• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baterie i silniki z Mevo wystawione na sprzedaż

Krzysztof Koprowski
15 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym. Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym.

Zdemontowane z rowerów Mevo baterie i silniki zostały wystawione na sprzedaż. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać te elementy odpowiednio po 220 i 480 zł netto za sztukę. Zdaniem stowarzyszenia sprzęt jest w dobrym stanie i nadaje się do ponownego wykorzystania.



Czy uda się znaleźć kupca na elementy z rowerów Mevo?

Na sprzedaż Obszar Metropolitalny wystawił dokładnie 1000 sztuk baterii i 1000 sztuk silników, które zostały zdemontowane z rowerów Mevo w ramach przekształcenia jednośladów na rowery tradycyjne (bez wspomagania elektrycznego).

Silniki i baterie były w użytku tylko przez kilka miesięcy - od kwietnia do października 2019 r., zaś potem trafiły do magazynów. Jednak zdaniem stowarzyszenia nadal nadają się do ponownego wykorzystania według pomysłu potencjalnego nabywcy (nabywców).

- Urządzenia były przechowywane w zamkniętych i ogrzewanych pomieszczeniach. W tym czasie baterie były ładowane, aby nie straciły swoich parametrów. Według analiz, jakie przeprowadził dla nas Instytut Maszyn Przepływowych, baterie są "zdrowe", a ich pojemność jest nadal większa niż wartość znamionowa. Co oznacza, że mogą być ponownie wykorzystanie np. jako elementy magazynów energii - mówi Alicja Mongird, rzecznik stowarzyszenia OMGGS.
  • Specyfikacja baterii wystawionych na sprzedaż.
  • Specyfikacja silników rowerowych wystawionych na sprzedaż.

Nietypowe rozwiązania zastosowane w bateriach



W specyfikacji silników czytamy, że posiadają widoczne oznaki korozji, ślady użytkowania (rysy) oraz zużyte zębatki. Ich moc znamionowa to 250 W, napięcie pracy 36 V, zaś maksymalny moment obrotowy 80 Nm.

W zakresie akumulatorów są to ogniwa litowo-jonowe o pojemności 375 Wh i napięciu pracy 36 V. Baterie posiadają nietypowy typ złącza oraz blokadę ładowania, która wymaga specjalnego oprogramowania. Stowarzyszenie nie oferuje jednak ładowarek ani oprogramowania na sprzedaż.

- Spółki NB Tricity oraz Nextbike Polska wbrew treści umowy nie przekazały licencji na oprogramowanie służące do zarządzania systemem rowerowym Mevo. Ładowarki nie były natomiast własnością OMGGS. Dla rzeczoznawców i analityków nie był to jednak problem. Potrafili oni te baterie obsłużyć i ocenili, że nie powinien to być problem dla potencjalnych nabywców - przekonuje rzecznik stowarzyszenia.

480 zł netto za silnik oraz 220 zł netto za baterię



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać każdy silnik za kwotę co najmniej 480 zł netto sztuka oraz baterię za kwotę 220 zł netto sztuka.

Zainteresowane podmioty mogą składać swoje oferty do 24 czerwca, zaś do 17 czerwca, po wcześniejszym umówieniu, możliwe jest obejrzenie sprzętu bezpośrednio w siedzibie stowarzyszenia.

Miejsca

Opinie (223) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • oferta wydaje się spoko (8)

    ale to stało 2 lata nieużywane i chyba pod chmurką, to te baterie raczej na pewno są już nic nie warte

    chociaż cena nowego, podobnego zestawu z chin to jakieś 8 razy więcej, więc może komuś się opłaca majsterkować

    • 35 53

    • (2)

      A może najpierw przeczytaj treść artykułu? Czy piszesz bzdury aby pisać?

      • 28 11

      • (1)

        a ty w to uwierzyłeś to pewnie wierzysz że sieciówki nie sprzedają tv powystawowych jako używanych

        • 12 2

        • on we wszystko wierzy

          bog mnie pokaral takim glupim chlopem

          • 1 0

    • na mevo samorządy straciły kilkadziesiąt milionów złotych

      czy ktokolwiek odpowiedział za ten przekręt?

      • 23 1

    • Nawet nie wiesz jaki wielki rynek zbytu jest na używane baterie (3)

      A tutaj są one nawet sprawdzone i ładowane w okresie składowania. Zejdą jak ciepłe bułeczki

      • 1 9

      • skąd wiesz że były ladowane (1)

        jesteś urzędnikiem ?
        podpisz sie

        • 3 0

        • gorzelak

          • 0 1

      • Na nowe jest wiekszy

        a Ty i ja za nie zapłaciliśmy. Gdzie jesteśmy teraz? W czarnej d.. czyż nie?

        • 1 1

  • To miasto zawsze będzie mi się kojarzyć z aferami jak Amber Gold i Peło (10)

    • 118 36

    • Ot, skojarzenia obywatela (3)

      San Escobar !

      • 17 10

      • POkemon tobie jak zawsze nawet jak ci sie bedą na dzbanek odlewac to powiesz ze to deszcz pada:) (1)

        • 8 5

        • pisu pisu

          • 2 2

      • Po sprzedała nawet Polskie Kolejne Linowe

        • 11 5

    • ciekawe co

      Sigmund Freud na to

      • 5 1

    • A nie kojarzy Ci się z prywatną księgową Obajtka z prywatnej firmy w Pcimiu.... (4)

      ... a teraz szefową Lotosu? To może z Prałatem pedofilem też Ci się nie kojarzy? Albo z Biskupem Flaszką? Z Kurskim i jego niepokalanym poczęciem dwóch pierwszych małżeństw też nie?

      • 17 13

      • Raczej że Sławkiem.N który ma zarzuty kierowania grupa przestępczą. Złoty chłopak PO (1)

        • 11 12

        • Sławek N. i jego warte miliony nogi od stołu

          Toż to kwintesencja małej Sycylii czyt. Trójmiasta.

          • 9 5

      • Zdecydowanie, coś z tym miastem jest nie tak :) (1)

        • 7 4

        • Dlatego trzeba pilnować Polski Ryże nieszczęście wróciło

          • 2 3

  • (1)

    To musiał być planowany wałek i planowana upadłość od samego początku.
    Te rowery to najtańszy marketowy chłam. Nie ma nawet teoretycznej możliwości, żeby te rowery przetrwały w transporcie współdzielonym.

    • 112 2

    • Tym bardziej, że stoi to pod chmurką przecież a klimat nie rozpieszcza

      Założenia tam były typu 30 PLN utrzymanie roweru rocznie - nic dziwnego, że budżet się nie spinał. Dodatkowo te wszystkie obejścia - np. przerabianie błotników tylnych na przednie itp. haha
      Teraz na pamiątkę można sobie kupić silnik czy baterię i wstawić do jakiejś gablotki. Za parę lat może mieć niezłą wartość kolekcjonerską.

      • 16 2

  • (3)

    Czy ktoś za to odpowiedział z imienia i nazwiska ???

    • 116 2

    • Nikt jeszcze premie dostali i obecnie nowe mevo juz towrzyli kolejny raz pokazujac nieudolnosc

      chcesz nazwisk są na stronie to miedzy innymi oficerowie rowerowi z trójmiasta!

      • 26 0

    • Hahaha (1)

      Jeśli będzie jakiś proces to będzie "w sprawie" a nie "przeciw...."

      • 7 1

      • Grzelak,dulcyna

        • 3 0

  • złom (4)

    te rowery stały na amberexpo i pod stadionem pod gołym niebem , To jest szrot.
    Ładowali te baterie chałupniczo , ładowarki jakieś łatane , aż zapaliło się to . Jak pracowałem w ochronie to straz przyjechała zeby to ugasić kupa dymu była, To pewnie juz szmelc

    • 83 3

    • nie stały. (2)

      były w szkole przy Traugutta. Tydzień je tirem wywozili kilka miesięcy temu.

      • 3 10

      • zanim w szkole sie znalazly to gdzie byly??? Pod stadionem. (1)

        • 12 0

        • Tego nie wiem

          Ale widziałem ładowanie do dużych naczep.

          • 2 1

    • Strasznie bujają na Morzu Możliwości

      Też od razu przypomniał mi się widok placu przy Amber Expo, regularnie mijałem to w drodze do pracy skracając drogę przy torach... ciepły suchy magazyn XD

      • 1 0

  • A jaki model ogniw użyty w bateriach?

    Jaka pojemność? pewnie tanie 2500mAH. Wtedy ponad 5zł za sztuke na depakiet to drogo.

    • 28 3

  • Super sprawa ja znalazłem dla siebie nawet fragment gąsiennicy i celownik

    dziwne

    • 37 3

  • nie lepiej było to sprzedać w całości?

    • 35 0

  • to może kasę oddać (2)

    userom co mieli wpłacone, a niewykorzystane...

    • 50 0

    • Userzy niech jada do USA. (1)

      Niech Ameryka płaci userom

      • 1 4

      • o przelewach międzynarodowych słyszał?

        • 1 0

  • Prąd coraz droższy (3)

    Biznes się nie będzie kręcił nawet jak uruchomią mevo.18.0

    • 48 1

    • wcale nie bedzie (1)

      Jak wynajem rowerów byłby dochodowy to prywatne firmy by już udostępniały rowery tak jak hulajnogi. Rowerów się nie opłaca udostępniać dlatego państwo "musi" to zorganizować, a skoro jest to państwowe to wyjdzie kolejny miś na miarę naszych możliwości. Kupią rowery zlicytują rowery, kupią koła zlicytują koła itd.

      • 10 1

      • czy aby prywatne firmy nie piorą kasy ?

        albo masz "tanie" banany z Kolumbii (tylko czasami jakiś proszek ktoś znajduje w kartonie)

        • 2 0

    • No nie będzie

      ważne że 18 razy pewna grupka zarobi na wałkach z publicznych pieniędzy

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane