• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Optymalizacja projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą. Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą.

- Czy Gdynia zrezygnowała z przebudowy witomińskiego odcinka Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni? - pytają nasi czytelnicy. Władze miasta odpowiadają, że pomysłu nie zarzucono, a obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu, po tym, jak z powodu wysokiej ceny, nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu. Zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska zobacz na mapie Gdyni dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.



Która grupa użytkowników powinna być uprzywilejowana na Chwarznieńskiej?

Przypomnijmy, że koperty z ofertami na zapowiadaną od lat przebudowę Chwarznieńskiej zostały otwarte pod koniec listopada 2018 roku. Okazało się, że jest dwóch chętnych do prowadzenia prac. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto.

Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.


W styczniu Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za jej rozwój ogłosił, że przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokiej ceny i nie będzie powtórzony.

Chwarznieńska w Gdyni: zmiana koncepcji, bo oferty zbyt drogie



- Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówi wiceprezydent, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.
Stało się inaczej, więc zdecydowano, że zmieniona zostanie koncepcja premiująca w początkowym wariancie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów.

Pojawiły się informacje, że najbardziej prawdopodobną opcją jest stworzenie wahadłowego pasa ruchu, z którego korzystaliby kierowcy autobusów i kierowcy w zależności od pory dnia. Nigdy nie zostały oficjalne potwierdzone przez władze miasta.

Obecnie urzędnicy wyjaśniają, że trwają analizy i prace nad optymalizacją projektu. Nie zapadły też decyzje dotyczące budowy zbiornika retencyjnego na działkach na Witominie (mimo to działkowcy otrzymują nakazy opuszczenia terenu) i remontu ul. Hodowlanej, gdzie wyboje codziennie niszczą zawieszenie wielu aut. Obydwa zadania miały być realizowane razem z przebudową Chwarznieńskiej jako jedna inwestycja.

Obwodnicy przez las nie będzie



Wiadomo za to, jakie wydatki poniesiono do tej pory w związku z planowaną inwestycją. Było to blisko 1,4 mln zł.

Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej. Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej.
- W tej kwocie zawiera się m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu - wyjaśnia Łucyk.

Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku.

Będzie dodatkowy pas do wjazdu na obwodnicę



W ostatnich dniach urzędnicy zaproponowali nowy pomysł na rozładowanie korków dla jadących z zachodnich dzielnic Gdyni w kierunku obwodnicy. Pomóc ma w tym dodatkowy prawoskręt dla jadących w kierunku Gdańska. Jest potrzebny, bo codziennie tworzy się tam kolejka aut oczekujących na wjazd.

- Pierwszym etapem jest stworzenie koncepcji, która będzie wyznaczała zakres projektowy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.
Rozstrzygnięcie przetargu na jej wykonanie zaplanowano na 6 maja. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, w trakcie wakacji powinna być gotowa. Później rozpocznie się etap projektowy.

Według rozważanych wariantów jest zmiana organizacji ruchu polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa dla skręcających w prawo w kierunku obwodnicy w Gdańsku. Dotychczasowy pas miałby zostać pasem do jazdy na wprost i później służyć do skrętu w prawo w kierunku obwodnicy na Chyloni.

Władze Gdyni przewidują, że prace budowlane rozpoczną się w 2022 roku.

Miejsca

Opinie (192) 9 zablokowanych

  • szczurek jak twoja wielka arka na która dajesz miliony a która zaraz spadnie???

    uciekli sponsorzy, zarobił midak a drużyna jest w d...

    • 49 8

  • Nazwać Szczurka i jego "piesków" nieudacznikami to najłagodniejsze określenie!

    • 48 11

  • Panie Szczurek pieniądze zamiast dawać kopaczom za chwilę 1 ligowej Arce można przeznaczyć na drogi. Potencjalnych wyborców - kierowców jest więcej niż kretyńskich kiboli.

    • 51 11

  • Po co drogi?

    Po co nowe drogi? Przecież jest MEVO ?

    • 25 21

  • To może zrobić Hodowlaną i Uczniowską,lub Nauczycielką, też były w planie. Chyba, że też się nie da, jak wszystko w Gdyni

    • 55 1

  • Szczurek, Ty możesz jeszcze patrzyć w lustro?!!!!

    • 42 11

  • w 2022 pewnie znowu się okaże że ceny są inne i nie stać nas Gdynia to żenujące miasto zarządzane przez ludzi kompletnie od czapy

    • 44 10

  • Ja już o tym pisałem w ubiegłym roku. (2)

    Że ten projekt w takiej formie nie powstanie i budowa nie ruszy. Zaś co do tego fragmentu: "Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji" To nie do końca prawda. Projekt został opracowany na bazie koncepcji, która miała błędy formalne. I o tym było wiadomo już jak były otwierane koperty z ofertami. I to z tego względu jest przesunięcie terminu i zmiany w projekcie a nie dlatego, że zabrakło 10 milionów w budżecie.

    Zaś co do tego fragmentu: "Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku." To jest kardynalny błąd. Kto w obecnych czasach wtłacza ruch tranzytowy w samo serce dzielnicy? Mogą sobie urzędnicy i projektanci ze sto optymalizacji zrobić a ta planowana przebudowa i tak nic nie da.

    Tajemnicą poliszynela jest fakt, że jak deweloperzy planowali koncepcję dzielnic zachodnich to wówczas cały czas była mowa o obwodnicy Witomina. No ale tak to już jest jak mieszkańcy kupują przed wyborami lukrowaną gadkę przyprawioną wizualizacjami i obietnicami. Przypominam, że tak jest ze wszystkim w tym mieście np. z lodowiskiem, pływalnią olimpijską itd. Dziwię się, że jeszcze ktokolwiek tą ściemę kupuje.

    • 55 14

    • (1)

      Zdecydowanie sie zgadzam. Rzucili kiełbasę wyborcom i glosy zdobyli. Głupi co na nich glosują. Zdecydowanie tylko obwodnica Witomina pomoże w zachodnich dzielnicach.Najpierw obwodnica później ewentualny remont odcinka witominskiego ulicy Chwarznieńskiej.

      • 20 5

      • Przez swój las sobie buduj obwodnicę, Chwarznieńska to miejska aleja i tak ją należy przebudować

        • 10 13

  • Drogi w Gdyni Hahaha

    Czyli w Gdyni nic nowego - degrengolada i nic sie nie da. Ciekawy jestem ile jeszcze będzie tolerowana niekompetencja Łucyka i Szczura??? Obwodnica Witomina aż się prosi. Ale nie lepiej budować park centralny potrzebny Gdynianom jak świni siodło.

    • 52 11

  • referendum i odwołajmy tego leniwego szczurka (2)

    • 39 16

    • 22 paź 2018

      Wojciech Szczurek wygrywa wybory prezydenckie w pierwszej turze z wynikiem 67,88 proc. głosów.
      Gdynianie! Kolejna szansa dopiero jesienią 2 0 2 3 roku

      • 23 8

    • jestem za referendum i odwołaniem tej sitwy

      • 16 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane