• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Autostrada A1 szansą na rozwój

am
26 marca 2002 (artykuł sprzed 20 lat) 
Opinie (10)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
Szansa rozwoju gospodarki morskiej jest budowa autostrady A1. Pozwoli ona połączyć porty w Gdańsku i Gdyni oraz Europę Wschodnią ze Środkową. Niektórzy sądzą, że na poprawę sytuacji w portach wpłyną zmiany kadrowe. Większość uczestników wczorajszej debaty o gospodarce morskiej, która odbyła się podczas sesji Rady Miasta Gdańska na wniosek SLD, uważa, że państwo powinno intensywniej włączyć się w pracę nad poprawą sytuacji w portach i stoczniach.

Wśród zaproszonych do dyskusji osób znalazło się też kilku parlamentarzystów, nie tylko ziemi pomorskiej. Zdaniem posła Franciszka Potulskiego sytuacja w Porcie Gdańskim nie jest zła. Port ma duże możliwości rozwojowe, jednak ogólna sytuacja miasta nie pozwala mu na rozkwit. Recepty na złagodzenie konfliktu poseł dopatruje się w zmianach kadrowych.

- Zastanawia mnie też dlaczego prezydenci obu miast politycznie związani z Platformą Obywatelską, nie potrafią porozumieć się na tyle, by doprowadzić do współpracy obu portów - dodaje. - Priorytetem jest jednak budowa autostrady A1.

Z tym, że ta inwestycja pomoże gospodarce morskiej zgadza się radny Waldemar Jaroszewicz (Ruch Nowej Polski). Zdaniem posła Platformy Macieja Płażyńskiego nakłady na infrastrukturę leżą w gestii państwa. W przypadku Gdańska krokiem do przodu byłaby zmiana planu zagospodarowania terenów postoczniowych. Według F. Potulskiego przyjaznej atmosfery w rozwoju portów w Gdańsku i Gdyni nie budują spory między nimi. Zdaniem wiceprezesa Portu Gdańskiego Stanisław Cory porty nie rywalizują.

- Czy ktoś może to udowodnić - pyta. - Konkurencja w stawkach przeładunkowych jest czymś naturalnym. Jeśli natomiast chodzi o budowę terminalu kontenerowego w Gdańsku to potrwa ona 4 lata, a nie można opierać się tylko na jednym.

Wiceprezes podkreśla, że port potrzebuje pieniędzy na unowocześnienie, tak aby stał się porównywalny z portami niemieckimi. Aby się rozwijał i ulepszał współdziałać ze sobą muszą zarząd portu, gmina i państwo.

Dla posłanki Gertrudy Szumskiej (LPR) i towarzyszącego jej posła Romana Giertycha najważniejszą kwestia to ponowne przeanalizowanie niewłaściwej sprzedaży Stoczni Gdańskiej.
- Tereny będące własnością narodu nie mogły być sprywatyzowane - twierdzi Szumska. - Trzy miesiące temu wnioskowaliśmy o sprawdzenie dokumentów do minister Barbary Piwnik.

R. Giertych zażądał powołania śledczej komisji sejmowej w celu zbadania prywatyzacji i zadośćuczynienia ludziom, którym wyrządzono krzywdę. Jeśli chodzi o złą sytuację gospodarki morskiej to nie może pogodzić się, że cargo idzie przez Hamburg, a nie Gdańsk.

Według przewodniczącego radnych lewicy - Aleksandera Żubrysa, wczorajsza debata powinna się skończyć przygotowaniem odpowiednich dokumentów. Opozycja proponowała uchwalenie apelu do rządu, aby ten zwrócił uwagę na system gwarancji rządowych oraz przyjęcie rezolucji skierowanej do zarządu Gdańska o zwiększenie udziałów w porcie. W rezultacie debata przebiegała w innym kształcie niż chcieli wnioskodawcy i tych propozycji nie udało się zrealizować.
Głos Wybrzeżaam

Opinie (10)

  • Zadoscuczynienie ...

    Panie Giertych,

    Komu wyrzadzono krzywde poprzez likwidacje bankruta ? Chyba nie podatnikom. Jak chce Pan wyplacac komukolwiek cokolwiek, to moze ze swojej, poselskiej diety Pan nieco odlozy.
    Komisja sledcza ? Od takich rzeczy jest prokurator, zas Sejm jest od tego, zeby siedziec i wprowadzac prawa sluzace WSZYSTKIM obywatelom, rozumie Pan slowo WSZYSCY mam nadzieje ? Niech Pan sobie odpusci polowanie na czarownice i moze zaproponuje cos bardziej sensownego, na przyklad zaostrzenie kodeksu karnego, albo nowa ustawe o policji ? Ba , ale do tego trzeba miec odwage, zeby podejmowac niepopularne tematu, zamiast strzepic buzie. Zas skoro nie moze Pan sie pogodzic z sytuacja gospodarki morkiej ... to prosze powiedziec co tez Pan zrobil w tym kierunku ? Moze nastepna komisja sledcza, przeciwko Hamburgowi by nieco pomogla ? Prosze tylko nie pomylic z hamburgerem

    Bez szacunku

    • 0 0

  • Nic odkrywczego !!

    Wszyscy to wiemy od dawno i co z tego ??? Nic ! Weźcie sie lepiej za organizowanie kasy i budowe a nie podpisujecie puste oświadczenia !

    • 0 0

  • Do Anonimowego przedmówcy

    To właśnie pan prof. Giertych podejmuje bardzo niepopularne tematy i przez to (nawet Pana zdaniem) daje dowód swojej odwagi.
    A co do służenia wszystkim obywatelom ... Złodziej to także obywatel, zatem zaostrzanie kodeksu karnego nie leży w jego interesie. Wniosek :nie jest możliwe służenie wszystkim obywatelom.
    Pan prof. Giertych realizuje przede wszystkim program wyborczy LPR, który służy wszystkim, którzy na niego głosowali. I chyba o to chodzi ...

    • 0 0

  • Sprostowanie

    W moją wypowiedź wkradł się błąd rzeczowy.
    Otóż Pan Roman Giertych jest mecenasem, zatem należałoby go przedstawić "mec. Roman Giertych".
    Natomiast profesorem jest Pan Maciej Giertych.

    • 0 0

  • potulski to je to

    giertych mecenas, czy profesor, co za różnica skoro i tak to głupek. chyba nawet wiekszy od żubrysa. najmądrzejszy jest natomiast potulski. wszystkie problemy i konflikty należy rozwiązywac poprzez zmiany personalne. uważam, że ta odkrywcza konstatacja jest przełomowa w historii rozwoju polskiej gospodarki. chwała frankowi.

    • 0 0

  • Panie Pośle Giertych

    Panie pośle Giertych. Zamiast się zajmować głupotami, wzięlibyscie się do roboty i zajęli jakimiś poważniejszymi problemami. To jest po prostu już nudne. Ile lat można klepać w kółko o tym samym - a to, że przyjdzie niemiec i wykupi, a to że "Kolebka" została sprzedana niewłąscie. A jak wedle pana miałaby się odbyć ta właściwa sprzedaż?. Przestańcie się wreszcie ośmieszac.

    • 0 0

  • Autostrada?????????

    O czym oni mówią, jaka autostrada?.
    Nie potrafią się uporać z remontem Zielonj Bramy na Gdańskiej Staówce, tam się po prostu nie dzieje nic żenada. Jak można dopuścić do tego, żeby tyle czasu był zamknięty tak ważny ciąg komunikacyjny?
    Więc budowa autostrady trwała by ponad 100 lat, a może jeszcze dłużej.
    I tu znów serdeczne gratulacje dla władz miasta Gdańsk.

    • 0 0

  • pamietam

    jak "Kobra" Goryszewski mecenasunio a jakże został prezesem od budowy autostrad. Zatrudnił też zięciunia...
    Przez parę ładnych lat owo konsorcjum pobierało bajeczne apanaże a autostardy były i owszem...na papierze....
    Tu trzeba organizacji Todta oni nam pokazali jak sie buduje autostrady...i to w ramach robót interwencyjnych.
    Ba ale to se ne wrati pane Hawranek.
    Póki co polskie drogi będą jeszcze długo straszyły i niszczyły.

    • 1 0

  • No tak własnie

    Jakie drogi, jaka rozbudowa portów. Potencjalni inwestorzy i tak nie będą mieli wystarczającej kaski na zapchanie buzi politykom - obojetni z lewicy, prawicy, ultraprawicy, Samoobrony. Nic się nie ruszy. Tylko nie piszcie mi, że jestem pesymistą

    • 0 0

  • właśnie że jesteś

    ruszy się ruszy
    w lecie jak zwykle zakwitną glony w zatoce:))
    to macie jak w banku:)))

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.