- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (134 opinie)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (52 opinie)
- 3 Oszuści podszywają się pod system Fala (52 opinie)
- 4 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (320 opinii)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (226 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (102 opinie)
Auta przestaną jeździć przez Bramę Nizinną
Zapowiadana w 2016 roku budowa objazdu Bramy Nizinnej w końcu doczeka się realizacji. Jeszcze w tym roku, a najpóźniej na początku przyszłego, mają ruszyć prace budowlane. Dzięki temu samochody ominą wyremontowany cztery lata temu zabytek.
Teraz pojawia się jednak światełko w tunelu i szansa na zmiany. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska czeka na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn. "Budowa objazdu Bramy Nizinnej w Gdańsku".
- Plan minimum na ten rok to uzyskanie ZRID-u i wyłonienie wykonawcy - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG. - Potem przystąpimy do realizacji, środki na to zadanie mamy zabezpieczone.
Według szacunków sprzed dwóch lat budowa objazdu po dawnym moście kolejowym nad Opływem Motławy, który zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie nowy obiekt, ma kosztować ok. 10 mln zł.
Nowa droga przebiegać będzie częściowo po terenach należących do PKP. Proces wykupu gruntów przez miasto był elementem, który opóźniał do tej pory rozpoczęcie tej inwestycji. Dyrektor Bartosiewicz zapewnia, że jest porozumienie z kolejarzami w tej kwestii.
Historia Bramy Nizinnej
Brama Nizinna, znajdująca się przy ul. Dolna Brama, na pograniczu Starego Przedmieścia i Oruni, to jedna z czterech nowożytnych bram Gdańska (wzniesiono po jednej na każdą stronę świata) w otaczającym miasto pierścieniu wałów ziemnych. Została wybudowana na początku XVII wieku w stylu renesansowym, a jej architektem był Jan Strakowski. Obiekt niemal bez szwanku przetrwał II wojnę światową.
Opinie (150) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-03 10:53
super już ręce zacierają developerzy , tylko czekać jak dulcynea odda pod zabudowę plac wałowy i okolice dolnej bramy.....jak zwykle deweloperka rządzi tym miastem
- 17 5
-
2020-07-03 10:56
I po co robicie nadzieję na zmianę?
Czekanie na wydanie ZRIDU, kosztorys pewnie sprzed 5 lat i nie uda się wyłonić wykonawcy za taką kwotę. Potem biuro prasowe wyda komunikat, że "szukają środków, ale ze względu na trudną sytuację.." i tak będziemy się wozić 2021, 2022, 2023...
- 4 2
-
2020-07-03 11:01
Czyli aby zrealizować plan z fotografii trzeba lekko zdemolować bastion ? Czyli zabytek ? Albo deweloper potrzebuje drogi dojazdowej ?
- 14 2
-
2020-07-03 11:01
coś wiadomo (1)
gdzie się obecnie znajdują oryginalne drewniane wrota z bramy?
- 18 0
-
2020-07-04 12:57
Tam gdzie Bursztynowa Komnata
- 1 0
-
2020-07-03 11:02
Już jakiś d.. l coś sprayem napisał (1)
- 13 0
-
2020-07-03 21:30
Zapewne koledzy tęczowej frau z antify lub lgbt
- 0 2
-
2020-07-03 11:13
(1)
a ten mostek kolejowy sam nie jest zabytkiem?
toż to mostek wąskotorówki,
prowadził do stacj Gdańsk Główn Wąskotorowy
był by atrakcją dla turystowa...- 17 1
-
2020-07-03 21:30
To jest mostek normalnitorowki i prowadził do stacji Gdańsk
Potem Gdańsk Kłodno ,a potem Gdańsk Towarowy
- 4 0
-
2020-07-03 11:15
(1)
Przecież Strzok już powiedział w tvp, że nie wyrazi zgody na demontaż resztek torów, budowę ronda i rozbiórkę tych sypiących się murów na wjeździe na dawny most kolejowy. Zapomnijcie!
- 6 10
-
2020-07-03 14:13
Jemu nie chodzi o to żeby zachować jakieś resztki murów
Tylko żeby zablokować możliwie jak najwięcej inwestycji w mieście. Jak inaczej przekonać gdańszczan do Kacpreka niż marazmem inwestycyjnym ?
- 4 2
-
2020-07-03 11:15
Niech pokaza przebieg calej tej drogi ..I wiele sie wyjasni. (1)
Przeciez nie zrobia skretu 90 stopni zaraz za Brama. Ta droga bedzie pewnie szla do Torunskiej w zdluz blokow? Czyli fundujemy deweloperce nowa droge i moze jeszcze kanalizacje? Spoko pomysl.Zawsze mnie zastanawia...Ile dorzuca do projektu deweloper ile Saur do kanalizacji a ile pchaja kasy z naszych podatkow? I dlaczego takie proporcje? Przeciez jesli miasto kladzie rury -powinno brac 70% kosztow od spolki ktora potem czerpie zyski przez dziesiadki lat od nowych mieszkancow ?
- 20 2
-
2020-07-03 21:26
I o to chodzi
- 0 2
-
2020-07-03 11:26
Miasto kladzie kanalizacie-placi za nia a Saur zbiera zyski i oplaty za konserwacje?
A ile oni na tas konserwacje lezacych pod ziemia rur wydaja /co? Raz na ruski rok cos peknie a przez dziesiadki lat tylko zyski.Nawet za awarie w przepompowni i scieki w Motlawie i Baltyku zaplacili jakies dla nich grosze.
- 15 2
-
2020-07-03 11:31
z gdańskim tempem to ani się nie obejrzymy jak skończą.
Tak jak na Stogach.
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.