Fakty i opinie

Bądźmy uprzejmi, zmniejszmy korek na Witominie

artykuł czytelnika
Najnowszy artukuł na ten temat

Samochód z kamerami fotografuje gdyńskie ulice

Zdaniem czytelniczki, gdyby kierowcy z ul. Kieleckiej wpuszczali jadących z ul. Witomińskiej, ruch byłby płynniejszy.
Zdaniem czytelniczki, gdyby kierowcy z ul. Kieleckiej wpuszczali jadących z ul. Witomińskiej, ruch byłby płynniejszy. fot. Trojmiasto.pl

Jadąc z centrum Gdyni na Witomino, można wybrać dwie drogi - ul. Kielecką zobacz na mapie Gdańska albo Witomińską zobacz na mapie Gdyni. Na przecięciu dróg popołudniami tworzy się korek. - Priorytet ma Kielecka, na Witomińskiej jest przez ten czas zielona strzałka. Dajmy sobie szansę i starajmy się wpuszczać pojazdy jadące z ulicy podporządkowanej, skoro i tak wszyscy kończymy w zatorze na Rolniczej zobacz na mapie Gdyni - apeluje pani Monika, nasza czytelniczka.



Ustępujesz pierwszeństwa mimo, że nie obligują cię do tego znaki?

tak, bardzo często 49%
zdarza się, głównie pojazdom komunikacji miejskiej 29%
rzadko, jak już to pieszym 7%
nie, znaki są dla mnie najważniejsze 15%
zakończona Łącznie głosów: 816
Pod koniec zeszłego roku pisaliśmy o sygnalizacji, która myli kierowców dojeżdżających do końca ul. Kieleckiej. Chodziło o ustawienie sygnalizatora, który daje pierwszeństwo przejazdu jadącym z Witomińskiej, ale wieczorem wielu jadących Kielecką mogło sądzić, że to znaki dla nich.

Drogowcy poprawili ustawienia sygnalizatora. Pani Monika zwraca jednak uwagę na kolejny problem na skrzyżowaniu, który dotyczy popołudniowych godzin szczytu. Chodzi o włączanie się do ruchu z ul. Witomińskiej w Rolniczą.

Sytuacja na skrzyżowaniu Kielecka-Witomińska-Rolnicza.
Sytuacja na skrzyżowaniu Kielecka-Witomińska-Rolnicza. graf. Trojmiasto.pl
Oto jej spostrzeżenia:

Korek na wjeździe na Witomino to popołudniami w dni powszednie coś normalnego. Kierowcy jadą przez Witomino ul. Rolniczą w głównej mierze do zachodnich dzielnic Gdyni. O płynnej jeździe nie ma mowy, ale jest coś, co mogłoby poprawić choć trochę ruch - jazda "na suwak".

Sprawa dotyczy skrzyżowania ulic Kieleckiej, Witomińskiej i Rolniczej. W tym miejscu spotykają się dwa sznury aut. Priorytet ma ul. Kielecka, która jest główną trasą z centrum na Witomino. Jadą nią także autobusy.

Sygnalizacja myli kierowców na Witominie


Samochody jadą także ul. Witomińską, która przez dłuższy czas cyklu ma zieloną strzałkę. Wszyscy posuwają się w ślimaczym tempie - na tyle wolno, że przy odrobinie uprzejmości i dobrej woli można próbować zmniejszyć skutki zatoru.

Manewrem, o który chciałam zaapelować, jest wpuszczanie przez kierowców jadących z Kieleckiej, osób jadących ul. Witomińską w ul. Rolniczą, czyli stosowanie trochę zmienionej zasady "na zamek". Dzięki temu choć trochę rozładujemy ruch na skrzyżowaniu, a i tak później wszyscy spotykają się na ul. Rolniczej, która nie przystaje do obecnego natężenia ruchu.

Wiem, że to nie rozwiąże podstawowego problemu, jakim jest nieprzejezdność Witomina w godzinach popołudniowego szczytu. Pozwoli jednak na płynniejszą jazdę i mniejsze nerwy, które pojawiają się wielokrotnie na tym skrzyżowaniu z powodu zatoru, nieustąpienia pierwszeństwa lub obecności rowerzystów, którzy nie mają osobnej drogi dla siebie.

Jazda na suwak: co z przepisami

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie.

Opinie (141) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • sosnowiec trójmiasta

    ulice wyglądają jak sprzed 30 lat. a osiedli to bez liku. i jak tu żyć panie gryzonie szczurku. bus pasy, rowery itp. no to mrzonki mądrych inaczej

    • 5 0

  • Jeszcze więcej osiedli na tym Wiczlinie a będzie najlepiej

    • 23 0

  • Opinia wyróżniona

    "Dajmy sobie szansę i starajmy się wpuszczać pojazdy jadące z ulicy podporządkowanej." (6)

    Jak działa sygnalizacja - to ona obowiązuje. Tu nie ma "podporządkowania", chyba, że światła zostaną wyłączone. Zatem jeździmy zgodnie z sygnalizacją. Mają czerwone od Witomińskiej a skrzyżowanie jest zajęte i nie ma z niego zjazdu - to się stoi na czerwonym a nie wciska na silę i wymusza przejazd - bo zielona strzałka nie upoważnia do wymuszania, tylko do warunkowego wjazdu na WOLNE skrzyżowanie. Autorka listu albo nie ma prawa jazdy, albo wolę nie myśleć, jak je uzyskała.

    • 204 16

    • (5)

      A Ty jadąc kielecka ile razy zatrzymales sie na skrzyzowaniu blokując wjazd z Witominskiej w czasie kiedy ma zielone światło. To jest mandat drogi kierowco, ja,d na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia.

      • 21 18

      • Wstyd się przyznać, ale nigdy nie zablokowałem skrzyżowania. (3)

        Zgodnie z przepisami staram się na nie nie wjeżdżać, kiedy jest mała szansa że z niego zjadę.

        • 17 4

        • brawo ty;) (2)

          • 11 0

          • brawo wy ;)

            • 2 0

          • brawo wy ;)

            • 2 0

      • To dwie zupełnie różne sprawy

        Zielone strzałki powstały po to, by móc skręcić w sytuacji gdy nic nie jedzie a my stoimy bez sensu na czerwonym. Gdyby w opisywanym w artykule miejscu zlikwidować czerwoną strzałkę i egzekwować zakaz wjeżdżania na skrzyżowaniu bez możliwości zjechania z niego to przejazd przez to skrzyżowanie byłby znacznie łatwiejszy. Rozwiązanie proponowane przez czytelniczkę jest złe i wynika jedynie z tego, że w naszym cudownym kraju wszyscy mają gdzieś blokowanie skrzyżowań.

        • 29 3

  • buuuuhahahah

    • 24 1

  • Tylko inwestycja zmniejszy korki, uprzejmość może pomóc. (11)

    W tym roku miała być przebudowa pobliskiego skrzyżowania, dlaczego nic nie robią??

    • 137 12

    • Bo pieniądze na drogi dofinansowały film pana Bromskiego tak tak to Gdyńskie Centrum Kultury dało 600 tysięcy na ten gniot

      • 13 0

    • cwaniaki chcą oszukać system i jadą przez Witomińską, a potem zonk (1)

      Tak to wygląda. Wtedy żebranie żeby wpuszczać i upłynniać.

      • 18 21

      • a co mają zrobić mieszkańcy Zielnej i Bursztynowej ?

        żebrać, a może zablokować jezdnie i szukaj sobie innego dojazdu na przedmieścia

        • 11 9

    • priorytetem jest budowa progów zwalniających (2)

      naziemnych przejść dla pieszych z sygnalizacją i kontrapasów rowerowo-autobusowych. Włodarze ciągle jeszcze się łudzą, że odkorkują miasto przez eskalację utrudnień dla kierowców.

      • 20 10

      • I jeszcze hamaki za 25tys każdy

        Nieopodal bulwar i skwerka.
        Piękna inwestycja dla kloszardow.

        • 21 2

      • dokładnie

        już wąskie drogi są jeszcze zwężane, bo trzeba ścieżki rowerowe zrobić; korki rosną, a ścieżkami rowerowymi kilka rowerów na godzinę przejeżdża, albo jeszcze gorzej - rowerzyści pomimo tych ścieżek na siłę jadą chodnikiem! Gdynia - miasto nowoczesne. Co tam korki, ważne że mamy kolejkę na kamienną górę. Miasto absurdów się robi.

        • 23 8

    • Nic nie robia gdyz dzien po ponownym wybraniu Szczurka UM Gdynia wycofal sie z inwestycji (1)

      i Szczurek pokazal wyborcom srodkowy palec. Wybraliscie to macie.

      • 31 9

      • Będzie mógł obiecać przed kolejnymi wyborami. Basen olimpijski już 2x przed wyborami obiecał..

        • 20 5

    • Cuda Wianki

      masz jak co roku i nie narzekaj

      • 30 0

    • tak szczur mówił jeszcze pod koniec 2018 roku (1)

      35 mln zł przeznaczono na modernizację dróg powiatowych, na co składa się przede wszystkim przebudowa witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej

      • 30 6

      • "plany budowy dróg"

        • 24 5

  • Wjazd z Konwaliowej w Witomińską to też ciekawe zjawisko

    Chcący wjechać w ulicę Witomińską z Konwaliowej mają dwa rożne pomysły na wykonanie zadania. Jedni kierowcy traktują ten manewr jak skręt w prawo przy zielonej strzałce a następnie skręcają w lewo. Inni natomiast stoją na wyjeździe Konwaliowej aż włączy się zielone światło uważając, że to jazda na prost przez skrzyżowanie. Nerwówki przy tym jest sporo, gdyż ci co czekają na zielone światło blokują przejazd tym co chcą skręcić w prawo przy zielonej strzałce w ulicę Kielecką jak i tym, którzy chcą wjechać w Witomińską wykorzystując zieloną strzałkę.
    "Najlepsi" są ci, którzy skręcają w lewo w ulice Rolniczą.

    • 53 1

  • (11)

    Problemem jest brak alternatywnej nowej drogi do Chwarzna i Wiczlina, która by omijała Witomino. Reszta to półśrodki.

    • 181 15

    • I co to zmieni? (4)

      Korek sir przeniesie na Wzgórze. Bo jak pamiętasz może z fizyki to że woda popłynie e jednym miejscu szybciej, nie znaczy że wszędzie tak samo. Dopóki nie trafi na zator. To że szersze drogi zmniejszają korki, to mit

      • 25 12

      • co Ty miałaś z tej fizyki?

        nie chodzi o prędkość przepływu tylko o objętość w czasie (przepływ, konduktywność, przepustowość itd.) - w sumie nic dziwnego, że takie są efekty, jak się humaniści zabierają za inżynierię ruchu drogowego...

        • 21 1

      • Mit to próbują z tego zrobić społecznicy tylko i wyłącznie

        • 22 1

      • To nie mit (1)

        Gdyby szły tam dwa pasy na rolniczej i dalej na chwarznienskiej, to by rozładowało cały ten zator, to bardzo proste.

        • 21 9

        • kupcie se węziejsze ałta

          • 24 6

    • są 3 alternatywy (2)

      1. obwodnicą z morskiej i estakady
      2. przez Pustki Cisowskie
      3. przez Wielkopolską

      • 31 10

      • Czy Ty masz pojęcie o czym piszesz czy to sarkazm? (1)

        1 i 2 - Z centrum około 10 km objazd i to przez zakorkowaną Morską?
        3. Wielkopolska w tych godzinach stoi już od Strzelców.

        • 27 6

        • chyba Gedymina...

          • 21 1

    • (2)

      Dokładnie, tylko obwodnica Witomina. Reszta pomysłów to wyrzucenie pieniędzy w błoto i urbanistyczne koszmarki.

      • 37 3

      • (1)

        Haha wywalic z 400mln by przesunac korek o kilkaset metrow, takim glupkom powinno odbierac sie prawo do glosowania

        • 25 23

        • Pan Włodzimierz trolluje od rana

          • 18 9

  • Strzałka to nie zielone światło

    Suwakiem jeździ się w innych okolicznościach

    • 42 11

  • I znowu to samo... Pretensje do garbatego, że ma proste dzieci.

    Kto Wam kazał kupować mieszkania na Wiczlinie? Komuś daleko i zbyt długo w korkach stać. A najlepiej przesunąć centrum do Wiczlina

    • 37 17

  • Tam jest skrzyżowanie sterowane światłami (1)

    Widać pani Monika i autor nie rozumieją jazdy na suwak.Zeby ułatwić przejazd należy zlikwidować Biedronkę (kto dał pozwolenie na budowę w tym miejscu) i przejście dla pieszych. Rozwiązaniem problemu w pierwszym rzędzie jest przebudowa skrzyżowania przy Witawie tam powinno powstać duże rondo następnym krokiem przebudowa Chwarznienskiej i Hodowlanej. Niestety władze Gdyni nie są uprzejme i tego nie robią.

    • 53 3

    • Ideałem byłoby turborondo.

      • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.