- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (79 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (496 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (262 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (124 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Autobus elektryczny z Chin przez dwa tygodnie będzie kursował po Gdańsku
Gdańskie Autobusy i Tramwaje sprowadziły na testy chiński autobus elektryczny Youtong. Pojazd charakteryzuje się bardzo pojemną baterią pozwalającą na nieprzerwaną jazdę przez 3,5 godziny lub przez 350 km. Od czwartku do połowy maja autobus będzie woził pasażerów na kilku liniach - na początku na "124" między Wrzeszczem a Zaspą.
Najpierw jednak chce w bazie autobusowej przy Hallera wybudować kontenerową stację transformatorową z ładowarkami.
Wymiana części spalinowych autobusów na pojazdy zeroemisyjne powoli nabiera więc realnych kształtów. Jednym z etapów przygotowania do zakupu nowoczesnych autobusów są testy. I właśnie w ramach sprawdzianu możliwości, zasięgu, wygody i bezpieczeństwa sprowadzono do Gdańska chiński autobus Youtong.
Dwutygodniowe testy na kilku liniach
Gdańsk jest kolejnym miastem w kraju, który sprawdza, jak w warunkach liniowych radzi sobie "elektryk" z Chin. Wcześniej autobus był testowany w innych miastach, m.in. w Łomży, Płocku i Jeleniej Górze.
Elektrobus ma 12 metrów długości i troje drzwi. Jest klimatyzowany i przystosowany do obsługi pasażerów na wózkach oraz przewozu wózków dziecięcych. Autobus wyposażony jest też w gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych i 26 miejsc siedzących.
- Testy elektrycznego autobusu Youtong E12 rozpoczną się 29 kwietnia i potrwają do 12 maja. Przez najbliższe 14 dni obsługiwał będzie gdańskie linie pasażerskie. 29 i 30 kwietnia będzie kursował na linii 124 - na trasie Wrzeszcz PKP - Zaspa Szpital - poinformował Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska odpowiadający za transport publiczny w mieście.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-04-28 18:50
No to juz po UE, chinczycy nas vzapkami zarzucaja (1)
Brawo, brawo. Wyprowadzajcie pieniadze. Naprawde nie bylo mozna kupic w Polsce badz w UE? Potem nie dziwcie sie ze nagle nadejdzie kryzys.
- 88 9
-
2021-04-29 09:48
Przecież nic nie kupili.
Dostali na testy.
- 2 0
-
2021-04-29 08:24
A po roku pojemność baterii spadnie o 30% i nie podlega to gwarancji? (4)
Taki autobus po 5 latach pójdzie na złom. Elektryki to pomyłka tylko wodór i w takie autobusy powinny inwestować trójmiejskie miasta, stanąć do przetargu razem i kupić 100 za dużo niższą cenę niż każde miasto osobno kupi po kilka sztuk co roku lub dwa.
- 68 13
-
2021-04-29 17:29
Nic nie wiesz
Nie ma dostępnego wodoru a jak będzie to cena jazdy będzie 2x jak diesle.
- 0 0
-
2021-04-29 10:26
Komusze to
Socjalizacja, centralizacja! Lubię to.
- 0 1
-
2021-04-29 10:01
Pojemnośc baterii tyle nie spadnie. Co najwyżej o 10%. (1)
Ale za to w zimę będzie zabawa gdy z powodu niskich temperatur i konieczności dogrzewania środka zasięg spadnie o 50%. I to nie narzekanie, a rzeczywistość korzystania z pojazdów czysto elektrycznych.
- 10 3
-
2021-04-29 13:07
zimą do środka wstawić piecyk na węgiel i sprawa rozwiązana
- 3 2
-
2021-04-28 19:54
Szkoda czasu na testy. (2)
Niestety inwestycja w Ytonga to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Te plastikowe, słabo wykonane pojazdy roszypują się już po dwóch latach tak jak np na Malcie. Słaba jakość plus zacofanie konstrukcyjne nie wróży sukcesu. Naprawdę dobre elektryki to Solarisy i Mercedesy.
- 109 18
-
2021-04-29 06:09
Ona
Mielismy na testach i mercedesa i solarisa i niestety ani jeden ani drugi się nie popisał zasięg miały do 150km a solarisa co 3 dzień trzeba było holować poniewaz miał problem z akumulatorami , to prawda solaris i mercedes maja lepszy designe niestety technicznie to niewypał .
- 1 2
-
2021-04-28 22:38
Prawda
Masz rację kolego Solaris to między innymi konstrukcja Daf-a
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.