- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (324 opinie)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (279 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (92 opinie)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (258 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (117 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (126 opinii)
Autobus na al. Adamowicza dopiero wiosną
Po otwarciu al. Pawła Adamowicza mieszkańcy Jasienia i Ujeściska zastanawiają się, czy i kiedy na nowej drodze pojawią się autobusy. Pytanie wydaje się zasadne, bo wzdłuż nowej trasy powstały przystanki, a tramwaj pojawi się na niej dopiero w maju. W tym samym czasie pojadą tamtędy także autobusy, ale tylko nocnej linii N2.
Na razie z drogi mogą korzystać tylko kierowcy, bo wciąż trwają prace przy budowie torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej. Do ruchu nie jest też dopuszczona droga rowerowa.
Niektórzy mieszkańcy dzielnic, które zyskały nowe połączenie, zastanawiają się, czy i kiedy miasto planuje uruchomić tam połączenie autobusowe.
W e-mailu do naszej redakcji pan Kamil zauważa, że do czasu uruchomienia tramwaju - co ma nastąpić w maju 2020 r. - linia autobusowa w znaczący sposób poprawiłaby skomunikowanie południowych dzielnic z Moreną oraz umożliwiła mieszkańcom przesiadkę na tramwaj. Nasz czytelnik zwraca też uwagę na powstałe w ramach inwestycji przystanki autobusowe.
- Autobus jadący z południa przez al. Pawła Adamowicza pozwoliłby co najmniej o połowę skrócić czas dotarcia na Morenę bądź do Wrzeszcza. Linia tramwajowa ma zostać otwarta za kilka miesięcy, jednak bez połączenia do Wrzeszcza omijającego centrum nie będzie ona alternatywą z uwagi na długość czasu przejazdu. Rozumiem, że obecnie trwają ferie, ale być może po nich planowane jest uruchomienie nowej linii z południa do Wrzeszcza bądź centrum przez al. Pawła Adamowicza? Wzdłuż niej powstały nowe przystanki, które to sugerują, ale ze strony ZTM brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej - napisał nasz czytelnik.
Gotowy jeden przystanek z kilku
We wtorek wybraliśmy się na miejsce, by ocenić, czy uruchomienie linii autobusowej - choćby tymczasowo do chwili, gdy będzie gotowe torowisko tramwajowe - jest realne. Część przystanków - choćby ten w okolicy skrzyżowania z ul. Stolema - jest pozornie gotowa do użytkowania. Na pozostałych wciąż trwają prace, bo cała trasa jest wciąż formalnie placem budowy.
Autobus będzie, ale tylko nocny
Jak informuje biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku, na uruchomienie regularnych linii nie ma szans.
- Przewidywany termin uruchomienia komunikacji miejskiej w ciągu al. Pawła Adamowicza to maj 2020 r., a więc po zakończeniu inwestycji. Jeśli chodzi o linie autobusowe, na tej trasie planowane jest włączenie do ruchu linii nocnej N2 - mówi Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego.
Obecnie linia N2 kursuje między pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nowym Portem.
W ostatnich latach to stała tendencja w planowaniu nowych linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego stara się unikać sytuacji dublowania w jednym miejscu biegnących równolegle linii tramwajowych i autobusowych. Z tego m.in. względu w 2015 r. przebudowano i otwarto nową pętlę autobusowo-tramwajową na Siedlcach, po czym skrócono do niej wszystkie linie autobusowe jadące do tej pory do centrum.
Nowa linia tramwajowa od 2021 r.
Przypomnijmy, że docelowo tramwaje z Brętowa mają kursować przez al. Pawła Adamowicza w kierunku centrum aż do Stogów. Nastąpi to jednak dopiero po powstaniu linii tramwajowej w ciągu Nowej Warszawskiej, a więc najwcześniej w 2021 r. Nowa linia prawdopodobnie otrzyma nr 13 i będzie jedną z najdłuższych linii w Gdańsku.
Do tego czasu trasę z Brętowa na Jasień i Ujeścisko obsłuży linia nr 12, która obecnie kursuje między Migowem a Oliwą. Na końcu nowej trasy nie będzie możliwości zawracania, dlatego powstanie tam specjalny rozjazd, który od maja 2020 r. pozwoli tramwajom dwukierunkowym powrócić w kierunku Oliwy.
Opinie (329) ponad 50 zablokowanych
-
2020-01-15 08:05
Patrząc na to co dzieje się wokół tej inwestycji to jej patron nie mógłby być inny i lepszy.
- 31 5
-
2020-01-15 08:10
To jest miś
na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!
- 26 5
-
2020-01-15 08:11
plac budowy
Ciekawe ile razy będą jeszcze otwierali tą drogę. Jak na razie to tam jest plac budowy, wystające studzienki i raczej mało bezpiecznie. Ciekawe kto będzie płacił odszkodowania za uszkodzenia aut, postawili znak 30 km i myślą że problem rozwiązany.
- 24 3
-
2020-01-15 08:18
W głowach wam się przewraca! Autobus i co jeszcze? Szybki tramwaj? Taaaa tylko aby dał radę wyhamować!
- 9 3
-
2020-01-15 08:20
Autobus (2)
Proste to wszystko a tak trudne. Gdyby w Gdańsku komunikacja miejska była inna (komfort jazdy, punktualność, zgranie autobus-tramwaj-skm-pkm, buspasy) wielu kierowców przesiadło by się z aut. Nienormalne jest żeby z pracy i do pracy na terenie Gdańska dojeżdżać do dalszych dzielnic 1,5 godziny. Przystanek powstanie z autobusem widmo. Chore coś. Przybywa mieszkańców, to autobusów też musi być więcej. W godzinach szczytu autobus linii 115 jedzie z Ujeściska do Wrzeszcz PKP prawie godzinę. Normalne??? No nie!!!!
- 28 2
-
2020-01-15 08:29
Chyba lepiej wyprowadzić się do Lęborka, SKM szybciej dojedzie do centrum Gd, a zaoszczędzone pieniądze wydać na dz*wki i k0ks.
- 4 3
-
2020-01-15 09:57
była. przyszedl spec od "rozwoju"
i nie ma.
- 0 0
-
2020-01-15 08:20
poprawi skomunikowanie południowych dzielnic z Moreną
Kłamstwo, ponieważ Morena służy tylko jako przejazd do innych dzielnic. A ponadto nic się nie robi z dojazdem do Kartuskiej od strony Piekarniczej wzdłuż Myśliwskiej, która jest drogą zamieszkania a pełni rolę taką jak Aleja Adamowicza, czyli służy jako dojazdów na Cedrową i innych dzielnić
- 16 4
-
2020-01-15 08:28
Na czyje zlecenie usuwane są komentarze krytykujące stan ulicy w dniu "otwarcia"? (3)
- 31 3
-
2020-01-15 08:31
Politycznej poprawnosci
1. Miasta 2. Poprawnych politycznie moderatorów. Najważniejsze że mają ,,wolne" media
- 13 1
-
2020-01-15 08:31
Straszne jest to że dziennikarze zamiast patrzeć UM na ręce (1)
stali się jej tubą propagandową.
- 15 1
-
2020-01-15 08:46
bo oni chyba nigdy nie byli dziennikarzami
- 9 1
-
2020-01-15 08:29
Fajnie że nie będzie linii autobusowej na tej ulicy. Po co rozwijać komunikację miejską w różnych kierunkach (3)
jak mamy tory tramwajowe. i teraz taki dżon albo grdzyna co to mieszka na szadółkach dojezdza do korpo przy hali olivia. Ale będzie podróż życia
- 8 9
-
2020-01-15 08:36
bez zmian. podnoszenie cen biletow to nic nowego
- 1 1
-
2020-01-15 09:28
Zazdrosc
Zazdrość ciebie zżera, że ty rowerem do pracy na przeróbkę???
- 2 0
-
2020-01-15 20:02
A ty pewnie z zaspy do stoczni
- 0 0
-
2020-01-15 08:30
Nazwa pasuje
Jeden bubel.
- 18 3
-
2020-01-15 08:30
(3)
Artykuł na temat nowej inwestycji w Gdańsku i trolle komentują.
pis wam w oko popaprańcy, sprzedawczyki.- 3 21
-
2020-01-15 08:36
jakis koles co lubil bogacic sie na mieszkancach miasta (2)
- 4 0
-
2020-01-15 09:06
(1)
twój "merytoryczny" komentarz potwierdza, że jesteś bezmózgowcem, płatnym trollem.
- 1 3
-
2020-01-15 09:10
jak zwykle d**il; wyznawca pawła
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.