• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Optymalizacja projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą. Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą.

- Czy Gdynia zrezygnowała z przebudowy witomińskiego odcinka Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni? - pytają nasi czytelnicy. Władze miasta odpowiadają, że pomysłu nie zarzucono, a obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu, po tym, jak z powodu wysokiej ceny, nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu. Zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska zobacz na mapie Gdyni dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.



Która grupa użytkowników powinna być uprzywilejowana na Chwarznieńskiej?

Przypomnijmy, że koperty z ofertami na zapowiadaną od lat przebudowę Chwarznieńskiej zostały otwarte pod koniec listopada 2018 roku. Okazało się, że jest dwóch chętnych do prowadzenia prac. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto.

Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.


W styczniu Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za jej rozwój ogłosił, że przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokiej ceny i nie będzie powtórzony.

Chwarznieńska w Gdyni: zmiana koncepcji, bo oferty zbyt drogie



- Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówi wiceprezydent, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.
Stało się inaczej, więc zdecydowano, że zmieniona zostanie koncepcja premiująca w początkowym wariancie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów.

Pojawiły się informacje, że najbardziej prawdopodobną opcją jest stworzenie wahadłowego pasa ruchu, z którego korzystaliby kierowcy autobusów i kierowcy w zależności od pory dnia. Nigdy nie zostały oficjalne potwierdzone przez władze miasta.

Obecnie urzędnicy wyjaśniają, że trwają analizy i prace nad optymalizacją projektu. Nie zapadły też decyzje dotyczące budowy zbiornika retencyjnego na działkach na Witominie (mimo to działkowcy otrzymują nakazy opuszczenia terenu) i remontu ul. Hodowlanej, gdzie wyboje codziennie niszczą zawieszenie wielu aut. Obydwa zadania miały być realizowane razem z przebudową Chwarznieńskiej jako jedna inwestycja.

Obwodnicy przez las nie będzie



Wiadomo za to, jakie wydatki poniesiono do tej pory w związku z planowaną inwestycją. Było to blisko 1,4 mln zł.

Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej. Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej.
- W tej kwocie zawiera się m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu - wyjaśnia Łucyk.

Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku.

Będzie dodatkowy pas do wjazdu na obwodnicę



W ostatnich dniach urzędnicy zaproponowali nowy pomysł na rozładowanie korków dla jadących z zachodnich dzielnic Gdyni w kierunku obwodnicy. Pomóc ma w tym dodatkowy prawoskręt dla jadących w kierunku Gdańska. Jest potrzebny, bo codziennie tworzy się tam kolejka aut oczekujących na wjazd.

- Pierwszym etapem jest stworzenie koncepcji, która będzie wyznaczała zakres projektowy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.
Rozstrzygnięcie przetargu na jej wykonanie zaplanowano na 6 maja. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, w trakcie wakacji powinna być gotowa. Później rozpocznie się etap projektowy.

Według rozważanych wariantów jest zmiana organizacji ruchu polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa dla skręcających w prawo w kierunku obwodnicy w Gdańsku. Dotychczasowy pas miałby zostać pasem do jazdy na wprost i później służyć do skrętu w prawo w kierunku obwodnicy na Chyloni.

Władze Gdyni przewidują, że prace budowlane rozpoczną się w 2022 roku.

Miejsca

Opinie (192) 9 zablokowanych

  • Panie Łucyk proponuję kolejną wizualizację, później konsultacje i yak może w 2119 roku coś z tego będzie.

    • 68 11

  • (1)

    Skąd te oburzenie? Szczurek ma poparcie na poziomie Korei Północnej, więc nie musi nic robić. I tak go wybierzecie.

    • 78 13

    • a kogo mamy wybrać?

      Ch.u.j.a.ł.ę?

      • 13 11

  • Opinia wyróżniona

    Są miliony na sadzenie kwiatków nie ma na drogi (7)

    Szlag trafia jak widzę kilka razy w roku sadzenie kwiatów- wymianę z wiosennych na letnie potem jesienne i to w zupełnie nie reprezentacyjnych miejscach, a nie ma na drogi, czy choćby urządzenie terenu rekreacyjnego na dzikich działkach na Leśniczówce, na który od 20 lat czekamy. Rozbudowuje się Gdynia Zachód i korki coraz większe,rano od obwodnicy po południu od centrum, wszystko stoi, a co za tym idzie zatrucie środowiska. Szczurek z ekipą są już za długo, zamiast na rozwiązaniu gigantycznych korków na osiedla urządzają biegi, wyścigi rowerzystów paraliżujące miasto, jakby to było dla mieszkańców ważne.

    • 112 31

    • na te kwiatki idzie promil tego co szczurek wydaje na bzdurne imprezki jak samolociki, wyścig, loty na byle czym

      zresztą kwiatki są tylko w centrum a w dzielnicach głęboka komuna

      • 26 11

    • Zmiany? (3)

      Trzeba było nie głosować na Szczurka. Każdy inny kandydat zrobiłby więcej niż Szczurek z Samorządnością. Mata co chceta!

      • 30 9

      • (2)

        Akurat argument "trzeba było nie głosować na Szczurka" jest o kant d*, bo żeby zagłosować za zmianą, musi być jakiś ogarnięty kandydat poza nim. Zmiana dla samej zmiany to nie rozwiązanie.

        • 16 11

        • Ale byłyby wartości!

          • 23 0

        • nikt z kandydatów nie byłby gorszy od szczurka

          • 18 1

    • niech miasto najpierw obieca

      że nie sprzeda terenu działek deweloperowi. Jak dla mnie to ten zbiornik i teren rekreacyjny pachną jednym wielkim przekrętem

      • 21 12

    • meluzyna

      Proste: głosowaliście to teraz macie!!!!!!!!!!!!!!!

      • 17 6

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Prośba do kierowców !
    Gdy zatrzymuje nas czerwone światło na Chwarznieńskiej konkretnie światła przy wjeździe na obwodnicę w kierunku Gdańska bardzo proszę trzymajcie się bliżej swojej lewej strony. Jest tam kostka brukowa jest miejsce możecie na nie wjechać wtedy zmniejsza się korek i osoby jadące na Gdańsk mogą bezproblemu wjechać na swój pas . Was to nic nie kosztuje a i dla nas oznacza mnie niej nerwów i nie musimy wjeżdżać na chodnik. W Gdyni mamy drogi jakie mamy więc powinniśmy sobie pomagać skoro przyszło nam żyć w buszu . Rowerzystów proszę by jeździli na drodze rowerowej , którą mają obok i by się nie udzielali i nie blokowali drogi z prędkością 20km/h.
    Dziękuję też uprzejmym kierowcą, którzy wpuszczają kierowców jadących przy pętli z Chwarzna . Gdyby nie wy nigdy byśmy nie wyjechali z osiedla :)
    Miłego dnia

    • 71 19

    • kierowcą?

      • 22 1

    • teoretycznie tak, ale... (1)

      Masz tam linię ciągłą, więc nie wolno Ci zjeżdżać. Mało tego - zjadą 2-3 auta, 4 już nie ( bo nie ma gdzie ) - to barany pchają się połową auta po chodniku - to chyba nie jest normalne ? Jeśli chodzi o zmniejszenie nerwów -trochę przesadzasz - wiadomo, że z rana i po południu się tam mocno zatyka, więc wystarczy ruszyć 3 min wcześniej i przygotować się , że jednak 1-2 zmiany świateł trzeba poczekać...nerwy w niczym tu nie pomogą. Dobrze, że będzie prawo skręt - rozwiąże trochę z poruszonego tematu. Bardziej jednak mnie martwi odrzucenie koncepcji budowy drobi przez las na Witominie - jedynego skutecznego rozwiązania...

      • 17 6

      • Las nie jest dla betonu, tylko dla drzew. Sensowne poszerzenie Chwarznieńskiej wraz z remontem okolicznych ulic rozwiązałoby sprawę.

        • 13 8

    • popieram apel przedmówcy. I chyba to jest jedyny sposób, aby pomóc sobie wzajemnie przy rozładowaniu korków. Na władze miasta nie ma co liczyć. Szczurkowi brakuje tylko wieńca laurowego na głowie, togi rzymskiej i tak powinien przechadzać się po mieście. Wśród doniczek z kwiatkami, pozdrawiany przez rowerzystów. I tak szkoda słów na temat naszej władzy, bo to, co mieszkańcy o nich myślą, mają głęboko w d..ie.

      • 14 3

    • ...i dodatkowa prośba o dynamiczne ruszanie na skrzyżowaniu przy witawie

      o ile pod górę (od małokackiej ) zdążyłem się przyzwyczaić że nie każdy ogarnia ręczny, to niektórzy nie ogarniają ruszenia 'na zielonym' nawet z górki (w kierunku ciapkowa, rolniczej)

      • 14 3

    • Niestety nie mozna

      prosze prosbę zwrócic do zarzadu dróg . Tam jest linia ciagła jak powinien pan wiedzieć nie wolno jej przekraczać jak i równiez jazda na chodniku jak robia to tacy jak pan jest nie dozwolona.

      • 8 6

    • kostka brukowa

      wystarczyłoby przemalować pasy tak aby wykorzystać bezsensowną przestrzeń wybrukowaną kostką. jeden dzień roboty i trochę farby...No ale pozwolenia, konsultacje, projekty itp są konieczne dla tych darmozjadów.

      • 8 5

  • Tzw. witacze na granicy miasta powinny brzmieć "Witamy w Gdyni - nie da się" .

    • 65 9

  • Opinia wyróżniona

    Masakra (6)

    Masakra. . . Co za baran projektował tą drogę w tym miejscu w takiej postaci. Przecież ta droga była robiona stosunkowo niedawno, już wtedy trzeba było zrobić dwa pasy na wprost jeden prawoskręt a nie teraz poprawiać!!! Pod obwodnicą też powinny być dwa pasy na wprost plus prawoskręt do Chyloni z prawej strony filarów mostu.... ale wygląda na to, że na to nie wpadną...

    • 141 13

    • czas powiedzieć sobie szczerze: szczurek i samorządność to kłamcy

      • 22 11

    • Serio? (2)

      Jak to łatwo być specjalistą od projektowania dróg w internecie. Po pierwsze nawet w godzinach maksymalnego szczytu nie ma w tym miejscu żadnych korków więc nawet dziś te dwa pasy nie byłyby potrzebne. A druga, kluczowa sprawa to jaki drogi internauto masz pomysł na zmieszczenie tego drugiego pasa do jazdy na wprost? W którym miejscu? Czy Twoim pomysłem jest wyburzenie estakady po której biegnie obwodnica? Bo przy obecnej estakadzie filary są tak umieszczone, że nie zmieścisz tam dodatkowego pasa. A estakada nie była zmieniana podczas ostatniego remontu tego miejsca

      • 22 15

      • To słaby argument, nie ma tam większych korków tylko dlatego, że całe Witomino stoi.

        I nie trzeba być specjalistą od projektowania dróg, wystarczy spojrzeć na to co się dzieje w godzinach szczytu na niedalekim skrzyżowaniu Chwaszczyńskej z obwodnicą.

        A brak prawoskrętu to już jaskrawy przejaw braku wyobraźni projektantów. To nie modernizacja, to powinna być poprawa projektu w ramach gwarancji.

        • 16 5

      • Jak tam nie ma korków? ... Rano nawet do drugiego ronda przy Biedronce. A liczba mieszkańców cały czas rośnie... I to było wiadome 10 lat temu , że ilość mieszkańców będzie bardzo szybko rosła w tej okolicy!!!
        Napisałem w mojej wypowiedzi, że z prawej strony filarów jest miejsce na trzeci pas do jazdy w prawo.

        • 12 5

    • (1)

      Po 10 latach każdy taki mądry

      • 16 9

      • już wtedy pisali , że ilość mieszkańców w tej okolicy prawie się podwoi.... I skoro już robili tą drogę to mogli to zrobić bardziej optymalnie

        • 12 6

  • (3)

    Wyborcy w Gdyni przypominają mi wyborców z ściany wschodniej głosujących na PiS. Śmiać się, czy płakać?

    • 51 18

    • Przyganial kociol garnkowi....

      Mimo wszystko gryzon lepszy od d*pkiewicz

      • 14 16

    • tylko ściana wschodnia coś dostaje za poparcie a co dostają mieszkańcy od leniwego szczura? (1)

      • 25 6

      • Nagina fakty pod swoje uprzedzenia

        Nie ma podobieństw. Sympatie polityczne Podkarpacia to typowa demokracja tak jak w USA są stany od dawna demokratyczne albo republikańskie. Natomiast głosowanie mieszkańców Gdyni podpada pod syndrom sztokholmski.

        • 25 3

  • (1)

    10 milionów drożej? Za kilka lat to będzie co najmniej 50 milionów więcej!

    • 55 15

    • Sto milionów!

      • 19 3

  • 2022 rok!!!!??? (1)

    Dobudowanie pasa na obwodnice....piszą i mówią teraz, a prace mają zacząć się za 3 lata. Śmiech na sali, w ogóle żenada, że dobudowanie kawałka pasa traktowane jest jako wielką inwestycję.

    • 58 15

    • Sufit pomaluj w kawalerce, a potem się wymądrzaj!

      • 0 29

  • szczurek kłamie i robi co chce, kasę na inwestycje wydaje na zabawę. (1)

    Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych

    • 52 17

    • z tego co pamiętam to miała się zacząć w 2017 2018 2019...

      • 22 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane