- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (190 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (51 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (37 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
Bałtyk przenosi produkcję czekoladek poza Gdańsk. Siedziba zostaje, reszta terenu na sprzedaż
Siedziba firmy z blisko 100-letnią tradycją nadal pozostanie w Oliwie, ale część produkcyjna przeniesie się w ciągu najbliższych 2-3 lat do Włocławka. Pozostały teren zostanie sprzedany, można tam wybudować m.in. biurowiec lub hotel.
Pierwsze oficjalne zapiski o działalności na tym terenie pochodzą z 1923 r. Jednak pierwsza produkcja odbyła się rok później. Dlatego zakład swoje setne urodziny świętować będzie zapewne w 2024 r.
Niewykluczone, że do tego czasu część Bałtyku, ta związana z produkcją, przeniesie się już do Włocławka, gdzie firma posiada dwie kolejne linie produkcyjne.
Zobacz też: Zakłady Bałtyk na czele grupy z centralą w Gdańsku
Nie ma miejsca na rozbudowę linii produkcyjnej
Pod koniec października ZPC Bałtyk złożył bowiem wniosek o rozbiórkę swoich budynków.
- W perspektywie 2-3 lat zamierzamy przenieść produkcję do Włocławka, ale siedziba nadal pozostanie w Gdańsku - zastrzega Konrad Mickiewicz, wiceprezes zarządu spółki Bałtyk. - W obecnej lokalizacji nie ma już miejsca na rozwój produkcji. Zmienia się charakter dzielnicy, jesteśmy praktycznie z każdej strony otoczeni przez osiedla mieszkaniowe.
Historia Gdańska pisana czekoladą
Nie tylko belgijska Brugia, szwajcarski Zurych, niemiecka Kolonia czy meksykańska Oaxaca, ale i Gdańsk ma swoje czekoladowe tradycje.
Czytaj więcej:
Czekoladowe tradycje Gdańska
Zakład działa na terenie o powierzchni niemal 10 tys. m kw. Siedziba zajmuje tylko część tego obszaru. Co stanie się z pozostałym gruntem?
- Reszta terenu zostanie zagospodarowana zgodnie z miejscowym planem - mówi Konrad Mickiewicz.
Trwają rozmowy z inwestorami
Jego zapisy obowiązują od 2005 r. Plan dopuszcza powstanie na terenie Bałtyku budynków usługowych, ale nie mogą to być np. obiekty handlowe o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. m kw.
Maksymalna wysokość zabudowy to 19 metrów.
Warto dodać, że na terenie Bałtyku znajduje się dawny dom mieszkalny, który figuruje w Gminnej Ewidencji Zabytków.
Z naszych informacji wynika, że rozmowy z potencjalnymi inwestorami już się toczą.
Jeśli przyszły właściciel tego terenu nie będzie przeprowadzał zmian w planie, to należy spodziewać się, że powstanie tam hotel lub biurowiec.
Warto wspomnieć, że po sąsiedzku powstał biurowiec Format firmy Torus.
Z wizytą w zakładach Bałtyk. Film z 2014 roku
Miejsca
Opinie (639) ponad 20 zablokowanych
-
2021-11-10 08:46
Opinia wyróżniona
Zachód słońca w czekoladzie (33)
Dzieciństwo z podwórkiem w oparach zapachu czekolady.
Nie każdemu było dane, a nam przymorzakom tak. Pozostaną wspomnienia.- 412 8
-
2021-11-11 09:08
z podwórkiem w oparach
a tam, w domu, śp. dziadek był tam palaczem :)
- 2 0
-
2021-11-10 15:11
Szkoda że logo tej firmy
nie widnieje na koszulkach klubu Bałtyk Gdynia.Fajnie by to ze sobą współgrało.Ale może jeśli ktoś mądry z fabryki czekolady to czyta to...rozpozna temat i może będzie taka szansa.Pierwszy kupię taką koszulkę.A jutro wszyscy na marsz.
- 9 3
-
2021-11-10 13:27
Dawny bałtyk nie był też na Grunwaldzkiej ?? Czy fazer ??? (2)
Bo wspomonam grywanie w piłkę i zapachy zza płoty . Teraz jest tam lidl :(
- 12 1
-
2021-11-10 17:17
(1)
Tak tam też był zakład nr 2 chałwa, rodzynki w czekoladzie, jak pamietam
- 15 0
-
2021-11-10 17:30
I sezam bo jadłem jak wskakiwaliśmy po piłkę, nie raz coś dostaliśmy :)
- 13 0
-
2021-11-10 13:10
Fajniej było urodzić się przy browarze (1)
Ech tam były opary....
Nie każdemu było dane, ale wspomnienia pozostały.- 23 3
-
2021-11-12 12:55
bzdura
nic nie było fajnego w fetorze fermentującego słodu
- 1 0
-
2021-11-10 13:09
Dziś dzieci żyją w oparach szadółkowych. Dzięki olka.
- 28 6
-
2021-11-10 12:40
no wiadomo ze nic sie w tym trojmiescie nie oplaca, drozzyna
- 10 3
-
2021-11-10 11:42
teraz nagle problem z rozbudowa? (1)
Było miejsce tam gdzie ktos władował galerie baltycką
- 23 4
-
2021-11-10 17:16
Był tam przecież zakład nr 3 bodajże, z produkcją cukierków twardych.
- 12 0
-
2021-11-10 10:44
Bałtyk ? to Fazer. Nie ma Bałtyku, sprzedany przez sitwę Balcerowicz - Lewandowski lata temu (3)
- 35 22
-
2021-11-10 14:59
Ale zbudowali niemce za raich marki
- 4 12
-
2021-11-10 13:46
Nie wiesz nie pisz. To Bałtyk a nie Fazer. Masz stare informacje.
- 20 0
-
2021-11-10 11:11
Masz nieaktualne informacje
Fazer faktycznie prawie zniszczył firmę, ale ostatni pozostały zakład odkupiła polska firma z Włocławka i przywróciła do życia.
- 39 0
-
2021-11-10 09:03
Szkoda ze właściciel z Izraela (17)
- 17 44
-
2021-11-12 12:54
Polacy, kupujcie tylko polskie banany !!! :)
hehe
- 1 0
-
2021-11-10 19:11
weź tabletkę
bo bzdury klepiesz i kłamiesz
- 1 3
-
2021-11-10 09:17
Jaki to ma związek z czekoladą?
- 28 1
-
2021-11-10 09:14
A nie szkoda ci, ze dizel, którym trujesz ludzi jest produkowany w Niemczech? (12)
A telewizor, w którym codziennie oglądasz swojego wodza w dwóch różnych butach, jest produkowany w Azji. A dresy, w których straszysz na stadionach, jest pewnie też ze wschodu. A telefon, którym trollujesz, jest na pewno wyprodukowany z Azji i żaden Polak nie jest właścicielem przedsiębiorstwa, które patentuje i produkuje podzespoły smartfonów. A
A telewizor, w którym codziennie oglądasz swojego wodza w dwóch różnych butach, jest produkowany w Azji. A dresy, w których straszysz na stadionach, jest pewnie też ze wschodu. A telefon, którym trollujesz, jest na pewno wyprodukowany z Azji i żaden Polak nie jest właścicielem przedsiębiorstwa, które patentuje i produkuje podzespoły smartfonów. A olej napędowy, który spala twój blaszak też nie pochodzi z Polski. Itd.
Świat jest wielki, choć taki mały. Polacy to w ogóle przez większośc na świecie, nierozpoznawany naród.- 77 27
-
2021-11-11 10:48
To Tusk chodzi w dwóch różnych butach ???
- 5 1
-
2021-11-11 10:47
Ktoś napisał fajną opinię ... ze wspomnieniem młodzieńczych lat ...
A Ty wypisujesz jakieś bzdety o telewizorach, smartfonach, samochodach i innych pierdołach. Po co ? Jaki jest cel Twojego beznadziejnego komentarza napisanego na tym wyprodukowanym w Azji smartfonie lub laptopie ? Czasem trzeba się zatrzymać i pomyśleć ale chyba masz z tym problem ...
- 6 1
-
2021-11-10 17:36
taka prawda
Polak wymyśli - Chińczyk skopiuje
- 8 3
-
2021-11-10 12:53
W twojej "bańce" (3)
może nie rozpoznajesz Polski i Polaków, to twoja tuskowość. Ale diesel jest produkowany z ropy polskiej w Polsce. A to wszystko inne o czym piszesz było u nas produkowane i mogło być dalej gdyby twoja ekipa (w tym Lewandowski "miszcz przemian" nie wydał tego Niemcom, Francom i innym nacjom za jałmużnę, (którą zresztą schował do kieszeni). Jak już się tak napakowałaś "donaldolandią' to czytaj choć gazety zanim je użyjesz do czegoś innego.
- 18 20
-
2021-11-11 11:52
(2)
Az dziw bierze że Polacy nie kupili tych wszystkich biznesów, tylko zly zachód. Już sluchac sie tego nie daje, niby sprzedali ale co i kiedy to nie wiadomo. Taka pisowska propaganda, tak jak z po ktore mialo siedziec a suma sumarum po tylu latach tylko nowakowi probuja cos udowodnic. Zatem pis klamal a durne spoleczenstwo lyknęło.
- 5 2
-
2021-11-11 20:22
Jak mieli (1)
kupić gamoniu skoro Miler, Bolek i ska wypuścili ich w skarpetkach. Tym bardziej że to była ustawka. Kupowali wskazani. Strasznie jesteś ciemny skoro nie wiesz co sprzedano. Trochę ci podpowiem (za darmo). Telekomunikacja (kasę wziął kluczyk), prawie wszystkie huty, przemysł samochodowy, stocznie lub ich majątek, część energetyki, 80 % przemysłu
kupić gamoniu skoro Miler, Bolek i ska wypuścili ich w skarpetkach. Tym bardziej że to była ustawka. Kupowali wskazani. Strasznie jesteś ciemny skoro nie wiesz co sprzedano. Trochę ci podpowiem (za darmo). Telekomunikacja (kasę wziął kluczyk), prawie wszystkie huty, przemysł samochodowy, stocznie lub ich majątek, część energetyki, 80 % przemysłu przetwórstwa żywności, tuż tuż była sprzedaż KGHM, Petrochemii (Lotos i Orlen) i "deserek" Lasy Państwowe. Nie chce mi się wyliczać bo czasu szkoda. Taki cwany przykład Bydgoska Chemia, mały zakład z patentem wartym ponad miliard $, wielki koncern Bayer kupował od nich produkty bo musiał. Sam nie potrafił zrobić! A Lewandosio sprzedał za kilka tysięcy ten zakład no zgadnij komu? Ten zakład istnieje do dziś i zdycha a patent Krzyżacy zabrali do siebie i odetchnęli pełną piersią (oraz chichrają się z nas i takich naiwniaków jak ty). Gap się dalej w ten TVN i łykaj to g jak pelikan.
- 5 3
-
2021-11-12 07:50
Nie uświadamiaj i tak nie zrozumie. Nowe pokolenie myśli wolnym rynkiem. Ale jaki to wolny rynek gdy przychodzi goliat i kupuje za bezcen. Jesteśmy tak naprawdę krajem konsumentów a nie produkującym i nie liczącym się na arenie międzynarodowej. Tak miało doprowadzić do bankructwa, wpuścić na maxa obcy kapitał, samemu nic nie tworzyć. Kapitał był
Nie uświadamiaj i tak nie zrozumie. Nowe pokolenie myśli wolnym rynkiem. Ale jaki to wolny rynek gdy przychodzi goliat i kupuje za bezcen. Jesteśmy tak naprawdę krajem konsumentów a nie produkującym i nie liczącym się na arenie międzynarodowej. Tak miało doprowadzić do bankructwa, wpuścić na maxa obcy kapitał, samemu nic nie tworzyć. Kapitał był potrzebny tylko kto wyprzedaje wszystko nawet z ziemią i budynkami ? Dzisiaj na każdym rogu Lidl, Auchan, Kaufland itd. firmy ,które dostają nisko oprocentowane kredyty na rozwój biznesu w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.A co dostaje polska firma....fiskusa na każdym rogu gdyż z kogoś trzeba ściągnąć podatki skoro duzi nie płacą.
- 3 1
-
2021-11-10 11:12
ja Polak moze opracowywac patenty,skoro od dziesiecioleci wyksztalconych ludzi sie w Polsce niszczy?
Polska to jest kraj dla Dyzmy-nic sie nie zmienilo od 100 lat.Cwaniaczek,kombinator,lawirant,kark-ci maja w Posce najlepiej.Policja sie ich boi,sady nie ruszaja,biznesy sie kreca.
- 27 6
-
2021-11-10 09:54
(2)
Co za napastliwy wylew ksenofilii i ojkofobii.
- 12 15
-
2021-11-10 10:49
Czym jest ojkofobia? (1)
To jakiś element nowomowy z 1984?
- 12 6
-
2021-11-11 00:17
Braki w wykształceniu są w dobrym tonie?
- 4 2
-
2021-11-10 09:28
W internetach są za to!
Na youtubie co drugi komentarz pod najbardziej niszowymi filmikami to polski...
- 11 10
-
2021-11-10 09:11
Co za problem żebyś odkupił?
- 45 22
-
2021-11-10 07:22
Opinia wyróżniona
(49)
Pamietam jak sie stalo na swieta z mama w dlugiej kolejce po cuksy i lizaki coca cola. Fajne czasy. Dzis nie smakuja tak samo. A moze tak samo tylko byl mniejszy wybor i wszystko wtedy smakowalo.
- 303 16
-
2021-11-11 13:55
Cuksy też kupowałem,ale to określenie wypadło mi z głowy:)
- 0 1
-
2021-11-11 01:02
Co było fajnego w staniu w długich kolejkach do sklepu? (1)
Ludziom od dobrobytu się przewraca w głowach
- 2 1
-
2021-11-12 11:58
Pomarańcze kubańskie,takie ciemne,też były w sprzedaży.
- 1 0
-
2021-11-10 09:30
Lizaki coca cola to inna epoka, nie było już kolejek. (3)
W ogóle to za komuny lizaki , jakieś bloki pseudo czekoladowe, ciastka, galaretki i cukierki zwykle były cały czas w sprzedaży. Brakowało wyrobów czekoladowych które w późniejszym czasie były na kartki. W tamtym czasie cukierki Kukułki smakowały tak, że nikt ich teraz nie podrobi chociaż niby oryginalne receptury mają. Człowiek zajadał się zwykłymi landrynkami , mlecznymi dropasami i marzyły się wyroby z pewexu które tak na prawdę nie były lepsze.
- 10 1
-
2021-11-11 10:35
Oj, nie były.
Były takie lata kiedy nie było nic, np w stanie wojennym i jeszcze parę lat po nim. Było ciężko.
- 2 0
-
2021-11-10 12:37
"Brakowało wyrobów czekoladowych które w późniejszym czasie były na kartki"
skutek wprowadzonego wowczas wobec polski embarga na wielka liczbe surowcow, komponentow, urzadzen- 3 0
-
2021-11-10 11:18
Makaroniki-wlasnej roboty slodycze z platkow owsianych
kakao,cukier,maslo,smietana-rozgotowac wymiaszac i do tego platkiowsiane.
Zapewniam ,ze przy tym kazda czekolada szwajcarska czi niemiecka to psie goowna- 9 0
-
2021-11-10 08:00
Był mniejszy wybór, były inne przyzwyczajenia smakowe (13)
Kiedyś lody Calypso to był rarytas. Dziś to dno. Kiedyś czekolada Ratuszowa to było niebo w gębie, dziś byś tego do ust nie wzięła. Kiedyś był jeden kefir "owoce leśne" w kwadratowym pojemniku i nikt nie myślał, że coś lepszego może być, dziś są setki innych, lepszych
- 25 4
-
2021-11-11 01:10
Przyszła pani maruda
- 1 1
-
2021-11-10 09:37
Ten kefir był super. (6)
Calipsiaki bywały truskawkowe w których były zamrożone kawałki owoców. W późniejszym okresie były też eukaliptusowo miętowe o zielonym kolorze. Tradycyjne czekoladowe, , kawowe i śmietankowe też smakowały jak żadne inne lody. Chociaż moi rodzice preferowali kręcone Carpigani ja wolałem Calypso , albo Mewa oblane czekoladowo podobna polewą. Nie wiem dlaczego sprzedawali je głównie na plażach.
- 10 0
-
2021-11-11 10:33
Lody kręcone były i są ohydne. Calypso były super, ale nie było ich do czego porównać.
Teraz kupiłem z ciekawości, to jest jednak kit.
Jak lody, to te od Włocha w Sopocie, biegaliśmy tam z termosami i braliśmy na wynos. Czasem Włoch pokazywał dzieciakom jak maszyna miesza lody, ech to były czasy.- 1 0
-
2021-11-11 09:23
Bo Mewy lubią otwarte zbiornik wodne
- 1 0
-
2021-11-10 09:45
(3)
Opowiadał mi kiedyś wuj który w latach 70 prezentował w fabrykach przetwórczych nowe maszyny do produkcji przetworów jak kiedyś trafił do przetwórni która produkowała ogórki kiszone pakowane w beczkach . Powiedział ze po tej wizycie nie zjadł już nigdy "kupnego "ogórka kiszonego.. Nie gorączkuj się więc proszę
- 3 8
-
2021-11-10 12:31
(2)
jeden wuj i juz wiemy jakie byly ogorki kiszone w calej polsce na przestrzeni kilkudziesieciu lat
ach ta prawda historyczna wujow- 7 1
-
2021-11-11 09:27
miałem kiedyś sasiada który imał się róznych zajęć aż w końcu trafił do jednej z masarni która w czasach kryzysu była popularną wytwórnią wędlin w Gdańsku . Kupowałem te wyroby do momentu kiedy zobaczyłem paznokcie tegoz sąsiada .
- 1 0
-
2021-11-11 09:24
wuj to wuj ale ja jem też tyko ogórki kiszone własnego wyrobu.
- 1 0
-
2021-11-10 09:12
Kiedyś Calypso to był rarytas bo innych lodów konfekcjonowanych nie było .... przepraszam były jeszcze lody Mewa.
- 9 2
-
2021-11-10 08:19
A ja lubię Ratuszową.
- 12 0
-
2021-11-10 08:04
(1)
A ja dalej lubię Calypso , nie wiem co ci w tych lodach nie pasuje .
- 31 7
-
2021-11-10 09:11
zerknij na skład
prince polo - to samo... się wydaje, że skoro tak samo się nazywa to jest to 'słodycz dzieciństwa' - generalnie jeden wielki olej palmowy
- 20 3
-
2021-11-10 08:04
To co wyburzyc Calypso?
- 6 5
-
2021-11-10 07:55
(10)
Masz rację .... najlepsze były wyroby czekolado podobne i cytronety z worków foliowych ze słomką ...mniam mniam,
- 17 13
-
2021-11-10 16:30
To się teraz Milka nazywa.
- 5 0
-
2021-11-10 09:42
Cytronety były w porządku !!! (4)
- 13 0
-
2021-11-10 11:14
i serwowit!
- 6 0
-
2021-11-10 10:25
(2)
taka cieplutka, klejąca się w woreczku - miodzio! Były jeszcze super saturatory z wodą sodową podawane w musztardówkach myte metodą sik i już ! zwane gruźliczanką też miodzio
- 8 1
-
2021-11-10 10:51
(1)
W latach 80 gruzliczanki zmienili na plastikowe kubeczki.
- 8 0
-
2021-11-11 09:21
też myte
- 1 0
-
2021-11-10 09:26
To pytam, czy ktoś wie gdzie (3)
można kupić wyrób czekoladopodobny, produkują to jeszcze?
- 8 0
-
2021-11-10 18:43
No pewnie
Wystarczy kupić czekoladopodobnego Mikołaja za 99 groszy
- 5 0
-
2021-11-10 10:01
a kto by to kupił?
- 5 0
-
2021-11-10 09:41
możesz sam sobie zrobić
- 3 1
-
2021-11-10 07:39
Kolejki ci się marzą i czekolada raz w roku na święta? Ciekawe podejście .
- 11 20
-
2021-11-10 07:28
Nie to już nie jest ten smak.To chemia. (15)
- 25 12
-
2021-11-10 08:18
Jasne. Jakby wtedy nie stosowano chemii. (13)
- 25 13
-
2021-11-10 09:04
Pamiętam smak czekolady z lat 80 (12)
Inny, lepszy mimo wszystko
- 18 8
-
2021-11-12 11:52
Były też wyroby czekoladopodobne,nie pamiętam tylko jaka firma je produkowała.
- 0 0
-
2021-11-10 11:52
Pamiętasz swoją młodość przede wszystkim. Nie smak. Młodość.
- 12 3
-
2021-11-10 09:54
bo wtedy czekolada Wedla niczym się nie różniła od najlepszych zachodnich marek (1)
więcej - trzymali się starej przedwojennej receptury ... bez udziwnień i kombinowania!
- 22 1
-
2021-11-10 10:51
Tak bylo, szczegolnie, ze wtedy wiekszosc komponentow musielismy sprowadzac za dolary, ktorych nie bylo. Nawet sama czekolada bywala pakowana w opakowania zastepcze. Piep**ysz jak potluczony.
- 4 14
-
2021-11-10 09:40
(1)
pamiętasz smak czekolady z lat 80? a co mówią lekarze?
- 5 10
-
2021-11-11 14:00
Myślę, że jesteś złym człowiekiem:(
- 1 0
-
2021-11-10 09:20
Po tylu latach chlania to i ogórek kwaszony smakuje jak cukierek.
- 6 7
-
2021-11-10 09:18
(4)
Ta, pamietasz. Smolensk - pamietamy!
- 1 25
-
2021-11-10 09:32
I dobrze. Trzeba pamiętać, jak przez złą decyzję i upór doprowadzili sami siebie do katastrofy. (3)
Ludzi tylko szkoda, a polityka zawsze była i będzie zepsuta. Szkoda tylko, że my normalni obywatele musimy za to wszystko zapłacić.
- 22 4
-
2021-11-10 10:15
w sumie na fali smoleńskiej ... mogli by wydać serię czekoladek w pazłotku a'la zajace wielkanocne (1)
pod nazwą "prezydent zdradzony o świcie" - a ciemny lud się do sklepów kupować zaraz rzuci
- 10 11
-
2021-11-10 14:10
NOW!!! - wspak.
- 3 1
-
2021-11-10 09:56
Nie pochlebiaj sobie z tym "my normalni".
- 6 8
-
2021-11-10 07:50
no i sobie pomarudziłem .... eeee to już nie to
- 4 14
-
2021-11-10 08:28
To koniec Bałtyku :( (33)
A były to jedne z nielicznych słodyczy, które jeszcze jadłem tak samo jak Wisła z Grudziądza.
- 37 8
-
2021-11-10 08:46
Opinia wyróżniona
Jaki koniec? (32)
Przecież we Włocławku działają dwa zakłady Bałtyku i do nich przeniosą tylko to, co jest teraz robione w Gdańsku
- 115 55
-
2022-07-09 10:45
Baltyk
To Gdańsk nie Wloclawek , czesc produkcji ok cała to nie bałtyk już
- 0 1
-
2021-11-12 07:50
kolejna likwidacja w Gdańsku
wszystko dla dewelopera
- 3 0
-
2021-11-10 12:41
(1)
dno to trojmiasto, wybuduja kolejne hotele, apartamentowce, biurowce, a firm nie sciagaja tylko co jedna to sie wyprowadza z tej krainy miodem plynacej
przodownikiem jest gdynia, co to sie staje manchatanem polnocy, a ludzie pracy nie maja- 22 7
-
2021-11-10 22:10
Bzdura
Kto w Gdańsku pracy nie ma. Tylko ten co nie chce, lub chce żyć na koszt innych. Widuję takich tu w okolicach dawnego Cristalu, przy Klonowej i Dmowskiego.
Firmy to teraz są prywatne i rządzą się rachunkiem ekonomicznym, bo żaden Orlen im nie dopłaci. Nie pisz bzdur, bo wstyd- 8 5
-
2021-11-10 10:58
wiesz, górale kiedyś robili wigwamy i pióropuszcze sprzedawane w USA jako produkt regionalny (2)
także można i tak.
- 5 4
-
2021-11-10 18:38
A co to są pióropuszcze ? (1)
- 3 1
-
2021-11-10 23:43
takie puszcze
z piór
- 4 0
-
2021-11-10 10:26
Nie bardzo rozumiem osoby, co minusują jego (9)
We Włocławku jest obecnie główny zakład i mają tam miejsce pod dalszą rozbudowę, na którą zarobią na sprzedaży większości gruntu (jeżeli nie całości). Pewnie w umowie zawrą, że będą chcieli być dzierżawcą części powierzchni biurowej. Rejestracja firmy pozostaje dalej w Gdańsku. Większość pracowników dalej zostanie w Gdańsku, a do Włocławka przeniosą nie więcej niż 50 osób.
- 11 23
-
2021-11-10 17:21
(2)
We Włocławku zatrudnią ukraińców. A pracownicy z Gdańska znajdą inną pracę w Gdańsku. Nikt normalny dobrowolnie nie przeniesie się do Włocławka.
- 16 2
-
2021-11-10 23:43
czemu? (1)
Gdańsk taki atrakcyjny jest niby?
- 4 2
-
2021-11-10 23:57
Był do drugiej połowy lat 90-tych.
Nie jest dzisiaj. Chyba, ze dla patologii.
- 7 2
-
2021-11-10 17:03
sam się przenieś do Włocławka, wiekszego zad*pia nie widziałam. (1)
- 23 6
-
2021-11-10 23:42
lepsze wielkie zad*pie niż betonowy zatopiony deszczem Gdańsk
- 5 7
-
2021-11-10 10:40
(2)
Większość pracowników zostanie w Gdańsku ale na Bezrobotnym ! Czy to tak ciężko pojąć !
- 45 8
-
2021-11-10 11:33
Przekwalifikują się i pójdą na kasę do biedry albo pójdą do innych zakładów i będą robić np puzzle czy inne meble
- 13 10
-
2021-11-10 11:17
Chcieliście kapitalizmu.. to macie
Ich firma, ich teren, ich biznes, więc zrobią co zechcą, nikogo nie muszą pytać o zdanie.
- 24 9
-
2021-11-10 10:32
ktoś będzie chciał się tam przenieść?
raczej zostanie tutaj, bez pracy
- 45 5
-
2021-11-10 10:12
biorą przykład z matooluszka - poPiSowe inwestycje poprzez rolowanie produkcji i likwidowanie miejsc pracy (14)
... i wystarczy w koło mówić, że "to rozwój" - ciemny lud to kupi!
- 21 25
-
2022-07-09 10:47
Pomysl
Co ma piernik nie mieszajw to polityki Akurat Gdanskiem rzadzi wasza Dulkiewiczówna
- 0 0
-
2021-11-10 21:08
Ciemny lud jest za pelo pesel lewizne (2)
- 6 6
-
2021-11-10 22:29
Ty wiesz, co znaczy ciemny? Wierzący w zabobony, przestraszony rozwojem i zmianą, zapatrzony bezrefleksyjnie w pradziadów, pełen obaw wobec wszystkiego, co choć trochę inne od tego, na co się napatrzył w swojej bańce.
- 5 2
-
2021-11-10 22:23
Oj, dobrze by było, ale niestety - ciemny lud głosuje na pisich, a w zamian dostaje bony wszelakie.
- 6 7
-
2021-11-10 10:21
Jasne, w Gdańsku odkryli genialną strategię rozwoju - deweloperka i korpo. (9)
Widzę wspaniałą przyszłość przed nami.
- 54 11
-
2021-11-10 19:29
(1)
Ciekawe gdzie konserwator zabytków się podziewa skoro każdy budynek który powstał przed 1945 r jest objęty jego jurysdykcją ?
- 4 5
-
2021-11-12 10:01
Mylisz sie
- 1 0
-
2021-11-10 10:50
Tak to już jest w miastach. (2)
Epoka pary i iskier już dawno się skończyła.
- 14 8
-
2021-11-10 10:54
O, ciekawe czemu teraz tak trudno kupić nowy samochód:) (1)
- 14 4
-
2021-11-12 12:00
Bo nie jest z czekolady,pisz na temat....
- 1 0
-
2021-11-10 10:37
Bełkot prymitywnego trola (3)
Prywatna firma, prywatna działka i mogą robić co chcą.
Biznes jest biznes.. widzę że dla trola, taki temat jest nie do ogarnięcia- 22 33
-
2021-11-10 10:56
Ty niewiele rozumiesz ze współczesnego świata, co? (2)
Taki postój intelektualny zrobiłeś na początku lat 90tych i tam ci dobrze.
- 22 8
-
2021-11-10 21:13
Bu,ha, ha, (1)
Jakiś leśny dziadek się odezwał... lata 90-te
Misiu pluszowy, na początku lat dziewięćdziesiątych to ja chodziłem w krótkich majtkach, a czasami nawet bez.
To może pokaż nam teraz swój intelekt i merytorycznie napisz, co ci nie pasuje w tekście na który odpowiadasz...- 2 9
-
2021-11-11 08:43
O, masz mega kłopoty z rozumieniem krótkich form pisemnych. Ależ z ciebie głuptasek, misiu:)
- 3 2
Wszystkie opinie
-
2021-11-10 07:01
(12)
Wielka szkoda ale dobrze że całkowicie nie zlikwidują tego legendarnego zakładu.A więc niestety emigracja z Gdańska na dobre trwa.
- 123 19
-
2021-11-10 07:20
A co w pracy slychac? (1)
Wrzyciles juz caly cement do betoniarki?
- 15 20
-
2021-11-10 10:00
Widzę, że znasz się na swoim fachu.
- 12 3
-
2021-11-10 07:35
ooooooo!dzień dobry!
- 0 6
-
2021-11-10 08:27
Gratulacje dla władz (4)
- 10 4
-
2021-11-10 08:51
(3)
dlaczego?
- 3 4
-
2021-11-10 14:00
Bo są wspaniałe i nie można im się nigdy dość nadziękować (2)
- 6 1
-
2021-11-10 19:37
I tego się trzymajmy !
- 2 0
-
2021-11-11 09:29
Póki co zajmują się granicą i aborcją..... no i marszem upadłowliwości
- 1 0
-
2021-11-10 09:46
(3)
Ja też się wyprowadziłem z Gdańska i sobie chwalę. Miasteczko się rozwija, drogi wyremontowane, chodniki i drogi rowerowe. Można zaparkować samochód.
- 10 4
-
2021-11-10 10:16
gratuluję ,
- 5 2
-
2021-11-10 10:16
I do Gdańska już w ogóle nie przyjeżdżasz?
- 8 1
-
2021-11-10 10:41
I tam pozostań !
- 3 6
-
2021-11-10 07:02
Firma z izraelskimi korzeniami (5)
najwidoczniej ładnie musiała posmarować
- 40 94
-
2021-11-10 08:24
(1)
no i?
- 8 10
-
2021-11-12 00:12
No i
wasze ulice nasze kamienice ... Skąd my to znamy ..
- 1 1
-
2021-11-10 09:15
tak jak tobie jakiś dresiarz posmarował, abyś pisał bzdury za grosze. (1)
weź się do roboty dziecko.
- 14 6
-
2021-11-10 11:19
Dziecko i do roboty
Coś tu nie gra
- 3 2
-
2021-11-10 19:31
większej bzdury nie słyszałem
to polska firma z polskimi właścicielami i nie trzeba nic smarować nikomu, bo właściciel może sprzedać teren komu chce i kiedy chce. To prywatna firma i prywatny teren.
- 4 3
-
2021-11-10 07:03
Czekolada Maurinus (3)
oj zjadłbym sobie znowu :)
- 35 5
-
2021-11-10 08:06
Czekoladę Maurinus można kupić w sklepach Aldi.
- 5 2
-
2021-11-11 00:01
zbieramy 20 letnia polityke adamowicza i jego mafii (1)
Browar we Wrzeszczu.
Budyn sprzedał wszystko na betonowe faszystowskie getto- 1 4
-
2021-11-11 09:30
Toś napisał ! zuch!
- 1 0
-
2021-11-10 07:05
Przecież na Przymorzu jest za mało biurowcow i mieszkan na wynajem... (10)
- 140 15
-
2021-11-10 07:15
A co to ma do rzeczy? (1)
Jest teren, na którym można dobrze zarobić, nic w tym specjalnie zlego
- 27 15
-
2021-11-10 10:01
meduzo ty tak serio?
- 7 2
-
2021-11-10 07:36
Las maja posadzić ? Przymorze to sypialnia i nic tego nie zmieni
- 12 12
-
2021-11-10 08:11
myślisz że te co nowe wybudują będą stały puste? jest klient jest podaż
- 11 8
-
2021-11-10 09:43
Biurowce (1)
Nie wiem dla kogo oni budują te kolejne biurowce jak teraz jest tendencja wysyłania ludzi na zdalne do domu. No chyba że szykują nowe miejsca pracy dla śniadych byczków. Postawią monitor, fotel, kanapę i gwarantowaną pensję, a białasy do roboty
- 11 5
-
2021-11-10 10:52
Skoro tak wielu "białasów" uważa że siedzenie za biurkiem to nie jest prawdziwa praca
To co Ci nie pasuje?
- 5 4
-
2021-11-10 10:01
Dobra ironia z najładniejszej dzielnicy chca zrobić Hostel i stawiac szkodliwe biurowce taki cyrk tylko w Gdańsku (2)
- 12 4
-
2021-11-10 15:16
Biurowce szkodliwe? Jakąś fabrykę by postawili (1)
Cos, gdzie człowiek może się umorusac, by bylo widać, że z roboty wracs
- 3 4
-
2021-11-11 09:31
jaka huta by sie przydała
- 0 1
-
2021-11-11 00:01
tak mówia w UM
- 0 1
-
2021-11-10 07:07
Wyroby z Bałtyku nie są już tak smaczne (15)
Od czasu do czasu pojawiam się w sklepie przyzakładowym i powiem szczerze że wyroby z Bałtyku nie są już tak smaczne jak kiedyś, smak który pamiętam z dzieciństwa, chyba że z wiekiem moje kubki smakowe się zmieniły?
- 122 29
-
2021-11-10 07:16
Tak zmienily sie
A zwłaszcza gdy dużo palisz i pijesz...
- 21 27
-
2021-11-10 07:23
(2)
Mi tez one nie smakuja. Ake to pewnie kwestia tego ze tylko to sie jadlo
- 12 7
-
2021-11-10 08:09
Kwestia tego, że teraz w ogóle za dużo jemy. (1)
Jak w dzieciństwie zjadłem czekoladę Sarotti z Peweksu, to czułem się niemal wniebowzięty. A teraz? Choć przyznam, że Malajską nadal lubię.
- 14 5
-
2021-11-10 09:17
A ja jem rzadko słodycze i też czuję, że bałtyckie wyroby są słabsze niż dawniej
- 9 3
-
2021-11-10 08:39
Wystarczy przeczytać skład (1)
- 14 4
-
2021-11-11 13:20
...oleje palmowy, shea... :/
- 0 0
-
2021-11-10 09:08
(2)
No to chyba dobrze że wyjechali z Gdańska
- 1 8
-
2021-11-10 09:18
A miejsca pracy ? (1)
- 7 1
-
2021-11-10 09:26
można dojeżdżać , teraz na A1 i zaraz jesteś w robocie
- 5 6
-
2021-11-10 09:16
Rany, to ile ty musisz słodyczy wcinać. Idź na dietę szybko.
- 4 2
-
2021-11-10 10:17
(2)
W ogóle mało wyrobów z Bałtyku . Śledź , dorsz , flądra odpłynęły do ciepłych krajów
- 5 0
-
2021-11-10 19:55
(1)
Nieprawda, większość śledzi wciąż na stadionie Arki !
- 1 0
-
2021-11-11 07:53
To nie jest stadion arki.
- 0 0
-
2021-11-11 00:11
(1)
Zgadzam się. Słodycze nie smakują jak kiedyś to fakt. Odwiedziłam sklep przy zakładzie który straszy swoim widokiem z zewnątrz jak i wewnątrz. Słodycze przeze mnie kupione były wręcz niedobre. A szkoda...
- 0 0
-
2021-11-11 09:20
Juz bez przesady
- 0 0
-
2021-11-10 07:07
firma nie ma gdzie się rozbudowa?? (22)
Serio, to bardziej deweloper ma chrapkę na działkę i Dulkiweicz już dostała w kieszeń to firma musi się wynieść i tyle. Każdy biznes zniknie z Gdańska bo to miasto jest deweloperów. Oj Dulkiewicz , sprzedajesz za dużo!
- 210 81
-
2021-11-10 07:18
no ale pomyśl (1)
Jesteś firmą, która ma tę dzialkę. Możesz za nią dostać grubą kasę, kupisz sobie zakład w innym tańszym miejscu i gdzie pracownicy są tańki, a i tak sporo ci zostanie. Tu rozbudować nie możesz. Co byś zrobił? Nie ma co mieszać polityki tutaj.
- 55 7
-
2022-03-23 13:45
Tourus?
Nie ma? Potwierdzę to, gdy Tourus ( bo zapewne to oni chcą kupić działkę), będzie trzymał się wysokości ustalonej w planach. Jeśli miasto na ich prośbę, wbrew mieszkancom te wysokość podwyższy, wniosek będzie jednoznaczny.
- 0 0
-
2021-11-10 07:20
to skandal ze w miescie budują firmy budowlane (2)
rdzenni mieszkańcy naszych dzielnic nie mają gdzie wigwamu rozbić :(
- 26 8
-
2021-11-10 10:24
Skandalem jest brak sensownej polityki przestrzennej i stawianie tych molochów deweloperskich bez żadnych ograniczeń. (1)
Jednym słowem - patodeweloperka.
- 14 7
-
2021-11-10 17:18
dokladnie, buduja bez ograniczen!
jedne budynki wchodzą na drugie. ja mam salon sąsiada w kuchni. precz z budowaniem!
- 4 3
-
2021-11-10 08:26
(2)
Oskarżasz o łapownictwo ale już podpisać się nie masz odwagi. Typowy Polak nieudacznik, ohydne
- 21 23
-
2021-11-10 08:28
Raczej typowy wyborca reżimu. Polski mamy dwie, Polaków mamy dwa narody. Proszę mnie do tych drugich nie porównywać.
- 19 9
-
2022-03-23 13:48
Zbieżność i przypadek
Hmm, oczywiście promocja dla władzy w prestiżowym osiedlu w Jelitkowie, w środku parku Regana, tez była przypadkowa, zapewne każdy by taka dostał i to jeszcze przed wydaniem pozwolenia na budowę. Wszelkie podobieństwa są przypadkowe i wynikiem zbiegu okoliczności.
- 0 0
-
2021-11-10 08:42
towarzyszu, wiesz że prezydium miasta nie decyduje o wszystkim już? (5)
a szczególnie o prywatnym terenie. Ktoś nie zauważył, że w ciagu ostatnih 32 lat się sporo zmieniło. Obserwuje to u mojego starzejącego sie ojca, to problemy z radzeniem sobie ze staroscia: narzekanie, powtarzanie w kółko jak to kiedyś było a dziś już ni ma
- 17 5
-
2021-11-10 09:52
wystarczy (4)
że uchwali odpowiedni plan zagospodarowania. Np każe zbudować park z oczkiem wodnym jak w Gdyni
- 4 4
-
2021-11-10 10:06
Zdecydowanie powinieneś douczyć się, co to takiego jest plan zagospodarowania... (3)
...i jak działa.
- 6 3
-
2021-11-10 10:27
Działa tak, jak jest stworzony. Urzędnicy mogą do niego wpisać bardzo dużo wymagań, (1)
ale nie robią tego, bo trzeba przyciągnąć patodewelopera. A później powstaje taki Bastion Wałowa, i wszyscy umywają ręce.
- 3 4
-
2021-11-10 19:26
ale nie ma zadnego nakazy budowania
żaden plan zagospodarowania nie może nakazać wyburzenia prywatnego zakładu który istnieje od 100 lat i wybudowania mieszkań. To prywatna firma i prywatny teren. Właściciel ma prawo sprzedać teren.
- 2 0
-
2022-03-23 13:55
No to zobaczymy jak zadziała, stawiam dolary ze będzie wniosek o zmianę (czytaj dostosowanie do projektu dewelopera) i miasto to zaakceptuje. W tym mieście plany zagospodarowania to fikcja, deweloperzy praktycznie maja gotowe plany zanim kupią teren, to ze miasto dopuści np wyższa zabudowę maja jak w banku.
- 0 0
-
2021-11-10 10:25
"Dulkiewicz już dostała w kieszeń" (4)
Masz na adwokata?
- 12 4
-
2021-11-10 11:18
To jest opinia (2)
- 3 8
-
2021-11-10 18:41
Pomówienie raczej...
- 6 0
-
2021-11-11 09:34
jedni to co mówią robią to z odpowiedzialnością za słowo , tchórze anonimowo zza winkla rzucą kamieniem osikają i uciekną ... tak bywa
- 0 0
-
2022-03-23 13:58
Po unikalnych promocjach na lokale w Jelitkowie przed wydaniem pozwolenia nie jestem zdziwiony, ze ktoś takie wnioski/tezy/ oskarżenia wyciaga.
- 0 0
-
2021-11-12 09:08
(1)
Od 2 lat pytam dlaczego nic nie zrobili. To nie jest nius, pracownicy wiedzą od dawna
- 0 0
-
2022-03-23 14:00
Tourus lata i wypytuje o teren, wszyscy wiedza. Jak będzie taka wysokość jak jest w planie i nie zasłoni światła to ok. Jeśli zostanie zmieniony mpz to mieszkańcy nie odpuszcza ani inwestorowi ani miastu.
- 0 0
-
2021-11-13 08:26
To biznes rodziny Dawida Wolińskiego.Siostra chyba jest prezesem.
- 0 0
-
2021-11-10 07:07
do Włocławka? (7)
no to będziemy mieli czekoladę pomidorową. ;)
- 121 8
-
2021-11-10 07:13
czekolada mleczna z nadzieniem pomidorowym ...mniam
- 16 3
-
2021-11-10 07:24
Keczup Włocławek już od kilku lat (4)
nie jest produkowany we Wlocławku
- 25 1
-
2021-11-10 08:11
Ale we Włocławku produkowany jest keczup przez Polski Cukier. (3)
Wcześniej nazywał się "Dworski".
- 13 1
-
2021-11-10 12:32
Dworski był całkiem niezły ale chyba go już nie ma w ofercie. (1)
Producent zmienił nazwę? Jak to się teraz nazywa i gdzie jest dostępne?
- 2 0
-
2021-11-10 15:55
berg
już sie nie nazywa Dworski tylko po prostu keczup Polskie Przetwory . Ja kupuje go w Kauflandzie
- 3 0
-
2021-11-10 19:14
Paprykarz szczeciński jest produkowany w Karnieszewicach pod Koszalinem...
- 0 0
-
2021-11-10 13:15
pomodory z Wkoclawka przeniesli do Lowicza
- 4 0
-
2021-11-10 07:07
I miejsc pracy już nie będzie... (4)
- 142 8
-
2021-11-10 09:17
Będą na budowie u deweloperów. (2)
Czyli fizyczni z kaszub.
- 16 2
-
2021-11-10 10:06
i upa
- 7 3
-
2021-11-10 19:58
I w ochronie
- 5 0
-
2021-11-11 00:07
a portal z tego zyje i przyklaskuje. obyscie zczezli.. bo zniszczyliscie potencial tego miasta razem.
rzadza tu slupy dewelopera
- 4 1
-
2021-11-10 07:08
No i cyk (7)
Będą apartamenty na wynajem po 18 tysi za M2 na miejscu fabryki. Miejscówka całkiem spoko. Jak nie drożej. Ehh co za czasy. A stopy % zaraz po 5
- 128 9
-
2021-11-10 09:56
najbardziej oburzeni sa osoby, ktore juz maja mieszkanie w miescie (5)
100 lat temu tez ludzie byli oburzeni, ze cos sie buduje na oliwskich łąkach, 50 lat temu ludzie byli oburzeni betonozą Zaspy...
- 8 11
-
2021-11-10 10:29
Nie, nie byli. Kiedyś osiedla były sensownie projektowane. (4)
A nie betonowanie działki za działką dla maksymalizacji zysku.
- 14 6
-
2021-11-10 11:28
(3)
Kiedyś gdy budowano Zaspę, blokowisko z wielkiej płyty, to dookoła był krajobraz księżycowy, wszechobecne błocko ani skrawka zieleni. Zewsząd walały się materiały budowlane, ogólny bałagan i chaos. Wykończenie bloków z wielkiej płyty też sprawiało wiele do życzenia. Zdarzały się szczeliny pomiędzy płytami, że można było rękę wsadzić. Dzisiaj wiele osób o tym zapomniało, a szkoda.
- 6 3
-
2021-11-10 11:34
tak nie było
- 0 5
-
2021-11-10 14:07
Nie chodzi mi o to, co było wokół ani o jakość materiałów, ale projekt osiedla. (1)
Masz bloki w normalnych przestrzeniach od siebie, nikt nie patrzy sobie w okno, jest dostęp do światła. Wokół bloków masz dużo zieleni i obiekty usługowe. Teraz rządzi interes dewelopera, który kupił działkę i ma w nosie wszystko wokół. A co do jakości wykonania, to nie byłbym wcale taki pewien dzisiaj powstających budynków.
- 4 3
-
2021-11-10 19:42
to nie do końca tak wygląda
Zapominasz o kosztach. Zaspa ma dużo przestrzeni bo za komuny teren był państwowy i niewiele kosztował. Dzisiaj za teren płaci właściciel mieszkania. Gdyby teraz jakiś deweloper tak budował to mieszkania kosztowały by po 30 tys za m2. a większość tej ceny to był by koszt działki i terenów zielonych. Kogo dzisiaj by było stać na taki luksus ?
- 1 1
-
2021-11-10 10:00
po 5 co? po 5 złotycch
- 1 1
-
2021-11-10 07:08
(8)
Deweloper zaciera ręce.
- 124 7
-
2021-11-10 08:13
(6)
no zmyślny agencie sowiecki , a dla kogo ci wstrętni developerzy budują ?
- 12 10
-
2021-11-10 10:34
W pierwszym rzędzie dla siebie - żeby mieć zysk. (3)
Gdzieś na dalszym planie są potrzeby kupującego. Czyli biorąc pod uwagę chory gdański rynek - dominacja małych mieszkań pod inwestycję. W dodatku duże kwoty łożone na marketing i ekspertów do pompowania. Jak chodzi o stworzenie przyjaznego kawałka miasta, w którym się dobrze żyje - to nie należy do sfery zainteresowań.
- 6 7
-
2021-11-10 21:19
Przyjazny kawałek miasta powstał właśnie obok, po dawnych zakładach Unitra Mera...
- 1 1
-
2021-11-10 22:39
jeśli potrzeby kupującego są na dalszym planie
to po co kupuje ? Gdyby nie było chętnych na taki wybrakowany towar, to by tak nie budowali. Wszystkim rządzi kasa, jeśli by budowali tak jak postulujesz to niewielu by było na to stać. Tak już jest że gorszy pieniądz wypiera lepszy, a gorsze budownictwo wypiera lepsze bo jest tańsze. A chętni jakoś cały czas kupują.
- 2 1
-
2021-11-11 09:39
ale w rezultacie obie strony są zadowolone , gdyby nie były nikt by nie kupował mieszkań za kilkaset tysięcy .Chcesz mieć kawałek przyjaznego terenu kup sobie działkę ale kup a nie wymagaj . ciekawe co byś napisał gdyby ci do ceny mieszkania doliczyli twoją cżeść parku koło domu , oj by się działo!
- 0 0
-
2021-11-10 10:48
w dużej mierze dla rynku zagranicznego, innych korpo i zachodnich emerytów
dla nas, gdańszczan, ta zamiana to strata, nie tylko sentymentalna
- 6 4
-
2021-11-10 10:52
nie dla gdańszczan ani gdynian..apartmenty są dla wawy, krakowa, wrcoka. po 30 sierpnia stoja..puste
- 7 4
-
2021-11-10 10:19
skoro na tym zarabia to zaciera ręce - co wtym dziwnego , płakać ma ?
- 3 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.