• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta zastawiły zatokę autobusową, więc ZTM zawiesił przystanek

Maciej Naskręt
20 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Zablokowany dojazd do przystanku przy Hali Olivii.
  • Zablokowany dojazd do przystanku przy Hali Olivii.
  • Zablokowany dojazd do przystanku przy Hali Olivii.
  • Zablokowany dojazd do przystanku przy Hali Olivii.
  • Zablokowany dojazd do przystanku przy Hali Olivii.
  • Zablokowany dojazd do przystanku przy Hali Olivii.

We wtorek ZTM w Gdańsku zawiesił przystanek autobusowy przy Hali Olivii. zobacz na mapie Gdańska Powód? Wjazd na zatokę, przy której jest przystanek, zastawili kierowcy swoimi samochodami.



Co najbardziej dyscyplinuje kierowców do poprawnego parkowania?

O tym, że trudno jest zaparkować samochód przy Hali Olivii, wiedzą doskonale pracownicy pobliskich biurowców. Miejsce postojowe jest tam dosłownie na wagę złota. Dlatego kierowcy często decydują się na postawienie auta w miejscu niedozwolonym. Przekonali się o tym pasażerowie komunikacji miejskiej korzystający z linii 122, która kursuje z Sopotu na lotnisko.

We wtorek Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku postanowił zawiesić tymczasowo przystanek Hala Olivia "z powodu braku możliwości wjazdu". Zatoka została tak zastawiona, że gdyby autobus tam wjechał, miałby problem z jej opuszczeniem.

Według naszych ustaleń Straż Miejska nie może teraz ukarać kierowców, którzy zaparkowali w obrębie 15 m od znaku przystanku, bowiem... został on zawieszony.

- W miejscu zatoki rozważana jest zmiana organizacji ruchu, by zniechęcić kierowców do stawania w zatoce - mówi Miłosz Jurgielewicz, rzecznik Straży Miejskiej w Gdańsku.

Możliwe, że niebawem w feralnym miejscu pojawi się znak zakazu zatrzymywania się (B-36) z tabliczką T-24 (pod rygorem odholowania pojazdu). Natomiast od 1 października ten obszar znajdzie się w strefie płatnego parkowania zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (467) 7 zablokowanych

  • A dla czego? (8)

    A dla czego Budyniowe nie pomyślą o zorganizowaniu parkingu? Kiedy odpowiedzialni za brak miejsc parkingowych urzędnicy zaczną wreszcie myśleć? Miasto to nie tylko mieszkania dla budynia! To także my mieszkańcy, firmy,turyści. Pozwalamy na biurowce to i pomyślmy o potentach!

    • 41 62

    • A dlaczego mają myśleć o parkingach? Kto dał ludziom kupujących samochód, jeżdżących nim gwarancję, że dostaną miejsca parkingowe na każdym kroku?

      • 32 17

    • (1)

      Kto to są potenci?

      • 16 0

      • petenci z potencją ?

        • 8 0

    • A dlaczego miasto ma wyręczać prywatnych inwestorów, którzy nie byli zainteresowani budową parkingów (1)

      - oczywiście darmowych - dla swoich... petentów? Pisz na Berdyczów, czyli reklamacja do właścicieli biurowców;)

      • 31 1

      • celnie, w punkt

        Przed każdą supermarketem masz parking - bo prywaciarz wie, że bez tego, to pies z kulawą nogą do niego nie zajrzy. A przed biurowcami to cwaniaczki już oszczędności robią.

        • 3 0

    • to sa prywatne biurowce. miasto ma parkingi im budowac? pogielo cie? (2)

      • 20 5

      • miasto może narzucić normy jeśli idzie o ilość miejsc parkingowych (1)

        • 12 3

        • I takie normy są, tylko nigdy nie przewidują, że na każdego przypadnie 1 miejsce parkingowe. Tam pracuje kilka tysięcy ludzi, masz pojęcie ile miejsca potrzeba na parking? Gdzie chciałbyś go zmieścić? Po to buduje się biurowce w dobrze skomunikowanych lokalizacjach, aby ludzie mieli alternatywę dla samochodu, tylko u nas musi jeszcze minąć x lat zanim ludzie to zrozumieją.

