• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Baza trolejbusów i inne atrakcje od zaplecza

Patryk Szczerba
9 maja 2019 (artykuł sprzed 3 lat) 
Opinie (48)
Pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej zapraszają do zajezdni w niedzielę. Pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej zapraszają do zajezdni w niedzielę.

Zwiedzanie zakamarków zajezdni trolejbusowej, ale także bazy autobusowej przy ul. Platynowej oraz hangaru SKMCisowej to niektóre z atrakcji Dni Otwartych Funduszy Europejskich. W weekend otwarte będą też inne miejsca w Trójmieście powstałe dzięki środkom z UE.



Bierzesz udział w organizowanych "dniach otwartych"?

Trolejbusy na ulicach Gdyni widać codziennie, ale tylko pasjonatom zdarza się zaglądać regularnie do mieszczącej się przy ul. Zakręt do Oksywia zajezdni. W niedzielę w godz. 10-15 wszyscy chętni będą mieli okazję, by przekonać się, jak miejsce stacjonowania pojazdów wygląda od środka.

Dzień wolny oznacza też, że pojazdów będzie więcej. Zostaną zaprezentowane także nowo zakupione trolejbusy. Oprócz tego tradycyjnie będzie można przejechać się zabytkowymi pojazdami i poznać ich historię.

Wydarzenie jest organizowane w ramach Dni Otwartych Funduszy Europejskich.

Wycieczka po zajezdni trolejbusowej


W ramach Dni Otwartych będą organizowane też inne wydarzenia. W piątek w godz. 10-15 w bazie Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej przy ul. Platynowej w Gdyni będzie można zwiedzić miejsca niedostępne na co dzień dla osób spoza firmy, takie jak: myjnia autobusowa, stacja paliw, zaplecze techniczne czy warsztat.

Także w piątek przewidziano atrakcje dla miłośników kolei, a konkretnie uczniów szkół średnich. W siedzibie SKM - w Gdyni Cisowej Postojowej odbędzie się piknik. W programie przejazd przez myjnię, zwiedzanie kabiny maszynisty, przejazd drezyną. Kolejarze zapraszają chętnych w godzinach od 10 do 14.

Montaż ładowarek USB w pociągach SKM


Z kolei w sobotę, między godz. 10 i 14, zapraszają do siebie pracownicy oczyszczalni ścieków "Dębogórze". Na początek będzie można obejrzeć i wysłuchać prezentacji multimedialnej nt. technologii oczyszczania ścieków. Spacer po oczyszczalni odbywa się grupach liczących maks. 20 osób, wejście o każdej pełnej godzinie.

W swoje progi zaproszą też m.in. Centrum Sąsiedzkie Przystań Śmidowicza 49, Teatr Muzyczny, Uniwersytet Morski czy Leśny Ogród Botaniczny "Marszewo".

W Gdańsku, w sobotę w godz. 10-16 do swojej siedziby przy ul. Rybaki Górne zaprasza Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Zwiedziliśmy oczyszczalnię ścieków Gdańsk Wschód


- Będzie wiele atrakcji i niespodzianek, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Nie zabraknie konkursów z super nagrodami! Osoby, które przyjadą rowerem, hulajnogą lub na rolkach otrzymają atrakcyjne upominki. Miłośników literatury zapraszamy do kąciku bookcrossingu, ciekawe książki będzie można zabrać do domu - zachęcają organizatorzy.

Więcej szczegółów dotyczących wydarzeń w ramkach pod artykułem

Wydarzenia

Dni Otwarte Funduszy Europejskich

dni otwarte

Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Gdyni

dni otwarte

Miejsca

Opinie (48) 5 zablokowanych

  • (1)

    Atrakcje na zapleczu w bazie trolejbusów

    • 0 0

    • Bedziesz mogl pociagnac druta od trajta...

      • 0 0

  • Nie przesadzajcie z tymi (7)

    funduszami europejskimi.
    Zajezdnia PKM ul.Platynowa została oddana do użytku w 1994 roku. Stacja postojowa pkp skm gdynia Cisowa jeszcze wcześniej bo pod koniec lat 80-tych...w PRL-u.Powstanie zajezdni PKM i PKA i akurat też tej drugiej tej na "Kaczych Bukach" trochę póżniej - związane było ze zmianą zagospodarowania terenów po WPK Gdynia przy ul.Aleja Zwycięstwa 96/98. Tam powstały PPNT i Centrum Nauki Eksperyment. Natomiast w 2007 roku otwarto zajezdnię trolejbusową PKT leszczynki/ Grabówek ul.Zakręt do Oksywia 1 ,-to i dopiero wtedy coś dodatkowo UE dała ale w złotówkach w dofinansowaniu z funduszu "zachętowego" po wcieleniu Polski do EU w 2004 r.

    • 11 4

    • Warto zobaczyć w bazie PKP-SKM (1)

      ten przymocowany do bramy wjazdowej kokpit EZT serii EW 58-019.
      Toż to mistrzostwo świata zrobić takie dzieło....Swoją drogą sama konstrukcja EZT serii: EW 58 (3WE, 3WEa)-jeszcze z czasów PRL-u to było coś na dobrym poziomie. Projekt i składy wykonano pod kątem potrzeb aglomeracji trójmiejskiej. To "cudo" posiadało aż 8 silników trakcyjnych o łącznej mocy 1640 KW-V Max 120 km/h i przyspieszenie 0.9 m/s2- To było takie PRL-owskie- prawie- "pendolino" ( wyprodukowano 28 szt tych EZT.)

      • 3 0

      • Bzdura na kolkach z tym wrakiem przyspawanym do hali..jeszcze go znieksztalcili, przesuwajac wozek do przodu pod sam plug prawie...zanada ta spolka...

        • 0 0

    • Jak nie będzie już ropy naftowej i węgla
      to uruchomimy tramwaje konne jak to było w XIX wieku.
      Warto opracowywać już jakieś koncepcje i wizualizacje. Za 30-40 lat jak znalazł....

      • 1 0

    • No to w tych "zajezdniach"

      teraz jest duży ruch w porządkowaniu/malowaniu etc.
      To tak jak pamiętam jeszcze z zasadniczej/przymusowej/służby wojskowej w PRL-u/ i III RP-takie 'zjawisko"-nazywało się "paniką"-bo będzie "inspekcja" i przyjedzie "ktoś ważny".... Nieprawdą jest tylko to, że trawę też kazano malować na zielono ale za to na drzewa to wchodziliśmy strząsając liście....To były czasy.....

      • 2 0

    • W kwietniu widziałem

      jak na naczepach z Gdyni w kierunku Wejherowa/Lęborka ... wywożono 2 trolejbusy
      marki Mercedes MB 0405 NE czy tam MB 0405N2E-nie znam się, ale były już ogołocone ze wszystkiego-same "szkielety" smutny widok.....Numery zaczynały się na 30xx

      • 0 0

    • Na terenie oczyszczalni to

      zawsze fajnie pachnie .. a teraz kwiatkami" bo jest wiosna...

      • 1 0

    • Obwodnicę Trójmiasta

      wybudowano w całości i bez funduszy z UE jeszcze za tow.E. Gierka....Budowę Estakady Kwiatkowskiego zaczęto w 1974r. ale nie ukończono do 1990r -były odcinki z dużymi "przerwami" w ciągłości pasów ruchu..
      Dopiero w 1998r. została całkowicie ukończona przez Gminę Gdynia. Dodatkowe zjazdy/podjazdy-powstawały w latach 2000/2001 -jeszcze przed przystąpieniem do " euro-stołu". Natomiast "leśny" odcinek (2.7 km) Estakady Kwiatkowskiego wybudowano w latach 2006-2008r. i tu fundusze z UE były.

      • 9 1

  • Jutro zajezdnia PKA (5)

    Warto wspomieć że 10 mają między 10 a 15 będzie zwiedzanie zajezdni PKA na Platynowej.

    • 5 6

    • rok temu tez zapowiadali ,pojechałam z Dąbrowy i okazało się że nic nie było

      • 0 0

    • Ale serio

      • 0 0

    • (2)

      Będzie prezes LŽ czy na chorobowym?

      • 0 0

      • . (1)

        Podobno ma go nie być. Będzie za to pozostała śmietana.

        • 0 0

        • A jajca będą?

          • 0 0

  • Trolejbusy są dobre ale dalej stoją w korku ... (6)

    I zajmują miejsce na ulicach ... Tramwaje są jeszcze lepsze bo jeżdżą bez korkowo .. ale stają na skrzyżowaniach ... Czemu nie są puszczone pod !! Ma to być metro tylko naziemne ale na każdym skrzyżowaniu trafi 1min dwie ... a wiec przejazd przez całe miasto mógł by się skrócić nawet o połowę ... Gdyni nie proponuje bo przy użyciu farby się nie da ale Gdańsk jest bardziej rozwojowy więc może sie udał pozyskać pieniądze z uni i puścić pod albo odwrotnie auta pod a tramwaje nad... co łatwiej!!

    • 10 18

    • Typowe głupie myślenie przeciętnego Polaka (1)

      Tramwaje jeżdżą bez korkowo?
      Myśleć barany, jeżdżą bez korkow bo mają swój pas. Gdyby trolejbus miał taki pas też by jeździł bez korkowo. Do tego jak się zepsuje można go ominąć. Takim pasem mogą jeździć też bez korkowo służby, a torami kto?

      Ale nie jak zrobią buspas to od razu lament, że korki powodują.

      myśleć!!!

      • 0 1

      • fdg

        a czemu by nie można wybetonować torowiska tak, żeby oprócz tramwajów mogły po tej przestrzeni jeździć również autobusy czy karetki? Tak jest w krakowie i sprawdza się. Nie trzeba wydzielać buspasa paraliżując ruch samochodowy.

        • 0 0

    • Dlatego potrzebne są buspasy

      • 1 0

    • Tramwaje są dobre, ale do pierwszej awarii... (2)

      a o to w Gdańsku niestety bardzo łatwo. Wystarczy, że zepsuje się jeden z nich, że pęknie szyna, rozjazd - reszta stoi i czeka zmiłowanie Boskie. Nie znamy tego problemu w Gdyni. Trolejbus chowa "szelki", a reszta pruje do przodu.
      No i te nieporównywalne koszty zakupu i eksploatacji. Zakup nowego tramwaju to koszmar...

      • 9 1

      • Pruje... ciekawe jak w wiecznym korku, tramwaj nawet jak się raz na miesiąc zepsuje to wciąż jest lepszy na tle autobusu / trolejbusu

        • 1 1

      • ...pozostaje 20 bez bateryjnych, jeżdżących nieodświętnie :p
        TE nowe, wychwalane - obiektywnie to szroty jakich mało. Dlaczego? mało miejsca w środku (porównać do wozów 3087-3092), pojazdy zakupione za grube miliony na zamówienie a nieprzystosowane do realiów Gdyńskiej dystrybucji biletów.
        Jedyny progres w porównaniu do poprzedniej serii to baterie trakcyjne cała reszta od strony zarówno jakości jak i konkretnych rozwiązań to dno!!!

        • 4 0

  • ale mi atrakcja !

    • 0 1

  • (1)

    Legoland się chowa

    • 6 2

    • a ja pójdę

      zobaczyć ten hangar skm - może mają tam schowany A380

      • 0 0

  • To w Gdyni jeżdżą jeszcze takie stare trolejbusy jak na zdjęciu? (5)

    • 11 11

    • Nie, to trolejbus z Gdańska ;)

      • 0 0

    • (1)

      nie starsze niż tramwaje w gdańsku

      • 1 0

      • akurat Gdynia ma najnowszy tabór / w całej Polsce

        • 1 1

    • Są naprawdę niezłe. (1)

      Proste w konstrukcji i eksploatacji. No i, co najważniejsze, made in Gdynia.

      • 5 5

      • ZIŁ'y były najlepsze

        w lecie okno można było otworzyć naprawdę ... a nie to co teraz lufcik
        w zimie ogrzewanie grzało naprawdę ... a nie to co teraz, cuś tam ledwo ciepłem dmucha

        • 0 0

  • a kiedy zwiedzimy gdynski port lotniczy i posiadlosc na ktorej meiszka szczur

    • 0 2

  • Szkoda, że w gait mimo podwyżki płac wypłaty albo takie same albo niższe.

    • 1 1

  • Dlaczego szczurek nie buduje nowych lini dla trolejbusow? (2)

    • 9 11

    • a dlaczego ty jeszcze zużywasz tlen potrzebny roślinkom?

      • 0 0

    • Ponieważ mamy rok 2019 i już nie trzeba.

      Prawie każdy gdyński trolejbus może już jeździć poza trakcją - i to spore odcinki. Teraz wszystko zależy od potrzeb i pomysłowości ZKM.

      • 5 5

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.