- 1 Dlaczego tak łatwo puszczają nam hamulce? (273 opinie)
- 2 Tramwaj śmiertelnie potrącił mężczyznę (127 opinii)
- 3 Ojciec i syn na lotnisku przepracowali 60 lat (30 opinii)
- 4 Kutry zostaną w Gdyni jako pamiątka (108 opinii)
- 5 Dachowanie przy dworcu w Gdańsku (118 opinii)
- 6 100 tys. zł za antysmogową łąkę (159 opinii)
Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Coraz trudniej kupić bilet na komunikację publiczną w tradycyjny sposób, ale i z aplikacjami są problemy. Nasi czytelnicy zwracają uwagę, że na granicach Gdyni aplikacja moBilet szwankuje. Biletu teoretycznie nie da się kupić, a potem okazuje się, że konto zostało wielokrotnie obciążone.
- Za pierwszym razem pojawił się komunikat, że zakup jest niemożliwy i mam spróbować później. Spróbowałem więc następny raz i kolejny. I nic, więc zrezygnowałem i kupiłem bilet u kierowcy - opowiada pan Andrzej.
O sprawie zapomniał, aż do chwili, gdy problem pojawił się po raz kolejny. Wtedy zajrzał na swoje konto w aplikacji.
- Zobaczyłem, że mimo faktu, że bilet rzekomo nie był zakupiony, z konta zniknęły pieniądze za każdą operację, teoretycznie nieudaną. Zadzwoniłem więc na infolinię i poprosiłem o zwrot, a tu kolejna niespodzianka: to ja muszę pisać podanie i wyjaśniać ich błędy, a oni mi może łaskawie zwrócą - opowiada pan Andrzej.
Aplikacja biletowa nie działa na granicach miasta?
Kolejny przypadek miał miejsce w ostatni piątek, 3 czerwca 2022 roku, na Chwarznie. Pan Piotr miał identyczną sytuację na ul. Fregatowej. Także jemu aplikacja wyświetliła komunikat o problemach technicznych, jednak od razu zorientował się, że pieniądze zostały pobrane.
- Założyłem więc, że bilet mam, skoro został opłacony. Kontroli nie było, więc nie dowiedziałem się, czy mam rację. Miałem takie sytuacje nie raz, zawsze na Chwarznie. W centrum czy na Witominie nigdy mi się to nie przytrafiło, dlatego zakładam, że to problem peryferyjnych dzielnic - mówi pan Piotr.
Zapytaliśmy przedstawicieli aplikacji moBilet, jak duża jest skala problemów technicznych firmy, kiedy zostaną rozwiązane i dlaczego to klienci muszą prosić o zwrot pobranych pieniędzy, a nie dzieje się to automatycznie lub choćby po telefonicznym zgłoszeniu.
moBilet: problem powinien skończyć się do końca czerwca
Przedstawiciele firmy przekonują, że niedogodność dotyczy tylko części użytkowników. Problemem jest komunikacja pomiędzy aplikacja mobilną a serwerem sprzedaży. Występuje nie tylko w Trójmieście.
- Planujemy całkowicie wyeliminować zgłaszane sytuację do końca czerwca, natomiast zakładamy drobny margines, ze względu na etapowość wprowadzanych zmian - mówi Paulina Mostowska, specjalista ds. marketingu i administracji.
Opinie wybrane
-
2022-06-08 07:21
Wyrzuciłem wszystkie apki (20)
Naprawdę w sklepach żaden pożytek w komunikacji różnie bywa ta cała technika zaczyna wkurzać w kasach samoobsługowych nie jest szybciej bo ciągle jakieś plansze o pomocy się pojawiają , wpłatomaty w urzędach nie zawsze wydają znaczki jednym słowem zatrudniajmy ludzi tak jak to było kiedyś a będzie dobrze
- 150 31
-
2022-06-08 20:53
Razy 10
- 0 0
-
2022-06-08 20:33
To zależy od tego, jak zainwestował sklep
Jest duża różnica z kasami samoobsługowymi między Żabką, Biedronką a np. Carrefourem. W Carrefourze już dawno było sprawdzone rozwiązanie, a jak kasy pojawiły się w Biedronkach, to któryś z geniuszy nie zrobił wagi w formie kosza, więc gdy tylko produkty oparły się o ściankę konsoli, to miały mniejszą wagę i wyskakiwał błąd, do którego musiał
Jest duża różnica z kasami samoobsługowymi między Żabką, Biedronką a np. Carrefourem. W Carrefourze już dawno było sprawdzone rozwiązanie, a jak kasy pojawiły się w Biedronkach, to któryś z geniuszy nie zrobił wagi w formie kosza, więc gdy tylko produkty oparły się o ściankę konsoli, to miały mniejszą wagę i wyskakiwał błąd, do którego musiał podbiegać kasjer.
Co do kas, to u człowieka też zdarzają się błędy - złe kasowanie, albo wydawanie reszty. Nie ma rozwiązań idealnych, ale dzięki samoobsługowym kasom sklep jest w stanie obsłużyć więcej klientów na raz.- 1 0
-
2022-06-08 16:29
jakdojade
Rządzi
- 0 1
-
2022-06-08 10:48
jeszcze z komputera i Internetu przestań korzystać
- 3 9
-
2022-06-08 10:25
Jak się nie potrafi korzystać z technologii, to nie dziw się że ludzie mają z tym problemy.
- 3 17
-
2022-06-08 10:13
a ja zainstalowałem wszystkie apki (4)
życie stało się prostsze, większość rzeczy mogę załatwić kilkoma muśnięciami palca. Nie tracę czasu na to co jestem w stanie szybko załatwić z telefonu. Jeśli ktoś jest bezrobotny to nie zrozumie co to znaczy oszczędność czasu.
- 11 28
-
2022-06-08 12:11
Bo życie produktu jest zawsze łatwiejsze w dzisiejszej ekonomii.
Tylko nie łudź się, że masz to za darmo.
- 8 0
-
2022-06-08 10:40
(2)
I na co zużywasz te zaoszczędzone sekundy?, na zarabianie większej ilości pieniędzy, których nie masz czasu wydać?
- 19 5
-
2022-06-08 16:41
Na siedzenie przed net fliksem i obżeranie się czipsami
i tak oto rosną brzuchate kaleki
- 5 1
-
2022-06-08 10:52
na życie
- 4 13
-
2022-06-08 08:59
A potem jak chcesz odebrać polecony, musisz stać godzinę w sznurku takich kołków... (8)
Ech, jeszcze lektorów wszędzie postawmy, bo nie każdy musi umieć czytać...
- 16 33
-
2022-06-08 15:37
ty jestes jednym z tych kołków
i koło ciebie napewno nie chciałabym ani stac ani siedziec
- 2 2
-
2022-06-08 09:20
A co ci wadzi, jak ktoś stoi? (6)
- 19 6
-
2022-06-08 12:19
Otóż to
Przynajmniej pogadać w kolejce na life można a nie tylko nos w smartfonie
- 13 0
-
2022-06-08 11:12
Wadzi mi, jak przez niego też muszę stać. (4)
Czemu ja mam płacić za to, że ktoś jest upośledzony technologicznie?
- 8 24
-
2022-06-08 18:32
A czemu ja mam udostępniać jakimś aplikacjom informacje na swój temat? Za chwilę będzie jak w Chinach - bez apki nic nie zrobisz, a państwo będzie wiedzieć o Tobie wszystko. Już zaczyna się zbieranie danych do celów politycznych... Poczekajcie jeszcze kilka lat.
- 9 1
-
2022-06-08 11:17
(2)
Upośledzone technologicznie to są te apki właśnie. Pełne błędów i niedoróbek :)
- 32 3
-
2022-06-08 12:09
proponuje spróbować innej aplikacji (1)
osobiście używam Skycash i od roku żadnych problemów, zarówno komunikacja miejska, SKM, parkingi płatne; mobilet kiedyś używałem i to jest totalna padaka
- 3 14
-
2022-06-08 13:02
Ta, jasne.
Zainstalowałem SkyCash i już przy pierwszym podejściu jadąc tramwajem z Wrzeszcza na Orunię przez 40 minut aplikacja nie sprzedała mi biletu. Próbowałem całą drogę - "brak połączenia z serwerem". Całą współczesną infrastrukturę wirtualną można potrzaskać o kant pupy. Pierdyliard aplikacji do wszystkiego, a działają jak chcą - czasem tak, czasem
Zainstalowałem SkyCash i już przy pierwszym podejściu jadąc tramwajem z Wrzeszcza na Orunię przez 40 minut aplikacja nie sprzedała mi biletu. Próbowałem całą drogę - "brak połączenia z serwerem". Całą współczesną infrastrukturę wirtualną można potrzaskać o kant pupy. Pierdyliard aplikacji do wszystkiego, a działają jak chcą - czasem tak, czasem nie. Z reguły, gdy są potrzebne, to nie działają. Przeniesienie życia do sieci w całości od strony dokumentowej pewnego dnia skończy się tragicznie. Jakiś Ziutek podpadnie Gutkowki, ten wynajmie zerowacza sieciowego i gościowi wymażą życie kasując wszystkie dane, konta, dokumenty itp.
- 20 3
-
2022-06-08 08:20
Ale bez apki nie jesteś trendi.
- 17 27
-
2022-06-08 07:30
Mam tą samą aplikację (6)
I w ostatnią niedzielę chciałem kupić bilet na przejazd, ceny biletów niezaktualizowane do nowych obowiązujących (to że są teraz za drogie to inna sprawa) sprawdzałem czy aplikacja nie wymaga aktualizacji ale wszystko było z nią ok. Wiec kupiłem ten po 3,60 i pojechałem.. jakie miałem inne wyjście? Nie jechać? Bez sensu.
- 75 2
-
2022-06-08 07:58
Jest wiele aplikacji, za dużo (4)
Więc zyskami trzeba się dzielić. Stąd 6 bardzo niskiej jakości produktów. Aplikacje są niestabilne, nieprzejrzyste i brakuje podstawowych funkcjonalności. Gdyby pieniądze przeznaczyć na jeden produkt, można by zrobić porządną aplikację.
- 10 3
-
2022-06-08 08:48
tak jest (3)
to spisek, mgła i słychać strzały.
nie czekaj, tylko załóż firmę, napisz appkę, sprzedaj ją organizatorom transportu i przy okazji w umowie dolacz zapis o braku konkurencji. koniecznie!
ps. jesli przyjdzie w koncu ta "fala", to na pewno bedzie jedna platforma kontroli wydatkow na przejazdy plus obecne jako alternatywne do placenia- 4 16
-
2022-06-08 16:14
czerwony komłokos w akcji
- 3 1
-
2022-06-08 12:49
Jak masz takie genialne pomysły
To zrób konkurencję dla Facebooka czy Skype. Tworzenie aplikacji od podstaw to przeszłość. Kupuje się platformę i dopasowuje się do lokalnych warunków. No ale wtedy wielu straciłoby fajną pracę.
- 4 1
-
2022-06-08 10:13
A ja ci gwarantuję, że nawet jak założysz firmę,
...napiszesz program na rewelacyjną apkę to i tak jej nie wdrożysz. Wiesz dlaczego? Bo w strategicznie dochodowych biznesach krąg wtajemniczonych jest hermetyczny i niereformowalny. To co napisałeś dowodzi tylko, że teoretyzujesz a o realiach prowadzenia biznesu nie masz pojęcia.
- 20 3
-
2022-06-08 07:46
Skycash jest jeszcze gorszy
- 10 2
-
2022-06-08 07:13
(10)
Czy nie można zainstalować automatów w pojazdach?! - nie trzeba tych biletów nawet drukować - mogą być na karcie płatniczej.
To byłby koszt, ale jednorazowy - kierowcy/motorniczy na pewno byli by wdzięczni- 130 4
-
2022-06-08 12:43
Dokładnie automaty na płatności zbliżeniowe
Jak w innych cywilizowanych miastach.
- 4 0
-
2022-06-08 10:42
To już lepiej po prostu wprowadzić karty prepaid i czytnik w autobusie - jak np. Oyster w Londynie
Ładujesz raz na jakiś czas i masz spokój.
- 8 0
-
2022-06-08 07:33
to zasponsoruj (7)
ja nie mam zamiaru płacić jeszcze więcej za bilety
- 3 30
-
2022-06-08 16:52
To na Hugo jakieś durne elektryki kupują ?
- 1 0
-
2022-06-08 11:18
A ja na Arkę Gdynia.
- 0 0
-
2022-06-08 09:30
(3)
Przecież miasto stać na rydwany i inne bzdety, a nie stać na zainstalowanie automatów? :)
- 23 5
-
2022-06-08 10:15
dzięki temu, że jest nowoczesne to stać je na rydwany (1)
- 4 3
-
2022-06-08 10:58
z kredytu
- 2 1
-
2022-06-08 09:52
te bzdety dają komuś zarobić
są rodzinne potrzeby. Hołota do roboty i nie marudzić.
- 7 3
-
2022-06-08 08:53
Dokładnie.
Pomysły mają świetne tylko nie zdają sobie sprawy jaki to wydatek i kto za to zapłaci.
- 5 16
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.