• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Optymalizacja projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą. Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą.

- Czy Gdynia zrezygnowała z przebudowy witomińskiego odcinka Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni? - pytają nasi czytelnicy. Władze miasta odpowiadają, że pomysłu nie zarzucono, a obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu, po tym, jak z powodu wysokiej ceny, nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu. Zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska zobacz na mapie Gdyni dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.



Która grupa użytkowników powinna być uprzywilejowana na Chwarznieńskiej?

Przypomnijmy, że koperty z ofertami na zapowiadaną od lat przebudowę Chwarznieńskiej zostały otwarte pod koniec listopada 2018 roku. Okazało się, że jest dwóch chętnych do prowadzenia prac. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto.

Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.


W styczniu Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za jej rozwój ogłosił, że przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokiej ceny i nie będzie powtórzony.

Chwarznieńska w Gdyni: zmiana koncepcji, bo oferty zbyt drogie



- Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówi wiceprezydent, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.
Stało się inaczej, więc zdecydowano, że zmieniona zostanie koncepcja premiująca w początkowym wariancie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów.

Pojawiły się informacje, że najbardziej prawdopodobną opcją jest stworzenie wahadłowego pasa ruchu, z którego korzystaliby kierowcy autobusów i kierowcy w zależności od pory dnia. Nigdy nie zostały oficjalne potwierdzone przez władze miasta.

Obecnie urzędnicy wyjaśniają, że trwają analizy i prace nad optymalizacją projektu. Nie zapadły też decyzje dotyczące budowy zbiornika retencyjnego na działkach na Witominie (mimo to działkowcy otrzymują nakazy opuszczenia terenu) i remontu ul. Hodowlanej, gdzie wyboje codziennie niszczą zawieszenie wielu aut. Obydwa zadania miały być realizowane razem z przebudową Chwarznieńskiej jako jedna inwestycja.

Obwodnicy przez las nie będzie



Wiadomo za to, jakie wydatki poniesiono do tej pory w związku z planowaną inwestycją. Było to blisko 1,4 mln zł.

Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej. Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej.
- W tej kwocie zawiera się m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu - wyjaśnia Łucyk.

Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku.

Będzie dodatkowy pas do wjazdu na obwodnicę



W ostatnich dniach urzędnicy zaproponowali nowy pomysł na rozładowanie korków dla jadących z zachodnich dzielnic Gdyni w kierunku obwodnicy. Pomóc ma w tym dodatkowy prawoskręt dla jadących w kierunku Gdańska. Jest potrzebny, bo codziennie tworzy się tam kolejka aut oczekujących na wjazd.

- Pierwszym etapem jest stworzenie koncepcji, która będzie wyznaczała zakres projektowy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.
Rozstrzygnięcie przetargu na jej wykonanie zaplanowano na 6 maja. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, w trakcie wakacji powinna być gotowa. Później rozpocznie się etap projektowy.

Według rozważanych wariantów jest zmiana organizacji ruchu polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa dla skręcających w prawo w kierunku obwodnicy w Gdańsku. Dotychczasowy pas miałby zostać pasem do jazdy na wprost i później służyć do skrętu w prawo w kierunku obwodnicy na Chyloni.

Władze Gdyni przewidują, że prace budowlane rozpoczną się w 2022 roku.

Miejsca

Opinie (192) 9 zablokowanych

  • Rozpoczecie budowy prawoskrętu w 2022?

    Poważnie, 2,5 roku władze chcą projektować niespełna 100 metrowy zjazd w prawo z istniejącej drogi w miejscu, gdzie jest puste pole? Stał tam przed laty leciwy domek, ale od kilku lat już nic tam nie ma oprócz trawy, śmieci i obecnie nieużywanego złącza kablowego.

    • 67 8

  • Na przebudowę ulic nie ma, na RedBulle, Openery i MTBy jest

    No cóż, 75,5 tysiąca Gdynian popiera to!

    • 54 11

  • cały program wyborczy szczurka to kpienie z mieszkańców, to początek tych kłamstw: (4)

    Miało być 100 - jest prawie dwa razy więcej! Oto 180 konkretnych inwestycji, które zrealizujemy #wGdyni w najbliższych pięciu latach":
    1/ Modernizacja skrzyżowania Estakady Kwiatkowskiego z ulicą płk. Dąbka;
    2/ Poszerzenie, wraz z buspasami, ul. Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Unruga a płk. Dąbka;
    3/ Kolej na północ;
    4/ Droga Czerwona (współpraca z Rządem RP i Zarządem Morskiego Portu Gdynia w zakresie budowy Drogi Czerwonej - przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta do Portu);
    5/ Bezkolizyjny przejazd w ciągu ul. Puckiej (wiadukty: kolejowy i drogowy);
    6/ Przebudowa ul. Chwarznieńskiej;
    7/ Budowa węzła Karwiny;
    8/ Stworzenie węzła integracyjnego Chylonia (kompleksowa przebudowa placu dworcowego przy przystanku SKM Gdynia Chylonia oraz po drugiej stronie torów);
    itd

    • 59 6

    • Gwoli ścisłości (3)

      Punkt pierwszy właśnie się realizuje. Inna historia, że w takim tempie do punktu 5 dobrniemy gdzieś w okolicy urzędowania prawnuka Wojciecha Szczurka.

      • 16 5

      • na samym skrzyżowaniu zbyt wiele się nie zmieni, tam powinno być rondo ale pewnie nie da się (2)

        • 16 6

        • (1)

          Da się, poszukaj info

          • 14 3

          • info czyli kolejną niespełnioną obietnicę szczurka? po co się denerwować?

            • 18 4

  • Gdynia XXI w.

    Serial jak Klan.

    • 31 28

  • Wstyd

    Przebudowa jest obiecywana od 3 lat. Teraz dowiadujemy się że za 2 lata zrobiony będzie wyłącznie skręt na obwodowej. Przebudowa na miarę rządzących miastem...

    • 60 7

  • Czyli standard w Gdyni - zabrakło farby :) (3)

    Wuja da ta przebudowa - zamiast wyrzucać kasę, trzeba było od razu myśleć dalekosiężnie i realizować etapami obwodnicę Witomina a ten odcinek Chwarznieńskiej zostawić dla ruchu lokalnego. Każde inne rozwiązanie przy takim natężeniu ruchu to tylko pudrowanie klocka - wyrzucanie kasy w błoto. A Hodowlana to jest katastrofa - to skandal ile lat można nic nie robić w tej sprawie, podobnie rondo przy dworcu Gdynia Główna.

    • 54 14

    • Jak tam dziura?

      • 13 5

    • (1)

      Wuj z "obwodnicą Witomina", las jest dla drzew - należałoby raz, a porządnie poszerzyć Chwarznieńską, wyremontować okoliczne ulice, przebudować skrzyżowanie

      • 0 17

      • Taaaa poszerzyć Chwarznieńską, ciekawe gdzie, w niektórych miejscach domy do wyburzenia albo piesi po płotach będą chodzić. Wyremontować wraz z sąsiednimi ulicami jak najbardziej ale nic poza to. Ile tam jest tego lasu do wycięcia, bez przesady.

        • 11 4

  • Ankieta

    Ankieta jak zwykle z d*py wyjęta! Tendencyjna! Kto to wymyśla?

    • 43 0

  • szczurek czy widziałeś pomost na plaży miejskiej??? połamane deski, wystające gwoździe, to wszystko przy placu zabaw. (3)

    kiedy rewitalizacja Skweru Kościuszki? wszędzie polbruk, zawalone autami, budy z parszywym żarciem. jaki jest twój pomysł na miasto???

    • 52 11

    • Wielka Ałka

      • 27 0

    • (1)

      Po kiego bena pomosty na plaży! Od zarania dziejów chodziło się po piasku a teraz może wyasfaltować do samej wody żeby jaśniepaństwo nie musiało bucików ściągać

      • 14 13

      • Troll miejski, wyborca szczurka czy uciekinier z Kocborowa???

        powiedz to inwalidom czy rodzicom z wózkami.

        • 17 9

  • (1)

    Jeżeli nie ma pieniędzy na obwodnicę Witomina to dojazd do Chwarzna Wiczlina za chwilę będzie niemożliwy. Dlaczego deweloperzy dostają zgodę na budowę nowych domów? Albo dołożą do budowy dróg na swoje osiedla albo nie ma zgody na ich budowę.
    Chwarzno Polanki 21 budynków wielorodzinnych. Ile to będzie nowych samochodów?
    Nic nie da opowiadanie głupot ,że trzeba rowerem jeździć. Tylko nowe drogi!!!

    • 60 11

    • Leczenie otyłości dłuższym paskiem.

      • 13 12

  • Pod rozwagę

    Proponuję bardzo tanie rozwiązanie. Wyciąć las, będzie za darmo, bo wytnie nadleśnictwo, pomalować wycinkę farbą i gotowe.

    • 36 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane