• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Optymalizacja projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą. Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą.

- Czy Gdynia zrezygnowała z przebudowy witomińskiego odcinka Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni? - pytają nasi czytelnicy. Władze miasta odpowiadają, że pomysłu nie zarzucono, a obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu, po tym, jak z powodu wysokiej ceny, nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu. Zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska zobacz na mapie Gdyni dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.



Która grupa użytkowników powinna być uprzywilejowana na Chwarznieńskiej?

Przypomnijmy, że koperty z ofertami na zapowiadaną od lat przebudowę Chwarznieńskiej zostały otwarte pod koniec listopada 2018 roku. Okazało się, że jest dwóch chętnych do prowadzenia prac. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto.

Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.


W styczniu Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za jej rozwój ogłosił, że przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokiej ceny i nie będzie powtórzony.

Chwarznieńska w Gdyni: zmiana koncepcji, bo oferty zbyt drogie



- Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówi wiceprezydent, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.
Stało się inaczej, więc zdecydowano, że zmieniona zostanie koncepcja premiująca w początkowym wariancie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów.

Pojawiły się informacje, że najbardziej prawdopodobną opcją jest stworzenie wahadłowego pasa ruchu, z którego korzystaliby kierowcy autobusów i kierowcy w zależności od pory dnia. Nigdy nie zostały oficjalne potwierdzone przez władze miasta.

Obecnie urzędnicy wyjaśniają, że trwają analizy i prace nad optymalizacją projektu. Nie zapadły też decyzje dotyczące budowy zbiornika retencyjnego na działkach na Witominie (mimo to działkowcy otrzymują nakazy opuszczenia terenu) i remontu ul. Hodowlanej, gdzie wyboje codziennie niszczą zawieszenie wielu aut. Obydwa zadania miały być realizowane razem z przebudową Chwarznieńskiej jako jedna inwestycja.

Obwodnicy przez las nie będzie



Wiadomo za to, jakie wydatki poniesiono do tej pory w związku z planowaną inwestycją. Było to blisko 1,4 mln zł.

Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej. Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej.
- W tej kwocie zawiera się m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu - wyjaśnia Łucyk.

Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku.

Będzie dodatkowy pas do wjazdu na obwodnicę



W ostatnich dniach urzędnicy zaproponowali nowy pomysł na rozładowanie korków dla jadących z zachodnich dzielnic Gdyni w kierunku obwodnicy. Pomóc ma w tym dodatkowy prawoskręt dla jadących w kierunku Gdańska. Jest potrzebny, bo codziennie tworzy się tam kolejka aut oczekujących na wjazd.

- Pierwszym etapem jest stworzenie koncepcji, która będzie wyznaczała zakres projektowy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.
Rozstrzygnięcie przetargu na jej wykonanie zaplanowano na 6 maja. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, w trakcie wakacji powinna być gotowa. Później rozpocznie się etap projektowy.

Według rozważanych wariantów jest zmiana organizacji ruchu polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa dla skręcających w prawo w kierunku obwodnicy w Gdańsku. Dotychczasowy pas miałby zostać pasem do jazdy na wprost i później służyć do skrętu w prawo w kierunku obwodnicy na Chyloni.

Władze Gdyni przewidują, że prace budowlane rozpoczną się w 2022 roku.

Miejsca

Opinie (192) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Gd.zachod.

    Już dawno pisałem że sprawa Hossy i Szczurka kwalifikuje się pod prokuratora bo to Hossa i Szczurek doprowadzili do paraliżu dzielnicy Gdynia zachod.PS .następne osiedle Polanki już w otwarciu około 200 mieszkań do oddania to jest około 100 samochodów przybędzie.

    • 8 0

  • Chwarznieńska

    Już wkrótce osiedle Polanki zostanie do oddania a panowie wciąż radzą co zrobić z ulicą chwarznienską i tak pieprzą głupoty od 10 lat.Tylko w Polsce można wybudować dzielnice na50 tyś osób i zrobić jedno rondo dla tej całej dzielnicy o promieniu 5 metrów i jedyna drogą przypominająca drogę wiejską która pozwala wyjechać z tej dzielnicy w kierunku Gdynii lub z Gdynii.Brawo Gdynia i dobrego dalszego kitowania i mamienia ludzi jaka to Gdynia jest nowoczesnym miastem.PS Gdynia to miasto zakorkowane z każdej strony a stan nawierzchni to już masakra

    • 7 1

  • plany plany plany plany jeszcze raz plany

    • 9 0

  • Niestety i to kolejne kłamstwa Szczurka

    • 9 0

  • Wjazd na Obwodową

    Nadal półśrodki zamiast docelowych rozwiązań; Zarezerwowane od lat siedemdziesiątych tereny pod wjazd na S6 w postaci klasycznej "koniczynki" a z uporem maniaka , temat jest ciągle omijany. Ciekawe dlaczego? Czyżby p Szczurek miał w tym jakiś ukryty, własny powód?

    • 13 1

  • Powtarzam za innymi żeby dotarło tam gdzie trzeba:

    Korki znacząco się zmniejsza tylko i wyłącznie budując po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Wąskie gardło przy domu za falochronem można zlikwidować budując jedną jezdnie na wiadukcie nad druga. Kolejne wąskie gardło między Hodowlana a Rolnicza: Chwarznienska jednokierunkowa w kierunku z Gdyni, w przeciwnym kierunku ruch puścić Hodowlana i Wielkokacka i ronda na obu końcach tego odcinka. To jedyne rozwiązanie usprawniające ruch prawie tak jak obwodnica Witomina ale dużo tańsze od niej. Dotarło?

    • 14 10

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Prośba do kierowców !
    Gdy zatrzymuje nas czerwone światło na Chwarznieńskiej konkretnie światła przy wjeździe na obwodnicę w kierunku Gdańska bardzo proszę trzymajcie się bliżej swojej lewej strony. Jest tam kostka brukowa jest miejsce możecie na nie wjechać wtedy zmniejsza się korek i osoby jadące na Gdańsk mogą bezproblemu wjechać na swój pas . Was to nic nie kosztuje a i dla nas oznacza mnie niej nerwów i nie musimy wjeżdżać na chodnik. W Gdyni mamy drogi jakie mamy więc powinniśmy sobie pomagać skoro przyszło nam żyć w buszu . Rowerzystów proszę by jeździli na drodze rowerowej , którą mają obok i by się nie udzielali i nie blokowali drogi z prędkością 20km/h.
    Dziękuję też uprzejmym kierowcą, którzy wpuszczają kierowców jadących przy pętli z Chwarzna . Gdyby nie wy nigdy byśmy nie wyjechali z osiedla :)
    Miłego dnia

    • 71 19

    • kostka brukowa

      wystarczyłoby przemalować pasy tak aby wykorzystać bezsensowną przestrzeń wybrukowaną kostką. jeden dzień roboty i trochę farby...No ale pozwolenia, konsultacje, projekty itp są konieczne dla tych darmozjadów.

      • 8 5

    • Niestety nie mozna

      prosze prosbę zwrócic do zarzadu dróg . Tam jest linia ciagła jak powinien pan wiedzieć nie wolno jej przekraczać jak i równiez jazda na chodniku jak robia to tacy jak pan jest nie dozwolona.

      • 8 6

    • ...i dodatkowa prośba o dynamiczne ruszanie na skrzyżowaniu przy witawie

      o ile pod górę (od małokackiej ) zdążyłem się przyzwyczaić że nie każdy ogarnia ręczny, to niektórzy nie ogarniają ruszenia 'na zielonym' nawet z górki (w kierunku ciapkowa, rolniczej)

      • 14 3

    • popieram apel przedmówcy. I chyba to jest jedyny sposób, aby pomóc sobie wzajemnie przy rozładowaniu korków. Na władze miasta nie ma co liczyć. Szczurkowi brakuje tylko wieńca laurowego na głowie, togi rzymskiej i tak powinien przechadzać się po mieście. Wśród doniczek z kwiatkami, pozdrawiany przez rowerzystów. I tak szkoda słów na temat naszej władzy, bo to, co mieszkańcy o nich myślą, mają głęboko w d..ie.

      • 14 3

    • teoretycznie tak, ale... (1)

      Masz tam linię ciągłą, więc nie wolno Ci zjeżdżać. Mało tego - zjadą 2-3 auta, 4 już nie ( bo nie ma gdzie ) - to barany pchają się połową auta po chodniku - to chyba nie jest normalne ? Jeśli chodzi o zmniejszenie nerwów -trochę przesadzasz - wiadomo, że z rana i po południu się tam mocno zatyka, więc wystarczy ruszyć 3 min wcześniej i przygotować się , że jednak 1-2 zmiany świateł trzeba poczekać...nerwy w niczym tu nie pomogą. Dobrze, że będzie prawo skręt - rozwiąże trochę z poruszonego tematu. Bardziej jednak mnie martwi odrzucenie koncepcji budowy drobi przez las na Witominie - jedynego skutecznego rozwiązania...

      • 17 6

      • Las nie jest dla betonu, tylko dla drzew. Sensowne poszerzenie Chwarznieńskiej wraz z remontem okolicznych ulic rozwiązałoby sprawę.

        • 13 8

    • kierowcą?

      • 22 1

  • szczurek to twoja kolejna niespełniona obietnica (17)

    odejdź już człowieku, dość mam już korków, dziur i marazmu inwestycyjnego

    • 161 28

    • Zabrakło 10 mln na realizację (1)

      ale nie zabrakło 1,4 mln na projekt, który nie będzie realizowany. Na samolociki i latawce też będzie, na windę na kamiennej górze, gdzie można wejść lub wjechać też się znalazły pieniądze. Ludzie dlaczego wybraliście te miernoty i nieudaczników?

      • 29 10

      • Miernoty...

        Wybraliśmy ich bo inni wydawali się jeszcz gorsi...

        • 13 8

    • Mam rewolucyjny pomysl. Na leśnym odcinku poszerzyc ulicę o 10 cm a na witominskim zwęzić jezdnię o 10 cm. (4)

      Na leśnym odcinku poszerzyc jezdnię o 10 cm na witominskim zwezić o 10 cm i tym samym uspokoic tam ruch. Wyda się z fanfarami i przecinaniem wsteg 60 baniek i wszyscy bedą zadowoleni. To wpisuje się w rewolucyjną koncepcję władz gdyni żeby w centrum budować 5 kondygnacyjne budynki a na obrzeżach wyższe. Hotele blisko portu i hałd węgla, blisku lasu zaś żulia z ogniskami i kibole trenujące ustawki. Na skwerze kościuszki obowiązkowo przenieść z szymbarka pomysł i zbudować powiększony dwukrotnie dom stojący na dachu -amen. aha każdą ulice i hodnik ogrodzić ekranem dzwiękohłonnym

      • 36 11

      • Jedna rodzina, jedno auto (3)

        • 18 11

        • jedna rodzina jeden pies :))) (1)

          • 16 12

          • państwo policyjne!

            • 15 8

        • Zero aut

          • 9 22

    • (3)

      Oczywiście każdy jest winny tylko nie sloikowa zbieranina i nowobogaccy z kiesy rodziców oraz nie deweloperzy typowa gadka niezadowolonego z wszystkiego

      • 19 11

      • możesz powiedzieć czego konkretnie winni są deweloperzy i mieszkańcy?

        Deweloperzy budowania budynków? Mieszkańcy, że żyją? Nie bardzo nadążam za twym światłym umysłem.

        • 21 7

      • do kogo ty masz pretensje?

        do mieszkańców miasta, ze oczekują o powołanej do tego zadania instytucji zadbania o odpowiednią infrastrukturę!? Idź się przebadaj.

        • 21 8

      • możesz powiedzieć o co chodzi w tym prymitywnym wpisie?

        • 16 7

    • szczurek kłamca to obiecywał i to zapisał w budżecie, nic z tego nie powstanie (1)

      35 mln zł przeznaczono na modernizację dróg powiatowych, na co składa się przede wszystkim przebudowa witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej, która szersza dla kierowców nie będzie, ale pojawi się na niej buspas i droga rowerowa. Do tego dojdzie 8 mln zł na remonty dróg gminnych i 0,5 mln zł na oświetlenie ulic. 33,6 mln zł pochłonie budowa węzła integracyjnego przy przystanku kolei metropolitalnej Gdynia Karwiny, a 19,2 mln zł stworzenie węzła integracyjnego Chylonia.

      • 28 11

      • Co zrobią z tymi pieniędzmi, które mieli wydać na powyższe inwestycje i tego nie zrobią???

        Pytam się! Kolejne lata znowu NIC, tylko opowiadanie andronów o koncepcjach, planach i analizach. Boże widzisz, a nie grzmisz!

        • 22 8

    • A już chciałeś napisać, że znowu MTM wygrał przetarg, a tu niespodzianka. (1)

      • 21 13

      • He he depresja trolla

        • 9 21

    • ogłaszanie w mediach inwestycji z których banda Szczurka szybko się wycofuje.

      to od lat działa na wyborców,

      • 28 9

    • mam wrażenie, że osoby przygotowujące w Gdyni przetargi korzystają z cenników

      sprzed dobrych 5 lat - pytanie, czy robią to celowo, aby prowadzić do obstrukcji realizacji prac i nie wydawać pieniędzy, czy są to po prostu urzędasy, które grzeją stołki i za nic mają sytuację na rynku

      • 36 6

  • (5)

    Najlepszą koncepcją byłoby wy*ieprzyć urzędników odpowiedzialnych za infrastrukturę drogową na zbity pysk.

    • 125 16

    • Budowę prawoskrętu chcą rozpocząć w 2022 r. (3)

      Czy oni siebie słyszą??? Przecież to śmieszna inwestycja, którą w normalnym kraju załatwia się w kilka miesięcy. Co oni chcą tam wybudować, kosmodrom???

      • 26 7

      • (1)

        Dlaczego 2022? bo do projektu wrzuci swoje trzy grosze pełnomocnik ds rowerów i pełnomocnik ds projektowania uniwersalnego. Pierwszy będzie blokował (lub próbował wcisnąć drogę/pas rowerowy) bo inwestycja faworyzuje kierowców co jest niezgodne ze strategią mobilności. Drugi z kolei będzie blokował bo liczba przysiadaków będzie za mała.... Przez co samo projektowanie zajmie z 1,5 roku.

        • 10 5

        • Brawo, przysiadaki tam są potrzebne, to ulubiony mebel szczurka

          • 8 8

      • za jedyne 3 lata wybudują 30 metrów pasa ruchu :D

        chryste panie

        • 10 8

    • Nie ma kasy bo Szczurkowi zachciało się lotniska! Za niegospodarność i milionowe straty na utrzymywanie widma powinien siedzieć w więzieniu.

      • 55 10

  • Opinia wyróżniona

    Masakra (6)

    Masakra. . . Co za baran projektował tą drogę w tym miejscu w takiej postaci. Przecież ta droga była robiona stosunkowo niedawno, już wtedy trzeba było zrobić dwa pasy na wprost jeden prawoskręt a nie teraz poprawiać!!! Pod obwodnicą też powinny być dwa pasy na wprost plus prawoskręt do Chyloni z prawej strony filarów mostu.... ale wygląda na to, że na to nie wpadną...

    • 141 13

    • (1)

      Po 10 latach każdy taki mądry

      • 16 9

      • już wtedy pisali , że ilość mieszkańców w tej okolicy prawie się podwoi.... I skoro już robili tą drogę to mogli to zrobić bardziej optymalnie

        • 12 6

    • Serio? (2)

      Jak to łatwo być specjalistą od projektowania dróg w internecie. Po pierwsze nawet w godzinach maksymalnego szczytu nie ma w tym miejscu żadnych korków więc nawet dziś te dwa pasy nie byłyby potrzebne. A druga, kluczowa sprawa to jaki drogi internauto masz pomysł na zmieszczenie tego drugiego pasa do jazdy na wprost? W którym miejscu? Czy Twoim pomysłem jest wyburzenie estakady po której biegnie obwodnica? Bo przy obecnej estakadzie filary są tak umieszczone, że nie zmieścisz tam dodatkowego pasa. A estakada nie była zmieniana podczas ostatniego remontu tego miejsca

      • 22 15

      • Jak tam nie ma korków? ... Rano nawet do drugiego ronda przy Biedronce. A liczba mieszkańców cały czas rośnie... I to było wiadome 10 lat temu , że ilość mieszkańców będzie bardzo szybko rosła w tej okolicy!!!
        Napisałem w mojej wypowiedzi, że z prawej strony filarów jest miejsce na trzeci pas do jazdy w prawo.

        • 12 5

      • To słaby argument, nie ma tam większych korków tylko dlatego, że całe Witomino stoi.

        I nie trzeba być specjalistą od projektowania dróg, wystarczy spojrzeć na to co się dzieje w godzinach szczytu na niedalekim skrzyżowaniu Chwaszczyńskej z obwodnicą.

        A brak prawoskrętu to już jaskrawy przejaw braku wyobraźni projektantów. To nie modernizacja, to powinna być poprawa projektu w ramach gwarancji.

        • 16 5

    • czas powiedzieć sobie szczerze: szczurek i samorządność to kłamcy

      • 22 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane