- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (38 opinii)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (47 opinii)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (425 opinii)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (690 opinii)
- 5 Te zabytki otwierają się po remontach (57 opinii)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (245 opinii)
Autobusy pojadą ul. Chwarznieńską swoim pasem
Kontrabuspas na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni umożliwi autobusom swobodny przejazd ul. Chwarznieńską w kierunku centrum w godzinach porannego szczytu. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.
Pomysłem urzędników na rozwiązanie tego problemu jest przebudowa ulicy i wprowadzenie zmiennej organizacji ruchu.
Kontrabuspas na Chwarznieńskiej: zasady działania
Kiedy duże natężenie ruchu na południowej jezdni ulicy Chwarznieńskiej w kierunku centrum będzie powodować wydłużenie czasu przejazdu powyżej określonej wartości, lewy pas ruchu jezdni północnej - w kierunku Chwarzna-Wiczlina - zmieni funkcję i stanie się pasem wyłącznie dla autobusów jadących w przeciwnym kierunku.
Całość jest możliwa dzięki systemowi Tristar. O uruchomieniu ruchu autobusów drugą jezdnią "pod prąd" będzie decydował operator systemu na podstawie danych pochodzących z systemu przesyłanych za pomocą wifi/bluetooth.
Ruch będą kontrolować trzy kamery, moduły pomiaru czasu przejazdu pojazdów, a tablice elektroniczne będą informowały kierowców o ruchu autobusów po kontrapasie.
Autobusem Chwarznieńską szybciej
Analizy pokazują, że zastosowanie tego rozwiązania pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pojazdów transportu publicznego w szczycie porannym o około 10 minut w stosunku do obecnego czasu przejazdu.
- Jest to rozwiązanie, dzięki któremu każdego dnia mieszkańcy korzystający z transportu publicznego będą poruszać się szybciej i wygodniej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycje zaplanowane w ramach stworzenia kontrabuspasa:
- pętle indukcyjne w nawierzchni jezdni,
- maszty sygnalizacyjne, latarnie, osprzęt sygnalizacyjny,
- dwie szafy zasilająco-telekomunikacyjne, nowy sterownik sygnalizacji świetlnej,
- rozbudowany zostanie istniejący sterownik na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i ul. Okrężnej.
Szacunkowy koszt kontrabuspasa na Chwarznieńskiej: 2 mln zł
Na inwestycję Gdynia otrzyma dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Będzie to 50 proc. szacowanych kosztów przedsięwzięcia, czyli około 2 mln zł. Kwota, jaką trzeba będzie zapłacić będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu.
- Zaproponowane rozwiązanie jest bardzo innowacyjne, wcześniej niespotykane w Gdyni i jestem przekonany, że zachęci kolejnych mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. - opowiada Jakub Ubych, radny miasta Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic.
Rozkład ZKM Gdynia
Przypomnijmy, że obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńkiej, po tym, jak z powodu wysokiej ceny nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu.
Władze miasta zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.
Inwestycja jest planowana na 2022 rok.
Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-07 11:53
Opinia wyróżniona
(1)
Ludzie zawsze wybierają to co jest dla nich najwygodniejsze. Narazie samochód w Trójmieście wygrywa bez problemu - w kategoriach czas i czas/koszt. Potrzebne są inwestycje w komunikację miejską:
- kolejne linie naszego "metra" (skm'ki, pkm'ki)
- duże zwiększenie częstotliwości jeżdżenia wszystkich środków komunikacji miejskiej; kiedyśLudzie zawsze wybierają to co jest dla nich najwygodniejsze. Narazie samochód w Trójmieście wygrywa bez problemu - w kategoriach czas i czas/koszt. Potrzebne są inwestycje w komunikację miejską:
- kolejne linie naszego "metra" (skm'ki, pkm'ki)
- duże zwiększenie częstotliwości jeżdżenia wszystkich środków komunikacji miejskiej; kiedyś skm'ki jeździły co 3 minuty w szczycie i niewiele rzadziej poza. co stoi na przeszkodzie żeby to przywrócić? tak samo autobusy - jak coś jeździ raz na 20/30 min to z zasady nie ma sensu - samochodem w tym czasie pewnie dojadę na miejsce.
I od razu mówię na argument że to kosztuje - komunikacja miejska nie ma się opłacać..- 20 1
-
2019-08-27 11:13
komunikacja miejska ma się opłacać! tylko że zyski z niej płynące nie dadzą się zaksięgować w jej księgach.
- 3 0
-
2019-05-06 12:54
Opinia wyróżniona
Popełniono podstawowy błąd już nie do naprawienia. (5)
Zanim wydano pozwolenie na budowę nowych osiedli należało zbudować wpierw drogi dojazdowe. Na istniejące nieliczne w złym stanie drogi wpuszczono ciężki sprzed podczas budowania tych osiedli i zostały zdewastowane do końca. To jest przykład złej gospodarki przestrzennej i planowania.
- 171 11
-
2019-05-06 20:28
Antyszczur (1)
Gdyby zamiast cwaniakować, mamić i kłamać wprost, od razu wykonano 2 pasy normalne tak jak są przez las aż do witomina centrum + rozszerzono Rolniczą przynajmniej o 1 pas w górę, to by dzisiaj nie trzeba było tych głupkowatych fotek pana Ubycha i Marka Ł. (btw.: od kiedy to temu drugiego powtórnie wydłużyło się nazwisko, bo miał jednoliterowe niedawno?)
- 16 3
-
2019-05-07 09:52
Czarny pasek na oczach też?
- 4 1
-
2019-05-06 14:49
nie ma takiego prawa (1)
nie można wstrzymać wydania pozwolenia na budowę z tego powodu. Wręcz przeciwnie, teraz można budować w szczerym polu (zmiany uchwalone przez obecną ekipę w ramach Mieszkanie +). Więc do kogo te pretensje?
- 17 6
-
2019-05-07 09:52
Biadolenia nigdy za wiele.
- 5 0
-
2019-05-06 14:22
ale o co chodzi? Przecież inwestycje w infrastrukturę nie są potrzebne mieszkańcom co dobitnie pokazują przy okazji wyborów samorządowych.
Gdyby było inaczej nie głosowali by na ekipę która nic w tej kwestii nie robi.- 31 5
-
2019-05-06 12:41
Opinia wyróżniona
Kilka faktów (11)
1. Korek generowany jest przez zwężenie drogi przed Witominem, więc tak naprawdę ten buspas niewiele zmienia, przesunie problem kilka metrów dalej.
2. Autobusy przez Witomino jeżdżą praktycznie puste - nie każdy chce jechać do / z centrum, brakuje jednego biletu na komunikację, podróż do Sopotu autobusem i kolejką zajmuje 1,5h autem1. Korek generowany jest przez zwężenie drogi przed Witominem, więc tak naprawdę ten buspas niewiele zmienia, przesunie problem kilka metrów dalej.
2. Autobusy przez Witomino jeżdżą praktycznie puste - nie każdy chce jechać do / z centrum, brakuje jednego biletu na komunikację, podróż do Sopotu autobusem i kolejką zajmuje 1,5h autem około 30min.
3. Skupiamy się znowu na odcinku, który jest nowy ładny i wygodny, a problem Chwarznieńskiej na odcinku Witomina pozostaje nierozwiązany, z olbrzymimi nierównościami, bez ścieżki rowerowej.- 169 19
-
2019-05-07 10:07
Autobusy praktycznie puste? (1)
Bezpodstawne marudzenie.
Autobusy są puste - w jakich godzinach? Na jakiej podstawie tak sądzisz? Poproszę statystyki.
Przypomnę, że niektóre autobusy muszą być puste by zapewnić dostępność. Niektóre są zapchane. Myślenie rodem z lat 90tych - wszystko zlikwidować, zostawić tylko autobusy do i z pracy a potem wszyscy bedą zmuszeni doBezpodstawne marudzenie.
Autobusy są puste - w jakich godzinach? Na jakiej podstawie tak sądzisz? Poproszę statystyki.
Przypomnę, że niektóre autobusy muszą być puste by zapewnić dostępność. Niektóre są zapchane. Myślenie rodem z lat 90tych - wszystko zlikwidować, zostawić tylko autobusy do i z pracy a potem wszyscy bedą zmuszeni do jazdy samochodem. Ludzie w ogóle nie pojadą autobusem kiedy nie będą mięli pewności, że wrócą - przez myślenie takie jak Twoje to będzie z korkami tylko gorzej. Więcej osób w autobusie to właśnie mniejsze korki. Priorytet komunikacji publicznej to w takim wypadku podstawa. Nawet jak w "praktycznie pustym" autobusie jedzie 10 osób to jest nawet 10 samochodów mniej na drodze. I w tym wypadku potrzebny jest jeszcze buspas przez całe Witomino.
Poza tym jakie 90 minut komunikacją do Sopotu? Wpisuję w jakdojade.pl trasę Chwarzno-Sopot PKP i trasa zajmuje 35 minut.- 8 3
-
2019-05-07 12:57
To co pokazuje jakdojade a to co jest realnym czasem dojazdu to dwie różne rzeczy. Szkoda że nie ma autobusów do Redłowa, no ale przecież nie sa potrzebne...
- 5 1
-
2019-05-07 09:50
(2)
Pragnę ustosunkować się do punktu nr dwa. Uważam że lekką przesadą jest pisanie iż podróż z podanych punktów trwa półtorej godziny. Nie wiem o której porze piszesz, ale mi to zajmuje około 25 do 40 minut. Ten post to ewidentne bicie piany wynikające z braku wiedzy.
- 5 3
-
2019-05-07 12:56
25 autobusem i skmka do Sopotu? Ze Wzgórza do Sopotu sama skmka jedzie 10 minut, a w 15 minut, rozumiem, że z dojściem i "trafieniem" na skmkę, autobusem z Wiczlina? :D Byłoby szybciej z Redłowa, ale tam nie dojeżdżają autobusy.
- 5 1
-
2019-05-07 11:38
No ale umówmy się że 40 min to strasznie dużo. to można w tym czasie z centrum gdyni do centrum gdańska samochodem przez miasto przejechać. A tutaj mówimy o podróży w ramach jednego miasta.
- 3 2
-
2019-05-06 17:51
Witam
1) nie przesunie bo 50 m wcześniej i 300 m dalej też korek
2) problem można rozwiązać wprowadzając opłatę za wjazd do Witomina. 15 zł za jeden wjazd i 75% samochodów znika. Pieniądze przeznaczyć w 100% na nową obwodnicę Witomina, jak powstanie obwodnica opłatę znieść.
3) rowerem to po lesie można jechać- 7 16
-
2019-05-06 17:07
widać że szczurek nie ma żadnej wizji rozwoju miasta.
- 19 1
-
2019-05-06 17:01
(1)
Fakt nr 1 o przesunięciu korka kilku metrów dalej jest niezbyt przemyślany. Z perspektywy jechania komunikacją publiczną masz dużo krótszy czas dojazdu i po to ten buspas. To daje nawet 10-15 minut szybszy dojazd, co znacząco poprawia komfort dojazdu do pracy i "teoretyczną" większą konkurencyjność komunikacji publicznej nad samochodem. Zgadzam się że problemem jest Witomino, ale ilość ludzi w autach jeżdżących bezsensu jest też problemem.
- 16 7
-
2019-05-07 09:50
Skąd ta pewność, że ludzie jeżdżą autami bez sensu?
Masz jakieś wiarygodne badania na ten temat, czy tylko tak ci się wydaje?!
- 1 6
-
2019-05-06 15:14
(1)
Jakim cudem ta opinia została wyróżniona? Braki faktograficzne silne, a wystarczy wpisać sobie w jakdojade i widać, że jazda z Witomina do centrum Sopotu komunikacją zbiorową trwa ok. 30 minut.
- 13 8
-
2019-05-06 16:28
30 minut w rozkładzie jazdy, a w rzeczywistości?
- 12 3
Wszystkie opinie
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-05-06 11:33
No i git. (8)
- 38 81
-
2019-05-06 11:34
Trzeba wspierać komunikację miejską, a nie blachosmrody (3)
- 36 31
-
2019-05-06 11:50
(1)
Autobusy to też blachosmrody mądralo
- 16 16
-
2019-05-07 09:13
Spalanie autobusu w przeliczeniu na pasażera jest wielokrotnie niższe niż spalanie auta.
- 9 7
-
2019-05-06 14:12
To rozwiązanie
W żaden sposób nie wspiera komunikacji miejskiej. Skomunikowanie zachodnich dzielnic z resztą trojmiasta ( nie licząc centrum Gdyni) to jakiś żart. Autobusem można dojechać do centrum albo do centrum. I 2 razy na godzinę na dąbrowe. Zawsze z korkami. Autobusy wiecznie spóźnione więc o dopasowaniu wygodnych przesiadek można zapomnieć. Te kilka minut więcej zaoszczędzonych na buspasie będziesz po prostu stał jak kołek i czekał na peronie czy przystanku. A szanowni radni, tacy dumni z tego pasa, będą Ci wmawiać, że jest super bo godzina na dojazd do orłowa to spoko opcja.
- 8 16
-
2019-05-06 11:47
hamstwo w państwie, (1)
jak to mówi ferdek do janusza mariana paździocha
- 14 6
-
2019-05-06 12:21
I kontrapas dla rowerów do kontra bus pasów...
- 13 6
-
2019-05-06 12:54
jak kierowca posiadający samochód może zagłosować na takich lewaków od buspasów (1)
...przecież to kierowcy płacą w paliwie wysokie podatki
- 11 18
-
2019-05-07 09:16
Komunikacja też płaci te same podatki.
Dodatkowo autobusy zmniejszają Ci korki. Gdybyś wysadził wszystkich ludzi z autobusów i przesadził do aut, nie dojechałbyś do domu przed północą. Trzeba wspierać komunikację miejską, która w ruchu drogowym zajmuje niewiele miejsca w stosunku do liczby przewożonych ludzi.
- 8 4
-
2019-05-06 11:34
(5)
No tak niech dla reszty użytkowników dróg zostaną wszędzie po jednym pasie...w czasach gdzie wszędzie buduje się główne drogi po >3 pasy to w Polsce standardem są 2, z czego 1 oddaje się ZKM’owi. W Gdańsku likwiduje się 3 pasy do 2 (przy chmielnej) co powoduje korki
- 91 63
-
2019-05-06 11:56
(1)
no pewnie bo korki wcale nie są powodowone przez węzeł UE, korki są spowodowane przez zwężenie ulic....
- 19 1
-
2019-05-06 17:41
a może korki są spowodowane nadmiarem samochodów?
zwiększaniem się odległości nowych osiedli od miejsc pracy? niedorozwojem komunikacji szynowej w Gdyni?
- 18 2
-
2019-05-06 18:22
Dobuduj jeszcze po 2 pasy
i będziesz stał na 2 razy szerszej drodze w tym samym korku do tych samych skrzyżowań.
- 17 3
-
2019-05-06 19:06
Oddaj swój dom pod budowę nowych pasow
Pewnie jak taka 3 pasmówka byłaby za Twoim oknem pierwszy byś protestował.
- 9 8
-
2019-05-06 20:26
W tych czasach
Likwiduje się drogi
- 10 3
-
2019-05-06 11:35
To będzie dopiero pole popisu dla Januszy... (2)
- 108 9
-
2019-05-06 11:36
Oj tak!
- 12 5
-
2019-05-06 16:20
ten pomysł jest chory
Niebezpieczny tak jak kontrapasy rowerowe, tylko grubszego kalibru. no i skoro był korek w jedna strone to teraz będzie w dwie :)
- 12 3
-
2019-05-06 11:35
kolejna inwestycja przy pomocy farby. ale dno, (2)
- 206 35
-
2019-05-06 16:12
kontrabuspas? :)))))))
czyli polaczenie dwoch i**otycznych gdymskich inwestycji przy pomocy farby, busbasa i kontrapasa. to moze kontrabas?
- 19 3
-
2019-05-06 16:59
wydadzą dwa miliony malowanie pasów, pomysł nie sprawdzi się to wydadzą kolejne
dwa miliony na usuwanie pasów.
- 19 3
-
2019-05-06 11:35
(6)
Ciekaw jestem, po ilu godzinach (dniach) ktos sie spotka czolowo z autobusem?
- 192 18
-
2019-05-06 11:47
(4)
Jak nie patrzy na znaki to powinien w miarę prędko, moi kochani.
- 21 8
-
2019-05-06 14:20
Zwłaszcza, że to sprzeczne z Prawem o Ruchu Drogowym (3)
Jeśli droga ma dwie jezdnie, należy korzystać z prawej. Ruch dwukierunkowy można wprowadzić w ramach tymczasowej organizacji gdy druga jezdnia jest wyłączona z ruchu.
- 9 9
-
2019-05-06 19:50
(1)
Powiedz to w Kopenhadze, to cię wyśmieją.
- 8 4
-
2019-05-07 06:39
Gdynia do Kopenhagi ma bardzo daleka droge.
Napisz cos o Sosnowcu - do niego nasze miasto mogloby realnie aspirowac.
- 8 3
-
2019-05-06 22:05
Nie wiem gdzie zdawales przepisy, ale bzdury piszesz
- 0 8
-
2019-05-06 11:51
Nie popindylać 140, to nigdy.
- 16 7
-
2019-05-06 11:36
szczurek w kampani wyborczej obiecywałeś rozbudowe drogi i przebudowę skrzyżowania na Witominie. (16)
dlaczego jak zwykle nie dotrzymujesz słowa???
- 198 11
-
2019-05-06 11:42
to wycinek z kłamliwego programu wyborczego. (9)
5/ Bezkolizyjny przejazd w ciągu ul. Puckiej (wiadukty: kolejowy i drogowy);
6/ Przebudowa ul. Chwarznieńskiej;
7/ Budowa węzła Karwiny;
8/ Stworzenie węzła integracyjnego Chylonia (kompleksowa przebudowa placu dworcowego przy przystanku SKM Gdynia Chylonia oraz po drugiej stronie torów);
9/ Park Centralny;
10/ Centrum Nowoczesnego Seniora;
11/ Uruchomienie systemu roweru metropolitalnego Mevo – 146 stacji w Gdyni;
12/ Nasadzenia w każdej dzielnicy co najmniej 200 drzew i krzewów;
13/ Lodowisko;
14/ Pływalnia Olimpijska;
15/ Piłkarskie Centrum Treningowe i obiekt treningowy LA;
16/ Ukończenie międzynarodowej trasy rowerowej R-10;- 40 4
-
2019-05-06 12:09
i uwierzyłeś politykowi?! (4)
Ale frajer!!!
- 24 0
-
2019-05-06 12:23
frajerów jest więcej, 67 procent głosowało na szczurka (3)
- 39 1
-
2019-05-06 16:52
Oczywiście. Bo Horała (2)
już wybudowałby dwie drogi szybkiego ruchu, pierwszy w Gdyni tramwaj i tunel z centrum na Oksywie...
- 11 9
-
2019-05-06 17:01
chyba każdy zrobiłby wiecej niż szczurek
- 18 0
-
2019-05-07 09:43
Horala sam by wybudował - osobiście i to za własną kasę z dojnej zmiany!
- 2 4
-
2019-05-06 12:18
podwójny jeleń
- 11 3
-
2019-05-06 13:24
pkt 6
przeciez przebuduja, zeby zrobic buspas, wiec o co kaman ;)
- 3 11
-
2019-05-06 13:31
gdzie zdobyć ten program? (1)
szukam i nie mogę znaleźć
- 13 3
-
2019-05-07 09:44
Co było a nie jest nie pisze się w rejestr.
- 3 2
-
2019-05-06 12:29
ktoś na serio wierzył, że dotrzyma? Wystarczyło ładną tablicę z wizualizacjami postawić przy Witawie a kilka tygodniu później projekty przebudowy poszły do kosza :)
- 23 6
-
2019-05-06 16:16
on wszystko ci obieca aby zostac przy korycie (1)
kaktus na głowie , nie ma sprawy , / lotnisko za 100 milionów , nie ma sprawy / sprawny węzeł komunikacyjny Gdynia Karwiny , inwestycja która miała na celu budowy nowych ścieżek rowerowych , bus pasów , łatwiejszy sposób na dostanie się z Sopockiej na Wielkopolska , nie ma sprawy a tak naprawdę przeczytałem ostatnio że Szczurek zrezygnował z tego węzła gdyż budowa tego + trasy kaszubskiej zakorkowałaby całe miasto a ani nie budują tej strasy ani węzła
- 18 0
-
2019-05-07 09:45
Pisorowate obiecają więcej! Usatysfakcjonowany?
- 0 7
-
2019-05-06 16:30
Glosowaleś (2)
Więc teraz milcz.Skoro nie chcieliście zmian tzn że Wam pasuje ten burdel
- 19 0
-
2019-05-07 09:45
Burdello bum bum!
- 4 1
-
2019-05-07 09:58
Czekaj, czekaj. Dlaczego zakładasz, że głosował na szczurka? Szczurek nie miał 100% poparcia więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że kolega/koleżanka wyżej na niego nie głosowali.
- 10 0
-
2019-05-06 11:36
(1)
Muszę przyznać, że mają rozmach, s..syny, to przecież w Gdyni drogowa inwestycja dziesięciolecia.
- 114 15
-
2019-05-07 09:46
Jak dobra farba to i dłużej wytrzyma!
Alleluja i do przodu!!!
- 5 1
-
2019-05-06 11:37
strategiczne inwestycje szczurek uwalił, za to jest farba i radosna twórczość (3)
radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie.
Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód- 120 5
-
2019-05-06 11:48
(2)
Rozbudowa węzła Karwiny została zdjęta, bo według urzędników spowoduje to duże korki, kiedy rozpocznie się przebudowa wjazdu na obwodnicę w związku z budową trasy Kaszubskiej. Oczywiście pieniążki nie zostaną przesunięte na remonty dróg w innych miejscach.
- 20 0
-
2019-05-06 11:57
niech pokażą rzetelne wyliczenia, że to spowoduje większe korki niż zwykle (1)
- 20 1
-
2019-05-07 06:20
Nie wierzysz im?
Ciekawe dlaczego?
Jak w memie: wybudujemy wezel PKM i Chwarznienska - well, yes, but actually no.- 10 0
-
2019-05-06 11:37
Władze Miasta pogrzebały nadzieje na obwodnice Witomina... (4)
a teraz próbują jakimiś partyzanckimi i chałupniczymi metodami zmusić mieszkańców do przesiadki w autobusy.
Ten pomysł jest poroniony, ale oczywiście zaraz się znajda argumenty, że to takie coś istnieje w innych miastach i działa. Przypomnę, że Miasto w ostatnim planie przestrzennym zabrało tereny pod rozbudowę węzła na Chwarznie i obniżyło kategorię ulicy Chwarznieńskiej. To oznacza, że węzeł typu koniczyna nie powstanie a ulica Chwarznieńska (miała się nazywać Jana Nowaka Jeziorańskiego) nie będzie miała dwóch pasów w każdą stronę (od obwodnicy w kierunku Wiczlina) W kontekście budowanych nowych osiedli przez Hossę te pomysły można o kant d... rozbić.- 172 13
-
2019-05-06 11:58
ważne, że z inwestycji które szczurek nie zrealizuje będzie można pobawić się
Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych
- 36 3
-
2019-05-06 13:24
nie marudź, lotnisko masz...
- 19 6
-
2019-05-06 18:41
i co by to dalo? szybciej i wiecej samochodow by do centrum wjehcalo (1)
wtedy korek by sie tylko na wzgorze przeniosl, potem do centrum. A jaki tam pomys;? Wyburzyc pare domkow na dodatkowy pas i parkingi?
Trzeba sie zaczac godzic z faktem, ze wiecej samochodow nie wjedzie do centrum i zawsze bedzie korek. Jedynym wyjsciem jest ta partyzancka komunikacja miejska.
Ale jak to pogodzic z radoscia jazdy wlasnym samochodem?- 10 8
-
2019-05-06 19:25
bredzisz
co ty bredzisz. Więcej samochodów wjedzie do centrum bo niby każdy będzie jechał tam np po dwa razy jeśli będzie lepszy dojazd lub wszyscy z Trójmiasta będą tam jechać ale wytłumacz po co ????
- 9 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.