- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (139 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (388 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (220 opinii)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (101 opinii)
- 5 Dwóch 29-latków z narkotykami (30 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (166 opinii)
Będą kolejne zmiany na ul. płk. Dąbka w Gdyni
Przeprojektowanie skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Staniewicza w Gdyni i budowa sygnalizacji świetlnej to niejedyne pomysły, które mają podnieść bezpieczeństwo pieszych w miejscach, gdzie dochodzi do wypadków. Zmienią się też same przejścia.
- Ulica płk. Dąbka to jedna z najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych dróg w Gdyni.
- W 2017 i 2018 roku sześć osób przechodzących przez jezdnię ul. płk. Dąbka zostało rannych, a dwie zginęły.
- By poprawić bezpieczeństwo, urzędnicy wycięli m.in. kilkadziesiąt drzew rosnących na skraju jezdni.
- W maju 2018 roku na wysokości budynku przy ul. Romanowskiego 28 doszło do śmiertelnego wypadku.
- Do kolejnego śmiertelnego potrącenia doszło w grudniu 2018 roku na wysokości ul. Romanowskiego 36.
- W styczniu tego roku w okolicy doszło do kolejnego potrącenia, w którym poważnie ranni zostali dwaj 15-latkowie.
Przebudowa skrzyżowania i montaż sygnalizacji świetlnej
Pierwszym pomysłem władz Gdyni było przeprojektowanie skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Staniewicza i budowa tam sygnalizacji świetlnej.
Kolejna sygnalizacja na ul. płk. Dąbka
To inwestycja, którą zgodnie popierają zarówno mieszkańcy, jak i urzędnicy oraz policjanci. Radny Ireneusz Trojanowicz ze Wspólnej Gdyni proponuje jednak jeszcze kolejne rozwiązania, które zwiększą bezpieczeństwo pieszych na przejściach.
"Zebra premium" na ratunek
- Można zrobić przejścia dla pieszych nazywane "zebra premium". Zastosowane są w nich czujniki ruchu, które w momencie pojawienia się pieszego uruchamiają diody LED przy tarczach znaków drogowych, a także w punktach odblaskowych na jezdni tuż przed przejściem. Dodatkowo nawierzchnia przed przejściem pokryta jest matą antypoślizgową, która skraca drogę hamowania pojazdów - podpowiada radny Ireneusz Trojanowicz.
Urzędnicy nie mówią "nie", ale przypominają, że na większości przejść dla pieszych przez ul. płk. Dąbka wykonano już doświetlenie lampami LED, w kolejce czekają kolejne. Przy przejściu dla pieszych w sąsiedztwie przystanku autobusowego "Sikorskiego" wydłużone zostały natomiast linie ciągłe, zamontowano elementy odblaskowe i nowe znaki.
- Ponadto zaprojektowane zostały pasy akustyczne, które na celu mają zwrócenie uwagi na zbliżanie się do miejsca niebezpiecznego. Obecnie z uwagi na fakt, iż ul. płk. Dąbka jest drogą powiatową, projekt został wysłany do Komendy Miejskiej Policji w Gdyni z prośbą o jego zaopiniowanie - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Projekt zostanie zrealizowany niezwłocznie, jak tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne. Po jego wdrożeniu sytuacja na przejściu będzie obserwowana i w przypadku niewystarczającej poprawy bezpieczeństwa pieszych możliwe są dalsze działania, np. utworzenie aktywnego przejścia lub instalacja sygnalizacji świetlnej - dodaje.
Miejsca
Opinie (117) 1 zablokowana
-
2019-01-31 11:37
Gdynia to inwestycyjna pustynia, zaniedbana jak trzeci swiat.
- 27 2
-
2019-01-31 11:54
punkt 3- wycięcie drzew (1)
To jest śmiech, bo na wysokości Turkusowej posadzono rok temu 2 nowe drzewa w identycznej, jak stare, odległości
- 14 1
-
2019-01-31 14:03
W uzupełnieniu...
Sprawa opisana w artykule:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-wytna-drzewa-przy-plk-Dabka-Dla-bezpieczenstwa-n102273.html
skończyła się na oznakowaniu drzew (obecnie już nie ma po tym śladu). Jak to w Gdyni, do żadnych działań nie doszło.- 4 0
-
2019-01-31 12:07
Przestańcie jeździć "szybko i bezpiecznie" to nie będzie wypadków.
logika jak "miała krótką spódniczkę, prosiła się o gwałt"
- 15 2
-
2019-01-31 12:17
f
Warto porównać jaka była gdynia przed wojną z obecną w nowo wydanym albumie "gdynia dawniej i dziś "
- 5 1
-
2019-01-31 12:21
zamiast tych świecidełek fotoradar przed każdym przejściem
- 13 5
-
2019-01-31 12:30
wycięto kilkadziesiąt drzew by poprawić bezpieczeństwo
Od kiedy wycinanie drzew poprawia bezpieczeństwo? Ciekawe czy ktoś policzył o ile zwiększyło się bezpieczeństwo po wycięciu drzew? Należy remontować drogi i sterować ruchem za pośrednictwem odpowiedniej sygnalizacji a nie bez sensu wycinać drzewa aby "wykazać się" niby działaniem
- 18 3
-
2019-01-31 12:35
(1)
Ludzie dlaczego jesteście tacy chamscy i macie tyle jadu , piszcie rzeczowe , a nie wylewajcie pomyj , musicie być bardzo nieszczęśliwi i mieć bardzo puste życie
- 11 3
-
2019-01-31 12:43
Ale wszyscy piszą prawde
W Gdyni działania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego kończą się na artykułach pana S.
- 3 3
-
2019-01-31 13:10
Wszystkie Gdyńskie ulice to jeden wielki skandal.
Za wszystkie wypadki pośrednio odpowiedzialne są władze Gdyni.
Temat ulic (nowych brak) oraz bezpieczeństwa na drogach jest przez władze permanentnie ignorowany.
Dopiero gdy wydarzy się tragedia zaczyna się coś robić, choć nie zawsze. Gdynia nie jest miastem przyjaznym mieszkańcom.- 9 2
-
2019-01-31 13:21
Czy na Witominie też czekamy na tragedię aby coś zacząć robić?? (1)
Wszyscy jadą przez Witomino: Małokacką, Witominską, Kielecką - na obwodnicę, Chwarzno, Sokółka, Zielenisz, Polanki, Patio Róży, Wiczlino, Koleczkowo, Wejherowo, Banino. Sprawa jest pilna. Sprawa jest na wczoraj. O żadnych półśrodkach nie może być mowy. Tylko obwodnica Witomina ma sens. Naprawa Chwarznieńskiej nic tu nie da. Projekt obwodnicy leży gotowy. Więc na co czekamy??? Naprawdę ktoś musi zginąć??
- 7 2
-
2019-01-31 15:37
przecież tam już zginęli ludzie a urząd miasta i tak nic nie robi.
- 2 1
-
2019-01-31 13:29
światła a daltoniści
po co światła jak wielu kierowców przejeżdża i tak na późnymmmmmmmmmmmmmmm pomarańczowym jak oni to mówią -> czerwonym
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.