          • 13 6

  • (13)

    Znowu frajerstwo łasi się na darmowe miejsca. Bardzo dobrze, że powstanie tam strefa płatnego parkowania. Od razu zrobi się pusto, bo januszowi szkoda 2 zł. Sam będe dzwonił do SM jak zobaczę łosia na trawniku. Idealny przykład na Kolejowej w Sopocie. Zawalona po sufit autami, a po tym jak zrobili płatny postój, stoi tam 5-10 aut. Czyli można. Inna sprawa to to, że pod biurowcami Olivia Gate powinny być przepastne parkingi podziemne ogólnodostępne i to pół darmo, bo finansowane przez te biurowce.

    • 92 10

    • (3)

      A teraz pomyśl. Przepastne parkingi podziemne oznacza wybudowanie ponad drugie tyle pod ziemią co nad ziemią, koszt budowy rośnie kilkukrotnie, cena powierzchni biurowej również a to oznacza albo mniejsze płace dla pracowników albo szukanie przestrzeni biurowej za miastem, czyli też wydasz więcej na dojazdy.

      • 6 16

      • Nie mam nic przeciwko

        • 14 1

      • albo zwrot z inwestycji w dłuższym okresie (1)

        • 12 0

        • Zainwestuj swoje pieniądze- zobaczysz jak to jest. Cudzymi łatwo jest zarządzać sprzed komputera.

          • 6 7

    • parkingi są (3)

      przepastne parkingi są jednak cena za miejsce na takim parkingu nie jest na kieszeń przeciętnego polaka posiadającego samochód. Koszt miesięczny ok 400 zł.

      • 8 3

      • Nie czytasz. Napisał że koszty mają ponosić biurowce

        • 7 0

      • co to jest 400? na waciki! (1)

        negocjuj z nimi 200,
        skoro stoją puste to z pocałowaniem ręki twoją ofertę przyjmą,
        a jak nie to zgłoś do urzędu ochrony konsumenta,
        że stosują nieuzasadnione kwoty próbując uzyskać nieuzasadnione zyski,
        wygrasz,
        najlepiej jak was będzie więcej, zbierz paru, wybierz takiego co umie się wysłowić,
        zasięgnij porady prawnej w darmowych poradniach prawnych finansowanych przez pańśtwo czyli z twoich podatków

        • 2 0

        • Guzik prawda

          Wcale im nie zależy, na tym, żeby były pełne. A to z prostych powodów: po pierwsze stosunek miejsc do liczby pracowników to jakieś 20%, więc parkingi zaraz by się zapełniły, a nikt nowy nie wynajmie biura bez miejsc parkingowych. Druga sprawa, to że lepiej opłaca się kroić po 3 złote za godzinę tych, co przyjeżdżają na godziny, niż wyprzedawać abonamenty. Moja firma wykupuje tam miejsca parkingowe, ale nie dostali tyle ile potrzebowali, do tego o wynajmie miejsc naziemnych firmom nie chcą w ogóle słyszeć, tylko naciągają na droższe podziemne. Problem jest taki, że plan zagospodarowania pozwala im nastawiać tyle budynków, ile tylko zechcą, ale miejsc parkingowych już nie, bo Oliwa nie obsłuży takiego ruchu, Skoro nie, to po ch** zgadzają się na stawianie tam takich molochów? A efekty tego są takie, jak w powyższym artykule.

          • 0 0

    • akurat tam strefa płatnego parkowania nie dosięgnie.

      • 2 1

    • Pewnie ze powinni. Ale miasto Grabskiemu je z reki...

      • 2 1

    • o nie nie nie, parkingi to nie jest rozwiązanie (2)

      Poszukałem danych o parkingach wielopoziomowych w miastach w Polsce. Parking podziemny na 150 aut to koszt 15 mln złotych. Nasz 6-piętrowy parking naziemny na Jana z Kolna mieści jakieś 500 aut. Kosztował jakieś 20 mln bo jest z prefabrykatów. Parking podziemny na 300 aut to z kolei koszt ok. 30 mln, 600 aut - 63 mln. Czyli jakbyśmy chcieli zrobić parking z poziomami od -3 do +6 to to będzie ponad ~80 mln. W naszym oliwskim mordorze takie liczby i tak by nie pomogły. Pracuje tu 5 tysięcy ludzi, miejsc parkingowych jest ponad 1 tyś. By zaspokoić potrzebę miejsc parkingowych trzeba by ich wybudować kilka tysięcy. Czyli co drugi budynek musiałby być wielkim, wielopoziomowym parkingiem. Na szczęście plany zagospodarowania na to nie pozwalają. Wyglądało by to źle, pół miasta to byłyby parkingi. Dodatkowo jak wielki byłby ruch gdyby 5 tysięcy samochodów przyjeżdżało tu codziennie na 8,9 i 10 godzinę do pracy? Budowa takich parkingów się zwyczajnie nie opłaca. Jeśli ktoś wyda na ich budowę 20-30 mln to kiedy to się zwróci? Nigdy! Te parkingi musiały by być płatne. Za te miliony można zbudować genialne, czyste i wygodne linie tramwajowe lub autobusowe. Już nawet w Stanach do tego doszli, że rozbudowa parkingów i dróg to droga donikąd.

      • 4 2

      • (1)

        Czy takie samo zdanie masz o budowaniu nowych osiedli? Nie potrzeba dróg dla samochodów, bo jak to wygląda, że z dużego osiedla wyjezdzają do pracy na 8,9 i 10? Tysiące samochodów? Czyli lepiej zrobić czysty i nowy transport publiczny? Ci ludzie wyjeżdzający do pracy często biora swoje dzieci, które są odwożone do przedszkoli czy szkół. Po drodze ci kierowcy załatwiają dziesiątki spraw na mieście, nie mówiąc już o tym, że część z nich po prostu pracuje samochodem i musi jeździć w czasie swojej pracy. No więc?

        • 1 2

        • dlaczego ten problem nie istnieje na zachodzie?

          bo ludzie jeżdżą komunikacją,
          dzieci idą do szkoły same albo jadą autobusem,
          ludzie jadą autobusem do pracy,
          tak, nawet ci w krawacie

          • 4 0

  • Hmmm.... (2)

    Karne kut..y i gwozdziem po boku naprawde pomaga.
    Polecam

    • 30 31

    • Mistrzu, podaj 3 przykłady, gdzie tak zrobiłeś. najlepiej ze zdjęciami. To odmieni Twoje życie!

      • 5 5

    • od tego jest Policja i Straż Miejska

      żebyś ty nie musiał karać za łamanie porządku publicznego
      i zasad współżycia

      • 0 0

  • (2)

    To jest chyba absurd roku. To będę parkować na przystanku, przystanek zostanie zawieszony a ja nie dostanę mandatu, bo przystanek zawieszony, hahahhaha.

    • 90 5

    • Straż miejska do podstawówki

      Stoi znak to znaczy, że obowiązuje.
      A że autobus się akurat dziś tam nie zatrzymuje to nie ma nic do tego.

      • 2 0

    • Kierowcy parkują...

      a pieszych ukarali.... ot logika...!

      • 1 0

  • macie problem?

    laweta i 1000zł odbiór z parkingu i buractwo od razu nauczy się parkować

    • 73 6

  • Kpina i tyle

    • 22 4

  • To co ostatnio dzieje się z parkowaniem w Gdańsku to tragedia.

    Barany robią sobie parkingi na trawnikach i nikt ich za to nie potrafi ukarać.Trawnik przy KFC Jana Pawła II-klepisko, Obrońców Wybrzeża przed komisariatem-klepisko i jeszcze kilka innych. Dzisiaj zobaczyłem, że zaczyna się parkowanie na trawniku obok wieżowców przy Lendziona. Opamiętajcie się trochę!!!

    • 63 7

  • janusze parkowania

    • 26 4

  • W Brzeźnie SM ogarnęła temat, a tu nie potrafią? (1)

    Kpina

    • 23 7

    • może właśnie planują się zabrać

      bądźmy pozytywnej myśli,
      przyjdzie kryska na Matyska,
      a jak przyjdzie
      to będzie gruba krecha

      • 0 0

  • Cieszę się, że już tam nie pracuję.. (2)

    Tramwajem 45 minut
    Tramwaj/autobus + SKM 35 do 50 minut
    Samochodem 25minut, ale nie jeździłem, bo gdzie zaparkować?

    Teraz kwadransik i jestem w robocie.

    • 44 11

    • w sumie 50 minut to miałeś bardzo dobry czas, ja bym nie narzekał (1)

      i można prasę poranną poczytać na tablecie,
      idealnie miałeś

      • 0 1

      • Książki się czytało ;)

        Z prasą jest to ryzyko, że można sie wkurzyć z samego rana.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane