• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Analiza ruchu na al. Zwycięstwa. Czy można zabrać jeden pas, by chronić drzewa?

Michał Brancewicz
13 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Analiza ruchu odpowie na pytanie, czy al. Zwycięstwa w kierunku centrum Gdańska może zostać zwężona do dwóch pasów ruchu. Analiza ruchu odpowie na pytanie, czy al. Zwycięstwa w kierunku centrum Gdańska może zostać zwężona do dwóch pasów ruchu.

W najbliższym czasie powstanie analiza ruchu dla al. Zwycięstwa w perspektywie 2025, 2035 i 2045 roku. Odpowie ona na pytanie, czy możliwe jest zwężenie jej jezdni na całym odcinku od WrzeszczaMapka do ul. 3 MajaMapka. Takie założenie pojawiło się w opracowanej niedawno koncepcji rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej.



Zmniejszenie liczby pasów na jezdni:

Do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wpłynęły trzy oferty od firm zainteresowanych opracowaniem analizy ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego.


  1. Via Vistula Franek i Sapoń - 72 570 zł
  2. International Management Services z Krakowa - 97 622 zł
  3. Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej z Gdańska - 119 925 zł

Zamówienie obejmuje:

  • analizę ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w trzech horyzontach czasowych (2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, w oparciu o transportowy model symulacyjny Miasta Gdańska,
  • mikrosymulację ruchu dla al. Zwycięstwa i Traktu Konnego w czterech horyzontach czasowych (2019, 2025, 2035, 2045), w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, przy założeniu zmian i braku zmian w układzie drogowym,
  • porównanie wyników analizy ruchu przy zwężonych jezdniach al. Zwycięstwa i Traktu Konnego i w sytuacji, gdy układ drogowy pozostanie bez zmian.

Wybrany wykonawca będzie miał cztery tygodnie na opracowanie analizy oraz symulacji i porównanie wyników.

Czytaj też:

50 km/h na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa



- Analiza ruchu drogowego na al. Zwycięstwa ma dać odpowiedź na to, w jaki sposób zapewnić właściwe warunki środowiskowe dla rosnących w Wielkiej Alei Lipowej drzew, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu pojazdów. Zostaną w niej wzięte pod uwagę różne warianty możliwe do wdrożenia wraz z symulacją skutków długo- i krótkoterminowych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Po zapoznaniu się z wnioskami płynącymi z danych zawartych w analizie, a także po wzięciu pod uwagę innych czynników: prawnych, społecznych czy ekonomicznych, będzie można podjąć decyzję o wdrożeniu któregoś z wariantów uwzględniających bądź nieuwzględniających zmianę układu drogowego al. Zwycięstwa.
  • Zwężenie jezdni al. Zwycięstwa do dwóch pasów ruchu zaczynałoby się w miejscu połączenia z al. Grunwaldzką.
  • Skrzyżowanie al. Zwycięstwa z al. Hallera po zmianach.
  • Koncepcja powstania nowych ścieżek spacerowych na pasie zieleni po lewej stronie. Ścieżki miałyby powstać także na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych.

Dwa pasy na al. Zwycięstwa i jeden pas na Trakcie Konnym



Analizy mają powstać w oparciu o projekt koncepcyjny rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej, który, oprócz uzupełnienia jej o nasadzenia nowych drzew, zakłada też duże zmiany w układzie drogowym.

Koncepcja przewiduje ograniczenie komunikacji kołowej na rzecz komunikacji pieszej i rowerowej. Ma się to stać m.in. poprzez:


  • zwężenie al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów ruchu na jezdni z Wrzeszcza do centrum oraz zmniejszenie szerokości pasów z 3,5 do 3,25 m. W miejscu pasa jezdni miałyby powstać krzewy żywopłotowe,
  • wprowadzenie jednego pasa ruchu o długości 3,5 m na całej długości Traktu Konnego, biegnącego równolegle do al. Zwycięstwa, pozostałe miejsce zostanie wykorzystane do parkowania równoległego.

Koncepcja rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej - szczegóły

Koncepcja zakłada również stworzenie nowych ścieżek spacerowych między rzędami drzew na pasie zieleni wzdłuż torów tramwajowych oraz na pasie zieleni między Traktem Konnym a al. Zwycięstwa.

Stan drzew w Wielkiej Alei Lipowej



Czytaj też: Ruszają prace w Wielkiej Alei Lipowej. Tekst z maja 2019 roku

W koncepcji czytamy, że Wielka Aleja Lipowa liczy obecnie 596 drzew. 472 drzewa mają bardzo dobrą albo dobra kondycję. W złym stanie zdrowia jest 49 drzew, a pięć lip jest martwych.

Autorzy przedstawili też ogólne zalecenia dla Wielkiej Alei Lipowej. Wynika z nich, że 171 drzew nie wymaga żadnych zabiegów pielęgnacyjnych, a 21 drzew jest przeznaczonych do usunięcia, jako martwe bądź zamierające w stopniu nierokującym szans na ich przeżycie.

Opinie (743) ponad 50 zablokowanych

  • (8)

    Kiedy analiza pracy urzędników. Kiedy rozliczenia ?

    • 402 26

    • dla socjalistów/biurokratów największym wrogiem jest kierowca (4)

      .... normalni ludzie nie głosują na socjalistów

      • 51 6

      • Normalni ludzie nie wożą bombelków na każde zawołanie, tylko wsadzają je w tramwaj/autobus. (1)

        Chyba, że pochodzą ze wsi, gdzie tramwajów/autobusów nie uświadczysz.

        • 10 29

        • Do 13 roku nie możesz puścić dzieciaka samopas bo masz odpowiedzialność karną. No i.przyjdzie komunistyczny mops i ci zabiorą dzieciaka.

          • 16 2

      • i do tego doić

        na potęgę

        • 7 1

      • socjalista cierpiący na samochodozę

        chce wszędzie parkować za darmo, nawet jeśli w swoim gospodarstwie domowym ma pięć samochodów.

        • 4 2

    • Mozesz sobie analizowac co masz w lodowce (1)

      Nas możesz co najwyżej .....

      • 4 9

      • Pięknie urzędniczyno się przedstawiłeś.

        • 13 2

    • Urzędnicy to amatorzy...

      Zgłaszam swoją ofertę na te symulacje. Zrobię wszystko to samo, co konkurencja, ale 5 razy drożej. Wszystko będzie koszernie i na legalu - faktura, kawalerka dla kierownika urzędu, a jak przejdzie jeszcze drożej, to i na dwupokojowe się załapie...

      • 8 3

  • całkiem was po.... ! (12)

    To można leczyć!

    • 438 39

    • Obawiam się, że tego już się leczyc nie da...

      Tylko izolacja...

      • 57 6

    • Co sie denerwujesz, nic takiego nie bedzie (5)

      Czytać nie umiesz, chodzi o to żeby kaske wyprowadzić legalnie za analizę

      • 37 5

      • Potem będą udowadniać, że analiza była potrzebna przez realizację. Albo jacyś obcisłogaci czy inni eko aktywiści będą cisnąć na to.

        • 38 4

      • (3)

        Pierwszym krokiem było ograniczenie prędkości. Wtedy pisałem że za chwilę ogranicza do jednego pasa. I proszę. Ta analiza to tylko podkładka pod już zrobiony plan, który następnie zostanie zmodyfikowany i powstanie osiedle

        • 39 4

        • Osiedle zaraz powstanie...

          W parku Steffensow. Pewnie podkładka dla dewelopera pod "ciche i kameralne osiedle, 5 min od centrum".

          • 36 3

        • być może nie wiesz, że przepustowość korytarza ruchu samochodów jest największa w strefie Tempo 30 (1)

          paradoksalne, ale prawdziwe

          • 2 7

          • A jak wygląda wówczas przepustowość na drogach dojazdowych do takiej strefy?

            No i jakie są warunki żeby ta przepustowość była największa w strefie 30? Przejścia co kawałek, pierwszeństwo dla pieszych i rowerzystów, progi zwalniające co 20 metrów, czy może światła ustawione tak, że na każdych stoisz na czerwonym?

            • 4 0

    • A w Hiszpanii własnie wprowadzili tempo30 na wszystkich drogach miejskich (z niewielkimi wyjątkami) (3)

      Ciekawe jaka go*wnoburza bylaby tu na trojmiasto.pl?

      • 9 19

      • Tak, bo komuniści dzielnie walczą z samochodami. To takie ich wiatraki jak u Don Kichota. (2)

        Ograniczenie dotyczy tylko dróg z jednym pasem w jednym kierunku i nie dotyczy głównych dróg miejskich i dróg o dwóch pasach ruchu w jednym kierunku. Na nich obowiązuje 50.

        Hmm a teraz zastanówmy się jaką drogą jest Zwycięstwa/Grunwaldzka i jaki tam obowiązuje limit?

        • 13 5

        • ludzie o mentalności komunistycznej domagają się darmowych miejsc do parkowania (1)

          nawet wtedy, gdy mają w swoim gospodarstwie kilka samochodów. Wielu z nich wydaje się, że poszerzanie ulic zlikwiduje korki na nich.

          • 3 5

          • Lecz się.

            Słowem nie wspomniałem o parkowaniu w moim poście. No ale wiadomo, nie ma to jak stworzyć sobie chochoła i dzielnie z nim walczyć.

            • 0 0

    • Nogi, bo na głowę za późno...

      Nawet trzeba!

      • 2 0

  • Masakra (9)

    Kogoś ładnie pogrzało

    • 381 40

    • a niech zwężająnawet do jednego (6)

      miasto stanie to im kicha zmięknie

      • 17 6

      • oni mają to wszystko w ciemnej d...olinie

        nikogo z urzędu i okolicznych spółeczek nie wywalili za głupie pomysły, a nawet jak wywalili, to na bardziej intratne stanowisko

        • 30 2

      • (3)

        Miasto już stanęło. W weekendy nikt nie jeździ do Gdańska, bo wprowadzili płatne parkowanie, więc każdy woli iść na lody czy spacer we własnej dzielnicy. Tak wspierają restauratorów i gastronomię w pandemii. A potem wycie jaki to pis zły.

        • 10 4

        • (2)

          Ja akurat jeżdżę do Gdańska bo dzięki płatnemu parkowaniu jest mniej samochodów.

          • 3 7

          • (1)

            A ja nie jeżdżę (w weekend) do Gdańska właśnie przez płatne parkowanie. Jak parking ma mnie wynieść tyle co obiad czy więcej niż lody dla całej rodziny to nie to że mnie nie stać, ale to po prostu chamstwo. Wolę wsiąść na Morenie w PKMke i zamiast do Gdańska pojechać na lody do Kartuz. I powietrze lepsze, i restauracje tańsze. Albo autem do Przywidza, tyle że przez śmierdziółki trzeba przejechać i.potem jest jezioro, las, świeże powietrze i dobre jedzenie.

            • 8 3

            • Coś mało jecie. Dwa hot dogi z żabki na cztery osoby dzielicie i popijacie wodą?

              • 3 6

      • Przeca już stoi :)

        Dzień w dzień.

        • 2 0

    • ECO terroryści! (1)

      Nie długo wszyscy będą śmigać na elektrycznych hulajnogach a węglowe elektrownie, które właśnie są budowane będą biły rekordy wydajności! Niech ktoś wreszcie zabierze się za tych eko terrorystów !!!

      • 8 4

      • Populista

        • 1 0

  • (9)

    Można. Trzeba jednak nauczyć kierowców szybszego ruszania spod świateł. Nie grzebania w telefonie. Oraz zrobić lepiej myślące sygnalizację.

    • 65 222

    • tristar bubel

      niestety, zmarnowano szansę i nie zamontowano odliczania na światłach, co by bardziej usprawniło ruch, niż ten kulawy tristar.

      • 40 4

    • Jak najbardziej można zredukować szerokośc Grunwaldzkiej do dwóch pasów. (4)

      Nie wpłynie to w żaden sposób na płynnośc ruchu.

      • 8 47

      • Proponuję zawęzić do jednego albo najlepiej pół

        Na 100% nie wpłynie to na przepustowość.

        • 32 2

      • Proponuję zwęzić ścieżki rowerowe o połowę.

        Z analiz wynika, że nie wpłynie to na płynność ruchu.

        • 27 1

      • Dość ciekawy jest fragment przed skrętem przed Manhattanem. W teorii 3 pasy plus prawoskręt. W praktyce - dwa pasy a reszta zapchana przez skręcających i parkujących.

        • 9 1

      • Nieee, no skądże :)))

        • 0 0

    • Można

      i nie trzeba nikogo niczego uczyć.

      Wystarczy zaorać i patrzeć co się stanie, hehehehhe.

      Albo może lepiej, zaorać i sp... żeby cie nie zaj...

      • 1 0

    • 208 pacanów nie umie szybko ruszyć spod świateł ^^

      • 0 0

    • moja średnia prędkość w Gdańsku to 23 km/h

      więc nawet się nie staram mocno przyśpieszać.

      • 0 0

  • Komedio dramat (10)

    Chyba to jakis zart?! Przeciez sami sie prosza, by ludzie wkoncu ich na tych taczkach z tego magistratu wywieźli.

    • 423 45

    • no cóz albo sól na drogach w zimę albo drzewa przy jezdni (2)

      jedno z drugim niestety nie da się pożenić...

      • 9 22

      • Dlatego nigdzie w Polsce nie ma drzew przy jezdni (1)

        Bo w całej Polsce sypią sól

        • 12 5

        • lipy zdychają przez sól drogową - chyba że to specjalny gatunek który żyje 100 zamiast 1000 lat

          • 8 4

    • I tak nie masz praw wyborczych bo masz meldunek w Warińsko-Mazurskim.

      • 5 19

    • nie na taczkach ale na kopach.

      • 19 2

    • A ja pytam kto na nich glosowal

      Olka wygrała w pierwszej turze wyborów

      • 20 3

    • Wybieracie w wyborach

      Slugusow deweloperów to tak macie

      • 14 3

    • Tak się kończy wybieranie ideologicznych eko-radykałów (2)

      Czekam na zakaz wjazdu samochodem do centrum

      • 8 3

      • do historycznego centrum Gdańska od wielu lat wjazd samochodem jest mocno ograniczony (1)

        nie zauważyłeś tego? I bardzo dobrze.

        • 2 0

        • Nie zauważyłem bo nie jeżdżę tam od lat.

          Ani samochodem, ani komunikacją. Bo i po co? Centrum jest ciekawe dla turystów i słoików, którzy na początku się zachłystnęli dużym miastem.

          • 0 0

  • Nie wierzę, że to się dzieje naprawdę (2)

    Tyle w temacie

    • 352 35

    • A jak u ciebie na wsi by zrobili? (1)

      • 4 24

      • Na wsi

        U mnie na wsi no zemy po prostu sołtysa wyje..... Ma zakaz wstępu na wioskę

        • 15 1

  • mieszkańcy Gdańska w każdych wyborach głosują na socjalistów wiec socjaliści "usprawniają" co się tylko da (12)

    ......socjaliści nie mogą żyć bez ciągłego "usprawniania"

    • 251 35

    • To nie socjaliści, a komuniści, anarchiści. Nie znasz się na pitologii, to milcz.

      • 18 4

    • Dzięki socjalistom masz prawo do płatnego urlopu i wolne weekendy korwinisto. (4)

      • 7 29

      • ten urlop jest płacony ze środków które wypracuję (1)

        A koncepcja dwudniowego weekendu pojawiła się na północy Wielkiej Brytanii na początku dziewiętnastego wieku i była dobrowolnym porozumieniem między właścicielami fabryk i pracownikami. Także idź być czerwony gdzie indziej

        • 24 5

        • bałwan

          • 2 5

      • (1)

        Zna ktoś mądrego korwiniste haha?

        • 3 5

        • Znam, komunistów za to nie znam. Wszyscy lenie o mentalności złodziei.

          • 3 0

    • puknij się w dekiel

      to socjaliści wybudowali dekady wstecz , dzisiejsze rozwiązanie tej aleii i jest ono do dziś funkcjonalne...nie myl pojęć,chyba,że uprawiasz tanią prowokację..

      • 3 3

    • Skąd tutaj przyjechałeś eksportowy kucu? Czemu pieprzysz swoje korwinowo braunowe wypociny na tematy o ktorych nie masz pojecia? To za powojennego socjalizmu ktoś wpadł na "mądry" pomysl zabicia ducha starego Gdańska, poprzez puszczenie przez środek miasta 4 pasmowowej autostrady w imię"nowoczesnosci". Co poczynania ochrony alei lipowej mają do twojego uirojonego wszechobecnego socjalizmu gimbusie? PS- nie powinno Cię teraz być w pracy u Janusza na czarno i bez bhp, a to wszystko w imię "wolnosci" gospodarczej?

      • 2 4

    • jezu komunis

      • 0 0

    • Dlatego w całym mieście są socjalne, darmowe miejsca parkingowe (1)

      • 1 1

      • Nie w całym. Chyba dawno z piwnicy nie wychodziłeś.

        • 1 0

    • Masz na myśli tych socjalistów z Platformy Obywatelskiej ???

      Bo to się zgadza że gro pomysłów tych socjalistów z PO to zgroza i robienie mieszkańcom miasta na złość więc myślę że to już ostatnie podrygi tych socjalistów na stołkach !

      • 2 0

  • spoko pomysł (5)

    jeżdżę tamtędy czasem autem, snuję się dostojnie 50 na godzinę. I Z chęcią bym zobaczył tą autostradę zwężoną.

    • 60 157

    • No to będziesz mieć czas podziwiać te drzewa czasami do kilkunastu minut stojąc tam w korku.

      • 23 4

    • od razu wiem że nie masz nawet prawa jazdy, tylko jesteś jakimś nawiedzonym cyklistą z FRAG

      • 27 4

    • bo zrobili ograniczenie do 50 km/godz

      • 3 1

    • O, następny oszołom, który w życiu autostrady nie widział

      ale na każdy kawałek asfaltu krzyczy, że autostrada i że trzeba zlikwidować

      • 16 3

    • No właśnie po co obwodnica Gdańska

      Może i ją zaorać i rowerem do pracy, tam więcej drzew można posadzić

      • 0 0

  • kiedy w końcu gdańszczanie oprzytomnieją i pogonią tych pseudourzędników! (24)

    Ludzie, czy wy nie widzicie co się dzieje?!
    XXI wiek, a oni o rowerach i ścieżkach dla pieszych!
    Czy wy myślicie , że w tym mieście nikt nie pracuje? Ludzie spieszą się do pracy, do szkoły itd.
    Czy widzieliście jaka była zima? Sanie by były potrzebne, a nie rowerki! Tu nie jest Grecja!

    • 428 74

    • o kurde (16)

      ktoś obyty w świecie, jak widzę :D tymczasem w Holandii cały rok na rowerze. Czy tam jest klimat śródziemnomorski? Chyba nie.

      • 23 69

      • A czy tu jest Holandia? (8)

        Na pewno nie.
        Czy tu ludzie zarabiają tyle co na Zachodzie? A bilety drogie!
        Jaką tu masz komunikację miejską - do du ..y.
        Na Zachodzie planuje się ciągi komunikacyjne latami, a tutaj zabiera pas jezdni kierowcom.
        Doucz się trochę, a potem odezwij.

        • 72 19

        • Bilety drogie ??? (6)

          Miesięczny (karta miejska) kosztuje 99,00 - jeździsz po Gdańsku 24/7 czym chcesz i ile chcesz za 3,30 dziennie - to jest drogo?
          Widać że jesteś tak przyrośnięty do samochodu że o komunikacji miejskiej nie masz pojęcia.

          • 14 37

          • Szczególnie że teraz wiele osób pracuje hybrydowo i karta miejska im się po prostu nie opłaca (3)

            A bilety jednorazowe są drogie, więc często auto wychodzi nie tylko szybciej (bo nie zatrzymuje się na każdym przystanku) i wygodniej, ale i taniej.

            • 25 6

            • Nie trzeba pracowac hybrydowo (2)

              I po problemie

              • 6 19

              • Aha, pojdzmy wszyscy na kasy do biedronek. Zaraz prace straci najbardziej roszcxeniowa grupa ludzi i będzie spokoj. Bo w większości najwiekszy bol maja Ci których nie stać na komfort to innym próbują wmówić, że ich stan posiadania jest jedynym słusznym.

                • 11 3

              • W ogóle nie trzeba pracować

                można iść na zasiłek

                • 5 1

          • (1)

            "Jeździsz po Gdańsku czym chcesz" jest twierdzeniem ryzykownym biorąc po uwagę stan naszej komunikacji miejskiej, połączenia i tego że ta komunikacja nie wszędzie dojeżdża.

            • 7 3

            • Szukanie dziury w całym

              Czym chcesz (Gdańsk) = autobusy + tramwaje + PKM.
              Jasne że nie wszędzie dojeżdża, ale do jeżdżenia po mieście jest wystarczająca - chyba że ktoś mieszka na Kowalach czy w Gdyni/Rumii i dojeżdża do pracy np. na Kokoszkach - wtedy samochód zdecydowanie ma sens.

              • 1 3

        • w Holandii stosuje się tzw. systemowe bezpieczeństwo ruchu drogowego

          i likwiduje się pseudobezkolizyjne estakady i zwęża się wielopasmowe jezdnie w centrach miast.

          • 3 2

      • No właśnie

        W Holandii nie ma prawdziwej zimy, a klimat kształtuje wpływ Morza Północnego, a nie pola Ukrainy, Rosji czy niże ze Skandynawii.

        • 64 5

      • W Holandii (2)

        Większość transportu w Halandii odbywa się samochodami
        Rowerami do pracy dojeżdża mało ludzi , tylko ci ci mają blisko. Parę lat mieszkałem i pracowałem w Holandii więc piszę jak jest .

        • 15 5

        • Dokładne (1)

          Ten holenderski mit o rowerach powielają ci co tam nie byli. Oni jezdzą na male odległosci, w przypadku miast wielkości np Kartuz, zostawiają samochód przy np obwodnicy i dojeżdząją te pare km do centrum bo cena biletu za parkowanie to kilka euro za godzine.
          Poza tym pamietajmy że Holandia jest płaska. Jest tam cieplej chociaż deszczowo, niemniej jednak do jazdy na rowerze gdy mam do wyboru deszcz lub wiatr to zdecydowanie wolę deszcz.

          • 9 2

          • No właśnie, dojeżdżają od obwodnicy. A gdańszczanie i subgdańszczanie walą wszyscy hurmą autami od obwodnicy do centrum, i jeszcze oczekują super szybkich przelotówek i darmowego parkingu dla każdego.

            Nie tędy, nomen omen, droga.

            • 2 5

      • aa

        Poczytaj ładnie jaka jest zima w Holandii a u nas...

        • 8 2

      • (1)

        A wiesz że Amsterdam jest bardziej na południu niż Gdańsk? Do tego mają płasko i ciepłego Golfsztroma.

        • 7 3

        • Golfstrom = 190 dni deszczowych w roku w Amsterdamie.

          • 1 2

    • 6 pasów ruchu przerabiano w USA w latach 50 (3)

      Nie sprawdziło się.

      • 10 35

      • Zrobili po 7

        • 30 8

      • Przeludnione miasta z samym ruchem pieszym przerabiano kilkaset lat (1)

        Kończyło się klitkami (byle blisko centrum), fatalnymi warunkami sanitarnymi i epidemiami. Czyli też nie sprawdziło się.

        • 32 9

        • To było przed wynalezieniem kolei i tramwaju, zuchu!

          • 1 2

    • Zawsze możesz rowerem jeździć do pracy.
      Chyba ślepy jesteś jeśli nie widzisz, że era samochodów pomału się kończy.

      • 5 17

    • ale mi, i wielu innym podobaja sie te pomysly (1)

      bo alternatywa sa korki, smrod, zanieczyszczenie. Najwiecej problemu maja biedaki, zarabiajace 2-3 tys zl

      • 3 5

      • Odezwał się bogol na utrzymaniu rodziców :D

        • 3 0

  • TAK (19)

    zwęzić najlepiej do jednego pasa. A - i nie zapominajcie dać ograniczenia do 30km/h i paru progów zwalniających

    • 386 11

    • Strefa ruchu (3)

      A nie lepiej zrobić od razu strefę zamieszkania? Ubaw gwarantowany.

      • 52 4

      • mhm (2)

        albo zaorać i posiać pszenżyto

        • 49 2

        • Plac zabaw dla dzieci! (1)

          • 23 1

          • No bez przesady, to miałoby jeszcze jakiś sens.

            • 8 2

    • I spokojnie będzie można rydwanem nadążać za autami.

      • 34 4

    • Strefa 30 w godzinach 22-6 byłaby całkiem niegłupim pomysłem (3)

      • 8 35

      • Bo? (2)

        • 14 4

        • bo on tak chce...a on konczył wieczorowo liceum w wąchocku wiec jest mondry i wie jak powinno byc

          • 4 1

        • bo emisja hałasu uległa by radykalnemu zmniejszeniu

          W tych godzinach większość ludzi zwykle śpi.

          • 0 1

    • (1)

      Zlikwidować całkowicie i zrobić z połowy pasa drogę rowerową, a miedzy drogami rowerowymi na pasie zieleni pole z kartoflami. Taką mam koncepcję.

      • 34 2

      • Trochę pola a trochę trawniczek z leżakami. I koniecznie żadnych parkingów

        • 17 1

    • I buspas

      • 8 1

    • Proponuje pozwolenie na samochód i po kłopocie.

      • 9 1

    • Na Trakcie Konnym już jest 30 km/h i co? (4)

      Jajco. Bo taka tylko odpowiedź ciśnie się na usta.

      • 9 2

      • I korek cały czas... (1)

        • 6 3

        • nieprawda

          • 0 2

      • zmniejszył się hałas, ruch odbywa się bardziej płynnie i wszyscy czują się bezpieczniej (1)

        pojawiło się wiele dodatkowych miejsc do parkowania i zwykle są wolne, bo płatne. Korzystam z nich raz na tydzień i jestem bardzo zadowolony.

        • 0 3

        • Wszyscy to kto?

          Bo napewno nie mieszkańcy Gdańsja

          • 0 0

    • Najlepiej co metr

      Te progi to chyba tylko dla wydania kasy stawiają żeby się wykazać

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane