- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (296 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (538 opinii)
- 3 Duży gmach w centrum powstał w 8 miesięcy (21 opinii)
- 4 Kolejni Terytorialsi złożyli przysięgę (129 opinii)
- 5 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (112 opinii)
- 6 Były senator skazany na więzienie (371 opinii)
Apel do prezydent o zmianę ruchu na Piramowicza we Wrzeszczu
Radna Gdańska wystosowała w imieniu okolicznych mieszkańców interpelację, w której postuluje przywrócenie "starej" organizacji ruchu na ul. Piramowicza we Wrzeszczu. - Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę - argumentuje radna. Czy dokument wpłynie na zmianę decyzji urzędników, która od dawna wzbudza spore kontrowersje?
Jaki był cel tej decyzji? Gdański Zarząd Dróg i Zieleni argumentował, że ma ona poprawić bezpieczeństwo rowerzystów, którzy przejeżdżali przez skrzyżowanie ul. Piramowicza i al. Zwycięstwa. I rzeczywiście, z ujawnionych przez nas statystyk urzędników wynikało, że to kierowcy byli sprawcami większości kolizji i wypadków we wskazanym miejscu.
Czytaj więcej: Piramowicza. Liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku
Czytelnicy za przywróceniem "starego" ruchu
Jak to często bywa, intencje może były słuszne, ale skutki okazały się - delikatnie mówiąc - kontrowersyjne. Wystarczyło prześledzić komentarze pod naszymi artykułami na ten temat, aby przekonać się, że przytłaczająca większość piszących nie pozostawiła suchej nitki na nowej organizacji ruchu.
Tak samo prezentowały się wyniki naszej ankiety, w której zapytaliśmy czytelników o ocenę decyzji urzędników. Aż 86 proc. głosujących - w ankiecie wzięło udział ponad 2,5 tys. osób - optowało za przywróceniem wcześniejszej organizacji ruchu, czyli w relacji od al. Hallera do al. Zwycięstwa.
Czytaj więcej: 80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza
Po Piramowicza można dzisiaj jeździć w kółko
Praktyka udowodniła, że oburzenie przeciwników reorganizacji ruchu nie było bezzasadne. Ul. Piramowicza stanowiła bajpas dla zawsze zakorkowanego w godzinach szczytu skrzyżowania al. Hallera i Zwycięstwa przy Operze Bałtyckiej.
Kierowcy jadący al. Hallera w kierunku Oliwy mogli wcześniej ominąć ul. Piramowicza wspomniane skrzyżowanie. Po likwidacji skrótu poranne i popołudniowe zatory na al. Hallera sięgają za wiadukt kolejowy.
To nie wszystko. Po wprowadzeniu zmian ul. Piramowicza została praktycznie wyłączona z ruchu. Trudno się temu dziwić, gdyż korzystanie z niej stało się bezużyteczne, bo polega w zasadzie na jeżdżeniu w kółko. Zgodnie z obecnym oznakowaniem w jednokierunkową ulicę można wjechać wyłącznie z al. Zwycięstwa. Następnie można skręcić w lewo w ul. Uphagena - z czego korzysta niewielu kierowców - albo jechać dalej i dojechać do al. Hallera, gdzie obowiązuje nakaz skrętu w prawo w kierunku... al. Zwycięstwa.
Dwa tygodnie na odpowiedź prezydent Gdańska
Pomimo fali krytyki urzędnicy pozostali nieugięci. Wprowadzona ponad rok temu reorganizacja ruchu obowiązuje do dziś.
Pojawiła się jednak inicjatywa, która być może doprowadzi do przywrócenia stanu poprzedniego. Kilka dni temu na biurko prezydent Gdańska wpłynął apel, którego autorem jest jedna z radnych. Wystosowała go w imieniu mieszkańców domów położonych w okolicy ul. Piramowicza.
- Mieszkańcy okolicznych domów codziennie obserwują, co spowodowała ta zmiana. Według nich to, co się dzieje w rejonie Hallera - Opera - Zwycięstwa w godzinach porannych i popołudniowych, jest jakimś koszmarnym wynikiem totalnie nieprzemyślanej decyzji. Zakorkowanie w tym rejonie sięga granic absurdu. Zwracają też uwagę, że wprowadzona zmiana wyeliminowała ruch na ul. Piramowicza, gdyż mało kto wjeżdża z al. Zwycięstwa w ul. Piramowicza, by wjechać na Hallera i wrócić na Zwycięstwa. Tworzą się korki, auta blokują tramwaje, niektórzy jeżdżą "pod prąd", by ominąć cały stojący pas aut skręcających w prawo w Zwycięstwa, gdzie odcinek do lewoskrętu w al. Zwycięstwa stoi pusty - tylko nie ma jak się do niego dostać. Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców - napisała Emilia Lodzińska z Koalicji Obywatelskiej.
Interpelacja radnej wpłynęła do biura podawczego Rady Miasta Gdańska w środę, 17 listopada. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym adresat pisma ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Gdy tylko zostanie ona opublikowana - i tym samym rozstrzygną się losy sporu wokół ul. Piramowicza - przygotujemy kolejny artykuł.
Zamknięta Piramowicza potęguje korki (22 opinie)
Opinie wybrane
-
2021-11-23 18:32
Cierpią nawet pasażerowie tramwajów! (17)
Te wszystkie samochody, które jechały ul. Piramowicza, jadą teraz ul. Hallera. Robią tam korek w którym stoją tramwaje. Czy naprawdę chodziło o paraliżowanie komunikacji tramwajowej?
- 315 27
-
2023-03-28 19:00
piramowicza
było jak było ,dobrze ,teraz ktoś się czymś popisał ,,,rozumkiem,,ijest jak mamy ,,koreczki dramaty...!!!
- 0 0
-
2021-11-23 22:29
(1)
Nie wolno blokować przejazdu tramwajom!
- 2 10
-
2021-11-24 08:09
niech jadą po torach a nie po ulicy.
- 5 3
-
2021-11-23 19:51
Ale co ty bredzisz tramwaj tam nigdy nie jest blokowany !! Ale jesli widzisz ze jakis burak blokuje tramwaj (3)
to powiniensj zrobic zdjecie i to zgłosic burak dostanie mandat to sie nauczy
- 7 24
-
2021-11-23 22:27
nie dostanie (2)
tam są 2 pasy do jazdy, oprócz krótkiego kawałka w rejonie przejścia
- 18 2
-
2021-11-24 07:59
Tam jest wyznaczony krótki pas do skrętu w rejon SKM. (1)
Każdy jadący lewym pasem zaraz za przejściem i aż do Zwycięstwa popełnia wykroczenie. Oznakowanie jest już wytarte praktycznie do zera, ale jest.
- 2 6
-
2021-11-24 09:47
Nie masz obowiązku się domyślać co było namalowane na jezdni.
- 9 1
-
2021-11-23 18:34
to trzeba zablokować możliwość jazdy po torowisku. proste (9)
- 26 34
-
2021-11-23 23:31
to trzeba zablokować możliwość przmieszczania się po mieście w jakikolwiek sposób. proste.
- 11 4
-
2021-11-23 18:47
Nie da rady...
...bo pas ruchu jest za wąski.
- 7 4
-
2021-11-23 18:36
Niestety nagminne jest łamanie tego zakazu (6)
Masz progi, kamerę i obszar wyłączony z ruchu ale kierowcy i tak jadą po torowisku.
- 14 11
-
2021-11-23 22:26
tam nie ma żadnego zakazu (3)
jest tylko 15m wyłączone przed przejściem.
- 20 0
-
2021-11-24 07:56
Nie ma, bo oznakowanie poziome, które o tym zakazie stanowiło, zostało starte wykroczeniami :) (2)
- 2 3
-
2021-11-25 09:19
Ależ tam jest oznakowanie, do tego pionowe- znak informujący o tym że środkowy pas się kończy tuż przed przejściem dla pieszych.
- 0 0
-
2021-11-24 09:46
Czyli nie ma.
Znak, którego nie widać nie obowiązuje.
- 5 1
-
2021-11-23 18:58
Zgodnie z prawem (1)
Jadą po torowisku, bo ok 50m za wiaduktem jest dopiero zwężenie do jednego pasa. Gdyby tego też nie było, to w zasadzie ruch stanąłby już całkowicie na tym skrzyżowaniu
- 30 3
-
2021-11-23 22:24
i za przejściem też można jechać dwoma pasami
- 17 1
-
2021-11-24 07:47
Organizacji ruchu nie ustala się na podstawie ankiet mieszkanców (39)
Gdyby tak było, mielibyśmy Grunwaldzką z 10 pasami i bez żadnych przejść dla pieszych. Zamiast wyników ankiet, wypełnianych głównie przez kierowców tranzytowych, poproszę o badania ruchu.
- 43 110
-
2021-11-24 11:30
Proszę bardzo (2)
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/69-do-0-Ul-Piramowicza-odwrocenie-ruchu-jak-wylanie-dziecka-z-kapiela-n148026.html
Obecna organizacja ruchu sprawia,https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/69-do-0-Ul-Piramowicza-odwrocenie-ruchu-jak-wylanie-dziecka-z-kapiela-n148026.html
Obecna organizacja ruchu sprawia, że jazda Piramowicza jest bez sensu, i generuje dodatkowe korki na Hallera. Przez to Marynarki Polskiej, która mogłaby odciążyć Aleję Zwycięstwa np. w celu ratowania lip, jest zupełnie bez sensu jako trasa alternatywna.- 0 4
-
2021-11-24 13:34
Brawo. Przez odwrócenie ruchu na Piramowicza nie można ratować lip, a Marynarki Polskiej można zaorać. Naprawdę brawo. (1)
- 2 1
-
2021-11-24 16:43
Dokładnie tak
Po co jechać drogą ruchu przyspieszonego 70km/h jeśli później i tak trzeba stać w korku do Opery? Gdyby Piramowicza było jak dawniej to omijanie Alei Zwycięstwa przez Marynarki Polskiej miałoby sens, teraz niestety już nie.
- 0 0
-
2021-11-24 08:52
A jednak zmiane ruchu wprowadzono na podstawie rzekomego wniosku garstki rzekomych mieszkancow. (21)
- 11 5
-
2021-11-24 09:11
wniosek oparty na faktach (20)
liczba zdarzeń na tym skrzyżowaniu nie wzięła się z wniosku mieszkańców tylko z życia. Teraz jest tam bezpiecznie i spokojnie.
- 6 9
-
2021-11-24 09:54
smutne że winą zawsze obarczany jest kierowca, bo... (19)
Oczywiście cudowni rowerzyści nigdy nie przyspieszają przed skrzyżowaniem, nigdy nie powodują niebezpiecznych sytuacji , nigdy nie wyprzedzają pieszych itd...można wymieniać mnóstwo , ale oczywiście wina jest kierowcy
- 13 5
-
2021-11-24 13:30
Nie zawsze jest wina kierowcy, ale na tym skrzyżowaniu to właśnie oni byli problemem nie do ogarnięcia innymi sposobami (3)
- 1 0
-
2021-11-24 14:26
innymi sposobami? (2)
Jakimi? Jakich to rozwiązań próbowało miasto by rozwiązać ten problem? Ta śmieszna szykana? To są te wszystkie inne sposoby na które wpadli nasi urzędnicy? Były jeszcze jakieś? Problemem na tym skrzyżowaniu jest słaba widoczność, budynki po obu stronach i duża prędkość przejeżdżających ścieżką rowerów, co w połączeniu z faktem iż wielu kierowców
Jakimi? Jakich to rozwiązań próbowało miasto by rozwiązać ten problem? Ta śmieszna szykana? To są te wszystkie inne sposoby na które wpadli nasi urzędnicy? Były jeszcze jakieś? Problemem na tym skrzyżowaniu jest słaba widoczność, budynki po obu stronach i duża prędkość przejeżdżających ścieżką rowerów, co w połączeniu z faktem iż wielu kierowców nie powinno nigdy dostać prawa jazdy, czyni to miejsce niebezpiecznym. Jednak według mnie nie podjęto w tym miejscu żadnych sensownych działań, by ten problem rozwiązać. Wystarczyłoby ustawić kamerę i wystawić kilka mandatów, albo jakiś patrol, który zrobiłby to samo, albo rozwiązał problem samą swoją obecnością. Niestety dla wielu kierowców skrzyżowanie nie jest niebezpieczne, bo mogą potrącić na nim rowerzystę czy pieszego, niebezpieczne robi się dopiero wtedy, gdy mogą dostać mandat, ale tego nie zmieni żadne rozwiązanie typu zmiana organizacji ruchu, to jest kwestia edukacji, a raczej jej braku.
- 0 0
-
2021-11-24 15:43
(1)
Kamera i patrol to kara za popełnione wykroczenie, a celem jest zapobieżenie jego wystąpieniu. Jedyne co tam jeszcze można było zrobić to światła bez strzałki w prawo.
- 0 0
-
2021-11-24 17:34
Gwarantuję Ci, że gdyby tam stał radiowóz, to do żadnego zdarzenia by nie doszło. Gdyby była kamera i kierowcy wiedzieliby, że sypią się mandaty, to jechaliby przepisowo. Jeśli w ten sposób chcesz rozwiązywać problemy, to trzeba będzie zamknąć wkrótce wszystkie ulice, a może pójść nawet dalej i pozamykać np. wszystkie sklepy, bo niektórzy wchodzą
Gwarantuję Ci, że gdyby tam stał radiowóz, to do żadnego zdarzenia by nie doszło. Gdyby była kamera i kierowcy wiedzieliby, że sypią się mandaty, to jechaliby przepisowo. Jeśli w ten sposób chcesz rozwiązywać problemy, to trzeba będzie zamknąć wkrótce wszystkie ulice, a może pójść nawet dalej i pozamykać np. wszystkie sklepy, bo niektórzy wchodzą do nich bez maseczek, albo zamknąć jakiś park, bo ktoś tam kogoś pobił. To nie jest rozwiązywanie problemów, to jest idealny przykład obrazujący powiedzenie "wylać dziecko z kąpielą". Jeśli jakiś obcokrajowiec zapytałby Cię co to znaczy, to możesz go zabrać na Piramowicza i pokazać.
- 0 0
-
2021-11-24 13:21
Przecież wy nie umiecie nawet bezpiecznie skręcić w prawo nie umiecie ocenić sytuacji na przejeździe rowerowym gdzie rowery poruszają się 3x wolniej niż samochody na głównej jezdni
- 1 0
-
2021-11-24 10:09
W tym konkretnym wypadku: (7)
- nie da się przyspieszyć na rowerze bo jest szykana
- rowerzyści korzystają z wydzielonego przejazdu i wobec nich kierowcy mają obowiązek ustąpić pierwszeństwa gdy są na przejeździe oraz gdy na niego wjeżdżają
- ruch pieszy jest odseparowany
- kierowcy myślą, że muszą ustąpić tylko autom nadjeżdżającym z lewej strony i nie patrzą w prawo skąd nadjeżdżają rowerzyści- 6 4
-
2021-11-24 12:51
Ta konkretna szykana:
jest bardzo często omijana przez rowerzystów, jadących w kierunku opery, z prawej strony.
Masz rację, że wielu kierowców nie zna zasad, nie umie się zachować, nie patrzy, nie myśli, ale dokładnie to samo można powiedzieć o rowerzystach. To nie jest kwestia jakiejś grupy tylko całego społeczeństwa i owszem jest to wielki problem, który wymagajest bardzo często omijana przez rowerzystów, jadących w kierunku opery, z prawej strony.
Masz rację, że wielu kierowców nie zna zasad, nie umie się zachować, nie patrzy, nie myśli, ale dokładnie to samo można powiedzieć o rowerzystach. To nie jest kwestia jakiejś grupy tylko całego społeczeństwa i owszem jest to wielki problem, który wymaga ogromnej pracy, pracy u podstaw, a nie jakichś doraźnych, bezmyślnych ruchów na zasadzie odpowiedzialności zbiorowej, bo jakiś kierowca nie powinien być kierowcą, to zamknijmy drogę dla wszystkich. Mieszkam w okolicy, bardzo często jeżdżę rowerem, częściej niż autem, jak pewnie wielu mieszkańców Wrzeszcza i uczciwie przyznam, że co rusz trafiam na kierowców, którzy wymuszają pierwszeństwo albo zatrzymują się na ścieżce rowerowej, ale jeszcze częściej na rowerzystów, którzy przejeżdżają na czerwonym świetle i jadą jak kamikadze, nie zwalniając i nie rozglądając się przed żadnym przejazdem, wyjazdem, drogą, skrzyżowaniem. Dodatkowo mogę powiedzieć Ci jaki efekt ma dla mnie, mieszkańca tej części Wrzeszcza, zamknięcie Piramowicza, bo ta zmiana organizacji ruchu jest równoważna z wyłączeniem tej drogi z ciągu komunikacyjnego, mogliby ją zlikwidować, zrobić tam deptak, wyszłoby na to samo... Efekt jest taki, że w ciągu dnia powrót do domu autem przez tunel nie ma już sensu, bo potem nie mam jak dojechać do Grunwaldzkiej. Poprzez zamknięcie tej małej uliczki, cała wielka inwestycja związana z kopaniem tunelu pod Martwą Wisłą, straciła dla mnie sens.- 5 2
-
2021-11-24 11:51
(5)
A skąd taka wiedza , że kierowcy myślą , że muszą ustąpić tylko autom ? Poważnie wie Pan/Pani o czym myśli każdy kierowca?
- 4 1
-
2021-11-24 13:32
Przejedź się rowerem po mieście to sam się przekonasz skąd taka wiedza
- 1 2
-
2021-11-24 13:28
(3)
Wystarczy pojeździć na rowerze żeby się przekonać o czym myślą kierowcy jak dojezdzasz z prawej strony to ci wymusi nawet kiedy kołem dotykasz już kraweznika bo dzban samochodowy patrzy tylko w lewo
- 1 1
-
2021-11-24 13:51
(2)
Myślę że jeżdżąc rowerem nie masz szans przekonać się o czym myślą kierowcy. Gdybyś tak korzystał z obu form przemieszczania się i potrafił być obiektywny, to może doszedłbyś do jakichś wniosków, a najprawdopodobniej do konkretnie takiego, że mimo wszystko większość kierowców wie jak się zachować, a ci o których piszesz stanowią mniejszość, ale
Myślę że jeżdżąc rowerem nie masz szans przekonać się o czym myślą kierowcy. Gdybyś tak korzystał z obu form przemieszczania się i potrafił być obiektywny, to może doszedłbyś do jakichś wniosków, a najprawdopodobniej do konkretnie takiego, że mimo wszystko większość kierowców wie jak się zachować, a ci o których piszesz stanowią mniejszość, ale jednak jest ich na tyle dużo, że zaciemniają obraz i sprawiają, że wydaje Ci się, że wszyscy tacy są. Do podobnych wniosków doszedłbyś obserwując rowerzystów z perspektywy kierowcy. To nie jest problem jednej czy drugiej grupy, a całego społeczeństwa złożonego z niemyślących, źle wyedukowanych, aspołecznych jednostek.
- 0 0
-
2021-11-24 22:06
Większość wie jak się zachować tylko co z tego skoro zachowują się zupełnie inaczej
- 0 0
-
2021-11-24 22:06
Korzystam id. To i wiem o czym mówię
- 0 0
-
2021-11-24 10:06
nie zawsze, nie zawsze (5)
warto jednak zauważyć, że w dobrze zarządzanych krajach obowiązuje zasada "większej odpowiedzialności większego". To kierowcy lekceważąc limity prędkości stwarzają zagrożenie, cykliści tylko narażają się na ryzyko. Jeśli nie potrafisz rozróżnić tych dwóch typów zachowań, to znaczy warto pójść na kurs empatii i poszerzania wyobraźni.
- 4 5
-
2021-11-24 11:49
(1)
Po pierwsze nie jesteśmy na "TY" więc nie życzę sobie tego sposobu rozmowy, po drugie " w dobrze zarządzanych krajach" - więc nie ma odniesienia do naszego kraju ,ani miasta, Jeśli uważa Pan/Pani , że TYLKO kierowcy przekraczają prędkość to nie mamy o czym rozmawiać. Wiem że jest oddzielony pas dla rowerzystów i pieszych , ale często wymijają pieszych bo "im" się strasznie spieszy.
- 1 5
-
2021-11-24 12:54
W internecie wszyscy boomerze są na ty
- 2 0
-
2021-11-24 11:36
(2)
Czyli to maszynista jest winny zderzeniu z samochodem?
- 2 3
-
2021-11-24 13:39
na skrzyżowaniach korytarzy ruchu pociągów i samochodów
obowiązują inne zasady niż na skrzyżowaniach korytarzy ruchu pojazdów takich jak rower i samochód. Jeśli nie potrafisz tego ogarnąć, to znaczy że po prostu trollujesz i nie wnosisz żadnej nowej wartości do toczącej się tutaj dyskusji.
- 1 2
-
2021-11-24 13:24
Przecież pociąg ma pierwszeństwo to o czym mówisz? Wasza logika dzbany jest taka że jadący 15~20 rowerzysta jest winny temu że jeden z drugim dzban nie umie pustego łba odwrócić w ledwo i w prawo przed wpakowaniem swojego grata na przejazd
- 2 1
-
2021-11-24 08:31
(12)
A przepraszam na podstawie czego? Miasto jest chyba dla mieszkańców?
- 18 7
-
2021-11-24 10:04
oczywiście dla mieszkańców (1)
ale niekoniecznie głównie lub - co gorsza - wyłącznie dla tych, którzy chcą jechać samochodem
- 5 6
-
2021-11-24 10:43
naprawdę śmieszą mnie minusujący: mają trudności z uznaniem prostej prawdy
o sposobach poruszania się mieszkańców
- 4 1
-
2021-11-24 09:11
tak, pozwólmy ludziom bez doświadczenia i wiedzy dojść do głosu (7)
może niech ludzie wypowiedzą się w ankiecie jakim lekiem powinniśmy dziś leczyć covid?
- 12 5
-
2021-11-24 11:35
Jaką wiedzę i doświadczenie mają ludzie w GZDiZ? (6)
"Poznacie po owocach". Owoce są takie, że korki są dużo większe niż wcześniej, i że Gdańsk jest coraz bardziej zakorkowany, czyli stało się dokładnie to, co mówili "ludzie bez doświadczenia i wiedzy", a czemu zaprzeczali "ludzie z wiedzą i doświadczeniem" motywowani ideologią aktywistów w ciasnych gaciach.
- 10 3
-
2021-11-24 13:45
Jakiejkolwiek wiedzy GZDIZ by nie miał, na pewno ma większą niż przeciętny wypełniacz ankiet (1)
Ma też pomiary ruchu a nie tylko wrażenie "na oko".
- 0 4
-
2021-11-24 16:39
To poproszę te pomiary ruchu, chętnie się z nimi zapoznam
- 2 0
-
2021-11-24 12:01
korków nie tworzy ZDIZ, korki tworzą kierowcy (3)
Skoro stoją mimo takich korków, mając obok komunikację miejską i drogi rowerowe, to znaczy że im to pasuje. Komu nie pasuje już dawno się przesiadł albo zmienił trasę. Przypomnę tylko, że odwrócenie ruchu na Piramowicza miało poprawić bezpieczeństwo pieszych, a nie usprawnić przejazd.
- 2 10
-
2021-11-24 12:17
Znowu te stare bezsensowne farmazony (2)
Przed i po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza było tyle samo samochodów. Przed zmianą korki były znacznie mniejsze, po zmianie korki są znacznie większe. Wniosek - korki są przez zmianę organizacji ruchu, czyli przez ZDiZ.
Drugi przykład: Przed i po rozpoczęciu budowy bezsensownego przejścia naziemnego obok istniejącego tuneluPrzed i po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza było tyle samo samochodów. Przed zmianą korki były znacznie mniejsze, po zmianie korki są znacznie większe. Wniosek - korki są przez zmianę organizacji ruchu, czyli przez ZDiZ.
Drugi przykład: Przed i po rozpoczęciu budowy bezsensownego przejścia naziemnego obok istniejącego tunelu przy Bramie Wyżynnej było tyle samo samochodów. Przed budową korki były znacznie mniejsze, po rozpoczęciu budowy korki są znacznie większe, a po oddaniu przejścia będą jeszcze większe. Wniosek - korki są przez decyzję o budowie bezsensownego przejścia naziemnego obok istniejącego tunelu przy Bramie Wyżynnej, czyli przez ZDiZ.- 9 2
-
2021-11-24 13:28
Poproszę twarde dane (1)
Pierwszy akapit to twoje wrażenie, w drugim dziwisz się że podczas remontu korki są większe a twoje widzimisię mówi że będą jeszcze większe.
- 1 2
-
2021-11-24 16:38
Twarde dane, a nie moje wrażenie
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/69-do-0-Ul-Piramowicza-odwrocenie-ruchu-jak-wylanie-dziecka-z-kapiela-n148026.html
Nie trzeba być geniuszem żebyhttps://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/69-do-0-Ul-Piramowicza-odwrocenie-ruchu-jak-wylanie-dziecka-z-kapiela-n148026.html
Nie trzeba być geniuszem żeby wiedzieć, że im więcej świateł i mniej pasów tym mniejsza przepustowość. Nie mówię o żadnym widzimisię tylko wyciągam wnioski bazujące na wcześniejszych zapewnieniach dotyczących innych inwestycji tego typu w Gdańsku i porównuję z rzeczywistymi rezultatami i tym, kto rzeczywiście miał rację - "profesjonaliści" piszący bajki o Tristarze wszechmogącym czy "amatorzy", których przewidywania zaskakująco dobrze pokrywają się z rzeczywistością.- 1 0
-
2021-11-24 09:10
(1)
mieszkańców gdańska, a nie banina czy tczewa
- 8 6
-
2021-11-24 10:00
A drogi we Wrzeszczu są dla ...
...mieszkańców Wrzeszcza, mało tego ...droga na Strzyży jest dla Strzyżan i dalej droga przy Al. Grunwaldzkiej jest tylko dla jej mieszkańców ...
- 6 3
-
2021-11-24 08:04
OO
O widzę że ktoś z ZDiZ
- 22 8
-
2021-11-23 15:43
Kierowcy podziękujcie sobie nawzajem (43)
Gdyby nie było niebezpiecznych sytuacji, powodowanych (jak autor artykułu wspomniał) głównie przez kierowców, organizacja ruchu pozostała by bez zmian; ale skoro na polskich kierowców działa tylko zakaz no to mamy sytuację jak teraz xd
- 173 282
-
2021-11-23 20:50
(6)
jeśli dla samochodów istnieje znak "ustąp pierwszeństwa" to na Piramowicza postawić taki znak dla rowerów i już będzie bezp[ecznie
- 13 11
-
2021-11-23 22:44
I jeszcze dla pieszych najlepiej też a dla dzików ustawić Stop!
- 7 0
-
2021-11-23 21:04
nie można bo trasa rowerowa jest tą samą drogą co jezdnia (4)
kierofczyki myślcie trochę.
- 14 7
-
2021-11-23 23:08
Czyli mogę jeździć samochodem po trasie rowerowej? (3)
- 5 10
-
2021-11-24 10:16
możesz, ale w świetle prawa nie wolno ci tego robić
w Polsce )również w Trójmieście) jazda samochodem po chodniku lub drodze dla rowerów jest uprawiana dość często. Zdarza się także często przypadek śmiertelnego potrącenia pieszych lub osób oczekujących na przystankach przez kierowców nie potrafiących opanować auta i nie mieszczących się na jezdni. Na ten temat można łatwo znaleźć informacje w internecie.
- 1 1
-
2021-11-24 09:20
droga składa się z chodnika pobocza jezdni i drogi rowerowe torowiska. to wszystko jest jedna i ta sama "droga"
- 3 0
-
2021-11-24 06:38
Nie, ale możesz się douczyć
- 7 6
-
2021-11-23 16:52
Moim zdaniem za 90% niebezpiecznych sytuacji auto-samochód odpowiadają rowerzyści (14)
Lista grzechów jest długa. bardzo długa. Niestety nie mają w większości pojęcia o przepisach ruchu ani OC. 6 razy licząc od 2000 roku miałem kolizję w mieście z udziałem roweru. Za każdym razem z winy rowerzysty. Dwa wtargnięcia na pasy, Jedno zjechanie z chodnika wprost przed maskę, jedno uderzenie w prawe drzwi, Jedno wjechanie centralnie pod
Lista grzechów jest długa. bardzo długa. Niestety nie mają w większości pojęcia o przepisach ruchu ani OC. 6 razy licząc od 2000 roku miałem kolizję w mieście z udziałem roweru. Za każdym razem z winy rowerzysty. Dwa wtargnięcia na pasy, Jedno zjechanie z chodnika wprost przed maskę, jedno uderzenie w prawe drzwi, Jedno wjechanie centralnie pod kufer w trakcie wjeżdżania do własnej bramy garażowej i wreszcie hit - głupek, który tak się wkurzał, że musi jechać za samochodem, że jak tylko było trochę szerzej, usiłując niezdarnie kopnąć w moje lusterko po prostu się wyrąbał tak, że przejechałem mu po rowerze tylnym kołem. W 5 przypadkach frajer spłacał regres do naprawy z AC, z czego 3 razy po sprawie sądowej. Warto zwróć uwagę, że 4 przypadkach na 6, rowerzysta lądował w szpitalu, jeden mało nie wykitował, bo mu flaki wyszły na wierzch od kierownicy wbitej w brzuch. Czasem mam wrażenie, że uważają się za panów świata - ze słuchawkami w uszach i smartfonami w dłoni jadą, jakby byli w wyizolowanej przestrzeni, nieświadomi otaczającego świata.
- 56 45
-
2021-11-23 22:22
(2)
Cofales i uderzył w ciebie rowerzysta od kiedy cofajac masz przed kimś pierwszeństwo wracaj na kurs prawa jazdy
- 11 7
-
2021-11-23 22:32
A gdzie jest napisane że cofał? (1)
- 6 7
-
2021-11-24 13:39
Tam gdzie było napisane
- 0 0
-
2021-11-24 10:08
przypuszczalnie ściemniasz i nie piszesz prawdy
psychologia zna mechanizm tzw. wiktymizacji ofiar. W ruchu drogowym i na tym portalu to występuje bardzo często. Powtarzam: cykliści narażają się na ryzyko jadąc po jezdni, kierowcy lekceważąc limity prędkości stwarzają zagrożenie dla innych użytkowników miasta.
- 2 0
-
2021-11-24 09:40
Meliska jest potrzebna od zaraz.
- 2 0
-
2021-11-24 09:12
Twoje zdanie to twoje zdanie
a fakty są inne.
- 2 0
-
2021-11-24 08:17
Jeżdżąc długie lata i rowerem i samochodem nie miałem żadnej kolizji ani z autem ani z rowerem.
Skoro Ty miałes ich tak wiele to pomyśl gdzie tu jest słaby punkt.
- 4 1
-
2021-11-23 20:59
wsiądź na rower to te 6 przypadków będziesz miał w jeden dzień
co skrzyżowanie co wyjazd to jakiś wygłup kierowcy. nic nigdy nie widzą, a ci co nawet widzą to i tak zajeżdżają bo co będą rower przepuszczac
- 18 7
-
2021-11-23 20:27
Piękna powieść Panie poeto
A już zwłaszcza z tą bramą garażową, bo jak Ci wjechał w Twojej fantazji pod kufer, to cofałeś i Twoja wina ;)
- 13 6
-
2021-11-23 19:43
i potem się obudziłeś
niezły bajko pisarz z ciebie.
- 12 10
-
2021-11-23 18:54
6 wypadków przez 20 lat... (3)
Jeżdżąc codziennie rowerem po mieście mam tyle wymuszeń, bo kierowcy się nie rozglądają, ignorują przejazdy i przejścia, ignorują czerwone światło (zielona strzałka), ignorują pierwszeństwo przy skręcie w prawo.
Kilka razy w miesiącu muszę ostro hamować, a co kilka miesięcy mam sytuację podbramkową, gdzie ledwo udaje się uniknąć kolizji.
rozwiń...Jeżdżąc codziennie rowerem po mieście mam tyle wymuszeń, bo kierowcy się nie rozglądają, ignorują przejazdy i przejścia, ignorują czerwone światło (zielona strzałka), ignorują pierwszeństwo przy skręcie w prawo.
Kilka razy w miesiącu muszę ostro hamować, a co kilka miesięcy mam sytuację podbramkową, gdzie ledwo udaje się uniknąć kolizji.
Wszystko z winy kierowców, którzy teoretycznie znają prawo (w końcu zdali egzamin) ale je totalnie ignorują.
To że tutaj mogę jeszcze pisać, to tylko i wyłącznie zasługa, że za tych dzbanów myślę.
I tu nie trzeba myślenia kto jest winny, tu jasno policyjne statystyki podają kto jest winny wypadkom. 60-70% to wina kierowców.- 33 18
-
2021-11-24 09:41
Jestem kierowcą samochodu ale jak przesiądę się na rower to mam dokładnie te same obserwacje.
- 4 0
-
2021-11-24 08:03
Kilka razy w miesiącu musisz hamować? (1)
Czy zdajesz sobie sprawę jak groteskowe są te Twoje problemy w zestawieniu z polska rzeczywistością drogowa? Polacy powinni jeździć furmankami, bo spotkanie d**ila za kierownica z d**ilem na rowerze jest pewniejsze niż słońce.
- 9 8
-
2021-11-24 13:08
bo ogólnie spotkanie w tym kraju przynajmniej jednego d**ila w ciągu pierwszej minuty od wyjścia z domu, jest pewniejsze niż słońce. Zaryzykowałbym nawet stwierdzeniem, że odsetek d**ili na rowerach jest zbliżony do odsetku d**ili za kierownicą i w przybliżeniu równy odsetkowi d**ili w całym społeczeństwie, który w skali kontynentu jest wyjątkowo
bo ogólnie spotkanie w tym kraju przynajmniej jednego d**ila w ciągu pierwszej minuty od wyjścia z domu, jest pewniejsze niż słońce. Zaryzykowałbym nawet stwierdzeniem, że odsetek d**ili na rowerach jest zbliżony do odsetku d**ili za kierownicą i w przybliżeniu równy odsetkowi d**ili w całym społeczeństwie, który w skali kontynentu jest wyjątkowo wysoki, na tyle wysoki, że prawdopodobieństwo spotkania jednego można uznać za zdarzenie pewne. Myślę nawet, że gdybyś założył, że wszyscy których spotkasz są d**ilami to margines błędu, wynikający z takiego założenia, byłby niewielki.
- 1 1
-
2021-11-23 16:52
(20)
Gdyby każdy uczestnik ruchu miał własną strefę poruszania się i nie kolidowałaby ona z innymi, to nie byłoby w ogóle takich zdarzeń. Ale to jest nierealne niestety, bo nie pozwala na to teren i infrastruktura.
- 8 3
-
2021-11-23 20:29
Dane empiryczne z krajów o intensywniejszym ruchu rowerowym niż u nas (13)
kreślą dokładnie odwrotny obraz. Im większa separacja ruchu i złudne poczucie bezpieczeństwa wszystkich jego uczestników, tym większa wypadkowość.
- 7 4
-
2021-11-24 10:12
dokładnie, 47% przejazdów rowerem w Holandii odbywa się na jezdniach zwykłych ulic w tzw. ruchu mieszanym (4)
Obecność rowerzystów na jezdni powoduje uspokojenie ruchu i przyczynia się do mitygowania zachowań kierowców chcących lekceważyć limity prędkości. Holandia ma najlepsze wskaźniki bezpieczeństwa ruchu drogowego na świecie, a dzieci mieszkające w tym kraju są najszczęśliwszymi dziećmi na świecie ponieważ rodzice wiedzą, że mogą one poruszać się samodzielnie na rowerach po dużo większym obszarze miast niż w innych krajach.
- 2 1
-
2021-11-24 10:18
Zapomniałeś dodać, że Holadnia ma też olbrzymie problemy mieszkaniowe, bo miasta oparte o rowery nie mogą rosnąć (3)
bo będzie za daleko do pracy rowerem. Dlatego znalezienie mieszkania w Amsterdamie w cenie osiągalnej nawet dla wyższej klasy średniej to cud.
- 1 3
-
2021-11-24 21:54
Mieszkanie w Amsterdamie to głównie syowilnia, bo Niderlandczycy wolny czas spędzają w knajpach, a w domach tylko śpią.
- 0 0
-
2021-11-24 13:22
Ważnym elementem polityki przestrzennej i komunikacyjnej Holandii
jest dbanie o dobre połączenia w trybie rower+ kolej. Rower na odległość do 7 km jest najszybszym sposobem docierania do pracy, na większe odległości dobre połączenia kolejowe i strzeżone, darmowe parkingi dla rowerów załatwiają sprawę. Do tego gospodarka przestrzenna zakładająca skupianie celów podróży (miejsc pracy i dokonywania zakupów) w pobliżu stacji kolejowych znakomicie zapewnia posuwanie się ścieżką zrównoważonego rozwoju.
- 0 1
-
2021-11-24 11:29
Zaiste, ciekawa teoria
Holandia nie pozwala na rozlewanie się miast - np. wspierają rolników na dalekich przedmieściach, aby się nie opłacało sprzedawać ziemi na budowlankę. Co do efektu, to wskaźnik Price to Income wynosi tam 7,16 (im mniej, tym lepiej). Dla porównania, w Polsce 15,75.
- 1 1
-
2021-11-24 09:43
To zależy od natężenia ruchu i prędkości pojazdów. (1)
Dlatego w pierwszej kolejności uspokaja się ruch spowalniając samochody do prędkości rowerów.
- 2 1
-
2021-11-24 10:14
w pierwszej kolejności podejmuje się działania nie tylko na rzecz uspokojenia, ale także redukcji skali ruchu
to właśnie zostało zrealizowane zmieniając organizację ruchu na ulicy Piramowicza, z dobrym skutkiem dla bezpieczeństwa ruchu.
- 2 1
-
2021-11-23 22:49
(5)
No ale jak jedziesz rowerem po drodze na której nie ma nikogo oprócz Ciebie, to z kim miałbyś mieć wypadek?
- 5 5
-
2021-11-24 06:36
Z samochodem, na najbliższym skrzyżowaniu podczas jego skrętu (4)
- 3 2
-
2021-11-24 09:19
albo z innym rowerzystą na szykanie z barierkami i krawężnikami....pieskami, pieszymi,
na jezdni tego nie ma. jedzie się prosto bez żadnych przeszkód
- 3 0
-
2021-11-24 07:56
(2)
A zatem nie będzie skrzyżowania - nie będzie wypadku.
- 2 3
-
2021-11-24 11:26
No tak, po co kierowcom i rowerzystom w sumie skrzyżowania
i wyjazdy - walniemy jedną drogę od Wejherowa do Pruszcza bez żadnego ruchu poprzecznego i nawet się korkować nie będzie. ;)
- 0 0
-
2021-11-24 09:18
są jeszcze również wyjazdy z posesji..
- 2 0
-
2021-11-23 18:56
(5)
jest realne. wystarczy nie tworzyć i**otycznych pasków różowych na chodnikach.
należy budować prawdziwe drogi dla rowerów.- 6 2
-
2021-11-24 08:57
(2)
Po której barany i tak nie jeżdżą Daj NATO taki przykład ul Wyzwolenia ścieżka rowerowa przy ul oddalona w odległości metra a i tak dzbany na rowerkach jadą ulicą
- 4 3
-
2021-11-24 11:10
Wyzwolenia a dokąd tą ścieżką dojedziesz?
- 2 1
-
2021-11-24 09:17
bo bezpieczniej. nikt ci drogi nie zajedzie.
- 1 2
-
2021-11-23 23:06
(1)
Wystarczy poprowadzić DDR przez parki i tereny zielone. Kto powiedział że DDR muszą iść tuż obok ulic?
- 3 6
-
2021-11-24 11:09
Ten kto nie chce rowerów na ulicy poza tym twoją gadke można strescic tak po co ulice w mieście
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.