• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Autobusy nie mieszczą się w zajezdni, więc stoją przy Amber Expo

Krzysztof Koprowski
5 maja 2020 (artykuł sprzed 2 lat) 
Opinie (136)
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.
  • Ze względu na ograniczenia w przewozie pasażerów GAiT stare autobusy traktuje jako rezerwę do realizacji zadań przewozowych.

Miejska spółka GAiT zawarła umowę na dzierżawę placu postojowego przy Amber Expo w Letnicy. Od niedawna stacjonują tam autobusy, które nie mieszczą się w zajezdni przy al. Hallera, a jednocześnie wciąż nie ma decyzji o ich ostatecznym wycofaniu z floty przewoźnika. Pierwotnie miało to nastąpić po organizacji zlotu harcerzy, który został jednak odwołany w tym roku z powodu epidemii koronawirusa.



Plac postojowy znajduje się na zapleczu obiektu Amber Expo - w pobliżu torów kolejowych oraz przystanku kolejowego Gdańsk Stadion Expo.

Należąca do miasta spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje płaci spółce Międzynarodowe Targi Gdańskie (ok. 60 proc. to udziały miasta) co miesiąc 12 tys. zł za możliwość korzystania z tego terenu.

- Autobusy te zostawiono jako rezerwę do ewentualnej obsługi wydarzeń European Jamboree 2020 [wydarzenie zostało przełożone na przyszły rok - dop. red.]. Aktualnie w związku z obostrzeniami obowiązującymi w komunikacji miejskiej spółka GAIT wstrzymała się jednak czasowo z podjęciem decyzji o całkowitym wycofaniu tych pojazdów z floty - wyjaśnia Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.

Więcej autobusów do realizacji zadań przewozowych



Przypomnijmy, że zgodnie z obowiązującymi zasadami wprowadzonymi przez rząd w ramach walki z epidemią koronawirusa znacznie ograniczona została pojemność autobusów. Z jednego pojazdu korzystać może nie więcej osób niż wynosi połowa miejsc siedzących.

To przekłada się na większe zaangażowanie taborowe do realizacji zadań przewozowych i potrzebę korzystania nawet z tych autobusów, które były już przeznaczone do sprzedaży lub złomowania.

Rozkłady jazdy autobusów i tramwajów w Gdańsku


Przykładowo przegubowy Solaris Urbino 18, który został przypisany do tymczasowej bazy przy Amber Expo, jest zdolny przewieźć standardowo ok. 176 osób (łącznie miejsca siedzące i stojące), ale w związku z obowiązującymi obostrzeniami jednocześnie podróżować mogą nim zaledwie 24 osoby.

- Na bieżąco monitorujemy sytuację związaną z uwalnianiem kolejnych gałęzi gospodarki i życia społecznego przy jednoczesnym utrzymywaniu obostrzeń dotyczących komunikacji miejskiej. Liczymy się z tym, iż konieczne będzie ponowne włączenie autobusów stacjonujących przy Amber Expo do stałej floty pojazdów, aby obsłużyć większą liczbę pasażerów - dodaje Dobrowolska.

ZTM i PG proponują zmiany w liczeniu pasażerów komunikacji miejskiej



Zajezdnia przy al. Hallera jest oddalona od Amber Expo o ok. 3 km. Zajezdnia przy al. Hallera jest oddalona od Amber Expo o ok. 3 km.

Baza na Hallera przepełniona po dostawach Mercedesów



Jak przekonuje spółka, autobusy nie mogły pozostać na bazie przy al. Hallera, ponieważ brakuje tam miejsca po dostawach nowych 30 autobusów Mercedes Citaro (docelowo będzie ich 48). To właśnie te pojazdy zastąpią wysłużone Mercedesy 0405N, wspomniane Solarisy Urbino 18 czy MAN-y NL283.

Ponadto, zdaniem GAiT, lokalizacja placu przy Amber Expo jako "uzupełnienie" zajezdni przy al. Hallera jest bardzo korzystna pod względem logistyki.

- W sytuacji gdy konieczne będzie włączenie ich do ruchu, bliskie położenie zajezdni przy al. Hallera nie będzie generować dodatkowych kosztów i utrudnień logistycznych związanych z codzienną obsługą i użytkowaniem. Przy codziennym użytkowaniu pojazdy przechodzą bowiem na terenie zajezdni przeglądy techniczne, są tankowane, sprzątane, myte itd. - zwraca uwagę rzecznik GAiT.

Brak decyzji odnośnie do limitów pasażerów w jednym pojeździe



Przypomnijmy, że rząd w ramach planu "odmrażania" gospodarki przedstawił cztery etapy działań. W żadnym z nich nie uwzględniono jednak zmian w zasadach funkcjonowania komunikacji miejskiej, mimo rosnącego zapotrzebowania na dojazdy do pracy, od niedawna do wielkich obiektów handlowych, a wkrótce do placówek oświatowych.

