• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobus elektryczny z Chin przez dwa tygodnie będzie kursował po Gdańsku

Maciej Korolczuk
28 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Autobus wyjedzie na trasę w czwartek, 29 kwietnia. Testy potrwają do połowy maja. Autobus wyjedzie na trasę w czwartek, 29 kwietnia. Testy potrwają do połowy maja.

Gdańskie Autobusy i Tramwaje sprowadziły na testy chiński autobus elektryczny Youtong. Pojazd charakteryzuje się bardzo pojemną baterią pozwalającą na nieprzerwaną jazdę przez 3,5 godziny lub przez 350 km. Od czwartku do połowy maja autobus będzie woził pasażerów na kilku liniach - na początku na "124" między Wrzeszczem a Zaspą.



Transport zeroemisyjny w miastach to:

O planach zakupu elektrycznych autobusów informowaliśmy w poprzednim tygodniu. Jak zapowiedział prezes GAiT Maciej Lisicki, spółka chce jeszcze w tym roku złożyć wniosek o dofinansowanie zakupu 45 autobusów elektrycznych.

Najpierw jednak chce w bazie autobusowej przy Hallera wybudować kontenerową stację transformatorową z ładowarkami.

Wymiana części spalinowych autobusów na pojazdy zeroemisyjne powoli nabiera więc realnych kształtów. Jednym z etapów przygotowania do zakupu nowoczesnych autobusów są testy. I właśnie w ramach sprawdzianu możliwości, zasięgu, wygody i bezpieczeństwa sprowadzono do Gdańska chiński autobus Youtong.

Autobus ma troje drzwi i ponad 20 miejsc siedzących. Jest też dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami dla dzieci. Autobus ma troje drzwi i ponad 20 miejsc siedzących. Jest też dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami dla dzieci.

Dwutygodniowe testy na kilku liniach



Gdańsk jest kolejnym miastem w kraju, który sprawdza, jak w warunkach liniowych radzi sobie "elektryk" z Chin. Wcześniej autobus był testowany w innych miastach, m.in. w Łomży, Płocku i Jeleniej Górze.

Elektrobus ma 12 metrów długości i troje drzwi. Jest klimatyzowany i przystosowany do obsługi pasażerów na wózkach oraz przewozu wózków dziecięcych. Autobus wyposażony jest też w gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych i 26 miejsc siedzących.

- Testy elektrycznego autobusu Youtong E12 rozpoczną się 29 kwietnia i potrwają do 12 maja. Przez najbliższe 14 dni obsługiwał będzie gdańskie linie pasażerskie. 29 i 30 kwietnia będzie kursował na linii 124 - na trasie Wrzeszcz PKP - Zaspa Szpital - poinformował Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska odpowiadający za transport publiczny w mieście.
  • Na jednym ładowaniu autobus jest w stanie przejechać nawet 350 km.
  • Autobus chińskiego producenta Youtong wcześniej testowany był m.in. w Płocku, Jeleniej Górze i Łomży.
  • Testy to etap przygotowawczy do planowanego zakupu 45 elektrycznych autobusów przez spółkę GAiT.

Miejsca

Opinie (271) ponad 10 zablokowanych

  • Cytując klasyka

    "Andrzej, to pie****nie."

    • 5 1

  • koszty serwisu moga być ogromne, po kilku latach układ elektryczny ( wiązki ) będzie do wymiany bo zgnije (1)

    do tego akumulatory też będą generować koszty

    • 8 8

    • Tak jak w każdej innej marce. Mercedes też by nie zarobił jakby robił długowieczne pojazdy, wszystko wyliczone na 3 lata i max zysk.

      • 5 0

  • Widać, że same potęgi komunikacji miejskiej testują ten autobus (27)

    Serio, jak można nawet brać pod uwagę zakup autobusów z Chin

    • 141 72

    • Tak samo jak można brać pod uwagę zakup telefonu czy komputera z chin (9)

      • 45 20

      • Taaa? (7)

        A u siebie w komputerze jaki masz procesor? Intel, AMD czy może Kunpeng?

        • 14 9

        • A ty myślisz, że twój procesor gdzie został wyprodukowany? (2)

          • 14 5

          • na Tajwanie. (1)

            • 9 4

            • Madej on Tajwan Republic od China.

              • 4 5

        • Haha, jest w ogole takie cos jak Kunpeng, czy wlasnie to wymysliles? Tak czy owak podoba mi sie :) (3)

          • 4 3

          • Jest naprawdę. Nie wymyśliłem (2)

            I nic na tym nie działa, poza chińskim zrzynem którejś z dystrybucji linuxa.

            • 3 1

            • (1)

              Jak można zrzynąć linuxa skoro jest darmowy i każdy może zrobić swoją dystrybucję?

              • 3 0

              • Czyli zerżnąć z tego, co stworzyli inni.

                • 1 0

      • ty serio myślisz, że to takie proste, nie?

        • 2 0

    • (1)

      Serio ? W Europie wiele miast użytkuje chinole i nie narzekają. Poczytaj prasę fachową

      • 29 13

      • fakt, tylko głupi polak szuka volkswagena, bo to panie najlepsze samochody, a cała reszta to szajs...

        • 6 2

    • Chiny są potęgą jeżeli chodzi o autobusy elektryczne (2)

      80% ich autobusów w większych miastach to właśnie elektryki. Czasy poznawania technologii mają dawno za sobą. To nasi rodzimi producenci eksperymentują.

      • 38 9

      • fakt tak potęgą są - ale oni mają w d... bezpieczęństwo i ekologię (1)

        daleko szukać ... samochód miejski Tata Nano - nie spełnia absolutnie nic z wymagań EU

        • 0 3

        • \akurat to nie jest chińskie auto, więc poczytaj jeszcze zanim coś naskrobiesz

          • 3 0

    • (2)

      ale co w tym złego? Lepszy made in China niż made in Poland bez infrastruktury i autostrad

      • 12 12

      • (1)

        Poza tym, że niedługo Chiny wykupią Europę za drobne to nic. Trzeba stawiać na rodzimą produkcję, inaczej wrócimy do poziomy sprzed wielkich odkryć geograficznych, kiedy to byliśmy tylko małym półwyspem na zachodzie Azji.

        • 19 5

        • Chciałbym kupić nowy, polski motocykl. Czekam na morze propozycji.

          • 14 2

    • a silniki w gs od bmw to myslisz ze skad sa ? z chin wlasnie.... (4)

      • 11 1

      • To tylko produkcja. Oni potrfia tylko kopiować (3)

        • 7 14

        • gdyby ten autobus mial jakies kradzione rozwiazania to by nie mogl wjechac do europy.

          • 11 3

        • no ciekawe, kradna i dlatego sa w tej technologii daleko przed reszta swiata

          • 3 0

        • bzdury

          jeśli wejdziesz na info. największych firm ich biur projektowych to połowa jest tam china...
          a jeśli najdzie cię ochota sprawdzić autorów patentów z Intela z Amd z BMW etc - to już tylko same chińskie nazwiska.

          • 1 0

    • Ale zdajesz sobie sprawę, że Chiny już nie pracują za miskę ryżu i stały się jedną z potęg gospodarczych?

      Gónwo to się w polandii produkuje, zwłaszcza w dotowanych z budżetu państwowych skarbonkach bez dna.

      • 17 2

    • chyba dawno w Chinach nie byłeś (1)

      Chińska motoryzacja to obecnie potęga. Ich firmy produkują mnóstwo pojazdów, w tym elektryczne autobusy czy ciężarówki. Większość opracowują samodzielnie, mają świetne ośrodki badawcze i inwestują gigantyczne pieniądze w rozwój. Jedynie trzeba rozsądnie wybrać kontrahenta. Spójrz na rozwój chińskiej elektroniki użytkowej - Huawei, Xiaomi, Oppo, Vivo. W ramach joint venture europejskie i amerykańskie marki produkują samochody w Chinach. Sporo z tej technologii jest potem wykorzystywanej przez rodzime firmy - najlepszy przykład to Volvo i jego właściciel Geely. Jak najbardziej można brać pod uwagę zakup autobusów elektrycznych z Chin.

      • 7 1

      • komu Ty to tłumaczysz ?, jak on najdalej był w Kościerzynie swoim passatem w tediku na opale

        • 6 0

    • no mozna, jak jest sie zacofanym mieszkancem jaskin co zyje mentalnie w latach 50tych to moze nie wiesz.

      • 2 0

  • Linia karoserii (1)

    To taki Solaris sprzed 15 lat.

    • 9 7

    • Albo i Jelcz.

      • 0 2

  • Mercedes, MAN czy co tam niemcy jeszcze lepią, też większość produkcji ma w chinach, tak jak większość firm motoryzacyjnych. Akumulatory głownie produkowane w chinach. Wszyscy ciągną części z chin i oklejają jako swoje tylko. Przed wojną mieliśmy głownie Francuskie Autobusy najlepsze w Europie, dzisiejsze konstrukcje z Francji Włoch też wygrywają Europejskie konkursy. Wszystko będzie dobre byle tanie, dużo i nowe ... i nie niemieckie. W GD podejdą do sprawy byleby niemieckie i oskubać mieszkańców jeszcze bardziej, tfu i tak samochodem pojadę by się nie spóźnić.

    • 8 3

  • Z Chin?
    Oby nie dostał samozapłonu.

    • 7 4

  • Tandeta za duże pieniądze i z wajrósem.

    • 11 6

  • Bezedura (2)

    Zaczyna się : opinie wypisują fachowcy. Ci , którzu z tyłu siedzą na tyłkach i oprócz ekranu telefonu nic nie widzą. A wiecie : w chinolu będzie WIFI za darmo !!!! Czyli chinol OK ?????
    P.S. możecie pomarzyć o wifi...8-)))))))

    • 3 5

    • Dodać należy, że telafon z Japonii, ale w całości wyprodukowany w Chinach i identyczny w jakości jak chińskiej nazwy.

      • 2 0

    • Jesteś fachowcem? ale od czego? Rozumiem, że w Polsce mamy serwis tego producenta, wszystkie części zamienne zapewnione na długie lata? a może to chińska jednorazówka typu kup-eksploatuj 2 lata-wyrzuć?

      • 0 3

  • (5)

    W Shenzen w Chinach mieszka 10 mln mieszkańców . Cała flota autobusów miejskich to elektryki. 14 000 sztuk. Chinoli oczywiście

    • 24 0

    • Mają rozmach...

      jw.

      • 2 0

    • Ciekawe jak z bezpieczeństwem? (2)

      Nie od dziś wiadomo, że chinskie marki samochodów nie przeszłyby testów bezpieczeństwa z eu i usa i to nawet tych w standardzie kilka lat temu.

      • 1 4

      • nooo to jesteś do tyłu, to nie rok 2000.

        A i za miskę ryżu to właśnie my pracujemy, a nie oni.

        • 8 1

      • Volvo nie przechodzi testów zderzeniowych?

        • 3 0

    • Wiedzą jak wykończyć Eu

      W Shenzen jeździ w komunikacji publ. cokolwiek spoza Chin?

      • 1 0

  • Pojazdy 'zeroemisyjne'? (8)

    A skąd się bierze prąd? Chyba z różnicy potencjałów która trzeba jakoś wytworzyć... Komu wy te banialuki chcecie wciskać? Rdzennym mieszkańcom Danzig? Żeby wytworzyć prąd trzeba coś wyemitować. Chyba nie sądzicie ze weźmiecie go z wiatru Grzelaka? Albo miłości Donalda?

    • 28 6

    • Do tego emisja z zużywających się opon, pylących klocków hamulcowych. (1)

      Wycieki czynnika z instalacji klimatyzacji (małe ale zawsze), emisja hałasu. Emisja pola elektromagnetycznego od silników i prądu płynącego w przewodach.
      Zero jakiejkolwiek emisji jest w temperaturze zera bezwzględnego.

      • 3 2

      • To co piszesz to nic.... Utylizacja baterii i ich produkcja to jest syf

        • 2 1

    • (1)

      Piękna mi ta ekologia - wyprodukowanie 1 zestawu baterii do samochodu osobowego oznacza emisję CO2 równoważną z 8 letnią emisją sinika napędzanego olejem napędowym.
      gdzie tu sens i logika ?

      • 3 1

      • Podzielisz się źródłem takich wyliczeń?

        • 1 1

    • Te pojazdy są nazywane "zeroemisyjne" (2)

      ponieważ emisja zanieczyszczeń związanych z wyprodukowaniem energii do ich napędu ma miejsce nie w samym pojeździe, tylko w elektrowni. Czyli nie produkują sobie same tej energii na miejscu, tylko jest ona im dostarczana, a produkowana wcześniej i gdzie indziej. Ma to o tyle znaczenie, że elektrownie są nieco bardziej efektywne, proporcjonalnie mniej zanieczyszczają, a emisja zanieczyszczeń z nich nie następuje w centrach miast, tylko zwykle z dala od nich. Pojazdy zeroemistyjne, a nie perpetuum mobile.

      • 3 1

      • Tłumaczenie w stylu Radia Erewan (1)

        Radio Erewań, czy będzie wojna?
        Wojny nie będzie ale nastanie taka walka o pokój że nie ostanie się kamień na kamieniu.

        • 0 2

        • Nie moja wina, że nie rozumiesz, że spalin nie emituje pojazd, tylko elektrownia, ktora nie jest w centrum i jest trochę efektywniejsza od tdi.

          • 0 0

    • A Ty jesteś nie tylko stary to jeszcze bardzo głupi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane