• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy już nie jeżdżą kontrapasem w centrum w Gdyni

Patryk Szczerba
17 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Ruch na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni po przebudowie


Wraz z przywróceniem wszystkich relacji przejazdu po remoncie skrzyżowania przy gdyńskim dworcu większość linii autobusowych i trolejbusowych wróciła na swoje trasy. Zniknął tymczasowy kontrapas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. - Nie chcieli go pasażerowie - przekonuje ZKM Gdynia.



Linie wróciły na swoje trasy w środę. W nocy ze środy na czwartek "po staremu" po raz pierwszy od rozpoczęcia remontu pojechały także linie nocne.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia po remoncie ul. Podjazd



Tak jak w trakcie remontu pojadą "na stałe" linie 105, 109 i 125 w kursach od strony Śródmieścia w kierunku Mechelinek, Babich Dołów i Pogórza Dolnego. Autobusy tych linii będą nadal kursować ulicami: Władysława IV, 10 Lutego, Podjazd i Morską.

Czytaj więcej: Skrzyżowanie przy dworcu w Gdyni (prawie) przebudowane

Trasy te będą obowiązywać na stałe. Jak opowiadają przedstawiciele ZKM Gdynia - za pozostawieniem na stałe "remontowych" tras tych linii opowiedziała się większość pasażerów z nich korzystających - zainteresowanych szybszym przejazdem z Redłowa, Węzła Franciszki Cegielskiej i Śródmieścia do ul. Morskiej oraz na Obłuże, Pogórze Dolne, Babie Doły i do gminy Kosakowo.

Kontrapas na Władysława IV w Gdyni: większość nie chciała



O argumencie "zdania większości" pracownicy ZKM Gdynia mówią też przy okazji likwidacji tymczasowego kontrapasa na ul. Władysława IV, który pomógł pasażerom w trakcie remontu, choć bywało, że irytował kierowców.

Nie brakowało stłuczek i kolizji. Mimo to pojawiły się głosy, że jeżeli Gdynia chce wyraźnie stawiać na komunikację miejską, mógłby pozostać na stałe.

Wnioskowali o to m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, proponując, by powstały także dodatkowe przystanki na ul. Władysława IV i 3 Maja.

- Wniosek wywołał wiele dyskusji. Było zarówno wielu zwolenników tego rozwiązania, jak i przeciwników. Postanowiliśmy zbadać, jakie zdanie mają nasi pasażerowie. Podeszliśmy do tego kompleksowo i pytaliśmy pasażerów komunikacji miejskiej poszczególnych linii trolejbusowych i autobusowych, jak widzą przebieg poszczególnych linii po remoncie. Okazało się, że mieszkańcy są przyzwyczajeni do dawnego rozwiązania i chcieliby, aby autobusy wróciły na ul. Dworcową - komentuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Badania marketingowe były prowadzone w październiku 2017 roku.

Społeczników w innej sprawie posłuchał za to Zarząd Dróg i Zieleni. Zlikwidowano na stałe trzeci pas ruchu za 10 Lutego w kierunku ul. Starowiejskiej przed przejściem dla pieszych.

Na Władysława IV nie ma kontrapasa, ale zyskali za to piesi. Na Władysława IV nie ma kontrapasa, ale zyskali za to piesi.
- Problem był ewidentny: kierowcy tuż przed przejściem, jadąc w dół, dostawali szerszą o 1/3 jezdnię, co pod względem bezpieczeństwa pieszych sensowne nie było - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.

W środę jeszcze nie wszyscy kierowcy autobusów wiedzieli o nowej organizacji ruchu.

Miejsca

Opinie (126) 1 zablokowana

  • "pod prąd"

    Do czasu az zainteresowani nie naucza sie jak po tym" arcydziele projektowania " nalezy sie poruszac, takie przypadki niestety beda miały miejsce. Z drugiej strony zas , my Polacy bardzo słabo orientujemy sie jak nalezy jezdzic - a moze nie lubimy sie przystosowywac?

    • 3 0

  • super

    Dawniej tam było kongo. Teraz super, raczej ze świateł każdy umie korzystać.

    • 6 0

  • (2)

    Teraz 10 lutego niech wyremontuja droga jak na wsi

    • 7 1

    • i te czasy pamięta ;) (1)

      • 2 0

      • ty tez pamietasz omszaly tluku

        • 0 2

  • (1)

    "Zlikwidowano na stałe trzeci pas ruchu za 10 Lutego w kierunku ul. Starowiejskiej przed przejściem dla pieszych."

    głupota, już tworzą się tam korki.

    • 4 2

    • ha ha hahahaha

      • 0 1

  • ciekawe czy autobusy znów nie będą mogły wyjechać z PKP dworcowa (1)

    Bo złotówa będzie stała do samego końca i na obcierke liczyła. W tamtym roku kierowca powiedział że nie jedzie do czasu gdy policja się nie stawi i korek był na 3 autobusy :-) policja przyjechała przestawila taksiarza a następnego dnia ten sam stał tak samo ... :-) Gdynia powinna rozwiązać problemu kompleksowo a nie jedynie po łebkach ...

    • 5 0

    • Bym go piznal, tak, zeby na peron skm wlecial tym gratem, zlotowa cholerna...

      • 1 0

  • pytanie do debili społeczniaków jakim cudem ten pas miałby tam zostać na stałe skoro np nie dało się normalnie na niego wjechać z wójta radtkego (konieczność osobnego światła dla skręcających autobusów) poza tym wymijanie jadących z przeciwka autobusów wymagało zjechania przez nie ze swojego pasa (środkowego np) i jazdy dwoma pasami naraz.Ulica Władysława IV ma zbyt wąskie pasy by autobusy mogły się wyprzedzać czy wymijać (lusterka przechodzą na grubość lakieru) a debilom się marzyła prowizorka jako stałe rozwiązanie stuknijcie się w mózgi społeczniackie mendy te wasze stowarzyszenia dążą do jednego do zatruwania ludziom życia waszymi idiotyzmami i marnowania publicznej kasy.Pomijam już to że 3 maja wychodziło szybciej i sporo autobusów olewało ten bus pas i zalecenia zkmu jadąc po staremu i zawsze było szybciej na armii krajowej

    • 9 2

  • Standard w Gdyni. (1)

    zamalować, zakreskować, bo po co ma być 3 pas brrrr bzdura. Może namalować ścieżkę rowerową, a potem napisać "wybudowaliśmy kolejne kilometry ścieżki rowerowej"!!!! Paranoja Gdynia to farba i wałek malarski. Chyba pora na zmianę Prezydenta

    • 8 0

    • A co po tym zakreskowanym sie nie da jechać? Miny polozyli, czy jak?

      • 0 1

  • Ale na 30tce

    nie

    • 1 0

  • Wreszcie, skręt w lewo z Władka na 10 Lutego to była masakra

    Kontrpas utrudniał zycie kierowcom i pieszym.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane