• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy dowiozą mieszkańców Kokoszek do przystanku PKM

Krzysztof Koprowski
30 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Planowany przebieg nowej linii 268, która zostanie uruchomiona w połowie stycznia 2017 r. Planowany przebieg nowej linii 268, która zostanie uruchomiona w połowie stycznia 2017 r.

W połowie stycznia mieszkańcy Kokoszek zyskają nową linię autobusową, która pozwoli dotrzeć do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek zobacz na mapie Gdańska. Mocno rozbudowana trasa będzie obsługiwana autobusem zdolnym przewieźć 32 osoby.



Czy potrzebnych jest więcej podobnych linii, jak 268?

Nowa linia o numerze 268, której uruchomienie zaplanowano na 15 stycznia 2017 r., będzie miała na celu przede wszystkim skomunikowanie mieszkańców Kokoszek z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Kiełpinek. Dodatkowo pozwoli na wygodny dojazd do szkoły przy ul. Azaliowej zobacz na mapie Gdańska oraz centrum handlowego zobacz na mapie Gdańska po drugiej stronie obwodnicy.

Domy Gdańsk Kokoszki. Propozycje z rynku pierwotnego i wtórnego



Planowany przebieg nowej linii to: PKM Kiełpinek - Szczęśliwa - Obwodnica Trójmiasta - Kartuska - Kalinowa - Malinowa - Kminkowa - Azaliowa - Szafranowa - Św. Brata Alberta - Osiedlowa - Fabryczna - Nowatorów - Budowlanych - Maszynowa - Nowatorów - Metalowców - Św. Brata Alberta - Szafranowa - Azaliowa - Kminkowa - Malinowa - Kalinowa - Otomińska - Goplańska - pętla Węsierska - pętla Goplańska - Otomińska - Kartuska - Obwodnica Trójmiasta - Szczęśliwa - PKM Kiełpinek.

Warto zauważyć, że trasa w pewnym stopniu przeczy dotychczasowym wypowiedziom urzędników - m.in. w zakresie niechęci do prowadzenia autobusów "ślimakami" węzła drogowego z obwodnicą zobacz na mapie Gdańska, a także łączenia Kokoszek z przystankiem PKM Kiełpinek, a nie Matarnią zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Artykuł z sierpnia 2015 r.: Zmiany w komunikacji niepokoją mieszkańców oraz Artykuł z października 2015 r.: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy

Nową linią mieszkańcy Kokoszek będą mogli dotrzeć do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek. Nową linią mieszkańcy Kokoszek będą mogli dotrzeć do przystanku PKM Gdańsk Kiełpinek.
Pokonanie całej trasy linii 268 zajmie ok. jedną godzinę, a do jej obsługi zostanie skierowany tylko jeden autobus. To oznacza, że częstotliwość kursowania będzie dość niewielka. Jak często zobaczymy autobus linii 268 na przystanku?

- Z uwagi na trwające prace w ustaleniu zmian w infrastrukturze drogowej (m.in. budowa przystanków) oraz konsultacje rozkładu jazdy z Radą Dzielnicy Kokoszek - w porozumieniu z którą wprowadzamy zmiany w ofercie przewozowej - godziny i dni funkcjonowania, a także kwestia koordynacji z pociągami na trasie PKM będą znane w styczniu - zapowiada Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.

Miejsca

Opinie (214) 1 zablokowana

  • Trasa

    Linia dowożąca to realizacja zalożeń z czasów projektowania PKMki. Teraz czas na linie dowożące w Klukowie, Osowie, itd. Parę uwag: trasa 168 wygląda na długą i zapętloną co może wydłużać czas dojazdu do PKMki. Zachęcić do korzystania na pewno mogłaby możliwość przesiadki na jednym bilecie oraz staktowanie autobusu z PKMką.

    • 5 0

  • Godzinę czekać na autobus, żeby potem nim przez kolejną godzinę osiedle zwiedzać? (1)

    To chyba jakiś żart...

    • 23 1

    • trzeba mieć plan, rozkład jazdy autobusu

      i wiedziec na kogo nie glosować

      • 1 1

  • gdzie sens

    tam gdzie nie ma przystanków dowoza autobusem a tam gdzie są - patrz Pępowo pociągi się nie zatrzymują....

    • 5 0

  • Patrząc na mapkę nowej linii 268 można tylko westchnąć... (1)

    chaos,chaos,chaos. Osiedla wokół Obwodnicy rozrosły się bez ładu , składu i sensu. Biedni ludzie ,którzy tam wykupili mieszkania. Urząd Miasta nie miał i nie ma nadal żadnej spójnej koncepcji rozwoju i stąd potem takie dziwolągi jak w/w linia autobusowa. Niewielu będzie korzystało z trasy wlokącej pasażerów przez godzinę po "opłotkach".Każdy siądzie do swojego VW,Opla,BMW,itd. (niepotrzebne skreślić) , a linia zniknie cichcem w niepamięci. A za niedługo ktoś napisze podręcznik dotyczący rozwoju architektonicznego dużych miast ,podając Gdańsk jako przykład jak nie należy budować aglomeracji.

    • 15 1

    • a co konkretnie proponujesz?

      nowoczesne wizje zakładają tworzenie kompaktowych, wielofunkcyjnych dzielnic wokół stacji sprawnie działających linii komunikacji szynowej.

      Wokół tych stacji powinny powstawać strefy pieszo-rowerowe wolne od parkujących i jeżdżących samochodów.

      Pociągi odjeżdżające z tych stacji do centrum aglomeracji powinny być ewentualnie zasilane także liniami komunikacji miejskiej - np. autobusowej.

      • 0 2

  • beznadzieja

    kompletnie beznadziejne połączenie - lepiej wsiąść w autobus 167 i dojechać bezpośrednio no. do Gdańska - szybciej i wygodniej (bez przesiadek) i taniej. Ta cała PKM co niewypał przystanki gdzieś w polach - beznadzieja !!!!!!

    • 10 1

  • A co to za problem, by linie 167 i 168 zajeżdżały na ten przystanek PKM? (2)

    To jest raptem uwaga 6 minut więcej do rozkładu! Trzy minuty od Szczęśliwej i powrót tyle samo! Może ze jeden czy dwa autobusy dodatkowe, by musiano podstawić, ale za to i tak lepsze, niże autobusik raz na godzinę, jadący...godzinę...Absurd! Ale czego spodziewać się po urzędasach?

    • 12 3

    • No już wszyscy z Kiełpina i Kokoszek tylko marzą

      aby idiotycznie długie trasy jeszcze bardziej durno powykrzywiać dla radości paru świrów.

      • 1 1

    • 6 minut bez pasażerów

      • 0 0

  • !!! (1)

    Sens istnienia komunikacji (w tym ZTM i PKM) jest taki aby połączyć jakieś dzielnice i umożliwić szybkie przemieszczanie się w dane miejsce. Jaki jest sens uruchamiania linii, która łączy stosunkowo blisko leżące dzielnice w ciągu godziny?..... w takim czasie to można dojść na piechotę...

    • 8 1

    • miało by sens dla ludzi którzy mają problem z chodzeniem na piechotę,
      staruszkow, inwalidów, rencistów, maluszków itp niewypłacalnych

      których ty byś chyba poddał eutanazji?

      • 2 0

  • Nie podrozuje

    PKM-ka, jednak patrzac na zdjecie w artykule, mam wrazenie, ze zadaszenia nad stacjami sa naprawde skape, jakby w penym momencie projektowania tej koleji, stwierdzili, ze koszty budowy jej sa zbyt duze i nalezy zaoszczedzic paredziesiat milionow na przystankach. Przeciez, to w zadnym stopniu nie chroni podrozujacych przed opadami atmosferycznymi. A moze pare zaoszczedzonych baniek poszlo do kieszeni......

    • 2 0

  • Mój pomysł o wahadłowych busach działa

    To mój pomysł commutera (-: Wcześniej nikt o tym w trójmieście nie pisał. Czekam na większą częstotliwość i tę samą trasę w 2 kierunkach aby dzieci mogły dojeżdżać z Kiełpina Górnego do Szkoły pozytywnej.

    • 2 2

  • Ja poproszę autobus którym można by było dojechać z łostowic na matarnie

    Bo nie ma żadnego bezpośrednio tylko głupie przesiadki

    I dlatego wolę samochód bo można nim bezpośrednio dojechać wszędzie :)
    Korki jak były tak są i będą i czy ludzie będą jechać autobusem czy tramwajem

    Liczba korków się nie zmniejszy

    A władzom ZTM jak tak zachwaja transport to niech nim sobie jeżdżą

    Pkm to Totalna pomyłka jest próbują na siłę zachęcić do jazdy pociągiem porażka totalna

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane