• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Awaria SKM usunięta. Kolejki jeżdżą normalnie

piw
20 stycznia 2012 (artykuł sprzed 10 lat) 
Opinie (140)
Przez ostatnią dobę kolejki SKM z Gdańska Głównego odjeżdżały nie częściej niż co 20 minut. Sytuacja jednak, na szczęście, wraca już do normy. Przez ostatnią dobę kolejki SKM z Gdańska Głównego odjeżdżały nie częściej niż co 20 minut. Sytuacja jednak, na szczęście, wraca już do normy.

O kilkanaście godzin szybciej niż zapowiadano udało się usunąć awarię SKM - uszkodzenie infrastruktury torowej na wysokości przystanku Gdańsk Politechnika. O godz. 9:55 wznowiono normalny ruch kolejek między Gdańskiem Głównym a Wrzeszczem



Do awarii doszło w czwartek rano. Zapadł się strop podziemnego przepustu wody pod torami i do środka zaczęła osuwać się ziemia. Przepust trzeba było zabetonować. Wczoraj zapowiadano, że może to potrwać do wczesnych godzin rannych w sobotę. Ostatecznie awarię usunięto jednak - głównie dzięki dodatnim temperaturom w nocy - szybciej.

Jak poinformowali nas przedstawiciele SKM, ruch po obu torach między Gdańskiem Głównym a Wrzeszczem przywrócono o godz. 9:55. Od godz. 11 kolejki powinny już jeździć zgodnie ze standardowym rozkładem.

Z takimi problemami w czwartek musieli sobie radzić pasażerowie SKM.

piw

Miejsca

Opinie (140) 9 zablokowanych

  • Czekamy na kolejną awarie (21)

    Pasażerowie już do tego przywykli.

    • 105 23

    • ... lub na wypadek (15)

      gdy ktoś nie podoła ekwilibrystyce podczas wchodzenia, a właściwie skoku nad przepaścią do wagonu. Nie wszyscy występują w cyrku

      • 15 6

      • przestańcie sapać lamusy (7)

        jak jesteś lebiodą i nie potrafisz wysiąść/wsiąść do kolejki to jeździj do szkoły/pracy hulajnogą. Jeśli chodzi o awarię, to mam wrażenie, że więcej pasażerów niż kolejek ma awarię..na bani.

        • 11 29

        • żal ściska jak się czyta takich kretynów (1)

          mam wrażenie ze masz 15 lat i etap buntu przeciwko wszystkiemu

          • 15 4

          • ja mam wrażenie że ci wszyscy narzekający na te kolejki czy dziury między wagonem a peronem są idiotami których należałoby prowadzić za rączkę a na kubku z kawą napisać jak w ameryce że jest gorący zamieniamy się w naród problematycznych popierdółek które nie umieją sobie radzić w prostych wydawałoby się sytuacjach.Te składy jeżdżą już sporo lat i jakoś wpadanie w dziurę między wagonem a krawędzią peronu to rzadkość

            • 1 4

        • sam jestes lamusem (1)

          Mimo ze umiem wsiadac do kolejki to i tak mnie to nie uchronilo przed wpadnieciem miedzy peron i skm. W moim wypadku wystarczyl nie odsniezony peron. Władze przewoznika nawet nie odp na moja skarge a urazy mam do dzis ;/

          • 8 9

          • widać nie jesteś lebiodą, tylko waginą wołową

            nie będę z przygłupem gadał na temat wysiadania z kolejki, a po chodniku już się nauczyłeś chodzić ?? telewizor umiesz włączać ? ciekawe czy chleb sobie potrafisz pokroić ?? z wysiadaniem z autobusu też masz problemy. Napisz więcej swoich popierdółek, bo beka z ciebie dobra jest.

            • 6 18

        • zgadzam się z Tobą panban - te komentarze to piszątu totalni kret.... , według których wszystko powinno być na 100 % sprawne. (2)

          90 % rzeczy w Polsce nie działa tak jak powinno - pomyślcie o tym : taki kraj

          • 2 6

          • Panban (1)

            pewnie pracuje w SKM. I stąd ta nerwówka. Nawet dla bydła wchodzącego do bydlących wagonów tworzy się wygodniejsze dojście.
            Trzeba być skończonym durniem i egoistą, żeby nie widzieć z jakim lękiem ten krok nad przepaścią pokonują ludzie z lękiem wysokości, z lękiem o zdrowie, ludzie starzy, inwalidzi z problemami kończyn dolnych, inwalidzi na wózkach, kobiety z dziećmi na ręku lub z wózkiem.
            Nie ma żadnego usprawiedliwienia przed cwianiactwem i egoizmem ludzi odpowiedzialnych za SKM.

            • 5 2

            • tak tak a mnie lęk ogarnia na takie pierdoły życiowe dysleksje dysmózgie lęki fobie normalnie naród ciotek ciepłych kluchów którzy nie umieją zrobić kroku na 70 cm no chore są rurki po obu stronach co łap nie ma czy trzeba napisać jak się złapać takiej poręczy?Na kubku z kawą też takim d..pkom i starym pierdołom trzeba napisać uwaga gorące bo o tym że gorąca woda parzy zapewne nie wiedzą tajemna wiedza normalnie jakoś przez parę lat codziennego jeżdżenia SKMką nie widziałem tego lęku ani wielkich problemów.Ludzie starzy wsiadają blisko przodu żeby kierownik widział dobrze że wsiadają podobnie kobiety z wózkami,zawsze się znajdzie ktoś kto pomoże więcej widziałem ludzkiego buractwa i cwaniactwa udawania że się nie rozumie dlaczego bilety się kupuje w kasie i dlaczego na stacji Sopot czy Wrzeszcz kierownik bierze od nich 2,80 zł nie wspomnę o wyglądzie kolejki po przyjeździe do Gdańska czyli walających się śmieciach bo d.. ruszyć do śmietniczki to wielka trójmiejska arystokracja nie ma zamiaru najlepiej wyrzucić chusteczki papierki śniadaniowe butelki czy gazety pod siebie niech się inni martwią ale takie bydlaki zawsze potem najwięcej krzyczą i żądają.

              • 3 1

      • wystarczy stanąć na niższy schodek zamiast od razu wchodzić bezpośrednio do środka :) no ale wiadomo - lepiej ponarzekać... (6)

        • 4 4

        • Jasne, (5)

          najłatwiej inwalidzie i kobiecie manewrować wózkiem, bo koła są tak małe, że można je oprzeć o niższy schodek. Kobieta z dzieckiem na ręku też ma znakomitą szansę, że nie mogąc patrzeć w dół trafi na niższy schodek (szansa pół na pół).
          Cymbały! A może przypatrzcie się jak się wchodzi to tego typu kolejek i metra na Zachodzie. SKM oferuje nam poskomunistyczne wygody. Będą jaja gdy przyjadą na Euro turyści i spróbują przejechać się czymś takim. Zresztą były już uwagi na ten temat ze strony UE i zdaje się, że SKM-owi dano ultimatum w tym zakresie.

          • 3 1

          • Nie porównuj zachodu do Polski - MY JESTEŚMY 45 LAT W PLECY !!!!!! 99 % rzeczy w tym kraju jest zacofane to czego ty (3)

            oczekujesz od SKM zastanów się

            • 0 1

            • dlaczego 45 lat w plecy? (2)

              Europie zachodniej wystarcyło 15 lat po wojnie, by wyjść na drogę do dobrobytu, mimo strat wojennych i zniszczeń. My żyjemy 25 lat po komunie, obdarowywani przez UE i g...
              To nie wojna i komuna, to nasza i naszych rządzących mentalność sprawiają, że jesteśmy dziadami

              • 5 1

              • Wlasnie Polska tylko reke umie wyciagac,bez Uni do dzis jezdzilibyscie zdezelowanymi Polonezami i innymi dziwnymi wynalazkami.

                • 1 1

              • wow!.. masz 100% racji, dopóki tego nie przyjmiemy nie mamy szans na pozytywne zmiany

                • 1 0

          • łajzy jesteście ludzie nie umiecie sobie radzić w najbardziej banalnych sprawach.Ultimatum to niech te eurozj..by dadzą 2 mld zł to będzie 70 nowiutkich składów tylko nie zapomnij o kilkuset mln czy więcej na sieć torowiska i perony

            • 0 1

    • A tak sie jezdzi wewnatrz SKM, w Niemczech. Wygoda, cisza, nie trzesie.

      youtube.com/watch?v=X1ocv8p27V4

      • 5 2

    • SKM Frankfurt am Main (3)

      youtube.com/watch?v=hckXjs-6qOg&hd=1

      • 5 3

      • to musisz się cofnąć w czasie : zabić hitlera , stalina , nie dopuścić komunistów do władzy przez 45 lat to może wtedy sen się (1)

        spełni

        • 2 2

        • To ze tu ktos wjechal to tylko i wylacznie nasza wina.

          Dzis scenariusz byl by jeszcze dramatyczniejszy, majac zlom w porcie i armie w rozsypce bez czolgow, helikopterow, tylko skansen. Te 48 F16stek nic wiekszego by nie zdzialalo.

          • 0 0

      • http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=87713946&postcount=548 - Przeczytaj i wyciągnij odpowiednie wnioski. Podpowiem tylko że w Polsce koleje maja dotacje wysokości jakiejś marnej części tej którą maja DB. Niestety koleje wszędzie kosztują tyle samo, i nie ma znaczenia czy Polacy zarabiają mniej czy więcej. Dodatkowo Polski rząd chce przenieść część pieniędzy na drogi.!

        Pozdrawiam

        • 1 0

  • A kiedy SKM ma zamiar zakupić nowe fabryczne składy? (19)

    Modernizuje się stare z lat 60-70 wagony dodaje plastikowe elementy i wmawia się że to nowoczesne pojazdy. Czy zarząd SKM też jeździ do pracy zmodernizowaną po liftingu z plastikowymi elementami Warszawą lub Fiatem 125P?

    • 135 14

    • ... (5)

      a Twoim zdaniem nowe składy uzdrowią stare torowisko i sieć?

      • 20 5

      • (4)

        składy to się niby nie psują? ile to razy ludzie jeżdżą przy otwartych drzwiach bo się nie domykają? gdzie tu jakieś zasady bezpieczeństwa? Jakiś dzieciak kiedyś wypadnie i będzie tragedia.

        Zresztą tu chodzi o zasadę, o sam kierunek myślenia. Oni po prostu reanimują trupy zamiast je wymienić na nowe, stare, przemalowane, ale jeździ, byle dalej, jak się zepsuje to pomyślimy, może znowu da się naprawić.

        Oni będą eksploatować ten stary tabor aż kółka odpadną, a potem jak kilka składów wypadnie z obiegu i będą opóźnienia to powiedzą "przepraszamy, no ale awaria i co my możemy zrobić?"

        Najbardziej mnie wkurza to że u nich bilety to ma kto sprawdzać. A jakości usług to już nie bardzo. Oni przywalą w ch... to albo nic nie powiedzą, albo odpalą peronowy głośnik który brzmi jak radio z czasów IIWŚ i powiedzą "przepraszamy" i sprawa załatwiona.

        A jak jakaś studentka spóźni się z podbiciem legitymacji o jeden dzień to nie ma zmiłuj. Nie ma przepraszam, jest obowiązek pasażera i koniec.

        Może wreszcie czas aby pasażerowie tak samo podchodzili do obowiązków przewoźnika?

        • 31 4

        • Modernizacja jest tańsza... (3)

          ... a daje podobne efekty, jak zakup nowego taboru. Wymieniane jest sterowanie i napęd, dzięki czemu składy mają lepszy rozruch i są cichsze. Wnętrze też zyskuje nową aranżację. Jedyną wadą EN57 jest układ drzwi (przydałaby się dodatkowa para w każdym wagonie), niestety, nie da się tego rozwiązać w prosty sposób, bo ma to powiązanie z ostoją wagonów. Oczywiście, nie zawsze udaje się uniknąć tzw. chorób wieku dziecięcego - często nowoczesna elektronika jest bardziej zawodna niż stare rozwiązania oparte na przekaźnikach. Ale w całkowicie nowym taborze takie rzeczy też się zdarzają. Często też trzeba je przerabiać, zmieniać układ siedzeń itd... Pamiętaj również, że tabor kolejowy jest projektowany tak, by wytrzymał przynajmniej 25 lat. Takie EN57 jeżdżą już ponad 40, a ich stan zależy tylko od dbałości wykonania napraw okresowych. Na zakup nowych niestety potrzeba ogromnych pieniędzy - lepiej zmodernizować 10 starych EZT niz kupić jeden nowy skład, by zachować jednolitość taboru.

          • 16 17

          • (2)

            cóż, 40 letni, zmodernizowany EN57 dalej jest 40 letnim EN57. może i napęd wymieniliście skoro dalej to jest 40 letni EN57 to coś w nim starego musi być. Sądzicie że taki zmodernizowany 40 letni EN57 pojeździ tak samo jak po wymianie na nowy 25 lat bez kolejnej modernizacji czy remontu?

            nie wiem więc czy naprawdę taniej jest modernizować niż wymieniać...

            • 9 9

            • Przestańcie z tymi 40 latami.

              Najstarsze kursujące wagony pochodza z końca lat 70-ych, najmłodsze z początku lat 90-ych. To normalne w całym swiecie, że tabor kolejowy - w odróżnieniu od samochodów osobowych - jest eksploatowany kilkadziesiąt lat, w tym czasie jest modernizowany. W Berlińskiej S-Bahn tabor z przełomu lat 20-ych i 30-ych (ET165, w Gdańsku znane jako EW90) wycofano dopiero w latach 90ych. Nieco młodsze ET166 i ET167 (lata 30-e, 40-e i 50-e) kursowały w Berlinie do 2003 roku.

              Oczywiście, że EN57 to konstrukcja z przełomu lat 50-ych i 60-ych, ale to nie znaczy, że wszystkie jeżdżące egzemplarze maja tyle lat. Modernizacja jest sensowym wyjściem. Problem tkwi w ilości drzwi i w stopniach - bo to tabor na linie regionalne z niskimi peronami. Ale nie w wieku tych wagonów.

              • 14 6

            • te flirty elfy itp to g.. nafaszerowane elektroniką spali się jeden bezpieczniczek czy oporniczek i trzeba fachowców z drugiego końca świata ściągać trochę spadnie napięcie w sieci i elfikowi siada zasilanie chwyci mocniejszy mróz i nie pojedzie w ogóle nawet 40 letni skład może wyglądać estetycznie ale to już zależy od użytkowników tego taboru polakowo nie umie niczego uszanować śmiecą dewastują więc tak to wygląda jak wygląda przeszkadza kochanej młodzieży czysty wymalowany skład więc zdobią go swoimi bohomazami a potem malkontenci smęcą jaka to niedobra jest eskaemka mają rację ile razy można to czyścić widać większości pasuje taki wygląd wagonów

              • 7 2

    • (2)

      jak zrobią odpowiednią infratrukturę, inaczej kupią nowe składy i za 3 lata będą do d.py.
      Po za tym taki skład nie kosztuje tyle co fiat;p

      • 4 1

      • ale też nie zarabia sobą tyle co fiat

        tylko znacznie więcej

        • 0 3

      • Tabor to nie infrastruktura.

        • 3 0

    • SKM - Frankfurt am Main (2)

      Tak to wyglada: youtube.com/watch?v=hckXjs-6qOg&hd=1

      • 2 2

      • (1)

        OK, a np. w takim Stuttgarcie jeżdżą prawie tak stare jak w GDA, co więcej tam bilet kosztuje 3euro, a u nas w przeliczeniu 0,5 euro, więc niestety ciężko porównywać

        • 4 2

        • Dokąd 0,5 euro?

          Nie jechałeś nigdy dalej niż 2 stacje?

          • 2 1

    • SKM Frankfurt am Main jazda wewnatrz (2)

      Cisza, spokoj, wygoda, przyspieszenie: youtube.com/watch?v=X1ocv8p27V4

      • 1 1

      • EN po modernizacji mają przyspieszenie 1m/s^2 (1)

        jedyną ich wadą jest fakt, iż przewoźnik jeździ do gmin, w których nie ma wysokiego peronu, stąd właśnie schodki i "dziura". Odległość peronu od wagonu jest taka a nie inna, gdyż linia 250 jest rezerwową dla E-65. Podczas remontu lub awaryjnego zamknięcia jednego lub obu torów peron musi mieć przepisową odległość od maksymalnej skrajni wagonu towarowego.

        • 4 2

        • ale czy ci trójmiejscy szczekacze to kiedyś pojmą oni nie rozumieją że w razie czego po torze skmki może przejechać eszelon wojskowy np i porównują metro gdzie jeździ jeden typ taboru i nie ma połączenia z koleją

          • 3 2

    • ja najbardziej lubię te najstarsze z bordowymi,miękkimi siedzeniami ze sztucznej skóry

      • 4 2

    • (2)

      Pociągi maja jednak trochę dłuższą żywotność niż, wiec porównywanie ich z samochodami jest trochę bezsensu. A poza tym powiedz mi proszę co jest źle z tymi zmodernizowanymi składami? Nie wiem czy jesteś tego świadom ale w przypadku modernizacji składów wymieniane jest praktycznie wszystko, ze starych składów zostaje tylko szkielet pudła i wózki.

      • 4 0

      • Wóżki (1)

        W najbardziej przebudowanych wagonach to i wózki razem z silnikami trakcyjnym są nowe...

        • 1 0

        • zauważyłem, że w przebudowanych wagonach wyłazi już rdza spod farby, widać to przy drzwiach od środka

          • 0 0

  • ...

    No nareszcie...

    • 16 1

  • Podczas EURO SKM dodatkowa ekstremalnna atrakcja turystyczna (2)

    Mam nadzieję że podczas EURO SKM nie odmówi tej ekstremalnej atrakcji turystycznej - będzie duszno, pojawią się awarie będzie jak zwykle wszystko naprawiane chaotycznie.

    • 54 3

    • Taki nasz Trójmiejski roller coaster :)

      j.w

      • 4 0

    • do tych, którzy zachodnie koleje miejsie widzieli tylko na filmach

      tam też kolejki się psują. Tam też jeżdzą 40-letnie skłądy, a nowe kupuje się tylko do wymiany tych, których nie opłaca się remontować oraz przy rozbudowie linii.

      • 1 1

  • dzien bez awarii to dzien stracony (4)

    • 49 6

    • dzień bez debila z klawiaturą, taki się nie zdarza (3)

      • 5 13

      • spojrzałeś w lustro? (2)

        jak miło, że się podzieliłeś z nami swoim spostrzeżeniem

        • 4 2

        • miło ci że jesteś debilem ?? (1)

          to ciekawa historia, przyjebani znajomi z pracy ci pomogli wypocić ten paździerz powyżej ?? buhahahahah

          • 1 5

          • zerowa umiejętność logicznego myślenia

            oraz czytania ze zrozumieniem

            • 1 1

  • Gratuluję (4)

    Z jednej strony - dobrze że naprawili wcześniej. Z drugiej strony - ludzie teraz nie będą zauważyć ciemnej strony medalu - że przez dobę awaria istniała.

    Czy była jakaś wielka ulewa aby te tory podmyło? Albo jakieś gigantyczne opady śniegu i skokowa odwilż? Nie. Posypało trochę na biało, potem przez kilka dni topniało, praktycznie tak jak co roku. I nagle się rozwaliło...

    Tego po prostu nikt nie oglądał od lat aż się rozwaliło. A teraz bohatery, naprawili dzień wcześniej.

    • 26 18

    • Tam nic nie podmyło! (1)

      Przepust to taki kanał w nasypie, w którym płynie strumyk. Beton skruszał.

      • 4 0

      • miał 100 lat to w końcu skruszał

        • 3 0

    • no nagle się rozwaliło, bo przez wiele lat to miejsce podmywała woda z deszczu czy z roztopów. Oczywiste jest że nie stało się to od razu, od pojedynczego opadu śniegu...

      • 1 0

    • takie awarie trudno zaobserwować

      z reguły wychodzą przypadkiem przy remontach lub przy śledztwie w sprawie katastrofy spowodowanej zawaleniem się nasypu.

      • 0 1

  • Na zdjęciu nie jest tak źle

    Pociągi szybkie jak rakieta,
    Tory gładkie jak żyleta

    • 30 3

  • Nieudolny zarząd SKM (18)

    Odnoszę wrażenie że SKM jest źle zarządzana, mogę się mylić, ale z roku na rok jest coraz gorzej a wizje modernizacji peronów, wagonów czy nowego przystanku w Gdańsku odkładane są z miesiąca na miesiąc. Wszystko miało być, jak deklarował kilka lat temu zarząd SKM gotowe na EURO, widać jak im zależy na firmie jej wizerunku.

    • 32 5

    • Toć naprawili o dzień szybciej niż planowali!!!

      Masz złe wrażenia i tyle.

      • 1 7

    • (10)

      a dlaczego ma im zależeń? to państwowy moloch, nie musi mieć wizerunku, nie musi nawet wychodzić na zero, jak popadnie w długi to przecież i tak dostanie kasę z budżetu bo nie może upaść.

      to powinno być sprywatyzowane.

      • 3 2

      • To jest bardziej samorządowe niż panstwowe (9)

        A są jacyś chętni prywatni inwestorzy...?

        • 1 1

        • (8)

          proponuję sprawdzić - 48% udziałów ma PKP, 26% ma skarb państwa. A samo PKP jest w całości własnością skarbu państwa. więc już blisko 75% udziałów jest własnością państwową. Reszta to własność samorządowa która od państwowej niewiele lepsza jest.

          • 2 0

          • Ale PKP... (7)

            ... to spółka Akcyjna. Owszem, nalezy do panstwa, ale to jednak co innego niz przedziębiorstwo państwowe.

            Tak czy inaczej ponawiam pytanie, czy są jacyś chętni prywatni inwestorzy na SKM?

            • 1 0

            • (6)

              no i co z tego że spółka akcyjna? To jest tylko forma prawna, struktura bodźców ekonomicznych dalej jest ta sama. Stocznie i kopalnie to też spółki S.A i co z tego? Zasada jest taka - państwowy właściciel to żaden właściciel. Własność państwowa to własność niczyja, nikt bezpośrednio nie ma z niej zysku ani nikt nie poczuje bezpośrednio straty.

              Gdyby to co piszesz miało jakieś znaczenie to całą socjalistyczną gospodarkę by się dało uratować przerabiając państwowe zakłady na spółki S.A.

              A co do inwestorów - nie ma oferty to nie ma inwestorów. Inwestorzy rozważają realne oferty w które mogą wejść, bo to można skalkulować.

              • 0 0

              • Jestem ostatnim... (5)

                ...któremy nalezy tłumaczyć nieudolnośc wszystkiego co państwowe.

                To jednak nie zmienia faktu, że nawet państwowe spółki są czyms innym niz państwowe instytucje.

                A co do inwestorów prywatnych, to właśnie nie jestem pewny, czy jacykolwiek się znajdą.

                • 0 0

              • (1)

                i dobrze niech się nie znajdują bo prywatyzacje po polsku to zwyczajne złodziejskie skoki na kasę

                • 0 1

              • A przynajmniej...

                ...tak wypada o prywatyzacjach mówić w socjalistycznym towarzystwie. Prawda?

                • 0 0

              • (2)

                ja nie pisałem że państwowa spółka jest tym samym co państwowa instytucja.

                • 0 0

              • Ale pisałeś... (1)

                ...że państwowa spółka nie stwarza bodźców do sensownych działań - dokładnie jak urząd, albo instytucja. I masz całkowita rację. Ja nie przekonywałem, że SKM powinna pozostac panstwowa, ani samorządowa.

                Ja tylko uważam, że na takie cos nie bedzie chętnych prywatnych inwestorów.

                • 0 0

              • tak to pisałem i to podtrzymuję. bo to nie istotne jest czy masz państwową spółkę S.A czy jakąś inną formę przedsiębiorstwa. właściciel się liczy.

                • 0 0

    • (5)

      Każdy art. jest dobry żeby ponarzekać na SKM. To że udało się im coś dobrego zrobić, i szybciej naprawić awarie nie ma znaczenia. Modernizacja peronów to nie tylko wizja, ale też rzeczywistość, bo te sukcesywnie są modernizowane. Ostatnio skończyli robić wzgórze.

      • 1 0

      • żabianka miała być modernizowana "w połowie 2011 roku". jak do tej pory oprócz wymiany okablowania po którym zostały szramy na peronie połatane tandetnym asfaltem nic się nie dzieje. Jak zmodernizują dobrze to pochwalę, póki co nie ma czego chwalić. Staram się być obiektywny.

        • 0 1

      • (3)

        PS. kolega pisał w kontekście EURO. przyjadą turyści do Wrzeszcza i co zobaczą? przecież tam po dotknięciu każdej ściany dla pewności ludzie biorą zastrzyk przeciwtężcowy. bród, smród i ubóstwo. o EURO 2012 wiadomo już ładnych kilka lat, oczywiście mędrcy z SKM zaczęli remontować perony od d*py strony, tzn zaczęli od tych które turyści ominą szerokim łukiem

        • 0 1

        • SKM jest dla EURO, czy dla mieszkańców?

          We Wrzeszczu jest planowana przebudowa całej stacji kolejowej, w tym budynku dworca, peronów, ma być nawet przykrycie peronów w formie hali. Jaki byłby sens przerabiać teraz peron we Wrzeszczu, przed ta przebudową? Gdyby teraz się odbywała modernizacja jednego peronu we Wrzeszczu, to podniósłby się krzyk, że to marnowanie pieniędzy, bo za chwilę i tak będzie przebudowa całej stacji...

          Nie wiem dlaczego powszechnie traktuje się te piłkarską jednorazową imprezę jako swoisty cel, punkt odniesienia dla modernizacji kolei w trójmieście. Jesteśmy w trakcie przebudowy, modernizacji a nawet budowy od nowa mnóstwa obiektów infrastruktury kolejowej w trójmieście, nie tylko SKM. To trwa i będzie jeszcze trwać, potem - miejmy nadzieję - będzie nam służyć całe dekady. Turniej piłkarski to tylko krótki epizod w tym wszystkim.

          Inna sprawa, że notorycznie widzimy opóźnienia w kolejnych realizacjach, a to modernizacja taboru, a to zakup nowego, a to kolejne przystanki - wszystko się opóźnia. To wkurzające, można wymyślać różne usprawiedliwienia, ale to jest wkurzające. Ale na litość - to nie EURO jest celem przebudowy infrastruktury kolejowej, więc dajmy spokój rozważaniom co będzie przed, a co po EURO. Ja osobiście to już rzygam tym całym EURO, wszędzie pełno gadania o tym turnieju, już się boję otworzyć lodówkę, żeby mi stamtąd Platini z Latą w uścisku nie wyskoczyli.Ta kolej ma yc dla nas, na długie lata. A nie na EURO.

          • 0 1

        • (1)

          ale przecież firma SKM trójmiasto nie zmodernizuje dworca we wrzeszczu tam ma być zrobiony nowy dworzec więc bezsensem byłoby to że SKMka robi swój peron a PLK swój wyjdzie misz masz i znowu stado debili będzie ujadać

          • 0 0

          • ,,jak wyjdzie misz masz" to ,,ujadanie" nie będzie chyba przejawem debilizmu

            • 0 0

  • No i co teraz powiecie marudy jedne??? (5)

    Gdańsk, tu się żyje!

    • 5 22

    • Gdynia... (2)

      Moje miasto!

      • 6 4

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • dobszsz, weź je sobie i nie strasz juz nim

        razem z tą całą ch-ową SKM z Cisowej, twojego miasta.

        • 1 4

    • wyobraź sobie że idziesz sobie ulicą i w portfelu masz 2x 100zł. przychodzą złodzieje, wyszarpują ci portfel, wyciągają 2 stówy, ale po chwili wahania jedną stówę ci oddają a drugą zabierają. czy to że ocalała jedna stówa jest powodem do szczęścia? jedną i tak straciłeś...

      tak i tu, tylko że nie ma złodzieja tylko jest nieudolny państwowy przewoźnik. miały być dwa dni awarii, zdążyli z naprawą szybciej, ale czy to jest powód do zadowolenia?

      awarie się zdarzają i zawsze będą zdarzać bo taka już jest natura naszego świata. ale serio myślisz że tu zawiniła 5cm warstwa śniegu która topiąc się podmyła tory? czy raczej wieloletnie niszczenie torowiska którego nikt nie sprawdzał?

      • 10 3

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Oby do emerytury

    Zarząd SKM zarządza tak aby jak najbliżej było im do emerytury czyli nic nie zmieniać.

    • 22 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane