• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą bezpośrednie PKM-ki z Gdańska do Kościerzyny. Kolejowa ofensywa na lato

Maciej Naskręt
8 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Od grudnia zmniejszy się o 25 proc. liczba połączeń na linii PKM. To wymagało zmian w rozkładzie jazdy i połączeniach. Od grudnia zmniejszy się o 25 proc. liczba połączeń na linii PKM. To wymagało zmian w rozkładzie jazdy i połączeniach.

Pociągi PKM mają pojechać bezpośrednio z Kościerzyny do Gdańska, o co długo zabiegali pasażerowie. Czy będą zadowoleni, skoro we Wrzeszczu będą musieli przesiadać się na SKM-kę do centrum Gdańska? Odpowiedź na to pytanie poznamy 12 grudnia, kiedy rozkład po zmianach wejdzie w życie. Niebawem - 12 czerwca - zmienia się też rozkład jazdy na kolei. Sprawdzamy, czy na lepsze.



Jak oceniasz zmiany w ruchu planowane na linii PKM?

Zacznijmy jednak od kwestii związanych Pomorską Koleją Metropolitalną. Kilka tygodni temu - w maju - doszło do likwidacji kilkudziesięciu połączeń w rozkładzie na liniach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wywołało to ogromne kontrowersje. Zmiany, zdaniem władz samorządu województwa - organizatora ruchu kolejowego w województwie - były podyktowane m.in. wysokimi kosztami finansowania połączeń przez samorząd wojewódzki i małym zainteresowaniem niektórymi połączeniami ze strony pasażerów.

Na domiar złego cięcia na linii PKM zbiegły się z rezygnacją ze stanowiska prezesa spółki PKM - Krzysztofa Rudzińskiego.

Władze samorządu województwa próbują teraz rozdmuchać kłębiące się nad Pomorską Koleją Metropolitalną ciemne chmury. Jako organizator przewozów kolejowych w województwie postanowiły zmienić połączenia na nowym szlaku, które zaczną obowiązywać już 12 grudnia.

- Planowany rozkład na tamten okres poznamy na dniach. Ustalany jest on przez przewoźnika i zarządcę linii PKP. Powinien ujrzeć światło dzienne na pewno jeszcze w czerwcu - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Sprawdź aktualny rozkład jady pociągów SKM i PKM.

Planowane trasy pociągów PKM. Planowane trasy pociągów PKM.
Zmiany na trasie Gdynia - Kościerzyna

Najpoważniejsze zmiany mają dotyczyć trasy z Gdyni do Kościerzyny. Praktycznie wszystkie pociągi mają omijać stację w Osowej. Składy będą zjeżdżały do Wrzeszcza, gdzie będzie następowała kilkuminutowa zmiana czoła pociągu i dalej pojedzie on do Gdyni Głównej. W efekcie pociągi PKM zatrzymają się w Oliwie i w Sopocie.

Co ważne, taka podróż ma się wydłużyć o ok. 13 minut względem przejazdu przez Osową i Gdynię Wielki Kack.

Dodatkowo, w dni powszednie, jako uzupełnienie oferty pojadą trzy pary pociągów z Kościerzyny do Gdyni - dotychczasową trasą przez Osowę. Składy zatrzymają się na wszystkich stacjach i przystankach. Wstępnie w Gdyni mają przyjechać po godz. 6 i 7 oraz przed godz. 19, w przeciwną stronę odjadą z Gdyni po godz. 14, 15 i 19.

Na razie bez odpowiedzi pozostaje pytanie, czy połączenie z Kościerzyny przyciągnie pasażerów. Świadomość przesiadki we Wrzeszczu na pociąg do centrum Gdańska może nadal wiele osób zniechęcać. Nadmieńmy, że na stacji właśnie we Wrzeszczu od dłuższego czasu pasażerowie zgłaszają problemy przy przesiadkach ze względu na brak m.in. systemu informacji pasażerskiej. To zadanie PKP PLK.

- Ruch na linii PKM od 12 grudnia będzie wyraźnie zmniejszony - nawet o 25 proc. Nie można było ciąć dotychczasowych połączeń na oślep. Zaproponowane kursowanie to kompromis, maksimum tego, co można było zmieścić w ramach zakontraktowanych z SKM-ką kilometrów pracy - mówi Paweł Rydzyński, ekspert ZDG TOR, który brał udział w projektowaniu połączeń.
Co ważne, pociągi jadące z i do Kościerzyny, nie zatrzymają się się na przystankach PKM w Rębiechowie, Matarni, Brętowie i Niedźwiedniku.

Pociągi z Kościerzyny do Gdańska Wrzeszcza mają podróżować 67 minut. Pociągi z Kościerzyny do Gdańska Wrzeszcza mają podróżować 67 minut.
Czy stała częstotliwość kursów przyciągnie pasażerów?

Pozytywną zmianą będzie wprowadzenie taktu - stałej częstotliwości kursów pociągów PKM. W godzinach szczytu częstotliwość kursowania pociągów pomiędzy Wrzeszczem, Żukowem i Borkowem wynosić będzie 30 minut. Taki efekt udało się osiągnąć dzięki temu, że pociągi z Kościerzyny do Gdańska oraz Gdańsk - Kartuzy kursować będą na przemian.

Pociągi z Kartuz tak jak teraz kursować będą do i z Gdańska Głównego. Odjazdy z Gdańska będą odbywać się w równym cyklu co 60 min w godz. 7:10-18:10. Będą też pociągi o godz. 6 i po 18.

Stracą mieszkańcy Gdyni

Według najnowszej propozycji samorządu województwa, składy kursujące z Gdańska Wrzeszcza, przez lotnisko, do Gdyni, jeździć będą co 60 minut. Do tego w godzinach szczytu pojawi się również kilka polepszających ofertę pociągów w relacji Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa.

Planowany rozkład trzeba potraktować jako tymczasowy - do momentu wybudowania przystanków PKM przy linii kolejowej 201 na terenie Gdyni. Co ważne, na szczęście pociągi z Gdyni będą skomunikowane pomiędzy pociągami Kartuzy - Gdańsk Gł. i Gdańsk Wrzeszcz - Gdynia Gł.

Planowane zmiany to dowód, że PKM ma być linią raczej regionalną niż aglomeracyjną. Planowane zmiany to dowód, że PKM ma być linią raczej regionalną niż aglomeracyjną.
Letnia ofensywa kolei nad morze

Przed nami 12 czerwca, czyli letnia zmiana rozkładów jazdy na kolei. Szykuje się wiele zmian, z których szczególnie ucieszą się osoby planujące wypoczynek nad otwartym morzem. Kolejarze zacierają ręce i liczą, że w tym roku tysiące podróżnych zrezygnuje z pobytów zagranicznych i uda się koleją nad morze.

Pierwszym z dużych przewoźników są Przewozy Regionalne. Na okres sezonu turystycznego od 25 czerwca do 31 sierpnia przygotowano ofertę przewozową na odcinku Gdynia Główna - Hel.

Wzrośnie liczba uruchamianych przez Przewozy Regionalne pociągów do 13 par w relacjach Gdynia - Hel. Obecnie jest ich 10. Ponadto, będzie kursować pociąg z Gdyni do Władysławowa i z powrotem.

- W związku z dużą frekwencją podróżnych, cztery pary pociągów w relacji Gdynia - Hel będą kursować w składach wagonowych - 5 wagonów piętrowych - przystosowanych do przewozu większych grup podróżnych, a także rowerów i wózków. Składy pozostałych pociągów będą także zwiększone - będą to dwa autobusy szynowe lub autobus z wagonem - mówi Benedykt Plotta z gdyńskiego oddziału Przewozów Regionalnych.
W autobusach szynowych liczba przewożonych rowerów jest ograniczona maksymalne do sześciu sztuk.

Pięć dodatkowych pociągów nad morze od PKP Intercity. Pięć dodatkowych pociągów nad morze od PKP Intercity.
Znika najtańsze połączenie z Gdańska do Warszawy

W nowym rozkładzie ujęto także dodatkowe pociągi krajowego przewoźnika - PKP Intercity. Oprócz pociągu TLK Gemini, który ma być pierwszy pospiesznym składem od lat na linii kolejowej z Gdyni do Kościerzyny pojadą dodatkowe pociągi pospieszne przez Trójmiasto do Helu - TLK Mars z Krakowa, TLK Aquarius z Katowic i TLK Astra z Wrocławia. Będzie także pociąg EIC Jantar z Warszawy. Wszystkie wspomniane składy przejadą przez Trójmiasto i pojadą do Helu.

PKP Intercity zdecydowało się na zawieszenie, od 25 czerwca, kursowania składu TLK Rataj relacji Gdynia Główna - Warszawa. Jak tłumaczy przewoźnik, powodem tej decyzji była niska frekwencja pasażerów.

W efekcie pasażerowie muszą szukać miejsca w droższych pociągach.

- Pasażerowie podróżujący na trasie do i z Trójmiasta mają zapewnione alternatywne połączenia - mówi Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Prywatny przewoźnik Arriva też planuje uruchomienie sezonowych połączeń. Prywatny przewoźnik Arriva też planuje uruchomienie sezonowych połączeń.
Arriva zaprasza do Słonecznego Patrolu

Prywatny przewoźnik Arriva uruchomi nowe wakacyjne połączenia w relacji Bydgoszcz - Gdańsk - Władysławowo - Hel. Pociąg Słoneczny Patrol w relacji Bydgoszcz - Hel - Bydgoszcz będzie uruchamiany codziennie przez cały okres wakacji. Uzupełnieniem oferty będą pociągi Leżak i Parawan kursujące na odcinku Hel - Władysławowo, dzięki którym będzie można szybko, nie stojąc w korkach, przemieszczać się po Półwyspie Helskim.

- W pociągach wakacyjnych będą obowiązywać promocyjne oferty, zniżki na bilety powrotne oraz dla osób podróżujących z rodziną. Połączenia uruchamiane na odcinku Hel - Władysławowo objęte zostaną taryfą strefową - wyjaśnia Joanna Parzniewska, rzecznik prasowy Arriva.
Kolej Mazowieckie proponują sprawdzoną ofertę z Mazowsza nad morze. Kolej Mazowieckie proponują sprawdzoną ofertę z Mazowsza nad morze.
Koleje Mazowieckie dojadą m.in. do Trójmiasta

25 czerwca na szlak wyrusza pociąg "Słoneczny" Kolei Mazowieckich. Do Trójmiasta dojedzie w nieco ponad trzy godziny, a następnie dowiezie podróżnych do Ustki.

Skład ruszy o godz. 7:46 z Warszawy Zachodniej (Warszawa Wschodnia 8:14). Do Gdyni Głównej "Słoneczny" dotrze o 12:02. Następnie pojedzie aż do Ustki (14:15). Z Ustki w podróż powrotną wyruszy o 16:32. Z Gdyni zaś zabierze podróżnych o godz. 18:28 i dowiezie ich do Warszawy Wschodniej na 21:53. Pociąg będzie kursować codziennie, aż do końca wakacji, czyli do 31 sierpnia.

- Cena biletu, bez zniżek, wynosi 45 złotych do Gdyni. Obowiązują ulgi handlowe i ustawowe, w związku z tym np. studenci zapłacą 22,05 zł. Bilet normalny do Ustki kosztuje 60 zł - tłumaczy Katarzyna Łukasik z Kolei Mazowieckich.

Miejsca

Opinie (309) 1 zablokowana

  • (21)

    Na 18km trasy poszło tyle kasy a zarządzanie dalej leży. 10 prezesów, 20 dyrektorów, 50 vice itd. A mogło być tak dobrze...

    • 310 8

    • To jest chore! (14)

      Po co jest PKM jako odrębny zarządca infrastruktury? To jest bzdura. Ta linia powinna być administrowana przez SKM podobnie jak linia 250 czyli "dolna" SKM-ka. Wtedy było by mniej prezesów, dyrektorów i tak dalej, generalnie około 100 stanowisk administracyjnych mniej. Widać PKM budowano po to aby zapewnić ciepłe posadki "znajomym królika".

      • 87 4

      • (2)

        Nowy rozkład jazdy PKM to porażka, co 60 min

        • 34 6

        • Raczej rozsądne. Natomiast bilety muszą być te same na wsie środki komunikacji.

          • 10 5

        • A gdy znajdą bardziej rozgarniętych zarządców, to i cała sieć będzie super!

          • 7 0

      • miales zloty rog (9)

        ale przeciez taki byl sens budowy. tak jak ecs i muzeum ii wojny (stad histeria jak pojawil sie pomysl polaczenia). linia pkm moglaby byc hitem gdyby od samego projektu powierzono wszystko co z nia zwiazane fachowcom, ekspertom od transportu. a wszystko powierzono zaprzyjaznionym firemka a calosc "nadzorowali" pan struk ze swilskim. znawcy kolei, eksperci a nawet zwykli ludzie od poczatku wytykali karygodne bledy, jednak byli zagluszani m.in. przez lokalna propagande i media. cisnie sie na usta powiedzenie - miales ch. zloty rog...

        • 47 7

        • . (6)

          A to może powiedz jakich fachowców brakuje w PKM - jako u zarządcy infrastruktury kolejowej. Z jakich to obowiązków zarządcy nie wywiązują się prawidłowo. Bardzo jestem ciekaw.
          Bo opóźnienia wynikające z defektów taboru, układanie rozkładu jazdy i siatki połączeni, czy też obowiązująca taryfa, bądź biletomaty nie należą do kompetencji zarządcy infrastruktury kolejowej.

          • 3 15

          • (2)

            Ukladanie rozkladu nalezy do kompetencji. Nie liczby polaczen ale rozkladu.

            • 4 3

            • ... (1)

              Nie, nie należy w przypadku PKM.
              Rozkład układa PKP PLK.

              • 0 4

              • re

                Rozkład układają przewoźnicy, nie PKP PLK.

                • 0 0

          • A co do k..wy nedzy nalezy do obowiazkow PKM?? (1)

            Nie rozumiesz tumanie, że o to chodzi. Kolesie biorą ciężkie pieniądze i nic nie robią bo nie mają żadnych obowiązków i nich nie leży do ich kompetencji.

            • 20 2

            • ...

              Skoro ty tego nie wiesz to wcale nie znaczy że nikt inny nie wie i że nikt inny nic nie robi.
              Wiesz, w ogóle z czym się wiąże utrzymanie linii kolejowej wraz w prowadzeniem ruchu na tej linii?
              Wiesz, że przez 24h pracują dyżurni i dyspozytorzy ruchu oraz centrum utrzymania i diagnostyki ??
              Już tylko dla tych dwóch zadań potrzebne jest co najmniej 15 osób.
              A gdzie utrzymanie urządzeń SRK, nawierzchni torowej, stacji transformatorowych, systemów teletechnicznych ???
              Jesteś zwykłym dyletantem bez żadnej wiedzy potrafiącym obrażać i obnażać się ze swoją głupotą.

              • 4 9

          • Podstawowe pytanie..........

            Po co to ciężkiej anielki oddzielny zarządca dla 18 kilometrów torów, w dodatku bez sieci trakcyjnej?
            Przecież można było ten odcinek przekazać pod administrację PLK albo SKM.

            • 15 0

        • Nie histeria z powodu połączenia (1)

          A z powodu zmiany MIIWŚ na Muzeum 1939r. gdzie cała ekspozycja jest zebrana, czołgi z późniejszych okresów trwale zabetonowane, ludzie pooddawali w depozyt masę pamiątek rodzinnych i co, wszystko sio bo Tusk zbudował? Słąby argument, a muzeum ładne, takiego nigdzie nie ma, i dobrze położone bo spod Hiltona 5min pieszo.

          • 3 6

          • Właśnie, że histeria

            z powodu połączenia. NIKT, powtarzam, nikt nie chce wyrzucać zebranych eksponatów z muzeum II wś! Jedynie mr Machcewicz straci posadkę, bo zamiast zajmować się zadaniem, uprawia politykę i to w dość niewybredny sposób! Męczennikiem, na swoje nieszczęście, nie zostanie!

            • 0 1

      • ...

        Dopóki SKM nie będzie należeć do Marszałka, dopóty nie ma na to szans.
        Marszałek nie odda infrastruktury Skarbowi Państwa, który jest większościowym udziałowcem SKM.
        Do tego pamiętaj, o ile w ogóle wiesz, że SKM mam wewnętrzny podział na przewoźnika i zarządcę, co nieraz generuje sporo różnych problemów i komplikacji.
        Zresztą ich linia 250 którą zarządzają ma dziwną strukturę własności, bo na podstawie pewnej umowy, jest chyba "dzierżawiona" SKM przez PKP PLK na okres wielu lat.

        • 5 2

    • mogło, gdyby Szczurek chciał aby PKM jeżdziła na północ Gdyni

      • 12 11

    • Kursy PKM co godzinę, łądne przyspieszenie :)) (3)

      • 21 0

      • a z ciekawosci, jak bylo do tej pory? (2)

        • 2 0

        • (1)

          Tak na prawdę zależy od godziny, ale około 15-30 minut na trasie Wrzeszcz-Osowa

          • 7 0

          • Moim zdaniem rozsadniej i taniej byloby dorzucic kilka polaczen na godzine na relacji Osowa - Wrzeszcz

            wzglednie z opcja, ze jeden do GG, a drugi do Sopotu/Gdyni + buspas na Spacerowej, zamiast budowac tunel pod Pacholkiem.

            • 6 1

    • "rzadzic musi slusarz" jak to staszewski spiewal.

      • 0 0

  • Kaszubskie Pendolino (39)

    za które płacą podatnicy z Gdańska. PKS na szynach dla słoików

    • 116 141

    • (10)

      Prostak. Ksenofob. Takim (...) jak ty zawsze musi cos przeszkadzać. Sloik kaszub uchodzca żyd itd

      • 49 16

      • Lokalny patriotyzm. Tylko tyle i aż tyle. btw Kaszub= Słoik. (9)

        Czy Kaszubi pracujący w Gdańsku, Sopocie czy też Gdyni płacą podatki w mieście którym pracują?Śmiem wątpić.

        • 21 25

        • Ile tych podatków lokalnych zapłacisz...

          • 14 7

        • Chłopie lokalny patriotyzm? (2)

          Jak byś chciał w Gdańsku budować cokolwiek jedynie z lokalnych podatków bez dofinansowania z centrum to by połowa miasta z lepianki z g*wna zbudowana była

          Można by jeszcze dodatkowo na granicy miasta postawić budki poboru opłat - jak chcesz gdziekolwiek wjechać na drogi krajowe to sobie będziesz myto płacił, lokalny patrioto. Po pierwsze to jesteś Polakiem, gdańszczaninem w dalszej kolejności, ale pewnie za głupi jesteś żeby to zrozumieć

          • 27 6

          • Kochany... (1)

            Kochany czy ja napisałem , że chciałbym w Gdańsku budować cokolwiek jedynie z lokalnych podatków?NIE. Więc zluzuj poślady. Problem słoików ma każde duże miasto w tym kraju. Prosta sprawa pracujesz , mieszkasz po prostu żyjesz w danym mieście to płac do jasnej ciasnej podatki w danym mieście a nie na swoją wiochę z której uciekłaś z braku perspektyw na coś lepszego.

            • 2 21

            • A może "słoik z Kaszub lub Elbląga" nie życzy sobie

              żeby takiemu kretynowi jak ty cokolwiek w Gdańsku budowano z centralnych funduszy, na które również "słoik" się zrzuca? Więc zamknij się na swojej działeczce i z niej nie wychodź, bo za wszystko w około sam nie zapłaciłeś bezmózgu. Żyjesz w społeczeństwie, a nie w pustelni

              • 21 1

        • Nie, jestes prymitywem. Nie patriota (2)

          • 12 0

          • (1)

            on nie jest prymitywem tylko rasistą

            • 4 3

            • Rykłem srogo.Twoim zdaniem Kaszubi to inna rasa.

              Rykłem srogo.Twoim zdaniem Kaszubi to inna rasa.

              • 6 3

        • Pupcia cię pewnie swędzi, bo ci słoik zabrał pracę w lidlu i musiałeś pójść do biedronki na kasę i już takiego prestiżu nie ma przed znajomymi (że pracujesz w niemieckiej korporacji) ;)

          • 5 2

        • Kupując w Biedronce, Kauflandzie, Lidlu, Ikei itp itd też nie wspierasz lokalnego biznesu.

          • 3 1

    • No właśnie gdzie tu sprawiedliwość?!?

      Za pendolino do Wawy dla słoików z Gdańska, powinien płacić podatnik ze stolicy :)

      • 12 6

    • A Waść skąd? Z Bartoszyc?! (11)

      Gdańsk zawsze był otwartym miastem... Nie mieści ci się to w głowie, no tak, pewnie mówisz na Wrzeszcz, do Zaspy i Starówka... Z Gdańszczanami przez WIELKIE GIE, jest jak z Warszawiakami przez wielkie WU, najbardziej utyskują na przyjezdnych... sami osiedleńcy od 12 miesięcy

      • 20 10

      • Czego nie rozumiesz? (5)

        Miasto (MY) dopłaca do ZKM, PKM i wielu innych.. z naszych podatków. W Gdańsku pracują słoje, które podatki płacą u siebie w Kartuzach czy innym Giżycku, ale z tych dopłat korzystają.. Ciężko zrozumieć?

        • 9 13

        • Twoje 500+ jest bezpieczne, spokojnie.

          • 5 3

        • Podaj mi prosze ignorancie kwote, jaka miasto doplacilo do PKM w roku 2015

          • 8 1

        • dokladnie... (2)

          I jeszcze robią za psi grosz za dwóch.
          Moze i mu stracza ale na pewno nie miastowym o to chodzi...
          Proste pracujesz w wielkim miescie to zapraszamy zyc tutaj a nie gdzie chlebek i benzynka tania... To sani zobaczycie dlaczego tyle lat sie wsciekamy

          • 1 3

          • Chłopaku, Gdańsk to nie Warszawa, bez przesady z cenami... (1)

            Mieszkałem od urodzenia we Wrzeszczu (to taka dzielnica może ją znasz teraz jako Strzyża) i z radością wyprowadziłem się z bloku na Kaszuby, przestrzeń, spokój - polecam. Bez żalu... Moje umiejętności za kierownicą też jakoś się nie zmieniły wraz ze zmianą rejestracji.

            • 1 1

            • Jesli mieszkales na Strzyzy to nie Wrzeszcz...

              Poza tym, mieszkac od urodzenia w bloku we Wrzeszczu to niefart :) Tyle pieknych kamienic, a Tobie sie trafil blok.

              Mimo wszystko wolalbym blok we Wrzeszczu niz Kaszuby na co dzien. Nie, aby Kaszuby nie byly ladne. Wrecz przeciwnie. Cenie jednak swoj czas i nie chce polowy zycia spedzic na dojazdach.

              Co do przestrzeni... Kwestia preferencji wlasnych. Ja niezbyt rozumiem, co ludzie maja z ta zielenia (majac na mysli wielkie polazie haszczy niczyich) czy przestrzenia (majac na mysli luzno porozrzucane bloki na morzu owych haszczy).

              Wole dobrze zaprojektowane miasto, gdzie jest duzo wysokiej jakosci przestrzeni publicznej oraz istnieje zielen miejska przeplatajaca sie niezauwazalnie z normalnym zyciem miejskim.

              • 0 0

      • Przede wszystkim w Gdansku praktycznie nie ma ludzi majacych prawidziwie Gdanskie korzenie (4)

        chyba, ze dziadek przywioziony spod Wilna daje komus prawo nazywania sie Gdanszczaninem. Tyle tylko, ze na 1000-letnie miasto, korzenie 50-70 letnie to raczej zart.

        Gdansk zostal odciety od swojej historii (po raz drugi z reszta, kiedys Krzyzacy wybili juz wszystkich. Ah, ci Niemcy).

        • 11 5

        • Nie do końca. (1)

          Moj dziadek w Wolnym Mieście był zwrotnicowym na kolei.Wermaht wprawdzie zaliczył ale jako patriota u Andersa wojne zakończyl.

          • 10 1

          • Ciesze sie :)

            Ale zauwaz, ze juz babcia i druga czesc rodziny przyjezdna (?).

            To nie jest nic zlego. Taka nasza historia. Podobnie jak fakt, ze zdecydowana wiekszosc Polakow ma pochodzenie wiejskie najdalej w 3 pokoleniu (prawie kazdy ma "babcie na wsi").

            I znowu - to nic zlego. Moze jedynie tlumaczy, dlaczego po polsku "wies" i "wiesniak" maja tak pejoratywne znaczenie. Chocby po angielsku sa to zwyczajne slowa, jak powiesz "what a village" ludzie niezbyt rozumieja o co ci chodzi.

            • 0 0

        • Krzyżacy wybili wszystkich? (1)

          poczytaj lepiej trochę informacji na ten temat.

          • 6 0

          • dokładnie...

            ... najprawdopodobniej zabili kilkudziesięciu zbrojnych z polskiego oddziału, który miał pilnować porządku w imieniu księcia Władysława Łokietka (chyba nie był jeszcze wówczas królem) - o ile nie chcieli się poddać, a pewnie część przynajmniej to zrobiła. Być może przy okazji oberwało się także kilku mieszkańcom miasta i podgrodzia, którzy mieli pecha. TO że później w polskich relacjach, będących elementem pozwu do sądu papieskiego (o ile dobrze pamiętam skarżono w tej sprawie do papieża, jako jakiegoś generalnego szefa wszystkich zakonów) Radunia, Motława i fosy spłynęły krwią, było tylko propagandą, mającą wymusić na Trybunale wyroki odszkodowania lub zwrócenie zajętych terenów przez Krzyżaków.

            • 0 0

    • w lecie (4)

      to trasa o dużym znaczeniu turystycznym. Na pewno lepiej przesiadać sie we wrzeszczu na SKM niż na osowej na autobus.

      • 15 0

      • Nie tylko w miesiącach letnich (3)

        Z moich obserwacji wynika że linia staje się coraz bardziej popularna. Oczywiście mieszkańcy Przymorza, Głównego Miasta itd moga o tym nie wiedzieć, ale ta linia naprawdę pomaga wielu ludziom poruszanie się po okolicy. Że nie jest dochodowa? Może trzeba coś zmienić nie wiem? ale z drugiej strony czy wszystko co leży w zakresie użyteczności puiblicznej musi byc dochodowe? Czy słuzba zdrowia jest dochodowa? Czy policja jest dochodowa? Czy drogi asfaltowe w Trójmiescie sa dochodowe?

        • 15 1

        • Pamietajmy, ze "stara" SKM tez nie jest dochodowa (2)

          • 10 0

          • (1)

            a to akurat dowodzi jakości jej zarządu...

            • 1 4

            • pewnie po czesci tak

              Natomiast nie wiem, czy gdziekolwiek w Polsce sa dochodowe linie kolejowe. To moze znaczyc, ze wszedzie sa zle zarzadzane, albo ze ich celem jest poprawa jakosci zycia w miescie, a nie zarabianie pieniedzy.

              Czy slusznie, nie bede ocenial.

              • 0 0

    • i nie rozjadą Gdańska (1)

      autami a Ty będzie mógł spokojnie wyjść na ulicę i nawet zaparkować

      • 16 0

      • Nie będzie, bo musi zapłacić za parking i to też go boli :)

        • 5 2

    • prosimy o umieszczenie tabliczek (2)

      Dla przyjezdnych: myjemy sie codziennie nie Tylko na Wielkanoc!

      • 8 11

      • Ciebie nauczyła taka tabliczka?

        • 12 2

      • I dla lokalnych: po umyciu nie stosujemy tony dezodorantu lub perfum, a makijaż typu panda jest modny tylko w Azjatyckich dżunglach.

        • 3 5

    • Hahaha,z tymi słoikami to przesadziłeś. (2)

      Jezeli już to Kaszub z słoikami nie przyjeżdża,mamunia mu paczek z smalcem nie wysyła.Kaszub to po pracy wraca w swoje pielesze także mamine słoiki to ma gdzies.Inaczej sprawa ma sie z bosymi Antkami,tym to mamusia az z pod ruskiej granicy sało cebulowe paczką dostarcza.

      • 7 7

      • ha ha! (1)

        Zarabiasz w miescie to mieszkaj w miescie...
        Wtedy dopiero zobaczysz za jakie psie pieniądze tyrasz.

        • 0 3

        • Myślisz, że jak ty to każdy?!

          Proszę cię, takie pohukiwania zaściankowe.

          • 1 0

    • facet sam pewnie

      przyjechałeś albo twoi przodkowie na furmance do Gdańska a się czepiasz Kaszubów czy "słoików"
      Jak twoi przodkowie się urodzili w Gdańsku przed '39 to możesz wtedy się wypowiadać, a tak to jesteś zwyczajnie śmieszny i nie znasz swojego pochodzenia albo go ukrywasz.

      • 3 1

    • pierdoły

      Akurat ciekawe cz ty pracujesz....

      • 0 0

  • Proszę zrobić połączenie do Gdańska Głównego (39)

    W czym leży problem?

    • 184 21

    • (20)

      W tym by pomieścić wszystkie pociągu na peronach w Gdańsku Głównym. Jeśli PKM'ka kończyła by bieg w Gdańsku Głównym, musiała by mieć miejsce na postój w drogę powrotną, tak jak odbywa się to we Wrzeszczu (dwie stojące PKM'ki na jednym torze, lub na bocznym torze między Wrzeszczem a Zaspą).

      • 10 13

      • (2)

        Są wolne miejsca na liniach SKM po uruchomieniu przystanku Gdańsk Sródmieście - tam stoją dwa dodatkowe pociągi.
        Dla chcącego nic trudnego.

        • 40 6

        • puste

          • 3 0

        • nawet gdyby nie było przystanku Śródmieście

          to na Dworcu Głównym jest dodatkowy tor do Nowego Portu (lub jak kto woli do stadionu piłkarskiego).
          Dla chcącego naprawdę nić trudnego.

          • 14 5

      • Jest miejsce (8)

        Od strony Podwala Grodzkiego stoją puste dwa perony.

        • 31 4

        • (7)

          To w takim przypadku mamy pociąg przekraczający wszystkie inne tory między Wrzeszczem, a Gdańskiem Głównym, czyli nawet SKM musiała by być dostosowana do tego ruchu. Odstępy między pociągami muszą być wyraźne (regulacje bezpieczeństwa) i niech coś się stanie, czy to SKM się rozkraczy, czy jakiś wypadek, opóźniony dalekobieżny i już domek z kart się sypie.

          • 13 3

          • Dodam że SKM'ki jeżdżące w obie strony musiał by być dostosowane.

            • 2 0

          • Ale to nie jest żaden problem! (2)

            Do Wrzeszcza jadą normalnie po torze SKM, tuż przed Wrzeszczem jest chyba zwrotnica, dzięki której można zjechać na tor dalekobieżny, dzięki czemu w Wrzeszczu stawałyby na peronie dalekobieżnym, a potem już normalnie na swojej linii. A jeśli nie ma tam takiej zwrotnicy to można ją dobudować. Natężenia ruchu nie ma aż takiego by się nie dało tak zrobić. Zresztą PKM obsługuje SKM Trójmiasto, więc to dla nich nie powinien być żaden problem by zgrać tak rozkłady, by wszystko było w porządku.

            • 9 4

            • Nie rozwalaj linii SKM nr 1 Gdańsk - Wejherowo. Wara ci od niej !!! Wszędzie (1)

              w normalnych krajach pociągi metra, miejskie i podmiejskie są ponumerowane i kursują w stałych relacjach, które krzyżują się na stacjach węzłowych gdzie ludzie przesiadają się.

              Wszędzie są przesiadki i Gdańsk nie będzie tu wyjątkiem. Jakoś w Warszawie nie słyszałem o żądaniach puszczenia części pociągów metra z linii nr 1 na nr 2 w obrębie stacji "Świętokrzyska" i na odwrót. Zatem żaden pociąg z Kabat czy Młocin nie skręci na linię nr 2.

              Więc na wspomnianej "Świętokrzyskiej" trzeba wysiąść z jednego pociągu i udać się na inny peron.

              Tak jest wszędzie na świecie i nie rozumiem ludzi, którym nie chce się przejść kilkunastu metrów z jednego peronu we Wrzeszczu na inny.

              • 6 0

              • a jak czesto jezdzi metro linii 1 i 2?

                Bo tak sie sklada, ze PKM niezbyt mozna nazywac koleja miejska. I na tym polega problem. SKM tez momentami raczej miedzymiastowa.

                Jesli ktos z Osowy musi wysiasc we Wrzeszczu i czekac 10 minut (np. na mrozie -8 st. C - nie tak wiele) to juz moze uzna, ze wlasny samochod to lepsze rozwiazanie. Postoi w korku (ale zajmie mu to tyle samo czasu drzwi-drzwi), a chociaz sobie ustawi klimatyzacje na taka temperature, jaka lubi.

                Przesiadka sama w sobie nie jest zla, ale musi sie odbywac szybko i sprawnie. Najlepiej pod zadaszeniem. Swietnie, jesli bez koniecznosci pokonywania schodow (Moze byloby rozsadniej gdyby PKM i SKM mialy wspolne perony, a nie PKM i PKP, ale mleko sie rozlalo :/ ).

                • 1 0

          • Dlaczego PKM nie wpięto w tory SKM, tylko dalekobieżne? (2)

            debilizm....

            • 7 7

            • Ty jesteś debil i leń że nie chce ci się przejść kilkunastu metrów z jednego peronu (1)

              na drugi na stacji Wrzeszcz.

              • 3 3

              • bez przesady

                temat ten byl podnoszony wielokrotnie. Sadze, ze juz wszyscy dzisiaj rozumieja, ze byl to blad.

                • 1 1

      • jasne jak coś zamiast od razu odjechać stoi kilkanaście minut i czeka na zbawienie

        to nie da rady - u nas w ogóle to nic nie da rady

        • 8 2

      • (3)

        To akurat nie problem, bo perony 4 i 5 od dłuższego czasu są prawie nieużywane.

        • 10 1

        • To akurat problem, bo nie da się przecinać linii SKM przez pociągi PKM-ki kiedy takt SKM wynosi 7,5 minuty (2)

          Perony 4 i 5 niestety pozostaną bezużyteczne.

          • 8 4

          • (1)

            SKM niech kończy na peronach 4 i 5, a PKM na 3. Nikt nikomu nie będzie przecinał torów.

            • 4 4

            • To oznacza skrócenie SKM z GŚ do GG.

              • 8 0

      • Robilismy niedawno

        modernizację E-65 za miliardy, a teraz nie możemy obrócić bezkolizyjnie pociagu na głównym? Brawo!

        • 21 4

      • Ten komentarz to pewnie sam politolog Świlski pisał...

        • 1 0

      • tor do Nowego Portu stoi od lat pusty

        więc miejsce jest,
        no ale PKM to taka kolej co sprytnie unika pasażerów

        • 1 1

    • a ja bym wolał do gdyni.

      bo mieszkam w oliwie.

      • 9 0

    • interesik

      Może skumali się z właścicielami obu galerii - istniejącej i budowanej - by nagonić klientów....

      • 4 4

    • a dlaczego nie Gdynia Północ???

      • 12 2

    • moze jeszcze z 3 pietra

      A dokladnie z sypialni?

      • 0 6

    • Problem w tym iż "nie da się" Taka narodowa przypadłość.

      • 7 1

    • "niedasię". 100 spółek, inna od tego toru, inna od rozjazdu, peron jeszcze kogoś innego, a pociąg jeszcze z innej parafii.

      • 9 1

    • Do Głównego beda jezdzic wszytstkie pociągi z Kartuz (3)

      A problem jest w przepustowości linii , jest jeszcze mnostwo innych pociagów pasażerskich i towarowych ,a pietrowo się nie da.

      W czym leży problem aby sie przejsc 100 m na SKM ? samo zdrowie.

      • 8 2

      • Nie o to chodzi w komunikacji publicznej aby przesiadać się dla zdrowia (2)

        To nie ta dziedzina sztuki :)

        • 1 3

        • Wszędzie masz przesiadki w normalnych krajach, więc co tu tworzysz ? (1)

          Linie są ponumerowane i są w stałych relacjach, gdzie krzyżują się na stacjach węzłowych. Podać ci przykłady ?
          Nigdy nie widziałeś kolorowych schematów linii metra, kolei miejskiej czy podmiejskiej na mapach miast czy przewodników ?
          Warszawa - nikt nie zgłasza żądania aby pociągi z linii nr 1 metra (Kabaty - Młociny, kierunkowo południe - północ) wjeżdżały w połowie na linię nr 2 (kierunkowo wschód - zachód). Stacją węzłową (krzyżową) jest "Świętokrzyska" gdzie musisz przesiąść się z jednej linii na drugą - trzeba poświęcić kilka minut na to. I tak jest wszędzie.

          • 5 0

          • tak, przesiadka nie jest zla

            gorzej, jak pociag PKM jezdzi np. co 20 minut, a SKM co 15 i przyjdzie ci czekac np. 10-15 minut na mrozie.

            Gdansk nie jest az tak duzym miastem, aby zmuszac ludzi do dodatkowej przesiadki.

            • 0 2

    • chodzi o to, że

      PKM zachaczając o wrzeszcz będzie jechała do Gdyni dalej a nie bezpośrednio z kościerzyny do gdyni. I to jest już dużo. Nie da rady zachaczyć jeszcze o gdańsk. I tak jest świetnie, bo nie będziemy czekać na połączenie z Gdańskiem - Wrzeszczem następne 4 lata tylko będzie od razu. Paniał?

      • 1 2

    • w debiliźmie osób projektujących tę linię (1)

      i zatwierdających dofinansowanie oraz zarządzających. Moim zdaniem wszyscy powinni za to siedzieć w pierdlu a potem z każdej pensji płacić połowę na dokładanie do PKM-ki.
      Jak czytam koeljny idiotyzm w stylu "Co ważne, pociągi jadące z i do Kościerzyny, nie zatrzymają się się na przystankach PKM w Rębiechowie, Matarni, Brętowie i Niedźwiedniku."
      To kurka mi ręce opadają...

      • 3 5

      • Spadaj stąd pacanie średniowieczny. Z twoim straszeniem to nic nikt nie powinien

        budować czegokolwiek. Idź do jaskini albo na drzewo pierwotniaku, tam twój miejsce roszczeniowcu.

        • 2 1

    • we wszystkim (1)

      przesiadka we Wrzeszczu to nie problem - problemem jest brak wspólnego biletu.

      • 2 0

      • ale o jakiego rodzaju bilet ci chodzi?

        miesieczny? Jest. Drogi, bo drogi, ale jest.

        • 0 0

    • kasa.... (2)

      Już koło wzajemnej adoracji przekalkulowało sobie co i jak:

      Wrzeszcz - przy samej stacji stoi jedna galeria, budowana jest druga - w zasadzie zintegrowana z dworcem (remont dworca był ułożony pod galerię) - wiadomo kto jest inwestorem, może jakieś mieszkanko spadnie komuś w łapki gratis...za dodatkowe naganianie klientów,,,,

      Nie każdy ma bilet okresowy - to wydymają pasażera dwa razy, kto musi dojechać do Gdańska Głównego kupi sobie dwa bilety - jeden za przejazd PKM do Wrzeszcza, a drugi za przejazd z Wrzeszcza do Gdańska Głównego.....

      • 0 0

      • kolego

        przeciez bilety PKM i SKM to jedność. Nie ma porządnej integracji z autobusami/tramwajami i to źle. Ale jeśli chodzi o przesiadki PKM/SKM jedzie się na tym samym bilecie. praktykuje i nie jest źle!

        • 1 0

      • a co w tym złego, że pogiągiem można dojecją do galerii handlowej ?

        znam co najmniej kilka osób mieszkających na Kaszubach, które maja problem z dotarciem do Gdańska na zakupy. Samochodem boją się, bo duży ruch, a mieszkając za Kościerzyną w małej wsi też od czasu do czasu chcą zrobić jakieś zakupy i pochodzić po sklepach z ciuchami, bo zwyczajnie u siebie nie mają gdzie się ubrać.

        • 1 0

  • (4)

    Na 100% pełne wagony i tłok na takiej trasie . :-D

    • 41 10

    • w lecie?

      na pewno. a póżniej pewnie też może być sporo ludzi.

      • 6 0

    • oczyma wyobraźni widzę te tłumy z Kościerzyny jadące do Gdyni i radośnie czekajace na zmianę czoła pociagu we Wrzeszczu (2)

      ostra konkurencja dla golfów i audi TDI

      • 4 8

      • ale skąd te założenie ze wszyscy jada do gdańska? (1)

        może jada do oliwy do sopotu, orłowa czy redłowa?
        Nawet jesli by jedchali na wzgórze to pewnie i tak lepiej jechać bezpośrednio niz się przesiadać na SKM w gdyni głównej.

        • 2 0

        • Jakie bezpośrednio na wzgórze?

          Skoro on pojedzie po torach dalekobieżnych?

          • 4 0

  • To od kiedy te zmiany w końcu? (4)

    "Jako organizator przewozów kolejowych w województwie postanowiły zmienić połączenia na nowym szlaku, które zaczną obowiązywać JUŻ 12 GRUDNIA.

    - Planowany rozkład na tamten okres poznamy na dniach. Ustalany jest on przez przewoźnika i zarządcę linii PKP. Powinien ujrzeć światło dzienne na pewno jeszcze w CZERWCU"

    • 23 11

    • Czytane ze zrozumieniem

      Ehhh

      • 7 2

    • Od grudnia, tylko nie wiem (1)

      po co redakcja użyła słowa "już".

      • 5 0

      • Już, już bo to za 6 miesięcy :)

        • 4 0

    • Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo że chodzi,..

      o to, jak tu zaciągnąć gawiedź do pekaemki. Podnieść cenę biletów, i zrobić więcej przesiadek, a za każdy przejazd oddzielnie płacić.

      • 1 0

  • SKM linią regionalną i PKM linią regionalną.. (3)

    a jakaś aglomeracyjna linia z prawdziwego zdarzenia w końcu będzie w tym Trójmieście, czy nie?

    • 113 6

    • Elektryfikacja wtedy będzie szybciej

      • 7 1

    • nie, Szczurek nie chce.

      • 3 4

    • Myślenie tymczasowe i doraźne a nie długofalowe

      Podejście władz do transportu szynowego w całej naszej aglomeracji jest niepoważne. Zamiast wzorować się na np. Berlinie, doraźnie organizujemy transport zbiorowy. Trójmiasto to już nie tylko Gdańsk, Sopot i Gdynia. Ludzie mieszkają w od Wejherowa, Pucka, Chwaszczyna, Żukowa przez Straszyn, Pruszcz Gdański i dojeżdżają do 3miasta. W tych lokalizacjach są tory kolejowe, ale nieużywane lub z połączeniami regionalnymi.
      Dobrze planując można by stworzyć sieć kolejową uzupełnioną o autobusy, tramwaje i trolejbusy równie sprawną jaka jest w Berlinie. Tylko u nas władze nie mogą dojść do porozumienia, nie ma wspólnego biletu, synchronizacji rozkładów, przejrzystych informacji dla podróżnych, parkingi parkuj i jedź są płatne i tylko dla tych co mają bilety okresowe.
      Władze nie rozumieją, że transport publiczny nie ma przynosić zysków bezpośrednio. Powinien być dla ludzi i dzięki temu dawać zyski pośrednie (mniejsze korki i zużycie dróg, czystsze powietrze itd.)

      • 13 0

  • Błędna strategia. (24)

    PKM powinna być zelektryfikowana na odcinku Gdańsk Wrzeszcz-Gdynia Główna przez Port Lotniczy i być obsługiwana tak jak linia SKM co 7-10 minut w godzinach szczytu, z regularną częstotliwością, przy użyciu mniej zawodnych i bardziej ekonomicznych i ekologicznych składów elektrycznych. Powinny to być 2 linie równoległe SKM (górna i dolna -już istniejąca), a na Kaszuby oddać to Przewozom Regionalnym i wykonywać tylko opłacalne kursy. Ponadto żadnych przesiadek we Wrzeszczu. Wszystkie pociągi powinny rozpoczynać kursy od Gdańska Głównego lub Gdańska Śródmieście.
    Teraz to się na tej PKM nic kupy nie trzyma, jeden wielki bałagan zniechęcający do korzystania z tej formy transportu.

    • 179 24

    • (15)

      Nie pomieścisz w Gdańsku Głównym wszystkich pociągów robiąc z niego przystanku końcowego dla PKM'ki. To nie wrzeszcz gdzie można postawić dwie PKM'ki na jednym torze przy peronie, gdzie dalekobieżne zatrzymują się tylko na 1min. W Głównym pociągi stoją dłużej (regio i dalekobieżne). "W godzinach szczytu" kolejowego naprawdę jest duży ruch a odstępy między pociągami są dużo większe, nie jak w tramwajach gdzie mogą sobie jechać jeden za drugim.

      • 5 22

      • (8)

        Zmieścisz. Wszystkie SKMki kończą bieg w Śródmieściu. Niegdysiejszy peron (2 tory) gdzie zatrzymywały się SKMki w Gdańsku Głównym stoi pusty. Byłem osobą, która brała udział w badaniach ruchu kolejowego tam- spokojnie by tam PKMki weszły. Ale coś niestety nie wyszło, jak być powinno

        • 32 4

        • (3)

          Konflikt między kursującą co 7min w godzinach szczytu SKM'ką, a PKMką która musiała by się mieścić w tych 7min plus grupa ludzi która nieopacznie wsiadła by w zły pociąg i się zdziwiła że nie jedzie do Sopotu na imprezę. Nawet teraz wielu ludzi się pyta na peronie w Gdańsku którym pociągiem dojadą do Sopotu (turyści).

          • 4 14

          • Wszystko jest kwestią prawidłowego czytelnego oznakowania i informacji akurat

            • 18 1

          • czytelnie oznakowac (1)

            1. czytelnie nazwac linie:
            S1 - linia przez Sopot
            S2 - linia przez Osowe

            2. Umiescic mapy z czytelnym podpisem przy wejsciu na peron

            Jakos na przystankach przed dworcem glownym ludzie potrafia znalezsc odpowiedni autobus/tramwaj, korzystajac z numeru linii.

            • 13 2

            • A dlaczego nie np "Sopot" i "Lotnisko - Koscierzyna" / "Lotnisko - Kartuzy" / "Lotnisko - Gdynia"

              • 1 0

        • Robiłeś badania ale nie zauważasz że tory się krzyżują ? I koniecznie chcesz (2)

          wpieprzyć PKM na stare tory SKM po studencikom ciężko się przesiąść we Wrzeszczu ? Zostaw starą linię SKM w spokoju. To linia nr 1 i niech PKM (linia nr 2) na nią nie wchodzi. To tak jakby w warszawskim metrze podzielić część pociągów z Kabat do Młocin i przez Wisłę do chyba do Targówka. Nie po to się numeruje linie i wyznacza stałe relacje w normalnych krajach, aby nie było w razie czego chaosu.
          W NY pociągi metra np. z Coney Island mają tylko jedną stację docelową a nie rozłażą się w kilkunastu kierunkach. Niektórzy ludzie od lat mają po parę przesiadek i nie żądają bezpośrednich relacji do wszystkich innych stacji i przystanków nowojorskiego metra.

          • 5 3

          • Ty to chyba coś z tego masz

            bo pod każdym komentarzem ciebie i twoich mondrości pełno.
            PKMa została spartolona ale kto miał ten pewnie dostał ile trzeba a i starczyło jak widać na opłacenie użytecznych idiotów którzy w zacięte będą bronili tego na tworu na forach

            • 1 4

          • a ile w tym NY czeka sie na pociag?

            Podobnie w Londynie. Masz skrzyzowania linii i trzeba sie przesiasc. Jednak idziesz pod zadaszeniem (najczesciej pod ziemia), jesli sa to stacje naziemne masz specjalne pomieszczenia na peronie - ogrzewane - gdzie mozesz poczekac. A czekasz w ekstremalnie najgorszym wypadku 10 minut.

            Najczesciej 1-3minuty.

            • 0 0

        • niestety nie ma wpięcia w tory SKM

          niestety - zrezygnowano na etapie projektowania z wpięciem torów PKM w tory SKM. Podobno było to droższe rozwiązanie o ok. 150 mln z uwagi na konieczną przebudowę, dodatkowe wiadukty i częściowe przesunięcie peronów na Zaspie i Wzgórzu Św. Maksymiliana. Można kiedyś będzie to dobudować oczywiście, jak pojawi się jakaś ekstra kasa. Wówczas perony 4 i 5 w GG się przydadzą!

          • 1 0

      • (4)

        Perony nr 4 i 5 są praktycznie niewykorzystywane, więc masz odpowiedź gdzie je pomieścisz.

        • 15 3

        • ... (3)

          A jak chcesz wjechać na te perony z torów PKP PLK.
          Proszę o konkretną odpowiedź.

          • 4 3

          • Nie cwaniacz (1)

            Z peronu 3 da sie dojechac do srodmiescia.
            pytanie jest, dlaczego ze srodmiescia nie mozna dojechac do gdansk poludnie ?
            w czym problem, w tym braku toru na 100 metrach ? Podpowiem tobie co trzeba zrobic: uzupelnic !

            • 5 0

            • Dlaczego nie ma torow SKM do co najmniej Lipiec, a najlepiej do Pruszcza

              Tam duze P&R i zamienic trakt sw. Wojciecha na droge lokalna. Codziennie dojazdy do miasta nie powinny odbywac sie wlasnym samochodem.

              • 0 0

          • A o czymś takim jak zwrotnica (rozjazd) słyszałeś?
            To urządzenie wymyślono około 200 lat temu i pozwala ono pociągom zmieniać tory.

            • 5 2

      • Świlski ty dalej swoje?

        • 1 0

    • (4)

      Ale żeby PKM była zelektryfikowana, to odcinek Osowa - Gdynia również musi być, a ten odcinek jest własnością PKP PLK. Zresztą na linii PKM cała infrastruktura pod elektryfikację jest przygotowana, tylko najpierw PLK musi zrobić swoje.

      • 14 0

      • (2)

        Nie wytłumaczysz tego ludziom.

        • 8 0

        • Ludziom tak ;)

          • 1 0

        • A co

          tu jest do tłumaczenia??? Najpierw należało dogadać się z PLK w sprawie elektryfikacji i drugiego toru linii do Kościerzyny, a dopiero potem lub równolegle budować PKM.

          • 1 0

      • Więc na co czeka PLK?

        • 1 0

    • nic dodac nic ujac.
      Pociagi co godzine to moga sobie wsadzic tam gdzie slonce nie zaglada.

      • 7 1

    • żadnej dodatkowej kasy już dość

      kolejni chcą się nahapać

      • 0 2

    • Błąd błędnej strategii

      Bzdury opowiadasz.

      • 0 1

  • no to małe światełko jest (5)

    ale z tym Wrzeszczem to parodia wygodnej kolei

    • 93 6

    • w PKM nie rozumieją najprostszej zasady, że czas to pieniądz (1)

      lub też z powodów karygodnych zaniedbań i błędów koncepcyjnych nie są w stanie technicznie zrealizować szybkich połączeń.
      Może i turysta jadący raz do roku taką kolejką doceni jej walory, ale pasaż który miałby jeździć nią codziennie do pracy, szkoły szuka jak najszybszego dojazdu. A wiec wszelkie mnożące się przesiadki, trasy dookoła czy też (o z grozo!) zmiany czoła pociągu na trasie to główne przyczyny dla których PKM nie jest i nie będzie pierwszym wyborem środka transportu. Drugim nie mniej znaczącym powodem jest cena dojazdów, jak będzie przesadzona to zapomnijcie o pasażerach.

      • 8 1

      • Ale wiesz, ze w taborze PKM nie ma przepinania lokomotywy?

        Postow we Wrzeszczu trwac tyle samo, co w przypadku jazdy do GG. Przeciez to nie jest pociag z 12 wagonami, a 2-3.

        • 2 0

    • (2)

      "we Wrzeszczu od dłuższego czasu pasażerowie zgłaszają problemy przy przesiadkach ze względu na brak m.in. systemu informacji pasażerskiej. To zadanie PKP PLK"

      Wystarczyłoby, żeby pan(i) konduktor postał(a) 5min w tunelu z chociaż kartonową strzałką. Nie trzeba czekać na PKP PLK. Pieniądz nie kocha, nie poczeka.

      Poza tym przydałyby się tam jeszcze za dwa automaty na bilety i jasna informacja jakie bilety można kupić w danej kasie.

      • 2 0

      • A po co we Wrzeszczu są 4 perony ? (1)

        może Trójmiasto rozrośnie się na fourmiasto ?

        • 0 1

        • we Wrzeszczu sa 4 perony.

          i jedno niewiadomo co przy galerii Metropolia, ktore prawdopodobnie nie bedzie wykorzystywane. Jednak ten "pol-peron" nadal obslugiwalby ten sam tor, co peron SKM.

          • 1 0

  • Teraz to d*pa nawet Budyn z kwiatami na peronie nie pomoże. Ba za darmo jak by byla ta nie tania ciufcia tez nic nie da.

    • 30 7

  • Połączenie do Gdańska Głównego! (6)

    A ja się zastanawiam, to PKM to "dziecko" Gdyni, czy całego regionu? Dlaczego PKM nie jeździ do Gdańska?

    • 62 21

    • Gdyni? Bez jaj (1)

      te pare pociągów PKM co przez Gdynie przejedzie? Karwiny zostaną całkowicie odcięte od świata... jak zaczną przebudowę wiaduktów to niczym się nie będzie dało dojechać... liczyłam na to że sposobem na ominięcie korków będzie PKM, ale okazuje się że PKM na ten czas też jeździć nie będzie. A szkoda, byłaby to dobra promocja PKM, ludzie by się przyzwyczaili do podróżowania i już zostali, a tak to tylko znienawidzą budowę peronu tylko po to żeby 10 pociągów dziennie tamtędy przejechało...

      • 27 2

      • tutaj niestety najczesciej piszą bezmózgie trolle

        pograniczaja PKM do 1 na godzinę z Gdyni, ale ci napiszą, że PKM to 'dziecko' Gdyni...

        • 16 1

    • PKM musi jeździć na północ Gdyni

      • 13 1

    • Pkm to smierdzacy bekart w starym pampersie i nie ma komu go przewinac

      • 8 10

    • Masz rację, ale to i tak postęp. Przesiadka na SKM we Wrzeszczu w godzinach szczytu odbywać się będzie właściwie od razu, bez czekania, na jednym bilecie.

      • 2 0

    • bo chodziło o to, że zroby zrobić wielkie halo - inwestycja, skok cywilizacyjny, metropolia itd. - wyciągnąć z tego ile się da, niech obłowi się na tym kto ma się obłowić - i tyle.
      a później można to olać. inwestycja skończona, kasa się rozeszła.

      od początku było jasne, że to jedna wielka bzdura.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane