Autobusy dowiozą mieszkańców Kokoszek do przystanku PKM

Planowany przebieg nowej linii 268, która zostanie uruchomiona w połowie stycznia 2017 r.
Planowany przebieg nowej linii 268, która zostanie uruchomiona w połowie stycznia 2017 r. graf.Trojmiasto.pl

W połowie stycznia mieszkańcy Kokoszek zyskają nową linię autobusową, która pozwoli dotrzeć do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek zobacz na mapie Gdańska. Mocno rozbudowana trasa będzie obsługiwana autobusem zdolnym przewieźć 32 osoby.



Czy potrzebnych jest więcej podobnych linii, jak 268?

Zobacz wyniki (906)
Nowa linia o numerze 268, której uruchomienie zaplanowano na 15 stycznia 2017 r., będzie miała na celu przede wszystkim skomunikowanie mieszkańców Kokoszek z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Kiełpinek. Dodatkowo pozwoli na wygodny dojazd do szkoły przy ul. Azaliowej zobacz na mapie Gdańska oraz centrum handlowego zobacz na mapie Gdańska po drugiej stronie obwodnicy.

Planowany przebieg nowej linii to: PKM Kiełpinek - Szczęśliwa - Obwodnica Trójmiasta - Kartuska - Kalinowa - Malinowa - Kminkowa - Azaliowa - Szafranowa - Św. Brata Alberta - Osiedlowa - Fabryczna - Nowatorów - Budowlanych - Maszynowa - Nowatorów - Metalowców - Św. Brata Alberta - Szafranowa - Azaliowa - Kminkowa - Malinowa - Kalinowa - Otomińska - Goplańska - pętla Węsierska - pętla Goplańska - Otomińska - Kartuska - Obwodnica Trójmiasta - Szczęśliwa - PKM Kiełpinek.

Warto zauważyć, że trasa w pewnym stopniu przeczy dotychczasowym wypowiedziom urzędników - m.in. w zakresie niechęci do prowadzenia autobusów "ślimakami" węzła drogowego z obwodnicą zobacz na mapie Gdańska, a także łączenia Kokoszek z przystankiem PKM Kiełpinek, a nie Matarnią zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Artykuł z sierpnia 2015 r.: Zmiany w komunikacji niepokoją mieszkańców oraz Artykuł z października 2015 r.: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy

Nową linią mieszkańcy Kokoszek będą mogli dotrzeć do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek.
Nową linią mieszkańcy Kokoszek będą mogli dotrzeć do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Pokonanie całej trasy linii 268 zajmie ok. jedną godzinę, a do jej obsługi zostanie skierowany tylko jeden autobus. To oznacza, że częstotliwość kursowania będzie dość niewielka. Jak często zobaczymy autobus linii 268 na przystanku?

- Z uwagi na trwające prace w ustaleniu zmian w infrastrukturze drogowej (m.in. budowa przystanków) oraz konsultacje rozkładu jazdy z Radą Dzielnicy Kokoszek - w porozumieniu z którą wprowadzamy zmiany w ofercie przewozowej - godziny i dni funkcjonowania, a także kwestia koordynacji z pociągami na trasie PKM będą znane w styczniu - zapowiada Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.

Opinie (214) 1 zablokowana

  • (39)

    Ahhh ten socjalizm ,kolejne połączenie aby dostać się do PKM-ki do obydwu form transportu trzeba sporo dopłacić z kieszeni podatnika!Zróbmy test ,na monitoringu w autobusie będzie widač ilu pasażerów jeździ tą linią.Mnożąc liczbę pasażerów przez średnio 3 zł za bilet ,uzyskamy w skali kwartału kwotę jaką ludzie wydali na bilety.Wiedząc ile kosztowała przez kwartał obsługa lini zrobimy bilans kwartalny rentowności lini 268!Po kilku miesiącach można przedstawić społeczeñstwu bilans ewentualnych strat lub zysków!Proste?

    • 49 101

    • Skończ z tym twoim socjalizmem (16)

      Albo w ogóle z trollowaniem

      • 32 11

      • (14)

        Oczywiście,że komunikacja miejska jest w 100% socjalizmem.Zdaje sobie sprawę,że dla wielu osób o lewicowych poglądach pisanie niezgodnie z ich doktryną polityczną oraz ich utopijnymi poglądami na świat jest zwyczajnie nie na rękę.Jedyne co można napisać to trollowanie ,bo argumentów zero! Jeśli jesteś taki mądry napisz co zrobić aby komunikacja miejska była rentowna lub co zrobić aby ograniczyć straty (finansowanie jej z publicznego szmalu)do minimum!Ludzie już nie kupują lewicowego syfu ,że każdy jest równy a szmal drukuje się w NBP bez ograniczeń aby żyło si3 kolorowo!

        • 8 26

        • Znów kryptosocjalista otwiera swoją jadaczkę (1)

          ile płacisz za oświetlenie ulic? Ile za ich łatanie? Ile za korzystanie z tunelu?

          Nic?

          No to się zamknij.

          Kapitalista ze ślepotą się znalazł.

          • 20 8

          • Wyjaśniłem to poście niżej.

            • 3 9

        • Czym jest zatem budowanie i utzrymywanie dróg w mieście (11)

          za których użytkowanie przecież się nie płaci.

          • 17 4

          • (10)

            Kierowcy nie płacą za budowę i remont dróg?Hahahahahaha.Większej głupoty nie słyszałem! W cenie litra benzyny połowa to podatki! Czyli jesli kierowca tankuje 10 litrów benzyny za 50zł 25 zł trafia do skrbu Pañstwa z czego idą pieniądze na budowę i remont dróg! Naprawdę jesteš tak ograniczony intelektualnienczy tylko udajesz?

            • 9 18

            • Drogi w mieście buduje i utrzymuje MIASTO nie skarb Państwa. (7)

              MIASTO ma wpływy z PITów CITów plus różne podatki od nieruchomości.

              Kierowcy więc za te drogi płacą tyle ile każdy inny mieszkaniec bez auta.

              • 19 6

              • (6)

                Hahahahah.Naprawdę w to wierzysz w co piszesz?

                • 3 19

              • nie jest to kwestia wiary tylko konkretne dane (5)

                • 14 1

              • (4)

                No ale jeśli jakąś ulice czy drogę buduje sie przy udziale srodków ,,unijnych to środkami unijnymimjest szmal który poszedł z podatków z palowa na składkę do uni czyli są! Wszystkp jest z pieniędzy podatnika!

                • 1 8

              • A z czyich pieniędzy ma być?

                Szpilek ty się popukaj w czółko przed lustrem, a może lepiej przy mikrofonie - ładne echo pójdzie na dzielnicę jeżeli nie zapomnisz włączyć wzmacniacza. Jeżeli nie chcesz płacić za komunikację miejską (wszędzie jest deficytowa) to nie płać. Możesz jeździć np. Hulajnogą, ew. Wyprowadź się tam gdzie takiej komunikacji nie ma, np. Na Antarktydę. Nie będziesz miał problemów.

                • 9 3

              • (2)

                do dróg miejskich unia się nie dokłada.
                Musi być kluczowa dla rozwoju REGIONU żeby się dołożyli.
                I nawet wtedy (jeżeli droga idzie w granicach miasta ) miasto musi dołożyć nie małą sumę z budżetu miasta.

                • 4 0

              • (1)

                Na Dolnym mieście trąbili,ze unia dołożyła do ul Łąkowej...czyli propaganda?

                • 1 5

              • unia dołożyła się do szeroko rozumianej rewitalizacji nie do budowy czy przebudowy ulicy.

                • 0 1

            • chyba sam jesteś ograniczony... (1)

              ...skoro nie rozumiesz, że budowanie dróg z podatków to takie samo dotowanie jak dopłaty do transportu publicznego.

              • 16 1

              • Hahahahaha

                • 1 9

      • bardzo dobrze robi, że stawia pytania

        • 2 1

    • A ty kapitalisto, ile płacisz rocznie za używanie chodnika? (5)

      Bo żeby stać cię było na posiadanie i użytkowanie samochodu, szczerze wątpię

      • 14 2

      • (4)

        Masz racje nie stač mnie na uto bo samochód kosztuje około 200 tyś zł do tego opłaty OC ,AC itd oraz benzyna...No nie stać mnie i wcale tego nie ukrywam .Jeśli chodzi o chodniki to mając dochody roczne około 50 tyś zł brutto i płacąc od tej kwoty w podatkach średnio 25% daje kwotę 12,5 tyś zł które wpłacam do skarbu Państwa.Daje to tysiąc z hakiem na miesiąc ,więc na używanie chodnika płacę dużoooo!

        • 2 12

        • a chodnik utrzymywany jest przez gminę (3)

          a nie Skarb Państwa. U piekarza też się wydzierasz, że rzeźnikowi już zapłaciłeś?

          • 12 1

          • (2)

            Ale gmina ma pieniądze z podatków nie z darowizn i form wsparcia sektora prywatnego!Wszystkie pienądze wydawane przez urzędników to podatki oraz dzierżawa i sprzedaż mienia pañstwowego.Jeśli masz problem ze zrozumieniem takich prostych rzeczy nie odpisuj na moje posty!

            • 3 9

            • sam masz problemy z pojmowaniem rzeczywistości. Gdyby taki konus (1)

              200 lat temu migał się od wspólnych powinności np. przy szarwarku na Żuławach, to by go na zbity ryj z rodzinnej wsi wyp..lili.

              • 3 1

              • Ma wrażenie ,że piejesz do czyjegoś holenderskiego pochodzenia.Jesli ma ktoś geny holenderskie to ok.Ja bym się osobiście nie wstydził holenderskich przodków.

                • 2 7

    • komunikacja miejska nigdy nie będzie rentowna, raczej ameryki nie odkryłeś. (8)

      drogi i chodniki też, ale powstać muszą bo jak inaczej.

      • 14 1

      • (7)

        Można zrobič komunikacje miejską rentowną ,tylko trzeba zrobič redukcje zatrudnienia,zlikwidować nierentowne linie,zlikwidowač związki zawodowe ,wykreślic z rozkładu kursy w których jeździ mało pasażerów.No i oczywiście prywatyzacja ZKM,ZTM!!!!!!?

        • 2 24

        • (4)

          Aha i się okaże że bez samochodu faktycznie nie da się żyć nigdzie... Każda rodzina będzie miała jedno auto per capita a miasto będzie tylko poszerzało ulice i budowało parkingi - w smog jak w Pekinie w imie starego hasła "dizel śmierdzi dizel czadzi dizel nigdy Cię nie zdardzi" ludzie będą tymi niedogrzanymi dizlami z wyciętymi DPFami stali pod szkołą w 4 pasmowej ulicy żeby dziecko zawieźć i odebrać. A moda będzie na fikuśne maski przeciwpyłowe.

          • 22 3

          • (3)

            Bzdury opowiadasz.Kiedyś na wsiach i miasteczkach było pełno połączeñ PKS! Teraz jest ich jak na lekarstwo i ludzie sobie na wsiach świetnie radzą bez autobusów PKS!Autobusy komunikacji miejskiej tez emitują spaliny do atmosfery!Natomiast tramwaje są na prąd a prąd w Polsce wytwarza się z węgla kamiennego!!!Albo PKM-ka i szynobusy.Dowiedz się ile spala litrów oleju napędowego szynobus od początku trasy do jej Końca,napisz nam ilu pasażerów kursuje średnio na trasie podczas jednego kursu i przedstaw w formie wykresu dane !
            PS .odnośnie maseczek i smogu.Pewnego razu pewien ekolog przekonywał mnie jake spalanie węgla w domowych piecach zanieczyszcza środowisko i truje ludzi.Uświadomilem go,ze papierosy które pali tez go trują i zanieczyszczaja powietrze,natomiast jego samochód 15 letni diesel mocno daje się we znaki środowisku.Naprawdę wielu hipokrytów chodzi po świecie!

            • 1 20

            • PKS też są dotowane ;)

              • 8 2

            • radzą sobie, bo muszą, ale wcale nie jest dobrze, że nie ma PKSu

              • 12 1

            • slowo klucz: na wsiach

              Jaka jest gestosc zaludnienia na wsi, a jaka w Gdansku? Czy na wsi sa korki?

              Jak pojedziesz na odludzie, to nikomu nie przeszkadza, ze wyproznisz sie w dowolnym miejscu. Nikogo tam nie ma. Jednak takich zasad nie chcialbym widziec na Dlugiej.

              • 12 2

        • Zrobiono tak swego czasu w PKS i zostały tylko po dwa kursy tylko w dni nauki szkolnej na ponad 90% tras.

          • 8 0

        • jak mozna zrobic rentowna linie autobusowa, ktora dostarcza pasazerow do linii kolejowej? jedyny sposob, to zmiana D U R N E J taryfy.

          albo ZTM przyjmie taryfę PKM
          albo PKM przyjmie taryfe ZTM

          pasazer ktory ma kupic bilet by dojechac by kupic kolejny osobny bilet
          pojedzie całą drogę tym samym przewoznikiem, na jednym bilecie, chocby to mialo byc dluzej i mniej wygodnie. to jest elementarz, niestety, nieczytelny dla analfabetow u żłoba, bawiących sie tymi klockami za nasze pieniądze

          • 10 0

    • a wiesz że dla niektórych ludzi są nawet nierentowne przystanki bo tam nikt nie wsiada a są i przedłużają czas przejazdu.

      lecz w tym wszystkim jest ukryte drugie dno powstawania takich linii.

      dowiedz się dlaczego nierentowna linia nr 100 przynosi miastu zysk.

      • 4 2

    • pogorszylo sie?

      Szpilkowi chyba się pogorszyło z uwagi na zmianę pogody i koniec roku :D ogarnij sie kolego. Poczytaj trochę mamy albo taty zapytaj jak nie wiesz i dopiero wypisuj takie głupoty :D

      • 7 1

    • szpilek

      Cichosz.....A tutaj o PKM można pisać tylko, że to udana inwestycja

      • 4 2

    • Weźcie coś z nim zróbcie! (2)

      Szanowna redakcjo,
      W imieniu wielu użytkowników i czytelników Trójmiasto.pl pragnę wnieść o zablokowanie użytkownika "Szpilek" ze względu na szerzenie obraźliwych i fałszywych treści na Portalu.
      Pozdrawiam serdecznie.

      • 10 4

      • Proszę udowodnič,że szerze obraźliwe i fałszywe treści.Konkrety proszę zacytować.

        • 2 1

      • ta cenzura to naleciałość z poprzedniego ustroju komuszku?

        • 1 0

    • Tu jest Polska

      i socjalizm w życiu i ludzkich głowach. Tak po prostu jest.

      • 0 1

  • (6)

    I super,więcej połączeń to mniej aut na drogach.Co prawda nie wiem nawet gdzie te Kokoszki czy Kiełpinek ale jak piszą że w Gdańsku to widocznie tak jest.No nic pora zasiąść w fotelu założyć bambosze i pooglądać jakiś filmik.Byle do wieczora)

    • 38 22

    • (3)

      kokoszki są tam gdzie była granica Polski z Wolnym Miastem Gdańsk.

      to już wiesz gdzie to jest

      • 7 1

      • Czyli pod Tczewem? (2)

        Czy może Sopot Kamienny Potok?

        • 1 5

        • na Westerplatte (1)

          • 2 0

          • w okolicy Przywidza

            • 0 0

    • Słoiki często nie znają miasta w którym pomieszkują!

      • 12 2

    • nie wiem- gdzie kokoszki

      bo jesteś "słoikiem"

      • 8 4

  • Za mało autobusów w rejonie Gdańsk południe (11)

    Naprawdę w rejonach kiełpinka, szadółek i jasienia jest mega ciężko z komunikacją miejską. Siatka połączeń jest beznadziejna.

    • 102 8

    • przeciez to są za@#$!% ia, chciałbyś komunikacji jak w centrum? (1)

      z jakiegoś powodu te mieszkania są tam tak tanie...

      • 16 25

      • Nie są tanie.

        Tanie to są w Kowalach.

        • 12 2

    • bez przesady

      dojazd do tramwaju (Siedlce, Wilanowska, Łostowice) jest niezły.

      • 8 3

    • Ogólnie to wszystko jest beznadziejne. Wszystko.

      • 10 3

    • Jasień to jest południe? (2)

      Kiełpinek to jest południe?!!!

      • 1 5

      • nie południe? to może północ?

        • 7 1

      • raczej powiedzialbym ze to zachod... chyba az tak zle z moja geografia nie jest jeszcze... ?

        • 2 2

    • i dlatego kupiłeś mieszkanie za 4 tys/m2 a nie 6. Dlaczego wszyscy mieszkańcy maja doplacać do Twojego tańszego m2? (1)

      W centrum nie ma problemów komunikacyjnych.

      • 4 8

      • Kiełpino

        Proponuję sobie sprawdzić... Kiełpino to akurat jedna z droższych dzielić Gdańska...

        • 2 0

    • zgadzam sie (1)

      Dokładnie!

      • 0 0

      • na szadolkach

        Jest mało połączeń:( chciałabym z Rębowa móc sensownie dojechać do kokoszek przed godzina 12 ale sie nie da.

        • 0 0

  • Brakuje Karczemkom połaczenia z Kowalami i Matarnią (21)

    Dzielnica bardzo fajna, widzę w niej przyszłość :)

    • 55 12

    • W ogóle brakuje połączenia po obwodnicy (13)

      Kto mieszka w Kowalach a pracuje w Auchanie. MUSI korzystać z samochodu.

      • 25 4

      • (10)

        Nie musisz korzystac z samochodu. Zmien srodek transportu i poszerz wyobraznie. Miasta stawiajace na poprawe ruchu pieszych i rowerzystow, nawet na znaczne odleglosci, odżywają i zajmuja wysokie miejsca w rankingu jakosci zycia.

        • 5 20

        • Misiu, ja dobrze wiem, o czym piszę (9)

          Policz czas potrzebny na przejazd Kowale - Łostowice - Emaus - Szczęśliwa i porównaj to z czasem przejazdu samochodem. Apelować to sobie możesz - i powinieneś - do władz miasta, aby SKM zaczęła jeździć z częstotliwościami metra, a po obwodnicy zaczęły jeździć autobusy. A jeżeli dalej nie kapujesz, o co chodzi, to policz sobie czas niezbędny na przejazd Pruszcz - Kowale albo Kiełpino - Osowa około 10.00 autobusami i samochodem.

          Niestety, widać tu, jak marną mamy ofertę komunikacji miejskiej.

          • 20 5

          • (6)

            Zamiast narzekac z tylkiem mentalnie przyspawanyn do siedzenia samochodu wez lepiej udzial w debacie na temat zrownowazonego rozwoju oraz potwornego stygmatyzowania osob popierajacych alternatywne srodki transportu.

            • 5 19

            • Słuchaj łachmyto, ja nie uczestniczę w durnych debatach (5)

              tylko kieruję odpowiednie wnioski do odpowiednich osób. A skoro do nich to nie dociera - to stoję na stanowisku, że osoby te powinny zajmowane stanowiska zwolnić.
              Przecież w Gdańsku nie chodzi o to, aby komunikacja była sprawna, a aby władza miała się czym chwalić (Grzelak) i gdzie dorabiać (Blacharska).

              • 10 1

              • karm trolla, karm (1)

                głodny jest w piątek z rana

                • 4 3

              • nie karm, karma wraca

                • 0 0

              • (2)

                Wyzwiska to cecha osobnikow ograniczonych umyslowo z tylkiem mentalnie przyspawanym do siedzenia samochodu.
                Cienko ci idzie to twoje stanie na stanowisku skoro ci ludzie nadal pracuja.
                Jak jezdzisz samochodem to masz malo ruchu czyli generalnie masz kiepsko ze staniem.
                Miasto dla ludzi i rowerzystow a nie dla samochodow.

                • 1 12

              • Mentalnie to ty masz spawy na mózgu (1)

                ja samochodu nie mam

                I tym krytyczniejszy jestem względem towarzystwa z Nowych Ogrodów.

                • 4 1

              • Patrząc z dystansu na Waszą wymianę zdań,

                obaj macie rację, i w zasadzie się zgadzacie, tylko chyba koniecznie któryś musi mieć rację bardziej? Życzę w Nowym Roku więcej słuchania się nawzajem i życzliwości.

                • 4 0

          • metro w Lizbonie jezdzi tez co 7 minut (1)

            Niektore linie metra w Londynie tez nue jezdza co minute.

            Podaj wartosc bezwgledna, a nie tanie haslo.

            • 3 1

            • Dziś z Gdańska Głównego:

              13:30, 13:45.
              żenada
              jak to ma przyciągać pasażerów?

              • 1 1

      • kowale to nie gdansk

        • 7 2

      • tak jest! albo miastem prawie godzine się wlec

        • 0 0

    • Kowale-Matarnia-Kokoszki (1)

      Żeby dostać sie z Kowal do Matarni czy Kokoszek trzeba jechać około 1,5 h trzema autobusami. Autem trwa to 15 minut. Pracuje w Kokoszkach i wolałbym jeździć autobusem bo taniej i ekologicznie. Nie ma w zasadzie żadnych połączeń wzdłuż obwodnicy, wszystkie autobusy jadą do centrum.
      Miasto się zmienia ,magazyny czy fabryki buduje sie poza miastem tamteż osiedlają sie ludzie (Gdańsk Południe). Zróbcie coś z tym proszę

      • 32 3

      • Pętla Łostowice - Świętokrzyska - Przywidzka - Otomińska - Auchan - Ikea - Selgros - Wodnika (Osowa)

        Takiej linii brakuje. Ale nigdy nie powstanie. Dlatego obwodnica codziennie stoi.

        • 4 0

    • (4)

      W Gdyni są autobusy co jeżdżą po obwodnicy, dlaczego nie ma w Gdańsku

      • 10 3

      • Bo Lisicki, Grzelak, Dobaczewski i Zomkowski tego nie chcą (1)

        tylko dlatego.

        Bo potrzeba takich połączeń jest jasna dla każdego, kto nie korzysta z samochodu.

        • 10 3

        • Chcę linii osowa - karczemki - jabloniowa- wz - centrum nawet niech jeździ co godzina Ale niech jezdzi

          • 9 2

      • autobusy obwodnicą? przecież będą stały codziennie w korkach (1)

        • 4 1

        • Nawet jeśli, to i tak może zachęci część osób żeby zostawić auto i zmniejszy to ruch na obwodnicy

          • 4 1

  • (6)

    Najgorsze jest to, że podobnie jak 164 pewnie kompletnie nie będzie zsynchronizowana z PeKaeM, a jeśli będzie to i tak przez korki nie będzie. A przy takiej częstotliwości przesiadki losowe w ciemno nikogo nie zachęcą.

    • 69 3

    • a to to podziękować kolejarzom (2)

      Oni mają 3 linie na krzyż i bawią się co 3 miesiące w przestawianie pociągów o 10 minut w prawo i 15 minut w lewo.

      Kto, kim i za co ma w takim samym odstępie czasu przewracać rozkłady w całym mieście, aby dostosowywać się do kolei, która ma wszystkich w 4L, poza dawcą dotacji Świlskim?

      • 14 0

      • (1)

        Dziękować można, szukać bardziej i mniej winnych, ale liczy się efekt końcowy, który jest marny.

        • 2 1

        • A dlaczego marny? Bo władców mamy tych samych od 20 lat.

          W Warszawie się da, w Łodzi się da, u nas się nie da.

          Tak od 20 lat mówią Adamowicz, Karnowski, Szczurek, Struk i s-ka. A ludzie nie widzą związku ich poglądów z codziennym koszmarem dojazdów.

          • 8 1

    • 164 w V6 ze skórami i pakietem Zender

      eeech marzenie

      • 1 0

    • 164 przejdzie zmiany

      Wprowadzając linię 268 należy spodziewać się raczej zmian dla 164. Zobaczymy, który wariant wybiorą:
      1. Wchłonięcie linii 164 na rzecz 268 (jeśli będzie popularna)
      2. Zmiana trasy 164 (oby nie kończył się na pętli Siedlce)
      3. Przywrócenie trasy do Jasienia Pólnicy wraz z całym rozkładem jazdy, który był do 30 sierpnia 2015 r.
      4. Likwidacji linii, autobusy nie zostaną włączone w inne linie.
      W wariant bez zmian na linii można pogdybać.
      Najlepszy wariant byłby ten z nr. 3.

      • 2 0

    • No i nie jest zsynchronizowane. ..

      • 0 0

  • (5)

    Nikt nie pytal ZTMu o zdanie. Trase ustalil prezydent Grzelak z rada dzielnicy. ZTM ma tylko wywiesic rozklad.

    • 42 3

    • Zobaczycie: to będzie kolejny muchowóz wymyślony przez polityków (1)

      100 - każdy widzi
      269 - wozi tylko dzieciaki do szkoły, poza tym pusty
      283 na Leśną Górę - wkurza tylko jadących dalej na Niedźwiednik
      512 - nikt biletu nie kasuje, bo i tak się wszyscy znają, jak to na wsi. Renoma widoczna na kilometr

      • 16 3

      • 283

        Zdajesz sobie sprawę, że 283 obsługuje od dawna i Leśną Górę, i Góralską?

        • 0 1

    • Bzdura (1)

      A skąd takie informacje? Bo na żadnym spotkaniu z ZTMem raczej Cię nie widziałem.

      • 3 1

      • A od kiedy to w tym mieście ZTM ma cokolwiek do gadania?

        Ostatnie negocjacje z motorniczymi: ZTM tam nie było.
        Na tramwajach obowiązuje zakaz reklam - miasto zezwala zaprzyjaźnionym mediom (DzB, GW) na reklamy. ZTM o zdanie nikt nie pyta. Ta instytucja jest wyłącznie kozłem ofiarnym niezbędnym dla pokazania wspaniałości rządzących prezydentów

        • 11 2

    • Ztm dała takiego ciala 168 z przesiadką makabra więc po co się pytać

      • 0 0

  • 32 osoby, jeden autobus na godzinę, niezrozumiała trasa... widzimy efekty ciężkiej pracy Lisickiego. (4)

    Potem będzie likwidacja bo nikt tym nie jeździ...

    • 83 17

    • (1)

      Hehe po co gadasz jak nie jestes w temacie trasę ustalala rada dzielnicy m.in. , czyli de facto mieszkancy.

      • 10 4

      • trasę ustalala rada dzielnicy m.in. , czyli de facto mieszkancy.

        Ach, ten patos... Pytanie: z iloma mieszkańcami rada osiedla się w tej sprawie kontaktowała? Dziesięcioma?

        • 16 3

    • Głupiś synek

      Trasa zaprojektowana tak, aby jak najwięcej ludzi miało blisko do autobusu. Pewnie więcej ludzi będzie nią jeździć do auchan niż do PKM ale zawsze to krok w dobrą stronę.

      • 15 2

    • gdyby jeździł co 15 minut miałby sens

      co półtorej do dwóch godzin - bez sensu (a jak wypadnie kurs to w ogóle, bo jeden pojazd??)

      • 3 0

  • (7)

    Autobusy wymagaja budowy drog. A drogi potwornymi sznytami tna tkanke miejska tworzac getta. Jazda autobusem to nie jest sensowny trend przeksztalcania w miasto bardziej przyjazne mieszkancom.

    • 10 29

    • (3)

      Jednak miasta wielkości Gdańska nie da się pokonywać pieszo więc autobus jest niezbędną rzeczą

      • 9 3

      • (1)

        Miasta budowane z mysla glownie o potrzebach ludzi korzystajacych z pojazdow silnikowych ulegaja degradacji.
        Miasto dla ludzi i rowerzystow a nie dla autobusow.

        • 8 13

        • zamieszkaj w lesie

          a innym daj żyć tak jak oni chcą, razem z drogami, samochodami i wszystkim co wiąże się z miastem i cywilizacją

          • 2 1

      • karmisz trolla

        • 1 2

    • Kolego, trochę ci się mylą pojęcia (1)

      Cięcie tkanki miejskiej jest spowodowane przez arterie w środku miasta i/lub natężony ruch. Gdyby ulicą poruszały się autobusy i niewielka ilość samochodów to żadnego problemu degradacji miejskiej by nie było.

      • 9 1

      • tłumaczysz to alter ego "Pana Kierofcy"

        • 0 1

    • O i dlatego najlepiej wybudować metro, tylko czy dasz na to kasę?

      • 3 2

  • Kiedy PKM na północ Gdyni? (10)

    • 23 7

    • pkm na polnoc (1)

      za 100 lat

      • 11 0

      • już po utracie niepodległości
        bo na nią najwidoczniej nie załugujemy
        :-(

        • 1 1

    • Przecież wy już tam w tej Gdyni wszystko macie i jest super. Niczego nie trzeba budować, niczego naprawiać (3)

      Przestań narzekać i odpuść sobie tą roszczeniową postawę.
      Ciesz się, że mieszkasz w mieście tak nowoczesnym i rozwiniętym, że już nic nie trzeba w nim robić czy rozwijać. No może tu się maźnie farbą, tu zmieni nazwę ulicy ...

      P.s Nie zdziwiło Cię, że artykuł a Gdańsku nie jest w języku niemieckim? Jakiś dziwny z Ciebie mieszkaniec Prapolskiego miasta Gdynia.

      • 15 4

      • i po co ten cynizm ? (2)

        Tyle lat obok siebie mieszkamy, powinnienes rozpoznać ludzką głupte od stanu umysłu ;) Nasi przeciwnicy i te zawistne przyjezdne swetry zacierają rece. Donikąd nas to nie doprowadzi. Jesteśmy jedna aglomeracją z trzema różnymi historiami powstania, bądź dumny. Nie ma drugiego miejsca na świecie jak Trojmiasto ! Nie róbmy sami sobie smrodu we własnym domu. Pozdrawiam. Normalny Sąsiad, dumny Gdynianin, kochający miasto Gdansk. Uwielbiam waszą starówke i park Oliwski, jestem tam dosyć często ;)

        • 12 6

        • Starówka...

          Super.

          • 0 1

        • Zapraszamy

          Wpadaj do nas często. Gdańszczanie do Gdyni tak często nie jeżdżą, bo w sumie trochę nam wstyd, że u Was jest tak super, ale z chęcią gościmy turystów, nawet takich zza miedzy.

          Jak będziesz chciał, to w punkcie Informacji Turystycznej dowiesz się na przykład gdzie w Gdańsku jest Główne Miasto, w którą stronę należy się skierować aby trafić na Stare Miasto, a jak zabłądzisz, to może i poznasz Dolne Miasto.

          • 0 0

    • Podobno w Gdyni jest zgoda na budowę metra i dlatego nie będzie PKM.

      • 8 1

    • to już jest do znudzenia (2)

      Ile można pisać że buspas na wiśniewskiego i kwiatkowskiego będzie tańszy i zapewni szybszy dojazd do centrum niz kolej bo nie pojedzie przez chylonię. Oczywiście mam na myśli buspas dobudowany osobno w wydzielonej jezdni a nie robiony z normalnego pasa ruchu. Bus bez korku jedzie 8 minut a pociąg 15 więc odpuście sobie z tymi pociągami. Kolej do tego nie dojeżdża do większości dzielnic północnych więc oprócz dłuższego czasu jazdy niż autobus wymuszałaby jeszcze przesiadki.

      • 0 4

      • A czy buspas będzie zahaczać o gdyńskie lotnisko?

        • 0 0

      • kurier rowerowy dotrze szybciej
        ale
        on jedzie tym szybciej im gęstszy korek

        a furą? półtorej godziny nie dziwi. zero zdziwka. norrrmalka.

        • 0 0

  • Wszystko by było cacy... (12)

    jak bym jeszcze wsiadł w ten autobus, skasował bilet, wsiadł w PKM i pojechał dalej na tym bilecie z autobusu.

    Sama linia jest potrzebna ale i tak nie będzie rentowna oraz została uruchomiona rok za późno.

    • 60 5

    • dopóki takiego biletu nie będzie, żadne węzły przesiadkowe na PKM nie mają sensu (11)

      Popatrzcie zresztą na 139: jak linia ta uwiędła bez wspólnej taryfy z SKM

      • 4 3

      • (10)

        139 jest od powstania Przymorza. Czyli od lat 70. Jak uwiędła? Przecież nigdy nie było wspólnej taryfy z skm

        • 4 1

        • (2)

          Tylko SKM z założenia miało skomunikować trójmiasto, a nie poszczególne dzielnice. Natomiast PKM wymyślono na siłę, aby udawało miejski tramwaj.

          • 4 5

          • PKM ma skomunikować region (1)

            to nie miejska inwestycja. Trochę niepotrzebnie część przystanków pobudowano, ale porównanie do tramwaju nie trafione.

            • 5 3

            • Ale to zarządca terenu miejskiego wpuścił tego bohomaza na teren miejski. Żeby to miało sens to taki przystanek jak jest na Brętowie to powinien być w miejscu przystanku Port Lotniczy lub Rębiechowo. Wtedy po mieście by się elegancko jeździło na biletach ZTM, a jak musisz jeździć poza obszar miejski to już sobie ogarniesz. To by było o wiele bardziej elastyczne rozwiązanie.

              • 3 1

        • Zobacz w rozkład (6)

          Jak często jeździła kiedyś, jak często teraz. A bilety to kiedyś kosztowały grosze, więc brak wspólnej taryfy nie był problemem. Przecież wystarczały tu bilety 10-minutowe.

          • 4 0

          • No jak często? (5)

            Teraz jeździ co 10min z 199 które ma tą samą trasę.
            Co do cen zwróć uwagę czym teraz jeździmy, a czym jeździło się 15lat temu.

            • 2 1

            • a 15 lat temu to marzyłeś o internecie i o tel komórkowym.
              Pomyśl najpierw a potem mów i porównaj realia do czasów
              bo za 15 lat to możesz jeździć już na wodę sorki latać komunikacją miejską!

              • 1 2

            • Jak jest różnica? (3)

              Przecież w komunikacji miejskiej i tak jest brudno, nikt tym nie jeździ dla przyjemności. Stare Jelcze się telepały i dzisiejsze mercedesy też się telepią i wszystkow środku odpada na dziurach.

              • 2 2

              • to twoja opinia (2)

                jak dla ciebie ten wspominany mercedes to to samo co ikarus/jelcz to nie mam więcej pytan

                • 2 4

              • Dziwadło (1)

                ja wolę wsiąść po 5 min. do autosana niż po 45 min. do tureckiego mercedesa.

                • 2 0

              • a co ma to do rzeczy?

                to chyba nie wina autobusu że są korki?

                • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.