Komunikacja miejska szykuje się na większą liczbę pasażerów w maju



Zobacz targi kolejowe, które odbywają się w Amber Expo

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • (9)

    Ciekawe czy mają też stare Ikarusy..to była jazda,każdy chciał być na środku, niezapomniane wrażenia były też z tyłu,szczególnie na dziurze skakało się pod sufit...ehhh..smakoszom nie raz złoty nektar się ulewał...Czuway!

    • 64 18

    • strasznie spalinami waliło w środku (2)

      • 14 2

      • chyba raczej pachniało... ;) (1)

        • 6 1

        • uwielbiam smród palonej ropy o poranku

          • 0 0

    • Ikarus to była solidna konstrukcja, w miarę nowoczesna na swoje czasy (4)

      i stosunkowo prosta. Pamiętajmy, że to były modele z początku lat 70tych, a bazowały na projekcie 10 lat wcześniejszym.
      Całe szczęście, że się pojawił i zastąpił wysłużone już ogórki i beznadziejne berliety.

      • 15 4

      • Nie raz pomagałem pchać Ikarusa pod górę na ul. Stoczniowców na Chełmie (2)

        W Berietami nie było takiego problemu, miały wiecej mocy

        • 4 2

        • Grudzień 2002

          Nam kierowca nawet odradził pchania, wszyscy drałowali pieszo

          • 5 0

        • chyba ci się coś popitoliło człowieku?

          Jelcz-Berliet *170 KM ... gdy Ikarus *220-270 KM zależnie od wersji.

          • 0 0

      • ogórki zostały spartolone przez naszych PRLowskich Racjonalizatorów + olewacka eksploatacja do granic wytrzymałości

        jechałem nie raz oryginalną czeską skodą /cisza, komfort i wygoda/ ... i w porównaniu z polskim ogórkiem nawet takim co to dopiero opuścił fabrykę - to było niebo - a ziemia!
        )*... to było jak w "poszukiwany-poszukiwana" - **a na papierze można łatwo wyliczyć, ile taka racjonalizacja przynosi zakładowi straty**

        • 0 0

    • jelcz jezdzil jeszcze w 2007 roku.

      • 0 0

  • Generalnie to te miejsca w autobusach to troche pic na wode (3)

    Jesli jest jakas rodzina, małzenstwo to i tak jada razem. Czemu nie moga razem usiasc? Z jednej strony te ograniczone miejsca to dobra decyzja, z drugiej w godzinach szczytu i tak tramwaje oraz autobusy są przepełnione.

    • 47 6

    • Droga Antymaseczkowa, (1)

      Wczoraj miałem wątpliwość jechać tramwajem z "przyjezdnymi". Praktycznie pustym tramwajem, jegomość usiadł na miejscu oznaczonym jako"wolne od użytku", mimo, że miejsce obok było wolne. Bo nikt mu nie będzie mówił, gdzie ma siedzieć i jak ;). Jacy ludzie taki pic.

      • 10 0

      • Nie ma w tym nic złego (naklejka nie ma żadnego umocowania prawnego w przeciwieństwie do liczby nakazanej przez rząd). Złe jest jeśli ktoś wsiada gdy jest za dużo osób.

        • 1 8

    • Po to, żeby policja nie musiała każdej takiej rodziny legitymować.

      • 5 1

  • (3)

    Miała być nowa zajezdnia przy jabłoniowej, co z nią

    • 47 13

    • Oby jak najpozniej. Jestem kierowca i nie chce jezdzic do pracy na te zad*pie

      • 12 16

    • Kiedy? Sprawdz na grupie fejsowej "republika

      Deweloperow"

      • 11 0

    • W Gdańsku bez zmian wszystko ładnie piękniejsze tylko w planach bo chyba nawet makiet nie robią ;-P

      • 2 2

  • (10)

    Czyli kasa z jednej spoleczki do drugiej spoleczki. Konkret cena za wynajem kawałka placu...

    • 82 14

    • Nie najgorzej (1)

      Ważne, że kasa zostaje w mieście, a nie na koncie prywaciarza z Izraela np.

      • 15 6

      • Ale ta kasa na koncie izraelskim wspomaga konta akcjonariuszy

        wśród których był taki gdański święty, co na służbie miastu nic nie zarobił na obu bokach, a jeszcze dokładał.

        • 10 1

    • najwazniejsze ze te spolki ptem wynajmuja loże na stadionie dla urzednikow. za publiczne baluj

      • 23 3

    • (1)

      a potem co się zrobi ? protokół zniszczenia ...koniaczek ?

      • 11 1

      • Podwójny ;-)

        • 1 1

    • A wcześniej sprzedali tereny na Hallera. Kto tam jest prezesem? Mógłby mi ktoś przypomnieć?

      • 12 1

    • Faktycznie konkret, tyle co najem biura 100 m2. Toz to szok.

      • 1 1

    • Tak (1)

      Dulcynea żadzi w Gdańsku. Wybraliście to nie nie narzekajcie. Macie co chcieliście.

      • 5 5

      • Ale o co chodzi?

        Alkohol się skończył i frustracja się zaczęła?

        • 2 2

    • To trochę jak w filmie "Piłkarski poker" tam polonezy sprzedawali. Tu w Amber Expo nie ma teraz targów a żyć trzeba, wiec inna spółka zaparkuje tam autobusy płacąc za dzierżawę placu. Kwartału koniec wiec jakaś premia by się przydała? Tylko z czego? Na szczęście z pomocą przyszedł GAiT?

      • 0 1

  • Bo mają dwoje drzwi a wymogi są min. trzy (3)

    Najlepiej piep**yć jak się niema pojęcia co się piep**y

    • 25 12

    • Bzdura, Kapeny mają też 2 drzwi.
      Poza tym na dodatkowe zadania zasady można dopiero napisać dopuszczając 405N

      • 2 3

    • (1)

      Nie ma takich wymogow

      • 3 3

      • są takie wymogi GAiT ma mieć krótkie wozy z 3 drzwiami !!!

        • 3 1

  • (2)

    Z tego co widać stoją same stare mercedesy które miały i tak być wycofane z eksploatac a nie żadna rezerwą gait

    • 32 9

    • (1)

      stoją tam też MANy

      • 0 1

      • Jeden pies, stare trupy. Krzyżyk na drogę i do Gruzjii albo Ghany.

        • 0 0

  • (4)

    Więc okazuje się że rezerwy są by więcej wyjechało na miasto...???

    • 23 6

    • (1)

      A kto ma tym jezdzic?

      • 7 1

      • nie ważne czy godz 7:00 czy 10:00 czy 16:00 autobusy pełne staruchów

        dokąd Oni tak jeżdżą... jak urzędy zamknięte?

        • 0 0

    • (1)

      TO ldaczego nie jeżdżą jeśli w tramawj u jest 4 razy za duzo?

      • 3 5

      • Masz kierowcow i kase na dodatkowe kursy?

        • 7 2

  • Jednak miejska spółka płaci drugiej miejskiej spółce - obydwie ciagną z budżetu miasta czyli naszych podatków (4)

    po co tyle ceregieli i pracy księgowych z przelewaniem przez kilka kont?

    • 67 8

    • (2)

      bo kazda z nich ma swoj oddzielny budzet i amber expo nie chcialaby zakonczyc roku na minusie, po czym znawcy jak ty by komentowali hehe haha hi hi

      • 11 3

      • tyle że to takie przelewanie z pustego w próżne (1)

        a w zamian budżet miasta miał mieć prawe 500 mln na minusie jeszcze przed koronawirusem

        • 13 3

        • Nie z pustego w prozne

          Tylko do prywatnych kieszeni 40% udziałowców prywatnych w Amber Expo.

          • 1 0

    • Czyli lepiej zlikwidować MTG. Po co w Gdańsku targi?

      • 0 0

  • Dlaczego nie ma kilku zajezdni w róznych czesciach miasta tak aby autobusy mialy jak najkrótsza droge (3)

    na przystanki poczatkowe linii a z tym jak najmniejsze puste kilometry?

    • 52 14

    • (1)

      W tak malym miescie? Bez przesady

      • 8 3

      • Czy Gdańsk jest tak małym miastem ?

        Cóż takiego się zmieniło ? Miasto już wiele lat temu pozbyło się zajezdni ,, łąkowa " nowej nie przybyło , plac parkingowy na ul. Gdańskiej, ani zajezdni ani placu nie zbudowano, bazy transportu przy ul. Grunwaldzkiej / obecny żak /
        Bez przesady ?

        • 5 0

    • Były - sprzedane developerom w dobrej cenie...

      • 14 1

  • spółki spółeczki i tak z zkm wyprowadzane sa legalnie dziesiątki mln zł (5)

    • 56 8

    • by ratować upadające Expo Bojanowskiego (4)

      zaangażowano Lisickiego i naszego autobusy

      • 17 2

      • spółeczki firmy zewnetrzne nagle przetargi droższe o 40 mln zł (3)

        zaczeło sie od renomy na początku 12 mln zł - pare lat pózniej juz ponad 20 mln zł
        ZKM zostanie rozkradzione do końca to odda się spółkę za darmo prywatnemu podmiotowi taki jest główny cel nachapać się i oddać za darmo autobusy tramwaje.

        • 17 2

        • A jaka była w międzyczasie inflacja? (2)

          • 3 6

          • PiSowcy mają obsesje maniakalną i wszedzie widzą sPiSki, natomiast rozumienie ekonomi i gospodarki ich przerasta (1)

            • 3 11

            • Zrozumienie ekonomii gdańskich spółek miejskich przerosłoby laureata nagrody Nobla z tej dziedziny:)

              Jedną spółka miejska płaci drugiej spółce miejskiej pieniądze pochodzące z budżetu miasta tylko po to, żeby ta mogła wykazać zysk. Przekładanie z kieszeni do kieszeni oczywiście nie daje żadnego zysku, ale jak ładnie wyglądają te słupki, panie! I tak Zieleń zapłaciła kilka la temu wysypisku 50 mln za wyprodukowany kompost na trawniki, a teraz tona ziemi za złotówkę z dowozem dla każdego :)Lepsze niż w ZSRR.

              • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.