- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (287 opinii)
- 4 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (323 opinie)
- 5 Mała uliczka, duży problem (232 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?
W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od Wrzeszcza do ul. 3 Maja. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.
- Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
- International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
- Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł
Zamówienie obejmuje:
- analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
- mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
- porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.
Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.
Czytaj też:
50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym
Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.
Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:
- zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
- wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.
Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły
Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.
Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej
Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku
W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.
Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.
Opinie wybrane
-
2021-05-13 23:29
im mniej ludzi tym lepiej (do pewnego stopnia) (5)
Najlepiej będzie jak 200 000 ludzi by się z Gdańska i okolic wyprowadziło wtedy likwidacja tego pasa ruchu wogóle nie zauważalna będzie. Proponuję zacząć od przyjezdnych. Reszta z czasem sama wymrze.
- 299 25
-
2021-05-15 08:28
Dla przykładu urzędnicy co wpadli na ten pomyslniech niech wyjadą pierwsi.
- 5 0
-
2021-05-14 07:47
wymieranie nie pomorze, jak swoje głupie nawyki (1)
przekażesz swoim jeszcez glupszym dzieciom (oby nie)
- 8 5
-
2021-05-14 09:08
a jednak Pomorze wymiera
- 4 3
-
2021-05-14 07:24
ja bym wprowadzil cenzus majątkowy
lepiej zostawic jakiegos mazura, co zarabia 10k i wyrzucic robola , 3cie pokolenie w Gd, zarabiajacego żałosne 3tys
- 12 9
-
2021-05-14 07:01
otóż wymieramy. Problem sie sam rozwiąże, szkoda kasy na analizy.
- 13 2
-
2021-05-14 14:40
Ja nie wiem (16)
Jakie małpy tam w zarządzie pracują i na jakim świecie żyją. Ruch coraz większy, aut będzie coraz więcej, co za tym idzie korki coraz większe, ale pacany zamiast poszerzyć jezdnie to się zastanawiają czy ja zwężyc.
- 105 15
-
2021-05-15 12:28
Małpy głosują to i małpy pracują. To takie proste.
- 2 0
-
2021-05-15 08:59
Świadomy wyborca
Żale do lustra!
- 2 0
-
2021-05-14 19:08
tam robią idioci (1)
oni biorą kasę za utrudnianie życia mieszkańcom Gdańska
- 12 3
-
2021-05-15 09:01
Świadomy wyborca
Lustereczko ci odpowie, kto jest...... na świecie.
- 3 0
-
2021-05-14 18:07
(1)
Zeczywiscie!Jak się patrzy na te dziwne pomysły to albo ci ludzie nie mają pojęcia o ruchu drogowym,albo boją się ze nic nie robienie wyjdzie na jaw i próbują zaistnieć!! A wszyscy na tym tracą!!!!!!gdzie jest prezydent ze trzyma tych darmozjadow i szkodników ???!!!
- 8 5
-
2021-05-15 12:38
Sami ją wybraliście a ona zatrudniła swoich wybitnych specjalistów
- 4 0
-
2021-05-14 15:36
wlasnie dlatego (9)
w miescie nalezy promowac komunikacje miejska i ruch pieszo rowerowy. Samochodem, szrotem w dieslu mozesz jezdzic do woli w swoim Przodkowie i tam truc.
- 12 19
-
2021-05-15 23:01
Mniej pasów
Wieksze korki i więcej spalin w powietrzu, gdzie tu logika, a transport miejski kuleje, to jak próba łatania balona igłą
- 2 0
-
2021-05-15 12:29
Nowoczesny diesel ma mniejszą emisję CO2 niż porównywalny silnik benzynowy.
No ale trzeba się tematem zainteresować a nie powtarzać bzdury.
- 3 2
-
2021-05-14 18:09
(1)
Jak ci tak dobrze to sobie jedź komunikacją i rowerem!!! Nie agituj!!!
- 15 3
-
2021-05-14 19:09
Wszystkich z wiosek wepchnąć do komunikacji
i będzie luźniej.
- 4 6
-
2021-05-14 15:42
Jeżeli ileś procent przesiedlony się na komunikacje (4)
To będzie przeciążona
- 10 6
-
2021-05-15 09:59
Jesli będzie doinwestowana to nie (3)
Ale to proces długofalowy. Tak długo jak komunikacja nie jest atrakcyjniejsza czasowo od samochodu to nikt nie wsiadzie do autobusu. A już na przykładzie pociągu widać, że pociąg czasami wygrywa - wyjazd do Krakowa to 6 godzin, w czasie których możesz sobie zasnąć czy poczytać i nie wyjdziesz zmarnowany jak kiedyś po 12h.
- 4 1
-
2021-05-15 12:35
Miasto nie poradziło sobie z komunikacją w dobie pandemi.
Pomyśl teraz co by było gdyby połowa ludzi jeżdżących autami przesiadła się do komunikacji. Gdańsk na tle całego kraju nie ma złej komunikacji ale od wzorcowych rozwiązań dzieli go wręcz przepaść.
- 4 0
-
2021-05-15 11:45
(1)
Komunikacja autobusowa nie będzie atrakcyjniejsza czasowo no bo jak? Może być tańsza po uwzględnieniu ceny parkowania.
- 4 1
-
2021-05-15 23:02
Autobus będzie wolniej jechał
No super do pracy godzinę zamiast pół,
- 3 1
-
2021-05-14 11:08
Zamiast wydawać pieniądze na ekspertyzy (1)
można:
1.Zapytać wróżki
2. Skorzystać z doświadczeń naszych przodków - ruch tylko pojazdów konnych, a przed każdym pojazdem mechanicznym ma iść człowiek z czerwoną flagą
3. Zaorać to wszystko, posadzić kwiatki albo lepiej posiać pszenicę, będzie przynajmniej pożytek
4. Ludzi, którzy to wymyślili zatrudnić do sprzątania miasta- 10 3
-
2021-05-14 13:20
Bardzo mi się podoba
Punkt 4 tylko uważam że to może być dla nich zbyt skomplikowane
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.