• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobus na al. Adamowicza dopiero wiosną

Maciej Korolczuk
15 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • W ramach budowy al. Pawła Adamowicza powstały przystanki autobusowe. Autobusy pojawią na nich dopiero wiosną i tylko linii nocnej N2.
  • Mieszkańcy Jasienia liczyli, że do czasu uruchomienia tramwaju al. Pawła Adamowicza pojadą chociaż autobusy.
  • Część przystanków jest pozornie gotowa do użytkowania. Na pozostałych wciąż trwają prace, bo cała trasa jest wciąż formalnie placem budowy.
  • Na nowych przystankach będą zatrzymywać się tylko autobusy nocnej linii, bo ZTM nie chce dublować biegnących obok siebie linii autobusowych i tramwajowych.
  • Skrzyżowanie al. Pawła Adamowicza z ul. Kartuską.

Po otwarciu al. Pawła Adamowicza mieszkańcy Jasienia i Ujeściska zastanawiają się, czy i kiedy na nowej drodze pojawią się autobusy. Pytanie wydaje się zasadne, bo wzdłuż nowej trasy powstały przystanki, a tramwaj pojawi się na niej dopiero w maju. W tym samym czasie pojadą tamtędy także autobusy, ale tylko nocnej linii N2.



Czy miasto powinno wprowadzić na al. Pawła Adamowicza linię autobusową?

W poniedziałek władze miasta i przedstawiciele wykonawcy al. Pawła Adamowicza otworzyli ostatni fragment nowo powstałej trasy łączącej Morenę z Jasieniem.

Na razie z drogi mogą korzystać tylko kierowcy, bo wciąż trwają prace przy budowie torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej. Do ruchu nie jest też dopuszczona droga rowerowa.

Niektórzy mieszkańcy dzielnic, które zyskały nowe połączenie, zastanawiają się, czy i kiedy miasto planuje uruchomić tam połączenie autobusowe.

W e-mailu do naszej redakcji pan Kamil zauważa, że do czasu uruchomienia tramwaju - co ma nastąpić w maju 2020 r. - linia autobusowa w znaczący sposób poprawiłaby skomunikowanie południowych dzielnic z Moreną oraz umożliwiła mieszkańcom przesiadkę na tramwaj. Nasz czytelnik zwraca też uwagę na powstałe w ramach inwestycji przystanki autobusowe.


- Autobus jadący z południa przez al. Pawła Adamowicza pozwoliłby co najmniej o połowę skrócić czas dotarcia na Morenę bądź do Wrzeszcza. Linia tramwajowa ma zostać otwarta za kilka miesięcy, jednak bez połączenia do Wrzeszcza omijającego centrum nie będzie ona alternatywą z uwagi na długość czasu przejazdu. Rozumiem, że obecnie trwają ferie, ale być może po nich planowane jest uruchomienie nowej linii z południa do Wrzeszcza bądź centrum przez al. Pawła Adamowicza? Wzdłuż niej powstały nowe przystanki, które to sugerują, ale ze strony ZTM brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej - napisał nasz czytelnik.

Gotowy jeden przystanek z kilku



We wtorek wybraliśmy się na miejsce, by ocenić, czy uruchomienie linii autobusowej - choćby tymczasowo do chwili, gdy będzie gotowe torowisko tramwajowe - jest realne. Część przystanków - choćby ten w okolicy skrzyżowania z ul. Stolema - jest pozornie gotowa do użytkowania. Na pozostałych wciąż trwają prace, bo cała trasa jest wciąż formalnie placem budowy.

Autobus będzie, ale tylko nocny



Jak informuje biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku, na uruchomienie regularnych linii nie ma szans.

- Przewidywany termin uruchomienia komunikacji miejskiej w ciągu al. Pawła Adamowicza to maj 2020 r., a więc po zakończeniu inwestycji. Jeśli chodzi o linie autobusowe, na tej trasie planowane jest włączenie do ruchu linii nocnej N2 - mówi Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego.
Obecnie linia N2 kursuje między pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nowym Portem.

W ostatnich latach to stała tendencja w planowaniu nowych linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego stara się unikać sytuacji dublowania w jednym miejscu biegnących równolegle linii tramwajowych i autobusowych. Z tego m.in. względu w 2015 r. przebudowano i otwarto nową pętlę autobusowo-tramwajową na Siedlcach, po czym skrócono do niej wszystkie linie autobusowe jadące do tej pory do centrum.

Nowa linia tramwajowa od 2021 r.



Przypomnijmy, że docelowo tramwaje z Brętowa mają kursować przez al. Pawła Adamowicza w kierunku centrum aż do Stogów. Nastąpi to jednak dopiero po powstaniu linii tramwajowej w ciągu Nowej Warszawskiej, a więc najwcześniej w 2021 r. Nowa linia prawdopodobnie otrzyma nr 13 i będzie jedną z najdłuższych linii w Gdańsku.

Do tego czasu trasę z Brętowa na Jasień i Ujeścisko obsłuży linia nr 12, która obecnie kursuje między Migowem a Oliwą. Na końcu nowej trasy nie będzie możliwości zawracania, dlatego powstanie tam specjalny rozjazd, który od maja 2020 r. pozwoli tramwajom dwukierunkowym powrócić w kierunku Oliwy.

Nowa linia tramwajowa, która w 2021 r. połączy Brętowo ze Stogami. Nowa linia tramwajowa, która w 2021 r. połączy Brętowo ze Stogami.

Opinie (329) ponad 50 zablokowanych

  • Patrząc na to co dzieje się wokół tej inwestycji to jej patron nie mógłby być inny i lepszy.

    • 31 5

  • To jest miś

    na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!

    • 26 5

  • plac budowy

    Ciekawe ile razy będą jeszcze otwierali tą drogę. Jak na razie to tam jest plac budowy, wystające studzienki i raczej mało bezpiecznie. Ciekawe kto będzie płacił odszkodowania za uszkodzenia aut, postawili znak 30 km i myślą że problem rozwiązany.

    • 24 3

  • W głowach wam się przewraca! Autobus i co jeszcze? Szybki tramwaj? Taaaa tylko aby dał radę wyhamować!

    • 9 3

  • Autobus (2)

    Proste to wszystko a tak trudne. Gdyby w Gdańsku komunikacja miejska była inna (komfort jazdy, punktualność, zgranie autobus-tramwaj-skm-pkm, buspasy) wielu kierowców przesiadło by się z aut. Nienormalne jest żeby z pracy i do pracy na terenie Gdańska dojeżdżać do dalszych dzielnic 1,5 godziny. Przystanek powstanie z autobusem widmo. Chore coś. Przybywa mieszkańców, to autobusów też musi być więcej. W godzinach szczytu autobus linii 115 jedzie z Ujeściska do Wrzeszcz PKP prawie godzinę. Normalne??? No nie!!!!

    • 28 2

    • Chyba lepiej wyprowadzić się do Lęborka, SKM szybciej dojedzie do centrum Gd, a zaoszczędzone pieniądze wydać na dz*wki i k0ks.

      • 4 3

    • była. przyszedl spec od "rozwoju"

      i nie ma.

      • 0 0

  • poprawi skomunikowanie południowych dzielnic z Moreną

    Kłamstwo, ponieważ Morena służy tylko jako przejazd do innych dzielnic. A ponadto nic się nie robi z dojazdem do Kartuskiej od strony Piekarniczej wzdłuż Myśliwskiej, która jest drogą zamieszkania a pełni rolę taką jak Aleja Adamowicza, czyli służy jako dojazdów na Cedrową i innych dzielnić

    • 16 4

  • Na czyje zlecenie usuwane są komentarze krytykujące stan ulicy w dniu "otwarcia"? (3)

    • 31 3

    • Politycznej poprawnosci

      1. Miasta 2. Poprawnych politycznie moderatorów. Najważniejsze że mają ,,wolne" media

      • 13 1

    • Straszne jest to że dziennikarze zamiast patrzeć UM na ręce (1)

      stali się jej tubą propagandową.

      • 15 1

      • bo oni chyba nigdy nie byli dziennikarzami

        • 9 1

  • Fajnie że nie będzie linii autobusowej na tej ulicy. Po co rozwijać komunikację miejską w różnych kierunkach (3)

    jak mamy tory tramwajowe. i teraz taki dżon albo grdzyna co to mieszka na szadółkach dojezdza do korpo przy hali olivia. Ale będzie podróż życia

    • 8 9

    • bez zmian. podnoszenie cen biletow to nic nowego

      • 1 1

    • Zazdrosc

      Zazdrość ciebie zżera, że ty rowerem do pracy na przeróbkę???

      • 2 0

    • A ty pewnie z zaspy do stoczni

      • 0 0

  • Nazwa pasuje

    Jeden bubel.

    • 18 3

  • (3)

    Artykuł na temat nowej inwestycji w Gdańsku i trolle komentują.
    pis wam w oko popaprańcy, sprzedawczyki.

    • 3 21

    • jakis koles co lubil bogacic sie na mieszkancach miasta (2)

      • 4 0

      • (1)

        twój "merytoryczny" komentarz potwierdza, że jesteś bezmózgowcem, płatnym trollem.

        • 1 3

        • jak zwykle d**il; wyznawca pawła

          • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane