Optymalizacja projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej

Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą.
Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

- Czy Gdynia zrezygnowała z przebudowy witomińskiego odcinka Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni? - pytają nasi czytelnicy. Władze miasta odpowiadają, że pomysłu nie zarzucono, a obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu, po tym, jak z powodu wysokiej ceny, nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu. Zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska zobacz na mapie Gdyni dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.



Przypomnijmy, że koperty z ofertami na zapowiadaną od lat przebudowę Chwarznieńskiej zostały otwarte pod koniec listopada 2018 roku. Okazało się, że jest dwóch chętnych do prowadzenia prac. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto.

Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.


W styczniu Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za jej rozwój ogłosił, że przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokiej ceny i nie będzie powtórzony.

Chwarznieńska w Gdyni: zmiana koncepcji, bo oferty zbyt drogie



- Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówi wiceprezydent, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.
Stało się inaczej, więc zdecydowano, że zmieniona zostanie koncepcja premiująca w początkowym wariancie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów.

graf. Trojmiasto.pl
Pojawiły się informacje, że najbardziej prawdopodobną opcją jest stworzenie wahadłowego pasa ruchu, z którego korzystaliby kierowcy autobusów i kierowcy w zależności od pory dnia. Nigdy nie zostały oficjalne potwierdzone przez władze miasta.

Obecnie urzędnicy wyjaśniają, że trwają analizy i prace nad optymalizacją projektu. Nie zapadły też decyzje dotyczące budowy zbiornika retencyjnego na działkach na Witominie (mimo to działkowcy otrzymują nakazy opuszczenia terenu) i remontu ul. Hodowlanej, gdzie wyboje codziennie niszczą zawieszenie wielu aut. Obydwa zadania miały być realizowane razem z przebudową Chwarznieńskiej jako jedna inwestycja.

Obwodnicy przez las nie będzie



Wiadomo za to, jakie wydatki poniesiono do tej pory w związku z planowaną inwestycją. Było to blisko 1,4 mln zł.

Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej.
Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl
- W tej kwocie zawiera się m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu - wyjaśnia Łucyk.

Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku.

Będzie dodatkowy pas do wjazdu na obwodnicę



W ostatnich dniach urzędnicy zaproponowali nowy pomysł na rozładowanie korków dla jadących z zachodnich dzielnic Gdyni w kierunku obwodnicy. Pomóc ma w tym dodatkowy prawoskręt dla jadących w kierunku Gdańska. Jest potrzebny, bo codziennie tworzy się tam kolejka aut oczekujących na wjazd.

- Pierwszym etapem jest stworzenie koncepcji, która będzie wyznaczała zakres projektowy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.
Rozstrzygnięcie przetargu na jej wykonanie zaplanowano na 6 maja. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, w trakcie wakacji powinna być gotowa. Później rozpocznie się etap projektowy.

Według rozważanych wariantów jest zmiana organizacji ruchu polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa dla skręcających w prawo w kierunku obwodnicy w Gdańsku. Dotychczasowy pas miałby zostać pasem do jazdy na wprost i później służyć do skrętu w prawo w kierunku obwodnicy na Chyloni.

Władze Gdyni przewidują, że prace budowlane rozpoczną się w 2022 roku.

Opinie (192) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • szczurek to twoja kolejna niespełniona obietnica (17)

    odejdź już człowieku, dość mam już korków, dziur i marazmu inwestycyjnego

    • 161 28

    • Mam rewolucyjny pomysl. Na leśnym odcinku poszerzyc ulicę o 10 cm a na witominskim zwęzić jezdnię o 10 cm. (4)

      Na leśnym odcinku poszerzyc jezdnię o 10 cm na witominskim zwezić o 10 cm i tym samym uspokoic tam ruch. Wyda się z fanfarami i przecinaniem wsteg 60 baniek i wszyscy bedą zadowoleni. To wpisuje się w rewolucyjną koncepcję władz gdyni żeby w centrum budować 5 kondygnacyjne budynki a na obrzeżach wyższe. Hotele blisko portu i hałd węgla, blisku lasu zaś żulia z ogniskami i kibole trenujące ustawki. Na skwerze kościuszki obowiązkowo przenieść z szymbarka pomysł i zbudować powiększony dwukrotnie dom stojący na dachu -amen. aha każdą ulice i hodnik ogrodzić ekranem dzwiękohłonnym

      • 36 11

      • Jedna rodzina, jedno auto (3)

        • 18 11

        • Zero aut

          • 9 22

        • jedna rodzina jeden pies :))) (1)

          • 16 12

          • państwo policyjne!

            • 15 8

    • szczurek kłamca to obiecywał i to zapisał w budżecie, nic z tego nie powstanie (1)

      35 mln zł przeznaczono na modernizację dróg powiatowych, na co składa się przede wszystkim przebudowa witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej, która szersza dla kierowców nie będzie, ale pojawi się na niej buspas i droga rowerowa. Do tego dojdzie 8 mln zł na remonty dróg gminnych i 0,5 mln zł na oświetlenie ulic. 33,6 mln zł pochłonie budowa węzła integracyjnego przy przystanku kolei metropolitalnej Gdynia Karwiny, a 19,2 mln zł stworzenie węzła integracyjnego Chylonia.

      • 28 11

      • Co zrobią z tymi pieniędzmi, które mieli wydać na powyższe inwestycje i tego nie zrobią???

        Pytam się! Kolejne lata znowu NIC, tylko opowiadanie andronów o koncepcjach, planach i analizach. Boże widzisz, a nie grzmisz!

        • 22 8

    • mam wrażenie, że osoby przygotowujące w Gdyni przetargi korzystają z cenników

      sprzed dobrych 5 lat - pytanie, czy robią to celowo, aby prowadzić do obstrukcji realizacji prac i nie wydawać pieniędzy, czy są to po prostu urzędasy, które grzeją stołki i za nic mają sytuację na rynku

      • 36 6

    • ogłaszanie w mediach inwestycji z których banda Szczurka szybko się wycofuje.

      to od lat działa na wyborców,

      • 28 9

    • A już chciałeś napisać, że znowu MTM wygrał przetarg, a tu niespodzianka. (1)

      • 21 13

      • He he depresja trolla

        • 9 21

    • Zabrakło 10 mln na realizację (1)

      ale nie zabrakło 1,4 mln na projekt, który nie będzie realizowany. Na samolociki i latawce też będzie, na windę na kamiennej górze, gdzie można wejść lub wjechać też się znalazły pieniądze. Ludzie dlaczego wybraliście te miernoty i nieudaczników?

      • 29 10

      • Miernoty...

        Wybraliśmy ich bo inni wydawali się jeszcz gorsi...

        • 13 8

    • (3)

      Oczywiście każdy jest winny tylko nie sloikowa zbieranina i nowobogaccy z kiesy rodziców oraz nie deweloperzy typowa gadka niezadowolonego z wszystkiego

      • 19 11

      • możesz powiedzieć o co chodzi w tym prymitywnym wpisie?

        • 16 7

      • do kogo ty masz pretensje?

        do mieszkańców miasta, ze oczekują o powołanej do tego zadania instytucji zadbania o odpowiednią infrastrukturę!? Idź się przebadaj.

        • 21 8

      • możesz powiedzieć czego konkretnie winni są deweloperzy i mieszkańcy?

        Deweloperzy budowania budynków? Mieszkańcy, że żyją? Nie bardzo nadążam za twym światłym umysłem.

        • 21 7

  • Streszczam: Tytuł powinien brzmieć (2)

    Gdynia: konkurs na projekt koncepcji.

    • 125 12

    • wydamy kasę na projekt który nie zostanie zrealizowany

      zarobi tylko znajomy projektant

      • 38 6

    • kolejne kłamstwa Szczurka

      • 27 3

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Kiedy powstanie zupełnie nowa droga do Chwarzna i Wiczlina omijająca Witomino? To są wszystko półśrodki. Na Witominie zbiegaja się Małokacka, Kielecka i Witomińska i jest wąskie gardło nie do pokonania. Tylko nowa droga może to zmienić.

    • 179 18

    • jak odejdzie Włodzimierz Szczurek

      • 26 14

    • szczurek tego nie zrobi

      w zachodniej Gdyni wciąż powstają kolejne bloki, masakra.

      • 38 3

    • Odpowiedz: już jest - Morska - Estakada Kwiatkowskiego - Obwodnica (2)

      • 11 21

      • a czemu nie przez Hel albo Braniewo? (1)

        • 22 15

        • Ile to dalej? 2 km. Ile szybciej? Dużo szybciej.

          Argument z pupy wziąłeś.

          • 10 7

    • Tam nie trzeba omijać, tylko poszerzyć i uspokoić ulicę oraz udrożnić skrzyżowanie

      • 10 18

    • Zapomnij, jak nie stać na modernizację. To gdzie tu myśleć o nowej drodze.

      • 20 6

  • kiedy opat? (4)

    • 67 0

    • Szczurek mówił że nie jest zainteresowany drogą czerwoną. (1)

      • 16 11

      • bo droga czerwona - to droga morawieckiego

        • 8 10

    • Mi nie opat

      ..

      • 29 0

    • Jak kościół filialny przy Świętojańskiej zamienią w opactwo

      Wtedy będzie tam opat.

      • 22 3

  • Szczurek i reszta tej zbieraniny, nosy wam nie rosną? (2)

    Kiedy w Gdyni była jakaś większa inwestycja drogowa? Ciągle tylko plany i obietnice. Szczurek co z kasą ze sprzedaży wodociągów, działek i majątku miasta??

    • 107 18

    • łucyk który miał problemy z CBA odpowiada za przetargi:))??

      takie rzeczy tylko na dworze szczurka.

      • 33 3

    • sprzedał PEWIK za 100 milionów. co zrobił z pieniędzmi? uruchomi za to niepotrzebne lotnisko??

      • 19 6

  • W Gdyni bez zmiany (3)

    Tym miastem rządzą barany

    • 102 16

    • Gdy przebudują Chwarznieńską (1)

      To wieża widokowa przy Kieleckiej odleci w kosmos

      • 59 6

      • Statek wycieczkowy przypłynął , co jeszcze chcecie

        • 16 12

    • barany wybierają jeszcze większych baranów.

      • 27 9

  • Tylko obwodnica Witomina!!!! (2)

    Na inne projekty szkoda czasu i pieniędzy.

    • 121 20

    • Szczurek i Stępa mówili, że się nie da.

      • 16 13

    • Obwodnicę już masz, od Chwarzna. Las dla drzew, nie dla asfaltu!

      • 19 26

  • Optymalizacja.... (2)

    .... znowu tylko farba.

    • 93 11

    • Ehh (1)

      Gdyby ta farba jeszcze chociaż dobra była, a ten syf którym malują ściera się natychmiast stwarzając niebezpieczeństwo na drogach :(

      • 13 6

      • Stwarzajac okazje do kolejnego przetargu.....

        • 17 0

  • (5)

    Najlepszą koncepcją byłoby wy*ieprzyć urzędników odpowiedzialnych za infrastrukturę drogową na zbity pysk.

    • 124 16

    • Nie ma kasy bo Szczurkowi zachciało się lotniska! Za niegospodarność i milionowe straty na utrzymywanie widma powinien siedzieć w więzieniu.

      • 55 10

    • Budowę prawoskrętu chcą rozpocząć w 2022 r. (3)

      Czy oni siebie słyszą??? Przecież to śmieszna inwestycja, którą w normalnym kraju załatwia się w kilka miesięcy. Co oni chcą tam wybudować, kosmodrom???

      • 26 7

      • za jedyne 3 lata wybudują 30 metrów pasa ruchu :D

        chryste panie

        • 10 8

      • (1)

        Dlaczego 2022? bo do projektu wrzuci swoje trzy grosze pełnomocnik ds rowerów i pełnomocnik ds projektowania uniwersalnego. Pierwszy będzie blokował (lub próbował wcisnąć drogę/pas rowerowy) bo inwestycja faworyzuje kierowców co jest niezgodne ze strategią mobilności. Drugi z kolei będzie blokował bo liczba przysiadaków będzie za mała.... Przez co samo projektowanie zajmie z 1,5 roku.

        • 10 5

        • Brawo, przysiadaki tam są potrzebne, to ulubiony mebel szczurka

          • 8 8

  • Opinia wyróżniona

    W Gdyni tylko Igrzyska i samolociki... (5)

    A gdzie inwestycje? Czemu w Gdańsku można budować nowe drogi a w Gdyni nie?Ile kasy zmarnotrawiono na lotnisko?A mieszkańcy od lat tkwią w korkach i mamieni są kolejnymi obietnicami bez pokrycia...

    • 123 19

    • (1)

      Bo budowa nowych dróg jest niezgodna ze strategią mobilności Gdyni!

      • 25 10

      • Popuszczanie pasa jest niezgodne ze strategią zdrowego odżywiania

        • 11 10

    • bo Gdynią rządzi pijarowy produkt, gość wylansowany za nasze podatki, otoczony kliką i klakierami.

      radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie.
      Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód

      • 31 6

    • szczurek jesteś przy korycie 25 lat, nie miałes czasu żeby zrobić dobry projekt przebudowy drogi???

      w tym czasie wydałeś 5 milionów na projekt urzędu miasta bis, 8 milionów na budynek w prywatnym parku rady Europy, miliony na cudawianki i samolociki. jakie to płytkie i żałosne myślenie, zero strategii.

      • 27 9

    • Drogi i drogi

      Ile nie zbudujesz dróg to i tak w szczycie będą korki.

      • 0 18

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.