień! Ambitny budżet! (19)

    A to wszystko ponieważ pogoniliśmy stąd PiSuar!

    • 65 197

    • (6)

      Co w niej takiego pięknego? Pomazane całe centrum na czerwono.Likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie jezdni przy każdej okazji remontu chodnika. Dziury, koleiny, brak odpływu deszczówki, zakorkowane całe miasto. Brak płynności ruchu przez światła co 50m i nie działający Tristar za miliony złotych. Wydawanie milionów na fanaberie Szczurka typu imprezki, biegi, samolociki, pomnik za 3mln i dalsze zadłużanie miasta. Sprzedaż Pewiku oraz gruntów miejskich i "przejadanie" uzyskanych pieniędzy na nierentowne inweestycje. Z roku na rok gorzej się tu żyje. Gdynia była fajna w latach 80-90, ale nie teraz. p******e pomysły Pisiewicza, Mwspólnego itp czubków doprowadzają miasto do ruiny.

      • 39 15

      • Jeszcze co 10 metrów bilbord na Morskiej!

        Co z ustawą krajobrazową? Stawiacie nowe bilbordy. Czy ten co wydaje na nie zgodę jest normalny?

        • 16 4

      • dawno nie czytałem takiego zbiorowiska bzdur (4)

        wydatki na udogodnienia do jazdy i parkowania samochodem są najmniej rentownymi rodzajami wydatków w mieście.

        Samochód stojący przed sklepem na ulicy blokuje miejsce i nie jest żadną miarą klientem tego sklepu.

        Żaden wydatek na poszerzenie ulic miasta dla ruchu samochodów w długim okresie nie skraca czasu przejazdu wzdłuż tej ulicy miejskiej.

        Jedyna myśl w miarę prawdziwa, że z roku na rok w Gdyni się żyje gorzej z powodu braku zdecydowanego odejścia od prosamochodowej doktryny rozwoju infrastruktury miejskiej. 23.5 mln na zbudowanie 270 miejsc do parkowania w pobliżu centrum miasta to szczyt marnotrawstwa wynikający z braku rzetelnej polityki mobilności w Gdyni.

        Bez pociągnięcia torów SKM do Rumii i Wejherowa Gdynia będzie zastawiana i zasmradzana nadal przez samochody mieszkańców wyprowadzających się do gmin leżących na zachód i na północ tego skądinąd pięknego miasta.

        • 5 9

        • ideologia kontra rzeczywistość (2)

          rodzi bolesny "dysonans poznawczy".
          Ale widocznie nie dość bolesny aby wyborcy mieli dość determinacji dla zmian.

          "270 miejsc do parkowania w pobliżu centrum miasta to szczyt marnotrawstwa wynikający z braku rzetelnej polityki mobilności w Gdyni"

          To nie jest brak "polityki mobilności" a powód, dla którego "dysonans" ten w pewnych kręgach nie jest dolegliwy. Dla niektórych realne rozwiązania, dla "czerni" igrzyska i ideologie, w które muszą wierzyć...

          • 2 4

          • napisz ludzkim językiem co proponujesz w zamian za miejsca do parkowania? (1)

            • 2 5

            • kpisz czy o drogę pytasz?

              Ja nie piszę o miejscach do parkowania, tylko o tym, kto i dlaczego je będzie miał.
              I piszę ludzkim językiem. Nie kocim, nie psim a ludzkim. Na dodatek, polskim. Jesli go nie rozumiesz, zastanów się nad swoim "człowieczeństwem"...

              • 4 3

        • odpowiedz dlaczego się tam wyprowadzają hę do tych gmin i na północ od Gdyni?

          bo maja dość impotencji umysłowej społeczników/alergików samochodowych i UM, braku inwestycji businessowych, kiepskiej komunikacji, firmy z Gdyni przenoszą się do Gdańska hmm ciekawe dla czego :)

          • 7 1

    • gdynia pięknieje? (2)

      jako korposłoik stoję w korkach po kilka godzin bo gdynianie nie patrzyli na program wyborczy kandydatów tylko głosowali na piękną Gdynię. Nie trzeba było głosować na pis byli też inni kandydaci którzy mieli więcej do zaoferowania. Na dzień dobry stare towarzystwo dorysowało szlaczki dla rowerzystów jakby to miało wpływ na wybór transportu do pracy. Potrzeba nm więcej dróg dla samochodów a nie rowerzystów i autobusów. No niestety Gdynianie ukarali się sami, trzeba stąd się zwijać i do Gdańska tam przynajmniej Adamowicz buduje i rozbudowuje drogi.

      • 12 15

      • więcej dróg dla samochodów? by więcej złomu i smrodu zaprosić i większą liczbę mieszkańców skłonić (1)

        do wyprowadzania się do Bojana, Kielna, Kosakowa, Rumi i Redy.

        Bez PKM na Oksywie i drugiej pary torów do Wejherowa północna część Trójmiasta będzie nadal codziennie gniotła się w korkach na obwodnicy i innych drogach dojazdowych.

        • 5 2

        • a tak będzie się gniotła w PKM i SKM

          w takicie 1/1h, bo na więcej nie będzie kasy...

          • 2 0

    • pogoniony?

      i co z tego?
      A mieszkańcy zagonieni do rogu...
      "Władza" realizuje swoje interesy za nasze długi.

      • 11 5

    • chyba dziadzieje. Dorodne drzewa w parku zastepowac krzakami z castratoramy moze tylko dziad.

      Dubaj i szanghaj dawno nam odjechaly- jest szansa że dogonimy bukareszt i sofie. A gdzie tunele wiadukty i lotnisko? szkoda gadac.

      • 9 3

    • TE Maliniak (1)

      masz coś z rycerza!!!
      zakuty łeb!!!!

      • 4 3

      • Ale ten Maliniak to jest z Nowogrodzkiej......nie obrażaj kaczyniaka bo ci proces wytoczy!

        • 3 3

    • (1)

      W którym miejscu ten budżet jest ambitny? Co z basenem olimpijskim i widowiskiem. Były zapowiadane przed wyborami 2014 i dalej nic

      • 5 4

      • noooo....wybory wygrane to co tam sobie głowę zawracać obietnicami

        • 6 0

    • Jeżeli to jest jedyny powód sukcesu Gdyni...

      ... to ja się pytam po co ten prezydent?

      • 7 1

    • Ty idioto.....

      ....wiesz o tym że gdyby nie opozycja, ktora patrzy rządzącym w samorządach na ręcę to Ci rządzący w samorządach byliby poza jakąkolwiek kontrolą. Zdajesz sobie sprawę, że nie miałbyś wtedy nic do powiedzenia. Kiedy takie głąby zaczną myśleć. Co za bez mózg.

      • 5 1

    • Deficyt

      Spróbuj tak z własnym gospodarstwem domowym. Zarobisz 20 000 zł, a wydasz 27 000?
      Ciekawe jak długo będziesz miał dach nad głową.

      • 7 0

  • (1)

    Szczur jak król europy. Sprzedaje wszystko bierze kredyty i zadłuża jeszcze bardziej, a później kombinuje co tu sprzedać i gdzie ulicy nie wyremontować.

    • 146 28

    • 240 mln kredytu na ćwierćmilionowe miasteczko

      Oni oszaleli.

      • 14 2

  • A korek na Witominie jak zostanie, tak zostanie (10)

    • 163 11

    • Ale będzie większy jak będzie szkoła.

      Karyny będą SUVami podwozić dzieci

      • 13 0

    • Chołota musi być ucisniona wtedy wie kto rzadzi i zawsze wiernie głosuje. Tak trzeba. Pozdrawiam

      • 9 0

    • Witomino (2)

      Ta rozbudowa drogi na witominie to jakiś żart... To trzeba kompleksowej inwestycji a nie wyrzucać kasę w błoto. Przecież to w żaden sposob nie udrożni ruchu. Pozwalaja deweloperom budowac bloki na wiczlinie i nie rozbudowują infrastruktury. Super plan....

      • 15 1

      • (1)

        Plan taki jak zwykle w tym mieście. Jak już się "pali", a przeważnie tak jest przed wyborami, to gasimy pożar,kitujemy, malujemy, wmawiamy wszystkim że to nowe i dobre dla Nich, przecinamy wstęgę, grzejemy się w ciepełku reflektorów i uśmiechamy do kamery i mówimy że starczy na 10-100 lat. Cały On, nasz El Presidente. Mam wrażenie jakbym mieszkał w republice bananowej, tylko ani tu tak ciepło ani bananów nie ma. Za to jest co jest. Szaro, brudno, dziury w drogach i płacz że nic nie można, bo się spadkobierca pojawił albo zła jakaś komisja EU lotnisko mu zabrała, i gdzie on się teraz będzie bawił. Gdzie te wszystkie biznesmeny będą lądować swoimi prywatnymi dżetami. Chyba jeszcze nie dotarło do niego że Gdynia to nie Monte Carlo, ani Saint- Tropez. I raczej nikt tu się zbytnio nie pali, no może trochę ruskich.

        • 8 1

        • a i tak Mielno skasuje Gdynię

          I prędzej tam lotnisko powstanie... ;)

          • 3 1

    • jak będzie uspokojony ruch i sensowna kampania Rowerowy Maj (3)

      część uczniów i ich rodziców będzie mogła wyjść ze ślepej uliczki zależności od dojazdu samochodem.

      Korki na drogach rowerowych zdarzają się tylko w Kopenhadze.

      • 0 7

      • Pewnie (2)

        Wróćmy do wozów drabiniastych.:D ja rozumiem że trzeba kłaść nacisk na rowery i komunikację zbiorową. Ale jak na wiczlinie przybędzie mieszkańców to się to wszystko poprostu zapcha...

        • 3 2

        • nie musi się zapychać jeśli poprowadzi się tam sensowną sieć dróg dla rowerów (1)

          wspomaganych elektrycznie.

          Poprawa dojazdu rowerem do stacji PKM może być dobrym lekarstwem na korki w wielu miejscach miasta.

          • 0 5

          • Szczególnie jak leje, albo śnieg lezy, życzę powodzenia w tym dojeżdżaniu rowerem z małymi dziećmi

            • 6 0

    • bez sensu, raczej "jaki jest - taki zostanie..." , albo " jaki był- taki będzie"

      • 0 0

  • Ciąg dalszy likwidowania ulic dla samochodów (12)

    kosztem malowania niepotrzebnych ścieżek.

    • 116 49

    • To akurat bardzo dobry kierunek. (6)

      • 23 25

      • (3)

        Towary do sklepów będziemy wozili rowerami

        • 17 11

        • Rowerami cargo..

          Buhahahahahah

          • 11 3

        • Taaaa jasne. 99% aut to osobówki które dowożą co najwyżej d*psko wygodnickiego kierofczyka. (1)

          dostawcy nie potrzebują 3 pasmówek w mieście.

          • 12 8

          • ocknij się

            raczej nie chodzi o 3pasmówki ale o nowoczesne rozwiązania infrastruktury drogowej a nie pomysły z czasów gdy stępa biegał w krótkich spodenkach

            • 2 1

      • ped**arz? (1)

        Ile jeszcze ludzie będą znosić te chore zadgrywki z tą farbą na ulicy? Najważniejsze jest to, że znajdują się tacy co z tego są zadowoleni...

        • 9 6

        • jednak jakiś ślad zdolności do refleksji się pojawił

          gratulacje!

          • 3 0

    • (3)

      jak to wyczytałeś z tych milionów przeznaczonych na drogi?

      • 7 4

      • Na drogi, tylko chytrze nie napisali, że na drogi rowerowe. (1)

        • 8 5

        • Pisanie półprawdy.

          Tylko jestem zdziwiony że to Pan Sielski.

          • 4 5

      • normalnie widać że ty czytać nie potrafisz

        z 307mln na transport aż 124mln pojdzie na zakup trajtkow i busów. Tylko 43 na remonty licząc te buspasy i drogi rowerowe. Reszta to te nieszczęsne wezły integracyjne. Czego ty nie rozumiesz? Tu się wiecej na imprezki wydaje niz na drogi...

        • 5 3

    • odróżnij zwężanie przewymiarowanych jezdni od likwidowania ulic

      Kwestionowanie roli prywatnych samochodów to jedyna droga wymyślania sposobów na rozładowanie korków i poprawę jakości życia w mieście.

      Warto myśleć o dobrych substytutach kilkusetkilogramowych puszek zajmujących za darmo cenne tereny centrum miasta.

      • 5 5

  • kredyty spłacają kredytami inwestycji strategicznych wpływających na rozwój- zero!

    większe wpływy z podatków czy stałe spadającej liczbie mieszkańców:))??
    dlaczego deweloper nie wybuduje sobie sam parkingu tylko szczurek buduje mu parking centralny?
    dla gdyńskiej gawiedzi najważniejszy jest budżet na promocję czyli kilkadziesiąt milionów na prywaty klub arka, na festiwal w Kosakowie itd itp zostaną sprzedane nieruchomości i wodociągi. tak trzymać:)

    • 97 6

  • (1)

    Panie Szczurek a co z lodowiskiem , co z basenem 50m, jak te psedudo remonty dróg sa dla was priorytetem to ja dziękuje. Po co parking centralny na wzgórzu? Parkingi centralne buduje sie w okolicach dworca a w Gdyni parking przy dworcu na 10 samochodów - wstyd !
    W Gdyni parking centralny będzie dla urzędasow i to jest priorytet i gości P. Boczka.

    • 98 10

    • No tak...

      Tylko to już było wiadomo przed wyborami a skoro glosujecie tak jak glosowaliscie to będziecie mieli to co macie

      • 14 3

  • "Flagowym projektem drogowym w Gdyni w 2019 roku ma być przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie." (18)

    W rzeczywistości będą to wydane miliony zł na domalowanie ścieżek dla ped**arzy. Korki jak były tak będą. Niczego to nie zmieni, bo pasów ruchu nie przybędzie. Tylko idiota mógł coś takiego zaprojektować, a jeszcze większy idiota zaakceptować ten bubel. To samo dotyczy przebudowy skrzyżowania na płk Dąbka. Na Witominie powinno być rondo. Jest tańsze w obsłudze, bo nie potrzebuje świateł i samo rozładowuje zator w zależności od natężenia ruchu.

    • 133 21

    • (3)

      dla "peda***y" i korzystajacych z komunikacji publicznej zmieni. a kierofczyki niech sobie za miastem smrodzą

      • 17 8

      • (2)

        Po co malować te kreski farbami skoro rowerem można jeździć po ulicy? To nie ma sensu! Chyba, że chodzi o to aby uprzykszac życie kierowcom.

        • 3 4

        • chodzi o to, by poruszając się rowerem mieć większe poczucie bezpieczeństwa i komfortu jazdy (1)

          bez dobrej infrastruktury rowerowej nie uda się otworzyć mieszkańcom wyobraźni i skłonić ich do jazdy mniej terenochłonnym pojazdem na krótkie odległości (do 5 km, rowerem wspomaganym elektrycznie do 15 km).

          • 2 4

          • Jasne...

            A i tak - nawet mając wymalowane różowe paski - będziesz po chodniku dymał i przez przejścia przejeżdżał uważając, że Ci się należy, bo przecież jadąc rowerem jesteś taki super...

            • 2 1

    • Specjaliści po podstawówce (7)

      Kolejny mądry od budowania rond, zapraszam do żukowa i powiedz mi czy korki sie nie tworzą przy rondzie :-) Rondo ma przepustowość do jakiegoś poziomu póxniej też się korkuje, pozatym światła dają przejazd bezkolizyjny !! jeżeli każdy zastosuje się do świateł nie ma prawa powstać kolizja. A na rondzie ?

      • 10 7

      • Na rondzie jadą samochody w kierunku wymaganym od zapotrzebowania. (1)

        Np przed południem większe natężenie ruchu jest z Chwarznieńskiej w stronę centrum, po południu odwrotnie- Małokacka stoi. Oczywiście na rondzie korek też się tworzy, bo każdy zwalnia przed wjazdem na rondo, ale jest mniejszy. Natomiast przy tradycyjnym skrzyżowaniu kierowanym światlami dochodzi do sytuacji gdzie samochody stoją bez potrzeby na czerwonym świetle, a nic nie jedzie z innego kierunku i to wlasnie nadmiar świateł generuje potężne korki. P.S. szkoda, że jeszcze fontanny na środku nie wybudują. Można by w ten sposób jeszcze kilka banieczek zutylizować.

        • 13 3

        • czytać , czytać

          A słyszałeś o zmiennych cyklach sygnalizacji ? mozesz ustawić inny cykl z rana inny cykl popołudniu itp. w zalezno0ści od zapotrzebowania. :-) wystarczy dobrze zaprogramować. .. ludzie trochę więcej informacji czytajcie.

          • 2 6

      • Rondo to nie rozwiązanie (2)

        zapraszam na rondo na Chwarznieńskiej przy Sokółce zwłaszcza rano gdzie korek często sięga do drugiego ronda przy Biedrze , a nawet dalej i przemieszczać się można nawet 10-15 minut od ronda do ronda

        • 7 2

        • korki wynikają z nadmiaru samochodów (1)

          skrzyżowanie z rondem ma dużo większą przepustowość niż skrzyżowanie sterowane światłami.

          Największą przepustowość pasa do jazdy samochodem osiąga się przy limicie prędkości 30 km/h.

          Stąd sens uspokajania ruchu i budowy rond.

          Żeby zmniejszyć korki trzeba poprawiać komfort i bezpieczeństwo mniej terenochłonnych rodzajów transportu takich jak rower, chodzenie pieszo, transport zbiorowy - zwłaszcza systemy rower i kolej. Samo wydatkowanie pieniędzy na drogi nigdzie jeszcze nie wpłynęło dodatnio na jakość życia w mieście.

          • 2 2

          • No więc właśnie, ronda powinny być budowane tylko w miejscach, gdzie brak jest dobowych różnic w potokach samochodów. na drogach dojazdowych do/z pracy do najgorsze rozwiązanie.

            • 2 1

      • ocknij się (1)

        sprawdż jak funkcjonuje rondo turbinowe w Gdańsku na ul Budowlanych to być może zrozumiesz jak powinna wyglądać przebudowa na Witominie lub wybierz się do Iławy, miasta bez świateł i korków za to z tysiącem rond To co planuje gryzoń to jest jakiś sabotaż, on i jego świta działa od 20lat jak V kolumna ,

        • 2 0

        • wystarczy do Rumi,

          nie trzeba do Iławy.
          Jeszcze by Szczurek szoku kulturowego doznał...

          • 0 0

    • Pytanie czy te projekty zostaną zrealizowane? (1)

      W Gdyni projekty lubią być przekładane.

      • 10 2

      • Na tym polegają Gdyńskie inwestycje:

        Połowa kasy utopiona w projekt, który jest ważny dwa lata. Później brak realizacji z powodu niedostaecznej ilości funduszy, a kolesie zarobieni na projekcie. Gdynia! Tu się żyje!

        • 13 2

    • Rondo? (2)

      Bzdura z tym rondem jest dobre przy niewielkim natężeniu wystarczy przejechać się np do Żukowa

      • 5 6

      • A może policzcie jakie jest natężenie ruchu w Żukowie

        A jakie w Gdyni?
        Bo sam jeździłem w obu lokalizacjach i wiem że w Gdyni jest chyba mniejszy ruch bo jest więcej komunikacji publicznej niż tam

        • 3 5

      • rondo ma dużo większą przepustowość niż skrzyżowanie ze światłami.

        Korki w Żukowie wynikają z nadmiaru samochodów i niedorozwoju sieci połączeń kolejowych, a także z nadmiernej skłonności do korzystania z samochodów, nawet na krótkie odległości.

        • 4 2

    • tak, idiota projektuje, idiota zatwierdza

      Klasyczny przykład "pożytecznych"... Jak widać, są "niezbędni"...
      A cwana zgraja prawników kasuje za to honoraria... ;)
      Jednak herbata od mieszania potrafi być słodsza... ;) :)))

      "która szersza dla kierowców nie będzie, ale pojawi się na niej buspas i droga rowerowa."

      I wszystko jasne.

      • 8 1

  • moje trzy grosze (4)

    Niech Pan Szczurek wskaze chociaz jedna inwestycje miejską - powód do dumy. Katastrofalne pomysly z Parkiem Centralnym i lotniskiem, Chybiona rewitalizacja Parku Kaczyńskich na Kamiennej Gorze, koszmarny pomnik na Skwerze, generatory wiecznych strat budzetowych- Park Naukowo Technologiczny , Muzeum Emigracji, i Centrum Filmowe? Po drugiej stronie dziurawe ulice, znikajacy przemysl. uciekajacy z Gdyni mieszkańcy , wyrzucanie pieniedzy na gadzeciarskie imprezy itp. Panie Prezydencie- nie bawi sie Pan swoimi pieniędzmi, ale pieniedzmi publicznymi.Interes Gdynian, a nie Pana widzimisię i pokrętne uklady winny byc powodem decyzji. Glosowalem i zawsze będe glosował orzeciwko Pani i dlatego mam prawo do krytyki. Gdynię zbudowano w dwadziescie lat, Pan w tym samym czasie ja rozwalił

    • 136 19

    • Detektywi

      Masz dowody na układy, zapraszamy do prokuratury . Nie masz ? hmm to moze wyobraźnia ? ;) może zamach w Smoleńsku ?

      • 8 25

    • moje trzy grosze -sprostowanie

      pomylka komputerowa - "przeciwko Panu"a nie Pani , jak napisalem w tekscie., co niniejszym prostuję

      • 15 2

    • (1)

      To dowodzi, jak głupim ustrojem jest demokracja. Pan prezydent jest świetnym psychologiem. Wie co trzeba dbać plebsowi. Wystarczy dać infobox, kolejkę górską na najwyższy szczyt świata i malować białe linie po ulicach dla pedalaży i już myśla, że żyją w sanransisko.

      • 14 6

      • no i trochę postraszyć

        czarnym... tfu! ciemym ludem...

        • 2 0

  • 75 tysięcy głosujących nie może się mylić (2)

    240 milionów kredytu. buhahahahaha. 8 milionów na remonty dróg gminnych znaczy będzie tylko pędzel i farba.

    • 115 10

    • Ludzie wyprowadzajcie się póki wam komornik miasta nie zajmie

      • 15 1

    • podobnie jak miliardy much

      jedzących zgodnie z przyzwyczajeniem i przystosowaniem...

      • 1 0

  • Co? (2)

    Ile z tych pieniążków pójdzie na farbę?

    • 78 10

    • ½

      • 5 2

    • większości to odpowiada więc siedź cicho

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane