- 1 Tak znaleziono podejrzanego o morderstwo (100 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (210 opinii)
- 3 Ostatnia sesja radnych w tym składzie (67 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (75 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (250 opinii)
- 6 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (183 opinie)
Nie będą jeździć autobusy z Gdyni do Kartuz
Linia 640 kursująca pomiędzy Gdynią i Kartuzami od czwartku przestała funkcjonować. Przedstawiciele przewoźnika - PKS Gdynia - tłumaczą swoją decyzję tym, że nie była ona w ostatnim czasie rentowna. Potrzebne byłoby wsparcie finansowe władz Kartuz, którego firma nie otrzymała.
Linia była jednak trwale nierentowna, co - wraz z rozpoczęciem wakacji - skłoniło władze firmy do jej likwidacji.
Ostatni rejs autobusu relacji Gdynia - Kartuzy realizowany przez spółkę PKS Gdynia z numerem linii 640 przez Kielno, Warzno, Czeczewo i Przodkowo wystartował z Gdyni w środę o godz. 17:15.
Rozkład jazdy PKM
- Nie widzimy szans na doprowadzenie tej komercyjnej linii chociaż do sytuacji, w której pokrywane byłyby z przychodu ze sprzedaży biletów koszty jej uruchomienia, czyli: wynagrodzenie kierowców, paliwo, serwis, ubezpieczenie, mycie, sprzątanie, dojazdy, obsługa awarii, opłaty za korzystanie z dworców w Gdyni i Kartuzach oraz parking pojazdów w Kartuzach - mówi Marcin Szwaczyk, kierownik działu przewozów Pomorskiej Komunikacji Samochodowej Gdynia.
Przedstawiciele przewoźnika nie ukrywają, że przychody z linii zmalały wraz z pojawieniem się połączeń kolejowych do Kartuz w ramach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W ostatnim czasie sprzedawano ok. 60 biletów miesięcznych.
Wakacyjne rozkłady jazdy w Trójmieście
Linia notuje miesięczny deficyt od 9 do 15 tys. zł. Szansą na uratowanie linii byłoby wsparcie finansowe starostwa w Kartuzach, którego jednak firma - jak mówią jej przedstawiciele - nie otrzymała. Wsparcie o jakie wnosił przewoźnik wynosiło 11 tys. zł brutto miesięcznie.
Nie ma tez możliwości dopłaty do połączenia w ramach przygotowywanej ustawy z pakietu pod nazwą "piątka Kaczyńskiego".
- Mająca wejść w życie ustawa nie będzie przewidywać dopłat do połączeń, które funkcjonują. Dopłata możliwa będzie do linii nowo uruchamianych lub z założenia takich, na których kursy nie były wykonywane od trzech miesięcy - tłumaczy Szwaczyk.
Miejsca
Opinie (142) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-19 22:19
Opinia wyróżniona
Ja bym tak szybko nie likwidował (4)
tej linni właśnie na faktyczne rozpoczęcie sezonu letniego. Te dwa miesiące wakacji /urlopów i wyjazdów to może jednak podnieść frekwencję. W podobnym okresie podróżowałem autobusem (Autosan H9-21 po modern)PKS-Bytów z Gdyni Dw.PKP do Bytowa...Od Gdyni po drodze przybywało pasażerów i większość właśnie jechała do...Kartuz. W drodze powrotnej
tej linni właśnie na faktyczne rozpoczęcie sezonu letniego. Te dwa miesiące wakacji /urlopów i wyjazdów to może jednak podnieść frekwencję. W podobnym okresie podróżowałem autobusem (Autosan H9-21 po modern)PKS-Bytów z Gdyni Dw.PKP do Bytowa...Od Gdyni po drodze przybywało pasażerów i większość właśnie jechała do...Kartuz. W drodze powrotnej autobus już z Bytowa wyjechał z prawie kompletem pasażerów. A po drodze na przystankach czekało duuuużo ludzi. Nie zawsze też zatrzymywał się na przystankach PKS (wioski) bo nie mógł już więcej zabrać na swój "pokład". Kto pamięta tragedię w Kokoszkach w 1995 roku ten zrozumiał kierowcę. Tanio i w miarę szybko-a i z" partyzanta"-kulturalnie to i pi***wko sobie wypiłem. O i fajna jazda. Do Kartuz też krążył po jakiś wioskach. W drugą stronę tak samo.
- 30 6
-
2019-06-21 20:09
Kokoszki nie Kokoszki
Mieszasz wszystko kolego, a ja jako pasażer PKS Bytów powiem Ci konkretnie, czemu ten wozi pasażerów, a 640 PKS Gdynia poległa:
1. Bytów, Parchowo, Sulęczyno, Klukowa Huta, Brodnica Górna. To stąd dojeżdżają pasażerowie, a nie z samych Kartuz, które mają pociągi. Kontaktowaliśmy się z PKS Gdynia, żeby nam przedłużyli 640 do Sulęczyna, toMieszasz wszystko kolego, a ja jako pasażer PKS Bytów powiem Ci konkretnie, czemu ten wozi pasażerów, a 640 PKS Gdynia poległa:
1. Bytów, Parchowo, Sulęczyno, Klukowa Huta, Brodnica Górna. To stąd dojeżdżają pasażerowie, a nie z samych Kartuz, które mają pociągi. Kontaktowaliśmy się z PKS Gdynia, żeby nam przedłużyli 640 do Sulęczyna, to zaczęli sypać jakimś korpo-bełkotem i zrzucać odpowiedzialność na PKS Bytów. No i masz babo placek!
2. Trasa przez jakieś Kawle zamiast Miszewo. Od Kartuz do Gdyni Bytów jedzie rozkładowo 50 min, a 640 jechał dłużej i nikogo nie zabierał. Sami się prosili o porażkę.
3. Kursy w takich godzinach, w których nikt nie musi dojeżdżać do Gdyni czy z niej wracać.- 0 0
-
2019-06-20 07:50
to dopłacaj z własnej kieszeni
skoro nie chcesz likwidować
- 1 3
-
2019-06-20 00:12
Jest dokładnie odwrotnie
Sezon letni zabija popyt na linie regio. Nie ma dzieciaków, nie ma miesiecznych
- 4 0
-
2019-06-19 23:28
Tragedia była w 1994
A swoją drogą brak zainteresowania A ile aut wjeżdża od strony Kaszub do Trójmiasta? Widać brak zainteresowania na trasie WZ i Spacerowej po 7 rano
- 2 0
-
2019-06-19 21:56
Opinia wyróżniona
Potrzebne byłoby wsparcie finansowe władz Kartuz, którego firma nie otrzymała (9)
wszystkie miejscowości kaszubskie wieszają się na bogatej Gdyni, jeszcze ją krytykują i zaśmiecają swoimi blacho smrodami.
Najwyższy czas, aby władze Gdyni podjęły decyzję, że nie będzie można wjechać do szerokiego centrum miasta. Podobne rozwiązania planują i rozważają władze dużych miast europejskich. To dobry znak dla zwolenników takichwszystkie miejscowości kaszubskie wieszają się na bogatej Gdyni, jeszcze ją krytykują i zaśmiecają swoimi blacho smrodami.
Najwyższy czas, aby władze Gdyni podjęły decyzję, że nie będzie można wjechać do szerokiego centrum miasta. Podobne rozwiązania planują i rozważają władze dużych miast europejskich. To dobry znak dla zwolenników takich rozwiązań w Polsce, a Gdynia powinna być pierwsza, bo na śmiałe i szybkie decyzje polityczne nie ma jednak co liczyć.
Skupić w jednym miejscu różne środki transportu: pociągi, autobusy i busy. Połączyć komunikację linii regionalnych, dalekobieżnych, podmiejskich, miejskich i aglomeracyjnych z przystankami linii mikrobusowych, trolejbusowych, miejscami postoju taksówek, parkingów samochodów osobowych i rowerów.
Wybudować w miejscu likwidowanej poczty nowy, wielki dworzec PKS połączony z PKP. Tylko powstanie w sąsiedztwie obecnego dworca PKP, z prawdziwego zdarzenia dworca PKS tak jak obiecał premier Morawiecki, który jest obecnie wykorzystywany w niewielkim stopniu, a do tego jeszcze go blokują miejscowości kaszubskie, bo do prywatnych trucicieli nie musza dopłacać, a maja ich u siebie z głowy niech się martwi Gdynia. W tej sprawie powinien interweniować Wojewoda i Marszałek.- 43 54
-
2019-06-20 23:55
co za bzdety (1)
Nie dziwię się, że opinia wyróżniona, skoro to szczurzy portal. A jak ja na tej wsi pracuję to mam płacić za wyjazd do pracy??? Tak, dowalcie nam kolejnych opłat, i tak juz prawie nie ma z czego życ.
- 1 1
-
2019-06-21 09:22
rozważ opcję przyjazdu do Gdyni innym sposobem niż samochód
za wjazd samochodem do centrum miasta prędzej czy później będziesz musiał płacić. Warto się do tego przygotować, co najmniej mentalnie.
- 0 1
-
2019-06-20 10:29
Ty być i**ota prawda?
- 2 2
-
2019-06-20 07:55
Dno...
Jak widzę jak ktoś pisze "blacho smród" (i to jeszcze z błędem....) to widzę rowerzystę a raczej kolarza w tych obcisłych fatałaszkach jadącego drogą krajową wstrzymując ruch. A jak jeszcze ma kamerkę na kasku to będzie robił wszystko żeby wdać się z sprzeczkę z jakimś kierowcą.
- 6 4
-
2019-06-20 07:50
Tak, właśnie.
Popieram !
- 1 1
-
2019-06-20 01:16
jeszcze pręgierz uruchomić i każdego przyjezdnego batożyć!!
po co komunikacja? bat wyjdzie taniej! a potem wlać będzie można każdemu, od ciebie począwszy- 3 2
-
2019-06-20 00:00
A mi morawiecki obiecał dopłatę do mojego Audi.I co ??
- 3 10
-
2019-06-19 23:42
Ale po co Kartuzy mają to wspierać? (1)
Przecież można jeździć taksówkami.
- 3 5
-
2019-06-20 05:18
To już przesada.
Konkretny kierunek oznacza konkretne zapotrzebowanie ludzi na przewozy. W tym wypadku ponownie uruchomiona kolej i to jeszcze modernizowana swoją częstotliwością przejeła masę kursów. Zawsze pozostaje szczątkowa ilość ale ona oznacza jedynie to że w okreslonym czasie część osób jedzie a w resztę czasu pojazdy sa prawie puste. Czy jest więc sens
Konkretny kierunek oznacza konkretne zapotrzebowanie ludzi na przewozy. W tym wypadku ponownie uruchomiona kolej i to jeszcze modernizowana swoją częstotliwością przejeła masę kursów. Zawsze pozostaje szczątkowa ilość ale ona oznacza jedynie to że w okreslonym czasie część osób jedzie a w resztę czasu pojazdy sa prawie puste. Czy jest więc sens ekonomiczny utrzymania kursowania autobusów? To tak samo jak kiedys linie autobusowe miedzy miastami trójmiasta i tramwaj z Gdańska do Sopotu. Linia SKM w zasadzie zakończyła działalność wszystkiego i to bardzo dawno.
- 3 0
Wszystkie opinie
-
2019-06-19 21:04
hm (10)
Może powinni jakoś tą linie rozreklamować ?mieszkam w Gdyni i pierwszy raz o takiej lini słyszę.Jak tak intensywnie ją reklamowali nie dziwota że zyski spadły.
- 110 33
-
2019-06-19 21:08
Nie mieszkasz (3)
- 6 13
-
2019-06-19 22:45
(2)
Sprawdz mnie.
- 3 0
-
2019-06-20 04:31
jakbyś mieszkał w Gdyni kiedykolwiek to byś ten 640 codziennie widywał choćby stojac na przystanku (1)
ten zielony żarówiasty kolorek rzucał się nieprzeciętnie w oczy
- 13 2
-
2019-06-20 06:29
Widzisz, cwaniaczku, nie uzywam przystankow, nie jezdze autobusami i ogolnie guzik mnie obchodzi, co jezdzi ulicami Gdyni. Skupiam sie na jezdzie, a nie obserwacji co jezdzi ulicsmi. Owszem, pksy widuje, ale jakos malo mnie obchodzi, jski maja numer.
- 2 15
-
2019-06-19 21:15
a gdybys wiedział to byś jeździł? (1)
Kto miał potrzebę ten wiedział...
- 46 3
-
2019-06-19 22:44
Nie. Badziewiem typu pks bym nie jezdzil. Nie po to kupowalem samochod.
- 3 17
-
2019-06-19 21:39
nikt nie chce przyjeżdżać do Gdyni (1)
- 12 20
-
2019-06-20 10:07
Ale gdynianie jeżdżą za praca na Kaszuby. Tak jest bo u nas w Gdyni jej nie ma
- 8 0
-
2019-06-20 12:16
Szkoda że zlikwidowali tą linię. Kielno, Czeczewo, Przodkowo, to bardzo ładne gminy...
Zwłaszcza Kielno to prawdziwy kurort się powoli robi. Jest zajazd, małe centrum handlowe, zabytkowy kościół, jezioro, plaża i nawet wyciąg do wake boardu - nawet w Sopocie tego nie ma!
- 5 1
-
2019-06-21 08:11
Jak się gdzieś wybieram to szukam najlepszych połaczeń , nie czekam na informację sam jej szukam .
- 1 0
-
2019-06-19 21:04
A Pan JK obiecał więcej połączeń, i co .... likwidują (13)
- 116 61
-
2019-06-19 21:28
To dopiero początek (2)
- 20 6
-
2019-06-20 07:01
Przecież masz wyjaśnione. (1)
Linia powróci 3 miesiące po uruchomieniu ustawy która da przewoźnikowi darmową kapuchę. Trzeba być ślepym żeby tego nie widzieć.
- 12 3
-
2019-06-20 08:12
Pinokio+ obiecał też odbudować mosty ... i co odbudował gdzieś?
a forsy brak :)))
- 9 3
-
2019-06-19 21:32
Ale mówił o PKS (2)
a nie o linii 640. Jak się przekształcą w PKS to pojadą.
- 12 25
-
2019-06-19 21:42
Pojadą haratnąć w gałę
- 10 16
-
2019-06-19 22:45
PKS + 500
- 12 3
-
2019-06-19 21:38
nie zgadzam się, niech se kaszuby auto kupią albo rowery hehehe (4)
- 9 21
-
2019-06-19 23:12
Poproś horałę (2)
- 11 8
-
2019-06-19 23:49
Poproszę aziewicza albo pomaske. (1)
- 12 5
-
2019-06-20 00:40
PO co wam autobusy przecież
w Berlinie mają ich nadmiar.
- 11 8
-
2019-06-20 07:20
Zazdrosny ze z Mazur
Pieszo musiałeś iść
- 4 0
-
2019-06-20 01:40
Wierz dalej w obietnice wyborcze PiS
Już dzień później finansowanie bylo na poziomie 50% obietnicy, dziś pewnie iea go wcale..
- 12 13
-
2019-06-20 06:07
Wierzycie klamcy?
- 8 2
-
2019-06-19 21:08
(1)
autobus -
- 33 40
-
2019-06-19 21:37
rycerz na kobyle jedzie z forsa z Brukseli
- 9 10
-
2019-06-19 21:10
(4)
No ok...
Ale on był głównie dla Kaszubów
Oni kochają i wybrali zabytkowe vw.- 72 20
-
2019-06-19 21:52
Pomorze to Kaszuby (3)
Wiec słoiku nie wcinaj sie miedzy wódkę a zakąskę.
- 12 12
-
2019-06-19 22:02
(2)
Geograficznie
Mentalnie, z uwagi na historię, Trójmiasto nie- 10 12
-
2019-06-19 23:06
W Gdyni mieszka około 80.000 Kaszubów lub osób mających częściowo kaszubski rodowód.
Inna sprawa, że ktoś mający kaszubskich rodziców, nie mówiąc o babce, przecież wcale Kaszubem czuć się nie musi.
I taki jest fakt. Wielu Gdynian Kaszubami się nie czuje (ich ujęcie w tej statystyce oznacza to, że owymi Kaszubami było conajmniej 3 dziadków) i jest wręcz antykaszubska.- 14 2
-
2019-06-20 07:23
Typowa odpowiedz głupka
Ziemia jest okrągła ale płaska bo ludzie by pospadali
- 3 4
-
2019-06-19 21:11
Zamkneli to otworza (5)
za jakis czas na mocy 5 Kaczynskiego.
- 45 34
-
2019-06-19 21:30
(3)
Za 3 miesiące ;)
- 11 2
-
2019-06-19 21:32
czyli w sam raz (2)
po wakacjach
- 10 1
-
2019-06-20 07:24
Przed wyborami
Typowa zagrywka rzadu - kiełbasa wyborcza
- 8 4
-
2019-06-20 09:41
W pracy też masz wakacje że nagle nie musisz dojeżdżać?
- 4 1
-
2019-06-19 21:57
A ciemny lud lud wierzy kulawemu przecież to tylko obietnica wyborcza
- 9 15
-
2019-06-19 21:16
Z tej Gdyni to wogole jeżdżą jakieś dalekobieżne poza Z? (2)
- 50 6
-
2019-06-19 21:48
W tej Gdyni ,napisali by..
w ogóle
- 9 1
-
2019-06-19 22:09
A po co.. co nas w Gdyni interesują jakieś Żukowo czy Kartuzy. Chcą tu do nas przyjeżdżać to niech zorganizują sobie transport.
- 9 20
-
2019-06-19 21:29
(7)
Co ma pis do tego że Gdynia zlikwiduje podłączenie z Kaszubami ? Problemy regionalne nie sa związane na mocy rządu
- 55 71
-
2019-06-19 21:53
Ma wiele robi wodę z mózgu Polakom
- 18 13
-
2019-06-19 23:26
Nie Gdynia. PKS Gdynia to prywatna spółka.
- 6 1
-
2019-06-20 01:43
Pisowcy niestety nie mysla (2)
Tylko ślepo popierają w swoich w wyborach, niezależnie od tego co będzie. A nie będzie niczego, jak z Kononowiczem..
- 7 8
-
2019-06-20 05:56
Emeryci dostali michę ryżu więc nażarci zagłosowali na funfli szczerbatego pajaca.
- 9 8
-
2019-06-20 06:26
Masz do wyboru: brzydkiego i niskiego ale pracowitego albo zlotoustego narcyza nieroba
Ktorego wybierasz?
Oto dlaczego ludzie wybieraja PIS.
Dlatego tez PO nie potrafi zrozumiec dlaczego przegrywa- 12 4
-
2019-06-20 06:09
(1)
PIS to zlo
- 3 9
-
2019-06-20 10:44
Raczej wojna niż Pis
Tylko Europa
- 0 3
-
2019-06-19 21:30
urząd miasta Gdynia nie mógł dopłacić? (5)
Wydają dziesiątki milionów na imprezy i pomniki a na to zabrakło? Jeden autobus to 20 aut mniej w centrum Gdyni. Ludzie z Kartuz muszą tu dojechać do szkoły czy do pracy najczęściej fizycznej.
- 91 54
-
2019-06-19 21:42
A po co? Z Kartuz i tak wszyscy przyjeżdżają Passatami TDI
- 26 9
-
2019-06-19 21:46
Muszą ?
Na budowy ,zamiast ukrainców
- 7 4
-
2019-06-19 22:01
to niech ludzie z Kartuz (1)
zaczną płacić podatki w Gdyni.
- 24 2
-
2019-06-19 22:38
wystarczy że wykonują najgorsze prace
- 5 13
-
2019-06-19 22:48
To teraz niech jada gdzie indziej do tej swojej pracy fizycznej.
- 8 3
-
2019-06-19 21:32
Nowa linia (2)
To otwórzcie nowa linie Gdynia - Kartuzy Zachodnie. Albo coś w tym stylu.
- 42 6
-
2019-06-19 22:57
Gdynia Szeszelewo Bedargowo najlepiej..
- 5 1
-
2019-06-20 09:43
To otwórz i problem rozwiązany
- 3 0
-
2019-06-19 21:32
Nawet Kartuzy wiedzą że nie na po co do nas przyjeżdżać. (5)
Linie do Gdańska jakoś dotuja a może szkoda im autobusów na nasze dziurawe drogi??
- 61 31
-
2019-06-20 02:58
Gdynia z roku na rok traci na znaczeniu
- 9 1
-
2019-06-20 11:22
(1)
taki jeden niedawno obiecywał przywrócenie połączeń PKS a teraz nie tylko linie likwidują a całe PKS padają
- 3 5
-
2019-06-20 13:48
zanim napiszesz komentarz przeczytaj artykuł
no chyba ze w tvn mowili albo w wybiurczej napisali
- 3 2
-
2019-06-20 15:58
Którą to linie do Gdańska dotują ..co?
No wymieniaj !!! Pajacu wymieniaj raz raz !!!
- 0 3
-
2023-09-05 14:39
Dlaczego nie ma żadnego połączenia z Przodkowa do Gdyni/był 640 i kurs z Bytowa przez Przodkowo do Gdyni/,samochodem-problem z parkingiem cena za parking i ciągłe korki'
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.